MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Jakiś 2007
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5858
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

annkaa pisze:
30 sty 2020, 20:29
pxl666 pisze:
30 sty 2020, 20:01
Oprócz nacisku musi być ruch korby, przy zjeździe stoję na korbach i hamuje i silnik się nie włącza
Tak jest to ustawione w standardzie, ale jak ktoś jeździ MTB gdzie występują strome podjazdy, to mega polecam ustawienie by był możliwy start tylko od nacisku nóg na pedały. Po co? Bo jak robisz mega ostry podjazd i się zatrzymasz to z tą opcją masz szansę ruszyć dalej z miejsca. Koledzy na Bafangach używają do tego manetek, u nas raz nie trzeba tego robić przy tej opcji, a dwa zamiast manetek jest czujnik temperatury.
ale ten ruch musi być minimalny , spokojnie startujesz pod górę z miejsca , w każdym razie ja nie narzekam
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Wychwalacie poxylinę, czy ona się nie wykruszy ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

Czy jest jakiś użytkownik TSDZ2 z Lublina?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5858
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

elektrotonus pisze:
31 sty 2020, 12:20
Wychwalacie poxylinę, czy ona się nie wykruszy ?
póki co mnie się trzyma
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Ostatnio jeździłem na seryjnym rowerze na silniku Shimano. Zmiana biegów pod obciążeniem
( to się zdarza bo nie zawsze się wstrzelisz w bieg przy ostrym podjeździe) powodujee niezłe naprężenia. Z drugiej strony wszystko zależy jaki jest czas w milisekundach na przerwę w mocy. Jeździłem na Bafangu Ultra i tam z kolei przerwa mocy na zmianę biegu trwała zbyt długo..... Także ciekaw jestem testów.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5858
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

no ale nawet bez silnika unika się zmiany biegu na podjeździe , ja redukuje od razu i praktycznie wyeliminowałem takie sytuacje . imho to kwestia dyscypliny
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

No trzeba pamiętać o zasadach jazdy na analogu przy takim napędzie.

Tymczasem ja powalczyłem i mam wgrane oprogramowanie, o ile z wyświetlaczem poszło prosto to z silnikiem chwilę walczyłem bo za każdym razem wywalało mi "faild" odłączałem STlinka podłączałem sprawdzałem podłączenia i cały czas błąd i błąd aż za którymś razem mimo tego samego komunikatu liczik zaświecił jak powinien i wszystko śmiga, przeszedłem przez całe menu wstępnie konfigurując sterownik i wydaje się wszystko ok, tryb "ludka" kręci silnikiem więc myślę, że koniec końców się udało.
Zamontowałem też czujnik temperatury, również śmiga
20200131_215821.jpg
Jak powoli podgrzewałem czujnik to powyżej 75 stopni temperatura na wyświetlaczu zaczęła migać.
Wydaje się, że jest ok ale ciekaw jetem czy ktoś też tak walczył? Czy może to za karę, że mechanicznie tak idealnie mi spasował :lol:
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pawel.1000w »

Ja walczylem podobnie, z tym że miałem silnik na stole operacyjnym :D ważne jest aby było bardzo dobre połączenie.
Później zrobiłem sobie adapter który ma idealny styk z racji seryjnej wtyczki. Teraz można silnik na ramię w każdych warunkach przeprogramowac. :)
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Ja też miałem podobny problem przy programowaniu, dopiero za którymś razem zaskoczył.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Problemy z programowaniem silnika czy LCDka ?

Przy okazji, możecie wrzucić zdjęcia którędy poprowadziliście przewody z silnika do LCD i pilota na kierownicy ? Od strony blatu zębatki czy od strony mocowania silnika do suportu ? Zauważyłem, że przewody wychodzą z obudowy przez szczelinę. Mimo, iż są pewnie uszczelnione przy wejściu do sterownika przy silniku jest jakiś sposób na ich uszczelnienie, czy olać temat ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

U mnie to do końca nie wiem, bo kilka razy wgrywałem do lcd i silnika, aż za którymś razem po włączeniu ukazały się właściwe cyferki na wyświetlaczu i tak już zostawiłem. Ja mam przewody puszczone koło nakrętki mocowania silnika.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Ja też miałem silnik na stole, kabelki króciutkie i kontakt dobry bo wchodziły ciasno.
Ze sczytaniem i zapisaniem oryginalnego oprogramowania nie było problemów tylko z wgraniem i tylko w silniku.

Dziś wziąłem rower na krótką jazdę testową i podoba mi się, jutro jak nie będzie lało spróbuję jakąś górkę zaliczyć.

Co do lcd to sobie zrobiłem taki patent że już go rozbierać nie muszę, wlutowałem i wyciągnąłem piny na zewnątrz, więc przy ewentualnej aktualizacji fw będzie szybko i przyjemnie.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Gregory pisze:
01 lut 2020, 23:18

Co do lcd to sobie zrobiłem taki patent że już go rozbierać nie muszę, wlutowałem i wyciągnąłem piny na zewnątrz, więc przy ewentualnej aktualizacji fw będzie szybko i przyjemnie.
Foto mile widziane ;-)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Proszę bardzo
20200201_231124.jpg
Tutaj jeszcze otworki nie oczyszczone podczas przymiarki.
Piny wlutowałem bezpośrednio w płytkę włożyłem je od spodu podnosząc lekko płytkę oczywiście dziurki już musiały być wywiercone.
Zaprogramowałem go w ten sposób i jest ok.
Wystające piny zalałem klejem na gorąco celem zaizolowania, w razie potrzeby ten klej łatwo odchodzi.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Kt lcd3 juz nie będzie wspierane. Casainho z ES forum ulepsza tylko i wyłącznie 850c i sw102. Na kt lcd3 0.20 beta jest stabilna ostatnia wersją na ten wyświetlacz niestety.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2020, 14:10 przez hetm4n, łącznie zmieniany 2 razy.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Akurat mam nowy LCD3 i się zastawiam, czy warto w tej sytuacji go instalować, czy już ten 850C kupić ? Czy funkcjonalność na 850c i lcd3 jest aktualnie identyczna ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

elektrotonus pisze:
02 lut 2020, 10:19
Akurat mam nowy LCD3 i się zastawiam, czy warto w tej sytuacji go instalować, czy już ten 850C kupić ? Czy funkcjonalność na 850c i lcd3 jest aktualnie identyczna ?
Jeżeli sam sobie będziesz wgrywał to być może i warto pójść już w 850C.
Piszę "jeżeli sam sobie" ponieważ trzeba wiedzieć że wokół 850C cały czas się dużo dzieje i co 2 tygodnie wychodzą kolejne wersje. W każdej jak narazie znajdują się błędy, eliminowane w coraz to nowszych wydaniach. Skoro sam sobie wgrywasz to znaczy że nie będzie problemu dla Cibie po miesiącu wgrać kolejną wersję.

Jeżeli ktoś zleca wgranie oprogramowania komuś innemu (np do mnie) to wówczas polecam nadal wersje 0.19+LCD3 ponieważ to jest bardzo stabilna wersja i naprawdę dobrze wszystko w niej działa i nie będzie niespodzianek.

Myślę, że jeszcze ten sezon zleci zanim dojdzie do stabilności na 850C.
Funkcje, które tam zostały dodane nie przebijają nie wiadomo jak bardzo wersji 0.19 jak narazie.
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Na naszej grupie na FB jeden z członków wrzucił coś takiego:
Na liczniku widać jedyne 650km przebiegu, a stało się na równej płaskiej polnej drodze.
Ewidentnie jakas wada materiałowa.
Załączniki
tsdz2-zlamana.jpg
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Wiecej uzytkownikow tsdzetow i wiecej wad wychodzi. Ciekawe czy to jakas wada jest z tym ukrecaniem osi, bo gdzies juz slyszalem o ukrecaniu korby.
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

scuda pisze:
02 lut 2020, 11:23
Wiecej uzytkownikow tsdzetow i wiecej wad wychodzi. Ciekawe czy to jakas wada jest z tym ukrecaniem osi, bo gdzies juz slyszalem o ukrecaniu korby.
Tak, na forum endless sphere kilku o tym pisało. Wygląda na to że oś pęka w miejscu gdzie ma podcięcie na pierścień osadczy.
Nie zdarza się to jednak w każdym egzemplarzu silnika.
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Swoją drogą przydałoby się żeby Tongsheng wyszedł w wersji mocowania ISIS które jest mocniejsze i można skakać bez obaw że się ukręci
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Tylko, chyba zapomniał dodać, że jest to wersja z nie fabryczną osią, bo to wersja na 100mm była montowana. Na Endless też były przypadki ukręconej osi tych szerszych, przerabianych przez dystrybutorów.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Thorn pisze:
02 lut 2020, 11:36
Tylko, chyba zapomniał dodać, że jest to wersja z nie fabryczną osią, bo to wersja na 100mm była montowana. Na Endless też były przypadki ukręconej osi tych szerszych, przerabianych przez dystrybutorów.
Masz rację - dopytałem i faktycznie to była wersja 100mm. To może być kluczowe.
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

A propos zmiany biegów bardzo mi się podoba jak to działa w piastach wielobiegowych. Tutaj filmik jak działa Rohloff
https://youtu.be/WqFdsFMSBsk
I jeszcze w wersji electronic shift @37min
https://youtu.be/TZY1yh7_Se8
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

muppett pisze:
02 lut 2020, 11:50
Thorn pisze:
02 lut 2020, 11:36
Tylko, chyba zapomniał dodać, że jest to wersja z nie fabryczną osią, bo to wersja na 100mm była montowana. Na Endless też były przypadki ukręconej osi tych szerszych, przerabianych przez dystrybutorów.
Masz rację - dopytałem i faktycznie to była wersja 100mm. To może być kluczowe.
Marek, ja montowałem ten silnik, dzień przed zdarzeniem ten rower był u mnie na serwisie przedniego amortyzatora. Ja jeszcze rano na tym rowerze jechałem i odczucia z jazdy były bardzo pozytywne. Silnik cichszy niż u mnie, bo ja mam metalową zębatkę, rower lżejszy od mojej Kony, ogólnie fajny full z tsdz2.
Silnik zakupiony na Ebird Store, już pisałem do nich, czekam na odpowiedź. Myślę, że dopóki nie odpiszą, to nie ma co samemu się zabierać za naprawę. Można dokupić oś w standardzie(68-73) ale ta jest dłuższa. Ostatecznie chyba będzie dorobiona z lepszego materiału.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Jestem po pierwszych krótkich testach napędu bo zaczęło padać ale, jestem pod ogromnym wrażeniem jak świetnie działa wspomaganie w połączeniu z czujnikiem nacisku, jak płynne i przewidywalne jet oddawanie mocy :) rewelacja.

Dziwna rzecz to pomiar napięcia aku, w pełni naładowany zameldował mi 55,2v (13s) muszę się pobawić z ustawieniem iternal resistance?
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Nikt nie miał problemu z odczytem napięcia akumulatora?
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: WojtekErnest »

Gregory pisze:
02 lut 2020, 13:02
Dziwna rzecz to pomiar napięcia aku, w pełni naładowany zameldował mi 55,2v (13s) muszę się pobawić z ustawieniem iternal resistance?
Srednio 4,25 V !! Albo miernik zle mierzy albo niepoprawnie ustawiona ładowarka.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Gregory pisze:
02 lut 2020, 22:56
Nikt nie miał problemu z odczytem napięcia akumulatora?
Na wyswietlaczu 850C pokazuje 0,5-0,6V wiecej niz w rzeczywistosci.
tsdz2 w miejskim turladle.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Gregory pisze:
02 lut 2020, 13:02
.....Dziwna rzecz to pomiar napięcia aku, w pełni naładowany zameldował mi 55,2v (13s) muszę się pobawić z ustawieniem iternal resistance?
Nie bardzo rozumiem w czym problem. :D
W pełni naładowany aku 13S może mieć 54.6V, błąd pomiaru każdego miernika, to min 0.5 do 1 % (0.3 - 0.6V), tak więc zsumowany błąd miernika i wyświetlacza to nawet 2%. Masz 55.2V czyli w granicach błędu. Dodatkowo do czego potrzebne Ci jest "dokładne" napięcie. Przecież wiedząc że wskaźnik zawyża napięcie np. o 1V, "dokładne" napięcie będzie mniejsze o tą wartość.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

WojtekErnest pisze:
03 lut 2020, 5:56
Srednio 4,25 V !! Albo miernik zle mierzy albo niepoprawnie ustawiona ładowarka.
Chodzi mi o wskazanie napięcia przez KT-LCD3 realnie piękne 54,6v
redwater pisze:
03 lut 2020, 7:48
Na wyswietlaczu 850C pokazuje 0,5-0,6V wiecej niz w rzeczywistosci.
Czyli rozumiem, że norma trzeba w takim razie pamiętać o tych 0,6v więcej.
tkoko pisze:
03 lut 2020, 9:08
Nie bardzo rozumiem w czym problem. :D
W pełni naładowany aku 13S może mieć 54.6V, błąd pomiaru każdego miernika, to min 0.5 do 1 % (0.3 - 0.6V), tak więc zsumowany błąd miernika i wyświetlacza to nawet 2%. Masz 55.2V czyli w granicach błędu. Dodatkowo do czego potrzebne Ci jest "dokładne" napięcie. Przecież wiedząc że wskaźnik zawyża napięcie np. o 1V, "dokładne" napięcie będzie mniejsze o tą wartość.
No problem w tym, że jest problem :lol:
A tak na serio to wiem o tym tylko myślałem, że da się jakoś w ustawieniach skorygować żeby zgodnie pokazywał.
W takim układzie to ciekaw jestem jak ze wskazaniem procentu naładowania oraz pozostałego zasięgu?
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

W takim układzie to ciekaw jestem jak ze wskazaniem procentu naładowania oraz pozostałego zasięgu?
do tego właśnie będzie potrzebne dokładne Ri baterii.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

A podpowiesz czy zmierzyć ten parametr? jest potrzebne laboratorium czy w domowych warunkach dam radę?
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

W ustawieniach SOC mierzy konkretnie zuzyte waty, i zamienia to na watogodziny, w menu mozesz sobie ustawic ile bateria ma Wh i on od tej wartosci na podstawie zuzytych Wh pokazuje w % ile jeszcze zostalo. Co do poprawnosci tych wskazan, to nie mialem jeszcze okazji tego sprawdzic.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Mam ustawione Wh, ok będę sprawdzał i monitorował temat.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Niezależnie od tego jak "precyzyjnie" będziesz miał ustawione "parametry zasięgu", "realny" zasięg i tak będzie się różnił, i to tym bardziej, im większy prąd będziesz pobierał z aku, o "jakości" aku, i temperaturach otoczenia, nie wspomnę. W przekładniowym rowerze mam tylko cztery diody, i z doświadczenia wiem jakim "zasięgiem" jeszcze dysponuję. :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5858
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

redwater pisze:
03 lut 2020, 10:35
W ustawieniach SOC mierzy konkretnie zuzyte waty, i zamienia to na watogodziny, w menu mozesz sobie ustawic ile bateria ma Wh i on od tej wartosci na podstawie zuzytych Wh pokazuje w % ile jeszcze zostalo. Co do poprawnosci tych wskazan, to nie mialem jeszcze okazji tego sprawdzic.
rozumiem ze tylko na lcd3 i "w górę" ? na lcd5 nie ma takiej możliwości ?
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Świadom jestem tych rzeczy, specjalnie zaniżyłem wprowadzoną ilość dostępnych Wh w akumulatorze, pobór prądu na tą chwilę mam ustawiony 16A więc akumulator (13s9p) się nudzi.
Reszta wyjdzie jak to mówią w praniu :)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

pxl666 pisze:
03 lut 2020, 11:32
redwater pisze:
03 lut 2020, 10:35
W ustawieniach SOC mierzy konkretnie zuzyte waty, i zamienia to na watogodziny, w menu mozesz sobie ustawic ile bateria ma Wh i on od tej wartosci na podstawie zuzytych Wh pokazuje w % ile jeszcze zostalo. Co do poprawnosci tych wskazan, to nie mialem jeszcze okazji tego sprawdzic.
rozumiem ze tylko na lcd3 i "w górę" ? na lcd5 nie ma takiej możliwości ?
Na fabrycznym oprogramowaniu napewno nie, natomiast nie wiem jak w tym opartym na konfiguratorze w java.
tsdz2 w miejskim turladle.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Gregory pisze:
03 lut 2020, 11:34
....... pobór prądu na tą chwilę mam ustawiony 16A więc akumulator (13s9p) się nudzi.
Reszta wyjdzie jak to mówią w praniu :)
Przy tym aku, i poborze prądu max 16A, to wskazania powinny być dosyć "precyzyjne", ważne będzie napięcie odcięcia sterownika, lub BMS'a (zależy który odetnie pierwszy).
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

No przy takim prądzie "przysiad" akumulatora będzie raczej malutki.
Napięcie odcięcia ustawiłem na 40v bms powinien mieć podobnie.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Gregory pisze:
03 lut 2020, 12:26
... Napięcie odcięcia ustawiłem na 40v bms powinien mieć podobnie.
To prawdopodobnie BMS będzie odcinał zasilanie, jeżeli będzie "blokowany", to możesz mieć problem z dalszą jazdą na aku, bez "resetu" BMS'a.
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: WojtekErnest »

tkoko pisze:
03 lut 2020, 9:08

Nie bardzo rozumiem w czym problem. :D
W pełni naładowany aku 13S może mieć 54.6V, błąd pomiaru każdego miernika, to min 0.5 do 1 % (0.3 - 0.6V), tak więc zsumowany błąd miernika i wyświetlacza to nawet 2%. Masz 55.2V czyli w granicach błędu. Dodatkowo do czego potrzebne Ci jest "dokładne" napięcie. Przecież wiedząc że wskaźnik zawyża napięcie np. o 1V, "dokładne" napięcie będzie mniejsze o tą wartość.
Niby racja, ale 'o kant d..py" taki 'miernik' który sugeruje, że średnie napięcie na ogniwach jest 4,25 V !!!!
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Hmm, zawsze mogę wyłączyć tą funkcję w menu wyświetlacza i korzystać z miernika wbudowanego w skrzynkę.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
03 lut 2020, 11:32
redwater pisze:
03 lut 2020, 10:35
W ustawieniach SOC mierzy konkretnie zuzyte waty, i zamienia to na watogodziny, w menu mozesz sobie ustawic ile bateria ma Wh i on od tej wartosci na podstawie zuzytych Wh pokazuje w % ile jeszcze zostalo. Co do poprawnosci tych wskazan, to nie mialem jeszcze okazji tego sprawdzic.
rozumiem ze tylko na lcd3 i "w górę" ? na lcd5 nie ma takiej możliwości ?
Jak w konfiguratorze OSF wpiszesz prawidłowe Ri to i wskazania słupkowe będą wiarygodne.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
tkoko
Forumowicz
Posty: 4995
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

WojtekErnest pisze:
03 lut 2020, 12:58
...... Niby racja, ale 'o kant d..py" taki 'miernik' który sugeruje, że średnie napięcie na ogniwach jest 4,25 V !!!!
Ale Gregory zna "oryginalny" poziom napięcia, który zapewne jest "ustalony" przez BMS. Ten poziom, dopóki jest "stały", i sprawdzony, to czy dany wskaźnik pokaże 54, czy 55V, to praktycznie nie ma to znaczenia, wystarczy znać tylko błąd wskazań, tym bardziej że BMS dla napięcia 4.2V i tak ma tolerancję +/- 0.05V, co da i 4.25V na ogniwo :D
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

U mojej Ani zasięg na podstawie SOC / Watogodzin działa bardzo precyzyjnie , a to czy wskazanie napięcia baterii jest +/-0.5V nie ma dla tej precyzyjności żadnego znaczenia bo zarówno na maxa naładowanej jak i na maxa rozładowanej jest ten sam uchyb.
Polecam używać, a nie teoretyzować.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

muppett pisze:
03 lut 2020, 13:31
U mojej Ani zasięg na podstawie SOC / Watogodzin działa bardzo precyzyjnie , a to czy wskazanie napięcia baterii jest +/-0.5V nie ma dla tej precyzyjności żadnego znaczenia bo zarówno na maxa naładowanej jak i na maxa rozładowanej jest ten sam uchyb.
I o taką informację mi chodziło, dzięki.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Właśnie się zabrałem za wgrywanie softu do sw102, ale na github linki do oprogramowania wygasły, ktoś coś wie na ten temat? Ewentualnie ktoś posiada program do wgrania botloadera na sw102?
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
ODPOWIEDZ