MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

nieglowicz pisze:
04 lip 2021, 9:46
Wielkie dzieki za zainteresowanie sie moim problemem ale niestety sam sie za to nie wezme.Probowalem podczas pierwszej awarii.Posiadam za małe umiejetnosci mechaniczne.Szukam kogos kto by mi to zrobil.
Pozdrawiam
Mozna kupić samą os i wymienić, ale polecam tą pęknięta dać na ogarnięty warsztat ślusarski i dorobią ci porządną nie do zarżnięcia.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

hetm4n pisze:
04 lip 2021, 22:25
nieglowicz pisze:
04 lip 2021, 9:46
Wielkie dzieki za zainteresowanie sie moim problemem ale niestety sam sie za to nie wezme.Probowalem podczas pierwszej awarii.Posiadam za małe umiejetnosci mechaniczne.Szukam kogos kto by mi to zrobil.
Pozdrawiam
Mozna kupić samą os i wymienić, ale polecam tą pęknięta dać na ogarnięty warsztat ślusarski i dorobią ci porządną nie do zarżnięcia.
niewiem czy mu się to opłaci . ten element nie wygląda na zwykłe toczenie z wałka . ale mogę się mylić ...
benju3
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 18 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Mysłowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: benju3 »

Witam mam problem z TSDZ2 po wgraniu opensourca 0.19 brak reakcji na manetkę oraz na tryb prowadzenia rowera - wersja 8pin . Ostatnio miałem wgrany opensource 0,37 od Marcoq przez java programmer- byłem zadowolony - zrobiłem ponad 6000km, natomiast podczas zwykłej jazdy nagle odcięło wspomaganie i brak reakcji, wyświetlacz nie załączył się, będąc przekonanym , że doszło do uszkodzenia sterownika zamówiłem następny. Po zainstalowaniu Okazało się że oryginalny VLCD5 uszkodził się, nie znam przyczyny ale miałem na czerwonym od lcd termostat zamontowany NC 80C. Usunąłem go może zainstaluje na zielonym hamulcu tylko musi być NO. Po wymianie wyświetlacza na KT LCD3 postanowiłem wgrać opensource 0.19 . Po poprawnym wgraniu , zamontowaniu manetki brak reakcji na manetkę, zakręcenie korbą oraz tryb prowadzenia rowera. Wizualnie sprawdziłem przepikałem uzwojenia, silnik i uzwojenia maja kolor miedzi, więc nie doszło do uszkodzenia uzwojeń. Przedtem miałem 16A ustawione i jezdziłem na płaskim. Wykluczam po kolei kolejne przyczyny, nie widzę związku z awarią być może doszło do uszkodzenia czujnika nacisku, natomiast wszystko jest poprawnie połaczone/ Podczas ekspoatacji doszło do zatarcia gónej przekładni, wymieniłem całkiem dobre koło zębate. Manetka jest prawidłowo zamontowana , już sprawdziłęm wzdłuż i wszerz ten silnik i nie reaguje ani na nacisk pedałów, ani na manetkę , ani na tryb prowadzenia rowera, napina lekko łańcuch nie wspomaga. Rower ani drgnie . Waty kiedy wcisnę manetkę pokazują się na wyświetlaczu ale brak reakcji . Co to może być? Czyzby czujnik p.a.s czy czujnik nacisku miał wpływ że silnik nie pojedzie nawet gdy włączymy manetkę? Następna rzeczą konfigigurowany jest poprawnie ustawienia gr7 4 na 2 manetka zamiast temp. pokazuje waty ale nie kręci przekładnią.
benju3
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 18 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Mysłowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: benju3 »

Wszystko jest prawidłowo połaczone fazy są dobrze poskręcane, oczywiście złącza kontrolera i silnika , tylko czunik nacisku i hallotrony. Termostat jest odłaczony. Przedtem wszystko łaczyłem i silnik prawidłowo działał, włacznie po wymianie głównej przekładni. Może powodem jest faktycznie czujnik nacisku.
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

Cześć,
zdecydowałem się na tsdz2 do kony dawg (full).
Mam pytanie, bo głupieję od ilości opcji - czy muszę coś dokupić osobno do tego zestawu?

https://www.pswpower.com/products/europ ... e-lever-88

1. 36 czy 48v? Planuję w miarę możliwości największą baterię bidonową (ale rama 18")
2. 500W czy 750W? Pewnie przerobię soft na open source, czytałem, że w takim wypadku brać 500W, bo różnią się tylko softem. Nie ma innych różnic, jak np. grubość kabli, czy inne?
3. Czy trzeba dokupić osobno sensory hamulców hydraulicznych, czy są w zestawie?
4. Wyświetlacz VLCD5 lepszy?

Czy czegoś jeszcze będę potrzebować?
Baterię chcę kupić w Polsce, resztę (obudowa, bms) dostanę już z baterią u nas?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2021, 18:59 przez vakl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ja wolę vlcd6 bo malutki ale brak portu USB. Poza silnikiem trzeba zmienić napęd.
Ja preferuję 34 przód 11-50 tył
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

pxl666 pisze:
06 lip 2021, 20:37
Ja wolę vlcd6 bo malutki ale brak portu USB. Poza silnikiem trzeba zmienić napęd.
Ja preferuję 34 przód 11-50 tył
A z tym vlcd6 da się później wgrać soft open source?
Przednią zębatkę 42T dają w zestawie, chyba uruchomię zestaw z moimi standardowymi kasetami z tyłu?
Poza tym nic nie trza dokupować? Czujniki hamulców hydraulicznych są w zestawie? Nie wiem co mają na myśli pisząc, że w zestawie jest "E-brake lever" ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

vakl pisze:
06 lip 2021, 20:58
pxl666 pisze:
06 lip 2021, 20:37
Ja wolę vlcd6 bo malutki ale brak portu USB. Poza silnikiem trzeba zmienić napęd.
Ja preferuję 34 przód 11-50 tył
A z tym vlcd6 da się później wgrać soft open source?
Przednią zębatkę 42T dają w zestawie, chyba uruchomię zestaw z moimi standardowymi kasetami z tyłu?
Poza tym nic nie trza dokupować? Czujniki hamulców hydraulicznych są w zestawie? Nie wiem co mają na myśli pisząc, że w zestawie jest "E-brake lever" ...
Jak i gdzie chcesz jeździć? Asfalty i lekkie wzniesienia czy piesze szlaki - górskie ostre podjazdy?
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

pxl666 pisze:
06 lip 2021, 21:40
vakl pisze:
06 lip 2021, 20:58

A z tym vlcd6 da się później wgrać soft open source?
Przednią zębatkę 42T dają w zestawie, chyba uruchomię zestaw z moimi standardowymi kasetami z tyłu?
Poza tym nic nie trza dokupować? Czujniki hamulców hydraulicznych są w zestawie? Nie wiem co mają na myśli pisząc, że w zestawie jest "E-brake lever" ...
Jak i gdzie chcesz jeździć? Asfalty i lekkie wzniesienia czy piesze szlaki - górskie ostre podjazdy?
Lasy, pola, wzniesienia i doły, ale podjazdy nie za ostre, a jeśli już ostre to krótkie, ok 500m.
Przede wszystkim chcę kupić tak, by niczego od Chińczyka dokupować nie trza było, aby zmontować i testować. A blaty, jak mi nie spasują przełożenia, to sobie później wymienię.
Muszę coś dokupić oprócz ich zestawu? Którą wersję brać?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Klamek i czujników nie potrzebujesz. Manetki też nie. Do jazdy po w miarę płaskim możesz nie zmieniać napędu

Ja zawsze 54v 750w biorę
Ostatnio zmieniony 06 lip 2021, 23:51 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

Właśnie odpisali mi ze sklepu, ze do hydraulicznych potrzebuję te czujniki za 10€. Jak nie kupię ani klamek ani czujników to skąd silnik będzie wiedział, że hamuję? Jak przestanę pedałować przestanie wspomagać?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4992
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

vakl pisze:
07 lip 2021, 7:09
..... Jak przestanę pedałować przestanie wspomagać?
Po to masz tensometr. :D
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

Ok, wszystko jasne, dzięki.
Wersji 54v nie widzę, jest gdzieś dostępna?
Z tym małym wyświetlaczem dam rade wgrać open source?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

vakl pisze:
07 lip 2021, 7:33
Ok, wszystko jasne, dzięki.
Wersji 54v nie widzę, jest gdzieś dostępna?
Z tym małym wyświetlaczem dam rade wgrać open source?
tak ale moze sie okazac ze niepotrzebne to będzie . ja jakos radze sobie bez
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

ok. Ponoć słabo wspomaga bez, ale pojeżdżę to sam zobaczę.
Gdzie najlepiej kupić zestaw tsdz2 - bezpośrednio w sklepie pswpower, czy może od nich przez Ali albo Ebay?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

vakl pisze:
07 lip 2021, 9:52
ok. Ponoć słabo wspomaga bez
bzdura w wuj...
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
07 lip 2021, 7:11
vakl pisze:
07 lip 2021, 7:09
..... Jak przestanę pedałować przestanie wspomagać?
Po to masz tensometr. :D
Po to masz czujnik kadencji, aby wiedział jak przestajesz pedałować:-) i dodatkowo tensometr, aby nie mieć wrażenia włącz/wyłącz
Ostatnio zmieniony 07 lip 2021, 10:26 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

vakl pisze:
07 lip 2021, 7:33
Ok, wszystko jasne, dzięki.
Wersji 54v nie widzę, jest gdzieś dostępna?
Z tym małym wyświetlaczem dam rade wgrać open source?
14S to nominalnie 52V nie 54V. Tak, OSF jest pod seryjne wyświetlacze tj vlcd5, vlcd6, xh18
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Thorn pisze:
07 lip 2021, 10:23
vakl pisze:
07 lip 2021, 7:33
Ok, wszystko jasne, dzięki.
Wersji 54v nie widzę, jest gdzieś dostępna?
Z tym małym wyświetlaczem dam rade wgrać open source?
14S to nominalnie 52V nie 54V. Tak, OSF jest pod seryjne wyświetlacze tj vlcd5, vlcd6, xh18
54 to nominalnie 48v i taka wersje bierz , ja zawsze brałem od pswpower ale przez ali bo płatność łatwiejsza i w teorii jesteś lepiej chroniony
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
07 lip 2021, 10:13
vakl pisze:
07 lip 2021, 9:52
ok. Ponoć słabo wspomaga bez
bzdura w wuj...
Wspomaga dobrze i mocno (w końcu ciągnie 15A przy max nacisku), ale tylko do kadencji 90. OSF daje dodatkowe możliwości .....
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ja widzę kilka plusów osf: kontrola temperatury, możliwość zmiany progu rozładowania bo fabryka jest bardzo zachowawcza, możliwość UTWARDZENIA korby bo fabryka wspomaga przy niewielkim relatywnie nacisku . Imho przydało by się ok 500gr więcej na 4 stopniu . Idealnie byłoby jakby można było ustawić narastania mocy w stosunku do obciążenia na krzywych graficznie ale o ile wiem nie ma takiej możliwości i wartości się klepie z palca niestety więc trzeba troszkę poeksperymentować.
Powtórzę się po raz setny . To super silnik Ale dla myślących. Wysoka kadencja , dobrany napęd, kontrola grzania itd i posłuży długo. Debil go uszkodzi nawet na płaskim asfalcie . Chcesz katować to kupuj bosha albo yamahe że wszystkimi tego konsekwencjami
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
07 lip 2021, 10:50
Ja widzę kilka plusów osf: kontrola temperatury, możliwość zmiany progu rozładowania bo fabryka jest bardzo zachowawcza, możliwość UTWARDZENIA korby bo fabryka wspomaga przy niewielkim relatywnie nacisku . Imho przydało by się ok 500gr więcej na 4 stopniu . Idealnie byłoby jakby można było ustawić narastania mocy w stosunku do obciążenia na krzywych graficznie ale o ile wiem nie ma takiej możliwości i wartości się klepie z palca niestety więc trzeba troszkę poeksperymentować.
Powtórzę się po raz setny . To super silnik Ale dla myślących. Wysoka kadencja , dobrany napęd, kontrola grzania itd i posłuży długo. Debil go uszkodzi nawet na płaskim asfalcie . Chcesz katować to kupuj bosha albo yamahe że wszystkimi tego konsekwencjami
W punkt.
Tryb e-mtb dużo daje w odczuciu.
Bosch, Yamaha też się potrafi zepsuć, mniej, ale konkretnie:)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

pxl666 pisze:
07 lip 2021, 10:13
vakl pisze:
07 lip 2021, 9:52
ok. Ponoć słabo wspomaga bez
bzdura w wuj...
tak nie do końca, miałem okazje przetestować kilka szt. i zdarzały się egzemplarze które słabo reagowały na nacisk. W osf dało rady to poprawić. Możliwe ze zle ustawiony mechanicznie jest czujnik nacisku i w tym tkwił problem, nie miałem okazji tego sprawdzać
Ostatnio zmieniony 07 lip 2021, 17:44 przez hetm4n, łącznie zmieniany 1 raz.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Przez moje ręce przeszło co najmniej 9szt . Wszystkie działały tak samo
CzarekMichał
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
Lokalizacja: Rąbień

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: CzarekMichał »

Rower miejsko asfaltowy Cube SL Cross Pro gotowy do jazdy :) Waga całości 19,3kg.
Konwersja przebiegła bez problemów, pierwsze wrażenia z jazdy super :)
Tak przy okazji zapytam. Bezpiecznie dla silnika z fabrycznym oprogramowaniem jest jeździć w trybie TURBO? Oczywiście ruszam na dużej zębatce i w trybie TOUR, później zmieniam przełożenia i włączam TURBO. Jazda po płaskim, kilkanaście kilometrów do pracy na przykład.
Dziękuję za dotychczasowe porady i za baterię (Tooropek super robota) :)

P.S. Teraz tak patrząc na zdjęcia zastanawiam się czy nie lepiej było dać czujnik prędkości z drugiej strony, nie pod łańcuchem...
Załączniki
1625763737737.jpg
1625763737743.jpg
Ostatnio zmieniony 09 lip 2021, 8:32 przez CzarekMichał, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

zrób trasę i na końcu przyłóż rękę do silnika , jak jest tylko mocno ciepły to okej - wsadziles termopady ?
CzarekMichał
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
Lokalizacja: Rąbień

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: CzarekMichał »

pxl666 pisze:
08 lip 2021, 19:24
zrób trasę i na końcu przyłóż rękę do silnika , jak jest tylko mocno ciepły to okej - wsadziles termopady ?
Nic nie wsadzałem, nie rozkręcałem, to moje pierwsze podejście do tematu. Softu póki co też nie zamierzam zmieniać bo fabryczny daje radę i pomyślałem, że bez większego katowania, jeżdżeniu głównie po płaskim obejdzie się bez przeróbek.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

to jezdzic macać i jak nie bedzie cieply to sie nie martwić
faust
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: faust »

Na fabrycznym (chyba) nie ma problemów z temperaturą.
Pirat
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 20 kwie 2020, 15:15

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pirat »

CzarekMichał pisze:
08 lip 2021, 19:19
Rower miejsko asfaltowy Cube SL Cross Pro gotowy do jazdy :) Waga całości 19,3kg.
Konwersja przebiegła bez problemów, pierwsze wrażenia z jazdy super :)
Tak przy okazji zapytam. Bezpiecznie dla silnika z fabrycznym oprogramowaniem jest jeździć w trybie TURBO? Oczywiście ruszam na dużej zębatce i w trybie TOUR, później zmieniam przełożenia i włączam TURBO. Jazda po płaskim, kilkanaście kilometrów do pracy na przykład.
Dziękuję za dotychczasowe porady i za baterię (Tooropek super robota) :)

P.S. Teraz tak patrząc na zdjęcia zastanawiam się czy nie lepiej było dać czujnik prędkości z drugiej strony, nie pod łańcuchem...
Zobacz co bbshd robi z podobnym rowerem
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ciekawe co zrobi chłopak jak przy tych 70kmh mu na tę trawę dziecko wybiegnie . naprawde nie uwazasz ze takie prędkości to na zawodach ?
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

faust pisze:
09 lip 2021, 12:22
Na fabrycznym (chyba) nie ma problemów z temperaturą.
Dlaczego nie ma być? Nieraz na seryjnym osiągają ponad 85C tylko nie są tego świadomi. Przecież fabrycznie sterownik jest ustawiony na 15A. W najnowszym OSF te same osiągi, a nawet wyższe odczuwamy już przy 11-12A(zalecane). Mówimy tu o zasilaniu pakietem 13S. Ktoś tu słusznie zauważył, na max krotności wspomagania można nawet przy 10A silnik doprowadzić do zadziałania zabezpieczenia temp, a przy wspinaniu zabezpieczenie zadziała przy 250W.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Astrolux
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

Ja na fabrycznym zmniejszyłem prąd na 10A to prawie zanikło wspomaganie, wróciłem na fabryczne 15A i działa prawidłowo. 13S-17Ah starcza mi na 300 km. Na dniach zmieniał będę na OSF z LCD 860C tylko z ciekawości w czym jest lepszy od fabrycznego do którego nie mam zastrzeżeń.
Awatar użytkownika
gadula007
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
Lokalizacja: 3-City

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: gadula007 »

Astrolux pisze:
09 lip 2021, 23:20
...13S-17Ah starcza mi na 300 km.
Jakim cudem 300km? Mam dwa takie zestawy i max zasięg to 110km przy wspomaganiu 1, czasem 2. Oryginalny soft.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

gadula007 pisze:
11 lip 2021, 9:43
Astrolux pisze:
09 lip 2021, 23:20
...13S-17Ah starcza mi na 300 km.
Jakim cudem 300km? Mam dwa takie zestawy i max zasięg to 110km przy wspomaganiu 1, czasem 2. Oryginalny soft.
Może po płaskim na pierwszym stopniu wspomagania?
CzarekMichał
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
Lokalizacja: Rąbień

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: CzarekMichał »

Thorn pisze:
09 lip 2021, 19:44
faust pisze:
09 lip 2021, 12:22
Na fabrycznym (chyba) nie ma problemów z temperaturą.
Dlaczego nie ma być? Nieraz na seryjnym osiągają ponad 85C tylko nie są tego świadomi. Przecież fabrycznie sterownik jest ustawiony na 15A. W najnowszym OSF te same osiągi, a nawet wyższe odczuwamy już przy 11-12A(zalecane). Mówimy tu o zasilaniu pakietem 13S. Ktoś tu słusznie zauważył, na max krotności wspomagania można nawet przy 10A silnik doprowadzić do zadziałania zabezpieczenia temp, a przy wspinaniu zabezpieczenie zadziała przy 250W.
Czyli co? Lepiej zmienić soft i kontrolować temperaturę nawet na płaskim? Jest ktoś z okolic Łodzi kto ma doświadczenie we wgrywaniu softu? No i jaki wyświetlacz? KT LCD3 czy SW102? Ten SW102 bardziej mi się podoba, mniej miejsca zajmuje, ale tutaj tym bardziej przydałaby się pomoc :)
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

CzarekMichał pisze:
11 lip 2021, 10:59
Thorn pisze:
09 lip 2021, 19:44


Dlaczego nie ma być? Nieraz na seryjnym osiągają ponad 85C tylko nie są tego świadomi. Przecież fabrycznie sterownik jest ustawiony na 15A. W najnowszym OSF te same osiągi, a nawet wyższe odczuwamy już przy 11-12A(zalecane). Mówimy tu o zasilaniu pakietem 13S. Ktoś tu słusznie zauważył, na max krotności wspomagania można nawet przy 10A silnik doprowadzić do zadziałania zabezpieczenia temp, a przy wspinaniu zabezpieczenie zadziała przy 250W.
Czyli co? Lepiej zmienić soft i kontrolować temperaturę nawet na płaskim? Jest ktoś z okolic Łodzi kto ma doświadczenie we wgrywaniu softu? No i jaki wyświetlacz? KT LCD3 czy SW102? Ten SW102 bardziej mi się podoba, mniej miejsca zajmuje, ale tutaj tym bardziej przydałaby się pomoc :)
Aby zmienić na OSF wcale nie musisz ciąć instalacji i zmieniać wyświetlacza. Możesz pod seryjne wyświetlacze załadować OSF, z tą różnicą, że zmiany parametrów dokonujesz na PC, a nie na wyświetlaczu. Jak załadujesz dobre ustawienia to nic tam nie ma potrzeby zmieniać.
Jak trzy lata temu jeździłem na seryjnym to najczęściej używałem Eco i Tour. Speed tylko chwilowo jak chciałem przyspieszyć. Turbo wcale. Tak użytkując, to na obudowie jak sprawdzałem temp, była do 70C. Oczywiście stałego monitu nie prowadziłem, czasem pewnie więcej też było. Jak ktoś głównie z Tour po płaskim korzysta to temp bym się nie przejmował.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Thorn pisze:
11 lip 2021, 13:11
CzarekMichał pisze:
11 lip 2021, 10:59

Czyli co? Lepiej zmienić soft i kontrolować temperaturę nawet na płaskim? Jest ktoś z okolic Łodzi kto ma doświadczenie we wgrywaniu softu? No i jaki wyświetlacz? KT LCD3 czy SW102? Ten SW102 bardziej mi się podoba, mniej miejsca zajmuje, ale tutaj tym bardziej przydałaby się pomoc :)
Aby zmienić na OSF wcale nie musisz ciąć instalacji i zmieniać wyświetlacza. Możesz pod seryjne wyświetlacze załadować OSF, z tą różnicą, że zmiany parametrów dokonujesz na PC, a nie na wyświetlaczu. Jak załadujesz dobre ustawienia to nic tam nie ma potrzeby zmieniać.
Jak trzy lata temu jeździłem na seryjnym to najczęściej używałem Eco i Tour. Speed tylko chwilowo jak chciałem przyspieszyć. Turbo wcale. Tak użytkując, to na obudowie jak sprawdzałem temp, była do 70C. Oczywiście stałego monitu nie prowadziłem, czasem pewnie więcej też było. Jak ktoś głównie z Tour po płaskim korzysta to temp bym się nie przejmował.
ale termopady dobrze wepchać
Astrolux
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

pxl666 pisze:
11 lip 2021, 10:02
gadula007 pisze:
11 lip 2021, 9:43


Jakim cudem 300km? Mam dwa takie zestawy i max zasięg to 110km przy wspomaganiu 1, czasem 2. Oryginalny soft.
Może po płaskim na pierwszym stopniu wspomagania?
Mamy wiele km ścieżek rowerowych, drużki na polach i w lasach. Jeżdżę w większości na 1, a już na 2 czuję się źle, że mniej korzystam z własnej mocy.
benju3
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 18 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Mysłowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: benju3 »

benju3 pisze:
06 lip 2021, 15:08
Wszystko jest prawidłowo połaczone fazy są dobrze poskręcane, oczywiście złącza kontrolera i silnika , tylko czunik nacisku i hallotrony. Termostat jest odłaczony. Przedtem wszystko łaczyłem i silnik prawidłowo działał, włacznie po wymianie głównej przekładni. Może powodem jest faktycznie czujnik nacisku. Wszystko wskazuje na uszkodzone hallotrony, czy ktoś wie czy mozna kupić gotową część z hallami? Wgrany software 0.19
Asterope
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2021, 10:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Asterope »

Witam, interesowałem się ty wątkiem od samego początku, zakupiłem swój TSDZ2 48v w 2019r, od razu przerobiłem go na open sorce z wyświetlaczem KT LCD3 i założyłem do roweru Mongoose teocali comp z 2007r. (ciężki full). Silnik był używany z głową, głównie po asfalcie na dojazdy do pracy, starałem się nie przekraczać 500 W bo nie mam czujnika temperatury. po 1200 km silnik w środku, po małej inspekcji, wygląda jak nowy. Ale mam z nim jeden problem. Zaczęło się rok temu, wspomaganie nie zawsze włączało się od razu, czasami trzeba było prze pedałować paręnaście sekund. (samo wspomaganie, wyświetlacz włącza się normalnie przy uruchomieniu sprzętu) Tego roku wspomaganie nie włącza się już prawie nigdy od początku i dziś najdłużej czekałem na jego pojawienie się 12 minut jazdy. Jak już się włączy to działa jak dawniej, bez żadnych problemów, najwięcej ostatnio zrobiłem na nim trase 40 km głównie po drogach asfaltowych z dwoma mocnymi wzniesieniami. żadnych problemów, czujnik nacisku (którego akurat nie przeglądnąłem) działa dobrze, jak zawsze. Dziś na wszelki wypadek wgrałem jeszcze raz software 0.19, bez zmian. Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem i mogły jakoś pomóc to bardzo bym prosił o jakąś podpowiedz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

do jakiego napięcia ładuje ci ładowarka ?
Asterope
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2021, 10:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Asterope »

53.8V według wyświetlacza KT LCD3, sprawdzałem kiedyś multimetrami i z tego co pamiętam było trochę więcej ale na pewno nie przekraczało 54,6V
Ostatnio zmieniony 23 lip 2021, 11:43 przez Asterope, łącznie zmieniany 1 raz.
Asterope
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2021, 10:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Asterope »

Mogę jeszcze dodać że sprawdzałem czujniki pas oraz nacisku na pedały z poziomu wyświetlacza LCD3, menu 9 zaawansowane dane techniczne. W pozycji 2 - ADC czujnika nacisku na pedały - pojawiają się wartości od 39 ( bez pedałowania ) i max jaki widziałem to 63 przy jeździe po prostym. Wartości te są takie same przy włączonym wspomagani i wyłączonym. pozycja 4 - kadencja - tez daje się zwracać realne wartości. z rzeczy które mi nie działają nigdy to: wspomaganie z przycisku przy wychodzeniu pod górę oraz menu 5 - Ustawienia pola wartości na ekranie - pozycja 10 - Co ma być pokazywane w polu temperatury - co bym nie ustawił to pokazuje tam głupoty, a głównie zależało by mi na kadencji.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Mnie to wygląda że sterownik wykrywa zawyżone napięcie chyba że coś innego z elektroniką
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

A czy sprawdzałeś prędkość na wyświetlaczu, jeżeli odczyt jest błędny to też nie włączy wspomagania.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

mariusz61 pisze:
23 lip 2021, 12:54
A czy sprawdzałeś prędkość na wyświetlaczu, jeżeli odczyt jest błędny to też nie włączy wspomagania.
No ale mu się potem włącza to to raczej nie to . Jak tak miałem jak mi ładowarka ładowała ciut za wysokie napięcie i musiałem zbijać lampką
Asterope
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2021, 10:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Asterope »

pxl666 pisze:
23 lip 2021, 13:20
mariusz61 pisze:
23 lip 2021, 12:54
A czy sprawdzałeś prędkość na wyświetlaczu, jeżeli odczyt jest błędny to też nie włączy wspomagania.
No ale mu się potem włącza to to raczej nie to . Jak tak miałem jak mi ładowarka ładowała ciut za wysokie napięcie i musiałem zbijać lampką
Tak prędkość sprawdzałem, czujnik czyściłem i starałem się jeszcze poprawić jego ustawienie. Prędkość jest zawsze poprawna. Co do przeładowanej baterii to raczej też nie to, bo dzieje się to w każdym stopniu naładowania/rozładowania baterii. jak jest 44V też to się dzieje. W pierwszym i drugim sezonie zauważyłem że wspomaganie tez się nie załączało jak włączałem sprzęt jadąc już na rowerze lub włączałem go i naciskałem na pedały. Ale wtedy wystarczyło zejść z rowera, wyłączyć i ponownie włączyć i wszystko działało. Miał ktoś może tak? Teraz włączam i jadę parę minut w nadziei że zacznie wspomagać zanim dotrę do celu :)
Ostatnio zmieniony 23 lip 2021, 14:30 przez Asterope, łącznie zmieniany 1 raz.
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Przy załączeniu systemu musisz zachować procedurę startową, czyli załączać przy nieruchomym rowerze i z lewym pedałem przy ziemi. Jeżeli to jest zachowane to raczej bym stawiał że czujnik nacisku nie działa prawidłowo. Bateria z tym nie ma nic wspólnego.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2021, 22:48 przez mariusz61, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1288
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

te cuda trza też robić na open firmware?
ODPOWIEDZ