MID-DRIVE TSDZ2 750W
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
- Lokalizacja: Siemianowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Aby utrzymać wysoką prędkość to blat z przodu raczej oryginalny Z 42 a żeby muc pokonywać 10 % podjazdy to kaseta z tyłu 42-44 Z po asfalcie w zupełności wystarczy.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na chomika wrzuciłem podjazd na Przegibek (od Bielska więc trochę łatwiejszy) i "możliwości" silnika 250 wat na takim podjeździe (video "Przegibek.AVI").toldo pisze: ↑27 kwie 2023, 9:21tkoko - w tym przypadku jednak wydaje mi się, że zamiana blatu na mniejszy będzie konieczna. Jestem przyzwyczajony do stosunkowo wyższej kadencji. Tzn pokonując wzniesienia na analogu zawsze jadę 1x1 albo 1x2 tzn 34 (bądz 30) z tyłu i 28 z przodu. Dlatego też myślałem o zmianie blatu z przodu na mniejszy. Czy jednak odczucia na rowerze z napędem MID są troche inne i niekoniecznie będzie potrzebna mi zmiana blatu? Głównie rozchodzi się o to, że nie chciałbym zagrzać i zajechać silnika.
http://chomikuj.pl/tkoko
rower składak jak na zdjęciu, silnik HUB przekładniowy 250 wat, koła 20", przełożenie zapewne 48/28T. Jak widać trzymając jedna ręką kierownicę, druga kamerkę, będąc dziadkiem (wówczas 65l), bez problemu "ścigam" rowerzystów analogowych.
Na jakich przełożeniach w TSDZ2 można "spokojnie" podjechać na Przegibek bez przegrzania silnika, więcej do powiedzenia ma Gregory, bo "testował"
viewtopic.php?p=117742#p117742
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 kwie 2023, 21:54
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
W takim razie będę musiał pomyśleć o zmianie kasety i przerzutki. I zapewne też manetek bo ciężko o kasetę 9 rzedową z przełożeniem 42-44.
Gdzieś jednak pojawia się myśl, że chyba lepiej będzie jak zakupię hardtaila do moich zastosowań, który będzie lepiej przystosowany przełożeniami. A mój rower crossowy zostawię jednak w spokoju i pozostanie analogiem
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
to lepiej iść w 38t przód i jednak 46t tył żeby ten zapas momentu i kadencji był
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ktoś się orientuje czy to jest ten sam tensometr i oprogramowanie co w TSDZ2 ?
https://pswpower.com/products/tsdz2b-to ... d-850c-257
https://pswpower.com/products/tsdz2b-to ... d-850c-257
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja polecam od razu wgrać osf i zamontować czujnik temperatury, wtedy masz spokojną głowę bo na pewno nie przegrzejesz a z czasem zobaczysz czy brakuje i czy trzeba mieszać w napędzie.
Miałem w poprzednim rowerze 42t z przodu i chyba 34t z tyłu, był to Spec z opisu, w góry ostre szlaki masakra ale po ścieżkach dawał radę, na kole 26" leciał ok 45 km/h więc na kole 28" z 38t a może i z 36t z przodu powinieneś mieć podobnie. Kasety o większej rozpiętości 9s są dostępne na AliExpress sam miałem bodajże 46t do tego przedłużka haka żeby przerzutka to obsłużyła zwykle jest w komplecie z kasetą.
Miałem w poprzednim rowerze 42t z przodu i chyba 34t z tyłu, był to Spec z opisu, w góry ostre szlaki masakra ale po ścieżkach dawał radę, na kole 26" leciał ok 45 km/h więc na kole 28" z 38t a może i z 36t z przodu powinieneś mieć podobnie. Kasety o większej rozpiętości 9s są dostępne na AliExpress sam miałem bodajże 46t do tego przedłużka haka żeby przerzutka to obsłużyła zwykle jest w komplecie z kasetą.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dziś żona wjeżdżała ze Szklarskiej pod Wysoki Kamień oraz kopalnie kwarcu. Kaseta 9 rzędów,. Zabatka z tyłu nie jest duża, nie wiem, ile zębów ale wyraźnie mniejsza niż tarcza hamulca po przeciwnej stronie. Z przodu fabryczny blat 42 t.
Żona zaliczyła też w przeszłości na tym rowerze Przełęcz Karkonoską. To jest chyba najtrudniejszy szosowy podjazd w Polsce, wg wikipedii. Żeby tam wjechać rowerem MTB to już trzeba mieć pod noga. Być wyćwiczonym. Widziałem zwykle osoby, które się szarpnęły na pokonanie tej górki, wisiały na kierownicach swoich rowerów pchając je pod górę i wyglądając jak po torturach, jakby mieli paść. Najbardziej strome momenty to podobno 28% nachylenia.
Jak ktoś potrzebuje mieć lżejsze przełożenie, to lepiej kupić kasetę z większym zakresem. 42 t bardzo się przydaje do jazdy po szosie w terenie płaskim.
Orientuję się ktoś, czy do fabrycznych silników ( Shimano, Bosch, Panasonic, Bafang m510) można montować blaty 42 t? Kiedyś żona chce mieć fabrycznego ebike ale już jej mówiłem, że może być ograniczona z pojemnością baterii i z prędkością.
Co do mojej baterii. Odebralem wczoraj nowy bidon z mgvolt, do którego dostałem instrukcję obsługi. Jest w niej napisane, że po naładowaniu bms przez kilkadziesiąt minut wyrównuje napięcie ogniwach. W związku z czym kolejnego dnia po pełnym naładowaniu podłączyłem znowu baterie pod prąd i ładowarka ruszyła. Ma ona na wyjściu 3A i ładowała jeszcze baterie do pełna ponad godzinę Po kilkunastu godzinach podłączyłem ponownie, ładowała 20 minut aż się wyłączyła. No i dziś podczas jazdy, która zaraz wkleję nie zeszła ani kreska mimo tego, że rower wciągnął żonę pod dużą górkę. Więc może ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw na full bo odbierała je jako pełne, a dopiero kiedy napięcie w nich zostało wyrównane, ładowarka była w stanie dopchać jeszcze prądu.
Żona zaliczyła też w przeszłości na tym rowerze Przełęcz Karkonoską. To jest chyba najtrudniejszy szosowy podjazd w Polsce, wg wikipedii. Żeby tam wjechać rowerem MTB to już trzeba mieć pod noga. Być wyćwiczonym. Widziałem zwykle osoby, które się szarpnęły na pokonanie tej górki, wisiały na kierownicach swoich rowerów pchając je pod górę i wyglądając jak po torturach, jakby mieli paść. Najbardziej strome momenty to podobno 28% nachylenia.
Jak ktoś potrzebuje mieć lżejsze przełożenie, to lepiej kupić kasetę z większym zakresem. 42 t bardzo się przydaje do jazdy po szosie w terenie płaskim.
Orientuję się ktoś, czy do fabrycznych silników ( Shimano, Bosch, Panasonic, Bafang m510) można montować blaty 42 t? Kiedyś żona chce mieć fabrycznego ebike ale już jej mówiłem, że może być ograniczona z pojemnością baterii i z prędkością.
Co do mojej baterii. Odebralem wczoraj nowy bidon z mgvolt, do którego dostałem instrukcję obsługi. Jest w niej napisane, że po naładowaniu bms przez kilkadziesiąt minut wyrównuje napięcie ogniwach. W związku z czym kolejnego dnia po pełnym naładowaniu podłączyłem znowu baterie pod prąd i ładowarka ruszyła. Ma ona na wyjściu 3A i ładowała jeszcze baterie do pełna ponad godzinę Po kilkunastu godzinach podłączyłem ponownie, ładowała 20 minut aż się wyłączyła. No i dziś podczas jazdy, która zaraz wkleję nie zeszła ani kreska mimo tego, że rower wciągnął żonę pod dużą górkę. Więc może ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw na full bo odbierała je jako pełne, a dopiero kiedy napięcie w nich zostało wyrównane, ładowarka była w stanie dopchać jeszcze prądu.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Te kreski na wyświetlaczach to sobie można o kant d@#$& rozbić, pierwsza kreska zniknęła mi przy 60% baterii. Jeśli macie wskaźnik procentowy nie patrzcie na kreski.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jazda żony jest od 600 metrów nad poziom morza na samym początku jazdy i ciągnie się na sam szczyt i później z powrotem do 600 metrów. Dalej jechałem sam. Nie zeszła jej żadna kreska. Jeszcze się okaże, że niepotrzebnie nową baterię kupilem
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
U mnie zawsze były bardzo miarodajne. Nawet jak z baterią się zaczęło dziac to, co tu opisuje od kilku stron, to kreski schodziły po prostu szybciej ale w rozsądnych odstępach czasu w trakcie jednostajnej jazdy.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
No widzisz a ja wróciłem do domu z 39% baterii a kolejna kreska mi nie zeszła. Mam wyświetlacz KT-LCD3 i soft 0.19
Kreski nijak się mają i nie zwracam na nie uwagi ale procent naładowania zużycie wh czy wskaźnik zużycia wh/ km działają mega precyzyjnie. Wskazania zasięgu wg średniego zużycia nie miałem okazji sprawdzić ale przy odpowiednio wprowadzonych w system parametrach baterii myślę że też dokładnie.
Kreski nijak się mają i nie zwracam na nie uwagi ale procent naładowania zużycie wh czy wskaźnik zużycia wh/ km działają mega precyzyjnie. Wskazania zasięgu wg średniego zużycia nie miałem okazji sprawdzić ale przy odpowiednio wprowadzonych w system parametrach baterii myślę że też dokładnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
To ja może dorzucę swoje 3 groszetoldo pisze: ↑27 kwie 2023, 9:21Dzięki za odpowiedzi. Może też nie do końca dobrze to ująłem. Poruszam się w miarę możliwości po stosunkowo płaskich drogach asfaltowych, ale w moim terenie często są przewyższenia, których nie jestem w stanie ominąć jeśli chcę pojechać trochę dalej. Powiedzmy, że są to wzniesienia do 10 %
pxl666 - raczej miałem na myśli poruszanie się po drogach publicznych i myślałem o wzniesieniach na drogach publicznych. Mam tu na myśli maksymalnie takie wjazdy jak np jazda przez Przegibek do Bielska Białej. Czy mimo tego jednak przełożenia aż 11-50 z tyłu i 36 z przodu są konieczne ?
Kupują silnik, montuj - będzie OK (ludzie na kolarkach mają korby 52/36, kasety 11-28 i Przegibek analogowo pokonują).
Jeżeli będzie nie OK - to zainwestujesz w większą tylną kasetę z Ali (najtaniej 8s11-42 drożej 8s11-46)
ps. zmiana przedniej zębatki zwiększa przekos łańcucha (bo oryginalna jest zagięta do wewnątrz)
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw "na full", bo ogniwo/"P" które pierwsze osiągnęło poziom 4.2- 4.25V, wyłączyło ładowanie/BMS. Po spadku/wyrównaniu napięć BMS ponownie włączył możliwość doładowania/wyrównania baterii.
Jak rozumiem żona jechała na "starej" baterii czy tak?
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
- Lokalizacja: Siemianowice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A nie pisałem że bateria się rozjechała i trzeba ją wyrównać. Jeżeli chcecie kierować się wskaźnikami procentowymi na wyświetlaczu to szczerze odradzam, jedynym słusznym wglądem w stan naładowania to pomiar napięcia przy obciążeniu. Realizuje to tylko OS.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
codo wspinania się na fabrycznym blacie i kasecie 36t - można autem startować z 3ki i pokonywać wzniesienia na 5ce , można czyli da się . czy ma to sens ?
jak chcesz zachować możliwość szybszej jazdy to zainwestuj w napęd z kasetą 50t - nadal najniższe przełożenie będzie jak było ale najwyższe będzie znacznie wydajniejsze mocowo / mniej obciążające dla silnika łańcucha itd kolan
jak chcesz zachować możliwość szybszej jazdy to zainwestuj w napęd z kasetą 50t - nadal najniższe przełożenie będzie jak było ale najwyższe będzie znacznie wydajniejsze mocowo / mniej obciążające dla silnika łańcucha itd kolan
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 kwie 2023, 21:54
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Fajnie że opisaliście Wasze doświadczenia dotyczące wielkości kaset z tyłu w zależności od wielkości blatu. Daje to fajny pogląd na sprawę , więc stwierdzam, że w każdym razie wymiana kasety chyba mnie nie ominie jednak. W takim razie rozejrzę się za czymś.
A jeszcze kwestia ilości zębatek z tylu na kasecie. Przy oryginalnym blacie najlepsza linia łańcucha jest z reguły na największej zębatce z tyłu? Przynajmniej tak zaobserwowałem przeglądając niektóre zdjęcia. Więc im bliżej najmniejszej zębatki tym linia się pogarsza? Jaka według Was jest najbardziej optymalna wielkość kasety z tyłu co do ilości zębatek? 9 jest ok czy raczej mniej ?
A jeszcze kwestia ilości zębatek z tylu na kasecie. Przy oryginalnym blacie najlepsza linia łańcucha jest z reguły na największej zębatce z tyłu? Przynajmniej tak zaobserwowałem przeglądając niektóre zdjęcia. Więc im bliżej najmniejszej zębatki tym linia się pogarsza? Jaka według Was jest najbardziej optymalna wielkość kasety z tyłu co do ilości zębatek? 9 jest ok czy raczej mniej ?
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Optymalna linia łańcucha najlepiej na środki kasety, często niemożliwe. Przy konwersjach linia łańcucha schodzi w kierunku małej zębatki co skutkuje mniejszymi lub większymi problemami na dużych zębatkach kasety i większym przekosem który przy zwykłej oryginalnej zębatce z przodu będzie powodował spadanie łańcucha. Trzeba się ratować prowadnicami łańcucha albo zębatką narrow wide ktora super trzyma łańcuch.
Co do ilości zębatek z tyłu 9 to bym powiedział optymalnie, ja mam teraz fabrycznie kasetę 12s i na mój gust trochę tego za dużo, trzeba się naklikać żeby był efekt.
Co do ilości zębatek z tyłu 9 to bym powiedział optymalnie, ja mam teraz fabrycznie kasetę 12s i na mój gust trochę tego za dużo, trzeba się naklikać żeby był efekt.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Myślę że trzeba być "masochistą" by Przegibek (od Bielska 4.8 km, średnia 5.2%, max 9.5%, od Międzybrodzia 6.6 km, średnia 4.9%, max 11.9%), pokonywać rowerem elektrycznym z prędkością 6 - 8 km/godz na blacie 50T. W młodości Przełęcz Salmopolską (od Szczyrku, 10 km, średnia 4.3%, max 14%, od Wisły, 7.6 km, średnia 5.5%, max 12%) jeździło się "rowerem" (Uralem jeżeli ktoś kojarzy) na przełożeniu (strzelam) 46/16T bo tylko takie było do dyspozycji
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Taa kiedyś to było
Przegibek na 38 - 50 to sobie można kolanami zęby powybijać
Przegibek na 38 - 50 to sobie można kolanami zęby powybijać
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Chodzi o to, że do trekkinga kaseta 50t to kapkę przesada. Nie będzie podjeżdżał 20% po szutrze czy innych kamerdolcach a podjazdy asfaltowe robi się z większą prędkością. Poza tym chyba żadna przerzutka 9s nie obsłuży 50t skoro z przedłużką haka ledwo daje radę 46t.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
cały napęd bym zmienił . wiadomix że może mu i 40t wystarczyGregory pisze: ↑28 kwie 2023, 16:03Chodzi o to, że do trekkinga kaseta 50t to kapkę przesada. Nie będzie podjeżdżał 20% po szutrze czy innych kamerdolcach a podjazdy asfaltowe robi się z większą prędkością. Poza tym chyba żadna przerzutka 9s nie obsłuży 50t skoro z przedłużką haka ledwo daje radę 46t.
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tak, na starej. Co do nowej, to się w Szklarskiej Porębie po dojechaniu na miejsce okazało, że do ładowarki nie miałem dołączonego kabla zasilającego, więc jej nawet nie ładowałem i oznajmiłem żonie, że pojedzie kolejnego dnia rano na starej. Następnie poczytałem wieczorem instrukcje od nowej baterii i po zaznajomieniu się z faktem, że bms wyrównuje poziom napiecia po naładowaniu baterii i po sugestii na forum, że się napięcie w sekcjach mogło rozjechać, wpadłem na pomysł, żeby starą baterię podłączyć pod ładowarkę jeszcze raz. Ładowała się ponad godzinę, jak pisałem wcześniej. Zobaczę jeszcze po powrocie do Bydgoszczy w jakim tempie schodzą kreski, podczas jazdy 30km/h po płaskim, to będzie najbardziej miarodajny punkt odniesienia, bo świeży i dobrze pamięta. Wstępnie jednak wydaje mi się, że doładowywanie coś pomogło. Jazda pod górę trwała 1:08 i wznios 460 metrów. Z górki z 20 minut. Można szacować, że przez 3 po górach poszłyby 3 kreski, więc tyle co pamiętam z przeszłości. Czyli dużo jazdy i jeszcze bezpieczna rezerwa w baterii.tkoko pisze: ↑28 kwie 2023, 6:52Ładowarka nie ładowała wszystkich ogniw "na full", bo ogniwo/"P" które pierwsze osiągnęło poziom 4.2- 4.25V, wyłączyło ładowanie/BMS. Po spadku/wyrównaniu napięć BMS ponownie włączył możliwość doładowania/wyrównania baterii.
Jak rozumiem żona jechała na "starej" baterii czy tak?
Nową baterię może będę sprzedawał ze stratą po dalszej obserwacji starego bidonu. Nówka jest w stanie fabrycznym. Nieużywana ani nie ładowana więc z poziomem napięcia odpowiednim do przechowywania.
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dziś 1300 metrów i zeszły dwie kreski. Myślę, że chwila poszłaby trzecia, więc kupa jazdy, a duży zapas prądu żonie został.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie mam miernika ze sobą w górach. Teraz to też muszę zmierzyć po pełnym naładowaniu. Możliwe, że 0.1 V będzie więcej, niż w ostatnim pomiarze, który tu wrzucałem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wystarczy zmierzyć napięcie po powrocie do domu, odjąć 0.3 V (przy dobrych/sprawnych ogniwach) razy ilość "P", by mieć pogląd jaką pojemnością jeszcze dysponowałeś w górach.
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Narzekacie na trwałość TSDZ a dla shimano za grube tysiące przebieg 3500km to już duży przebieg... a do tego nie ma do zakupu żadnej części zamiennej. Może jednak warto doceniać te chińskie twory które przyjmują każdą baterię i każdy trochę kumaty człowiek pod swoją strzechą sobie to naprawi.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
no ale koles nie zabrał się za boscha brose czy yamahe ...nie żebym był apologetą owych ale może są lepsze do serwisowania . generalnie odkrycie ameryki ze mozna kupic tanio zajechaną używkę... generalnie taba opowiadał farmazony jak zwykle zamiast dociekać CO typo serwisuje poza łożyskami , skoro nie ma kompletnie dostępu czesci to co on dorabia zębatki na cnc ? skupuje 5 silników żeby poskładać jeden ? jest oczywiste że pad elektroniki jest nienaprawialny i zdech sterownika czy czujnika nacisku to kapota. a nie ma ich tak wiele w drugim obiegu żeby to miało sens . zwlaszcza ze kolo sam mówi że naprawialność 10%...
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Shimano ma fajny feeling w Trail. Progresywny poziom mocy a nie progresywny moment. Daje poczucie że ciągle pedałujesz z lekkim oporem i dopiero jaki ciśniesz mocniej to się odpala mocniej. Osobiście wolę felling Brose ale to kwestie osobiste być może.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jakby kogoś interesowało to znormalizowałem wykresy odczyty mocy i momentu które kiedyś zrobił Marek z Bikel (w sumie to za jego namową nawet ) . TSDZ był hamowany na hamowni dla pojazdów spalinowych więc nie są super dokładne ale ogólnie daje pojęcie:
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
no ale koles nie zabrał się za boscha brose czy yamahe ...nie żebym był apologetą owych ale może są lepsze do serwisowania
No tak lepi z 10szt jedną może coś tam dorobi na tokarce jeżeli to prosty element wątpię żeby dorabiał zębatki po za tym tego elektrozłomu ma w pierony.zamiast dociekać CO typo serwisuje poza łożyskami , skoro nie ma kompletnie dostępu czesci to co on dorabia zębatki na cnc ? skupuje 5 silników żeby poskładać jeden
Ma dostęp do wielu sztuk.jest oczywiste że pad elektroniki jest nienaprawialny i zdech sterownika czy czujnika nacisku to kapota. a nie ma ich tak wiele w drugim obiegu żeby to miało sens . zwlaszcza ze kolo sam mówi że naprawialność 10%...
Powiedział że w tabelkach to awaryjność innych marek jest podobna ale że shimano dominuje na rynku to dlatego wydaje się że ciągle tylko shimano się psuje ale statystycznie jeden pies psują się podobnie często. Po za tym wspomniał że do innych marek da się co nieco kupić i naprawić ale też nie wszystko żeby nie było zbyt kolorowo.no ale koles nie zabrał się za boscha brose czy yamahe ...nie żebym był apologetą owych
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na fotach widać naklejki po 10k km więc nie straszcie - ja kiedyś gdzieś (przed zakupem) czytałem że E8000 najmniej awaryjny
Różnica jest... mamy 1 rower z TSDZ2 i 2-gi z Shimano E8000 (3,3k przebiegu - 98% na trybie ECO).
Różnica jest... mamy 1 rower z TSDZ2 i 2-gi z Shimano E8000 (3,3k przebiegu - 98% na trybie ECO).
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Aż trzy silnik dotrwały do 10k chwała bijmy pokłony... Czyli jeden góra dwa sezony i silnik do zmiany. To Twoim zdanie dobry wynik? Ja już wole TSDZ kosztuje trzy razy mniej przyjmie każdą baterię i naprawie jak będzie trzeba sam a przy tej cenie zapasowy może czekać sobie na półce żeby nie czekać na części zamienna do przeprowadzenia naprawy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ja tam nie łapie wgl pałowania nad pracą czujnika. tsdz2 czy yamaha czy m620 dlamnie jeden pies . podaje moc w funkcji nacisku i wuj . zapomniałbym o tym po 10km ...A typo jakieś doktoraty z tego pisze...
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Szkoda że w EU nie mamy takiego Louis Rossmann'a , który lobbowałby za tzw. Right To Repair. Każdy producent tych silników powinien udostępniać instrukcje demontażu oraz wszystkie część zamienne włącznie z elektroniką sterujacą. Największym skandalem jest autodestrukcja bms'a w akumulatorach Bosch przy próbie regeneracji uszkodzonych cell.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
o ile wiem to w UE jest właśnie nakaz dla producentów do utrzymania produkcji części zamiennych przez chyba 5 lat
- Gregory
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wystarczy zapewne skorzystać z autoryzowanego serwisu, tak jak jest to w wypadku np samochodów.
To że brak takich części w sprzedaży (podobnie jak przy samochodach) wynika zapewne z "prawa własności" producentów do tych części i konieczności uzyskania "licencji" na wyrób/sprzedaż zamiennika.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Taa autoryzowany serwis... Coś jak u Apple? Louis Rossmann już coś na te temat by miał do powiedzenia
- zyggi
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
z samochodami to Ci sie omylilo, zdecydowana wiekszosc czesci wystepuje w zamiennikach a oryginaly nie wystepujace jako zamiennik mozna kupic w aso bez koniecznosci montazu tamze..inna sprawa to cena - pamietam ze kilkanascie lat temu sonda lambda do pewnej starej hondy byla dostepna tylko w aso za zdrowo ponad 1000 zl co stanowilo juz wtedy znaczna czesc wartosci auta
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
3 - 4 lata temu brat kupił w "salonie" Forda (gwarancja/rękojmia na pół roku). Rok później zaczęły "padać" wtryski. Oczywiście "Janusz" mu wymienił na "zamiennik", bo taniej i na szrocie do wyboru do koloru, po czym i tak musiał odwiedzić "salon/autoryzowany serwis", bo tylko tam można było zaprogramować wtryski. Efekt koszt niewiele mniejszy a w sumie brak gwarancji, bo kto niby miałby odpowiadać za awarię w tym przypadku.
W rowerach elektrycznych na razie nie mamy złomowisk e-rowerów takich jak w Chinach czy Holandii, więc nie ma ani "Januszy" do napraw (sorry Janusze), ani części zamiennych/z odzysku.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ale mam na myśli sytuację że kupujesz fabrykę i nie jeździsz dużo więc masz ten rower np 6 lat i dopiero po takim czasie masz awarie , jedziesz na serwis i tam się dowiadujesz że od roku czesci juz nie ma . a np kolejny silnik yamahy ma inne mocowanie i nie podmienisz go (chyba że adapterem ale wtedy serwis się wypycha na taka robote )... i możesz mieć drogi dobry rower w świetnym stanie ale rocznikowo jesteś udupiony ...chyba ze wlasnie serwis musi zapewniać części przez 5 lat od daty produkcji / zakupu itd ...
- zyggi
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
wtryskow nie ma w zamiennikach, to nie tarcze czy klocki, mogly byc jedynie "regenerowane" - natomiast szanujacy sie warsztat daje gwarancje na swoje uslugi wraz z czesciami jesli robota jest wykonywana kompleksowo i tu jest problem bo jak jest w tym kraju to myslacy wiedza..a ze wiekszosc nie mysli to jest jak jest...wiekszosc to sie nawet hulajnoga nie powinna poruszac a jedyne co mogliby posiadac to rolka papieru toaletowego ;]
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A ile lat wytrzyma fabryczny NOWY samochód eksploatowany ekstremalnie, maksymalne obroty, podkręcony silnik, nitro dodatki do benzyny, palenie gum itd. Podobnie mamy z rowerami fabrycznymi. Ludzie "podkręcają" je jak mogą i kiedy mogą. Co z tego wynika widać po 68 stronach tego tematu na forum. Dopóki nie znamy historii tych silników/rowerów ciężko wyrokować o ich jakości.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
przecież ja piszę o okazjonalnym użytkowaniu. normalnym ale z dużymi interwałami więc zużycie następuje relatywnie powoli dużo dłużej niż okres gwarancji czy suportu serwisowego dla danego modelutkoko pisze: ↑07 maja 2023, 19:51A ile lat wytrzyma fabryczny NOWY samochód eksploatowany ekstremalnie, maksymalne obroty, podkręcony silnik, nitro dodatki do benzyny, palenie gum itd. Podobnie mamy z rowerami fabrycznymi. Ludzie "podkręcają" je jak mogą i kiedy mogą. Co z tego wynika widać po 68 stronach tego tematu na forum. Dopóki nie znamy historii tych silników/rowerów ciężko wyrokować o ich jakości.
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
tkoko przestań porównywać rower do samochodu bo to inna para kaloszy..
Poruszyłem swoim wpisem to że jest narzekanie na TSDZ a tymczasem gość który naprawia tych silników dużo i się chwali że to co na zdjęciach pokazuje to tylko czubek góry lodowej mówi że dla markowego silnika przebieg 3,5tys. to już duży przebieg... więc narzekanie na tak tani silnik jest kompletnie nieuzasadnione tym bardziej że użytkowany jest w o wiele skrajniejszych warunkach niż fabryki.
Mówisz że ludzie podkręcają i trzeba znać historię sprzętu aby wyrokować. Zgodzę się tym i jednocześnie nie. Co w fabrycznym sprzęcie można podkręcić? Jedyne co to zdjąć ograniczenie maksymalnej prędkości więc co to za tuning... Po za tym chłop mówi wprost to nie uszkodzenia mechaniczne kończą te silniki tylko padająca elektronika dlatego tylko 10% jest wstanie odratować bo to są właśnie te jednostki które są sprawnie elektrycznie ale nie sprawne mechanicznie. Więc nie użytkownik tu jest problemem tylko korporacja, która celowo tworzy produkt który ma się zepsuć. Jakoś nie widać plagi padającej elektroniki w TSDZ tylko uszkodzenia mechaniczne które są najczęściej spowodowane przez użytkowników po części wynikają z jakości wykonania nie ma co się oszukiwać ale nie to jest bezpośrednią przyczyną najczęściej. Gdyby tak TSDZ zablokować na 350-400W, zablokować prędkość do 25 i zablokować możliwość korzystania z manetki to czy ten wątek miałby 68 tron... więc fabryczne silniki mają dużo łatwiejszy żywot a jak widać niezawodnością nie powalają na kolana.
Poruszyłem swoim wpisem to że jest narzekanie na TSDZ a tymczasem gość który naprawia tych silników dużo i się chwali że to co na zdjęciach pokazuje to tylko czubek góry lodowej mówi że dla markowego silnika przebieg 3,5tys. to już duży przebieg... więc narzekanie na tak tani silnik jest kompletnie nieuzasadnione tym bardziej że użytkowany jest w o wiele skrajniejszych warunkach niż fabryki.
Mówisz że ludzie podkręcają i trzeba znać historię sprzętu aby wyrokować. Zgodzę się tym i jednocześnie nie. Co w fabrycznym sprzęcie można podkręcić? Jedyne co to zdjąć ograniczenie maksymalnej prędkości więc co to za tuning... Po za tym chłop mówi wprost to nie uszkodzenia mechaniczne kończą te silniki tylko padająca elektronika dlatego tylko 10% jest wstanie odratować bo to są właśnie te jednostki które są sprawnie elektrycznie ale nie sprawne mechanicznie. Więc nie użytkownik tu jest problemem tylko korporacja, która celowo tworzy produkt który ma się zepsuć. Jakoś nie widać plagi padającej elektroniki w TSDZ tylko uszkodzenia mechaniczne które są najczęściej spowodowane przez użytkowników po części wynikają z jakości wykonania nie ma co się oszukiwać ale nie to jest bezpośrednią przyczyną najczęściej. Gdyby tak TSDZ zablokować na 350-400W, zablokować prędkość do 25 i zablokować możliwość korzystania z manetki to czy ten wątek miałby 68 tron... więc fabryczne silniki mają dużo łatwiejszy żywot a jak widać niezawodnością nie powalają na kolana.