MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

piwko7 pisze:
02 paź 2020, 12:59
Rama pod 190 cm wiec o baterie sie nie martwie, plus bedzie to hailong. Właśnie chodzi mi o konstrukcje wachacza, na co zwrocic uwage
Umnie w cube się okazało że łańcuch na dużym blacie wali na 50t o wahacz ...
mdi
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2020, 7:57

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mdi »

mdi pisze:
02 paź 2020, 9:49
Cześć, robię mod temperaturowy i po rozebraniu kołnierza silnika wypadła podkładka falista, jak powinna być ona tam osadzona ?
Druga rzecz bo nie zwróciłem uwagi jak jest przed przeróbką - czy przy cofaniu powinien być opór ? Do przodu nie ma właściwie oporu.
OK już wiem on powinna być na łożysku w silniku i to właśnie przez jej brak był duży opór.

Pytanie czy na vlcd5 i osf aby włączyć walk assist musi być podłączony czujnik hamowania ?
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Pytanie czy na vlcd5 i osf aby włączyć walk assist musi być podłączony czujnik hamowania ?
Nie musi
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

dziwna sprawa , zakładam baterie na rower , wyświetlacz się włącza , pokazuje full ale nie wspomaga ... działa wspomaganie wprowadzania ale nie działa z czujnika ...zakładam inną baterie i wsio hula ...
zakodowała się czy coś ??? co proponujecie sprawdzić ?
najbyk
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

Ja bym zaczął od sprawdzenia napięcia. Może za wysokie i soft blokuje?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

najbyk pisze:
03 paź 2020, 19:35
Ja bym zaczął od sprawdzenia napięcia. Może za wysokie i soft blokuje?
No ale w jednym tak a w drugim nie ? Te epromy są na pewno masowo programowane ...że błąd softu jakiś?
najbyk
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

Sterowniki w Tsdz2 średnio dokładnie mierzą napięcie. OSF ma możliwość wyświetlenia napięcia. Mój np. zawyża ok. 2%. W rowerze żony dodaje 1%. Możesz spróbować rozkładować baterię o 1-2V i podpiąć do roweru.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ok . W sumie może i tak być...

Btw

Te amelinowe narrow wide to chyba chyba na sezon . Ten blat ma 20km najechane
Załączniki
Screenshot_20201003-212539_Photos.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Tak wogóle to ciekawe czy ktoś ćwiczył

mariockr
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2019, 17:13

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariockr »

Podoba mi sie ta koncepcja więc będzie testowane, tylko tak jak na innym filmie zamienie po prostu miejscami zebatki, blizej koła dam nieużywane porzełozenia i skróce skok przerzutki
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: darol »

Moja żona jeździ tak od początku roku. Ma tylko 6 biegów na kasecie i sprawdza się to doskonale. Największa koronka 40T z przodu na adapterze 38T. Tsdz2 dzięki tensometrowi adaptuje się do obciążenia więc małe zestopniowanie kasety nie jest tak potrzebne jak w analogu.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

darol pisze:
04 paź 2020, 7:53
Moja żona jeździ tak od początku roku. Ma tylko 6 biegów na kasecie i sprawdza się to doskonale. Największa koronka 40T z przodu na adapterze 38T. Tsdz2 dzięki tensometrowi adaptuje się do obciążenia więc małe zestopniowanie kasety nie jest tak potrzebne jak w analogu.
A jaki napęd ? Modowałeś czy jakiś oryginalny? Shimano czy sram czy jakiś wynalazek? W jakich terenach? Dasz foty ?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Jak takie zestopniowanie kasety, tj. 11-40 przy 6 biegach zmienia przerzutki ? Nie ma problemu przy zmianie przy takim dużym przeskoku ?
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: darol »

Ogólnie jest to seryjna kaseta sunrace 8rzędowa 11-40 pozbawiona dwóch najmniejszych koronek. Rozpiętość obecnie to 15-40, zestopniowanie 15-18-22-28-34-40. Oczywiście tak wykastrowanej kasety nie da się dokręcić oryginalną nakrętką, bo ma za małą średnicę, ale od czego są te większe nakrętki stosowane do tarcz center lock :). Pod kasetę na bębenek założyłem kilka dystansów z rozbiórki starej zębatki.
Pracuje to na przerzutce SLX ze sprzęgłem od 10rzędowego napędu Dynasys, manetka to 8rzędowy sram x5. Działają razem doskonale, bo oba systemy są w przełożeniu 1:1. Profilaktycznie zostawiłem przerzutkę Deore z przodu zablokowaną na wysokości blatu narrow wide 38T, która pełni rolę prowadnicy. Wszystko działa idelanie, nic nie spada, biegi zmieniają się normalnie.
Środowisko naturalne tego roweru to Jura krakowsko- częstochowska, ale głównie teren, czyli ciągłe interwały z góry na dół i odwrotnie, czasem ze sporymi ściankami.
Na prędkości nam nie zależy, brak tych dwóch koronek nie jest odczuwalny, rower nawet jeździ na limicie 25km/h i niczego nie brakuje.
Doskonale sprawdziło się to też na singletrackach w Świeradowie i ogólnie w Bieszczadach.
Oprócz lepszej linii łańcucha dodatkowy bonus to grubsze zębatki i grubszy, bardziej wytrzymały łańcuch porównując do systemów z większą ilością rzędów.
Montuje teraz rower na tsdz2 dla siebie i zrobię podobnie. Poszedłem nawet dalej w kierunku miękkich przełożeń i zamontowałem na silniku zębatkę 36T.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

darol pisze:
04 paź 2020, 15:27
Ogólnie jest to seryjna kaseta sunrace 8rzędowa 11-40 pozbawiona dwóch najmniejszych koronek. Rozpiętość obecnie to 15-40, zestopniowanie 15-18-22-28-34-40. Oczywiście tak wykastrowanej kasety nie da się dokręcić oryginalną nakrętką, bo ma za małą średnicę, ale od czego są te większe nakrętki stosowane do tarcz center lock :). Pod kasetę na bębenek założyłem kilka dystansów z rozbiórki starej zębatki.
Pracuje to na przerzutce SLX ze sprzęgłem od 10rzędowego napędu Dynasys, manetka to 8rzędowy sram x5. Działają razem doskonale, bo oba systemy są w przełożeniu 1:1. Profilaktycznie zostawiłem przerzutkę Deore z przodu zablokowaną na wysokości blatu narrow wide 38T, która pełni rolę prowadnicy. Wszystko działa idelanie, nic nie spada, biegi zmieniają się normalnie.
Środowisko naturalne tego roweru to Jura krakowsko- częstochowska, ale głównie teren, czyli ciągłe interwały z góry na dół i odwrotnie, czasem ze sporymi ściankami.
Na prędkości nam nie zależy, brak tych dwóch koronek nie jest odczuwalny, rower nawet jeździ na limicie 25km/h i niczego nie brakuje.
Doskonale sprawdziło się to też na singletrackach w Świeradowie i ogólnie w Bieszczadach.
Oprócz lepszej linii łańcucha dodatkowy bonus to grubsze zębatki i grubszy, bardziej wytrzymały łańcuch porównując do systemów z większą ilością rzędów.
Montuje teraz rower na tsdz2 dla siebie i zrobię podobnie. Poszedłem nawet dalej w kierunku miękkich przełożeń i zamontowałem na silniku zębatkę 36T.
Jak by ci się chciało to pokaż zdjęcia
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

A ja (córka) jestem po testach tsdz2 + nuvinci 360. Rewelka, idealna para, prędkość jaką córka osiąga na 13s i 12A to 43km/h, fajnie to chodzi.
Obrazek
mariockr
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2019, 17:13

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariockr »

Zrobiłem dzis test na kasecie ZTTO 11-40 i po usunięciu 3 pośrednich zębatek zrobiło się zbyt nerwowo - za duze różnice i przy zmianie przełozeń często coś przeskoczy, opcja z usunieciem niskich przełożeń na pewno będzie bardziej komfortowa ale rower mam raczej uniwersalny i często uzywam go na przelotówkach gdzie potrzebuję 11 zębów z tyłu i większego blatu z przodu wiec zostaję przy standardzie, muszę tylko założyć przednią przerzutke żeby ograniczyć spadanie łańcucha
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
04 paź 2020, 18:16
A ja (córka) jestem po testach tsdz2 + nuvinci 360. Rewelka, idealna para, prędkość jaką córka osiąga na 13s i 12A to 43km/h, fajnie to chodzi.
Obrazek
Ile to waży? Kupiłeś nową czy używaną piastę? Kurde fajne to ale cena i masa spora z tego co widziałem , Noi katować na podjazdach bym się bał...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

najbyk pisze:
03 paź 2020, 20:41
Sterowniki w Tsdz2 średnio dokładnie mierzą napięcie. OSF ma możliwość wyświetlenia napięcia. Mój np. zawyża ok. 2%. W rowerze żony dodaje 1%. Możesz spróbować rozkładować baterię o 1-2V i podpiąć do roweru.
No kurde zagadka roku . Na 54v Tak samo się zachowuje. Startuje display, pokazuje full baterii , działa wspomaganie wprowadzania ale nie działa z nacisku na korby....W drugim rowerze działa normalnie...No kurde jak to możliwe?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

pxl666 pisze:
04 paź 2020, 19:38

Ile to waży? Kupiłeś nową czy używaną piastę? Kurde fajne to ale cena i masa spora z tego co widziałem , Noi katować na podjazdach bym się bał...
Piasta itd nowe, w reichu na ebay wyrwane okazyjnie. Piasta waży 2.45kg. Ale płynna zmiana przełożeń, możliwość założenia ogromniastego łańcucha KMC do 1 rzędówek, bezcenne ;) A katować, myślę że można, ja w pedelcu używam n380 chyba od 3-4 lat i nic.
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

N380 fajne , tylko ta cena. A podobno ludzie uzywaja z bbshd i wytrzymuje.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Jak przypolujesz na ebay/olx to możesz zestaw kupić za 130-150Eur.
mirrekk
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 23 lut 2020, 20:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mirrekk »

pxl666 pisze:
03 paź 2020, 18:40
dziwna sprawa , zakładam baterie na rower , wyświetlacz się włącza , pokazuje full ale nie wspomaga ... działa wspomaganie wprowadzania ale nie działa z czujnika ...zakładam inną baterie i wsio hula ...
zakodowała się czy coś ??? co proponujecie sprawdzić ?
Miałem taki problem po każdym pełnym naładowaniu aku (13s5p). Wystarczyło przejechać jakieś 100-200m i wspomaganie nagle w magiczny sposób samo zaczynało działać. Wgranie OSF rozwiązało problem. Napięcie, które teraz mam możliwość podejrzeć na wyświetlaczu jest zawyżone o ponad 1V i myślę, że właśnie to jest główną przyczyną problemu w firmowym oprogramowaniu.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

mirrekk pisze:
05 paź 2020, 15:14
pxl666 pisze:
03 paź 2020, 18:40
dziwna sprawa , zakładam baterie na rower , wyświetlacz się włącza , pokazuje full ale nie wspomaga ... działa wspomaganie wprowadzania ale nie działa z czujnika ...zakładam inną baterie i wsio hula ...
zakodowała się czy coś ??? co proponujecie sprawdzić ?
Miałem taki problem po każdym pełnym naładowaniu aku (13s5p). Wystarczyło przejechać jakieś 100-200m i wspomaganie nagle w magiczny sposób samo zaczynało działać. Wgranie OSF rozwiązało problem. Napięcie, które teraz mam możliwość podejrzeć na wyświetlaczu jest zawyżone o ponad 1V i myślę, że właśnie to jest główną przyczyną problemu w firmowym oprogramowaniu.
No ale to się wcześniej nie działo...zobaczę na bardziej rozładowanej bacie ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

mariockr pisze:
04 paź 2020, 18:32
Zrobiłem dzis test na kasecie ZTTO 11-40 i po usunięciu 3 pośrednich zębatek zrobiło się zbyt nerwowo - za duze różnice i przy zmianie przełozeń często coś przeskoczy, opcja z usunieciem niskich przełożeń na pewno będzie bardziej komfortowa ale rower mam raczej uniwersalny i często uzywam go na przelotówkach gdzie potrzebuję 11 zębów z tyłu i większego blatu z przodu wiec zostaję przy standardzie, muszę tylko założyć przednią przerzutke żeby ograniczyć spadanie łańcucha
Jak zablokowałes kasetę bez 3 koronek? Patrzę na to Centerlock ale średnio kumam.
Dasz jakiś opis ? Działa nerwowo masz na myśli że skubie inne koronki podczas pracy czy zmienia koronki jak chce?
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Panowie, wiele osób zgłasza strzelanie z napędu i nie potrafią zlokalizować. Sprawdźcie rozciągniecie łańcucha. ostatnio tez dobiegały mi strzały dziwne, zmierzyłem i miarka luźno wskakiwała miedzy ogniwa na 1.0 po zmianie łańcucha zgrzyty, strzały znikły.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
mariockr
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 24 lis 2019, 17:13

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariockr »

pxl666 pisze:
06 paź 2020, 7:34
mariockr pisze:
04 paź 2020, 18:32
Zrobiłem dzis test na kasecie ZTTO 11-40 i po usunięciu 3 pośrednich zębatek zrobiło się zbyt nerwowo - za duze różnice i przy zmianie przełozeń często coś przeskoczy, opcja z usunieciem niskich przełożeń na pewno będzie bardziej komfortowa ale rower mam raczej uniwersalny i często uzywam go na przelotówkach gdzie potrzebuję 11 zębów z tyłu i większego blatu z przodu wiec zostaję przy standardzie, muszę tylko założyć przednią przerzutke żeby ograniczyć spadanie łańcucha
Jak zablokowałes kasetę bez 3 koronek? Patrzę na to Centerlock ale średnio kumam.
Dasz jakiś opis ? Działa nerwowo masz na myśli że skubie inne koronki podczas pracy czy zmienia koronki jak chce?
Nieużywane zębatki i przekładki dałem za największą zębatkę (40), wszystko bez skręcania załozylem po kolei na wielowspust, skręciłem oryginalną nakrętką gdyż zmieniła sie tylko kolejnosć a wymiar pozostął taki sam więc po skręceniu kaseta jest sztywna, jechać można normalnie ale przy zmianie biegów jest za duża róznica w ilości zębów pomiędzy przełożeniami i nie zawsze łańcuch dobrze ułoży się na zebatce czego efektem jest to że czasem przeskoczy. Na pewno mniej było by to odczuwalne na kasecie 11/32 albo przy usunięciu mnijeszej ilości zębatek (ja zlikwidowałem na próbę 3 z 8 rzędowej kasety).
toppaner
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2020, 22:59

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: toppaner »

Teraz napiszę coś co nie trzyma się "kupy".
Nowa kaseta 9s 11-50 ,manetka i przerzutka-LTWO ,(Chińczyk) , nowy łańcuch KMC 9s i....
na 11 i 13 ,36,42,50 wszystko chodzi dobrze, w sumie nie ma się do czego przyczepić natomiast na pozostałych zębatkach ,gdzie linia łańcucha jest "najzdrowsza"łańcuch przeskakuje, tak jak jak by wymuszać pracę starego łańcucha z nową kasetą ,czy odwrotnie.
A teraz najlepsze.
Zamiast nowego łańcucha KMC ,dałem lekko używany łańcuch HG-53( na analogu przebieg ok 300-400km)Shimano i wszystko chodzi bez problemu.
Dodam tylko że osobiście preferuje łańcuchy KMC , uważam że jest to o wiele lepszy stosunek ceny do jakości niż Shimano czy Sachs (jest to moja osobista opinia ,której nikomu nie narzucam)
Zamówiłem nowy łańcuch Shimano XT i będę testował tą kasetę.
Nadmienię że osobiście preferuję kasety 8s , tym bardziej ,że można już dostać 8s 11-46T tylko pozostaje problem ,jaka przerzutka obsłuży 46T
Ponoć sunrace 9s będzie chodzić. na 8s.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tą przerzutką na 8s?
tofik997
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tofik997 »

toppaner pisze:
08 paź 2020, 23:42

na 11 i 13 ,36,42,50 wszystko chodzi dobrze, w sumie nie ma się do czego przyczepić natomiast na pozostałych zębatkach ,gdzie linia łańcucha jest "najzdrowsza"łańcuch przeskakuje, tak jak jak by wymuszać pracę starego łańcucha z nową kasetą ,czy odwrotnie.
Sprawdź łańcuch czy na ktorymś ogniwie nie chodzi za ciężko. Miałem tak zaraz po zakuciu łańcucha i nie mogłem dojść czemu na skrajnych zębatkach jest ok a na środkowych przeskakuje
toppaner
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2020, 22:59

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: toppaner »

Ok,ale łańcuchy mają spinkę.
Sprawdzałem nie na jednym a na trzech ,kupiłem do 2 rowerów.
najbyk
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

Ja też mam KMC X9.93, przerzutkę L-TWOO A5 i kasetę 40T Sunrace. Całe zestaw działa bezproblemowo. Masz chińską kasetę? Może trzeba pojeździć 50-100 km, żeby się dotarła do łańcucha.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

najbyk pisze:
03 paź 2020, 20:41
Sterowniki w Tsdz2 średnio dokładnie mierzą napięcie. OSF ma możliwość wyświetlenia napięcia. Mój np. zawyża ok. 2%. W rowerze żony dodaje 1%. Możesz spróbować rozkładować baterię o 1-2V i podpiąć do roweru.
no wiec chyba coś jest na rzeczy , podłączyłem bajka do ładowania , stara wsiada , rower nie wspomaga ... no co jest kur..
po przekładce baterii uznaliśmy ze spróbujemy tej metody ...
włączyłem lampę zasilana z baterii i stara pojechała na nogach z włączonym displayem . po jakimś kilometrze rower zaczął się zachowywać godnie ...

ale lipa ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

toppaner pisze:
08 paź 2020, 23:42
Teraz napiszę coś co nie trzyma się "kupy".
Nowa kaseta 9s 11-50 ,manetka i przerzutka-LTWO ,(Chińczyk) , nowy łańcuch KMC 9s i....
na 11 i 13 ,36,42,50 wszystko chodzi dobrze, w sumie nie ma się do czego przyczepić natomiast na pozostałych zębatkach ,gdzie linia łańcucha jest "najzdrowsza"łańcuch przeskakuje, tak jak jak by wymuszać pracę starego łańcucha z nową kasetą ,czy odwrotnie.
A teraz najlepsze.
Zamiast nowego łańcucha KMC ,dałem lekko używany łańcuch HG-53( na analogu przebieg ok 300-400km)Shimano i wszystko chodzi bez problemu.
Dodam tylko że osobiście preferuje łańcuchy KMC , uważam że jest to o wiele lepszy stosunek ceny do jakości niż Shimano czy Sachs (jest to moja osobista opinia ,której nikomu nie narzucam)
Zamówiłem nowy łańcuch Shimano XT i będę testował tą kasetę.
Nadmienię że osobiście preferuję kasety 8s , tym bardziej ,że można już dostać 8s 11-46T tylko pozostaje problem ,jaka przerzutka obsłuży 46T
Ponoć sunrace 9s będzie chodzić. na 8s.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tą przerzutką na 8s?
a oglądałeś dokładnie i powoli na stojaku jak się zachowuje łańcuch na koronkach ? czy lekko nie podszczypuje na wyższą albo niższą koronkę ? bo chińskie wózki przerzutek nie są mistrzami precyzji ... kasety podobnie...
najbyk
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

pxl666 pisze:
11 paź 2020, 15:36
najbyk pisze:
03 paź 2020, 20:41
Sterowniki w Tsdz2 średnio dokładnie mierzą napięcie. OSF ma możliwość wyświetlenia napięcia. Mój np. zawyża ok. 2%. W rowerze żony dodaje 1%. Możesz spróbować rozkładować baterię o 1-2V i podpiąć do roweru.
no wiec chyba coś jest na rzeczy , podłączyłem bajka do ładowania , stara wsiada , rower nie wspomaga ... no co jest kur..
po przekładce baterii uznaliśmy ze spróbujemy tej metody ...
włączyłem lampę zasilana z baterii i stara pojechała na nogach z włączonym displayem . po jakimś kilometrze rower zaczął się zachowywać godnie ...

ale lipa ...
Ponoć wgranie OSF pomaga na tę dolegliwość.
toppaner
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2020, 22:59

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: toppaner »

pxl666 pisze:
11 paź 2020, 15:39
toppaner pisze:
08 paź 2020, 23:42
Teraz napiszę coś co nie trzyma się "kupy".
Nowa kaseta 9s 11-50 ,manetka i przerzutka-LTWO ,(Chińczyk) , nowy łańcuch KMC 9s i....
na 11 i 13 ,36,42,50 wszystko chodzi dobrze, w sumie nie ma się do czego przyczepić natomiast na pozostałych zębatkach ,gdzie linia łańcucha jest "najzdrowsza"łańcuch przeskakuje, tak jak jak by wymuszać pracę starego łańcucha z nową kasetą ,czy odwrotnie.
A teraz najlepsze.
Zamiast nowego łańcucha KMC ,dałem lekko używany łańcuch HG-53( na analogu przebieg ok 300-400km)Shimano i wszystko chodzi bez problemu.
Dodam tylko że osobiście preferuje łańcuchy KMC , uważam że jest to o wiele lepszy stosunek ceny do jakości niż Shimano czy Sachs (jest to moja osobista opinia ,której nikomu nie narzucam)
Zamówiłem nowy łańcuch Shimano XT i będę testował tą kasetę.
Nadmienię że osobiście preferuję kasety 8s , tym bardziej ,że można już dostać 8s 11-46T tylko pozostaje problem ,jaka przerzutka obsłuży 46T
Ponoć sunrace 9s będzie chodzić. na 8s.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tą przerzutką na 8s?
a oglądałeś dokładnie i powoli na stojaku jak się zachowuje łańcuch na koronkach ? czy lekko nie podszczypuje na wyższą albo niższą koronkę ? bo chińskie wózki przerzutek nie są mistrzami precyzji ... kasety podobnie...
Zmieniłem kółko w wózku ,które było widać że łapało łańcuch,który teraz przechodzi po wózku lepiej,jednak objaw pozostał bez zmian.
Teraz jestem na Polesiu,jak wrócę założę łańcuch XT i zobaczę jak to będzie chodzić,oczywiście napiszę jaki jest rezultat.
mRadek
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 23 wrz 2020, 10:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mRadek »

Czesc (sorki za brak polskich znakow).
Przymierzam sie do TSDZ2 750W.

Mysle o tym zestawie:
http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-4c-h1fm

Mam 2 pytania:

1. Chcialbym wykorzystac dzwignie hamulcow, ale mam hydrauliczne. Czy moge wykorzystac cos z tego zestawu, np. przewody?
Lub tez istnieje jakas lepsza opcja?

2. Wiem, ze na forum sa osoby/firmy budujace baterie. I tu pojawia sie bardziej nietypowa sprawa.
Moja baterie chcialbym wykorzystac takze do innego celu - zasilania napedu elektrycznego w kajaku morskim.
Jednak nominalne napiecie thrustera to 16 volt, czyli 1/3 napiecia baterii 48 woltowej.

https://bluerobotics.com/store/thruster ... -thruster/

Czy jest taka mozliwosc, aby zbudowac baterie o 2 roznych napieciach wyjsciowych?
Zakladam, przy napieciu 16 volt zestawy ogniw laczone bylyby rownolegle, ale nie wiem jak z BMS w takim rozwiazaniu.
Czy jest to wogole mozliwe, czy raczej dac sobie spokoj?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

mRadek pisze:
12 paź 2020, 10:13
Czesc (sorki za brak polskich znakow).
Przymierzam sie do TSDZ2 750W.

Mysle o tym zestawie:
http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-4c-h1fm

Mam 2 pytania:

1. Chcialbym wykorzystac dzwignie hamulcow, ale mam hydrauliczne. Czy moge wykorzystac cos z tego zestawu, np. przewody?
Lub tez istnieje jakas lepsza opcja?

2. Wiem, ze na forum sa osoby/firmy budujace baterie. I tu pojawia sie bardziej nietypowa sprawa.
Moja baterie chcialbym wykorzystac takze do innego celu - zasilania napedu elektrycznego w kajaku morskim.
Jednak nominalne napiecie thrustera to 16 volt, czyli 1/3 napiecia baterii 48 woltowej.

https://bluerobotics.com/store/thruster ... -thruster/

Czy jest taka mozliwosc, aby zbudowac baterie o 2 roznych napieciach wyjsciowych?
Zakladam, przy napieciu 16 volt zestawy ogniw laczone bylyby rownolegle, ale nie wiem jak z BMS w takim rozwiazaniu.
Czy jest to wogole mozliwe, czy raczej dac sobie spokoj?
kupiłem kiedyś czujniki do klamek , jak chcesz mogę ci sprzedać
baterie lepiej dedykowane do odbiornika
mRadek
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 23 wrz 2020, 10:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mRadek »

[/quote]

kupiłem kiedyś czujniki do klamek , jak chcesz mogę ci sprzedać
baterie lepiej dedykowane do odbiornika
[/quote]

Dzieki, ale bede zamawial bezposrednio do Norwegii, a tu na kazda przesylke narzucaja teraz clo... + oplate celna...
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

jak prywatnie ci wysle to chyba nie?
mRadek
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 23 wrz 2020, 10:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mRadek »

Na dwoje babka wrozyla...
Ale jak ogarne temat to byc moze zgromadze wszystko w Polsce i ktos to do Norwegii przywiezie.
najbyk
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

mRadek pisze:
12 paź 2020, 10:13
Czy jest taka mozliwosc, aby zbudowac baterie o 2 roznych napieciach wyjsciowych?
Zakladam, przy napieciu 16 volt zestawy ogniw laczone bylyby rownolegle, ale nie wiem jak z BMS w takim rozwiazaniu.
Czy jest to wogole mozliwe, czy raczej dac sobie spokoj?
Nie kombinuj. Do tego są przetwornice napięcia DC-DC step-down. Trzeba tylko dobrać parametry napięciowo-prądowe. Bateria i przetwornica muszą być 100% wodoszczelne i tu się robi problem. Chyba, że masz w łódce jakąś szczelną skrzynkę.
mRadek
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 23 wrz 2020, 10:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mRadek »

najbyk pisze:
12 paź 2020, 14:25
mRadek pisze:
12 paź 2020, 10:13
Czy jest taka mozliwosc, aby zbudowac baterie o 2 roznych napieciach wyjsciowych?
Zakladam, przy napieciu 16 volt zestawy ogniw laczone bylyby rownolegle, ale nie wiem jak z BMS w takim rozwiazaniu.
Czy jest to wogole mozliwe, czy raczej dac sobie spokoj?
Nie kombinuj. Do tego są przetwornice napięcia DC-DC step-down. Trzeba tylko dobrać parametry napięciowo-prądowe. Bateria i przetwornica muszą być 100% wodoszczelne i tu się robi problem. Chyba, że masz w łódce jakąś szczelną skrzynkę.
Pojdzie do hermetycznej skrzynki. Ale w przetwornice nie chcialbym sie bawic.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5836
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

możesz kombinować z odczepami na różnych S ale to będzie nierównomiernie zużywać ogniwa . bez sensu . lepiej dedykowana batka pod jedno i drugie i spokój .
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Jak podzieli tak, że bedzie max 8s w jednej, to może ładować ładować modelarską z balancerem, wtedy łatwo się to będzie równało.
mRadek
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 23 wrz 2020, 10:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mRadek »

Myslalem bardziej o tym, czy daloby rade zrobic taka konfiguracje 3*16volt i przelaczana rownolegle/szeregowo.
Ale nie wiem jak BMS wyjdzie.
Czy BMS pracuje zarowno w czasie ladowania i pobierania pradu?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Szeregowo spalisz bms. To lepiej zrobić bez bms i tylko modelarską ładować. A do dolnego odcięcia piszczyk lipo
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Jak zrobisz bez BMS'a jak proponuje Kajman, to będziesz mógł łączyć trzy baterie równolegle bądź szeregowo, lecz musisz dodatkowo na najsłabszych celach zamontować "brzęczki" na niskie napięcie.
mRadek
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 23 wrz 2020, 10:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mRadek »

Czyli wychodzi na to, ze za duzo kombinacji...
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

To żadna w sumie kombinacja :) Proste jak drut.
Vukko
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2020, 19:15

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Vukko »

surytj pisze:
23 sie 2020, 21:40
@najbyk Lampka zamontowana do mostka
@Miklas Też próbowałem to obracać ale chyba w tej lampce jest to na stałe. W sumie co by to miało przełączać ?
Fota mojego kokpitu
IMG_20200823_213246.jpg
Cześć, a jak tą lampkę Busch zainstalowales na mostku? Z tego co widzę, one nie przychodzą z takim zestawem montażowym...
ODPOWIEDZ