MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

mariusz61 pisze:
19 kwie 2022, 18:43
Oś z kwadratem jest stalowa a korba aluminiowa. Sądzę że raczej uszkodziłeś korbę niż oś. Przełóż korbę z lewej na prawą i odwrotnie wtedy się przekonasz co się uszkodziło.
Wczoraj rozebrałem i na szczęście faktycznie zniszczona tylko korba, a oś nietknięta :) Na Allegro pełno takich korb, w podejrzanie niskich cenach, ale pewnie gorsze od tych oryginałów to nie będą...

Obrazek
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Oryginał to dramat jakościowy, shimano lepiej. Ale jak się poluzuje to każda poleci.
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

No tak, poluzowana to każda poleci. Shimano na allegro widzę tylko dedykowane do shimano steps, około 180zł, chyba nie ma sensu tyle bulić. A reszta to juz noname.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Po 90-100 były też jeszcze jakiś czas temu. Jeszcze można truvativ, fajne są, ale trzeba 2 lewe ;)

EDIT: ok.130 teraz
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Jezu . Jak dokrecisz dobrze to na ory pojedziesz do końca życia....ludzie...
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Tia PXL, ostatnio na fb koleś wrzucał pękniętą korbę od tsdz2 ;) Pękła przy pedale.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
22 kwie 2022, 9:22
Tia PXL, ostatnio na fb koleś wrzucał pękniętą korbę od tsdz2 ;) Pękła przy pedale.
tia kajman ostatnio koleś na forum zjechał korbę bo kręcił na luźnej śrubie ... jaki procent takich uszkodzeń masz na forum i na endlessie ?? może ten któremu pękła był pod koniec wykręconej platformy bo kupił dwie lewe jak radziłeś koledze ? to że ogólnie kwadrat to zło to wiemy wszyscy , to że spora większość usterek jest dziełem użytkownika to druga sprawa . nikt z moich znajomków nie uszkodził silnika podczas normalnej eksploatacji . ile wytrzyma skrzynia/sprzęgło w twojej bejcy jak będziesz ruszać tylko z 5ki pełnym kapciem ?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Akurat mam merca obecnie. Ale jak miałem w Evo 9 karbonowe sprzęgło 3 tarczowe ATS to z dociskiem 1350kg to mogłbym w sumie dość często ;) A Merc AMG rusza domyślnie z 3 biegu w automacie ;) Kwestia zastosowania materiałów i techniki high lub low end ;) Korby tsdz2 to low.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
22 kwie 2022, 16:22
Akurat mam merca obecnie. Ale jak miałem w Evo 9 karbonowe sprzęgło 3 tarczowe ATS to z dociskiem 1350kg to mogłbym w sumie dość często ;) A Merc AMG rusza domyślnie z 3 biegu w automacie ;) Kwestia zastosowania materiałów i techniki high lub low end ;) Korby tsdz2 to low.
i znowu zbędna informacja . gdzieś mamy co masz , chwaliłeś się bemerem . dość często czy zawsze ? z trójki czy szóstki ? a moze to niby nieistotne ?może poluzuj hajendowe śruby w hajendowych felgach i pokaż fote po 5 km? skąd przekonanie ze korba shimano by się nie zgniotła na luźnej śrubie ?? ewidentnie kolega vakl zj@#%ł ale pan kajman zawyrokował ze korba z gównolitu ...to może teraz niech kupi dwie lewe korby jak radzisz ?
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

Spoko koledzy ja to nawet nie pisałem, że z gównolitu, bo wstyd było pisać jak śrub zapomniało się porządnie dokręcić ;-) Ja to się cieszę, że to tylko korba, a nie muszę nowo założonego silniczka zaraz rozbierać stukać pukać a potem coś samo zacznie wyłazić. Jutro ma być u mnie trochę pogody to zamierzam korzystać z nowego dopalania. Najbardziej rajcuje mnie jednak przyspieszanie na najwyższym stopniu wspomagania :-)) Staram się przyspiesać z dużą pomocą siły mięśni i na rozsądnych przełożeniach, żeby za bardzo w d. cały układ nie dostawał, ale pewnie się tak za często jeździć nie powinno... ile ta niebieska zębatka takich zabaw wytrzyma?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

vakl pisze:
22 kwie 2022, 19:31
Spoko koledzy ja to nawet nie pisałem, że z gównolitu, bo wstyd było pisać jak śrub zapomniało się porządnie dokręcić ;-) Ja to się cieszę, że to tylko korba, a nie muszę nowo założonego silniczka zaraz rozbierać stukać pukać a potem coś samo zacznie wyłazić. Jutro ma być u mnie trochę pogody to zamierzam korzystać z nowego dopalania. Najbardziej rajcuje mnie jednak przyspieszanie na najwyższym stopniu wspomagania :-)) Staram się przyspiesać z dużą pomocą siły mięśni i na rozsądnych przełożeniach, żeby za bardzo w d. cały układ nie dostawał, ale pewnie się tak za często jeździć nie powinno... ile ta niebieska zębatka takich zabaw wytrzyma?
No jak będziesz płynnie zmieniać przełożenia i dawał silnikowi się rozpędzić i pracować na wysokich obrotach to długo. Ja po ponad 1kkm w ciężkim terenie i dużo wspinaczek nylony w obu rowerach mam jak nowe . Nie mają śladów zużycia . Dawałem nawet zdjęcia. Pokazywałem pokonywane ścieżki i twierdzę że ten silniczek ma potencjał ale trzeba zbudować rower pod teren A potem eksploatować z głową. Jak ktos myślał że ruszy pod górę 45st z twardego biegu na Max mocy to cóż...ja wiem jak to nazwać
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Niebieska zębatka pada tylko przy zablokowanym kole podczas jazdy lub ruszaniu z najmniejszej zębatki na ful wspomaganiu. U mnie po ponad 6 kk i masie bikera 100 kg żadnego zużycia nie widać.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

pxl666 pisze:
22 kwie 2022, 19:05
Kajman pisze:
22 kwie 2022, 16:22
Akurat mam merca obecnie. Ale jak miałem w Evo 9 karbonowe sprzęgło 3 tarczowe ATS to z dociskiem 1350kg to mogłbym w sumie dość często ;) A Merc AMG rusza domyślnie z 3 biegu w automacie ;) Kwestia zastosowania materiałów i techniki high lub low end ;) Korby tsdz2 to low.
i znowu zbędna informacja . gdzieś mamy co masz , chwaliłeś się bemerem . dość często czy zawsze ? z trójki czy szóstki ? a moze to niby nieistotne ?może poluzuj hajendowe śruby w hajendowych felgach i pokaż fote po 5 km? skąd przekonanie ze korba shimano by się nie zgniotła na luźnej śrubie ?? ewidentnie kolega vakl zj@#%ł ale pan kajman zawyrokował ze korba z gównolitu ...to może teraz niech kupi dwie lewe korby jak radzisz ?
Nie ogarniasz podstaw, są korby shimano, którę są z mniejszego gównolitu niż tsdz2. Doświadczyłem tego bo te z tsdz2 się wyjebały po 300km mimo dojebania na max a te z shimano działają do dziś. Cały świat mówi że korby tsdz2 to gówno, ale pxl ze swoimi zapędami twierdzi, że są zajebiste. No nie są, to są tanie elementy taniego zestawu i tyle. Nie chwaliłem się, tylko pisałem o zabytkowymm bmw 635csi które mam, ty generalnie nie ogarniasz że ktoś może mieć więcej niz 2 czy 4 samochody lub rowery, więc się trochę jak zwykle pogubiłeś w tym wszystkim, rozumiem doskonale, artysta i te sprawy, lekko z dala od życia. Ale serio, życie nie kończy się na twoich malutkich doświadczeniach.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Cześć , znowu mam problem ze swoim zestawem.
Tym razem przy włączeniu sprzętu przez lcdv5 (mam open source) nie miga pierwsza kreska od poziomu baterii i nie wczytuje po chwili stanu naładowania baterii. Ta kreska po prostu cały czas się pali. Wciskanie przycisku światła nie powoduje że na wyświetlaczu pojawiają się komunikaty typu E03 itd. Po prostu włącza i wyłącza się podświetlanie. Przyciskami plus i minus mogę zmieniać ilość kresek mówiących o stopniu wspomagania ale silnik i tak nie wspomaga.
Wymontowalem silnik dwa dni temu, chciałem wysłać do kogoś, kogo ogłoszenia z częściami do tdsz2 znalazłem na olx. Myślałem, że był problem ze sterownikiem albo wyświetlaczem i chciałem, żeby tamten Pan to sprawdził. Mówił, że siedzi w bafangach i tsdz2, konwertuje z kolegą rowery oraz naprawiają usterki. Jak zacząłem pakować silnik do kartonu naszło mnie, żeby sprawdzić czy działa. Zadziałał. Sprawdzałem wielokrotnie. Po włączeniu migała pierwsza kreska baterii na wyświetlaczu i po chwili ladowaly się kolejne. Przycisk od oświetlenia prawidłowo zaczął ponownie spełniać też funkcję wyboru trybów jazdy. Zrezygnowałem z wysyłki zestawu. Zamontowałem silnik i w trakcie tej roboty wiele razy sprawdzałem, czy po włączeniu ładuje się poziom baterii na wyświetlaczu. Działało. Jak już doszedłem do momentu, że zostało mi założyć ostatnia z korby, silnik był przykręcony na wszystkie konieczne śruby do ramy, to problem powrócił. Nie wiem, gdzie szukać przyczyny.
Nie kojarzę, żeby problem pojawił się w wypadku jakiegoś zdarzenia. Jednego dnia sprzęt działał, drugiego już nie.
Aha, kiedy jest sprawny i nie używam rowera, to sam się system wyłącza. W sytuacji, gdzie występuje awaria, po włączeniu sprzętu rower może stać długo nie ruszany i nie dochodzi do samoczynnego wyłączenia.

Może jest jakaś kombinacja przyciskania przycisków na wyświetlaczu, ktora może pomóc?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Zapewne gdzieś na złączach/kablach masz przerwę/uszkodzenie.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Chyba namierzył przyczynę. Ciekła mi prawa klamka i możliwe, że wyciek uszkodził czujnik hamowania. Mam nową klamkę i hamulec w tym miejscu od wczoraj ale na drugie koło została stara klamka. Jednak jak remontowałem wszystko i zawoziłem rower na wymianę klamki i hamulca, to z drugiej działającej klamki zdjalem magnes od czujnika hamowania. Zauważyłem, że teraz po odpięciu tego czujnika system działa normalnie. Podłączyłem czujnik i dupa. Przyłożyłem magnes do klamki w odpowiednie miejsce. Zaczęło działać jak należy. Możliwe, że jak grzebałem przy wyciekającej klamce, to wyjąłem magnes bo wszystko było zalane i to powodowało problem albo, jak chwilę wcześniej napisałem, czujnik się zalał płynem hamulcowym i powodował problem. Tylko cała ta moją teorię trochę burzy fakt, że wydawało mi się, że odłączałem oba czujniki i testowałem bez nich działanie systemu. Może źle mi się wydaje.
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

Ja w zestawie nie miałem czujników hamowania, a teraz myślę, że by się przydały, bo jak chcę zmienić bieg podczas jazdy to muszę na chwilę przestać pedałować, by silnik przestał wspomagać i lekko kręcąc korbą zmienić przełożenie. Z czujnikami mógłbym bez przerwy w pedałowaniu zmienić bieg jak na zwykłym rowerze po prostu zmniejszając na ten moment siłę nacisku na pedały a silnik wyłączył by się na ten moment przez lekkie wciśnięcie hamulca. Dobrze kombinuję? Czy żeby mieć możliwość wpięcia czujników w system musze mieć vlcd5? Mam vlcd6 i bardzo mi pasuje jego rozmiar na kierownicy. Może do czujników jakiś inny, lepszy wyświetlacz od vlcd5 od razu kupić?
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Czujnik hamulca blokuje tylko same włączenie wspomagania i nic więcej ,wyświetlacz działa normalnie i powinien sygnalizować włączenie hamulca.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Do VLCD5 czujniki można podłączyć ale nie do każdego. Muszą być trzy gniazda pod spodem wyświetlacza. Pod dwa skrajne podłączam czujniki. Czy są inne wyświetlacze z taka opcja, to nie wiem. Z tego, co kiedyś szukałem to nie znalazłem. Ja biegi podczas pedałowania zmieniam i nie zwracam na to uwagi. Nie rozumiem w czym problem. Może ktoś wytłumaczy? Na normalnym rowerze na podjeździe przy dwunastorzedowym napędzie zmieniam biegi nawet w momencie, jak generuje nogami 400 i więcej wat i nie ma problemu. Czujniki mam po to, żeby nie uszkadzać niebieskiej zębatki. To właśnie gwałtowne przymusowe hamowanie w momencie, kiedy równocześnie np. na podjeździe mocno gnieciemy w pedały, jest najczęstszą przyczyną jej uszkodzenia.

Co do problemu u mnie z czujnikami. Sprawa wygląda tak, że jak są podłączone czujniki, a nie ma zamontowanego magnesu, dzięki któremu czujnik "wie", czy hamujemy, to system nie ładuje się prawidłowo. Nie wspomaga i nie pokazuje poziomu naładowania baterii. Nie działają też opcje zmiany trybu wspomagania, które pojawiają się po wgraniu open source.
vakl
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 16 cze 2021, 14:40
Lokalizacja: Gliwice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: vakl »

Nawet na zwykłym rowerze podczas zmiany biegów powinno się zmniejszyć nacisk na korby. Nawet albo zwlaszcza podjazdach. W przypadku tsdz2 skos łańcucha jest juz tak duży, ze jeszcze większe wyginanie go na boki na tylniej zębatce podczas zmiany przełożenia może skutkować zerwaniem łańcucha, a na pewno bardzo mocno obciąża łańcuch, zębatki i samą przerzutkę. Dlatego chciałbym móc na chwilę odłączyć wspomaganie lekkim wciśnięciem hamulca na czas zmiany biegów.

Tutaj zrzut przerzutki, ale tak samo jest przy wrzucaniu z niskich na wyższe zębatki. https://youtube.com/clip/UgkxzG6t7vWidu ... 2-rohsy9mt
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

niewiem czy problem jest w osf i czasie reakcji ale ja kompletnie nie potrzebuje żadnych czujników na ory sofcie . zmniejszam nacisk i zmieniam bieg i wsio , jeżdżę po górach a w beskidach ciężkich podjazdów jest pełno i kompletnie nie odczuwam potrzeby czujnika , odwrotnie jak w bafangu gdzie lekkie naciśniecie hebla było musowo żeby silnik podczas kręcenia przestał ciągnąć . albo coś macie z ustawieniami albo musicie przyjąć inny rygor zmiany biegu . nawet jak czasem nie zdążę na nagłym podjeździe zredukować to daję radę podczas wspinania lekko popuścić i zmienić . w fabrykach tez nie ma czujników i ludzie jeżdżą . po prostu musisz patrzeć przed siebie i dostosowywać bieg do terenu . ja nawet jeżdżę na większej kadencji niż teoretycznie trzeba bo wiem ze jest wtedy bezpieczniej np szybciej zredukować. inna sprawa ze mam nowoczesne przerzutki obecnie i zapewne szybciej reagują niż jakieś stare systemy , choć w dwóch rowerach swoich mam chińskie i kilku ludziom tez zakładałem chińskie z kasetami 50t i może nie było tak dobrze jak na shimano to jednak wiem ze nadal jeżdżą i odpowiednio ustawione i czyste nasmarowane - działają całkiem ok

moim zdaniem 95% sukcesu to jednak użytkownik
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
22 kwie 2022, 23:05
Nie ogarniasz podstaw, są korby shimano, którę są z mniejszego gównolitu niż tsdz2. Doświadczyłem tego bo te z tsdz2 się wyjebały po 300km mimo dojebania na max a te z shimano działają do dziś. Cały świat mówi że korby tsdz2 to gówno, ale pxl ze swoimi zapędami twierdzi, że są zajebiste. No nie są, to są tanie elementy taniego zestawu i tyle. Nie chwaliłem się, tylko pisałem o zabytkowymm bmw 635csi które mam, ty generalnie nie ogarniasz że ktoś może mieć więcej niz 2 czy 4 samochody lub rowery, więc się trochę jak zwykle pogubiłeś w tym wszystkim, rozumiem doskonale, artysta i te sprawy, lekko z dala od życia. Ale serio, życie nie kończy się na twoich malutkich doświadczeniach.
o pan fachura ... specjalista ... no jakoś moje się nie wyjebały a po rozmowie z tobą uważam ze nie jeździsz w 10% tak ciężko jak ja i moja zona chłopcze . jak jesteś lewy to taki zostaniesz bo jak nie potrafisz sobie dać rady z obsługą prostego mechanizmu to tak jest .

cały świat misiu to jest ZAKOCHANY w tsdz2 jako JEDYNEJ alternatywie dla tego typu wspomagania 0 czym świadczy ilość postów na endlessie i niesamowita praca włożona w rozwój OSF do tego napędu . to że ty i podobni tobie nie potrafią z tego korzystać nie miesza w buforze więcej niż 3 instrukcje to jest PROMIL w community . niewiem poco wogóle się wypowiadasz w tym wątku skoro ten silnik to syf i dno . co ciekawe jak obserwuje ludzi w górach na samojebkach to bafanga może widziałem dwa razy a tonsengi wielokrotnie . lekkich hubów wogóle nie widuje , jedynie na motoropodobych maszynach z czymś od 3kt w górę , ciekawe czemu hubisto ? jak myślisz ?
nie pisz mi że jestem tak sraki czy owaki bo nie znasz mnie i nic o mnie nie wiesz , rowery na ts mam akurat 4 choć wystarczy jeden konkretnie męczony aby wiedzieć do czego ten silnik się nadaje a do czego nie
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
23 kwie 2022, 11:34
....... cały świat misiu to jest ZAKOCHANY w tsdz2 jako JEDYNEJ alternatywie dla tego typu wspomagania 0 czym świadczy ilość postów na endlessie i niesamowita praca włożona w rozwój OSF do tego napędu .........
Aleś zaszalał, :D cały świat jest zakochany w fabrycznych konstrukcjach, i tego żaden TSDZ2 nie zmieni. TSDZ2 jest "popularny" tylko z dwóch powodów. Po pierwsze z ceny. Za 1400 zł trudno kupić nowego Bafanga czy innego MID'a klasy Bosch, Shimano, Brose, a po drugie to właśnie gdyby nie OSF zrobiony z "konieczności" i pasji pewnie niewielu by o TSDZ2 słyszało. Tak na marginesie 99% ludzi ma gdzieś "grzebanie" w fabrycznych softach czy hardware, tylko nieliczne grono tego forum tak naprawdę się takimi rzeczami "rajcuje". :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
23 kwie 2022, 12:43
Aleś zaszalał, :D cały świat jest zakochany w fabrycznych konstrukcjach, i tego żaden TSDZ2 nie zmieni. TSDZ2 jest "popularny" tylko z dwóch powodów. Po pierwsze z ceny. Za 1400 zł trudno kupić nowego Bafanga czy innego MID'a klasy Bosch, Shimano, Brose, a po drugie to właśnie gdyby nie OSF zrobiony z "konieczności" i pasji pewnie niewielu by o TSDZ2 słyszało. Tak na marginesie 99% ludzi ma gdzieś "grzebanie" w fabrycznych softach czy hardware, tylko nieliczne grono tego forum tak naprawdę się takimi rzeczami "rajcuje". :D
aleś zaszalał . niejasne ? to sprecyzuję : cały świat ludzi których nie stać na fabrykę (dopuszczam inne powody ale z rozmów wynika ze każdy jakby go uwierało w kieszeni luźne 17k to by się nie bawił w chińskie cuda) wiec traktuje to jako główny powód

secundo - o jakiej konieczności piszesz ?? jakby to było konieczne to sam bym zaczął od wgrania OSF a obecnie to tylko rozważam , skoro zresztą sam za chwilę piszesz "99% ludzi ma gdzieś "grzebanie" w fabrycznych softach" , to musisz się zdecydować co ma być sensem wypowiedzi .

o popularności ts świadczy wielkość wątku i na endlessie i tutaj . mnie to wystarczy . trzecia rzecz to własnie fakt o którym sam piszesz - ludzie wolą fabrykę z czujnikiem nacisku - stad unikalność ts na rynku
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
23 kwie 2022, 16:05
........ o popularności ts świadczy wielkość wątku i na endlessie i tutaj . mnie to wystarczy . trzecia rzecz to własnie fakt o którym sam piszesz - ludzie wolą fabrykę z czujnikiem nacisku - stad unikalność ts na rynku
1. na forum mamy zarejestrowanych 3731 użytkowników. jak sądzisz, Ilu z nich ma "boskiego" TSDZ2. :D
2. mieliśmy możliwość jechać razem w różnym terenie Ty na TSDZ2 750 wat, ja na Yochu 500 wat. W czasie całego przejazdu tak po dosyć stromych górkach, jak i po płaskim, nie zauważyłem przewagi TSDZ2 nad Yochem. Zważywszy na moje latka i dwa zawały oraz rzekomą wyższość tego silnika nad innymi tego typu i mocy, powinno być to wyraźnie widoczne zwłaszcza z racji różnicy wieku i mocy silnika/tensometru. Możesz mi przypomnieć w którym momencie naszej wspólnej jazdy zauważyłeś wyższość TSDZ2 nad Yochem, bo o ile w górach mogłeś jeszcze mieć przewagę z racji przełożenia, Twoje 42/46T o ile dobrze pamiętam, moje 44/34T, to już na asfalcie nie było co porównywać przy Twoich 42/11T i wspomaganiu do 90 RPM, oraz moich 53/13T i wspomaganiu do 130 RPM.
Tak na marginesie, możemy przetestować oba rowerki przy tej samej mocy/przełożeniu/prędkości, chętnie zobaczę wyższość TSDZ2 . Obaj mamy koła 26", wagę i wzrost podobny. Mam na Miarki górkę z asfaltem niezbyt stromą tak że łatwo na niej porównać bezpośrednio oba rowery pod względem faktycznych możliwości. Wszystkie swoje konstrukcje tam testuję. Co Ty na to. :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
23 kwie 2022, 17:05
pxl666 pisze:
23 kwie 2022, 16:05
........ o popularności ts świadczy wielkość wątku i na endlessie i tutaj . mnie to wystarczy . trzecia rzecz to własnie fakt o którym sam piszesz - ludzie wolą fabrykę z czujnikiem nacisku - stad unikalność ts na rynku
1. na forum mamy zarejestrowanych 3731 użytkowników. jak sądzisz, Ilu z nich ma "boskiego" TSDZ2. :D
2. mieliśmy możliwość jechać razem w różnym terenie Ty na TSDZ2 750 wat, ja na Yochu 500 wat. W czasie całego przejazdu tak po dosyć stromych górkach, jak i po płaskim, nie zauważyłem przewagi TSDZ2 nad Yochem. Zważywszy na moje latka i dwa zawały oraz rzekomą wyższość tego silnika nad innymi tego typu i mocy, powinno być to wyraźnie widoczne zwłaszcza z racji różnicy wieku i mocy silnika/tensometru. Możesz mi przypomnieć w którym momencie naszej wspólnej jazdy zauważyłeś wyższość TSDZ2 nad Yochem, bo o ile w górach mogłeś jeszcze mieć przewagę z racji przełożenia, Twoje 42/46T o ile dobrze pamiętam, moje 44/34T, to już na asfalcie nie było co porównywać przy Twoich 42/11T i wspomaganiu do 90 RPM, oraz moich 53/13T i wspomaganiu do 130 RPM.
Tak na marginesie, możemy przetestować oba rowerki przy tej samej mocy/przełożeniu/prędkości, chętnie zobaczę wyższość TSDZ2 . Obaj mamy koła 26", wagę i wzrost podobny. Mam na Miarki górkę z asfaltem niezbyt stromą tak że łatwo na niej porównać bezpośrednio oba rowery pod względem faktycznych możliwości. Wszystkie swoje konstrukcje tam testuję. Co Ty na to. :D
ilu z tych userów napisało coś w ciągu ostatniego pół roku ?
co ty chcesz tak "testować" ? przecież miałem taki silnik nawet mocniejszy ... moje zdanie jest moje i twoje testy na asfalcie na moc silnika/prędkość max go nie zmienią . jak się spotkaliśmy miałem konę z przednim blatem 34t a ty domyślny blat 44 ... co tam mieliśmy porównywać ???? ze jak kręcisz nogami w powietrzu to pas daje 100% a ja muszę stawać na korbach żeby był odpowiedni nacisk ???
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Napisałem wyraźnie. USTAWIAMY NA OBU ROWERACH MAKSYMALNĄ MOC (bo oba rowery mają 18 A) I TO SAMO PRZEŁOŻENIE czyli oba silniki będą mieć (przynajmniej w teorii) te same parametry na kole. Wystarczy u Ciebie przełożenie 34/11T = 3.09 (bo takie zębatki zapewne masz) a u mnie 44/15T = 2.93. Jedyna różnica między rowerami będzie w tensometrze, PAS'ie obrotowym oraz miedzy 68 latkiem a 30+ latkiem. Dwieście metrów podjazdu rozstrzygnie spór na temat wyższości tensometru/TSDZ2 nad PAS'em obrotowym/Bafangiem.
Co do rzekomej jazdy na samym silniku w Yoch'u.
Na maksymalnej mocy na manetce, czas pokonania podjazdu Miarki to 59 sekund, prędkość 15/9/18 km/godz moc 600/700 wat.
Na PAS'ie z pełną mocą to 40 sekund, prędkość 20/16/25 km/godz, pobierana moc 500/600 wat. Jak widzisz ogólne waty są te same a różnica w czasie podjazdu i prędkości 30%. Tak więc silnik sam pod górkę nie jedzie, nawet Yoch.
Żeby nie było że blefuję zamieszczam stosowne filmiki z podjazdów.
http://chomikuj.pl/tkoko
Podejmij rękawicę, wykończ dziadka. :D
Jeszcze jedno poniżej masz nasz salon rowerowy, pokaż mi jeden rower z silnikiem TSDZ2.
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczne?page=1
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Znalazłem jeszcze dwa następne podjazdy ul. Miarki na maksymalnej mocy i wspomaganiu nogami.
http://chomikuj.pl/tkoko
Cztery przejazdy przyciąłem do tego samego fragmentu drogi aby nie było wątpliwości co do długości podjazdu. Początek podjazdu to barierki z budowy trasy kolejowej, koniec podjazdu to zakończenie betonowego płotu po prawej stronie drogi.
1. przejazd na manetce, czas 53 s, średnia moc podjazdu 500 - 600 wat.
2. przejazd na PAS 9, czas 33 s, średnia moc podjazdu 500 - 800 wat.
3. przejazd na PAS 9, czas 35 s, średnia moc podjazdu 500 - 700 wat.
4. przejazd na PAS 9, czas 24 s, średnia moc podjazdu 600 - 800 wat.
Jak widać na pomiarach tych przejazdów, moc MID'a/HUB'a na PAS'e obrotowym (nawet w Bafangu) zależy od tego jak mocno sami "dołożymy się" do mocy silnika. W skrajnym przypadku mamy 220 % różnicę w czasie/prędkości podjazdu między manetką a wspomaganiem, mimo zbliżonej mocy silnika podczas podjazdu (przynajmniej na wejściu do sterownika).
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

prozor pisze:
12 kwie 2022, 13:42
..... Jeszcze jedno z tego samego źródła: https://www.avdweb.nl/solar-bike/hub-mo ... fang-bbs02
czyli porównanie przełożeń w silnikach TSDZ2 i Bafang BBS02. Przełożenie TSDZ2 to 91/10 * 36/8 = 41, a BBS02: 62/11 * 32/9 = 20,04. Ciekawa sprawa, zważywszy, że silnik TSDZ2 bez osłabienia pola osiąga 4 tys. obr/min czyli fizycznie może wspomagać do ok. 97 obr/min korby. Stąd BBS02 albo ma większe obroty silnika, albo wspomaganie do niższej prędkości obrotowej korby. Ot taka ciekawostka...
prozor pisze:
13 kwie 2022, 9:21
Czyli silnik Bafanga ma znacznie większą prędkość obrotową niż silnik TSDZ2. Z drugiej strony, czym większe przełożenie, tym większy moment (i sprawność) z tej samej mocy silnika. Stąd mniejszy (słabszy) silnik w TSDZ2 przy 2x większym przełożeniu może oddawać podobny moment na napęd, jak 2x mocniejszy silnik Bafanga z 2x mniejszym przełożeniem.
Bafang w tej sytuacji ma mniejsze obroty silnika zależne od mocy.
do 350 wat mamy 22 x 90 RPM korby = 2000 obr/min silnika
500 wat to 22 x 130 RPM korby = 2900 obr/min silnika
750 wat to 22 x 150 RPM korby = 3300 obr/min silnika.
750 watowy Bafang z prądem 25 A jest zapewne mocniejszy niż 750 watowy TSDZ2 z prądem 18A. 18 A ma 500 watowy Bafang, i ten jest zbliżony mocą do 750 watowego TSDZ. Który z nich jest tak naprawdę mocniejszy/sprawniejszy chcę sprawdzić w realnej jeździe ale nie mam odzewu. :D
Dave99
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 07 kwie 2022, 15:11

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Dave99 »

Jestem ciekaw jak TSDZ2 wypadłby w konfrontacji z CYC X1 STEALTH. Ten silnik zamiata nawet firmowe silniczki BOSCHa

Dave99
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 07 kwie 2022, 15:11

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Dave99 »

Zastanawia mnie jedno. Czy nie lepiej poczekać i cierpliwie odłożyć te ~5500zł na zestaw CYC X1 STEALTH ,zamiast wydawać już teraz ~2000zł na coś co trzeba będzie wiecznie niańczyć? W CYCu podoba mi się prostota konstrukcji (jedna przekładnia planetarna z wytrzymałymi stalowymi zębatkami), jakość wykonania oraz aplikacja do dowolnego tuningowania pracy silnika. A w tym TSDZ to trzeba kombinować jak kuń pod górkę z alternatywnym firmware żeby to wszystko jakoś działało. Do dziś nie potrafię zrozumieć jak można było zastosować plastikową zębatkę w silniku ,który będzie mocno katowany w rowerze!? Takie coś to można sobie instalować ale w wiertarce akumulatorowej.

PS. Jak mam do wyboru wytrzymałość ,a kultura pracy to zawsze wybieram to pierwsze.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Ten silnik nie miał być mocno katowany i o ile prawdą są legendy z zachodnich for, to miał być silnik 250-350W a nie 700 ;) Ale tak, jeśli chcesz spać spokojnie to dozbieraj raczej, tsdz2 jest taką inną formą DIY ;) Kupisz, możesz/musisz sobie podłubać. Znam takich co im wytrzymał 10000km z jednym przeglądem a znam też wielu takich co im nie wytrzymał chwili, a bafangi im trzymają bez problemu. CYC mimo swoich wad nadal jest jednym z lepszych mocnych napędów centralnych. Poza tym CYC na mniejszej mocy będzie praktycznie wieczny obstawiam.
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

CYC jest dobry ale w góry i do kompletu muszą dodawać stopery aby nie ogłuchnąć no i stacje ładowania tak co 20 km aby nie pchać roweru z powrotem do domu. Na ulicy z tym nie pojeździsz.
Co do przekładni z tworzywa to wszyscy je stosują aby chronić napęd przed totalną rozwałką a nie by zaoszczędzić.
Dave99
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 07 kwie 2022, 15:11

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Dave99 »

Pod koniec maja powinieniem mieć CYC X1 STEALTH już zainstalowany w rowerze. Do tego będę mieć akumulator 1,1 kWh więc nie wiem o co ci teraz chodzi? 100+ km zasięgu będę mieć bez problemu! Postaram się nagrać jakiś filmik jak to działa na moim leciwym KROSS HEXAGON x6 2014...
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Ile to będzie ważyć do jazdy ?
Dave99
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 07 kwie 2022, 15:11

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Dave99 »

Rower waży teraz 14kg
Silnik: 3kg
Akumulator 48V 24,5Ah: 7kg

Dla przykładu decathlonowski E-ST 520 na silniku brose i gównianym aku 0.42kWh waży 23kg
Obrazek
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
23 kwie 2022, 20:33
Jedyna różnica między rowerami będzie w tensometrze
Podejmij rękawicę, wykończ dziadka. :D
Jeszcze jedno poniżej masz nasz salon rowerowy, pokaż mi jeden rower z silnikiem TSDZ2.
https://rowery.shop.pl/roweryelektryczne?page=1
krzysztof , przy całym szacunku dla ciebie - nie rób dziwki z logiki - nie neguje ze bafang ma większą moc , większy moment i większe obroty- ergo - rower z nim jedzie szybciej . neguje przyjemność z pedałowania . jeździłem tym w górach i odczucie jest beznadziejne , w odróżnieniu od TS gdzie odczucie jest bardzo dobre ,wręcz wyśmienite . i choćby skały srały ,nie przekonuj mnie że mam złe odczucie ok ??

oco ci chodzi z tym pytaniem z dupy o TS w sklepie ??? co chcesz dowieść ?? czy kupisz tam bafanga ? czy kupisz tam sam silnik od brose czy yamahy ??
był jakiś sensowny cel tego pytania?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Dave99 pisze:
24 kwie 2022, 11:08
Jestem ciekaw jak TSDZ2 wypadłby w konfrontacji z CYC X1 STEALTH. Ten silnik zamiata nawet firmowe silniczki BOSCHa

hm ciekawe jak by wypadł maluch w konfrontacji z bwm mini cooper ... hmm ciekawe
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Dave99 pisze:
24 kwie 2022, 11:08
Jestem ciekaw jak TSDZ2 wypadłby w konfrontacji z CYC X1 STEALTH. Ten silnik zamiata nawet firmowe silniczki BOSCHa
Obejrzałes ten materiał? Na jakim napięciu i jakiej mocy pracuje cyc? A na jakim napięciu pracuje Bosch????

ehh... ludzie no można hejtować ale może z głową? Niech poda temu cycowi 42v z mocą 750w bo prawdopodobnie na takiej mocy pracują silniki fabryczne i wtedy niech porównuje...nie widziałem żeby coś koleś mówił o identycznych przełozeniach czy rozmiarach opon bo nie obejrzałem tego całego ale jak mówi o 1.5kw i wrażeniu że cyc pracuje jak dwusuwowy cross to uważam że więcej nie muszę oglądać ... moze to i fajny silnik ale chyba trzeba postawić granicę czy jedziemy na czymś co przypomina rower czy już moto bo mocą przewyższa nas nie 3 ale 10 razy

Noi last but not least...filmik to reklama...nietrudno żeby nie traktować to mało poważnie. Zwłaszcza że koleś na podjeździe bredzi o Street legal ...Tak jakby ograniczenie vmax miał i wpływ na moc i moment na wspinaniu...sorry ale clickbait
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

vakl pisze:
23 kwie 2022, 10:24
Nawet na zwykłym rowerze podczas zmiany biegów powinno się zmniejszyć nacisk na korby. Nawet albo zwlaszcza podjazdach. W przypadku tsdz2 skos łańcucha jest juz tak duży, ze jeszcze większe wyginanie go na boki na tylniej zębatce podczas zmiany przełożenia może skutkować zerwaniem łańcucha, a na pewno bardzo mocno obciąża łańcuch, zębatki i samą przerzutkę. Dlatego chciałbym móc na chwilę odłączyć wspomaganie lekkim wciśnięciem hamulca na czas zmiany biegów.

Tutaj zrzut przerzutki, ale tak samo jest przy wrzucaniu z niskich na wyższe zębatki. https://youtube.com/clip/UgkxzG6t7vWidu ... 2-rohsy9mt
Na wyścigu MTB liczą się wyniki, średnia prędkość i jak najwyższa moc znormalizowana, abstrahując od techniki, a nie oszczędzanie łańcucha. Jak ktoś na podjeździe zmniejsza nacisk, żeby zmienić bieg to przegrywa albo nawet staje w miejscu bo wytrąci prędkość. Nie widziałem nawet na zawodach prosów pękania łańcuchów, a powinny pękać masowo, skoro aż tak grozi zerwaniem zmiana biegów przy mocnym naciskaniu.

Załączony filmik to już kompletna skrajność.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
24 kwie 2022, 16:34
..... oco ci chodzi z tym pytaniem z dupy o TS w sklepie ??? co chcesz dowieść ?? czy kupisz tam bafanga ? czy kupisz tam sam silnik od brose czy yamahy ??
był jakiś sensowny cel tego pytania?
Jak byś potrzebował nowy silnik Shimano, Panasonic, Impulse;

https://sklepebike.pl/pl/c/Centralny/68

Sam zacząłeś tą dyskusję że przypomnę;
pxl666 pisze:
23 kwie 2022, 11:34
..... cały świat misiu to jest ZAKOCHANY w tsdz2 jako JEDYNEJ alternatywie dla tego typu wspomagania 0 czym świadczy ilość postów na endlessie i niesamowita praca włożona w rozwój OSF do tego napędu .....
stąd pytanie o firmowy rower z TSDZ2 i moje stwierdzenie że to promil zainteresowania tym silnikiem w świecie użytkowników e-bike, jak i na tym forum gdzie przeważają wszelkiej maści HUB'y, a że niektóre mają np. po kilka kilkanaście kW to jest właśnie kwestia potrzeb/oczekiwań poszczególnych użytkowników. WIĘKSZOŚĆ UŻYTKOWNIKÓW E-BIKE W POLSCE I ŚWIECIE NIE MA GÓR WIĘC DLA NICH MID TO TYLKO KŁOPOT.
Czekałem aż głos w dyskusji weźmie zwolennik WYŻSZOŚCI Cyc'a nad TSDZ2. :D
Nie przeczę że TSDZ2 i tensometr ma swoje zalety, ale jak każdy kij co ma dwa końce, ma on i swoje wady. To co dla Ciebie jest zaletą dla innego jest wadą. Jeszcze raz powtórzę to co napisałem wcześniej. TSDZ2 (podobnie zresztą jak Bafang czy Cyc) to tak naprawdę "zamienniki" dla tych co nie chcą lub nie mogą dać 20 - 30 tys za coś co mogą mieć (jak w moim przypadku) za 1 500 zł, może mniej komfortowy w obsłudze i użytkowaniu niż fabryczne rowery ale wystarczająco efektywne by mieć frajdę z jazdy.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Panowie, a jakieś doświadczenia z bafang m600 macie w zestawie z ramą defengu? Wygląda to całkiem całkiem. Sporo fabrycznych fulli jest brzydszych. Swojego tsdz2 mam dwa lata ale chodzi mi po głowie coś z prawdziwego zdarzenia, powiedzmy idiotoodpornego, co będzie można pałować. No i poza tym obecnie tsdz2 jest w sztywnej ramię, a chciałbym mieć fulla.
Na stronie, gdzie można zamówić silnik cyc znalazłem rower na tej ramię i z bafangiem m600. W Polsce też jest importer, co składa rowery na tej ramie i silniku.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2022, 19:47 przez insaimz, łącznie zmieniany 1 raz.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

insaimz pisze:
24 kwie 2022, 19:07
vakl pisze:
23 kwie 2022, 10:24
Nawet na zwykłym rowerze podczas zmiany biegów powinno się zmniejszyć nacisk na korby. Nawet albo zwlaszcza podjazdach. W przypadku tsdz2 skos łańcucha jest juz tak duży, ze jeszcze większe wyginanie go na boki na tylniej zębatce podczas zmiany przełożenia może skutkować zerwaniem łańcucha, a na pewno bardzo mocno obciąża łańcuch, zębatki i samą przerzutkę. Dlatego chciałbym móc na chwilę odłączyć wspomaganie lekkim wciśnięciem hamulca na czas zmiany biegów.

Tutaj zrzut przerzutki, ale tak samo jest przy wrzucaniu z niskich na wyższe zębatki. https://youtube.com/clip/UgkxzG6t7vWidu ... 2-rohsy9mt
Na wyścigu MTB liczą się wyniki, średnia prędkość i jak najwyższa moc znormalizowana, abstrahując od techniki, a nie oszczędzanie łańcucha. Jak ktoś na podjeździe zmniejsza nacisk, żeby zmienić bieg to przegrywa albo nawet staje w miejscu bo wytrąci prędkość. Nie widziałem nawet na zawodach prosów pękania łańcuchów, a powinny pękać masowo, skoro aż tak grozi zerwaniem zmiana biegów przy mocnym naciskaniu.

Załączony filmik to już kompletna skrajność.
Zrywanie łańcucha to troszkę mit . Owszem dzieje tak się w skrajnych przypadkach ale zanim to nastąpi to łatwiej złamać ząb koronki lub zerwać hak przerzutki lub ramię wózka przerzutki. Nowoczesne napędy z wysokich grup są już zaprojektowane pod zmianę pod obciążeniem aczkolwiek w ebajkach fabrycznych sensowny sprzedawca to odradza bo naped zużywa się o wiele szybciej i łatwo o uszkodzenie .
Imho nie trzeba mieć wiele wyobraźni by unikać takich zachowań jeśli się chce cieszyć napędem dłużej niż sezon
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

insaimz pisze:
24 kwie 2022, 19:46
Panowie, a jakieś doświadczenia z bafang m600 macie w zestawie z ramą defengu? Wygląda to całkiem całkiem. Sporo fabrycznych fulli jest brzydszych. Swojego tsdz2 mam dwa lata ale chodzi mi po głowie coś z prawdziwego zdarzenia, powiedzmy idiotoodpornego, co będzie można pałować. No i poza tym obecnie tsdz2 jest w sztywnej ramię, a chciałbym mieć fulla.
Na stronie, gdzie można zamówić silnik cyc znalazłem rower na tej ramię i z bafangiem m600. W Polsce też jest importer, co składa rowery na tej ramie i silniku.

Obrazek
Ja nawet patrzę na bafanga m400 ale nie znalazłem nic w pl w cenie którą by była dużą konkurencją dla yamaszki...

Btw

Postuluje by utworzyć osobny wątek i tam przenieść dyskusje o innych napędach niż ts

Janie ? Można prosić ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
24 kwie 2022, 19:29
pxl666 pisze:
24 kwie 2022, 16:34
..... oco ci chodzi z tym pytaniem z dupy o TS w sklepie ??? co chcesz dowieść ?? czy kupisz tam bafanga ? czy kupisz tam sam silnik od brose czy yamahy ??
był jakiś sensowny cel tego pytania?
Jak byś potrzebował nowy silnik Shimano, Panasonic, Impulse;

https://sklepebike.pl/pl/c/Centralny/68

Sam zacząłeś tą dyskusję że przypomnę;
pxl666 pisze:
23 kwie 2022, 11:34
..... cały świat misiu to jest ZAKOCHANY w tsdz2 jako JEDYNEJ alternatywie dla tego typu wspomagania 0 czym świadczy ilość postów na endlessie i niesamowita praca włożona w rozwój OSF do tego napędu .....
stąd pytanie o firmowy rower z TSDZ2 i moje stwierdzenie że to promil zainteresowania tym silnikiem w świecie użytkowników e-bike, jak i na tym forum gdzie przeważają wszelkiej maści HUB'y, a że niektóre mają np. po kilka kilkanaście kW to jest właśnie kwestia potrzeb/oczekiwań poszczególnych użytkowników. WIĘKSZOŚĆ UŻYTKOWNIKÓW E-BIKE W POLSCE I ŚWIECIE NIE MA GÓR WIĘC DLA NICH MID TO TYLKO KŁOPOT.
Czekałem aż głos w dyskusji weźmie zwolennik WYŻSZOŚCI Cyc'a nad TSDZ2. :D
Nie przeczę że TSDZ2 i tensometr ma swoje zalety, ale jak każdy kij co ma dwa końce, ma on i swoje wady. To co dla Ciebie jest zaletą dla innego jest wadą. Jeszcze raz powtórzę to co napisałem wcześniej. TSDZ2 (podobnie zresztą jak Bafang czy Cyc) to tak naprawdę "zamienniki" dla tych co nie chcą lub nie mogą dać 20 - 30 tys za coś co mogą mieć (jak w moim przypadku) za 1 500 zł, może mniej komfortowy w obsłudze i użytkowaniu niż fabryczne rowery ale wystarczająco efektywne by mieć frajdę z jazdy.
Primo
Napisz czy mają na stanie bo tego co pytałem to nie mieli

Secundo
to nie ten sklep wczesniej pokazales

Tercio
pisząc cały świat miałem na myśli świat midów montowanych w suporcie ale widzę że muszę być bardziej precyzyjny w wypowiedziach

Quadro
niewiem po co poruszać wątek fabryk...naprawdę co one mają do tego ? Przecież to że jesteśmy biedakami i na yamaszki nas nie stać to wiemy...
Dave99
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 07 kwie 2022, 15:11

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Dave99 »

pxl666 pisze:
24 kwie 2022, 18:41
Dave99 pisze:
24 kwie 2022, 11:08
Jestem ciekaw jak TSDZ2 wypadłby w konfrontacji z CYC X1 STEALTH. Ten silnik zamiata nawet firmowe silniczki BOSCHa
Obejrzałes ten materiał? Na jakim napięciu i jakiej mocy pracuje cyc? A na jakim napięciu pracuje Bosch????

ehh... ludzie no można hejtować ale może z głową? Niech poda temu cycowi 42v z mocą 750w bo prawdopodobnie na takiej mocy pracują silniki fabryczne i wtedy niech porównuje...nie widziałem żeby coś koleś mówił o identycznych przełozeniach czy rozmiarach opon bo nie obejrzałem tego całego ale jak mówi o 1.5kw i wrażeniu że cyc pracuje jak dwusuwowy cross to uważam że więcej nie muszę oglądać ... moze to i fajny silnik ale chyba trzeba postawić granicę czy jedziemy na czymś co przypomina rower czy już moto bo mocą przewyższa nas nie 3 ale 10 razy

Noi last but not least...filmik to reklama...nietrudno żeby nie traktować to mało poważnie. Zwłaszcza że koleś na podjeździe bredzi o Street legal ...Tak jakby ograniczenie vmax miał i wpływ na moc i moment na wspinaniu...sorry ale clickbait
Ja obejrzałem, za to ty nie. Ten silnik można dowolnie skręcić jeśli 1kw mocy cię przeraża. Sam zamierzam ograniczyć moc do 500W. Będzie ciszej , a sam silnik będzie się mniej grzać. Zużycie elementów mechanicznych również będzie znacząco spowolnione.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

insaimz pisze:
24 kwie 2022, 19:46
Panowie, a jakieś doświadczenia z bafang m600 macie w zestawie z ramą defengu? Wygląda to całkiem całkiem. Sporo fabrycznych fulli jest brzydszych. Swojego tsdz2 mam dwa lata ale chodzi mi po głowie coś z prawdziwego zdarzenia, powiedzmy idiotoodpornego, co będzie można pałować. No i poza tym obecnie tsdz2 jest w sztywnej ramię, a chciałbym mieć fulla.
Na stronie, gdzie można zamówić silnik cyc znalazłem rower na tej ramię i z bafangiem m600. W Polsce też jest importer, co składa rowery na tej ramie i silniku.

Obrazek
Przyłączam się do pytania, bo też jestem tym setupem zainteresowany, szczególnie ramą dengfu e10, której nigdzie teraz nie mogę znaleźć oprócz całych gotowych rowerów.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kiwago »

pxl666 pisze:
24 kwie 2022, 18:41
Dave99 pisze:
24 kwie 2022, 11:08
Jestem ciekaw jak TSDZ2 wypadłby w konfrontacji z CYC X1 STEALTH. Ten silnik zamiata nawet firmowe silniczki BOSCHa
Obejrzałes ten materiał? Na jakim napięciu i jakiej mocy pracuje cyc? A na jakim napięciu pracuje Bosch????

ehh... ludzie no można hejtować ale może z głową? Niech poda temu cycowi 42v z mocą 750w bo prawdopodobnie na takiej mocy pracują silniki fabryczne i wtedy niech porównuje...nie widziałem żeby coś koleś mówił o identycznych przełozeniach czy rozmiarach opon bo nie obejrzałem tego całego ale jak mówi o 1.5kw i wrażeniu że cyc pracuje jak dwusuwowy cross to uważam że więcej nie muszę oglądać ... moze to i fajny silnik ale chyba trzeba postawić granicę czy jedziemy na czymś co przypomina rower czy już moto bo mocą przewyższa nas nie 3 ale 10 razy

Noi last but not least...filmik to reklama...nietrudno żeby nie traktować to mało poważnie. Zwłaszcza że koleś na podjeździe bredzi o Street legal ...Tak jakby ograniczenie vmax miał i wpływ na moc i moment na wspinaniu...sorry ale clickbait
Tak się składa że mam kilka rowerów elektrycznych w rodzinie, które sam montowałem. Huby: 1kw przekładniowy i Mxusa 3k Turbo, midy: TSDZ2, no i CYC x1 pro gen2 i Cyc Stealth. Z czego Mxus jest w Falconie a reszta to normalne rowery na ramach full. Mam osobiste porównanie z użytkowania tych silników. Poza mxusem który chodzi na 16S pozostałe wszystkie silniki pracują na bidonach 48V. Jeżdżę sobie po płaskim a w wakacje po nieco górzystym terenie i w piasku. Rowery z CYC wg. mnie są najprzyjemniejsze w jeżdżeniu. Od momentu złożenia nie mam z nimi żadnych problemów. Pokonfigurowałem je sobie w aplikacji tak jak chciałem. Wcześniej w tym samych miejscach jeździłem TSDZ2 - a to niebieska zębatka się zmieliła a to coś się zawiesiło i trzeba było wszystko resetować w sumie zawsze jakieś części ze sobą woziłem i kompa do programowania - żeby było jasne to jest przyjemny rower do jeżdżenia. CYC oferuje (przynajmniej dla mnie) większą frajdę z jazdy. Hubami w ogóle nie jeżdżę bo nie mają tensometru i ten sposób jeżdżenia mi nie odpowiada. Ale syn jest bardzo zadowolony z 1kw przekładniowego i grzania na manetce. Może wrócę do Mxusa jak dołożę tensometr do Mpe. Jak bym miał ułożyć listę od najfajniejszego do najmniej lubianego roweru na 48V to bym dał nr 1i 2 CYC (obydwa) potem TSDZ2 i tuż za nim 1KW przekładniowy. Mxus siedzi w Falconie więc to zupełnie inny typ roweru i w zasadzie jego traktuję jak moto 125cc.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1287
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Synowi nie musisz bazować na MPE (które obecnie jest niedostępne), są sterowniki do 25A dedykowane do suportów tensometrycznych, bardzo małe i zgrabne, fajnie to chodzi. Feeling pedałowania jak w fabrycznym rowerze lub tsdz2 z OF. Jest też opcja przeprogramowania KT, ale to już trochę droga przez mękę ;) A cycki Ci się nie grzeją?
ODPOWIEDZ