MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Wersje z manetką wziąłem tylko po to żeby się nie pałować z dołożeniem czujnika temperatury, nie chciało mi się drapać tej żywicy.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
dronedaron
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2020, 19:27

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: dronedaron »

Gregory pisze:
26 sty 2020, 16:56
Dziś zamówiłem 2 komplety TSDZ2 wersja z manetką 48V 750W z PSWPower na Ali magazyn Czechy :D z dodatkowymi akcesoriami jak czujniki hamulców, czujnik zmiany biegów, prowadnicę łańcucha i zapasową niebieską zębatkę - tak w razie "W", wyświetlacz KT LCD3 kupię w Nexunie.
Przy wczorajszej burzy mózgów z kumplem i "łyku talentu" :lol: padła decyzja, że napęd przetestujemy na naszych Specach chwilowo z hubami w kole, jak spasi to do huba się kupi jakiegoś hrdtaila i będzie krążownik na długie trasy a lekki full z midem w góry :mrgreen:
Zakupiłem też na Allegro programator ST link V2 i czujnik temperatury LM35.
Teraz pozostaje czekać na paczuszki, jak ja uwielbiam grzebać przy rowerach :x
Mógłbyś dodać linki do aukcji silnika, programator i czujnik temperatury? chcę to samo :D też z czech
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Nie lepiej poprawić transmisję ciepła zamiast dawać czujniki? Ja myślę kurka cały czas jakby zalać te komorę olejem ale chyba najpierw uzupełnię aluminium z termopastą, można by jeszcze tigiem delikatnie dospawac żeberka do pokrywy
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Problem w tym, że masz tam praktycznie otwarty sterownik. Czujnik to 7 zł więc dupy nie urywa a przynajmniej będę wiedział czy muszę coś poprawiać ;)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Właśnie myślałem żeby sterownik też czymś zalać , w bafangu on się grzeje bardziej niż silnik. Kwestia tylko jakiegoś nieprzewodzącego prądu, nieżrącego oleju .tyle że niewiem czy taki znajdę. Sterownik myślałem potraktować lakierem pvb co zapewni wodoodporność a potem jakąś ciecz do komory silnika , nawet myślałem o dużej ilości termopasty...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Hm patrzyłem na endlessie na sposoby chłodzenia ts i wiecie co ? Jakby dobrze zalakierować elektronikę którą jest na silniku i uszczelnić przejście do sterownika to może by sperforować te nakręcona obudowę i powietrze by wtedy dobrze wentylowało wnętrze komory ? Albo owinąć drutem miedzianym lub linką np 16mm2 bez izolacji i pomazać termopastą?
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

pxl666 pisze:
26 sty 2020, 12:19
Zdarzyło Ci się już zalać ts? Przegrzać do wyłączenia? Co do zalania to myślałem nad sprayem ochronnym do elektroniki, ja jeszcze nie zagrzałem silnika ale to może kwestia mojej jazdy , dużo wspomagam na kasecie 46t...
Ten cyc to imho nieporozumienie, w każdym razie do roweru mid. Niewiem jak można wspomagać moc większa niż 1kw...moim zdaniem idealny byłby bbshd z tensometrem ale jakimś dziwnym trafem bafang tego nie robi , a sam czujnik obrotu to lipa wobec tensometru. Tszd2 ze swoją ceną, wymiarami , masą i łatwością obsługi jest bezkonkurencyjny, zwłaszcza że jest open fw i można go moddować
Odpowiedzi:

1. Nie zdażyło mi się zalać ale przy zakładaniu czujników trochę go silikonem doszczelniłem. Pamiętam też że doszczelniłem tą plastikową zaślepkę gdzie kable wchodzą, ale później się zorientowałem że ona ma nie być szczelna, bo jest skierowana w dół i ma służyć "odprowadzeniu wody jakby się tam coś zebrało, a uszczelnienie jest dalej w głąb jak kable przechodzą przez obudowę, w postaci wciśniętego czopa silikonu.

2. Mam ustawione w standardowe ustawienia że najpierw zmniejsza moc, a potem odcina. Tyle że ja mam przyzwyczajenia z Haba że jak jest długi podjazd kilkaset metrów to jadę z 30km/h więc wtedy mi z 2 razy odcięło. Problem w z tym pomiarem temperatury jest wg. mnie taki że odczyt ma bardzo duże opóźnienie (z kilka lub kilkanaście sekund conajmniej), do tego wykres który na wyświetlaczu 850C pokazuje temperaturę jest mega nie dokładny i nie wiesz ile jest stopni. Na endless Twórca custom firmware napisał mi że da się gdzieś ustawić by na wyświetlaczu pokazywała się temperatura w postaci liczby, ale za Chiny nie mogę tego znaleźć... może Wam się udało? Pozatym ze względu na to opóźnienie w podawaniu temperatury i tak czasem pewnie za późno zorientujesz się by odpuścić by odpuścić, stąd chyba podłączę jeszcze jeden niezależny czujnik temperatury. Został mi jeszcze jeden EV Computer, który chyba użyję w tej konstrukcji i na jego podstawie będę znał dokładną temperaturę. Chyba że problem jest inny, może te miejsce gdzie na videotutorialu proponują przykleić czujnik temperatury nie jest dobre bo nagrzewa się zbyt wolno, może należy przykleić czujnik gdzie indziej? Oczywiście przykleiłem czujnik temperatury identycznie jak w filmie, kropelką do silnika i obkleiłem go silikonem przewodzącym temperaturę.

3. Na temat CYCa najwięcej wie Marek z bikel.pl który więc może coś więcej powiedzieć, porównywali ten napęd właśnie do TSDZ2 razem z Taba na rowerze tutaj: niestety ten film przyniósł tylko niedosyt bo zepsuł się sterownik i jechali na jakiś zamiennym, do tego nie było jeszcze wersji z Torque Sensor. Czy wspomaganie powyżej 1kw jest za duże? Mi się wydaje że do codziennej jazdy tak, ale z 2 strony CYC ma tą samą wagę co TSDZ2, ma możliwość montażu znacznie wyżej od ziemi, więc pozostaje nam oryginalny prześwit roweru, do tego skoro ma tą samą masę to można go pewnie ustawić na takie moce jak TSDZ2, a w razie kiedy chcemy poszaleć, lub jest mega stromy podjazd to silnik bez większego wysiłku nam to umożliwi. Przy 52V mamy do dyspozycji 3000W. Wydaje mi się że jest to może być takie 2 w 1, tz. przy ustawieniu na słabsze parametry mamy MIDa, przy ustawieniu na mocniejsze prametry mamy zabawę jak na mocnym HABie. Mój pierwszy elektryk to mocny HAB:
Zrzut ekranu 2020-01-26 o 22.09.39.jpg
problem w tym że aktualnie końcówkę ostatniego sezonu sobie stał, bo nie mam za bardzo z kim na nim jeździć. Na MIDach jeździmy z sąsiadem który ma Bafanga. Dla mnie największa przyjemność to jazda w większym stadzie :-) Pozatym na MIDzie jest bezpieczniej, ze względu na prędkości.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ten film taby to nic nie wnosi Poza tym że jest takie coś. Jakby miał full elektronikę i pokatowali by to na jakimś mega stromym podjeździe przez 10 minut to może by coś znaczył ale się chłopaki po lesie przejechali, są suby i kliki, kasa się zgadza show must go on...taa to tyle z tych taby filmików jest ...

Ale...Ja bazuje na swoich doświadczeniach i tyle, imho ta moc jest okej bo nadal musisz pedałować a na stromiznach to mocno .rower nadal jest rowerem tylko dalej na nim zajadę i nie umrę. Taka moja filozofia . Nie zrobiłem miliona kilometrów bo skończyłem machine na jesień, next year będzie większa chłosta ale już mam wyrobione zdanie odnośnie wspinania na ostre stromizny daje radę i ja nie zauważyłem spadku mocy , być może się nie zgrzał , niewiem moze to dzieki temu ze wspinam sie na miękkich biegach tak by oszczędzać i motor i napęd roweru. Napewno pobawie się przeniesieniem temp na obudowę lepiej bo nie jeździłem w upale a to może sporo zmienić . Na pewno chętnie poczytam o takim wynalazku jak cyc 3kw z nuvinci , więc buduj i życzę szczęścia bo może coś z tego wyjdzie , a nuvinci mnie się bardzo podoba heh
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Czemu się dodaje ten debilny obwarzanek ?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Nie wiem co sie tak tej mocy boicie, przeciez nikt nie kaze jezdzic na 100%
tsdz2 w miejskim turladle.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
25 sty 2020, 11:15
2kola pisze:
25 sty 2020, 1:02
Na jednym z ogłoszeń ktoś napisał "Dzięki zmianom w oprogramowaniu można wykorzystać opcję High Cadence, dzięki czemu wspomaga do ok 120 obr/min, a nie tylko 90 jak w serii. "
Jakiś użytkownik się wypowie?
.....
na jakiej kasecie wspinasz się z taką kadencją pod OSTRE wzniesienia ?
Wspomaganie powyżej 90 RPM korby, nie służy do tego by z taka kadencją się wspinać, To jest po to, żeby przy "optymalnym" RPM na poziomie 80 - 100, silnik wspomagał, tak jak to robią fabryczne silniki (Bosch, Yamacha, Shimano), a nie "odłączał" wspomaganie, tak jak to robi zarówno Bafang jak i TSDZ2 :D

PS; małe sprostowanie, silnik Bafang na najwyższym PAS, teoretycznie umożliwia wspomaganie do ~120 RPM w wersji 500wat, i ~140 RPM w wersji 750 wat.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

redwater pisze:
27 sty 2020, 9:34
Nie wiem co sie tak tej mocy boicie, przeciez nikt nie kaze jezdzic na 100%
ależ absolutnie , ale jednak skoro jest to czemu nie używać - a potem "mid do dupy bo koszty napędów , zębatek itd"
podkreślam że z MOJEJ perspektywy to bz sensu bo ja jednak używam roweru jako roweru a nie moto . druga sprawa to aku pod taka moc - musi dać większy prąd więc albo hailong na prądowych ogniwach (mniejszy zasięg) albo skrzynka - co już prawie całkowicie zmienia rower w ecrossa
AdrianJ
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 24 kwie 2019, 19:23
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: AdrianJ »

U siebie korzystam w rowerze typowo miejskim z silnika 350W i 36V + piasta Nexus 3. Nie ma obawy o nadmierne zużycie łańcucha(gruby jednorzędowy), o niską trwałość zębatek itp. A wspomagania jest tyle że na kołach 26x2.8 spokojnie osiągam 35km/h, co w mieście spokojnie mi wystarcza.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

AdrianJ pisze:
27 sty 2020, 14:23
U siebie korzystam w rowerze typowo miejskim z silnika 350W i 36V + piasta Nexus 3. Nie ma obawy o nadmierne zużycie łańcucha(gruby jednorzędowy), o niską trwałość zębatek itp. A wspomagania jest tyle że na kołach 26x2.8 spokojnie osiągam 35km/h, co w mieście spokojnie mi wystarcza.
No ale ja mam na myśli ciężką jazdę w górach
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

hej , ktoś poleci dobrą pastę termoprzewodząca w dużym opakowaniu ? tak aby można było pokryć cały silnik i nałożyć na niego pokrywę ?

taka znalazłem w słoiczku ale nie jestem przekonany - nie przewodzi wiec może zastąpić olej w komorze ?

Obrazek

czy termopady będą lepsze ? tak jak ten gość https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... ion#Step_7
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

zasadniczo jakiś kolega na endlessie twierdzi że bezkosztowo można obniżyć temperaturę poprzez utrzymywanie jak największych obrotów

Obrazek

co w sumie jest logiczne , stąd zapewne obecność dużych kaset i małych blatów w fabrykach
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

https://allegro.pl/oferta/pasta-silikon ... 6141758213

Parametry wprawdzie gorsze , ale przy chinskich wyrobach tez nie bralbym za pewniek, to co jest napisane na opakowaniu.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

najbardziej mnie zastanawia czy jak zaleje tym silnik to czy 1 - nie spłynie , 2 - będzie dobrze przewodzić gruba warstwa
nie mam doświadczenia z takimi , jedynie termokleje do procków robiłem ale tam cienka warstwa
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Wiadomo lepsze to niz powietrze, ale nie zalewal bym tym. Wiesz jaki potem przy ewentualnej awarii bedziesz mial syf do usuniecia ? Predzej jakis blaszki miedziane lub aluminiowe dopasowane do wypelnienia przykleic na cienkich padach. A bardziej nieregularne duze przestrzenie wypelnic tymi grubszymi padami termoprzewodzacymi. Ta paste to bym dal tylko miedzy elementy dobrze przylegajace, ktore kiedys moze byc potrzeba odkrecic.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

No pasta ponoć zastyga w kamień więc odpada . Kurde jakiś smar heh taki co przewodzi ciepło ale nie prąd i się nie rozlewa...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
28 sty 2020, 10:14
zasadniczo jakiś kolega na endlessie twierdzi że bezkosztowo można obniżyć temperaturę poprzez utrzymywanie jak największych obrotów
...
co w sumie jest logiczne , stąd zapewne obecność dużych kaset i małych blatów w fabrykach
To działa w przypadku KAŻDEGO silnika. Przy RPM silnika/korby zbliżonym do "maksymalnych obrotów silnika na luzie", pobór prądu/mocy przez silnik jest minimalny, więc z oczywistych względów nie będzie się grzał. Oczywiście im większe przełożenie, tym łatwiej uzyskać "optymalne" RPM, jednak "przesada" w tym zakresie, czyli np. podjazd z prędkością 3 - 4 km/godz traci sens, jeżeli podejście w trybie "pieszego" umożliwi osiągnięcie 8 km/godz (z pomocą roweru). Można to zaobserwować na każdym wyścigu górskim, czy terenowym :D
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

A odnośnie past :



Papier wszystko przyjmie.
tsdz2 w miejskim turladle.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Muppett, nie mam odpowiedzi od użytkowników Bafang'a, to może od Ciebie uzyskam info :D
Jakie prędkości "realne/użytkowe", w trakcie jazdy na równym terenie, osiąga TSDZ2 na PAS 3, 4, 5 (pięciostopniowy PAS), tak na fabrycznych ustawieniach, jak i po "modzie". Jeżeli to możliwe, wstaw "screen" fabrycznych, i "modowanych" ustawień, lub podaj prąd/moc przy jakich te prędkości są uzyskane.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
28 sty 2020, 20:47
Muppett, nie mam odpowiedzi od użytkowników Bafang'a, to może od Ciebie uzyskam info :D
Jakie prędkości "realne/użytkowe", w trakcie jazdy na równym terenie, osiąga TSDZ2 na PAS 3, 4, 5 (pięciostopniowy PAS), tak na fabrycznych ustawieniach, jak i po "modzie". Jeżeli to możliwe, wstaw "screen" fabrycznych, i "modowanych" ustawień, lub podaj prąd/moc przy jakich te prędkości są uzyskane.
Na konie ,która jest ciężka, prędkość z silnikiem na 4 czyli Max to 40kmh z pedałowaniem bez wywalonego jęzora , bez wspomagania ok 30kmh ale to trzeba mocno pedalić
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

chłopaki myślicie żeby w pierwszym poście zrobić male kompendium wiedzy ? może propozycje najważniejszego info ? chyba ze nowy wątek tylko z propozycjami a potem zeeltom wyedytuje wpis ?
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

tkoko pisze:
28 sty 2020, 20:47
Muppett, nie mam odpowiedzi od użytkowników Bafang'a, to może od Ciebie uzyskam info :D
Jakie prędkości "realne/użytkowe", w trakcie jazdy na równym terenie, osiąga TSDZ2 na PAS 3, 4, 5 (pięciostopniowy PAS), tak na fabrycznych ustawieniach, jak i po "modzie". Jeżeli to możliwe, wstaw "screen" fabrycznych, i "modowanych" ustawień, lub podaj prąd/moc przy jakich te prędkości są uzyskane.
Myślę , że dużo zależy od użytkownika, napędu, roweru i terenu. Screena nie wstawie bo tongsheng jeszcze leży rozłożony bo nie mam czasu się nim zająć. W każdym razie po równym to Dla mnie optymalna prędkość to około 30-35km/h. Nie wiem na jakim trybie jaka predkosc bo to zależy od rzeczywistych warunków , no bo przecież rzadko kiedy jest "równy teren".
Z tego co pamiętam to u Ani jest mniej więcej tak 48V, 17A prądu z baterii, prędkość narastania 7A/s, moc 750W, tryb experymentalny kadencji (wspomaga powyyzej 90rpm) Współczynniki wspomagania 1:0.5 2:0,9 3:1,5 4:2,5 5:3,5
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

muppett pisze:
29 sty 2020, 8:19
... Myślę , że dużo zależy od użytkownika, napędu, roweru i terenu. ....
Zdaję sobie z tego sprawę, szczególnie przy tensometrze :D
Myślałem że może masz jakieś pomiary/zapiski z testów przed i po przeprogramowaniu sterownika, oraz to jak zmiana prądów/mocy przekłada się na prędkość, i wspomaganie w tych samych warunkach pomiarowych, szczególnie przy niższych PAS. Zasugerowałem się filmikiem z wyświetlaczem, i podglądem tychże parametrów. Co to jest "współczynnik wspomagania", i jak to się przekłada na prędkość? Niemniej dzięki za odpowiedź. :D
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Co rozumiesz przez " szczególnie przy niższych PAS"?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Thorn pisze:
29 sty 2020, 17:41
Co rozumiesz przez " szczególnie przy niższych PAS"?
no słaba asysta zapewne
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Thorn pisze:
29 sty 2020, 17:41
Co rozumiesz przez " szczególnie przy niższych PAS"?
Ano, prostą zależność każdego silnika, czyli prędkość zależną od dostarczonej mocy. Ponieważ najwyższy PAS, obojętnie 5 (dla pięciostopniowego PAS), 9 (dla dziewięciostopniowego PAS), czy nawet 3 (dla trzy-stopniowego LCD), to maksymalna moc/prędkość, więc PAS'y poniżej maksymalnej mocy/prędkości, mają "mniejszą" moc/prędkość. Takie np. zależności opisywałem w przypadku Yoch'a. Taką zależność mogę podać w przypadku mojego "przekładniowca" 250 wat, gdzie tryb "HIGH", to 100% mocy/prądu (36V, 15A), i realna prędkość na w pełni naładowanej baterii 30 - 33km/godz, w trybie "MEDIUM", jest to 75% mocy, i prędkość, w tych samych warunkach 25 - 28 km/godz, oraz w trybie "LOW", 50% mocy, gdzie moja "prędkość" jest wyższa niż poziom wspomagania, i "realnie" jest poniżej 20 km/godz.
Dla mojego "bezprzekładniowego" silnika 500 wat (36V, 18A), mogę tylko podać maksymalną moc/prędkość, 40 -45 km/godz (~80 RPM korby), gdyż sterownik nie ma opcji regulacji mocy dla PAS'a. Tą moc/prędkość mogę zmienić ilością magnesów w PAS'ie (z 6 na 5), wówczas "realna" prędkość to 35 - 40 km/godz, chyba że "popedałuję" 120 - 130 RPM na korbie, to wówczas osiągnę ponownie 40 - 45 km/godz :D
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
29 sty 2020, 19:15
Thorn pisze:
29 sty 2020, 17:41
Co rozumiesz przez " szczególnie przy niższych PAS"?
Ano, prostą zależność każdego silnika, czyli prędkość zależną od dostarczonej mocy. Ponieważ najwyższy PAS, obojętnie 5 (dla pięciostopniowego PAS), 9 (dla dziewięciostopniowego PAS), czy nawet 3 (dla trzy-stopniowego LCD), to maksymalna moc/prędkość, więc PAS'y poniżej maksymalnej mocy/prędkości, mają "mniejszą" moc/prędkość. Takie np. zależności opisywałem w przypadku Yoch'a. Taką zależność mogę podać w przypadku mojego "przekładniowca" 250 wat, gdzie tryb "HIGH", to 100% mocy/prądu (36V, 15A), i realna prędkość na w pełni naładowanej baterii 30 - 33km/godz, w trybie "MEDIUM", jest to 75% mocy, i prędkość, w tych samych warunkach 25 - 28 km/godz, oraz w trybie "LOW", 50% mocy, gdzie moja "prędkość" jest wyższa niż poziom wspomagania, i "realnie" jest poniżej 20 km/godz.
Dla mojego "bezprzekładniowego" silnika 500 wat (36V, 18A), mogę tylko podać maksymalną moc/prędkość, 40 -45 km/godz (~80 RPM korby), gdyż sterownik nie ma opcji regulacji mocy dla PAS'a. Tą moc/prędkość mogę zmienić ilością magnesów w PAS'ie (z 6 na 5), wówczas "realna" prędkość to 35 - 40 km/godz, chyba że "popedałuję" 120 - 130 RPM na korbie, to wówczas osiągnę ponownie 40 - 45 km/godz :D
W napędach z tensometrem chyba błędem jest nazywanie poziomów wspomagania PAS, raczej powinno się to nazywać Pedal Assist Level( współczynnik wspomagania) tak jak to też Marco nazwał w konfiguratorze. A co to jest ? Mniej więcej tak to jest na przykładzie OSF Vlcd5 i systemów Bosch: Eco 60%, Tour 140%, eMTB 140-340%, Turbo 340%. Co to oznacza? Mniej więcej, że na koło w Eco idzie moc twoich nóg+ 60%z silnika, w Tour na koło idzie moc z twoich nóg+140% z silnika itd. Wszystko to jest ograniczone maksymalnym prądem, który puszcza sterownik. Dla serii jak kupiony z PSW 15A, a w OSF bezpiecznie jest do 18A ustawić. (Sprawdzałem, jak mocno naciskasz na korbę to wygenerujesz te 18A) Jaka jest różnica w prędkości dla tych 3A różnicy? Raczej nie odczuwalna lub minimalnie, ale na mojej Konie 14s,17A, Turbo 400%, koła 26"x2,25 przełożenie 42x11 na prostej potrafię osiągnąć 50km/h, ale utrzymać dłużej to tak 43 km/h. W trybie Tour też potrafię zbliżyć się do 45km/h, ale do tego więcej przyczynią się nogi niż silnik. :-)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Nie za bardzo rozumiem , jak z silnika może iść 340%.
Co do mojej mocy "użytkowej", to ją doskonale znam. Na trenażerze, jest to 100 wat // 80 RPM // 30 km/godz, i jest to moc, którą mogę utrzymać przez 30 i więcej minut, przy tętnie poniżej 125 HR (maksymalnego dla mojego wieku), które chwilowo dochodzi do 145 HR. Przez kilka/naście minut, jestem w stanie osiągnąć i 150 wat, ale to już z trudem.
W "realu" na rowerze, jest już nieco gorzej. Prędkość "użytkowa" spada do 20 - 25 km/godz (zależy od aktualnej dyspozycji, i zapewne od oporów powietrza i toczenia). Stąd moje pytanie, w jakim stopniu (nie procentowym), ale "realnym", np. tryb "ECO" wspomaga użytkownika, bo jak już pisałem, tak tryb "MEDIUM", w rowerze przekładniowym, jak i PAS 1 - 5 (przy dziewięciu PAS), w Yochu, realnie nie wspomagają roweru, przynajmniej nie w moim wypadku (co mówić o "młodzieży", z HR 180) :D
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Natomiast ja się cały czas zastanawiam nad montażem czujników na linki do hamulców. Może się zdarzyć taka sytuacja, że nagle muszę zahamować np stojąc na pedałach generując nacisk na tensometr. Zanim sterownik odłączy napęd warto mieć zabezpieczenie w postaci czujników.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2020, 23:16 przez elektrotonus, łącznie zmieniany 4 razy.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: AST034 »

Tkoko - myślę, że przy określeniach 200% czy 340% autor mówi o stosunku siły włożonej przez kierownika do mocy generowanej przez silnik, czyli np: generując 100W z nóg silnik dokłada 340W od siebie. Tak przynajmniej to rozumiem, aczkolwiek jest to mało logiczne i wg mnie powinno sie odnosic do maksymalnej mocy silnika podanej w procentach np: tryb 30% daje 30% mocy maksymalnej silnika i analogicznie az do 100% gdzie mamy całą moc do wykorzystania. Ale to tylko moje domysły :P
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

pxl666 pisze:
26 sty 2020, 20:12
.... Tu się właśnie objawia piękno tensometru , nie cisniesz na Biedronia i zmieniasz przeżutkę albo ciśniesz po heblu , ŻADNE czujniki nie są potrzebne , w sumie to można by się nawet bez displaya można było obyć albo mógłby być ten najmniejszy z zestawu

Zabrzmiało homofobicznie.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Tak jak Thorn pisze. Wspolczynnik np 2.5 znaczy ze jezeli czlowiek pedaluje z mocą 100W to silnik da 2.5x100=250W wspomagania.
W OSF ustawiamy współczynniki dla każdego stopnia.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

A można na osf regulować twardość nacisku dla stopni ale każdy stopień daje pełna moc , tzn zawsze mam pod butem Max ale na stromym podjeździe jak prawie stoję na platformach to dopiero wtedy mogę osiągnąć odpowiedni nacisk na Max asyście , natomiast przy asyście 1 nacisk wymagany dla pełnej mocy jest o wiele mniejszy

?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

elektrotonus pisze:
29 sty 2020, 23:14
pxl666 pisze:
26 sty 2020, 20:12
.... Tu się właśnie objawia piękno tensometru , nie cisniesz na Biedronia i zmieniasz przeżutkę albo ciśniesz po heblu , ŻADNE czujniki nie są potrzebne , w sumie to można by się nawet bez displaya można było obyć albo mógłby być ten najmniejszy z zestawu

Zabrzmiało homofobicznie.
Aj tam , ja dowcipny jestem, dosłownie
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Się chłopaki z PSW Power sprężyli, w niedzielę zamówione, dziś kurier dostarczył :o
Zamówiłem na Allegro kasetę 9s 11-46t i niestety okazało się (nie doczytałem w aukcji) że za moją kasę zamawia dopiero w Chinach ... to sobie poczekam, problem w tym, że w PL nie znalazłem innego źródła takich kaset.
Ale, trza się powoli zabierać za modzenie :D
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Gregory pisze:
30 sty 2020, 13:30
Się chłopaki z PSW Power sprężyli, w niedzielę zamówione, dziś kurier dostarczył :o
Zamówiłem na Allegro kasetę 9s 11-46t i niestety okazało się (nie doczytałem w aukcji) że za moją kasę zamawia dopiero w Chinach ... to sobie poczekam, problem w tym, że w PL nie znalazłem innego źródła takich kaset.
Ale, trza się powoli zabierać za modzenie :D
ha to zanim potniesz kable to może spróbujesz moda na vlcd5 ?

https://github.com/elem01/TSDZ2-Smart-E ... D6-display
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Nie, już mam specjalnie kupiony KT LCD3 ;)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

pxl666 pisze:
30 sty 2020, 14:10
zanim potniesz kable
Toż to jedna wtyczka do podmiany od wyświetlacza.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

elektrotonus pisze:
29 sty 2020, 22:45
Natomiast ja się cały czas zastanawiam nad montażem czujników na linki do hamulców. Może się zdarzyć taka sytuacja, że nagle muszę zahamować np stojąc na pedałach generując nacisk na tensometr. Zanim sterownik odłączy napęd warto mieć zabezpieczenie w postaci czujników.
img jeśli nie masz manetki totalnie to nie ma sensu przy świadomym użytkowniku. Dziecku jak najbardziej można. Może powiem tak przy dobrych hamulcach TSDZ2 jest zbyt słaby by puścić. Ale to moje zdanie. Przy pozostałych moich HABach ma to jak najwięcej sensu bo czasem nacisnęło mi się na manetkę przy przejściu dla pieszych na czerwonym...
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Oprócz nacisku musi być ruch korby, przy zjeździe stoję na korbach i hamuje i silnik się nie włącza
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

pxl666 pisze:
30 sty 2020, 20:01
Oprócz nacisku musi być ruch korby, przy zjeździe stoję na korbach i hamuje i silnik się nie włącza
Tak jest to ustawione w standardzie, ale jak ktoś jeździ MTB gdzie występują strome podjazdy, to mega polecam ustawienie by był możliwy start tylko od nacisku nóg na pedały. Po co? Bo jak robisz mega ostry podjazd i się zatrzymasz to z tą opcją masz szansę ruszyć dalej z miejsca. Koledzy na Bafangach używają do tego manetek, u nas raz nie trzeba tego robić przy tej opcji, a dwa zamiast manetek jest czujnik temperatury.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Wczoraj a jakże zrobiłem pierwsze przymiarki i jestem zaskoczony bo pasuje jakby pod tą ramę (Specialized Epic) był robiony.
Silnik siadł na mufie bez żadnych podkładek, jedyne co musiałem zrobić żeby wszedł to odkręcić ślizgacz linki przedniej przerzutki.
Miejsca do wahacza jeszcze sporo
20200130_223959.jpg
A linia łańcucha też całkiem ok
20200130_205922.jpg
20200130_205850.jpg
zostaje wykombinować blokadę obrotu i program :)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5855
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Poxiliną z obu stron zakontruj
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Przód na pewno poxilina nad tyłem pracuję, w moim przypadku da się zrobić blokadę pod oryginalne gniazdo w korpusie.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Eryk »

Gregory pisze:
31 sty 2020, 10:25
Wczoraj a jakże zrobiłem pierwsze przymiarki i jestem zaskoczony bo pasuje jakby pod tą ramę (Specialized Epic) był robiony.
Silnik siadł na mufie bez żadnych podkładek, jedyne co musiałem zrobić żeby wszedł to odkręcić ślizgacz linki przedniej przerzutki.
Miejsca do wahacza jeszcze sporo
20200130_223959.jpg
A linia łańcucha też całkiem ok
20200130_205922.jpg
20200130_205850.jpg
zostaje wykombinować blokadę obrotu i program :)
Z którego roku to rower? Fajnie że ci to tak spasowało, normalnie szok ;)
ODPOWIEDZ