MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Ustawienia LCD bym pominął. Po odczytaniu pliku Data Memory sterownika w lini było 59 78 00. Te 00 oznacza cyt: "Niektóre kontrolery TSDZ2 będą czytać '00', gdy pochodzą z fabryki, która domyślnie wydaje poziom mocy. Niezależnie od tego, jaka jest poprzednia wartość, tutaj dokonuje się zmiany, aby ustawić żądane ustawienie MAX AMP.
Moje fabryczne ustawienie to 48V 15A, tak wynika z naklejki.
Aktualnie mam 18A, ale z racji ciągłych opadów nie mam jak ocenić zmian.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Thorn pisze:
15 maja 2019, 23:13
I takie sprostowanie, że ten silnik to nie jest 750w tylko 350w nominalnie, producent podaje maksymalną moc. Więc nie ma sensu nawet porównywać do bafanga bbs02 750w, który podaję w szczycie prawie 1300w.
Z czego wychodzi te 350W nominalnie?
Z tego, że większość sterowników 350w ma właśnie maksymalny prąd 15-17A.
Wystarczy też spojrzeć na wielkość silnika i porównać do wielkości bbs02. Tsdz jest po prostu malutki. Na endless były jakieś przypadki spalenia silnika przy prądzie powyżej 20A więc silnik ten napewno nie ma nominalnie 750w.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Dlatego dla tego silnika bezpieczne jest ustawienie 18A. Jeżeli chce się powyżej 18A trzeba montować czujnik temp.
Dalej nie wiem skąd te 350W, jeżeli z założenia ,że większość tak ma, to to nie trafia do mnie. Chyba z ciekawości podłącze amperomierz i zrobię testy.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Wojtas »

Thorn pisze:
16 maja 2019, 10:45
Dlatego dla tego silnika bezpieczne jest ustawienie 18A. Jeżeli chce się powyżej 18A trzeba montować czujnik temp.
Dalej nie wiem skąd te 350W, jeżeli z założenia ,że większość tak ma, to to nie trafia do mnie. Chyba z ciekawości podłącze amperomierz i zrobię testy.
Chętnie poznam wyniki testów. Czaję się na ten silnik, jechalem rowerem Toropka i powiem szczerze, bardzo fajnie. Zastanawiam się jak to będzie na górkach na samej manetce.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Paff
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
Lokalizacja: Poznań

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Paff »

Wojtas pisze:
16 maja 2019, 10:48
Chętnie poznam wyniki testów. Czaję się na ten silnik, jechalem rowerem Toropka i powiem szczerze, bardzo fajnie. Zastanawiam się jak to będzie na górkach na samej manetce.
viewtopic.php?f=30&t=1504#p22339

Generalnie na samej manetce napęd nie powala. Ale właśnie główną zaletą tego napędu jest czujnik momentu i jazda z jego wykorzystaniem a nie manetka. Do jazdy na samej manetce mocniejszy i właściwszy byłby w mojej opinii Bafang BBS.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Też tak uważam, jeżeli dla kogoś manetka jest priorytetem to Bafang, jeżeli korby, toTongsheng będzie lepszy. I chyba tak by można podsumować, jeżeli ktoś się zastanawia nad wyborem.


Próbowałem trochę pozmieniać programowo ustawienia manetki , ale jakichś wielkich zmian nie odczułem. Może nie tam zmieniałem, na dziś tego nie wiem.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2019, 20:32 przez Thorn, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Thorn pisze:
16 maja 2019, 10:45
Dlatego dla tego silnika bezpieczne jest ustawienie 18A. Jeżeli chce się powyżej 18A trzeba montować czujnik temp.
Dalej nie wiem skąd te 350W, jeżeli z założenia ,że większość tak ma, to to nie trafia do mnie. Chyba z ciekawości podłącze amperomierz i zrobię testy.
Chodzi o to, że ten silnik nie ma 750w nominalnie, tylko jest to jego moc maksymalna czyli 48v x 15A to jest właśnie 750w ale jadąc ciągle z mocą maksymalną spalimy silnik lub kontroler. Więc połowa tej wartości to jest około 350w i to jest właśnie jego moc nominalna. Wystarczy popatrzec na aliexpress, że większość tsdz2 to są 250w na 36v i 350w na 48v. Reszta to jest raczej mydlenie oczu mocą maksymalną.
Ja zamówiłem tongshenga własnie dla czujnika nacisku, nawet zrezygnowałem z montażu manetki.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Po podłączeniu amperomierza przy moich ustawieniach na 18A, okazało się że rozpędzanie na manetce stopniowo dochodzi do 17,76A, chyba chwilowo ponad 18 też widziałem. Rozpędzanie na korbach też dochodzi do ok 18A. Nie wiem jak jest z tym org firmware na 15A, nie chcę do niego wracać.

Jeszcze w trybie na 250W prawie dochodzi do 6A.
Chodzi o to, że ten silnik nie ma 750w nominalnie, tylko jest to jego moc maksymalna czyli 48v x 15A to jest właśnie 750w ale jadąc ciągle z mocą maksymalną spalimy silnik lub kontroler. Więc połowa tej wartości to jest około 350w i to jest właśnie jego moc nominalna. Wystarczy popatrzec na aliexpress, że większość tsdz2 to są 250w na 36v i 350w na 48v. Reszta to jest raczej mydlenie oczu mocą maksymalną.
Wybacz, dalej mnie to nie przekonuje, chyba, że jest jakiś nieznany mi wzór na obliczanie mocy nominalnej znając chwilową moc szczytową. Rozumiem, że nowy Bafang w ramę z czujnikiem nacisku deklarujący się mocą 1000W ma nominalnie ok 500W ciągłej.

Odnośnie Ali, czy to nie jest też tak, że oferty są takie jakich oczekują nabywcy, bo różne kraje , różne limity.

Ja prawdopodobnie też odpinam manetkę, bo na co dzień z niej nie korzystam. Po włączeniu mam 250W. Od dzisiaj ten silnik dla mnie ma tylko 250W mocy nominalnej w szczycie i tak zostanie. ;-)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
eXar1138
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2018, 5:16

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: eXar1138 »

Jestem zainteresowany kupnem i zamontowaniem tsdz2 do roweru miejskiego Pegasus z przekładnia planetarna nexus8. I mam do was pytania.

1)Czy ten silnik będzie nadawał się do przekładni planetarnej typu nexus 8? Nie będzie dla niego za silny?
2) W rowerze mam hamulec nożny. Czy jak zamontuje silnik będzie on działał.
3) Chce kupić najlepsza wersję tego silnika. Rozumiem, że 350W 48V to to samo co 500W i 750W?
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Thorn pisze:
16 maja 2019, 20:51
Po podłączeniu amperomierza przy moich ustawieniach na 18A, okazało się że rozpędzanie na manetce stopniowo dochodzi do 17,76A, chyba chwilowo ponad 18 też widziałem. Rozpędzanie na korbach też dochodzi do ok 18A. Nie wiem jak jest z tym org firmware na 15A, nie chcę do niego wracać.

Jeszcze w trybie na 250W prawie dochodzi do 6A.
Chodzi o to, że ten silnik nie ma 750w nominalnie, tylko jest to jego moc maksymalna czyli 48v x 15A to jest właśnie 750w ale jadąc ciągle z mocą maksymalną spalimy silnik lub kontroler. Więc połowa tej wartości to jest około 350w i to jest właśnie jego moc nominalna. Wystarczy popatrzec na aliexpress, że większość tsdz2 to są 250w na 36v i 350w na 48v. Reszta to jest raczej mydlenie oczu mocą maksymalną.
Wybacz, dalej mnie to nie przekonuje, chyba, że jest jakiś nieznany mi wzór na obliczanie mocy nominalnej znając chwilową moc szczytową. Rozumiem, że nowy Bafang w ramę z czujnikiem nacisku deklarujący się mocą 1000W ma nominalnie ok 500W ciągłej.

Odnośnie Ali, czy to nie jest też tak, że oferty są takie jakich oczekują nabywcy, bo różne kraje , różne limity.

Ja prawdopodobnie też odpinam manetkę, bo na co dzień z niej nie korzystam. Po włączeniu mam 250W. Od dzisiaj ten silnik dla mnie ma tylko 250W mocy nominalnej w szczycie i tak zostanie. ;-)
Sprawdz ustawienie na 30A i zobacz wskazania watomierza, duzo ludzi ciekawych czy faktycznie wtedy podaje tyle.
Co do wzoru to nie znam takiego, poprostu z obserwacji wynika, ze jesli np. silnik nine continent ma 800w mocy nominalnej, to nie zmieni sie jego moc nominalna poprzez zmiane softu ani sterownika. Niektorzy sprzedają rowery i piszą 2000w. A to jest moc maksymalna i nie zmienia faktu ze rower ma moc 800w. Tak jak fabryczne rowery maja 250w w specyfikacji a faktycznie przeciez chwilowo jest wiecej mocy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4983
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Moc nominalna silnika, to jest "średnia moc fabryczna" podawana przez producenta, przy której silnik nie powinien się "zjarać". Moc "szczytowa jest zależna od sterownika, czyli jego max napięcia i prądu, oraz od obciążenia silnika. Im mocniej obciążony silnik (np. przy podjeździe pod górę, tym więcej prądu może "pobrać". Stąd podnosząc na sterowniku prąd maksymalny, silnik ma większą niż nominalnie moc. I tak prąd szczytowy silnika, przy fabrycznych nastawach 48V, 15A to 720wat, to przy nastawach sterownika 48V, 20A silnik będzie miał teoretycznie 960wat, oczywiście przy założeniu że ta moc nie pójdzie np. w ciepło.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Sprawdz ustawienie na 30A i zobacz wskazania watomierza, duzo ludzi ciekawych czy faktycznie wtedy podaje tyle.
Wiem, że do 18A z silnikiem nic się nie dzieje, powyżej jest potrzebny czujnik temperatury. Ja sprawdziłem dla 18A, dla 30A nie mam zamiaru. Więc w tej kwestii nie pomogę.
Co do wzoru to nie znam takiego, poprostu z obserwacji wynika
takiego nie ma. Jeżeli opieramy się na obserwacjach co wg mnie jest średnie, to ani Ty twierdząc 350W mocy nominalnej, ani Ja twierdząc 250W( choć śmiało mogę twierdzić 430W, bo to połowa z 860W przy18A), nie mamy racji. Ani Ja, Ani Ty nie rozbieraliśmy tego silnika na czynniki pierwsze, żeby określić ilość zwojów, grubość drutu itd itd aby wstawić we wzór i mieć konkretny wynik mocy znamionowej silnika elektrycznego.
ze jesli np. silnik nine continent ma 800w mocy nominalnej, to nie zmieni sie jego moc nominalna poprzez zmiane softu ani sterownika
zgadza się, tylko, że jaką moc nominalną ma TSDZ2 wie tylko producent, nie Ja czy TY. Teoretycznie silnik to silnik, ale w praktyce porównywanie gołego silnika do motoroweru elektrycznego z silnikiem mid z czujnikiem mocy, który tworzy całość z kontrolerem ma się nijak. Właściwe chyba jest porównywanie z założenia takich samych urządzeń, czyli midów z czujnikiem mocy.
Tak jak fabryczne rowery maja 250w w specyfikacji a faktycznie przeciez chwilowo jest wiecej mocy.
bo właśnie to jest kwestia oprogramowania.
Mój TSDZ2 po włączeniu ma 250W i tej wersji się trzymam. Pan milicjant też tak będzie informowany nawet dam mu się przejechać, niech sprawdzi :D
Moc nominalna silnika, to jest "średnia moc fabryczna" podawana przez producenta, przy której silnik nie powinien się "zjarać". Moc "szczytowa jest zależna od sterownika, czyli jego max napięcia i prądu, oraz od obciążenia silnika. Im mocniej obciążony silnik (np. przy podjeździe pod górę, tym więcej prądu może "pobrać". Stąd podnosząc na sterowniku prąd maksymalny, silnik ma większą niż nominalnie moc. I tak prąd szczytowy silnika, przy fabrycznych nastawach 48V, 15A to 720wat, to przy nastawach sterownika 48V, 20A silnik będzie miał teoretycznie 960wat, oczywiście przy założeniu że ta moc nie pójdzie np. w ciepło.
tak i to chyba wszyscy wiemy, tylko tu kolega twierdził że ma 350W ja mogę twierdzić 430, a oboje się mylimy, bo jak jest wie tylko producent.
Jestem zainteresowany kupnem i zamontowaniem tsdz2 do roweru miejskiego Pegasus z przekładnia planetarna nexus8. I mam do was pytania.

1)Czy ten silnik będzie nadawał się do przekładni planetarnej typu nexus 8? Nie będzie dla niego za silny?
2) W rowerze mam hamulec nożny. Czy jak zamontuje silnik będzie on działał.
3) Chce kupić najlepsza wersję tego silnika. Rozumiem, że 350W 48V to to samo co 500W i 750W?

1) Tongsheng bardziej się nadaje, niż Bafang, ze względu na czujnik mocy.
2)Są takie wersje ktoś wyżej podawał linka
3)To są te same urządzenia, różnią się oprogramowaniem, jeżeli nie zamierzasz sam grzebać w sofcie, to wybierz najmocniejszego
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Mnie chodziło tylko o to, że kupując Mid drive TSDZ2 750w nie kupujemy tak naprawde wersji 750w. Ile ma nominalnej to sobie można porównać, bo przeglądając rynek sterowników, to sterowniki 350w mają zazwyczaj około 15A mocy szczytowej przy 48 i 250w przy 36. Sterowniki 22A mają 500w, a bafang bbs02 ma 25A i 750w.
Nie chodzi o mi o to, żeby wyznaczyć moc nominalną, lecz żeby obalić tezę, że ten silnik ma 750w mocy.
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Wojtas »

Panowie a jak to jest z momentem obrotowym? Chodzi mi o to czy silnik mid powiedzmy o mocy 500W podjedzie pod to samo wzniesienie o jakimś nachyleniu tak samo jak silnik hub z moca 500W? Można to jakoś porównać?
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: leszcz »

Wojtas pisze:
17 maja 2019, 9:43
Panowie a jak to jest z momentem obrotowym? Chodzi mi o to czy silnik mid powiedzmy o mocy 500W podjedzie pod to samo wzniesienie o jakimś nachyleniu tak samo jak silnik hub z moca 500W? Można to jakoś porównać?
Gdyby tak było to nie byłoby midów.

Można stworzyć huba który będzie miał duży moment i v-max 5km/h i wtedy dorówna midowi momentem.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Wojtas »

Orientacyjnie chciałem wiedzieć jak to można porównać... Przykładowo mid 250W = Hub 500W (na podjazdach).
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mr_x »

Ale to, jak MID "ciągnie" zależy od aktualnie ustawionego przełożenia. Nie jestem pewien, czy takie porównanie coś da w tej sytuacji.
eXar1138
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2018, 5:16

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: eXar1138 »

Wojtas pisze:
17 maja 2019, 9:43
Panowie a jak to jest z momentem obrotowym? Chodzi mi o to czy silnik mid powiedzmy o mocy 500W podjedzie pod to samo wzniesienie o jakimś nachyleniu tak samo jak silnik hub z moca 500W? Można to jakoś porównać?
Może to żadne porównanie, ale akurat mam dwa rowery z silnikami przekładniowymi: jeden to hub mxus 500w drugi to mid bbshd 1000W.

Gdy podjeżdzałem w lesie na dość stromą górkę na hubie i miałem ustawiona moc maksymala ok 1000W to silnik zauważalnie się dusił i nie dawał rady.
BBSHD natomiast, mimo nadania mu mniejszej mocy podczas podjazdu (ok 700W) i możliwości ustawienia przerzutki na najwyższym blacie, pokonał tą górkę bez żadnego zająknięcia.

Moim zdaniem midy dzięki możliwości zmiany przełożeń oraz lepszemu zachowaniu środka ciężkości są dużo lepsze do jazdy w terenie niż mocne huby o tej samej mocy. Chyba, że mówimy już o moto-rowerach tzw. Falkonach

Mid (bafang) jak dla mnie, nie daje się niestety do dynamicznej jazdy w mieście. Chodzi o szybkie zatrzymanie i ruszanie spod świateł. Za duże jest obciążenie w tym przypadku na łańcuch, gdy ma się zwykle przerzutki. Jedynym chyba wyjściem byłoby zastosowanie przekładni planetarnej, co umożliwiłoby zmianę przerzutek podczas postoju. Tylko pytanie, czy przekładnia planetarna dałaby radę z tak dużym obciążeniem...?
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Wojtas »

Dzięki, o taki info chodziło! :)
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

a bafang bbs02 ma 25A i 750w.
kupując silnik na aukcji z Bafangiem 750W, jaką mamy ustaloną wartość prądu bez ingerencji w oprogramowanie?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Trzeba jeszcze dodac niepodważalną przewagę mida, to że uzwojenia są na zewnętrznej obudowie, przez to chłodzenie jest zdecydowanie lepsze niż w hubie.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Thorn pisze:
17 maja 2019, 11:31
a bafang bbs02 ma 25A i 750w.
kupując silnik na aukcji z Bafangiem 750W, jaką mamy ustaloną wartość prądu bez ingerencji w oprogramowanie?
25A
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

czyli 48X25 to 750?
If you add a temperature sensor and follow the rules of wise mid-drive operations (always shift to the proper gear, don’t start out in high gear), the BBS02 is regularly run at (52V X 20A =) 1100W. To be clear, the TSDZ2 is maxed-out at 48V X 18A = 860W (I recommend 52V X 16A, plus a temp sensor). If you are one of those people who wants to obey the law, even though you live in a land where the police don’t know how to read a multimeter, I recommend 52V X 14A for a true 750W. The fewer amps you use, the cooler it will run. If you rarely end up using the highest power settings, you should lower the max amps to reduce the motor heat.

For people in Europe, part of the appeal is that Tong Sheng actually makes a street-legal 250W drive using the same body, so this tiny 750W motor looks legal. Did I mention that it’s tiny? I’ve seen coffee cups that were larger (and daddy likes his coffee).
Ostatnio zmieniony 17 maja 2019, 11:59 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Umbur »

MIDa i HUBa można porównać do typowej skrzyni biegów w samochodzie. Jeżeli silnik jest ten sam i jedno przełożenie, to MID jedzie poprzez przełożenie jakbyś jechał na 1 biegu. Zbiera się szybko, ale prędkość maksymalną będzie mieć mniejszą niż HUB, który jest jakby 2 biegiem. Zbiera się słabo i dusi, ale prędkość większa. Dlatego w HUBie jest potrzebna większa moc silnika, żeby wyrównać moc jaką daje przełożenie. Tutaj też widać przewagę HUBa, bo straty przełożenia możesz nadrobić łatwo mocą, a w MIDzie prędkość nadrobić jest już trudniej.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Thorn pisze:
17 maja 2019, 11:37
czyli 48X25 to 750?
To jest prąd maksymalny!
Tsdz2 ma fabrycznie 48x16 i to jest maks czyli około 750w a bbs02 ma 48x25 i to jest 1200w maks.
To wszystko to są teoretyczne wartości, bo zawsze można dołożyć amperów i cieszyć się nawet 5000w przez 10 sekund w mxusie 30h :lol: :lol:
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

To wszystko to są teoretyczne wartości, bo zawsze można dołożyć amperów i cieszyć się nawet 5000w przez 10 sekund w mxusie 30h :lol: :lol:
to chyba wiemy,
twój błąd myślowy chyba polega na tym, że chcesz porównywać mocowo silnik hub i mid. Tu mida trzeba traktować jako całe urządzenie które generuje moc 750W. I to, że producent tak deklaruje nie jest niczym złym.
w opcji Boost Tongsheng dochodzi do 1450W przez 3s.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Thorn pisze:
17 maja 2019, 12:24
To wszystko to są teoretyczne wartości, bo zawsze można dołożyć amperów i cieszyć się nawet 5000w przez 10 sekund w mxusie 30h :lol: :lol:
to chyba wiemy,
twój błąd myślowy chyba polega na tym, że chcesz porównywać mocowo silnik hub i mid. Tu mida trzeba traktować jako całe urządzenie które generuje moc 750W. I to, że producent tak deklaruje nie jest niczym złym.
w opcji Boost Tongsheng dochodzi do 1450W przez 3s.
Właśnie, trzeba się trzymać słowa generuje. Sprzedawcy różnie to interpretują, zresztą jak każdy. Więc idąc Twoim tokiem myślenia powinni sprzedawać kolejno: tsdz2 750w bbs02 1200w i bbshd 1600w.
Moim zdaniem jest to naciągnięcie klienta, żeby sprzedawać silnik tsdz2 podpisany jako 750w. Równie dobrze mogę wykupić rowery fabryczne 250w i sprzedawać jako 500w i łapać klientów na moc pokazując maksymalne wskazania watomierza. A będą to te same rowery 250w co wcześniej.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

wychodzi na to, że chwilowo to nawet Tongsheng generuje 1450W, więc może się znajdzie jakiś śmiałek co tak będzie chciał sprzedawać.
Więc idąc Twoim tokiem myślenia powinni sprzedawać kolejno: tsdz2 750w bbs02 1200w i bbshd 1600w.
wszystkie jeśli idą na Europę, po uruchomieniu powinny mieć 250W . :D i tak powinny być oznaczone. Jeszce raz powtarzam ani Ja, ani Ty nie wiemy jaka jest moc znamionowa silnika Tsdz2 i BBS02, to wie producent. Wiemy jaką moc generują poszczególne urządzenia jako całość, którą i tak możemy zmieniać.

Ostatecznie, tak Tongsheng wydaje się być słabszy od Bafanga, ale jaką ma moc znamionową nie wiemy.
Moim zdaniem jest to naciągnięcie klienta, żeby sprzedawać silnik tsdz2 podpisany jako 750w.
moim nie tym bardziej, że chyba w większości podają 750W 15A. Co odbieram, jako, że to urządzenie jako całość generuje 750W.
Równie dobrze mogę wykupić rowery fabryczne 250w i sprzedawać jako 500w i łapać klientów na moc pokazując maksymalne wskazania watomierza. A będą to te same rowery 250w co wcześniej.
w sumie tak. Tak robią np producenci samochodów, mając ten sam silnik z tym samym osprzętem, zmieniając tylko soft, sprzedają drożej. Tam też kierują się mocą maksymalną zmierzoną na hamowni, a Ty będziesz wskazaniem watomierza. :D
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Thorn pisze:
17 maja 2019, 13:34
wychodzi na to, że chwilowo to nawet Tongsheng generuje 1450W, więc może się znajdzie jakiś śmiałek co tak będzie chciał sprzedawać.
Właśnie chciałem, żebyś to sprawdził, bo wg opinii krążacych po internecie zmiana w oprogramowaniu vlcd5 na 30 Amper nie zmienia nic, czyli dalej mamy te 16 czy tam 18 amper. Jak zmienisz na chwile do sprawdzenia to nie potrzebujesz montować czujnika, nie spalisz go w kilka chwil. (przecież to niby 750 :lol: hehe)
A pozatym w większości podają 350w 7-8 A RATED 15A Max.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Właśnie chciałem, żebyś to sprawdził, bo wg opinii krążacych po internecie zmiana w oprogramowaniu vlcd5 na 30 Amper nie zmienia nic, czyli dalej mamy te 16 czy tam 18 amper. Jak zmienisz na chwile do sprawdzenia to nie potrzebujesz montować czujnika, nie spalisz go w kilka chwil. (przecież to niby 750 :lol: hehe)

Może,teraz mylisz. Zmiana w ustawieniach VLCD5 bez ingerencji w oprogramowanie nic nie daje. Zmiana w ustawieniach sterownika z pomocą oprogramowania, tak zmienia. W tej chwili mam zmienione na 18A (było15A), i z wykorzystaniem opcji Boost jest chwilowo 30A przez 3s.
Na stałe (nawet dla próby 1 min) nie zmienie na 30A, bo bardziej doświadczeni w tym temacie tego nie polecają. Wypróbuj Ty :D
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Tak mi chodziło o zmiane w ustawieniach vlcd5, nie o zmiane oprogramowania open source. Czyli jednak normalnie bez zmiany oprogramowania nie da się zmienić na 30A i zostaje na 15A co mnie utwierdza w przekonaniu, że napewno nie jest to 750W!
Dla dowodu, że tak nie jest:
https://pl.aliexpress.com/item/Okfeet-d ... c6134f98-7
Zjedź troche na dól i zobacz parametry w opisie. 36/15A i 48/15A
Moim zdaniem sprzedawcy pozmieniali w opisach produktów na 500w/750w zeby zwieść klientów.
Teraz coraz mniej będzie wersji 250w/350w, bo kto będzie kupował wersje 250/350 jeśli ktoś inny obieca 500/750 w tej samej cenie ?
Tylko większość klientów nie wie, że kupi to samo.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Tak mi chodziło o zmiane w ustawieniach vlcd5, nie o zmiane oprogramowania open source. Czyli jednak normalnie bez zmiany oprogramowania nie da się zmienić na 30A i zostaje na 15A co mnie utwierdza w przekonaniu, że napewno nie jest to 750W!
Dla dowodu, że tak nie jest:
https://pl.aliexpress.com/item/Okfeet-d ... c6134f98-7
Zjedź troche na dól i zobacz parametry w opisie. 36/15A i 48/15A
Moim zdaniem sprzedawcy pozmieniali w opisach produktów na 500w/750w zeby zwieść klientów.
Teraz coraz mniej będzie wersji 250w/350w, bo kto będzie kupował wersje 250/350 jeśli ktoś inny obieca 500/750 w tej samej cenie ?
Tylko większość klientów nie wie, że kupi to samo.
ogólnie dobrze kombinujesz jednak w złym kierunku. musiałem dokupić sam sterownik z silnika, czyli to co się programuje i do wyboru były poszczególne wersje, ja wybrałem najmocniejszą na 15A
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Kupiles wersje 15A max, tylko mozesz sobie zaprogramowac na wiecej tak jak kazdy moze sobie podlac rezystory pomiarowe w sterownikach. Co nie zmienia faktu ze to sa sterowniki do wersji 250/350w.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Tak, która u mnie generuje 860W, a w opcji Boost przez 3s 1450W
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

A jakiego używasz wyswietlacza ? Ten dedykowany vlcd5 czy przeszedłeś na lcd3 ?
Mam drugi rower z bbs02 750w i teraz buduje się tsdz2 "750w" będę miał okazje porównać przyspieszenie.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2019, 15:07 przez scuda, łącznie zmieniany 1 raz.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Vlcd5 ale dobry pomysł to lcd3, tam jest watomierz. Przyspieszenie będzie takie jak mocno nogi będą naciskały na pedały. :D One inaczej oddają moc, właściwe porównanie to bbshd ten nowy do ramy z czujnikiem mocy ustawiony na 18A i TSDZ2 ustawiony na 18A.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: GrzegorzS »

scuda pisze:
17 maja 2019, 0:21
Sprawdz ustawienie na 30A i zobacz wskazania watomierza, duzo ludzi ciekawych czy faktycznie wtedy podaje tyle.
Co do wzoru to nie znam takiego, poprostu z obserwacji wynika, ze jesli np. silnik nine continent ma 800w mocy nominalnej, to nie zmieni sie jego moc nominalna poprzez zmiane softu ani sterownika. Niektorzy sprzedają rowery i piszą 2000w. A to jest moc maksymalna i nie zmienia faktu ze rower ma moc 800w. Tak jak fabryczne rowery maja 250w w specyfikacji a faktycznie przeciez chwilowo jest wiecej mocy.
Ja sprawdzałem to ponad rok temu i nie pokazało więcej jak 15A.
Ktoś niedawno też sprawdzał i wynik podobny.

Nie ma czegoś takiego jak TSDZ2 750W
Gdy jakiś czas temu pytałem producent o 750W to twierdził że ma tylko 250W, 350W i 500W wersję.

Odnośnie mocy nominalnej, jest to wyłącznie radosna twórczość producent czy importera.
Silnik ma taką moc ile damy mu prądu.
Producenci zazwyczaj nominalną moc podają na podstawie optymalnej pracy silnika w określonych warunkach.
Tylko co z tego ile poda producent jak importer podaje swoje :lol:
E-biker.pl ma np. silnik bezprzekładniowy 750W 27H (według producenta) a podaje 1000W,
ma też silnik bezprzekładniowy 1000W 30H a podaje 2000W.
Tas ostatnio też poszedł tym tropem i podaje dla silnika 30H (1000W według producenta), że ma 1200W nominalnie.

Dla kontrastu to np. dla QS-a 35H podawana moc nominalna to 1000W
Thorn pisze:
17 maja 2019, 7:40
Wiem, że do 18A z silnikiem nic się nie dzieje, powyżej jest potrzebny czujnik temperatury. Ja sprawdziłem dla 18A, dla 30A nie mam zamiaru. Więc w tej kwestii nie pomogę.
Dla TSDZ2 15A to już skrajna wartość, przy 18A na innym oprogramowaniu ludzie palili te silniki przy mocniejszej jeździe, a nawet poniżej 18A pod długie strome podjazdy.

scuda pisze:
17 maja 2019, 9:34
Mnie chodziło tylko o to, że kupując Mid drive TSDZ2 750w nie kupujemy tak naprawde wersji 750w. Ile ma nominalnej to sobie można porównać, bo przeglądając rynek sterowników, to sterowniki 350w mają zazwyczaj około 15A mocy szczytowej przy 48 i 250w przy 36. Sterowniki 22A mają 500w, a bafang bbs02 ma 25A i 750w.
Nie chodzi o mi o to, żeby wyznaczyć moc nominalną, lecz żeby obalić tezę, że ten silnik ma 750w mocy.
Ciekawe jest że tzw. wersja 750W na tabliczne nie ma podanych amperów, z kolei wersja 500W od producenta ma podaną wartość 15A.

Na dniach będe budować rower na tzw. 750-tce i mogę znów wykonać pomiar, jeżeli był by ktoś zainteresowany.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

To zmień jej soft i dokonaj pomiaru, wczoraj to robiłem, wyniki powyżej, a to że je palili to mieli ustawione więcej niż 18A, które jest bezpieczne dla tego silnika.

Może wersja 500W była na 36V?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: GrzegorzS »

Po co mierzyć po zmianie oryginalnego softu?
Oczywiście że 18A jest bezpieczne przy normalnej jeździe.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Po co mierzyć na oryginalnym sofcie? Żeby było jeszcze bezpieczniejsze producent ustawia 15A.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Nie da więcej przecież jest ograniczony 48 x 15 jest 720W. Co producent podaje 750W i w sumie ma rację bo naładowana bateria 48 V ma więcej
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: GrzegorzS »

To ja wiem że nie da, ale są osoby które twierdzą że daje.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4983
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Thorn pisze:
16 maja 2019, 20:51
Po podłączeniu amperomierza przy moich ustawieniach na 18A, okazało się że rozpędzanie na manetce stopniowo dochodzi do 17,76A, chyba chwilowo ponad 18 też widziałem. Rozpędzanie na korbach też dochodzi do ok 18A. Nie wiem jak jest z tym org firmware na 15A, nie chcę do niego wracać.

Jeszcze w trybie na 250W prawie dochodzi do 6A.
Chodzi o to, że ten silnik nie ma 750w nominalnie, tylko jest to jego moc maksymalna czyli 48v x 15A to jest właśnie 750w ale jadąc ciągle z mocą maksymalną spalimy silnik lub kontroler. Więc połowa tej wartości to jest około 350w i to jest właśnie jego moc nominalna. Wystarczy popatrzec na aliexpress, że większość tsdz2 to są 250w na 36v i 350w na 48v. Reszta to jest raczej mydlenie oczu mocą maksymalną.
Wybacz, dalej mnie to nie przekonuje, chyba, że jest jakiś nieznany mi wzór na obliczanie mocy nominalnej znając chwilową moc szczytową. Rozumiem, że nowy Bafang w ramę z czujnikiem nacisku deklarujący się mocą 1000W ma nominalnie ok 500W ciągłej.
To zrób jeszcze jeden prosty test na moc "nominalną". :D
Weź rozpędź rower na równej drodze, najlepiej z wiatrem, tak by silnik osiągnął maksymalne (nominalne) obroty tak na manetce, jak i PAS'ie, i zmierz pobór prądu, czy jest wówczas 18A. To jest mniej więcej "nominalna moc silnika".
Tak na marginesie; silnik 48V, 18A przy pełnym naładowaniu baterii Będzie miał "moc szczytową" nawet 980wat, ale już przy rozładowanej baterii, zaledwie, 700wat, lub nawet mniej.
eXar1138
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2018, 5:16

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: eXar1138 »

Mam u siebie problem z wyświetlaniem prędkości. Jak jade wolno to na wyświetlaczu pojawia się prędkość 99 i tym samym silnik nie chce się załączyć.

Coś takiego jak na filmie:


Czy jest możliwość podpięcia tsdz2 do kompa tak jak bafanga? Może to jest problem w oprogramowaniu?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2050
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

eXar1138 pisze:
23 maja 2019, 15:52
Mam u siebie problem z wyświetlaniem prędkości. Jak jade wolno to na wyświetlaczu pojawia się prędkość 99 i tym samym silnik nie chce się załączyć.

Coś takiego jak na filmie:


Czy jest możliwość podpięcia tsdz2 do kompa tak jak bafanga? Może to jest problem w oprogramowaniu?
A sprawdzałeś wszystkie mozliwe ustawienia czujnika prędkości?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Za mała odległość między magnesem a czujnikiem, zwiększ ją.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
eXar1138
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 25 lip 2018, 5:16

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: eXar1138 »

Ok problem rozwiązany: źle ustawiłem speed sensor. Dzięki

A tak poza tym silniczek mega fajny. Super współpracuje z przekładnia planetarna nexus8
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2050
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Potwierdzam, że silniczek mega fajny, zwłaszcza za te pieniądze, lekki, w miarę cichy, do 45km/h najtansze i najlepsze rozwiązanie do lekkich rowerów.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Ja też polecam, pare kilometrów już zrobiłem i nie mogę się nawierzyć. W garażu stoi custom 5kw a ja wole tsdz2 śmigać. Mega na plus jest to, że nie ma silnika w kole, dopiero teraz czuje jak fajnie zawieszenie pracuje w konie stinky.
Głowacz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 20 mar 2018, 0:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Głowacz »

Ma ktoś we Wrocławiu lub bliskich okolicach ten zestaw i chciałby się dać przejechać? Oczywiście daje w zamian swój rowerek.
ODPOWIEDZ