MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

przede wszystkim
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

a masz skalibrowany czujnik nacisku ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ja włączam podczas jazdy tylko przez chwilę nie naciskam na platformy
Asterope
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2021, 10:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Asterope »

mariusz61 pisze:
23 lip 2021, 23:12
a masz skalibrowany czujnik nacisku ?
Nie wiem jak to poznać czy jest skalibrowany czy nie, zawsze jak już działał to wydawało mi się ze działa poprawnie. Sam na pewno go nie kalibrowałem.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Kurde nigdzie nie spotkałem info że on się kalibruje, ale wczoraj żona załączyła napęd w czasie jazdy i po kilometrze narzekała że bardzo słabo jej wspomaga. Kazałem wyłączyć i włączyć i wróciło normalne wspomaganie.
Asterope
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2021, 10:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Asterope »

Kajman pisze:
24 lip 2021, 8:38
Kurde nigdzie nie spotkałem info że on się kalibruje, ale wczoraj żona załączyła napęd w czasie jazdy i po kilometrze narzekała że bardzo słabo jej wspomaga. Kazałem wyłączyć i włączyć i wróciło normalne wspomaganie.
Ja widziałem 2 lata temu takie info, ze właściwie od tego się powinno zacząć ale wszystko działało mi się wydaje poprawnie to się tym nie przejmowałem. Widziałem jakiś filmik, zdaje się chiński ze trzeba wszystko rozebrać i zdaje się ustawić sensor fizycznie. Marek z kanału BikeL też o tym wspomina w filmiku @5:46. Ja narazie znalazłem taki filmik w którym Casainho pokazuje ze z poziomu menu 9, pozycji 2 można skalibrować sensor na wartości od 0 do 255, (ja mam od 38 - 64.) ale u mnie nie da się tej kalibracji włączyć.
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Tu masz wszystko co należy zrobić aby właściwie użytkować najnowszą wersję 1.1.0
https://github.com/OpenSourceEBike/TSDZ ... on-display
Asterope
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lip 2021, 10:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Asterope »

mariusz61 pisze:
24 lip 2021, 9:28
Tu masz wszystko co należy zrobić aby właściwie użytkować najnowszą wersję 1.1.0
https://github.com/OpenSourceEBike/TSDZ ... on-display
Dzięki.

Co prawda mam wersje 0.19 ale w tym manualu można znaleźć instrukcje jak ustawić torque sensor fizycznie. Oni tego nie polecają, sam podchodzę to tego bardzo nie chętnie, to będzie dla mnie ostateczność.

Wersja 1.1.0 jest dużo lepsza od 0.19 ? Są jakieś nowsze stabilne wersie na wyświetlacz LCD3? bo 0.19 to już z 2 lata ma
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Ja używam 1.0.0 i się sprawdza. Skalibrowanie czujnika nacisku ustawia charakterystykę pod czułość sensora a są duże rozbieżności i pod swoją wagę - siłę nacisku.
piwko7
Forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: piwko7 »

Cześć,
Dziś podczas jazdy na zwykłej trasie odcięło mi wspomaganie.
Napęd nie działania ani z pedałów ani z manetki.
Na Lcd error 02.
Co może być przyczyna ?
nieglowicz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 30 maja 2019, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: nieglowicz »

Sorki ze tak sie wciskam
Podajcie mi proszę jakiegos linka gdzie moglbym kupic sam silnik Tsdz2 250w bez osprzętu poniewaz ten ktory mam nawalil mi.Mam fabryczny rower z takim silnikiem Mifa Biria. Dzieki
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

piwko7 pisze:
24 lip 2021, 15:36
Cześć,
Dziś podczas jazdy na zwykłej trasie odcięło mi wspomaganie.
Napęd nie działania ani z pedałów ani z manetki.
Na Lcd error 02.
Co może być przyczyna ?
Prawdopodobnie siadł czujnik halla, albo dostało zwarcia uzwojenie.
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Rysiekkk »

Pany sofcik 0.8, czujnik temp. i termopady wklejone i wydaje mi się, że mocno się grzeje :roll:
Nie mam porównania - bo nie jeździłem na ori sofcie i bez termopadów.

Zakres wspomagania jest 0-20... a najczęśniej używam ~4-7
wysoka kadencja (od siebie daje dużo) -> a na podjazdach po kilku minutach temp. leci w kosmos (pod odcięcie) :roll:

Używanie wspomagania 10+ to w moim przypadku chyba tylko na mrozie...

Trochę słabo :roll:


Jak to u was wygląda ?
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Poziom wspomagania podaj w watach ile daje silnik a nie w poziomie bo każdy ustawia pod siebie. U mnie przy 250 - 300 wat z silnika to w dzisiejszych warunkach jakieś 45-50 stopni przy długotrwałym obciążeniu. Przy 600-700 watach do 60 stopni dochodzi, ale to w krótkich odcinkach 5-10 minut.
piwko7
Forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: piwko7 »

mariusz61 pisze:
26 lip 2021, 11:30
piwko7 pisze:
24 lip 2021, 15:36
Cześć,
Dziś podczas jazdy na zwykłej trasie odcięło mi wspomaganie.
Napęd nie działania ani z pedałów ani z manetki.
Na Lcd error 02.
Co może być przyczyna ?
Prawdopodobnie siadł czujnik halla, albo dostało zwarcia uzwojenie.
Ok halle to do ogarnięcia, a co jesli zwarte uzwojenie ?
Silinik do wymiany ?
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Przezwajać raczej się tego nie opłaci. Ale większość problemów jest z hallami.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Silnik chyba ok 400 zeta
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Czy pasuje wersja tsdz2 100mm do pressfita 92 ? Bo teoretycznie wystarczy dać podkładki dystansujące brakujące 8mm.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

no i musisz mieć przejście z pressfit na BSA ;)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Chodzi o średnicę otworu? Bo silnik ściska jakby rame, gwint BSA nie jest potrzebny z tego co pamietam.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

No jest, to są zupełnie inne mocowania. Średnica też.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2021, 17:55 przez Kajman, łącznie zmieniany 1 raz.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Z tego co pamiętam, to właśnie u siebie w konie zjebałem gwinty w mufie ramy przez krzywe wkręcanie suportu i z tego powodu zalozyłem tsdz2, bo wlasnie nie potrzebny jest ten gwint, bo silnik przelatuje przez mufe i dokręca się swoją nakrętką ściskając mufe. Tylko teraz nie wiem ile ma szerokość mufy w ramie z pressfitem, bo sam suport ma 88-92 ale rama nie wiadomo, bo rower dopiero chcę kupić. Skoro są adaptery pressfit-bsa to rama nie może mieć szerokości większej jak szerokość mocowań korb przy BSA.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

jest kilka rozmiarów pressfit, a tylko jeden standard adapterów.
maciesz
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 07 sie 2019, 20:30
Lokalizacja: Świdnica 58-100

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: maciesz »

Jak zidentyfikować silnik (chodzi o napięcie zasilania)?
Czy w silniku na napięcie 36V wystarczy wymienić sterownik na 48V, jeśli nie to co trzeba jeszcze wymienić (silnik, wyświetlacz)?
maciesz
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 07 sie 2019, 20:30
Lokalizacja: Świdnica 58-100

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: maciesz »

tofik997 pisze:
22 paź 2020, 13:54
Blat się telepie bo jest osadzony na jednym łożysku. I na takiej średnicy bedzie spory luz. Jak by sie założyło zębatke 26T znacznie by ten luz był mniejszy ale to tak jakby malowanie grzyba.
Ja właśnie wczoraj opracowalem adapter ktory pozwala osadzić dodatkowe łożysko na ośce. Powinno to dość znacznie poprawić bujanie zębatki.
Jak wygląda ten adapter?
maciesz
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 07 sie 2019, 20:30
Lokalizacja: Świdnica 58-100

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: maciesz »

pxl666 pisze:
17 lut 2021, 13:02
faust pisze:
17 lut 2021, 8:45
Instrukcja którą dostałem przy zakupie silnika z VLCD5, może się komuś przyda:

Kod: Zaznacz cały

Wyświetlanie informacji jak napięcie:
(informacje będą wyświetlanie tylko gdy włączony jest któryś tryb (level) - czyli z lewej strony wyświetlacza świecą się kraski od 1 do 4. 
Gdy jest "OFF"  możemy wejść w przełączanie trybów/profili)
- wyświetlanie napięcia akumulatora:
  - wcisnąć 2 x "power" (po jednym wciśnięciu "power" zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie napięcia, po drugim wciśnięciu "power" pokaże napięcie),
- wyświetlanie poboru prądu z akumulatora:
  - wcisnąć 4 x "power" (po trzecim wciśnięciu "power" zacznie migać E03 to znaczy iż jesteśmy w trybie wskazywania prądu, po czwartym wciśnięciu "power" pokaże pobierany prąd w danym momencie),
- wyświetlanie kadencji pedałowania (ilość obrotów pedałami na minutę):
  - wcisnąć 6 x "power" (po piątym wciśnięciu "power" zacznie migać E04 to znaczy iż jesteśmy w trybie wskazywania kadencji, po szóstym wciśnięciu "power" pokaże ilość obrotów pedałami w danym momencie),


Włączanie - Tryb/profil "street" (prawnie dozwolony)
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć "+" aby przełączyć tryb (level) na "ECO" (jedna kreska z lewej)
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy już w trybie "street").

Włączanie - Tryb/profil "off road" (prawnie niedozwolony)
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć "+" aby przełączyć tryb (level) na "ECO" (jedna kreska z lewej)
- wcisnąć 4 x "power" (zacznie migać E03 to znaczy iż jesteśmy już w trybie "off road").

Przełączanie trybów/profili:
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć 2 x "+" aby przełączyć tryb (level) na "TOUR" (dwie kreski z lewej)
- wciskając ... x "power" wybieramy:
  - E02 - POWER ASSIST (wciskamy 2 x "power")
  - E03 - TORQUE ASSIST (wciskamy 2 + 2 x "power")
  - E04 - CADENCE ASSIST (wciskamy 2 + 2 + 2 x "power")
Dodatkowo jeżeli kupujecie przeprogramowany silnik poproście o ustawienia jakie są wgranie - u mnie ustawiony jest start w trybie eMTB
ale to ma działać na oryginalnym sofcie czy OSF ?
Czy ktoś to testował? U mnie nie działa.
Astrolux
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

Przecież widać, że to jest dla OSF.
A w silniku na napięcie 36V trzeba zmienić ustawienie w sterowniku na 48V, a sam silnik przy tym napięciu będzie szybciej się kręcił. W tym wątku wszystko jest, więc trzeba czytać i będzie jasne.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2021, 22:31 przez Astrolux, łącznie zmieniany 1 raz.
neron37
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2021, 13:42

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: neron37 »

Kupiłem rower z zamontowanym TSDZ2 i wyświetlaczem VLCD6 i tu małe pytanie w zestawie nie ma zamontowanych klamek hamulca - pytanie czy tak ma być. Pytanie drugie jak sprawdzić jakie jest oprogramowanie. W rowerze jest wolnobieg 7 rzędowy 14-32 i tu jest kolejny problem bo maksymalnie mogę wykręcić 37km/h, wolnobiegu 11- 38 raczej nie kupię i tu pytanie co zyskam jak zmienię zębatkę w silniku ze standardowej 42t na 44t.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

neron37 pisze:
12 sie 2021, 14:01
....... W rowerze jest wolnobieg 7 rzędowy 14-32 i tu jest kolejny problem bo maksymalnie mogę wykręcić 37km/h, wolnobiegu 11- 38 raczej nie kupię i tu pytanie co zyskam jak zmienię zębatkę w silniku ze standardowej 42t na 44t.
Zwiększysz prędkość maksymalną z 37 na 38.5 km/godz :D
Jeżeli chcesz większej prędkości, musisz dać z przodu min 48T, wówczas w tych samych warunkach (przy tym samym RPM korby) powinieneś uzyskać 41 - 42 km/godz
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Wymień wolnobieg na kasetę a i tak później będziesz miał niższe koszty serwisu kasety i prędkośc wzrośnie jak trzeba.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Po 200km na sofcie 20.1C3 od mbrusy polecialo nowe trybo niebieskie. Świeżo na sezon 21r zamontowane. Dobrze ze mam stare sprawne :) bez czujnikow hamowania lepiej nie jezdzic na tym sofcie :D

Obrazek
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
lobo0
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: lobo0 »

hetm4n napisz coś o sytuacji w której to nastąpiło. Też jeżdżę na tym sofcie i na razie wszystko działa ok.
Bolej1
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 08 mar 2020, 21:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Bolej1 »

Szybkie pytanie do was.
Ostatnio kupiłem silnik bez manetki (wersia 6 pin) pośpiech i nie zauważyłem ze jej nie ma w zestawie. Jak dokupię manetke bedzie ona dzialac czy potrzebny jest silnik 9pin?
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Nie będzie działać, 8 pin wychodzi bezpośrednio ze sterownika. Jest jednak możliwość dolutowania kabelków do sterownika (skil zegarmistrzowski wymagany :lol: ) ale gdybyś chciał się podpinać manetką pod wyświetlacz to też nic nie da.
Z drugiej strony manetka w tym silniku to jest słaby pomysł wg mnie.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
djpawelo
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: djpawelo »

lobo0 pisze:
30 sie 2021, 8:42
hetm4n napisz coś o sytuacji w której to nastąpiło. Też jeżdżę na tym sofcie i na razie wszystko działa ok.
Też już przejechałem na najnowszej wersji od Emmebrusa C3 około 780 km i nic się nie dzieje a wcześniej na wersji C2 ponad 900 km.
Koło niebieskie jest jak nowe bo silnik niedawno był rozbierany aby go przesmarować. Wszystko działa idealnie i to jest najlepsze oprogramowanie jakie do tej pory wyszło :) Staram się używać zawsze dużą kadencję 80-90 obrotów i nie startować z twardych przełożeń a na górkach jeździć z kadencją ponad 105-110 obrotów. Mam ustawiony silnik na moc 550W bo wtedy silnik idealnie pracuje i nie grzeje się tak jak na 700W. Łańcuch mam teraz do wymiany bo już lekko przeskakuje ale to jest normalne w elektrykach a i tak długo wytrzymał. A jest to łańcuch Shimano HG54.
Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 30 sie 2021, 18:11 przez djpawelo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartq89
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 03 kwie 2021, 15:24
Lokalizacja: Częstochowa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Bartq89 »

Ja też miałem przygodę na wersji C3, prosta droga, 2gi kilometr wycieczki, nagle cyk, koniec wspomagania. Nawet 100 km nie przejechałem na nim. Z resztą sam emmebrusa nie zaleca jego stosowania ze względu na kilka przypadków uwalonych mosfetów.

Kod: Zaznacz cały

https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=98281&start=1650#p1660568
Tak było i w moim przypadku, zwarcie na konektorze baterii. Trochę gimnastyki ze sterownikiem, dłubanko z klejem (na szczęście dosyć miękki), wymiana pary mosfetów (6 ziko) i zmartwychwstał. Przy okazji lm35 wleciał i termopady.
Po tej przygodzie wgrałem v20.1C.1 z 7. lipca i ponad 500km przelatałem bez problemów.
Dodam tylko, że ustawienia na jednym i drugim sofcie takie same, czujnik kalibrowany software'owo, power max skręcony do 500W, więc nie miał ciężko.
Polecam również przejrzeć kilka postów z podanego wyżej linka bo są fajne porady co do ustawień w konfiguratorze ;)
Ostatnio zmieniony 30 sie 2021, 20:39 przez Bartq89, łącznie zmieniany 1 raz.
mrk67422
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2020, 8:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mrk67422 »

Jestem o włos od zakupu. Przeczytawszy cały wątek, już wiem, że TSDZ2 jest wykonany "delikatnie" i niedokładnie, co generuje szereg problemów zwłaszcza dla pozbawionych serca technicznego userów. Biorę poprawkę, że w takich wątkach, znaczna ilość wpisów pochodzi od użytkowników, którzy tu przychodzą jeśli jest problem, co wypacza obraz awaryjności tego sprzętu. Chciałbym jednak spróbować ustalić jak wiele problemów statystycznie mogę realnie doświadczyć.

Zakładam przebiegi 3-5 kkm/rok.
Rower MTB, 26", bez amortyzacji, przód 34T, tył 11-34T, 70% asfalt, 30% teren, 5% górki o nachyleniu turystycznym.
Styl jazdy świadomego użytkownika, zamierzam wykonać mod termiczny.

I pytania, bardzo proszę jeśli to nawet możliwe o odpowiedź chodź w jednym z nich:
1. Czy są wśród nas użytkownicy którzy, przejechali takim silnikiem 5kkm,10kkm,15kkm bez awarii? Jaki styl jazdy uprawialiście?

2. Chciałbym rowerem dojeżdżać także do pracy, więc potrzebuję mieć możliwość dojazdu 10km x2 na samej manetce, tak aby się nie spocić przynajmniej w jedną stronę ;) Moja waga 100kg (+-10 :P), opony szosowo terenowe (all terrain, Schwalbe Hurricane). Czy na tym silniku i manetce jest to możliwe? Prędkość 25-35km/h, płasko, asfalt, kostka. Ogólnie odradzaliście manetkę do jazdy, ale co jeśli bierzemy pod uwagę dojazdy? Na hulajnodze Xiaomi m365 (250W) daję radę, to mam cichą nadzieję że TSDZ2 też się da, proszę o opinię.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2021, 11:46 przez mrk67422, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Na 4 stopniu wspomagania się nie spocisz
mrk67422
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2020, 8:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mrk67422 »

Z tego co kojarzę pxl666 jeździsz na fabrycznym OS?
A powiedz czy ten 4 stopień się nie przegrzeje na 10km przy ciągłym i po asfalcie?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2021, 13:03 przez mrk67422, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Generalnie to co opisujesz to wszystko wskazuje na użycie huba a nie mida. Do tego na endless wyraźnie piszą, że tsdz2 od 110kg użytkownika psuje się znacznie częściej niż przy lżejszych.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2021, 12:57 przez Kajman, łącznie zmieniany 2 razy.
Bolej1
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 08 mar 2020, 21:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Bolej1 »

Mam tsdz2 2 sezon ponad 7 tys. km za mną. W seszlym sezonie zmieliłem zębatke tylko i wyłącznie z mojej winy. Spr czy podjadę pod stromą górg. W tym sezonie trochę przesmarowałem duza zębatke przy korbie ale nie było to konieczne. Żeby jak nowe.
Napewno nie zmęczysz się jadąc 4 biegu i napewno silnik nie jest do jazdy z manetka. Manetka tylko żeby lancuch przesmarowac lub przeprowadzić przez ostre piachy.
Ważę 90kg silnik jest super polecam.
Bolej1
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 08 mar 2020, 21:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Bolej1 »

Gregory pisze:
30 sie 2021, 9:51
Nie będzie działać, 8 pin wychodzi bezpośrednio ze sterownika. Jest jednak możliwość dolutowania kabelków do sterownika (skil zegarmistrzowski wymagany :lol: ) ale gdybyś chciał się podpinać manetką pod wyświetlacz to też nic nie da.
Z drugiej strony manetka w tym silniku to jest słaby pomysł wg mnie.
Dzięki za odp. Silnik kupiłem dla kumpla na prezent trochę na wariata i nie zwróciłem uwagi że nie ma.
Sam jeżdżę tsdz2 i sobie chwale. Manetka tylko żeby lancuch przesmarowac lub przeprowadzić przez ostre piachy.
Czyli jak do lutuje przewod obok i puszcze do wyświetlacza to manetka będzie chodzić? Sterowniki sa te same?
Wiem ze sa zalane jakims klej i żeby sie dobrać z lutownica moze byc problem.
Narazie kumpel mówi żeby olać manetke a odmieniać silnika mi się nie chce. Z doświadczenia wiem że się przydaje.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

mrk67422 pisze:
02 wrz 2021, 10:57
Jestem o włos od zakupu. Przeczytawszy cały wątek, już wiem, że TSDZ2 jest wykonany "delikatnie" i niedokładnie, co generuje szereg problemów zwłaszcza dla pozbawionych serca technicznego userów. Biorę poprawkę, że w takich wątkach, znaczna ilość wpisów pochodzi od użytkowników, którzy tu przychodzą jeśli jest problem, co wypacza obraz awaryjności tego sprzętu. Chciałbym jednak spróbować ustalić jak wiele problemów statystycznie mogę realnie doświadczyć.

Zakładam przebiegi 3-5 kkm/rok.
Rower MTB, 26", bez amortyzacji, przód 34T, tył 11-34T, 70% asfalt, 30% teren, 5% górki o nachyleniu turystycznym.
Styl jazdy świadomego użytkownika, zamierzam wykonać mod termiczny.

I pytania, bardzo proszę jeśli to nawet możliwe o odpowiedź chodź w jednym z nich:
1. Czy są wśród nas użytkownicy którzy, przejechali takim silnikiem 5kkm,10kkm,15kkm bez awarii? Jaki styl jazdy uprawialiście?

2. Chciałbym rowerem dojeżdżać także do pracy, więc potrzebuję mieć możliwość dojazdu 10km x2 na samej manetce, tak aby się nie spocić przynajmniej w jedną stronę ;) Moja waga 100kg (+-10 :P), opony szosowo terenowe (all terrain, Schwalbe Hurricane). Czy na tym silniku i manetce jest to możliwe? Prędkość 25-35km/h, płasko, asfalt, kostka. Ogólnie odradzaliście manetkę do jazdy, ale co jeśli bierzemy pod uwagę dojazdy? Na hulajnodze Xiaomi m365 (250W) daję radę, to mam cichą nadzieję że TSDZ2 też się da, proszę o opinię.
tonszeng z bidonem będzie chyba lżejszy niż np Q128H w kole + sterownik+ bidon . dodatkowo zestaw jest gotowy i dyskretny oraz odpada ciężkie koło i problemy z serwisem ogumienia ...
jak ci zależy na trwałości to kosztem wygody możesz kupić bafanga , na nim się na 200% nie spocisz i niby jest trwalszy
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2021, 15:15 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Bolej1 pisze:
02 wrz 2021, 14:53
Gregory pisze:
30 sie 2021, 9:51
Nie będzie działać, 8 pin wychodzi bezpośrednio ze sterownika. Jest jednak możliwość dolutowania kabelków do sterownika (skil zegarmistrzowski wymagany :lol: ) ale gdybyś chciał się podpinać manetką pod wyświetlacz to też nic nie da.
Z drugiej strony manetka w tym silniku to jest słaby pomysł wg mnie.
Dzięki za odp. Silnik kupiłem dla kumpla na prezent trochę na wariata i nie zwróciłem uwagi że nie ma.
Sam jeżdżę tsdz2 i sobie chwale. Manetka tylko żeby lancuch przesmarowac lub przeprowadzić przez ostre piachy.
Czyli jak do lutuje przewod obok i puszcze do wyświetlacza to manetka będzie chodzić? Sterowniki sa te same?
Wiem ze sa zalane jakims klej i żeby sie dobrać z lutownica moze byc problem.
Narazie kumpel mówi żeby olać manetke a odmieniać silnika mi się nie chce. Z doświadczenia wiem że się przydaje.
Z wyświetlaczem nie grzebałem więc Ci nie powiem ale podejrzewam że jak już doprowadzisz przewody to powinno zadziałać.
Ja w każdym który montowałem wywalałem oryginalny wyświetlacz zakładałem LCD3 i ofpen firmware, czasem ktoś się uparł na manetkę to założyłem po czym po przejechaniu pierwszych metrów wracał na wymianę niebieskiej zębatki :roll: w tym silniku manetka tylko dla ludzi wiedzących co robią i jak jej użyć.
Do smarowania łańcucha czy prowadzenia lepiej sprawdza się ... tryb prowadzenia roweru ale nie wiem czy w oryginalnym sofcie jest ta funkcja.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2021, 15:23 przez Gregory, łącznie zmieniany 1 raz.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Bolej1
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 08 mar 2020, 21:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Bolej1 »

Właśnie jeszcze jest ta opcja run w Open soft.
ok to są dwie opcje jak by marudził. Gość przy kosci +100kg to lepiej żeby manetki nie mial :p dzięki za info.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Gregory pisze:
02 wrz 2021, 15:22
w tym silniku manetka tylko dla ludzi wiedzących co robią i jak jej użyć.
A w sumie dlaczego?
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Kajman pisze:
02 wrz 2021, 16:04
Gregory pisze:
02 wrz 2021, 15:22
w tym silniku manetka tylko dla ludzi wiedzących co robią i jak jej użyć.
A w sumie dlaczego?
Gregory pisze:
02 wrz 2021, 15:22
czasem ktoś się uparł na manetkę to założyłem po czym po przejechaniu pierwszych metrów wracał na wymianę niebieskiej zębatki :roll:
Dla tego ;)
Co prawda nie u mnie ale jeden koleś po odbiorze roweru z serwisu oczywiście na zębatce 11 z tyłu wsiadł na rower dał pełną manetkę i ... nawet nie odjechał, zębatka zmielona.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2021, 16:13 przez Gregory, łącznie zmieniany 1 raz.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

etam, córka dośc dużo korzysta i luz. Ale nie ma przerzutek tylko piastę, więc nie ma przeskoków. Generalnie drugi raz bym w tsdz2 nie poszedł, mam 2, niech sobie będą, córka i żona lekkie, choć w żony po 160km strzeliło łożysko jednokierunkowe czy coś w niebieskiej zębatce i strzelała, wymiana na metal i na razie spokój. Teraz bym wziął jakąś średnią przekładniówkę na tył i tensometr do tego, jednak w porównaniu do huba to ten napęd jest za delkatny.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Jak go dobrze traktujesz jego delikatność nie jest problemem, u mnie z przodu 34T z tyłu 11-50 i po Beskidach śmiga jak ta lala, huba gotowałem po kilka razy na tych podjazdach a ten maluszek wychodzi bez zadyszki ;) Cała sztuka w tym żeby jeździć tym jak rowerem a nie jak motorkiem.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
mrk67422
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2020, 8:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mrk67422 »

Dziękuję za odpowiedzi, super jest to forum i wasze zaangażowanie :)
Zakładałem tzw. inteligentną jazdę na manetce, czyli człowieka świadomego technicznej budowy i wrażliwości tego silnika.
Silnik "na oko", to około 250-300W mocy znamionowej, a efektywność osiąga zapewne w zakresie 60-80 obrotów korby. 500W znamionowej przy tym silniku to wg mnie już naciąganie praw fizyki i tego powinien być chyba każdy świadomy, co zapewne będzie skutkowało przeciążeniami zarówno od strony elektrycznej jak i mechanicznej tego napędu.
Dlatego skoro 250W bez wkładu własnego mnie do pracy na hulajnodze jakoś wiezie, wnioskuję, że TSDZ2 też powinien przy założeniu inteligentnego ruszania z miękkiego biegu, jazdy na kadencji powyżej 60 obr/min i z prędkością realną 25-35/h przy dobranych przełożeniach.

Zatem czy ktoś może mi potwierdzić, że jechał 10km, ciągle na manetce, z delikatnym wspieraniem nogami tylko przy rozpędzaniu lub podjazdach i nie doprowadził do przekroczenia akceptowalnej temperatury?
Czy jest jednak tak, że nie damy rady na samym silniku pokonać takiego dystansu przy prędkości 25-30km/h?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2021, 17:14 przez mrk67422, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ