MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Nooo to się naczytałem jakież to to jest dobre, zwłaszcza z open firmware, no i teraz będę musiał go spróbować :shock:
Powoli zaczynam poszukiwania bazy, full bo to w góry ma być (mój hub jest ok ale ta masa w kole trochę upośledza działanie dampera, no i na przykład Skrzycznego bez chłodzenia nie podjedzie)
Ktoś ma ten napęd w kole 27,5? jeśli tak to jak sobie radzi w górach? Jak z temperaturami?
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Gregory pisze:
21 sty 2020, 12:43
Nooo to się naczytałem jakież to to jest dobre, zwłaszcza z open firmware, no i teraz będę musiał go spróbować :shock:
Powoli zaczynam poszukiwania bazy, full bo to w góry ma być (mój hub jest ok ale ta masa w kole trochę upośledza działanie dampera, no i na przykład Skrzycznego bez chłodzenia nie podjedzie)
Ktoś ma ten napęd w kole 27,5? jeśli tak to jak sobie radzi w górach? Jak z temperaturami?
myślę ze nie będzie wielkiej różnicy pomiędzy 26 , a na 26 nie odnotowałem problemow jak narazie . jak masz chęć to możemy się gdzieś wybrać jak będzie ładna pogoda
wg mnie kluczowa jest odpowiednio duża kaseta , ja mam 46 i jest miodzio ale 50t bym nie pogardził
Paff
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Paff »

Gregory pisze:
21 sty 2020, 12:43
Ktoś ma ten napęd w kole 27,5? jeśli tak to jak sobie radzi w górach? Jak z temperaturami?
Wielkość koła rowerowego w mid nie jest tak krytyczna jak w hub bo dochodzi jeszcze przełożenie napędu rowerowego, które można ustawić stosownie do okoliczności.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

pxl666 dzięki chętnie się gdzieś wybiorę i zobaczę z bliska :)

Paff, wiem jednak 42t z przodu jest stałe a już w 26" kole zaleca się kasetę 46t max na dziś to 50t i biorąc to na "chłopski" to 27,5 z kasetą 50t będzie słabsze niż 26" z kasetą 46t.
Ciekaw jestem jednak opinii kogoś kto na takim jeździ.
Gdyby była szansa zmienić tarczę z 42t na 38t bez masakrowania jeszcze bardziej linii łańcucha to by była inna bajka, prędkość dla mnie nie ma aż takiego znaczenia.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

no i dlatego zacząłem od 46t , póki co jest to bardzo ok przełożenie . koledzy na analogach giant anthem / trance wymiękają pod wzniesienia gdzie ja się wspinam na konie (ich rowery 11 kg kona 25kg) , moja masa 82kg i nie jestem sportowcem...
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Mielę ogłoszenia i chyba skończy się na kole 26", jeszcze rozważam budowę od podstaw, kwestia trafienia dobrej ramy choć budowanie raczej nie wyjdzie taniej niż gotowiec, zobaczy się.
Będziemy w kontakcie w sprawie wspólnej przejażdżki jak się zrobi bardziej akceptowalna temperatura.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

A szukasz dh czy trailowca?
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Nie musi być DH po prostu góral na full'u
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

czy ktokolwiek poróbował zrobić Overdrive?:
https://www.eco-ebike.com/collections/t ... tsdz2vlcd5 na tej stronce podają że wersja 48V Overdrive może mieć kadencję użyteczną do 110rpm.
Na innej stronce wyczytałem że można to zrobić zmieniając napięcie w wersji 36V na 48V zarówno w ustawieniach oryginalnego softu jak i napięcie baterii zasilającej:
https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... _the_TSDZ2
motor kręci się szybciej o 33% :D
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

W open source mam ustawione high cadence mode i jeszcze nie udalo mi sie ukrecic tak szybko zeby prad przestal podawac 😁 Choc z drugiej strony zauwazylem, ze ucina prad o okolo 30% powyzej 80-85 obrotow korby.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Na jakich przełożeniach i z jakimi prędkościami tak kręcicie?
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

scuda pisze:
21 sty 2020, 19:37
W open source mam ustawione high cadence mode i jeszcze nie udalo mi sie ukrecic tak szybko zeby prad przestal podawac 😁 Choc z drugiej strony zauwazylem, ze ucina prad o okolo 30% powyzej 80-85 obrotow korby.
Do jakiej kadencji się rozpędziłeś?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Nie pamiętam dokładnie ale napewno 110 było. Zresztą przy takiej kadencji ciężko mówić o jakimś nacisku na pedały, bo nie nadążam naciskać a już się korba obróci :lol:
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

Ja na normalnym rowerze osiągam kadencje 130-160 ale to już się zasuwa jak chomik.
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

X
Ostatnio zmieniony 22 sty 2020, 8:04 przez szkuba, łącznie zmieniany 1 raz.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

scuda pisze:
21 sty 2020, 19:37
W open source mam ustawione high cadence mode i jeszcze nie udalo mi sie ukrecic tak szybko zeby prad przestal podawac 😁 Choc z drugiej strony zauwazylem, ze ucina prad o okolo 30% powyzej 80-85 obrotow korby.
Czy nie patrząc na wyświetlacz jesteś w stanie odczuć ten spadek prądu?

Taka wysoka kadencja rzędu 110-120 jest przydatna np.przy rozpędzaniu. Żeby ją utrzymać na stałe trzeba być nieźle wytrenowanym. Mnie jeżdżąc na fabrycznym TSDZ2 przeszkadza właśnie problem z ucieciem wspomagania przy rozpędzaniu. Jestem ciekaw jaką jest różnica wspamagania pomiędzy rozwiązaniem Overdrive a experimental high cadence
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

Zaczynam robić trzeci rower na TSDZ2 z baterią 52V do ostrej jazdy po górach i w ostrych terenie. Mój styl jazdy to styl downhill'owy gdzie się da, czyli nie ma zjazdu, tylko płaski teren, to jadę pełną możliwą prędkością bardzo agresywnie. Tym razem wybrałem z krwi i kości downhilowy rowerek Mondraker Summum z 2015 na kołach 27,5 cali:
Zrzut ekranu 2020-01-23 o 20.05.24.jpeg
jego specyfikacja tutaj:
https://tiny.pl/tsrv2

Na razie zrobiłem dla żony Giant Yukon Full 48V - testowałem i modyfikowałem go ostatni sezon. Na ukończeniu mam dla 6-latka dziecięcy Scott 32V, do którego muszę zrobić skrzynkę na baterię. W nim będzie wspomaganie do małych prędkości, głównie ma mu pomagać wspinać się pod strome wzniesienia.
Zrzut ekranu 2020-01-24 o 11.58.22.jpeg
Zrzut ekranu 2020-01-24 o 12.01.03.jpeg
Przeznaczenie nowego roweru to downhill i ekstremalne zasuwanie po lesie. Jestem lekki 62kg, ale na custom orpogramowaniu na żony Giancie z TSDZ2 brak wspomagania na zbyt dużej kadencji mi na maxa przeszkadzała, dlatego kilka stron wcześniej zwróciłem Wam uwagę na ten problem pokazując momenty odcinania wspomagania poprzez wykres porównawczy silników firmowych. U mnie wygląda to tak: atakuję podjazdy gdzie trzeba się na maxa rozpędzić na ile pozwalają drzewa, kamole i dziury. Rozpędzam się na wolnym przełożeniu, dojeżdżam do zniesienia więc w trakcie zaczynam czuć że silnik się męczy więc zaczynam zrzucać w dół na szybsze przełożenia i doprowadza mnie do szału uczucie gdzie zmniejsza Ci się prędkość z równoczesną stratą wspomagania, bo kadencja jest za duża... Zresztą to nie tylko na podjazdach, ale również na prostych gdzie chcę przejechać odcinek leśny na jak największej prędkości i każda większa redukcja = utrata mocy...


Jakie zmiany w stosunku do oryginału planuję, wnioski wyciągnąłem z własnych obserwacji + z forów internetowych:


1. ZWIĘKSZENIE PRĘDKOŚCI:
Aby jeździć szybciej kupiłem przednią zębatkę 52T, którą w TSDZ2 montuje się jak poniżej:
tutaj detale: https://tiny.pl/tsrvj
Zrzut ekranu 2020-01-23 o 20.24.50.jpeg
Zobaczę czy na codzień będę jeździł na 52T, a na zębatkę oryginalną z TSDZ2 będę ręką przerzucał w terenie z maksymalnymi podjazdami. Czy na codzień na oryginalnej zębatce, ana dłuższych dojazdówkach zmiana na 52T.

2. PRZEŁOŻENIA TYŁ:
Teraz muszę wybrać co zrobić z tylnim przełożeniem w w/w Mondrakerze obcnie jest 11-36T. Mam dwie opcje:
1. Wymienię na 11-40T z adapterem przedłużającym przerzutkę. Obecnie w Giancie z TSDZ2 mam 11-40T i na przedniej oryginalnej zębatce z TSDZ2 pod górę jest idealnie tz. robię takie podjazdy że ledwo się na nie podchodzi na nogach. Słabym punktem jest trakcja opony :-)
2. Mam na stanie piastę Nuvinci 380N i może użyję ją w tej konstrukcji: https://tiny.pl/tsrvs:
Zrzut ekranu 2020-01-24 o 11.48.38.jpeg
jej zakres przełożeń jest bardzo zbliżony do 11-40T. Jej największą zaletą jest to że można zmieniać biegi pod maksymalnym obciążeniem i możemy założyć mega mocny łańcuch. Nie mamy problemu z ukosem. Czy Nuvinci które może przyjąć max 75Nm i max peak 90 Nm waży 2,5kg wytrzyma w tym zestawie? co o tym sądzicie?

3. PRZEGRZEWANIE:
Oczywiście przy moim stylu jazdy obowiązkowo zamontowałem czujniki temperatury. W większym terenie co jakiś czas muszę się zatrzymywać, bo łatwo mi go przegrzać. Więc będę go modernizował pod kontem odpprowadzenia temperatury. Pomysły z tego tematu: https://tiny.pl/tsrbh ale chyba najlepszy wychodzi ten, gość się chwali że praktycznie w 1:1 przenosi temperaturę silnika na obudowę:
Zrzut ekranu 2020-01-24 o 11.29.09.jpeg
4. BATERIA 52V (do tej pory jeździłem na 48V) BIDON CZY SKRZYNKA?
Po kilku latach jazdy na elektrykach wiem, że potrzebuję dużych zasięgów. W Giancie żony mam bidon od Glebora, daje rady. W tym rowerze tak zostanie. Na długie wyprawy pójdzie drugi bidon do plecaka, jako zapas. W w/w Mondrakerze mam dwie opcje:

1. Bidon. W konstrukcji Giant dla żony zamontowałem go na górze ramy i sprawdza się to bardzo dobrze, nie mam jakiegoś strasznego odczucia zbyt wysokiego środka ciężkości. Rowerem zasuwałem na zjazdach i nic się nie luzuje. Zamontowany jest na 3 nitonakrętki wiercone w ramie. W zjazdówce planuje zamontować go od dołu ramy, jak najniżej by koło nie dobijało i osłonić blachą aluminiowa którą można szybko odczepić w ten sposób:
Zrzut ekranu 2020-01-23 o 12.26.13.jpg
2. Skrzynka. Używam W Felcie z HUBem. Największa wada jest taka że nie mogę zostawić roweru na pół dnia w upał na pace samochodu, z obawy że się zapali. Bidonówki mogę zdjąć. Pozatym na codzienne krótkie wyjazdy z sąsiadami bidon starcza, a na dłuższe górskie wyjazdy mogę dokupić drugi bidon i wsadzić go do plecaka. No chyba że to będzie hybryda, czy zrobię skrzynkę w trójkąt ramy. Gdzie na dłuższe trasy będę miał bidon który doczepię do dolnej rurki ramy.

4. A MOŻE JEDNAK MOCNIEJSZY SILNIK Z TORQUE SENSOR:

Zastanawiałem się jeszcze nad najmocniejszym obecnie na rynku silniku z torques sensor czyli https://tiny.pl/tsrbx
Zrzut ekranu 2020-01-24 o 11.39.48.jpeg
ale jednak TSDZ2 ma ogromne wsparcie, jest już sprawdzony co się chrzani. O w/w silniku CYC przeczytałem wiele negatywnych opinie na enddles że ma sporo błędów w kodzie i programiście tygodniami nic z tym nie robią. Wydaje mi się że lepiej rok poczekać jak go trochę poprawią, no i pewnie cena też spadnie. Bafangi odrzucam jeździłem i odczucie bez torques sensor to dla mnie tragedia. HUBa Mxusa 3k w Felt Redemtion ale jestem po operacji przepukliny i jest dla mnie za ciężki.

Czy mógłbym szanownych kolegów podpytać o sugestię co do w/w zakresu prac. Nie miałem okazji testować najnowszego softu zostałem na 18-tce do tej pory jeździłem na 48V tutaj użyję 52V
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ankaa - na tym yukonie nie obawiasz się ze z czasem wyłamie się mocowanie skrzynki ??
co do kasety to ja bym mniej niż 46 nie dawał ale ja jestem dość ciężki , niemniej 46 mocno odciąża napęd . bardzo mnie interesuje nuvinci wiec chętnie poczytam o twoich eksperymentach . ja postanowiłem odejść od skrzynek na rzecz bidonów z wielu względów . na pewno wożenie rowerów na bagażniku jest kluczowe . odprowadzenie ciepła tam jest realizowanie opaską alu ? żadnej pasty czy termopadów?
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

pxl666 - 1. na yukonie jest bateria bidonowa chwycone w 4 punktach a nie standardowych 2 punktach, zasuwałem tak na bardzo ostrych zjazdach nie pojawiły sizadne luzy. Myślę że na standardowych 2 punktach mogło by się wyrobić. W planie miałem też chwycenie tego opaskami, ale na razie nie trzeba. Jeśli w tej zjazdowcy zdecyduje się dać użyć bidonówki i dać ją do góry nogami od spodu ramy, to na pewno użyję dodatkowych opasek. Nie dawałbyś mniej niż 46T z tyłu zamiast 40T? Co do odprowadzenie ciepła gość wziął płaskie kawałki blachy (o podanych na zdjęciu grubościach) i owinął nimi silnik ponoć przylegają do obudowy inaczej pewnie nie odprowadzały by tak skutecznie ciepła. Inni próbowali z termoparami, ale ponoć z płaskownikami jest najwydajniejsze odprowadzenie - ktoś od nas chyba w tym wątku pisał że zrobił tak samo i też jest super.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: ximad »

Co masz za błotniki w tym yukonie? Przedni nie zsuwa się z goleni?
/ups sorry za offtop, myślałem że to temat z konstrukacjmi własnymi
Ostatnio zmieniony 24 sty 2020, 14:51 przez ximad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

moim zdaniem 40t nie pozwala na takie odciążenie napędu jak 46 albo i nawet 50t . myślę ze silnik i napęd posłuży o wiele dłużej na takim przełożeniu - zwłaszcza jak się ostro wspinasz po górach
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ximad pisze:
24 sty 2020, 14:49
Co masz za błotniki w tym yukonie? Przedni nie zsuwa się z goleni?
zefale chyba
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

pxl666 - no dobra dziękuję za pierwszą propozycję jeśli z jakiś przyczyn nie zastosuję tej przekładni NuVinci to wybiorę SunRace MX80 11s kaseta 11-50T lub SunRace MX80 11s kaseta 11-46T. Chyba że znacie inne dobre kasety w tych rozmiarach?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

ximad - tak zefal no mud nie zsuwa się polecam.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

annkaa pisze:
24 sty 2020, 14:55
pxl666 - no dobra dziękuję za pierwszą propozycję jeśli z jakiś przyczyn nie zastosuję tej przekładni NuVinci to wybiorę SunRace MX80 11s kaseta 11-50T lub SunRace MX80 11s kaseta 11-46T. Chyba że znacie inne dobre kasety w tych rozmiarach?
Imho lepiej ztto 9s 11-46 wystarcza wtedy manetka 9s
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

Na jednym z ogłoszeń ktoś napisał "Dzięki zmianom w oprogramowaniu można wykorzystać opcję High Cadence, dzięki czemu wspomaga do ok 120 obr/min, a nie tylko 90 jak w serii. "
Jakiś użytkownik się wypowie?
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

2kola pisze:
25 sty 2020, 1:02
Na jednym z ogłoszeń ktoś napisał "Dzięki zmianom w oprogramowaniu można wykorzystać opcję High Cadence, dzięki czemu wspomaga do ok 120 obr/min, a nie tylko 90 jak w serii. "
Jakiś użytkownik się wypowie?
Na stronie 11 tego wątku o tym było.
Narobiło się już 20 stron i w kółko o tym samym.
Ludziom już się nie chce odpowiadać na podobne pytania.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

muppett pisze:
25 sty 2020, 8:42
2kola pisze:
25 sty 2020, 1:02
Na jednym z ogłoszeń ktoś napisał "Dzięki zmianom w oprogramowaniu można wykorzystać opcję High Cadence, dzięki czemu wspomaga do ok 120 obr/min, a nie tylko 90 jak w serii. "
Jakiś użytkownik się wypowie?
Na stronie 11 tego wątku o tym było.
Narobiło się już 20 stron i w kółko o tym samym.
Ludziom już się nie chce odpowiadać na podobne pytania.
Czasem mam wrażenie, że ludziom nie chce się dociekać, czytać, tylko wszyscy liczą na gotowe odpowiedzi podane na tacy.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Jest jeszcze opcja overdrive którą opisywałem kilkanaście postów wcześniej. Kupujesz silnik 36V i robisz flash na 48V. Silnik kręci do 110rpm.
https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... _the_TSDZ2

https://www.eco-ebike.com/collections/t ... tsdz2vlcd5
Sam tego nie testowałem ale jak najbardziej rozumiem potrzeba atakowania podjazdów na wysokiej kadencji. A może połączyć jedno i drugie czyli overdrive i experimental high Cadence?
Rower który wybrałeś jest fajny ale nie wiem czy nie lepszy był o geometrii enduro dlatego że ma lepszą pozycję pedałowania na podjazdach
Mi się marzy taka geometria jak w załączniku.
Załączniki
Nicolai-ION-G16-EBOXX-E-MOUNTAINBIKE-1-1140x760.jpg
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

2kola pisze:
25 sty 2020, 1:02
Na jednym z ogłoszeń ktoś napisał "Dzięki zmianom w oprogramowaniu można wykorzystać opcję High Cadence, dzięki czemu wspomaga do ok 120 obr/min, a nie tylko 90 jak w serii. "
Jakiś użytkownik się wypowie?
jak wygląda taka kadencja ?
coś takiego ?
na jakiej kasecie wspinasz się z taką kadencją pod OSTRE wzniesienia ?
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

pxl666 pisze:
25 sty 2020, 11:15
2kola pisze:
25 sty 2020, 1:02
Na jednym z ogłoszeń ktoś napisał "Dzięki zmianom w oprogramowaniu można wykorzystać opcję High Cadence, dzięki czemu wspomaga do ok 120 obr/min, a nie tylko 90 jak w serii. "
Jakiś użytkownik się wypowie?
jak wygląda taka kadencja ?
coś takiego ?
na jakiej kasecie wspinasz się z taką kadencją pod OSTRE wzniesienia ?
Nie jeżdżę po ostrych wzniesieniach. Głównie jeżdżę po lekkich pagórkach lub płaskim ale lubię jeździć na dużej kadencji.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Hm to chyba trzeba rozróżnić jazdę po górach, taką wymagającą, na małych prędkościach z dużymi obciążeniami od jazdy szutrowo asfaltowej gdzie bardziej się leci na prędkość a nie na moc . Chyba os firmware jednak bardziej się przydaje na asfalcie ? Bo jadąc w górach nie odczułem takiej potrzeby zmian, jedynie to dodałbym prądu na 123 stopniach asysty ale absolutnie nie jest to wymagane jak imho wymagane jest płynniejsze sterowanie mocą i softstart jak w moim klonie bafanga
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

annkaa pisze:
24 sty 2020, 12:50

2. Mam na stanie piastę Nuvinci 380N i może użyję ją w tej konstrukcji: https://tiny.pl/tsrvs: Zrzut ekranu 2020-01-24 o 11.48.38.jpeg jej zakres przełożeń jest bardzo zbliżony do 11-40T. Jej największą zaletą jest to że można zmieniać biegi pod maksymalnym obciążeniem i możemy założyć mega mocny łańcuch. Nie mamy problemu z ukosem. Czy Nuvinci które może przyjąć max 75Nm i max peak 90 Nm waży 2,5kg wytrzyma w tym zestawie? co o tym sądzicie?


4. A MOŻE JEDNAK MOCNIEJSZY SILNIK Z TORQUE SENSOR:

Zastanawiałem się jeszcze nad najmocniejszym obecnie na rynku silniku z torques sensor czyli https://tiny.pl/tsrbx
Zrzut ekranu 2020-01-24 o 11.39.48.jpeg
ale jednak TSDZ2 ma ogromne wsparcie, jest już sprawdzony co się chrzani. O w/w silniku CYC przeczytałem wiele negatywnych opinie na enddles że ma sporo błędów w kodzie i programiście tygodniami nic z tym nie robią. Wydaje mi się że lepiej rok poczekać jak go trochę poprawią, no i pewnie cena też spadnie. Bafangi odrzucam jeździłem i odczucie bez torques sensor to dla mnie tragedia. HUBa Mxusa 3k w Felt Redemtion ale jestem po operacji przepukliny i jest dla mnie za ciężki.

Czy mógłbym szanownych kolegów podpytać o sugestię co do w/w zakresu prac. Nie miałem okazji testować najnowszego softu zostałem na 18-tce do tej pory jeździłem na 48V tutaj użyję 52V
Ad2 tu są wrażenia z użytkowania N380 https://electricbike-blog.com/2016/01/0 ... -them-all/
Ad4. ciekawa opcja sam zajrzę z ciekawości

co do kaset 9s o dużej rozpiętości to jest jeszcze boxcomponents : https://www.boxcomponents.com/Box-Three ... te-Black_2
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

szkuba pisze:
25 sty 2020, 10:16
Jest jeszcze opcja overdrive którą opisywałem kilkanaście postów wcześniej. Kupujesz silnik 36V i robisz flash na 48V. Silnik kręci do 110rpm.
https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... _the_TSDZ2

https://www.eco-ebike.com/collections/t ... tsdz2vlcd5
Sam tego nie testowałem ale jak najbardziej rozumiem potrzeba atakowania podjazdów na wysokiej kadencji. A może połączyć jedno i drugie czyli overdrive i experimental high Cadence?
Rower który wybrałeś jest fajny ale nie wiem czy nie lepszy był o geometrii enduro dlatego że ma lepszą pozycję pedałowania na podjazdach
Mi się marzy taka geometria jak w załączniku.
Tak się składa że mam też ten silnik 36V > przygotowany do syna do tego małego Scotta. Mógłbym go użyć, a synowi wgrać soft na 36V do mojego silnika 48V. Tylko nie bardzo rozumiem dlaczego silnik 36V ma lepsze parametry niż 48V.... i będzie odporniejszy na większe obciążenia = większą kadencję.

Enduro mam z HUBem, a wybrałem DH bo jednak najbardziej twarz mi się cieszy przy zjazdach ;-)
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

annkaa pisze:
25 sty 2020, 22:58
szkuba pisze:
25 sty 2020, 10:16
Jest jeszcze opcja overdrive którą opisywałem kilkanaście postów wcześniej. Kupujesz silnik 36V i robisz flash na 48V. Silnik kręci do 110rpm.
https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... _the_TSDZ2

https://www.eco-ebike.com/collections/t ... tsdz2vlcd5
Sam tego nie testowałem ale jak najbardziej rozumiem potrzeba atakowania podjazdów na wysokiej kadencji. A może połączyć jedno i drugie czyli overdrive i experimental high Cadence?
Rower który wybrałeś jest fajny ale nie wiem czy nie lepszy był o geometrii enduro dlatego że ma lepszą pozycję pedałowania na podjazdach
Mi się marzy taka geometria jak w załączniku.
Tak się składa że mam też ten silnik 36V > przygotowany do syna do tego małego Scotta. Mógłbym go użyć, a synowi wgrać soft na 36V do mojego silnika 48V. Tylko nie bardzo rozumiem dlaczego silnik 36V ma lepsze parametry niż 48V.... i będzie odporniejszy na większe obciążenia = większą kadencję.

Enduro mam z HUBem, a wybrałem DH bo jednak najbardziej twarz mi się cieszy przy zjazdach ;-)
Pewnie chodzi tu o sposób sterowania silników prądu stałego.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2020, 0:17 przez 2kola, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

2kola pisze:
26 sty 2020, 0:08
annkaa pisze:
25 sty 2020, 22:58
Tak się składa że mam też ten silnik 36V > przygotowany do syna do tego małego Scotta. Mógłbym go użyć, a synowi wgrać soft na 36V do mojego silnika 48V. Tylko nie bardzo rozumiem dlaczego silnik 36V ma lepsze parametry niż 48V.... i będzie odporniejszy na większe obciążenia = większą kadencję.

Enduro mam z HUBem, a wybrałem DH bo jednak najbardziej twarz mi się cieszy przy zjazdach ;-)
Pewnie chodzi tu o sposób sterowania silników prądu stałego. Prędkość obrotową w silnikach prądu stałego steruje się przez zmianę napięcia.
Czyli silnik 36V będzie odporniejszy na przegrzania i wydajniejszy (większa kadencja) niż 48V po podłączeniu go do baterii 52V??
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Bardziej odporny na przegrzania raczej nie. Może jedynie z powodu niższych wymaganych prądów. Opisywany sposób modyfikacji dotyczy głównie zwiększenia użytecznej kadencji. Co do szczegółów to musisz poczytać na forach (głównie endless sphere oraz sklep z US ecobikes ) jak to zrobić. Ja tego jeszcze nie próbowałem. Innymi słowy możesz być pierwszy ;) na 52 musisz oczywiście wgrać inny soft czuli z silnika 36 zrobić 52v ten będzie sie kręcił jeszcze szybciej.

Co do wersji dla syna to bym go nie modyfikował do 36V bo użyteczna kadencja spadnie. Wystarczy zmniejszyć moc i szybkość narastania mocy
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

Dobra dla potomnych przedstawię w jaki sposób przymierzałem się do silnika + do opcji baterii skrzynka vs. bidonów Hailong od Glebora że w skrzynce w trójkącie ramy wyszło mi idealnie tyle samo ogniw co w Hailongu czyli 70 sztuk, stąd wolałbym mocować bidonówkę od spodu bo wtedy na dłuższe wyprawy mogę wozić na podmiankę drugą w plecaku. Dodatkowo bidonówka od spodu obniża środek ciężkości roweru.
Powiem mam że mam wielką zagwostkę czy montować TSDZ2 czy CYC z torques sensor. Ponieważ CYC waży tyle samo co TSDZ2, do tego jest dużo łatwiejszy w montażu. Do TSDZ2 muszę dokupić jeszcze drogi wyświetlacz 850C z Bafanga. I przy TSDZ2 jest dużo więcej roboty tz. trzeba kombinować metodą prób i błędów z lepszym chłodzeniem, trzeba go doszczelnić jeśli będę jeździł w deszczu, przy ostrzejszej jeździe prędzej czy później czeka mnie wymiana na mosiężną zębatkę i pewnie wymiana łożyska. Przeciwko CYCowi jest to że muszę wtedy użyć skrzynki zamiast bidonu, lub bidon i CYC pochylony do przodu, oczywiście jest jeszcze kwestia dużo większej ceny, ale jako kilkuletni użytkownik rowerów elektrycznych już zdążyłem się nauczyć że biorąc pod uwagę w/w czynniki to przy TSDZ2 robocizna przy przegrzewaniu, wodoodporności ewentualnych awarii i tak się pewnie po roku lub dwóch ta cena się wyrówna.
Co tu wybrać, co tu wybrać.... :-)
Zrzut ekranu 2020-01-26 o 11.21.31.jpg
Zrzut ekranu 2020-01-26 o 11.21.43.jpg
Zrzut ekranu 2020-01-26 o 11.21.54.jpg
Zrzut ekranu 2020-01-26 o 11.22.06.jpg
Zrzut ekranu 2020-01-26 o 11.22.19.jpg
Zrzut ekranu 2020-01-26 o 11.22.33.jpg
Blat jest po złej stronie ale to nie ma znaczenia, tak miałem schemat.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Zdarzyło Ci się już zalać ts? Przegrzać do wyłączenia? Co do zalania to myślałem nad sprayem ochronnym do elektroniki, ja jeszcze nie zagrzałem silnika ale to może kwestia mojej jazdy , dużo wspomagam na kasecie 46t...
Ten cyc to imho nieporozumienie, w każdym razie do roweru mid. Niewiem jak można wspomagać moc większa niż 1kw...moim zdaniem idealny byłby bbshd z tensometrem ale jakimś dziwnym trafem bafang tego nie robi , a sam czujnik obrotu to lipa wobec tensometru. Tszd2 ze swoją ceną, wymiarami , masą i łatwością obsługi jest bezkonkurencyjny, zwłaszcza że jest open fw i można go moddować
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Dziś zamówiłem 2 komplety TSDZ2 wersja z manetką 48V 750W z PSWPower na Ali magazyn Czechy :D z dodatkowymi akcesoriami jak czujniki hamulców, czujnik zmiany biegów, prowadnicę łańcucha i zapasową niebieską zębatkę - tak w razie "W", wyświetlacz KT LCD3 kupię w Nexunie.
Przy wczorajszej burzy mózgów z kumplem i "łyku talentu" :lol: padła decyzja, że napęd przetestujemy na naszych Specach chwilowo z hubami w kole, jak spasi to do huba się kupi jakiegoś hrdtaila i będzie krążownik na długie trasy a lekki full z midem w góry :mrgreen:
Zakupiłem też na Allegro programator ST link V2 i czujnik temperatury LM35.
Teraz pozostaje czekać na paczuszki, jak ja uwielbiam grzebać przy rowerach :x
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Skąd jesteś Gregory?
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Mam wpisane w lokalizacji, Bielsko-Biała.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

He noto już nas trochę z bb jest , to musimy się kiedyś zgadać na jakieś jazdy
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Chętnie chętnie ;)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Ankaa a może spróbuj wersję skrzynki w światło ramy plus do tego mała skrzyneczka pod ramą, wszystko połączone szeregowo. Pewnie ze 120 ogniw uda się upakować. Jak dla mnie to mała przyjemność wozić na trasie bidonówkę w plecaku.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

scuda pisze:
26 sty 2020, 19:25
Ankaa a może spróbuj wersję skrzynki w światło ramy plus do tego mała skrzyneczka pod ramą, wszystko połączone szeregowo. Pewnie ze 120 ogniw uda się upakować. Jak dla mnie to mała przyjemność wozić na trasie bidonówkę w plecaku.
Ostatnio w górach w obawie przed mrozem i sagiem itd zabrałem w plecak rękawice, wodę 1.5l i drugiego hailonga . Kompletnie tego nie odczułem podczas jazdy a zabezpieczenie było. Nomen omen wystarczyło batki na ramie i ogólnie było gites, ale przekonałem się wtedy definitywnie że hailongi górują nad skrzynkami w momencie kiedy nie potrzebujesz dużych prądów a wozisz rower na bagażniku albo w aucie . Batka sobie siedzi w ciepełku rower w zimnym garażu. Szkoda że obudowa hailonga jest jednak tak droga bo powinna kosztować Max 100 a nie dwie
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

"czujniki hamulców, czujnik zmiany biegów"

Uważam że tego nawet nie zamontujesz bo jest zbędne, czujnik zmiany biegu bym przytulił do bafanga ale w ts jest niepotrzebny
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Zalezy kto jak lubi, mnie tam woda 1.5l w butelce już ciąży, bo uwiera w plecy :) Mam plecak specjalny, gdzie się wlewa wode do worka i wtedy jest git.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

pxl666 pisze:
26 sty 2020, 20:02
"czujniki hamulców, czujnik zmiany biegów"

Uważam że tego nawet nie zamontujesz bo jest zbędne, czujnik zmiany biegu bym przytulił do bafanga ale w ts jest niepotrzebny
Wyjdzie w praniu, lepiej żeby zostało w szufladzie niż miałbym się wk.... że nie zamówiłem.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5838
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Gregory pisze:
26 sty 2020, 20:06
pxl666 pisze:
26 sty 2020, 20:02
"czujniki hamulców, czujnik zmiany biegów"

Uważam że tego nawet nie zamontujesz bo jest zbędne, czujnik zmiany biegu bym przytulił do bafanga ale w ts jest niepotrzebny
Wyjdzie w praniu, lepiej żeby zostało w szufladzie niż miałbym się wk.... że nie zamówiłem.
Też straciłem kasę na czujnik hamulca i manetke , absolutnie zbędne pinkle. Tu się właśnie objawia piękno tensometru , nie cisniesz na Biedronia i zmieniasz przeżutkę albo ciśniesz po heblu , ŻADNE czujniki nie są potrzebne , w sumie to można by się nawet bez displaya można było obyć albo mógłby być ten najmniejszy z zestawu
ODPOWIEDZ