MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Aby utrzymać wysoką prędkość to blat z przodu raczej oryginalny Z 42 a żeby muc pokonywać 10 % podjazdy to kaseta z tyłu 42-44 Z po asfalcie w zupełności wystarczy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

toldo pisze:
27 kwie 2023, 9:21
tkoko - w tym przypadku jednak wydaje mi się, że zamiana blatu na mniejszy będzie konieczna. Jestem przyzwyczajony do stosunkowo wyższej kadencji. Tzn pokonując wzniesienia na analogu zawsze jadę 1x1 albo 1x2 tzn 34 (bądz 30) z tyłu i 28 z przodu. Dlatego też myślałem o zmianie blatu z przodu na mniejszy. Czy jednak odczucia na rowerze z napędem MID są troche inne i niekoniecznie będzie potrzebna mi zmiana blatu? Głównie rozchodzi się o to, że nie chciałbym zagrzać i zajechać silnika.
Na chomika wrzuciłem podjazd na Przegibek (od Bielska więc trochę łatwiejszy) i "możliwości" silnika 250 wat na takim podjeździe (video "Przegibek.AVI").
http://chomikuj.pl/tkoko
rower składak jak na zdjęciu, silnik HUB przekładniowy 250 wat, koła 20", przełożenie zapewne 48/28T. Jak widać trzymając jedna ręką kierownicę, druga kamerkę, będąc dziadkiem (wówczas 65l), bez problemu "ścigam" rowerzystów analogowych.
Na jakich przełożeniach w TSDZ2 można "spokojnie" podjechać na Przegibek bez przegrzania silnika, więcej do powiedzenia ma Gregory, bo "testował"
viewtopic.php?p=117742#p117742
Załączniki
Mix OK3a.jpg
toldo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2023, 21:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: toldo »

mariusz61 pisze:
27 kwie 2023, 10:02
Aby utrzymać wysoką prędkość to blat z przodu raczej oryginalny Z 42 a żeby muc pokonywać 10 % podjazdy to kaseta z tyłu 42-44 Z po asfalcie w zupełności wystarczy.
W takim razie będę musiał pomyśleć o zmianie kasety i przerzutki. I zapewne też manetek bo ciężko o kasetę 9 rzedową z przełożeniem 42-44.
Gdzieś jednak pojawia się myśl, że chyba lepiej będzie jak zakupię hardtaila do moich zastosowań, który będzie lepiej przystosowany przełożeniami. A mój rower crossowy zostawię jednak w spokoju i pozostanie analogiem
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

to lepiej iść w 38t przód i jednak 46t tył żeby ten zapas momentu i kadencji był
maki1000
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: maki1000 »

Ktoś się orientuje czy to jest ten sam tensometr i oprogramowanie co w TSDZ2 ?
https://pswpower.com/products/tsdz2b-to ... d-850c-257
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Ja polecam od razu wgrać osf i zamontować czujnik temperatury, wtedy masz spokojną głowę bo na pewno nie przegrzejesz a z czasem zobaczysz czy brakuje i czy trzeba mieszać w napędzie.

Miałem w poprzednim rowerze 42t z przodu i chyba 34t z tyłu, był to Spec z opisu, w góry ostre szlaki masakra ale po ścieżkach dawał radę, na kole 26" leciał ok 45 km/h więc na kole 28" z 38t a może i z 36t z przodu powinieneś mieć podobnie. Kasety o większej rozpiętości 9s są dostępne na AliExpress sam miałem bodajże 46t do tego przedłużka haka żeby przerzutka to obsłużyła zwykle jest w komplecie z kasetą.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Dziś żona wjeżdżała ze Szklarskiej pod Wysoki Kamień oraz kopalnie kwarcu. Kaseta 9 rzędów,. Zabatka z tyłu nie jest duża, nie wiem, ile zębów ale wyraźnie mniejsza niż tarcza hamulca po przeciwnej stronie. Z przodu fabryczny blat 42 t.
Żona zaliczyła też w przeszłości na tym rowerze Przełęcz Karkonoską. To jest chyba najtrudniejszy szosowy podjazd w Polsce, wg wikipedii. Żeby tam wjechać rowerem MTB to już trzeba mieć pod noga. Być wyćwiczonym. Widziałem zwykle osoby, które się szarpnęły na pokonanie tej górki, wisiały na kierownicach swoich rowerów pchając je pod górę i wyglądając jak po torturach, jakby mieli paść. Najbardziej strome momenty to podobno 28% nachylenia.
Jak ktoś potrzebuje mieć lżejsze przełożenie, to lepiej kupić kasetę z większym zakresem. 42 t bardzo się przydaje do jazdy po szosie w terenie płaskim.
Orientuję się ktoś, czy do fabrycznych silników ( Shimano, Bosch, Panasonic, Bafang m510) można montować blaty 42 t? Kiedyś żona chce mieć fabrycznego ebike ale już jej mówiłem, że może być ograniczona z pojemnością baterii i z prędkością.

Co do mojej baterii. Odebralem wczoraj nowy bidon z mgvolt, do którego dostałem instrukcję obsługi. Jest w niej napisane, że po naładowaniu bms przez kilkadziesiąt minut wyrównuje napięcie ogniwach. W związku z czym kolejnego dnia po pełnym naładowaniu podłączyłem znowu baterie pod prąd i ładowarka ruszyła. Ma ona na wyjściu 3A i ładowała jeszcze baterie do pełna ponad godzinę Po kilkunastu godzinach podłączyłem ponownie, ładowała 20 minut aż się wyłączyła. No i dziś podczas jazdy, która zaraz wkleję nie zeszła ani kreska mimo tego, że rower wciągnął żonę pod dużą górkę. Więc może ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw na full bo odbierała je jako pełne, a dopiero kiedy napięcie w nich zostało wyrównane, ładowarka była w stanie dopchać jeszcze prądu.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Te kreski na wyświetlaczach to sobie można o kant d@#$& rozbić, pierwsza kreska zniknęła mi przy 60% baterii. Jeśli macie wskaźnik procentowy nie patrzcie na kreski.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Jazda żony jest od 600 metrów nad poziom morza na samym początku jazdy i ciągnie się na sam szczyt i później z powrotem do 600 metrów. Dalej jechałem sam. Nie zeszła jej żadna kreska. Jeszcze się okaże, że niepotrzebnie nową baterię kupilem :mrgreen:
Załączniki
Screenshot_2023-04-27-21-54-32-013_com.strava.jpg
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Gregory pisze:
27 kwie 2023, 21:58
Te kreski na wyświetlaczach to sobie można o kant d@#$& rozbić, pierwsza kreska zniknęła mi przy 60% baterii. Jeśli macie wskaźnik procentowy nie patrzcie na kreski.
U mnie zawsze były bardzo miarodajne. Nawet jak z baterią się zaczęło dziac to, co tu opisuje od kilku stron, to kreski schodziły po prostu szybciej ale w rozsądnych odstępach czasu w trakcie jednostajnej jazdy.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

No widzisz a ja wróciłem do domu z 39% baterii a kolejna kreska mi nie zeszła. Mam wyświetlacz KT-LCD3 i soft 0.19
Kreski nijak się mają i nie zwracam na nie uwagi ale procent naładowania zużycie wh czy wskaźnik zużycia wh/ km działają mega precyzyjnie. Wskazania zasięgu wg średniego zużycia nie miałem okazji sprawdzić ale przy odpowiednio wprowadzonych w system parametrach baterii myślę że też dokładnie.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Azmadan
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Azmadan »

toldo pisze:
27 kwie 2023, 9:21
Dzięki za odpowiedzi. Może też nie do końca dobrze to ująłem. Poruszam się w miarę możliwości po stosunkowo płaskich drogach asfaltowych, ale w moim terenie często są przewyższenia, których nie jestem w stanie ominąć jeśli chcę pojechać trochę dalej. Powiedzmy, że są to wzniesienia do 10 %

pxl666 - raczej miałem na myśli poruszanie się po drogach publicznych i myślałem o wzniesieniach na drogach publicznych. Mam tu na myśli maksymalnie takie wjazdy jak np jazda przez Przegibek do Bielska Białej. Czy mimo tego jednak przełożenia aż 11-50 z tyłu i 36 z przodu są konieczne ?
To ja może dorzucę swoje 3 grosze ;-)
Kupują silnik, montuj - będzie OK (ludzie na kolarkach mają korby 52/36, kasety 11-28 i Przegibek analogowo pokonują).

Jeżeli będzie nie OK - to zainwestujesz w większą tylną kasetę z Ali (najtaniej 8s11-42 drożej 8s11-46)

ps. zmiana przedniej zębatki zwiększa przekos łańcucha (bo oryginalna jest zagięta do wewnątrz)
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

insaimz pisze:
27 kwie 2023, 21:53
Więc może ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw na full bo odbierała je jako pełne, a dopiero kiedy napięcie w nich zostało wyrównane, ładowarka była w stanie dopchać jeszcze prądu.
Ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw "na full", bo ogniwo/"P" które pierwsze osiągnęło poziom 4.2- 4.25V, wyłączyło ładowanie/BMS. Po spadku/wyrównaniu napięć BMS ponownie włączył możliwość doładowania/wyrównania baterii.
Jak rozumiem żona jechała na "starej" baterii czy tak?
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

insaimz pisze:
27 kwie 2023, 21:59
Jazda żony jest od 600 metrów nad poziom morza na samym początku jazdy i ciągnie się na sam szczyt i później z powrotem do 600 metrów. Dalej jechałem sam. Nie zeszła jej żadna kreska. Jeszcze się okaże, że niepotrzebnie nową baterię kupilem :mrgreen:
A nie pisałem że bateria się rozjechała i trzeba ją wyrównać. Jeżeli chcecie kierować się wskaźnikami procentowymi na wyświetlaczu to szczerze odradzam, jedynym słusznym wglądem w stan naładowania to pomiar napięcia przy obciążeniu. Realizuje to tylko OS.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

codo wspinania się na fabrycznym blacie i kasecie 36t - można autem startować z 3ki i pokonywać wzniesienia na 5ce , można czyli da się . czy ma to sens ?
jak chcesz zachować możliwość szybszej jazdy to zainwestuj w napęd z kasetą 50t - nadal najniższe przełożenie będzie jak było ale najwyższe będzie znacznie wydajniejsze mocowo / mniej obciążające dla silnika łańcucha itd kolan
toldo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2023, 21:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: toldo »

Fajnie że opisaliście Wasze doświadczenia dotyczące wielkości kaset z tyłu w zależności od wielkości blatu. Daje to fajny pogląd na sprawę , więc stwierdzam, że w każdym razie wymiana kasety chyba mnie nie ominie jednak. W takim razie rozejrzę się za czymś.
A jeszcze kwestia ilości zębatek z tylu na kasecie. Przy oryginalnym blacie najlepsza linia łańcucha jest z reguły na największej zębatce z tyłu? Przynajmniej tak zaobserwowałem przeglądając niektóre zdjęcia. Więc im bliżej najmniejszej zębatki tym linia się pogarsza? Jaka według Was jest najbardziej optymalna wielkość kasety z tyłu co do ilości zębatek? 9 jest ok czy raczej mniej ?
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Optymalna linia łańcucha najlepiej na środki kasety, często niemożliwe. Przy konwersjach linia łańcucha schodzi w kierunku małej zębatki co skutkuje mniejszymi lub większymi problemami na dużych zębatkach kasety i większym przekosem który przy zwykłej oryginalnej zębatce z przodu będzie powodował spadanie łańcucha. Trzeba się ratować prowadnicami łańcucha albo zębatką narrow wide ktora super trzyma łańcuch.

Co do ilości zębatek z tyłu 9 to bym powiedział optymalnie, ja mam teraz fabrycznie kasetę 12s i na mój gust trochę tego za dużo, trzeba się naklikać żeby był efekt.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

na ali są napędy 9s 50t za ok 300 400 zeta i działają całkiem okej ...
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Pisałem o tym wyżej, miałem kasetę 9s 11-46t i była spoko
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Myślę że trzeba być "masochistą" by Przegibek (od Bielska 4.8 km, średnia 5.2%, max 9.5%, od Międzybrodzia 6.6 km, średnia 4.9%, max 11.9%), pokonywać rowerem elektrycznym z prędkością 6 - 8 km/godz na blacie 50T. W młodości Przełęcz Salmopolską (od Szczyrku, 10 km, średnia 4.3%, max 14%, od Wisły, 7.6 km, średnia 5.5%, max 12%) jeździło się "rowerem" (Uralem jeżeli ktoś kojarzy) na przełożeniu (strzelam) 46/16T bo tylko takie było do dyspozycji :D
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Taa kiedyś to było :lol:
Przegibek na 38 - 50 to sobie można kolanami zęby powybijać :lol:
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

niewiem oco chodzi. różnica w pieniądzach żadna a w zakresie spora .
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Chodzi o to, że do trekkinga kaseta 50t to kapkę przesada. Nie będzie podjeżdżał 20% po szutrze czy innych kamerdolcach a podjazdy asfaltowe robi się z większą prędkością. Poza tym chyba żadna przerzutka 9s nie obsłuży 50t skoro z przedłużką haka ledwo daje radę 46t.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Gregory pisze:
28 kwie 2023, 16:03
Chodzi o to, że do trekkinga kaseta 50t to kapkę przesada. Nie będzie podjeżdżał 20% po szutrze czy innych kamerdolcach a podjazdy asfaltowe robi się z większą prędkością. Poza tym chyba żadna przerzutka 9s nie obsłuży 50t skoro z przedłużką haka ledwo daje radę 46t.
cały napęd bym zmienił . wiadomix że może mu i 40t wystarczy
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Tylko po co skoro stary działa?
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

tkoko pisze:
28 kwie 2023, 6:52
insaimz pisze:
27 kwie 2023, 21:53
Więc może ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw na full bo odbierała je jako pełne, a dopiero kiedy napięcie w nich zostało wyrównane, ładowarka była w stanie dopchać jeszcze prądu.
Ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw "na full", bo ogniwo/"P" które pierwsze osiągnęło poziom 4.2- 4.25V, wyłączyło ładowanie/BMS. Po spadku/wyrównaniu napięć BMS ponownie włączył możliwość doładowania/wyrównania baterii.
Jak rozumiem żona jechała na "starej" baterii czy tak?
Tak, na starej. Co do nowej, to się w Szklarskiej Porębie po dojechaniu na miejsce okazało, że do ładowarki nie miałem dołączonego kabla zasilającego, więc jej nawet nie ładowałem i oznajmiłem żonie, że pojedzie kolejnego dnia rano na starej. Następnie poczytałem wieczorem instrukcje od nowej baterii i po zaznajomieniu się z faktem, że bms wyrównuje poziom napiecia po naładowaniu baterii i po sugestii na forum, że się napięcie w sekcjach mogło rozjechać, wpadłem na pomysł, żeby starą baterię podłączyć pod ładowarkę jeszcze raz. Ładowała się ponad godzinę, jak pisałem wcześniej. Zobaczę jeszcze po powrocie do Bydgoszczy w jakim tempie schodzą kreski, podczas jazdy 30km/h po płaskim, to będzie najbardziej miarodajny punkt odniesienia, bo świeży i dobrze pamięta. Wstępnie jednak wydaje mi się, że doładowywanie coś pomogło. Jazda pod górę trwała 1:08 i wznios 460 metrów. Z górki z 20 minut. Można szacować, że przez 3 po górach poszłyby 3 kreski, więc tyle co pamiętam z przeszłości. Czyli dużo jazdy i jeszcze bezpieczna rezerwa w baterii.

Nową baterię może będę sprzedawał ze stratą po dalszej obserwacji starego bidonu. Nówka jest w stanie fabrycznym. Nieużywana ani nie ładowana więc z poziomem napięcia odpowiednim do przechowywania.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Dziś 1300 metrów i zeszły dwie kreski. Myślę, że chwila poszłaby trzecia, więc kupa jazdy, a duży zapas prądu żonie został.
Załączniki
Screenshot_2023-05-01-18-46-41-327_com.strava.jpg
Screenshot_2023-05-01-18-46-50-909_com.strava.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

insaimz pisze:
01 maja 2023, 18:51
Dziś 1300 metrów i zeszły dwie kreski. Myślę, że chwila poszłaby trzecia, więc kupa jazdy, a duży zapas prądu żonie został.
A zmierzyłeś faktyczne napięcie/pojemność przy tych 2 kreskach?
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Nie mam miernika ze sobą w górach. Teraz to też muszę zmierzyć po pełnym naładowaniu. Możliwe, że 0.1 V będzie więcej, niż w ostatnim pomiarze, który tu wrzucałem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

insaimz pisze:
01 maja 2023, 22:36
Nie mam miernika ze sobą w górach.
Wystarczy zmierzyć napięcie po powrocie do domu, odjąć 0.3 V (przy dobrych/sprawnych ogniwach) razy ilość "P", by mieć pogląd jaką pojemnością jeszcze dysponowałeś w górach.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rezystor1990 »

Narzekacie na trwałość TSDZ a dla shimano za grube tysiące przebieg 3500km to już duży przebieg... a do tego nie ma do zakupu żadnej części zamiennej. Może jednak warto doceniać te chińskie twory które przyjmują każdą baterię i każdy trochę kumaty człowiek pod swoją strzechą sobie to naprawi.

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

no ale koles nie zabrał się za boscha brose czy yamahe ...nie żebym był apologetą owych ale może są lepsze do serwisowania . generalnie odkrycie ameryki ze mozna kupic tanio zajechaną używkę... generalnie taba opowiadał farmazony jak zwykle zamiast dociekać CO typo serwisuje poza łożyskami , skoro nie ma kompletnie dostępu czesci to co on dorabia zębatki na cnc ? skupuje 5 silników żeby poskładać jeden ? jest oczywiste że pad elektroniki jest nienaprawialny i zdech sterownika czy czujnika nacisku to kapota. a nie ma ich tak wiele w drugim obiegu żeby to miało sens . zwlaszcza ze kolo sam mówi że naprawialność 10%...
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Shimano ma fajny feeling w Trail. Progresywny poziom mocy a nie progresywny moment. Daje poczucie że ciągle pedałujesz z lekkim oporem i dopiero jaki ciśniesz mocniej to się odpala mocniej. Osobiście wolę felling Brose ale to kwestie osobiste być może.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Jakby kogoś interesowało to znormalizowałem wykresy odczyty mocy i momentu które kiedyś zrobił Marek z Bikel (w sumie to za jego namową nawet :) ) . TSDZ był hamowany na hamowni dla pojazdów spalinowych więc nie są super dokładne ale ogólnie daje pojęcie:
tsdz2-torque.png
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rezystor1990 »

no ale koles nie zabrał się za boscha brose czy yamahe ...nie żebym był apologetą owych ale może są lepsze do serwisowania
zamiast dociekać CO typo serwisuje poza łożyskami , skoro nie ma kompletnie dostępu czesci to co on dorabia zębatki na cnc ? skupuje 5 silników żeby poskładać jeden
No tak lepi z 10szt jedną może coś tam dorobi na tokarce jeżeli to prosty element wątpię żeby dorabiał zębatki po za tym tego elektrozłomu ma w pierony.
jest oczywiste że pad elektroniki jest nienaprawialny i zdech sterownika czy czujnika nacisku to kapota. a nie ma ich tak wiele w drugim obiegu żeby to miało sens . zwlaszcza ze kolo sam mówi że naprawialność 10%...
Ma dostęp do wielu sztuk.
no ale koles nie zabrał się za boscha brose czy yamahe ...nie żebym był apologetą owych
Powiedział że w tabelkach to awaryjność innych marek jest podobna ale że shimano dominuje na rynku to dlatego wydaje się że ciągle tylko shimano się psuje ale statystycznie jeden pies psują się podobnie często. Po za tym wspomniał że do innych marek da się co nieco kupić i naprawić ale też nie wszystko żeby nie było zbyt kolorowo.
Załączniki
339311134_1208452683131626_1772190028790302106_n.jpg
336882028_596435029109598_599908793988034896_n.jpg
Azmadan
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Azmadan »

Na fotach widać naklejki po 10k km :) więc nie straszcie ;-) - ja kiedyś gdzieś (przed zakupem) czytałem że E8000 najmniej awaryjny :-P
Różnica jest... mamy 1 rower z TSDZ2 i 2-gi z Shimano E8000 (3,3k przebiegu - 98% na trybie ECO).
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rezystor1990 »

Aż trzy silnik dotrwały do 10k chwała bijmy pokłony... Czyli jeden góra dwa sezony i silnik do zmiany. To Twoim zdanie dobry wynik? Ja już wole TSDZ kosztuje trzy razy mniej przyjmie każdą baterię i naprawie jak będzie trzeba sam a przy tej cenie zapasowy może czekać sobie na półce żeby nie czekać na części zamienna do przeprowadzenia naprawy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ja tam nie łapie wgl pałowania nad pracą czujnika. tsdz2 czy yamaha czy m620 dlamnie jeden pies . podaje moc w funkcji nacisku i wuj . zapomniałbym o tym po 10km ...A typo jakieś doktoraty z tego pisze...
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 399
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Atak_Snajpera »

Szkoda że w EU nie mamy takiego Louis Rossmann'a , który lobbowałby za tzw. Right To Repair. Każdy producent tych silników powinien udostępniać instrukcje demontażu oraz wszystkie część zamienne włącznie z elektroniką sterujacą. Największym skandalem jest autodestrukcja bms'a w akumulatorach Bosch przy próbie regeneracji uszkodzonych cell.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

o ile wiem to w UE jest właśnie nakaz dla producentów do utrzymania produkcji części zamiennych przez chyba 5 lat
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Problem w tym, że nie ma nakazu sprzedaży tych części
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Gregory pisze:
07 maja 2023, 10:57
Problem w tym, że nie ma nakazu sprzedaży tych części
Wystarczy zapewne skorzystać z autoryzowanego serwisu, tak jak jest to w wypadku np samochodów. :D
To że brak takich części w sprzedaży (podobnie jak przy samochodach) wynika zapewne z "prawa własności" producentów do tych części i konieczności uzyskania "licencji" na wyrób/sprzedaż zamiennika.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 399
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Atak_Snajpera »

Taa autoryzowany serwis... Coś jak u Apple? Louis Rossmann już coś na te temat by miał do powiedzenia ;)
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: zyggi »

z samochodami to Ci sie omylilo, zdecydowana wiekszosc czesci wystepuje w zamiennikach a oryginaly nie wystepujace jako zamiennik mozna kupic w aso bez koniecznosci montazu tamze..inna sprawa to cena - pamietam ze kilkanascie lat temu sonda lambda do pewnej starej hondy byla dostepna tylko w aso za zdrowo ponad 1000 zl co stanowilo juz wtedy znaczna czesc wartosci auta
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

zyggi pisze:
07 maja 2023, 15:51
z samochodami to Ci sie omylilo, zdecydowana wiekszosc czesci wystepuje w zamiennikach a oryginaly nie wystepujace jako zamiennik mozna kupic w aso bez koniecznosci montazu tamze.
3 - 4 lata temu brat kupił w "salonie" Forda (gwarancja/rękojmia na pół roku). Rok później zaczęły "padać" wtryski. Oczywiście "Janusz" mu wymienił na "zamiennik", bo taniej i na szrocie do wyboru do koloru, po czym i tak musiał odwiedzić "salon/autoryzowany serwis", bo tylko tam można było zaprogramować wtryski. Efekt koszt niewiele mniejszy a w sumie brak gwarancji, bo kto niby miałby odpowiadać za awarię w tym przypadku.
W rowerach elektrycznych na razie nie mamy złomowisk e-rowerów takich jak w Chinach czy Holandii, więc nie ma ani "Januszy" do napraw (sorry Janusze), ani części zamiennych/z odzysku.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Gregory pisze:
07 maja 2023, 10:57
Problem w tym, że nie ma nakazu sprzedaży tych części
ale mam na myśli sytuację że kupujesz fabrykę i nie jeździsz dużo więc masz ten rower np 6 lat i dopiero po takim czasie masz awarie , jedziesz na serwis i tam się dowiadujesz że od roku czesci juz nie ma . a np kolejny silnik yamahy ma inne mocowanie i nie podmienisz go (chyba że adapterem ale wtedy serwis się wypycha na taka robote )... i możesz mieć drogi dobry rower w świetnym stanie ale rocznikowo jesteś udupiony ...chyba ze wlasnie serwis musi zapewniać części przez 5 lat od daty produkcji / zakupu itd ...
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: zyggi »

wtryskow nie ma w zamiennikach, to nie tarcze czy klocki, mogly byc jedynie "regenerowane" - natomiast szanujacy sie warsztat daje gwarancje na swoje uslugi wraz z czesciami jesli robota jest wykonywana kompleksowo i tu jest problem bo jak jest w tym kraju to myslacy wiedza..a ze wiekszosc nie mysli to jest jak jest...wiekszosc to sie nawet hulajnoga nie powinna poruszac a jedyne co mogliby posiadac to rolka papieru toaletowego ;]
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
07 maja 2023, 18:50
ale mam na myśli sytuację że kupujesz fabrykę i nie jeździsz dużo więc masz ten rower np 6 lat i dopiero po takim czasie masz awarie
A ile lat wytrzyma fabryczny NOWY samochód eksploatowany ekstremalnie, maksymalne obroty, podkręcony silnik, nitro dodatki do benzyny, palenie gum itd. Podobnie mamy z rowerami fabrycznymi. Ludzie "podkręcają" je jak mogą i kiedy mogą. Co z tego wynika widać po 68 stronach tego tematu na forum. Dopóki nie znamy historii tych silników/rowerów ciężko wyrokować o ich jakości.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
07 maja 2023, 19:51
pxl666 pisze:
07 maja 2023, 18:50
ale mam na myśli sytuację że kupujesz fabrykę i nie jeździsz dużo więc masz ten rower np 6 lat i dopiero po takim czasie masz awarie
A ile lat wytrzyma fabryczny NOWY samochód eksploatowany ekstremalnie, maksymalne obroty, podkręcony silnik, nitro dodatki do benzyny, palenie gum itd. Podobnie mamy z rowerami fabrycznymi. Ludzie "podkręcają" je jak mogą i kiedy mogą. Co z tego wynika widać po 68 stronach tego tematu na forum. Dopóki nie znamy historii tych silników/rowerów ciężko wyrokować o ich jakości.
przecież ja piszę o okazjonalnym użytkowaniu. normalnym ale z dużymi interwałami więc zużycie następuje relatywnie powoli dużo dłużej niż okres gwarancji czy suportu serwisowego dla danego modelu
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rezystor1990 »

tkoko przestań porównywać rower do samochodu bo to inna para kaloszy..

Poruszyłem swoim wpisem to że jest narzekanie na TSDZ a tymczasem gość który naprawia tych silników dużo i się chwali że to co na zdjęciach pokazuje to tylko czubek góry lodowej mówi że dla markowego silnika przebieg 3,5tys. to już duży przebieg... więc narzekanie na tak tani silnik jest kompletnie nieuzasadnione tym bardziej że użytkowany jest w o wiele skrajniejszych warunkach niż fabryki.

Mówisz że ludzie podkręcają i trzeba znać historię sprzętu aby wyrokować. Zgodzę się tym i jednocześnie nie. Co w fabrycznym sprzęcie można podkręcić? Jedyne co to zdjąć ograniczenie maksymalnej prędkości więc co to za tuning... Po za tym chłop mówi wprost to nie uszkodzenia mechaniczne kończą te silniki tylko padająca elektronika dlatego tylko 10% jest wstanie odratować bo to są właśnie te jednostki które są sprawnie elektrycznie ale nie sprawne mechanicznie. Więc nie użytkownik tu jest problemem tylko korporacja, która celowo tworzy produkt który ma się zepsuć. Jakoś nie widać plagi padającej elektroniki w TSDZ tylko uszkodzenia mechaniczne które są najczęściej spowodowane przez użytkowników po części wynikają z jakości wykonania nie ma co się oszukiwać ale nie to jest bezpośrednią przyczyną najczęściej. Gdyby tak TSDZ zablokować na 350-400W, zablokować prędkość do 25 i zablokować możliwość korzystania z manetki to czy ten wątek miałby 68 tron... więc fabryczne silniki mają dużo łatwiejszy żywot a jak widać niezawodnością nie powalają na kolana.
ODPOWIEDZ