MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Przy prędkości 30 km /h musisz wygenerować co najmniej z 400W a to bez wspomagania nogami mało komfortowe do tego silnika i to na dłuższym dystansie.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Gregory pisze:
02 wrz 2021, 16:20
Jak go dobrze traktujesz jego delikatność nie jest problemem, u mnie z przodu 34T z tyłu 11-50 i po Beskidach śmiga jak ta lala, huba gotowałem po kilka razy na tych podjazdach a ten maluszek wychodzi bez zadyszki ;) Cała sztuka w tym żeby jeździć tym jak rowerem a nie jak motorkiem.
Dobre traktowanie nie ma nic do fabrycznych nowych łożysk z paskudnymi luzami i słabego chłodzenia silnika, do tego elementy siadające po żadnym przebiegu, jazda trochę jak z miną z opóźnionym zapłonem ;) Na razie jeszcze oba zostają, ale w ciągu 200km w każdym już coś trza było po fabryce poprawiać. Liczę, że się to uspokoi dalej, bo pod jeźdzcami po 40-50kg i z limitami 10-12A to coś powinno być wieczne, a na razie nie jest ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
02 wrz 2021, 18:45
Gregory pisze:
02 wrz 2021, 16:20
Jak go dobrze traktujesz jego delikatność nie jest problemem, u mnie z przodu 34T z tyłu 11-50 i po Beskidach śmiga jak ta lala, huba gotowałem po kilka razy na tych podjazdach a ten maluszek wychodzi bez zadyszki ;) Cała sztuka w tym żeby jeździć tym jak rowerem a nie jak motorkiem.
Dobre traktowanie nie ma nic do fabrycznych nowych łożysk z paskudnymi luzami i słabego chłodzenia silnika, do tego elementy siadające po żadnym przebiegu, jazda trochę jak z miną z opóźnionym zapłonem ;) Na razie jeszcze oba zostają, ale w ciągu 200km w każdym już coś trza było po fabryce poprawiać. Liczę, że się to uspokoi dalej, bo pod jeźdzcami po 40-50kg i z limitami 10-12A to coś powinno być wieczne, a na razie nie jest ;)
no widzisz a ja ważę 90kilo i katuje w górach takich górowych i już 1500km ponad i jakoś nic mi się nie posypało . mam jedynie termopady i radiatory a silnik katowałem też w chorwacji przy temperaturach 30 w cieniu , jak byleś w chorwacji to wiesz jakie tam są stromizny ...
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Ale już musiałeś go dotykać. Poza tym, sporo szczęścia, a u mnie być może pecha ;) Ale nikomu obcemu kto nie ogarnia techniki bym tego nie polecił, jednak dobra przekładniówka w 90% przypadków wystarczy, a od kiedy są erider t9 to można tym fajnie kręcić.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
02 wrz 2021, 21:53
Ale już musiałeś go dotykać. Poza tym, sporo szczęścia, a u mnie być może pecha ;) Ale nikomu obcemu kto nie ogarnia techniki bym tego nie polecił, jednak dobra przekładniówka w 90% przypadków wystarczy, a od kiedy są erider t9 to można tym fajnie kręcić.
Masz na myśli zdjęcie dekla? Wiesz...kilka razy musiałem z terenie naprawić kapcia z silnikiem w kole...ehm...dziękuję postoje...A to był tylko q128h A nie 12kilowy 3kturbo...
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

3k turbo waży 9.3kg ;) A na kapcia są sposoby, moża i bez powietrza jechać jak się koło dobrze przygotuje. Tak czy tak, niestety jakoś tsdz2 jest słaba i wszyscy dookoła to wiedzą. Nieliczne przypadki chodzą bezawaryjnie bez dotykania. Gdyby było inaczej, to byłby hit. Ale nie jest...
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Noo straszny syf i w ogóle szerokim łukiem ... każdy jeździ na czym lubi, miałem huba j to była największa porażka mam tsdz2 i to jak dla mnie jest strzał w dychę. Nikogo nie zamierzam przekonywać co do wyższości jednego nad drugim, nie jesteś zadowolony rozumiem ja jak za te pieniądze jestem bardzo zadowolony.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Wszyscy znajomi którzy spróbowali sprzedawać tsdz2 komercyjnie polegli na reklamacjach i awariach. Ot i tyle, lista wad jest znana i długa, to że ci się trafił dobry egzemplarz (który i tak musiałeś otwierać co nie powinno mieć miejsca w nowym sprawnym produkcie) to tylko i wyłącznie szczęście. Mam huby, mam midy, mam fabryczne ebike. Najgorzej wykonany z wszystkich jakie mam i widziałęm/montowałem jest tsdz2.
Jak za te pieniądze... no jest to jedna z głównych zalet tego napędzu ;) Aczkolwiek wgranie open+ ktlcd i robi się wynik jak przy bbs02 czy xf19r. Moim marzeniem byłoby żeby to był tak świetny silnik, ale niestety nie jest o czym się przekonałem na 2 egzemplarzach które posiadam. Zawsze z trasy wracają, ale tu awaria łożyska jednokierunkowego, tu rozsypane łożyska, luzy wszechobecne przez łozyska słabej klasy. to wszystko do 160km przebiegu i mocno ograniczonym napędzie prądowo, jazda po płaskich ubitych drogach i asflacie przez leciutkie dziewczyny :) To jak ja bym na to usiadł i depnął to by się on zes...ł ;)
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Po 1sze skąd wiesz że musiałem otwierać??? żeby wgrać OSF nie trzeba otwierać silnika.
Po 2gie nie wiem czy mi się trafił super egzemplarz ... rok temu kupiłem zamontowałem i było mega zajebiście, w tym roku ten sam zestaw jakby jakiś gorszy ... tak jest różnica w jakości wykonania, niemniej jednak w dalszym ciągu jak za te pieniądze jestem bardzo zadowolony z tego malucha, śmiga na maks 16A i ok 800W co bardzo rzadko się zdarza bo zwykle jeżdżę do 500W maksymalnie.
Do huba nikt mnie nigdy więcej nie namówi ... nie na nasze góry! No chyba żebym miał zbudować motorek jakieś 10KW to może miało by to jakiś sens.
Kajman pisze:
02 wrz 2021, 22:20
wgranie open+ ktlcd i robi się wynik jak przy bbs02 czy xf19r.
Nie rozumiem :roll: bafang nigdy nie dorówna tsdz2 przez brak tensometru :P

Też mam parę marzeń :lol: ale ... ileż dołożyło Ci wydatków to łożysko jedno czy drugie? po wymianie nie jest jakby lepiej?
Wiem nowy silnik ale ... kurde przecież każdy kto kupił wie doskonale że to tylko chiński wynalazek nawet nie podróba innego markowego sprzętu i tym bardziej szacun dla nich że tak dobrze to działa, jakby Bosch czy inna Yamaha zrobiła taki silnik bądź pewien że nie kosztowałby nie mniej niż 2x te pieniądze a działałby zapewne podobnie.

Niestety na tym świecie nie ma nic za darmo i w najlepszym razie dostajesz towar wart tyle ile za niego zapłaciłeś ;) dla tego jak patrzę na wynalazki typu CYC za ponad 5k zł to dostaję białej gorączki i żal mi ludzi którzy dali się nabrać.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Co do po pierwsze, opowiedz mi jak założyłeś termopady bez otwierania czegokolwiek? ;)
Cyc jest dobrą konstrukcją, ale też ma trochę wad. Na pewno jednak znacznie mniej niz tsdz2 i znacznie wiecej możliwości. Nabrać się? Czy ja wiem, to produkt premium, za taki się płaci, kogoś stać to bierze, pieniądze nie są takie duże, niektórzy ratownicy górscy nie bez powodu wybrali właśnie ten naped finalnie próbując przedtem kilku innych. Bosch akurat robi takie silniki od kilkunastu lat, z większym powodzeniem niż tsdz2 ;) No i na razie to tsdz2 goni jakość wspomagania fabrycznych zestawów, niewiele, ale wciąż mu brakuje trochę do nich. A to i tak dzięki OF.
Hub i góry się nie lubią tak bardzo jak midy,ale nie wszyscy jeżdżą w góry, hub w na równiejszym terenie daje święty spokój jakiego mid nigdy nie da. Zawsze wrócisz do domu, ze złamanym blatem, zerwanym łańcuchem, ułamanym pedałem czy poluzowaną korbą, skręconą kostką czy kolanem. Do czasu jak się kręcą łożyska, hub będzie jechał do przodu. A kolega co tu pytał o zestaw powyżej generalnie niziny na samej manetce planuje, nie uważam, że tsdz2 to dla niego dobry wybór. Ja na razie swoje zostawiam, zobaczymy jak dalej będą sobie radzić, najlepiej przekonać się samemu. Ale początek był słaby, bardzo.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Teropady to było moje widzimisię i nie jest to wymagane ;)

CYC premium? z tym dodatkowym łańcuchem robiącym więcej hałasu niż stara rozklekotana WZK? proszę Cię ... dla mnie totalna porażka.

Hub na równiny zdecydowanie na tak, cichy przyjemny i jak ktoś chce latać na manetce to tym bardziej, cała reszta przytoczonych przez Ciebie przypadków również :lol: ja jednak wypowiadam się wg moich realiów czyli gór i tutaj hub jest bez sesnu.

Koledze wyżej sam napisałem, że do tsdz2 manetka to najgorszy pomysł, oczywiście zrobi jak będzie uważał.

Życzę powodzenia z Twoimi dwoma sztukami, początki bywają trudne, może się ułoży :P
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Nie jestem hurtownikiem ale założyłem już z 10 tongshengow? Wszystkie jeżdżą...każdy ma ponad 300km ? Niektóre pod 2k podchodzą... huby się nie psują? No ciekawe rzeczy panie piszesz...to czemu się je otwiera przewija wymienia łożyska? Leje ferro czy rzepak ...hubsinki ?
Sorry ale w tej wadze żaden hub nie ma startu. Bikel się o tym dosadnie przekonał...
A pojazd z 3kturbo to taki rower jak ze mnie jest Ron Jeremy
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

pxl666 pisze:
02 wrz 2021, 23:35
Nie jestem hurtownikiem ale założyłem już z 10 tongshengow? Wszystkie jeżdżą...każdy ma ponad 300km ? Niektóre pod 2k podchodzą... huby się nie psują? No ciekawe rzeczy panie piszesz...to czemu się je otwiera przewija wymienia łożyska? Leje ferro czy rzepak ...hubsinki ?
Sorry ale w tej wadze żaden hub nie ma startu. Bikel się o tym dosadnie przekonał...
A pojazd z 3kturbo to taki rower jak ze mnie jest Ron Jeremy
To wszystko co piszesz o otwieraniu itd to jest zły dobór mocy silnika do oczekiwań/zastosowań i tyle, ratowanie za słabej jednostki używanej na zbyt dużej mocy :) Dobrze dobrany zakładasz i zapominasz o temacie.
A jeździ sporo 3k na tenso i jest to rower jak każdy inny, czy moment na kole pochodzi z popierdółki przy supporcie czy dużego silnika w kole nie ma większego znaczenia, chyba że ktoś chce się podniecać, że jak silnik mniejszy to z niego lepszy kolarz i wiecej wysiłku wkłada (co oczywiście jest bajką i oszukiwaniem samego siebie) ;) Jeśli pedałujesz i się męczysz, to wciąż jest rower, nie ważne gdzie ma wspomaganie.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

A jeździłeś fullem z tym 10kg kowadłem zamiast tylnej piasty??? chyba nie wiesz o czym piszesz.
Pomijam fakt prądożerności i potrzeby wożenia na pokładzie kolejnego kowadła w postaci akumulatora, i teraz powiedz mi że po górach jeździ się tak samo zajebiście sprzętem 40kilkowym jak takim 20 kilowym midem ...
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Wiem doskolane o czym piszę. Mam fulla z tym silniiem. Normalnie się jeździ, nie jeżdżę po górach, turystyka leśna, pagórki, spokojne single itd, bardzo fajnie to jeździ, wolę dużo bardziej ten rower niż te z tsdz2, przynajmniej nie boję się deptać pedałów bo coś pęknie. Mając prawie 2m i słuszną wagę to czy rower waży 20 czy 40kg nie robi mi większej różnicy :) Ogarniam jedno i drugie. A jak dołożę sakw i toreb to i do 60 dobija. NIe każdy zapierdala na zjazdach, powiem więcej, większośc tego nie robi, większość jeździ po spokojniejszym terenie tak ciężkimi wyprawówkami, że tsdz2 by tam służył baardzo krótko :) Znajomemu wystarczył do pierwszej górki gdzie mocniej nacisnął ruszając na pedały i tadam po zębatce ;)
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2021, 16:46 przez Yasiu77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Rysiekkk »

takie moje 2 grosiki
Doświadczenie prawie żadne (bo dopiero koło 500km przebiegu na TSDZ2, sofcik v0.8) ale charakterystyka silniczka na moje oczekiwania / potrzeby -> trafiona.
Nawet jedna wycieczka (Dolina Chochołowska) bez bateryjki (z premedytacją zostawiłem bidon w bagażniku w aucie) - czuć wyraźne opory ale nie ma tragedii ;)

Jedyny DUUUUŻY minus - silniczek zbyt szybko się gotuje :roll:
mimo moda termicznego, dużego wkładu własnego + pedały spd, wysokiej kadencji... każdy dłuższy podjazd (1-2km) gotuje motor...

stopnie asysty (1 - 20):
(1) 0.005
(2) 0.009
(3) 0.012
(4) 0.016
(5) 0.021
(6) 0.028
itd.

Używam wyłącznie 2 i 3.
W terenie, aby dotrzymać kroku fabrycznym ebike`om - myślę, że musiał bym używać 6-8 ;) ale wtedy kilka minut i jest ~70-80°C :roll:


Te nowsze softy coś zmieniają w temacie temperatury ? :roll:
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Kiedyś zrobiłem test podjeżdżając na Szyndzielnię, to ok 5km podjazd o stałym nachyleniu, nie wiem ile % ale jest tam co robić końcówka jest jeszcze stromsza, podjeżdżałem na dość wysokim przełożeniu i temperatura szybko rosła, zmieniając na niższe (lżejsze) przełożenie dalej podjeżdżając temperatura zaczęła spadać ;) takie górki podjeżdżam na max 450W, poza tym poszedłem w przednią zębatkę 34T i to robi mega robotę, fabryczne 42T to jest o wiele za dużo.
Używam softu v0.19 od samego początku i nie mam potrzeby zmiany, v0.8 nie znam.

Tak z ciekawości, po co Ci 20 stopni? nie boli Cię kciuk od przeklikiwania? Ja mam 5 i myślę nad zejściem na 4 bo głównie używam pierwszych 3 stopni.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Rysiekkk »

w tym sofciku 0.8:
Assist levels are now 20 (previous were 9). I ride on the city at motor max power and so I need hight assist levels AND I also do MTB and there I need fine control and low assist levels, now I will be able to use for instance the assist levels from 1 to 10 for MTB and the 10 to 20 for riding on the city.
i nic mnie nie boli bo jeżdże tylko na "2" a czasem przełącze na "3" - to jest całe kilkanie ;)

Z przodu też mam 34T...
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

A jaka kaseta z tyłu? i jaki rozmiar kół?
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
mrk67422
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2020, 8:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mrk67422 »

Widzę, że dotykając tematu jakości wywołałem pewną burzę, która w oparciu o subiektywne oceny, oczekiwane preferencje oraz frustrację związaną z brakiem alternatywy zamieniła się w niegrzeczną wymianę zdań. Nie o to chodziło mi w moim zapytaniu, oczekiwałem obiektywnych i konkretnych informacji. Trochę niegrzecznie koledzy pxl666 i Gregory zachowaliście się względem kolegi Kajman, który przedstawiał swój punkt widzenia w oparciu o doświadczenia, a jego intencją nie było ukazanie napędów Hub, jako wyższych, tylko wskazanie, że poszukuje wyjścia z sytuacji, w sposób najbardziej przypominający odblokowanego fabrycznego mid-a. No niestety TDSZ2 jest z wykonania słabym sprzętem i problemy będzie generował. Dla 95% ludzi na ziemi i to nawet tych z wiedzą techniczną, umiejętnościami manualnymi, zapleczem warsztatowym i pozytywnym nastawieniem do "dłubania" taki stan rzeczy nie będzie akceptowalny. Zwyczajnie dzisiaj mamy już tak wiele psujących się artefaktów bez których, nie jest możliwe życie, że ludzie unikają problemów jak ognia. Wystarczy aby jednego dnia zacięła się spłuczka w podtynkowym Gebercie, wyspał się Windows i zatkał filtr DPF w naszym aucie aby skutecznie stracić ochotę do życia. Jeśli chodzi o rowery, to ja lubię w nich dłubać, rozkręcać, analizować jak to jest zbudowane. Zaspokaja to moją ciekawość, oraz uzupełnia wiedzę, co pozwala mi w ciemną noc bez latarki w deszczu w środku lasu, zmienić dętkę lub np zapiąć na spinkę zerwany łańcuch. Ale usuwanie ciągłe awarii, głębsze serwisowanie (np 3-4c/mc) to już odbiera mi poczucie komfortu, ba i nawet 95%, a może nawet 99% ludzi na ziemi. Nie czarujmy się, przy technice jaka jest w standardowym rowerze robię jeden głębszy przegląd na rok, a jakieś awarie typu wymiana łańcucha, kasety (podobno to nawet nie awaria tylko eksploatacja) to kwestia raz na 2-3 lata. I to powiedzmy jest akceptowalne. Zatem proszę uszanujcie opinie kolegi Kajman, bo tak będzie myślało 95% ludzi na ziemi, którzy nie zapadli na Watowicę tylko chcą mieć najlepszą wersję roweru WSPOMAGANEGO elektrycznie z zachowaniem idei własnego wysiłku i dotychczasowej koncepcji budowy roweru. Stąd cała ta agresywna wymiana zdań nie była potrzebna i wszyscy którzy są w tym wątku wiadomo, że szukają jeszcze lepszego jutra, z lekką frustracją obracając się wokół ograniczonych możliwości.
Ja póki co wiem, że na samej manetce po płaskim i twardym to około 400W, że silnik tego długo nie zniesie, a pedałując na 4 wspomaganiu się nie spocę, a silnik te 10km dojazdu do pracy jakoś wytrzyma.... A czy ktoś kiedykolwiek próbował sprawdzić ile realnie da się przejechać, może ktoś zrobi dla mnie taki test? Aż dziwię się, że nie ma tu osób które nie używają roweru w takich miejskich zastosowaniach.
Co do awaryjności to wychodzi, że około 1,5 tyś da się przejechać bez zaprzątania sobie głowy, kolega Bolej1 dał radę 7 tyś tylko z wymianą zębatki. Piszę tylko, bo wymiana zębatki chyba nie jest tak bardzo odstraszająca, przynajmniej 1x/10 tyś była by to opcja akceptowalna...
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2021, 15:09 przez mrk67422, łącznie zmieniany 2 razy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Abstrahując od tematu "wyższości Świąt Wielkanocnych nad Świętami Bożego Narodzenia", przy Twoich poniższych założeniach poprę nieco Kajmana.
mrk67422 pisze:
02 wrz 2021, 10:57
Jestem o włos od zakupu. Przeczytawszy cały wątek, już wiem, że TSDZ2 jest wykonany "delikatnie" i niedokładnie, co generuje szereg problemów zwłaszcza dla pozbawionych serca technicznego userów.....

Zakładam przebiegi 3-5 kkm/rok.
Rower MTB, 26", bez amortyzacji, przód 34T, tył 11-34T, 70% asfalt, 30% teren, 5% górki o nachyleniu turystycznym.
Styl jazdy świadomego użytkownika, zamierzam wykonać mod termiczny.

I pytania, bardzo proszę jeśli to nawet możliwe o odpowiedź chodź w jednym z nich:
....
2. Chciałbym rowerem dojeżdżać także do pracy, więc potrzebuję mieć możliwość dojazdu 10km x2 na samej manetce, tak aby się nie spocić przynajmniej w jedną stronę ;) Moja waga 100kg (+-10 :P), opony szosowo terenowe (all terrain, Schwalbe Hurricane). Czy na tym silniku i manetce jest to możliwe? Prędkość 25-35km/h, płasko, asfalt, kostka. Ogólnie odradzaliście manetkę do jazdy, ale co jeśli bierzemy pod uwagę dojazdy? Na hulajnodze Xiaomi m365 (250W) daję radę, to mam cichą nadzieję że TSDZ2 też się da, proszę o opinię.
Jeżeli nie mieszkasz na południu Polski (góry), to mimo wszystko wybrałbym przekładniowego HUB'a na przednie koło.

https://sklepebike.pl/pl/p/SILNIK-Q100- ... -PRZOD/140

Waga 2kg, moc "w szczycie" 700 wat,

Przy prędkości przelotowej (na manetce) 35 km/godz, i wadze całości 140 kg,potrzebna moc to 520 wat. Potrzebny prąd to 15 A. Przy ogniwach ;

viewtopic.php?f=33&t=7310

i baterii "10S3P" minimalny zasięg roweru (na manetce) to 35 km. Przy PAS'ie min 50 km (zależy od Twojego wkładu).
Na koniec "chichot historii" założyciel tematu aktualnie preferuje PAS nad "boskim" tensometrem. :D :D :D

viewtopic.php?f=54&t=7426&p=98063#p98063
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2021, 16:01 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

lobo0 pisze:
30 sie 2021, 8:42
hetm4n napisz coś o sytuacji w której to nastąpiło. Też jeżdżę na tym sofcie i na razie wszystko działa ok.
zatrzymanie na chwile i noga jedna na pedale, poprawiamy pozycje podjeżdżając przykładowo 20cm do krawężnika przy przejściu dla pieszych, wszystko w czasie ok 2-4s, wystarczy leki nacisk i rower wyrywa, w tym momencie naciskam tylny hamulec lub przedni a silnik sie dławi. kilka takich sytuacji i zębatka skończy żywot. Zainstalowałem czujniki hamulca dla takich sytuacji. Rok na sofcie 0.8 nie było takich zjawisk w ogóle, ale tam jest inaczej rozwiązane odczytywanie czujnika nacisku i dozowanie mocy.
mrk67422 pisze:
02 wrz 2021, 10:57
Jestem o włos od zakupu. Przeczytawszy cały wątek, już wiem, że TSDZ2 jest wykonany "delikatnie" i niedokładnie, co generuje szereg problemów zwłaszcza dla pozbawionych serca technicznego userów. Biorę poprawkę, że w takich wątkach, znaczna ilość wpisów pochodzi od użytkowników, którzy tu przychodzą jeśli jest problem, co wypacza obraz awaryjności tego sprzętu. Chciałbym jednak spróbować ustalić jak wiele problemów statystycznie mogę realnie doświadczyć. ........
Rozebrałem mój silnik od 2019r jeżdżony, katowany w górach, oprócz rozwalonej nowej zębatki wszystko w jak najlepszym porządku. Wszystko rozebrałem ostatnio podczas tej awarii i po stronie czujnika tenso czyściutko jak nowe, nic niewytarte. Ostatnio miałem przyjemność serwisować silnik po przebiegu ok 4kkm i tez wewnątrz jak nowe, jedynie sprzęgło zużyte w niebieskiej zębatce co powoduje przeskoki w wspomaganiu oraz przesmarować trzeba było bo juz mało smaru pozostało na kołach zębatych.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2021, 17:11 przez hetm4n, łącznie zmieniany 2 razy.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

mrk67422 dla twoich zastosowań, jeżeli chcesz mieć MID drive to zastosuj BBSHD. Nie będzie problemów z naciskaniem na korby( boski tensometr tkoko:-)). Na najwyższym PAS będziesz udawał, że jedziesz na rowerze, kropli potu na czole, plecakach nie będzie. Silnik konstrukcyjnie projektowany na większą moc, przez to mniej awaryjny.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
mrk67422
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2020, 8:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mrk67422 »

Tak nawiasem, to mieszkam w Górach Świętokrzyskich, więc jakieś wzniesienia tu mam. W kwestii oblatywania terenu i pagórków to jakiś ogląd z tego forum już wyniosłem. Większość wpisów w tym wątku dotyczyła dopasowywania sprzętu do dosyć konkretnych zastosowań terenowych i wzniesień.

Nietypowym jest ten dojazd do pracy, nikt tego w ten sposób tutaj tego nie rozpatrywał. Także nie zasugerujcie się tym, że nie chcę napierać na pedały, wręcz przeciwnie chcę, mam ochotę po pracy ćwiczyć na rowerze formę, a ponieważ mam chore kolano, taki rower wyrównałby mi obciążenia także w terenie. Sporo jednak będzie jazdy po utwardzonych drogach, nie mogę gwałtownie obciążać nogi, zatem w niebezpieczne i bardzo strome podjazdy po nierównym terenie "bawić" się już raczej nie będę.

Nie ukrywam, że trochę zastanawiam się też nad BBS02 750W, ale BBSHD to już za drogi wydatek na tą chwilę. Martwi mnie trochę tylko, że jazda na PAS-ie będzie nienaturalna i się rozczaruję. Gdyby nie problem z kolanem, nawet bym chyba o elektryku nie myślał. Mam jeszcze szosę i uwielbiam na niej jeździć, o własnych siłach i ona mi oszczędza kolano, a moce generuje dzięki wysokiej kadencji. Ale wiadomo nie samą szosą człowiek żyje, a jazda tym po Kielcach to horror (dziury, żwir, brak ciągłości ścieżek)
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2021, 18:41 przez mrk67422, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
khuuhkrr
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 05 wrz 2019, 11:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: khuuhkrr »

Właśnie miałem pytać - dlaczego nie BBS02B? Mam, ale się nie wypowiem. Nie jeździłem, bo czekam jeszcze na akumulator. Względem TSDZ2 uchodzi za mocniejszy i mniej awaryjny. W programowaniu/konfigurowaniu jest banalny, można zrobić to nawet "w locie" za pośrednictwem smartfona. Ma PAS, ale nosz kufa, jazda bez tensometru nie spowoduje traumy na resztę życia 🤔
Awatar użytkownika
khuuhkrr
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 05 wrz 2019, 11:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: khuuhkrr »

Na YT można znaleźć kanał Marcin Marcin - koleś testuje od jakiegoś czasu wyżej wymienionego Bafanga i robi to w stylu jaki chyba by Tobie pasował. Wysoka kadencja i niewielkie wspomaganie. Polecam sobie pooglądać.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

mrk67422 pisze:
03 wrz 2021, 18:40
...... Martwi mnie trochę tylko, że jazda na PAS-ie będzie nienaturalna i się rozczaruję......
Tu możesz obejrzeć kilka jazd rowerem na PAS'ie obrotowym, w tym własnego pomysłu. Teren zarówno płaski jak i podjazdy/zjazdy 5 - 10%. Jedzie się jak normalnym rowerem. :D

http://chomikuj.pl/tkoko

Tak na marginesie; aktualnie najtańszy nowy silnik do roweru.

https://allegro.pl/oferta/silnik-do-row ... OWYxMjE%3D

do tego sterownik 400 wat, 16/20 A, 60 V;

https://pl.aliexpress.com/item/10050026 ... 5c0fhSS7OF

manetka i za 400 zł masz rower elektryczny :D
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Ma PAS, ale nosz kufa, jazda bez tensometru nie spowoduje traumy na resztę życia
52 strony na tym forum dowodzi, że dla niektórych tensometr jednak jest ważny:-)
Czemu Bosch, Yamaha, Shimano, Brose nie robią silników tylko z PAS? Czemu Bafang w najnowszych konstrukcjach stosuje tensometr? Bo ludzie chcą tensometru!!!:-) Tym bardziej jak chcą, aby rower pozostał rowerem, tylko ze wspomaganiem.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2021, 20:38 przez Thorn, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
khuuhkrr
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 05 wrz 2019, 11:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: khuuhkrr »

Rozumiem. Dwa lata nosiłem się z zakupem TSDZ2, ale gdy przyszło co do czego, wybrałem Bafanga bo nie chcę walczyć z Tongszengową materią. Luzy, termopady i inne niezbędne modyfikacje żeby to jakoś jeździło i się wolniej rozklekotywało. BBS02B instalujesz i.. w zasadzie tyle. Jeśli nie przyłożysz do tego więcej niż 48V, to raczej nic nie powinno się stać. PASa też się kiedyś bałem, bo też jestem z tych bardziej rowerowych, ale parę przejażdżek na rowerach z wypożyczalni rozwiało moje obawy. Na pewno nie jest tak "precyzyjny" jak pomiar mocy, ale też nie ma tragedii - można przywyknąć - po prostu jest więcej klikaniny na wyświetlaczu. Oczywiście niczego nie polecam i nie odradzam - nie mam doświadczenia (to się wypowiem 🤣). Przeprowadziłem sobie prostą kalkulacje i wyszło mi, że JA wolę iść tą ścieżką. Jeśli miałbym brać coś z tensometrem, to coś porządnego - albo fabryka, albo hub z MPe. Póki co, już nie zaprzątam sobie tym głowy - będę poznawał i cieszył/wkór*iał się na to, na co się zdecydowałem.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

khuuhkrr pisze:
03 wrz 2021, 18:55
Właśnie miałem pytać - dlaczego nie BBS02B? Mam, ale się nie wypowiem. Nie jeździłem, bo czekam jeszcze na akumulator. Względem TSDZ2 uchodzi za mocniejszy i mniej awaryjny. W programowaniu/konfigurowaniu jest banalny, można zrobić to nawet "w locie" za pośrednictwem smartfona. Ma PAS, ale nosz kufa, jazda bez tensometru nie spowoduje traumy na resztę życia 🤔
ja sie wypowiem :) ja mam oba, i tsdz2 i bbs02, dlaczego nie mam bafanga w głównym rowerze enduro ? bo niema tenso, co jak co ale całkiem inna jazda jest z tensometrem, naturalna, bbs02 wsadziłem do roweru żony, ona i tak na manetce tylko jeździ, bo nie potrafi się przyzwyczaić do sztucznego pasa ( ja tak samo), nawet chciała żebym tsdz2 jej włożył co by sie mogła trochę czasami pomęczyć na lekkim wspomaganiu. Za to od niej rower z bafangiem wykorzystuje jako skuter do pracy, manetka w opór i lecę 7km do roboty :) tutaj tsdz2 niema co nawet porównywać z ta manetką :D
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Azmadan
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Azmadan »

To ja też sie wypowiem...
Mamy aktualnie:
1 - tsdz2 - żona jeździ. Miał być dla mnie ale spróbowała i zabrała. Na 2 dzień po przerobieniu dojechałem niebieską zebatkę (130+kg i nieumiejetne ruszenie na stoku Szyndzielni). Jak na razie bezawaryjnie od tego incydentu.
2 - Hub w 24" córki w przednim kole. Wycieczkowy rower bo narzekała na podjazdach, a w okolicy ich dużo. Mam wrażenie że za mało się męczy teraz. Ale dzięki niemu 8 latka robi bez problemu trasy 50-60km. (Ma analogia 27,5 xxs na szaleństwa na endurotrails + mam linķę do wciągania)
3 - Shimano e8000 w moim rowerze. Ktory nie ma łatwo z moją grubą dupą.

Jestem w stanie porównać 1 i 3... jeździ się naprawdę podobnie ;)
Przy moich 130+kg e8000 Mniej się grzeje.
Ale tsdz2 na tej samej trasie gdzie ja miałem 80 st. U żony 60kg ma 40 st.C. (wjazd na Szyndzielnie)
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2021, 8:51 przez Azmadan, łącznie zmieniany 1 raz.
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Wracając do tematu, uparłem się i wcisnąłem, wejdzie pod siodło, 14s2p, 497Wh, 20A ciągłego max ze wskazaniem na 15A-16A, 1.83kg, żona powinna na tym zrobić swoim tsdz2 60-80km:
Obrazek
Awatar użytkownika
krowkens
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 19 sie 2020, 20:49
Lokalizacja: Tychy

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: krowkens »

Cały rower pokaż
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Jeszcze nie założone, zgrzane wsadzone, muszę kabelki zalutować, dziurki porobić. Ale to wszystko pikuś, bo weszło do torebki, tego się bałem, jest na styk dość mocno. No i grypa musi mi minąć. Ale to jest pacjent:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2021, 23:15 przez Kajman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
06 wrz 2021, 23:03
Wracając do tematu, uparłem się i wcisnąłem, wejdzie pod siodło, 14s2p, 497Wh, 20A ciągłego max ze wskazaniem na 15A-16A, 1.83kg, żona powinna na tym zrobić swoim tsdz2 60-80km:
Obrazek
Torebki ? Jak wygląda pakiet? Skręciłeś czy lut?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Zgrzany normalnie, taśma 10x0.3mm dwie warstwy wszędzie a 3 czy 4 na biegunach. Ale klejony,w koszykach by nie weszło. Na podobnym, 13s2p na vtc5a żona kilka lat do pracy dojeżdzała swoim miejskim ele, lubię takie małe pakieciki skrojone pod typowe trasy/wyjazdy :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2021, 7:14 przez Kajman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Goliath »

@Kajman - no co Ty... :shock: ogniwa z rdzy czyściłeś, :? że takie podszlifowane i w koszulki przezroczyste wpakowane :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

A co to ma za znaczenie w torbie w rowerze, je jego sami esteci ;)
A podszlifowane z innego powodu, to ogniwa z pakietu do tesli i miały żywicę/klej na obudowie.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2021, 8:25 przez Kajman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
07 wrz 2021, 7:10
Zgrzany normalnie, taśma 10x0.3mm dwie warstwy wszędzie a 3 czy 4 na biegunach. Ale klejony,w koszykach by nie weszło. Na podobnym, 13s2p na vtc5a żona kilka lat do pracy dojeżdzała swoim miejskim ele, lubię takie małe pakieciki skrojone pod typowe trasy/wyjazdy :)
Obrazek
14s aby więcej prądu zmieścić czy pod prędkość ? bms wlezie ? myślałem że to na torebkach , ciekawe że prawie 500wh
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

14s dla większej ilości energii, na 2 dodatkowe cele było miejsce :D Tzn nie byłem pewien czy będzie, więc najpierw skleiłem 13, wcisnąłem, pomacałem i wtedy zdecydowałem gdzie wcisnę jeszcze 2 ;) BMS wejdzie, aczkolwiek ja na szczęście nie potrzebuję, więc nie będzie. Ale w razie co jak ktoś musi to od góry i dołu jest dość luzu na przewody i BMS. Jak ktoś chce sobie kombinować, to jedno ogniwo to 66g około i 7A-10A ciągłego/15A chwilowego przez 30s.
3p to już sporo większy pakiet niestety, byłby luz zasięgowy, ale musiałbym znowu jakąś skrzynkę gdzieś wciskać. albo użyć tej gotowej w cały trójkąt (która na razie pójdzie w kąt z pakietem 1500Wh do niej zrobionym, spec żony będzie mało widocznym ebike). Ale na tych ogniwach 3p wciąż dobrze wygląda z rozmiarem, obecnie żona to ujeżdzą w ebike do pracy zamiast starego 13s2p na vtc5a, wystarcza jej to na jednym ładowaniu na 5-6 tygodni :) :

Obrazek

Ale na to już trza np taką skrzyneczkę jak jej zrobiłem między podsiodłową a bagażnikiem:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2021, 8:47 przez Kajman, łącznie zmieniany 3 razy.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

U mnie mam zrobione gdzieś między 6 a 7 tys km, raz zmieniłem zębatkę niebieską z mojej winy, bo gałąź weszła w koło na pełnej hmm. Niedawno właśnie się zaczął jakiś problem, nagrałem dzwięk tylko nie wiem gdzie filmik wrzucić. Dobra, wrzucę na youtuba i wkleje linka. Zaraz się załaduje.
Dodam, że problem występuje na dobrze nagrzanym silniku, czyli tak mniej więcej po pół godziny jazdy. Im mocniej naciskam tym więcej hałasu. Jak kręce lekko to nie hałasuje.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2021, 23:00 przez scuda, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Stawiam na uszkodzone tzn slizgające się łożysko jednokierunkowe

napisz jak otworzysz
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2021, 10:13 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
Slezi
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2020, 8:21

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Slezi »

Hej, mam TSDZ2 w dwóch rowerach, w jednym od jakiegoś czasu czuje dziwny delikatny "przeskok" na korbie podczas pedałowania. Przekok jest bardzo delikatny, dosłownie o 2 stopnie, nawet na wyłączonym napędzie. Czego to może być objaw? Wertowałem trochę ostatnie strony tematu i trochę się przeraziłem. Myślałem, że kupiłem w miare tani pewny napęd, w którym ewentualnie wymienię niebieską zębatkę. Czytając temat, myślę o jego konserwacji po sezonie. Co polecacie prewencyjnie wymienić, tak żeby nie rozbierać kilka razy i służył maksymalnie długo bezobslugowo? Jeśli chodzi o samą zębatkę to zamierzam kupić na zapas, żeby w razie czego ją mieć. Brać metalową czy plastikową?
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2021, 9:18 przez Slezi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Jak czytasz temat to wiesz, że jeden przejedzie kilka tysięcy km bez awarii a drugi po 160km ma jakieś klocki, nie ma reguły.
Jeśli przeskok jest bez względu na napęd to obstawiam coś na zębatkach ale jest szansa że to poza silnikiem, gdzieś po linii łańcucha może coś się dziać, musisz sprawdzać.
Prewencyjnie nic bym nie wymieniał wg mnie nie ma to sensu.
Zębatkę dobrze mieć w zapasie, ja polecam jednak niebieską, w razie np zablokowania koła podczas jazdy to właśnie ona się wysypie a nie wszystkie inne.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Slezi pisze:
08 wrz 2021, 9:18
Hej, mam TSDZ2 w dwóch rowerach, w jednym od jakiegoś czasu czuje dziwny delikatny "przeskok" na korbie podczas pedałowania. Przekok jest bardzo delikatny, dosłownie o 2 stopnie, nawet na wyłączonym napędzie. Czego to może być objaw? Wertowałem trochę ostatnie strony tematu i trochę się przeraziłem. Myślałem, że kupiłem w miare tani pewny napęd, w którym ewentualnie wymienię niebieską zębatkę. Czytając temat, myślę o jego konserwacji po sezonie. Co polecacie prewencyjnie wymienić, tak żeby nie rozbierać kilka razy i służył maksymalnie długo bezobslugowo? Jeśli chodzi o samą zębatkę to zamierzam kupić na zapas, żeby w razie czego ją mieć. Brać metalową czy plastikową?
rozebrać i sprawdzić stan zębatek i łożyska jednokierunkowego
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Zębatkę dobrze mieć w zapasie, ja polecam jednak niebieską, w razie np zablokowania koła podczas jazdy to właśnie ona się wysypie a nie wszystkie inne.
Czy nie powielacie jakiegoś mitu odnośnie tej metalowej zębatki?
Przez 3 lata i dziesiąt silników które przeszły przez moje ręce, widziałem 3 zużyte metalowe zębatki. Tak samo były zjechane zęby jak na tych z tworzywa. W silniku poza tą zębatką nie było żadnych uszkodzeń. W jednym dodatkowo wymieniałem łożysko na wałku zdawczym i tyle.
G510 też ma wszystko metalowe w środku, więc.......:-)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

@Thorn ale mi nie chodzi o to, że metalowa zębatka zniszczy inne z samego użytkowania :P jest ona swego rodzaju zabezpieczeniem gdy na przykład łapiesz kij w szprychy cisnąc na pełnej mocy na pewno mniejsze straty będą przy niebieskiej zębatce z tworzywa niż przy metalowej ;)
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2021, 13:20 przez Gregory, łącznie zmieniany 1 raz.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Nylon jest cichszy i ma lepszy ślizg. To nawet nie jest nylon a coś lepszego może aramid . Nie sądzę że jest sens przepłacać za metalową
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Gregory pisze:
08 wrz 2021, 13:19
@Thorn ale mi nie chodzi o to, że metalowa zębatka zniszczy inne z samego użytkowania :P jest ona swego rodzaju zabezpieczeniem gdy na przykład łapiesz kij w szprychy cisnąc na pełnej mocy na pewno mniejsze straty będą przy niebieskiej zębatce z tworzywa niż przy metalowej ;)
Dlatego to napisałem, że te 3 nie były przez długą eksploatację, tylko zużyte były też podczas zdarzeń losowych. Tak samo zerwało zęby jak w tych z tworzywa.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
08 wrz 2021, 13:32
Nylon jest cichszy i ma lepszy ślizg. To nawet nie jest nylon a coś lepszego może aramid . Nie sądzę że jest sens przepłacać za metalową
Chyba ta sama cena. Przy metalowej nie używa się dzwonka:-)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
ODPOWIEDZ