MID-DRIVE TSDZ2 750W
- ciesin
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 mar 2022, 12:31
- Lokalizacja: Stargard
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
skąd wziąłeś taki radiator ? na endlessie koleżka pisał ze jego przegrzania skończyły się jak zalał silnik olejem
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Radiator i wstawki do stojana to prototyp (nie mój, ja tylko testuję), docelowo najprawdopodobniej ma być to udostępnione do zakupu w opcjach modernizacji własnoręcznej lub kompleksowa usługa poprawy chłodzenia.
Olej musiałby wypełniać całość wnętrza komory, na dodatek należałoby zapewnić szczelność, a to może być spore wyzwanie...
Olej musiałby wypełniać całość wnętrza komory, na dodatek należałoby zapewnić szczelność, a to może być spore wyzwanie...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
- Lokalizacja: Siemianowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Widzę że koledzy zaczynają robić problemy z niczego. U mnie już pykło 6000 km na tym napędzie i jakoś problemy z przegrzaniem nigdy się nie pojawiły. Używam napędu tak jak przewidział konstruktor czyli do wspomagania a nie do zastępowania nóg rowerzysty. Jeżeli ja generuje 200 W i dodam 200 z silnika to jest już 400 W a to pozwala bardzo sprawnie się poruszać. Na pewno podniosą się głosy że w górach to mało, do pokonywania wzniesień jest redukcja na przerzutce a nie dodawanie mocy na napędzie. Ten silnik można obciążać do 300 W w długim okresie czasu , 500 W to tak z 5 minut i trzeba dać mu odpocząć, ale to są chwile gdzie trzeba taką moc z silnika wygenerować. Jedyne co przy tym przebiegu się pojawiło to zwiększone luzy na osi suportu co skutkuje zwiększoną głośnością napędu.
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
To co na powyższym zdjęciu, to już przerost formy nad treścią
Mariusz, mam identyczny pogląd na wykorzystywanie silnika, co już niejednokrotnie opisywałem. U mnie domyślnie i optymalnie energetycznie jest 80% dodatkowo wspomagania w stosunku do mojej mocy generowanej. Zapewnia mi to dobre wspomaganie i wystarczająco dużo energii na kilka godzin jazdy.
Problem polega na tym, że co niektórzy traktują ten silniczek jako "750W" mocy ciągłej doładowania. Raz, że ten napęd tyle nie odda, dwa przy mocy maksymalnej szybko się grzeje i więcej niż te 5 minut takiej jazdy może być już problematyczne temperaturowo, a kilkanaście minut mocy maksymalnej może być wyrokiem śmierci dla silnika. Nawet 350W ciągle generowanej mocy generuje sporo ciepła, a to już problem dla tych, którzy chcieliby używać tego napędu tylko do kręcenia na manetce przez dłuższy czas. To nie jest silnik do tego typu jazdy, jazda w której preferowana jest manetka czy PAS powinna z automatu skreślać ten silnik i kierować w stronę Bafangów.
W najbliższym czasie będę sprawdzał efektywność energetyczną, czyli porównam moc pobieraną, do mocy oddawanej przez silnik. To może sporo wyjaśnić ile energii silnik oddać musi jako energię cieplną.
Mariusz, mam identyczny pogląd na wykorzystywanie silnika, co już niejednokrotnie opisywałem. U mnie domyślnie i optymalnie energetycznie jest 80% dodatkowo wspomagania w stosunku do mojej mocy generowanej. Zapewnia mi to dobre wspomaganie i wystarczająco dużo energii na kilka godzin jazdy.
Problem polega na tym, że co niektórzy traktują ten silniczek jako "750W" mocy ciągłej doładowania. Raz, że ten napęd tyle nie odda, dwa przy mocy maksymalnej szybko się grzeje i więcej niż te 5 minut takiej jazdy może być już problematyczne temperaturowo, a kilkanaście minut mocy maksymalnej może być wyrokiem śmierci dla silnika. Nawet 350W ciągle generowanej mocy generuje sporo ciepła, a to już problem dla tych, którzy chcieliby używać tego napędu tylko do kręcenia na manetce przez dłuższy czas. To nie jest silnik do tego typu jazdy, jazda w której preferowana jest manetka czy PAS powinna z automatu skreślać ten silnik i kierować w stronę Bafangów.
W najbliższym czasie będę sprawdzał efektywność energetyczną, czyli porównam moc pobieraną, do mocy oddawanej przez silnik. To może sporo wyjaśnić ile energii silnik oddać musi jako energię cieplną.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Siemanko. Borykał się ktoś z Was może z problemem zafleszowania KT LCD3? Wlutowałem się nawet specjalnie w to złącze J7 dla pewnego połączenia (od lewej 5V, SWIM, GND, RST). Po podpięciu stlinka pod USB pokazuje się ten ekran startowy.
Próba odczytu zakładek skutkuje jednak błędem. Dodam, że wcześniej normalnie fleszowałem sobie tsdz2 tym stlinkiem i problemu nie było.
Superancko, wsadzają teraz jakieś klony STMa (MM32 ) i stlinkiem się nie połączy. No to kolejny miesiąc z głowy, tym razem na prawdziwego STMa (za 10 zł można spróbować przeszczepu)
Próba odczytu zakładek skutkuje jednak błędem. Dodam, że wcześniej normalnie fleszowałem sobie tsdz2 tym stlinkiem i problemu nie było.
Superancko, wsadzają teraz jakieś klony STMa (MM32 ) i stlinkiem się nie połączy. No to kolejny miesiąc z głowy, tym razem na prawdziwego STMa (za 10 zł można spróbować przeszczepu)
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Podobne jaja sie robią z 850/860, inne procesory wsadzają z powodu braków, i oprogramowanie nie chce się uruchomić.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- ciesin
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 mar 2022, 12:31
- Lokalizacja: Stargard
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja to uważam wręcz za kompletny obłęd. Cały ten skomplikowany i nieestetyczny system chłodzenia z powodzeniem zastąpiłby inny napęd o większej wydajności. Wg mnie sens stosowania TSDZ2 polega na tym, że jest względnie mały, kompaktowy i tani. Jeśli przy ewentualnej skromnej modyfikacji poprawiającej wymianę ciepła z otoczeniem można uzyskać ~350W mocy ciągłej to wszystko powyżej należy traktować jako miły dodatek w postaci krótkotrwałego "doładowania". Jeśli ktoś nie może się z tym pogodzić to i tak polegnie próbując oszukać fizykę.
W pełni popieram zdanie mariusz61 i prozor - wspomaganie podobną ilością mocy co nogi rowerzysty już daje bardzo fajne efekty i ma sens jako wspomaganie właśnie. Jeśli ktoś nie ma kondycji i/lub szuka jednośladu, na którym można jeździć szybko i bez wysiłku to na pewno sprawdzą się w tej roli skutery/motory elektryczne.
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ciąg dalszy moich testów silnika - tym razem musiałem sprawdzić, ile tak na prawdę jest strat energii, czyli porównanie (a właściwie początek porównania) mocy pobieranej z baterii, do mocy oddawanej na koło.
Przyznam, że oczekiwałem mniejszych strat, aczkolwiek dość szybkie nagrzewanie się silnika sugerowało jednak straty większe, niż teoretyczna sprawność silnika elektrycznego (która jest dość wysoka).
Tak w skrócie:
- Moc 350W na kole wymaga pobrania przez silnik ok. 150 - 200W więcej mocy. Około, bo podłączony miernik nie miał uśrednienia mocy pobieranej (Wh i owszem, ale musiałbym przedłużyć testy i wyliczać średni pobór mocy - może to jeszcze zrobię). Czyli pi razy oko połowa energii pobieranej jest tracona w postaci ciepła i strat mechanicznych, przeważają oczywiście straty cieplne.
- Moc "legalna" czyli 250W: silnik utrzymuje moc w okolicy 290W, ALE faktycznie na koło trafia około 200W. Muszę sprawdzić kod OSF w części odpowiedzialnej za to, bo nie bardzo pamiętam, czy jest tam proste prąd * napięcie, czy jednak jest jakiś współczynnik korygujący uwzględniający hipotetyczne straty mocy, tak żeby wspomagać z mocą żądaną, co jak widać nie do końca się udało. Zresztą podobnie odcięcie powyżej np. 25 km/h ma nieco wyższy margines błędu, czyli odcina wyżej, choć właściwie nie do końca odcina, bo na ogół występuje pewien pobór prądu np. 25W, domyślam się, że w celu szybkiego uruchomienia wspomagania przy spadku prędkości, co ma spory sens.
Chcąc mieć "legalne" odcięcie tak prędkości, jak i mocy, warto zweryfikować i skorygować ustawienia na bazie realnej prędkości/mocy. Musiałbym podłączyć manetkę i sprawdzić jaką moc przekazuje na koło tylko w trybie sterowania manetką - oczywiście w trybie "street", prawdopodobnie taką samą lub zbliżoną jak przy sterowaniu naciskiem, ale warto zweryfikować.
- Ustawienia maksymalnego prądu sterownika, czyli 18A i odpowiednio wysokiej mocy baterii np. 950W da co prawda chwilowe obciążenie baterii tym prądem i pobór maksymalnej mocy, ale sama moc na mierniku mocy trenażera Direto XR ledwo przekracza 0,6 kW. No i uzyskanie tak wysokiej mocy wspomagania jest ciężkie, łatwiej uzyskać prąd ok. 16A, co obciąża baterię na ponad 0,8 kW, ale moc na kole jest niższa o jakieś 0,3 kW.
Jak wspomniałem, to takie pomiary zgrubne i na szybko, ale i tak można wyciągnąć ciekawe wnioski.
Silniki 750W może i pobierają tyle mocy, ale na pewno nie oddają na napęd - co zresztą wcześniejsze testy udowodniły. Nawet z oprogramowaniem OSF przeniesienie na napęd mocy powyżej 0,6 kW jest mało możliwe, a wymaga dostarczenia maksymalnego prądu sterownika. Uzyskanie mocy 0,5 kW możliwe jest, ale należy pamiętać, że dodatkowo co najmniej połowa (raczej więcej) będzie stracona jako ciepło (plus straty mechaniczne). Stąd na napędach z OSF i wyświetlaczami na których można uzyskać więcej informacji (na fabrycznych też można, choć jest to mniej wygodne) wyświetlanie aktualnej mocy będzie i owszem możliwe, ale najprawdopodobniej (do weryfikacji, ale chyba tak) będzie to moc wyliczona prąd x napięcie, co nijak się ma do tego, co jest przekazywane na koło roweru.
Moc na wyświetlaczu rzędu np. 500W może oznaczać jedynie pobór takiej mocy z baterii akumulatorów, a nie moc przekazywana na koło. Ta może być o ok. 150 - 200W mniejsza. Fakt, sprawny rowerzysta tyle doładuje od siebie i moc sumaryczna może i taka być, ale nie należy popełniać błędu, że silnik taką moc przekazuje na koło. Bo nie przekazuje. W napęd pójdzie może nieco ponad 0,3 kW. Reszta będzie grzać otoczenie...
Podobnie zresztą jest w przypadku każdego silnika - "mam silnik 1000 W" oznacza jedynie to, że silnik może pobrać taką moc, a ile odda to już zupełnie co innego. Bez wrzucenia go na hamownię/trenażer przy jednoczesnym pomiarze prądu pobieranego, jednoznacznie określić się nie da.
Taka ciekawostka - w silniku biologicznym sprawność jest jeszcze mniejsza, przyjmuje się że jest to ok. 23 - 24%. Reszta to zmarnowana energia na ciepło, straty mechaniczne i inne (w tym przemiany energetyczne).
Przyznam, że oczekiwałem mniejszych strat, aczkolwiek dość szybkie nagrzewanie się silnika sugerowało jednak straty większe, niż teoretyczna sprawność silnika elektrycznego (która jest dość wysoka).
Tak w skrócie:
- Moc 350W na kole wymaga pobrania przez silnik ok. 150 - 200W więcej mocy. Około, bo podłączony miernik nie miał uśrednienia mocy pobieranej (Wh i owszem, ale musiałbym przedłużyć testy i wyliczać średni pobór mocy - może to jeszcze zrobię). Czyli pi razy oko połowa energii pobieranej jest tracona w postaci ciepła i strat mechanicznych, przeważają oczywiście straty cieplne.
- Moc "legalna" czyli 250W: silnik utrzymuje moc w okolicy 290W, ALE faktycznie na koło trafia około 200W. Muszę sprawdzić kod OSF w części odpowiedzialnej za to, bo nie bardzo pamiętam, czy jest tam proste prąd * napięcie, czy jednak jest jakiś współczynnik korygujący uwzględniający hipotetyczne straty mocy, tak żeby wspomagać z mocą żądaną, co jak widać nie do końca się udało. Zresztą podobnie odcięcie powyżej np. 25 km/h ma nieco wyższy margines błędu, czyli odcina wyżej, choć właściwie nie do końca odcina, bo na ogół występuje pewien pobór prądu np. 25W, domyślam się, że w celu szybkiego uruchomienia wspomagania przy spadku prędkości, co ma spory sens.
Chcąc mieć "legalne" odcięcie tak prędkości, jak i mocy, warto zweryfikować i skorygować ustawienia na bazie realnej prędkości/mocy. Musiałbym podłączyć manetkę i sprawdzić jaką moc przekazuje na koło tylko w trybie sterowania manetką - oczywiście w trybie "street", prawdopodobnie taką samą lub zbliżoną jak przy sterowaniu naciskiem, ale warto zweryfikować.
- Ustawienia maksymalnego prądu sterownika, czyli 18A i odpowiednio wysokiej mocy baterii np. 950W da co prawda chwilowe obciążenie baterii tym prądem i pobór maksymalnej mocy, ale sama moc na mierniku mocy trenażera Direto XR ledwo przekracza 0,6 kW. No i uzyskanie tak wysokiej mocy wspomagania jest ciężkie, łatwiej uzyskać prąd ok. 16A, co obciąża baterię na ponad 0,8 kW, ale moc na kole jest niższa o jakieś 0,3 kW.
Jak wspomniałem, to takie pomiary zgrubne i na szybko, ale i tak można wyciągnąć ciekawe wnioski.
Silniki 750W może i pobierają tyle mocy, ale na pewno nie oddają na napęd - co zresztą wcześniejsze testy udowodniły. Nawet z oprogramowaniem OSF przeniesienie na napęd mocy powyżej 0,6 kW jest mało możliwe, a wymaga dostarczenia maksymalnego prądu sterownika. Uzyskanie mocy 0,5 kW możliwe jest, ale należy pamiętać, że dodatkowo co najmniej połowa (raczej więcej) będzie stracona jako ciepło (plus straty mechaniczne). Stąd na napędach z OSF i wyświetlaczami na których można uzyskać więcej informacji (na fabrycznych też można, choć jest to mniej wygodne) wyświetlanie aktualnej mocy będzie i owszem możliwe, ale najprawdopodobniej (do weryfikacji, ale chyba tak) będzie to moc wyliczona prąd x napięcie, co nijak się ma do tego, co jest przekazywane na koło roweru.
Moc na wyświetlaczu rzędu np. 500W może oznaczać jedynie pobór takiej mocy z baterii akumulatorów, a nie moc przekazywana na koło. Ta może być o ok. 150 - 200W mniejsza. Fakt, sprawny rowerzysta tyle doładuje od siebie i moc sumaryczna może i taka być, ale nie należy popełniać błędu, że silnik taką moc przekazuje na koło. Bo nie przekazuje. W napęd pójdzie może nieco ponad 0,3 kW. Reszta będzie grzać otoczenie...
Podobnie zresztą jest w przypadku każdego silnika - "mam silnik 1000 W" oznacza jedynie to, że silnik może pobrać taką moc, a ile odda to już zupełnie co innego. Bez wrzucenia go na hamownię/trenażer przy jednoczesnym pomiarze prądu pobieranego, jednoznacznie określić się nie da.
Taka ciekawostka - w silniku biologicznym sprawność jest jeszcze mniejsza, przyjmuje się że jest to ok. 23 - 24%. Reszta to zmarnowana energia na ciepło, straty mechaniczne i inne (w tym przemiany energetyczne).
- ciesin
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 mar 2022, 12:31
- Lokalizacja: Stargard
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mówiąc o mocy silnika bazując na napięciu i prądzie pobieranym z baterii stosuje się duże uproszczenie i pomija się bardzo ważny aspekt. Silnik zasilany jest poprzez falownik i już tu pojawiają się pierwsze straty. Co prawda niezbyt duże bo obecnie większość falowników pracuje na sprawności ok. 95% ale zawsze coś. Kolejnym i dużo bardziej znaczącym jest fakt, że silnik zasilany jest w systemie trójfazowym o zmiennej częstotliwości, amplitudzie napięcia i prądu a co jeszcze ważniejsze przesunięciem fazowym pomiędzy napięciem a prądem. To przesunięcie właśnie jest niczym innym jak współczynnikiem mocy (cos fi) i to od niego w głównej mierze jak sprawnie będzie pracować silnik. Sprawność ogranicza się tu do rozdzielenia ile mocy czynnej a ile biernej pobierze silnik. Im więcej mocy biernej tym więcej energii zostanie rozproszonej w postaci ciepła w uzwojeniach stojana i przewodach. Podobny i powiązany efekt występuje jeśli falownik generuje sporo harmonicznych a te nie są filtrowane - wówczas również objawi się to w postaci ciepła w uzwojeniach. O harmonicznych nawet nie ma co marzyć ale może któs bardziej biegły w temacie mógłby się wypowiedzić czy software byłby w stanie wyliczać cos(fi). Być może jest jakiś krytyczny pkt pracy, w którym ten współczynnik drastycznie spada a kontroler nie jest temu w stanie przeciwdziałać.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ale chcesz edytować oprogramowanie sterujące zasilaniem silnika ? na githubie masz chyba kod źródłowy OSF i tam chyba możesz grzebać aby modować ten kodciesin pisze: ↑23 mar 2022, 15:14Mówiąc o mocy silnika bazując na napięciu i prądzie pobieranym z baterii stosuje się duże uproszczenie i pomija się bardzo ważny aspekt. Silnik zasilany jest poprzez falownik i już tu pojawiają się pierwsze straty. Co prawda niezbyt duże bo obecnie większość falowników pracuje na sprawności ok. 95% ale zawsze coś. Kolejnym i dużo bardziej znaczącym jest fakt, że silnik zasilany jest w systemie trójfazowym o zmiennej częstotliwości, amplitudzie napięcia i prądu a co jeszcze ważniejsze przesunięciem fazowym pomiędzy napięciem a prądem. To przesunięcie właśnie jest niczym innym jak współczynnikiem mocy (cos fi) i to od niego w głównej mierze jak sprawnie będzie pracować silnik. Sprawność ogranicza się tu do rozdzielenia ile mocy czynnej a ile biernej pobierze silnik. Im więcej mocy biernej tym więcej energii zostanie rozproszonej w postaci ciepła w uzwojeniach stojana i przewodach. Podobny i powiązany efekt występuje jeśli falownik generuje sporo harmonicznych a te nie są filtrowane - wówczas również objawi się to w postaci ciepła w uzwojeniach. O harmonicznych nawet nie ma co marzyć ale może któs bardziej biegły w temacie mógłby się wypowiedzić czy software byłby w stanie wyliczać cos(fi). Być może jest jakiś krytyczny pkt pracy, w którym ten współczynnik drastycznie spada a kontroler nie jest temu w stanie przeciwdziałać.
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
- Lokalizacja: Siemianowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
I znowu mamy wątek filozoficzny. Przy jeździe rowerem ze wspomaganiem każdego interesuje jak daleko może na nim zajechać z jednego ładowania baterii i to jest wyznacznikiem jego sprawności i porównania z innym rowerem. Rozważania co do sprawności można prowadzić w szkole. Życie zazwyczaj rządzi się swoimi prawami. Ten napęd na pewno nie ustępuje innym napędom co do sprawności, może trochę co do doskonałości mechanicznej, ale CCC przede wszystkim. W sobotę zrobiłem test na wydajność i wybrałem się na przejażdżkę na moim fulu 19 kg. accu 700 z szosowcami napęd dał rady na 130 km. Niech ktoś na innym elektryku fabrycznym tak spróbuje.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
zauważ tylko ze fabryka ma 3p albo 4p i goni po górach na 36v . ty masz 5p i 13s , podłącz do TS 10s4p i wtedy testuj zasięgi .
TS nie ma konkurencji dla tego ze ... no własnie - nie ma jej . dziwnym trafem są DWIE firmy na cały świat które produkują midy fabrycznie pod montaż w zwykłym suporcie . noi jedna daje tensometr a druga masywną mechanikę ... a największa kupa śmiechu jest jak zobaczysz ile TS produkuje innych silników które poza rynek CHRL nie wychodzą .
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na każdym elektryku (w tym fabrycznym) uzyskasz taki zasięg.
https://ktm-bikes.net/asystent-zasiegu-ebike-bosch/
Jest to tylko kwestia średniej prędkości, terenu, pojemności baterii, własnej mocy itp.
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
- Lokalizacja: Siemianowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Podałem pojemność accu i takie są montowane w fabrycznych rowerach, czyli nic nadzwyczajnego a co do średniej prędkości ....Nie mówię że nie musiałem się naginać ale po to jest rower. I tak jak już wspomniałem jaki jest koszt tej zabawy w porównaniu z fabryką.
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
- Lokalizacja: Siemianowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czy to testowałeś osobiście czy tylko cytujesz foldery reklamowe.tkoko pisze: ↑24 mar 2022, 10:46Na każdym elektryku (w tym fabrycznym) uzyskasz taki zasięg.
https://ktm-bikes.net/asystent-zasiegu-ebike-bosch/
Jest to tylko kwestia średniej prędkości, terenu, pojemności baterii, własnej mocy itp.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1288
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ale że osobiście co testował? Zasięg wszystkich rowerów jakie istnieją? Przecież ci napisał że nie podałeś warunków a po płaskim na najniższym wspomaganiu i silny kolarz to i pewnie 200 cyknie jak mu dupa wytrzymamariusz61 pisze: ↑24 mar 2022, 19:38Czy to testowałeś osobiście czy tylko cytujesz foldery reklamowe.tkoko pisze: ↑24 mar 2022, 10:46
Na każdym elektryku (w tym fabrycznym) uzyskasz taki zasięg.
https://ktm-bikes.net/asystent-zasiegu-ebike-bosch/
Jest to tylko kwestia średniej prędkości, terenu, pojemności baterii, własnej mocy itp.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Bardzo ciekawe wnioski. Czy jesteś w stanie zrobić wykres (kilka pkt) stosunku mocy pobieranej przez silnik do mocy oddanej na koło.prozor pisze: ↑23 mar 2022, 8:40...
- Ustawienia maksymalnego prądu sterownika, czyli 18A i odpowiednio wysokiej mocy baterii np. 950W da co prawda chwilowe obciążenie baterii tym prądem i pobór maksymalnej mocy, ale sama moc na mierniku mocy trenażera Direto XR ledwo przekracza 0,6 kW. No i uzyskanie tak wysokiej mocy wspomagania jest ciężkie, łatwiej uzyskać prąd ok. 16A, co obciąża baterię na ponad 0,8 kW, ale moc na kole jest niższa o jakieś 0,3 kW.
...
Wtedy będzie możliwe określenie największej sprawności.
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Niestety, watomierz nie posiada możliwości rejestracji danych. Ewentualnie mógłbym zmieniać moc maksymalną wspomagania i porównywać ile faktycznie przy tej mocy jest pobieranej mocy z baterii. Ale to jak wyzdrowieję, bo mnie ostatnio choróbsko dopadło i aktywność fizyczna jak na razie odpada.
Jeśli jechałeś z szosowcami trzymając się na kole, to generowana moc była dość mała. Jadąc jako np. 3 -4 w kolejności na rowerze szosowym wymaga coś koło setki watów i to jadąc ponad 3 dychy, choć oczywiście należy brać poprawkę na grubsze opony fula i zwiększone opory toczenia, ale to też nie będzie zbyt dużo. No chyba, że byś ciągnął peleton na przodzie, to ten akumulator 700 Ah na te 130 km raczej nie wystarczyłby.
Nie filozoficzny. Nawet nie akademicki. Właśnie dlatego, że przy jeździe ze wspomaganiem każdego interesuje jak daleko może na nim zajechać z jednego ładowania te informacje są tak ważne. Używając wspomagania wg mocy użytkownika dość łatwo wyliczyć ilość zużytej energii np. średnia jazda 150W użytkownika x 80% = 120W wspomagania, akumulator 600 Ah minus ok 9% - odcięcie przy wyższym napięciu niż minimalne, ok. 540Ah. 540 / 120 = 4,5h. Czyżby? Problem w tym, że to muszę pamiętać o stratach mocy. Przypuśćmy, że straty to ok. 30% i o tyle należałoby podnieść zużycie energii z baterii. Czyli 540 / (120+30%) = 3,5h. Czyli jak widać o około całą godzinę mniej. Podobnie przy innych sposobach wspomagania, aczkolwiek tu wyliczenia nie są już takie oczywiste. Muszę porównać waty pokazywane przez licznik i watomierz. Licznik powinien pokazywać realne zużycie energii, ale głowy nie daję. Napięcie nieco zawyża i trzeba korygować o ok. 1V. Prądu też nie mierzy, tylko sterownik powinien dawać taki prąd, jaki wylicza program, ale czy na pewno jest taki jak być powinien? Trochę w to wątpię.mariusz61 pisze: ↑23 mar 2022, 21:16I znowu mamy wątek filozoficzny. Przy jeździe rowerem ze wspomaganiem każdego interesuje jak daleko może na nim zajechać z jednego ładowania baterii i to jest wyznacznikiem jego sprawności i porównania z innym rowerem. Rozważania co do sprawności można prowadzić w szkole. Życie zazwyczaj rządzi się swoimi prawami. Ten napęd na pewno nie ustępuje innym napędom co do sprawności, może trochę co do doskonałości mechanicznej, ale CCC przede wszystkim. W sobotę zrobiłem test na wydajność i wybrałem się na przejażdżkę na moim fulu 19 kg. accu 700 z szosowcami napęd dał rady na 130 km. Niech ktoś na innym elektryku fabrycznym tak spróbuje.
Jeśli jechałeś z szosowcami trzymając się na kole, to generowana moc była dość mała. Jadąc jako np. 3 -4 w kolejności na rowerze szosowym wymaga coś koło setki watów i to jadąc ponad 3 dychy, choć oczywiście należy brać poprawkę na grubsze opony fula i zwiększone opory toczenia, ale to też nie będzie zbyt dużo. No chyba, że byś ciągnął peleton na przodzie, to ten akumulator 700 Ah na te 130 km raczej nie wystarczyłby.
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
- Lokalizacja: Siemianowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Warunki były wietrzne więc peleton z 3 kolaży to raczej w oszczędności nie sprzyja. Moc generowana przez napęd to średnio 200-250 W, ale te wszystkie parametry pokazywane przez komputerek to raczej są mocno przybliżone. Tutaj wykładnikiem jest w zasadzie pokonana odległość. W warunkach letnich przy nie wysilonych warunkach ( średnia 22 km/h) przelot wyszedł 180 km w jeździe w pojedynkę. Nie chcę tutaj polemizować z innymi co do ich wyliczeń, ale dla mnie te osiągi są satysfakcjonujące patrząc pod kontem opłacalności inwestycji w ten napęd.
Jak ktoś chętny to możemy się umówić na wycieczkę po Jurze.
Jak ktoś chętny to możemy się umówić na wycieczkę po Jurze.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
- Lokalizacja: Gliwice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Cześć wszystkim! Będę montował tsdz2, mam baterię 13s7p w skrzynce. Czy jest opcja sprawdzenia, czy kable + i - są właściwie podłączone w silniku, bez jego rozkręcania? Będę później zakładał termopady, ale jakby tak np. nie działał, nie chcę zrywać jeszcze plomb. Tak se tylko pomyślałem, że jeśli Chińczyk przypadkiem pomylił kolory kabli, to bateria zrobi bum...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jeszcze się taki przypadek nie zdarzyłvakl pisze: ↑02 kwie 2022, 7:27Cześć wszystkim! Będę montował tsdz2, mam baterię 13s7p w skrzynce. Czy jest opcja sprawdzenia, czy kable + i - są właściwie podłączone w silniku, bez jego rozkręcania? Będę później zakładał termopady, ale jakby tak np. nie działał, nie chcę zrywać jeszcze plomb. Tak se tylko pomyślałem, że jeśli Chińczyk przypadkiem pomylił kolory kabli, to bateria zrobi bum...
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
- Lokalizacja: Gliwice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Hej, ok, chyba zaryzykuję podpięcie po kolorach
Ale mam kolejne pytanko - jak usztywnić silnik w fullu? Jak wiadomo tylny wahacz uniemożliwia jakiekolwiek mocowanie, jakie macie na to sposoby? Czy np. poxipolina będzie trzymać się ramy? Kona Dawg Primo.
Ale mam kolejne pytanko - jak usztywnić silnik w fullu? Jak wiadomo tylny wahacz uniemożliwia jakiekolwiek mocowanie, jakie macie na to sposoby? Czy np. poxipolina będzie trzymać się ramy? Kona Dawg Primo.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
- Lokalizacja: Gliwice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ale sama poxy bedzie sie trzymać ramy, czy trzeba ją jakoś jescze potem zabezpieczać? Najpierw poxy a potem przykręcać? Chciałem odwtornie
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
generalnie to podczas pracy silnik się będzie opierać o ramę a nie odrywać więc to czy się przyklei do ramy nie ma znaczenia, nawet dobrze żeby się tylko opierało a nie kleiło bo w razie potrzeby demontażu będzie łatwiej
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Najprostsza w użyciu jest "trytytka", obejmująca silnik i ramę. Może niezbyt estetyczna ale umożliwiająca łatwy montaż/demontaż silnika w ramie. Tak jak pisze Szkuba, MID pod obciążeniem podczas jazdy i tak oprze się o ramę chodzi tylko o to by podczas użytkowania nie obluzowywał się w mufie.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
poxyline używam jako wypełnienie szpary w mufie suportu , można tez wepchnąć blaszki aby zminimalizować luzy . prawdopodobnie dobrze skręcony silnik nie będzie się ruszać ale ja wolałem nie rydzykować. możesz mocno skręcić i kontrolować potem czy się luzuje czy nie (jak zresztą wszystkie śruby potem po montażu )
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
btw , po ponad 2kkm i wielu bestialskich myciach karcherem , postanowiłem zajrzeć do silnika . w komorze sterownika lekka wilgoć i dziwny glut https://photos.app.goo.gl/Wg3EMVRyE9cJwZzW6 coś jakby klej wikolowy . nylonowa zębatka jak nowa , smar jest i na malej i na dużej ale dowaliłem molykota . ogólnie ok ale przy cofaniu większy opór niż w innych silnikach i zastanawiam się czy to któreś łożysko ...
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ten "glut" to z dużym prawdopodobieństwem smar Molycote który przedostał się z zębatki do obudowy i z wodą stworzył tą maź.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
no nie jest to tłuste . mi bardziej wygląda jakby wylał kondensator ale nie widać nigdzie nic takiego
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Łatwo to sprawdzisz. Wystarczy zmieszać trochę Molycote z wodą i zobaczyć jak się zachowuje. Wylanie kondensatora jest BARDZO MAŁO PRAWDOPODOBNE i na pewno nie jest możliwa taka ilość cieczy nawet z litrowego na 300V kondensatora, a co dopiero z jakiegoś na 60V.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Kupiłem drugi silnik, używany z niewiadomym przebiegiem i zamontowałem w rowerze dziewczyny. Wgrałem sobie od razu 20.1c od mbrusy. Wyczuwam duży opór przy kręceniu korbami w drugą stronę oraz w trakcie jazdy przy przestaniu kręcenia jest wyczuwalne "wyrywanie". Zakładam, że to nie wina softu bo u siebie w rowerze nie mam takich przypadłości. Jest to objaw uszkodzenia tego łożyska jednokierunkowego? A może się tylko ślizga i wystarczyłoby go wkleić?
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
- Lokalizacja: Siemianowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja smaruje zębatki tylko tyle aby smar delikatnie pokrył zęby i nic poza. Wystarczy kontrolować to raz na sezon no i nie myć karcherem bo to jest śmierć dla każdego łożyska. Trzeba wziąśc wiaderko z wodą gąbke i troche się pobawić z czyszczeniem ale wtedy unikniemy przykrych niespodzianek jak zardzewiałe łożysko lub co gorsza uszkodzona elektronika.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5855
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
taniej i łatwiej wymienić łożysko w nylonie i myślę ze ono jest bardziej podatne na uszkodzeniaBartq89 pisze: ↑09 kwie 2022, 11:42Kupiłem drugi silnik, używany z niewiadomym przebiegiem i zamontowałem w rowerze dziewczyny. Wgrałem sobie od razu 20.1c od mbrusy. Wyczuwam duży opór przy kręceniu korbami w drugą stronę oraz w trakcie jazdy przy przestaniu kręcenia jest wyczuwalne "wyrywanie". Zakładam, że to nie wina softu bo u siebie w rowerze nie mam takich przypadłości. Jest to objaw uszkodzenia tego łożyska jednokierunkowego? A może się tylko ślizga i wystarczyłoby go wkleić?
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Może i jest, ale nie ma nic wspólnego z oporem podczas kręcenia korb w tył, oraz tego odczucia "wyrywania" po zaprzestaniu kręcenia. To ewidentnie wada łożyska jednokierunkowego zainstalowanego na głównej osi, a nie łożyska nylonowego kółka. Gdyby to łożysko było uszkodzone, to skutkowałoby napędzaniem silnika korbami bez włączonego wspomagania (czyli zwiększony opór w tym przypadku, bo trzeba napędzać jeszcze silnik).
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Myślisz, że całkowicie będzie do wymiany czy tylko się odkleiło i ślizga się w gnieździe? I tak sobie nowe zamówię bo pewnie by się kiedyś przydało. Pytanie tylko czy można zaryzykować kupno za 75 ziko z shopee czy warto dopłacić prawie drugie tyle do dzapanckiego kyka.prozor pisze: ↑09 kwie 2022, 12:52To ewidentnie wada łożyska jednokierunkowego zainstalowanego na głównej osi, a nie łożyska nylonowego kółka. Gdyby to łożysko było uszkodzone, to skutkowałoby napędzaniem silnika korbami bez włączonego wspomagania (czyli zwiększony opór w tym przypadku, bo trzeba napędzać jeszcze silnik).
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Poślizg w gnieździe mało prawdopodobny w ogóle, a zwłaszcza w przypadku w/w objawów. Istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś napchał smaru stałego do zapadek łożyska i stąd taki efekt działania. Być może wystarczy wyczyścić mechanizm zapadkowy łożyska jednokierunkowego i powinno działać normalnie.Bartq89 pisze: ↑09 kwie 2022, 13:29Myślisz, że całkowicie będzie do wymiany czy tylko się odkleiło i ślizga się w gnieździe? I tak sobie nowe zamówię bo pewnie by się kiedyś przydało. Pytanie tylko czy można zaryzykować kupno za 75 ziko z shopee czy warto dopłacić prawie drugie tyle do dzapanckiego kyka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Silnik nie był wcześniej otwierany, więc ten trop akurat niestety odpada ale zajrzeć oczywiście nie zaszkodzi.prozor pisze: ↑09 kwie 2022, 13:53Poślizg w gnieździe mało prawdopodobny w ogóle, a zwłaszcza w przypadku w/w objawów. Istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś napchał smaru stałego do zapadek łożyska i stąd taki efekt działania. Być może wystarczy wyczyścić mechanizm zapadkowy łożyska jednokierunkowego i powinno działać normalnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zasadniczo to łożysko jednokierunkowe o którym mowa nie ma zapadek a elementy rozpierające bieżnie w jednym kierunku obrotu a w drugim przepuszczają. Oczywiście nie zmienia to faktu że kiedy nie będą nasmarowane to mogą się blokować.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Hahaha, jakie było moje zaskoczenie gdy po zajrzeniu do środka nie znalazłem tego łożyska Mam wersję z hamulcem nożnym. Nie ogarnąłem wcześniej, że kręcąc korbą w drugą stronę, łańcuch też zabiera :p Plusem jest to, że nigdy mi to łożysko nie padnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
- Lokalizacja: Gliwice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Podpinam tdsz2 do baterii. Czy multimetr powinien piszczeć na teście przewodów zasilania z silnika? Mój piszczy...
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
- Lokalizacja: Gliwice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Pewnie coś nie tak mierzę, bo dopiero co kupiłem mój pierwszy multimetr . Wykonawca baterii polecił przed jej połączeniem z silnikiem sprawdzić, czy nie ma przebicia, jak już zalutuję złączkę XT60. Multimetr w poniżej widocznym ustawieniu pokazuje czy obwód jest zamknięty, czy nie. Po podłączeniu do kabli zasilania silnika piszczy, czyli obwód jest zamknięty. No i dla mnie, na chłopski rozum, powinien być zamknięty, bo inaczej silnik by nie działał. Czy tak? Co mam w takim razie zmierzyć przed podłączeniem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 15:24
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Bardzo niedobrze jak masz zwarcie w kontrolerze (+ i - wychodzący z silnika). Normalnie oznaczałoby to najprawdopodobniej uwalone mosfety. Jaka jest historia tego silnika?
-
- Forumowicz
- Posty: 4987
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Przełącz ręcznie miernik (żółty przycisk), na pomiar diody, na górze wskazań powinien pojawić się podobny symbol jak ten żółty na tarczy. Sprawdź sterownik w obu kierunkach. Wskazania muszą być większe od zera i mogą "pływać".
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
- Lokalizacja: Gliwice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
To nowy silnik, dopiero co kupiony od pswpower, nie rozbierany. Tak, + i - wychodzący z silnika, najgrubszy kabel, bez złączek 6pin na końcu, tylko te zalutowane dwiema osobnymi końcówkami, akurat je odciąłem, z planem lutowania XT60. Zmierzę dzisiaj tę diodę.