Wpadnij to pożyczę ci blat 34 na test i zobaczysz czy też się tak zagrzeje. Masz termopady?hetm4n pisze: ↑27 maja 2021, 16:21Moze ktos się wypowiedzieć odnosnie grzania silnika? Ktos kto podjezdzał na Szyndzielnię w Bielsku-Białej?
Robilem teraz podjazd pod same schronisko. Zrobilem sobie test. Ograniczylem moc na 250W, przelozenie mam 42przod/42 tył. Po 5km podjazdu juz 78stopni. Koncowka podjazdu pod schronisko wzroslo do odciecia 86° i nie podjechalem do mety. Soft mbrusy, ostatnio robilem tu podjazd na oryginalnym i wjechałem ale brak kontroli temp i calkiem mozliwe ze przegrzalem wtedy sinik świeżo po zakupie.
MID-DRIVE TSDZ2 750W
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tylko zeby go przegrzac nie przekraczajac nominalnej mocy toche dziwne. Mam nowy zapasowy wiec zrobie swapa jak kiedys bede otwieral pokrywe, teraz termopady tam mam wklejone.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1264
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ile to jest bezwzględnie bezpiecznie żeby nie przegrzać? Córka waży 40, żona 55kg i ustawiłem im 10 czy 12A max, bezpiecznie?
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na sofcie mbrusa nie podjeżdżałem jeszcze na Szyndzielnię, ale podjazd na Magurkę przez Gaiki (ok. 600m w górę) przy prędkości podjazdu ok 10km/h (przełożenie 38przód/46tył a czasami 50tył, koła 26") to dosyć szybko osiąga 65*C, ale później powoli rośnie - na Magurce miałem 74*C. Jeszcze nigdy nie dobiłem do temp 85*C. Oczywiście termopady jak i pasta termoprzewodząca wrzucona.
Jak tylko będzie pogoda i trochę czasu to pojadę na Szyndzielnię i dam znać.
@hetm4n masz dosyć niekorzystne przełożenia jak na takie wspinaczki i to może być głównym powodem przegrzewania, spróbuj wrzucić mniejszą tarczę na przód tak jak sugeruje @pxl666
@Kajman - używanie 10A ciągłego przegrzewa ten silnik szybko (10 min), ale przy wagach piórkowych osiągnięcie 10A ciągłego będzie praktycznie niemożliwe.
Zauważyłem też, że jak silnik łapie temperaturę ponad 65*C to trochę zmienia się dźwięk odbiegający ze środka - jest głośniejszy (sprawdzone na dwóch egzemplarzach). Po ochłodzeniu wraca do normy
Jak tylko będzie pogoda i trochę czasu to pojadę na Szyndzielnię i dam znać.
@hetm4n masz dosyć niekorzystne przełożenia jak na takie wspinaczki i to może być głównym powodem przegrzewania, spróbuj wrzucić mniejszą tarczę na przód tak jak sugeruje @pxl666
@Kajman - używanie 10A ciągłego przegrzewa ten silnik szybko (10 min), ale przy wagach piórkowych osiągnięcie 10A ciągłego będzie praktycznie niemożliwe.
Zauważyłem też, że jak silnik łapie temperaturę ponad 65*C to trochę zmienia się dźwięk odbiegający ze środka - jest głośniejszy (sprawdzone na dwóch egzemplarzach). Po ochłodzeniu wraca do normy
Ostatnio zmieniony 28 maja 2021, 8:19 przez lobo0, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Imho oryginalny blat w góry takiej górowe to słaby pomysł. Kaseta 50t wtedy to minimum. Natomiast wrzucenie blatu 34t pozwala już na dość komfortowe wspinanie z oryginalną kasetą np 36t jeśli taka jest w dawcy . Blaty stalowe 34 mocowane do oryginalnego pająka to ok 40 50 zł na ali ...żaden koszt. Jeden chyba zresztą mam na zbyciu
Ostatnio zmieniony 28 maja 2021, 8:41 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
W tamtym roku wjeżdżałem, przód 42, tyl 11-50, soft mbrusa 0.19 ale z czujnikiem temp. Przy schronisku miałem 72C jak schodziłem z rowera, po chwili było 77C i zaczęło lecieć w dół. Dość wysoką kadencję też utrzymywałem. Na tym najnowszym sofcie jeszcze nie byłem.hetm4n pisze: ↑27 maja 2021, 16:21Moze ktos się wypowiedzieć odnosnie grzania silnika? Ktos kto podjezdzał na Szyndzielnię w Bielsku-Białej?
Robilem teraz podjazd pod same schronisko. Zrobilem sobie test. Ograniczylem moc na 250W, przelozenie mam 42przod/42 tył. Po 5km podjazdu juz 78stopni. Koncowka podjazdu pod schronisko wzroslo do odciecia 86° i nie podjechalem do mety. Soft mbrusy, ostatnio robilem tu podjazd na oryginalnym i wjechałem ale brak kontroli temp i calkiem mozliwe ze przegrzalem wtedy sinik świeżo po zakupie.
hetm4n u Ciebie to 11-42 z tyłu to wg mnie za mało. Bbshd daje sobie radę na takim przełożeniu nie grzejąc się zbytnio, ale do Tsdz2 to za mało.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2021, 10:40 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 18:21
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Cześć wszystkim
Pochwalę się dziś konwersją rowerku dla żony. To moja druga konwersja - wcześniej przerabiałem dla siebie Authora 29" na BBSHD i baterię 52V
Rama Krossa fajnie wypłaszczona, bateria przylega bardzo dobrze. Zmienione z fabrycznych - tylna piasta (był wolnobieg 7rz, jest kaseta 9rz, a przy tym od razu przerzutka i manetka) Do zrobienia - skrócenie kabla zasilającego bo wyszła pętla, światła przód/tył bo dałem kable ale jescze ich nie zakończyłem lampami (coś polecacie?) odblaski na szprychach i znalezienie miejsca na bidon. Rower jeszcze nie był na jakichś większych testach i ma przejechane niecałe 2km. Może w weekend uda się gdzieś pojździć. I najważniejsze - bateria jest na ten sam montaż co u mnie, więc w razie samotnych wypraw mam zapas
Pochwalę się dziś konwersją rowerku dla żony. To moja druga konwersja - wcześniej przerabiałem dla siebie Authora 29" na BBSHD i baterię 52V
Rama Krossa fajnie wypłaszczona, bateria przylega bardzo dobrze. Zmienione z fabrycznych - tylna piasta (był wolnobieg 7rz, jest kaseta 9rz, a przy tym od razu przerzutka i manetka) Do zrobienia - skrócenie kabla zasilającego bo wyszła pętla, światła przód/tył bo dałem kable ale jescze ich nie zakończyłem lampami (coś polecacie?) odblaski na szprychach i znalezienie miejsca na bidon. Rower jeszcze nie był na jakichś większych testach i ma przejechane niecałe 2km. Może w weekend uda się gdzieś pojździć. I najważniejsze - bateria jest na ten sam montaż co u mnie, więc w razie samotnych wypraw mam zapas
Ostatnio zmieniony 28 maja 2021, 14:04 przez appaloosa, łącznie zmieniany 2 razy.
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Mam blat 34 tez ale więcej pomykam lokalnie i niechce mi sie co chwile go przekręcać. Wydawalo mi sie że ograniczając moc do 250W nie ma opcji na przegrzanie tego silnika. W teorii i praktyce (automatyka przemysłowa) silniki pracujące w swojej nominalnej ciaglej mocy są lekko ciepłe.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Używacie oprogramowania mbrusa z wyświetlaczem bafang 860c? Warto zmieniać z KT LCD3 na 860c? Gdzie najlepiej zakupić 860c?
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tak, i na wyświetlaczu nie przekraczał max 250, prad silnika 5A max wskazywał.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Tak pokazuje, ale utrzymanie jakiejś mocy patrząc na wyświetlacz jest trudne.
Jak będę następnym razem podjeżdżał na Szyndzielnię to sprawdzę z tym ustawieniem, ale jestem przekonany, że nie osiągnę takich temperatur.
Co prawda ja używam SW102, ale będziesz miał tylko więcej informacji podanych w ładniejszy sposób. Działanie silnika nic się nie zmieni.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2021, 14:07 przez lobo0, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Miałem oryginalny, później sw102 (mam na sprzedaż przeflashowany z zarobionym kablem, jak ktoś chętny ) teraz mam 850c. Różnica jest w obsłudze, działanie silnika bez zmian. Wyświetlacz kupwoałem na Aliexpress - jak chcesz to się spiesz bo od 1 lipca chcą odgórnie ovatowac paczki więc będzie drożej.
Brałem tutaj:
https://pl.aliexpress.com/item/40013615 ... 5c0fJynch2
szło tydzień (z Polski)
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 lut 2021, 16:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Panie i Panowie, gdzie kupie adapter do rozszerzenia tsdz2 na 92mm?
Kupiłem używanego Cube ams 130 i okazuje się że jest tam suport pressfit 92mm. Teraz kombinuje czy da sie coś z tym zrobić.
Kupiłem używanego Cube ams 130 i okazuje się że jest tam suport pressfit 92mm. Teraz kombinuje czy da sie coś z tym zrobić.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2021, 6:17 przez SQ9PPW, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1264
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A masz fotę po wyjęciu supportu co jest w środku i jakie ma wymiary? MAm AMS PRO 120 29" i tenso chcę wkładać a jeszcze nie widziałem co jest w środku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lis 2020, 8:21
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Hej pisze w tym temacie, gdyż jesienią kupiłem swojego pierwszego elektryka. Teraz przymierzam się do drugiego zakupu, jednak 750W od tego pswpower kosztuje ponad 410 dolarów, w listopadzie dawałem 330. Tak to wszystko podskoczyło? Czy jest jakiś odpowiednik za około 330-350 dolarów? Zależy mi, żeby był podobnej mocy i mid
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 lut 2021, 16:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Też trafiłem na nich ale wersja 92mm jest nie dostępna.
Oprócz nich ma jeszcze ktoś takie adaptery?
Jeszcze nie zdjąłem pressfita bo nie mam potrzebnego ściągacza. Oddałem dziś z tego powodu rower do serwisu bo na miejscu nie chcieli wybić a miałem już nawet zdjęte korby.
Ogólnie jak masz support z przedziału 68-73 to nie będzie problemu. Mam jeszcze cube ams 100 i tam wszystko pasuje. Tylko z tym 130 się wkopałem, nie zwróciłem uwagi przy zakupie.
Zastanawiam sie nawet czy go nie sprzedać.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1264
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
No niestety,z moich wyliczęń wynika że mam 83mmm Ale skoro ze sztywnej osi przeszedłem na dropout, to i to ogarnę
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wygląda na to że od 1 Czerwca wszystkie TSDZ2 w dystrybucji z magazynów w Europie są droższe o 50$. Wojna o kontenery robi swoje...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2021, 19:12
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Witam i pozdrawiam wszystkich. Może temat był już omawiany, ale niestety nie mogę znaleźć, postanowiłem zapytać. Jeśli już było to najmocniej przepraszam.
Czy ktoś się spotkał z sytuacją, że TSDZ2 najpierw od czasu do czasu jakby słabo wspomaga (pomagało rozłączenie baterii na moment i ponowne uruchomienie), a z czasem wspomaganie zanikało po ok 500m. Ponieważ to był mój drugi TSDZ2 zmobilizowałem się do rozebrania i naprawy starego którego katowałem przez ponad 4000 km. Początkowo było super (na starym, po naprawie) po jakimś niedługim czasie, to samo, najpierw słabe wspomaganie potem całkiem odmowa współpracy. Laikiem jestem, co najwyżej śrubokręt umiem trzymać, kabelki poskręcać, (TSDZ2 założyć) ale to wszystko. Pomyślałem może bateria pada, ok kupiłem nową. Dzisiaj założyłem próbna jazda... i "O" wspomagania. Dosłownie na moment (i to nie od razu po jakimś trzecim zatrzymaniu o ponownym uruchomieniu) dostał kopa i tak jak zaskoczył pracując tak zakończył współpracę, po kilkunastu metrach.
Pomocy, pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł doświadczenie z takim przypadkiem?
Strasznie mocno proszę, pomocy...
Czy ktoś się spotkał z sytuacją, że TSDZ2 najpierw od czasu do czasu jakby słabo wspomaga (pomagało rozłączenie baterii na moment i ponowne uruchomienie), a z czasem wspomaganie zanikało po ok 500m. Ponieważ to był mój drugi TSDZ2 zmobilizowałem się do rozebrania i naprawy starego którego katowałem przez ponad 4000 km. Początkowo było super (na starym, po naprawie) po jakimś niedługim czasie, to samo, najpierw słabe wspomaganie potem całkiem odmowa współpracy. Laikiem jestem, co najwyżej śrubokręt umiem trzymać, kabelki poskręcać, (TSDZ2 założyć) ale to wszystko. Pomyślałem może bateria pada, ok kupiłem nową. Dzisiaj założyłem próbna jazda... i "O" wspomagania. Dosłownie na moment (i to nie od razu po jakimś trzecim zatrzymaniu o ponownym uruchomieniu) dostał kopa i tak jak zaskoczył pracując tak zakończył współpracę, po kilkunastu metrach.
Pomocy, pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł doświadczenie z takim przypadkiem?
Strasznie mocno proszę, pomocy...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie przegrzales i uszkodziłes silnika ?Mmisiu pisze: ↑04 cze 2021, 21:53Witam i pozdrawiam wszystkich. Może temat był już omawiany, ale niestety nie mogę znaleźć, postanowiłem zapytać. Jeśli już było to najmocniej przepraszam.
Czy ktoś się spotkał z sytuacją, że TSDZ2 najpierw od czasu do czasu jakby słabo wspomaga (pomagało rozłączenie baterii na moment i ponowne uruchomienie), a z czasem wspomaganie zanikało po ok 500m. Ponieważ to był mój drugi TSDZ2 zmobilizowałem się do rozebrania i naprawy starego którego katowałem przez ponad 4000 km. Początkowo było super (na starym, po naprawie) po jakimś niedługim czasie, to samo, najpierw słabe wspomaganie potem całkiem odmowa współpracy. Laikiem jestem, co najwyżej śrubokręt umiem trzymać, kabelki poskręcać, (TSDZ2 założyć) ale to wszystko. Pomyślałem może bateria pada, ok kupiłem nową. Dzisiaj założyłem próbna jazda... i "O" wspomagania. Dosłownie na moment (i to nie od razu po jakimś trzecim zatrzymaniu o ponownym uruchomieniu) dostał kopa i tak jak zaskoczył pracując tak zakończył współpracę, po kilkunastu metrach.
Pomocy, pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł doświadczenie z takim przypadkiem?
Strasznie mocno proszę, pomocy...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2021, 19:12
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Czy przegrzałem? Kto wie jeżdżę na oryg. sofcie max amp. ponoć to i tak nie ma znaczenia. Ale może jeszcze raz na spokojniej opisze historię.
TSDZ2 posiadam TSDZ2 od kilku lat, jeździłem na jakiejś chińskiej baterii. Od początku pojawiały się problemy ze wspomaganiem (wspomagał słabiej albo wcale), pomagało restartowanie zestawu, a najlepiej rozłączenie na chwilę baterii. Zawsze było tak, że jak już zaskoczył to do wyłączenia było ok. Pierwszy TSDZ2 rozleciał się po ok 4000 km katowania, kupiłem drugi silnik, uznałem, że bardziej będzie się opłacało kupić nowy niż remontować. Po ok 300km może więcej ponownie problemy ze wspomaganiem Jak na starym silniku, zauważyłem że mocniejsze naciśnięcie na pedały albo nawet uderzenie w pedał pomagało, jak by zaskakiwał, aż któregoś dnia całkiem odmówił współpracy. W miedzy czasie naprawiłem stary TSDZ2 który miał uszkodzenia mechaniczne. Na starej baterii podziałał chwile i to samo, dokładnie to samo, tyle że nie pomaga żadna zmiana nacisku na pedały, po prostu zero reakcji. Licznik działa normalnie, żadnych anomalii (np. dziwnej prędkości) czy błędów, znalazłem wpis na forum, że może źle ustawiony czujnik prędkości, regulowałem, nic nie dało. Nie jestem specjalistą, pomyślałem ok bateria ma już kilka lat zasięg spadł, kupię nową bo pewnie to wina baterii, po za tym szukałem mniejszej, lżejszej. Kupiłem baterię. Niestety przerabiając wtyczkę baterii rozkojarzony popełniłem chyba najgłupszy błąd, przeciąłem oba przewody na raz i błysk, trzask itd. Mimo to bateria wydaje się być ok, na multimetrze mam 54v. podłączona do zestawu zasila licznik, tak jeden jak i drugi, bo z nowym zestawem TSDZ2 dostałem licznik. Przy wczorajszej próbie, po chyba trzecim restarcie zaskoczył na chwilę, dosłownie przez chwilę wspomagał i przestał, od tamtej pory już nie ożył. Czy ktoś może ma jakieś blade chociaż pojęcie co może być nie tak?
Pomocy… Z góry dziękuję.
TSDZ2 posiadam TSDZ2 od kilku lat, jeździłem na jakiejś chińskiej baterii. Od początku pojawiały się problemy ze wspomaganiem (wspomagał słabiej albo wcale), pomagało restartowanie zestawu, a najlepiej rozłączenie na chwilę baterii. Zawsze było tak, że jak już zaskoczył to do wyłączenia było ok. Pierwszy TSDZ2 rozleciał się po ok 4000 km katowania, kupiłem drugi silnik, uznałem, że bardziej będzie się opłacało kupić nowy niż remontować. Po ok 300km może więcej ponownie problemy ze wspomaganiem Jak na starym silniku, zauważyłem że mocniejsze naciśnięcie na pedały albo nawet uderzenie w pedał pomagało, jak by zaskakiwał, aż któregoś dnia całkiem odmówił współpracy. W miedzy czasie naprawiłem stary TSDZ2 który miał uszkodzenia mechaniczne. Na starej baterii podziałał chwile i to samo, dokładnie to samo, tyle że nie pomaga żadna zmiana nacisku na pedały, po prostu zero reakcji. Licznik działa normalnie, żadnych anomalii (np. dziwnej prędkości) czy błędów, znalazłem wpis na forum, że może źle ustawiony czujnik prędkości, regulowałem, nic nie dało. Nie jestem specjalistą, pomyślałem ok bateria ma już kilka lat zasięg spadł, kupię nową bo pewnie to wina baterii, po za tym szukałem mniejszej, lżejszej. Kupiłem baterię. Niestety przerabiając wtyczkę baterii rozkojarzony popełniłem chyba najgłupszy błąd, przeciąłem oba przewody na raz i błysk, trzask itd. Mimo to bateria wydaje się być ok, na multimetrze mam 54v. podłączona do zestawu zasila licznik, tak jeden jak i drugi, bo z nowym zestawem TSDZ2 dostałem licznik. Przy wczorajszej próbie, po chyba trzecim restarcie zaskoczył na chwilę, dosłownie przez chwilę wspomagał i przestał, od tamtej pory już nie ożył. Czy ktoś może ma jakieś blade chociaż pojęcie co może być nie tak?
Pomocy… Z góry dziękuję.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 lut 2021, 16:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Moze przy tym zwarciu ktore spowodowales uszkodziles bms-a w baterii. To ze bez obciazenia na baterii masz prawidlowe napiecie to jeszcze nic nie znaczy. Moze przy obciazeniu napiecie na baterii tak spada ze silnik nie startuje. Sprobuje dokonwyac pomiaru woltomierzem przy probie ruszania, jak w takim momencie napiecie mocno spada.
Zaznaczam ze to sa tylko moje przemyslenia.
Zaznaczam ze to sa tylko moje przemyslenia.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2021, 12:41 przez SQ9PPW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2021, 19:12
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Właśnie sprawdziłem, bez pedałowania 54V pedałując 53.9V.
Wygrzebałem manetkę którą kiedyś tam dokupiłem i nigdy nie używałem, zero reakcji z manetki.
Wygrzebałem manetkę którą kiedyś tam dokupiłem i nigdy nie używałem, zero reakcji z manetki.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Funkcja "walk assist" działa?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Zmieniłem wyświetlacz na Bafang 860c wgrałem oprogramowania do wyświetlacza i silnika, wszystko ładnie śmiga za wyjątkiem jednej rzeczy. Mam w silniku zainstalowany czujnik temperatury i kiedy go aktywuje w opcach w 860c to pokazuje poprawną temperaturę ale co ciekawe silnik nie wspomaga. Temperatura nie jest przekroczona jeżeli chodzi o zakres dopuszczalnych temperatur. Co może być przyczyną? Na starym KT LCD3 wszystko śmigało jak należy więc wnioskuję że coś trzeba przestawić w samym 860c.
- gadula007
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
- Lokalizacja: 3-City
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
@Mmisiu, mam podobne objawy. Przerobiłem swoje dwa rowery w tym roku i w obu czasami zanika wspomaganie. Szybkie odłączenie baterii i wszystko wraca do porządku. Ale przecież nie o to chodzi...
-
- Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wykonałem pomiary czujnika nacisku wg dostępnego poradnika na stornie projektu OS dla TSDZ2. W wyświetlaczu 860c ustawiłem kalibrację na włączoną i ustawiłem wartości ADC oraz wagi wg tych cienkich linii naniesionych na wykresach poniżej. Tylko dlaczego po kalibracji kiedy przykładam na pedał 10kg to odczytuję wartość sprzed kalibracji nadal, a nie tą nową którą ustawiłem? Coś jeszcze trzeba załączyć żeby te wprowadzone wartości weszły do użytku?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 cze 2021, 18:25
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Witam wszystkich i pozdrawiam. Po ok. 500km po konwersji postanowiłem przejść na open source i sprawdzić jak będzie różnica. Nabyłem wyświetlacz 860C, bezproblemowo udało się przeprogramować, jednak problem pojawił się z wgraniem oprogramowania do silnika. Chciałem najpierw zobaczyć czy działa STlink wiec jeszcze na starym wyświetlaczu (VLCD5), żeby można było zasilić z baterii, podłączyłem do laptopa. Udało się z oczytać i zrobić kopie plików. I wtedy mogłem popełnić błąd, ale nie jestem pewien czy tak można zrobić, bo na podłączonym wyświetlaczu VLCD5 chciałem wgrać open source do silnika jednak wyskakiwał cały czas błąd programming failed. Postanowiłem odłączyć baterię i wyświetlacz i zasilić z STlinka jednak cały czas wyskakiwał błąd (odłączanie i podłączanie STlinka nic nie dawało). Poczytałem, że wychodzą silniki z kontrolerem, który ma zablokowaną możliwość wgrywania OS więc może na taki trafiłem i podłączyłem z powrotem wyświetlacz i baterię i od tego czasu nie działa silnik oraz na wyświetlaczu poziom baterii wyświetla 1 kreskę mimo że jest ona w pełni naładowana. Czy możliwe, że coś stało z softem miło że zawsze wyskakiwał błąd programming failed i jedynie nowy kontroler może rozwiązać problem? Będę wdzięczny za każdą pomoc.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jeżeli zgrałeś pliki programu z kontrolera to masz V.1. Nie ma zablokowanych kontrolerów, tylko jest V.2-2020 który ma inny procesor (XMC 1302) i jest jeszcze nie "rozgryziny" ale już na talerzu wolnych programistów TSDZ2.
Kontroler możesz zasilić z akumulatora bez wyświetlacza, tylko trzeba zewrzeć piny (P+ z V in) w złączce kabla do wyświetlacza, to samo czyni wyświetlacz jak go włączysz. Podłącz bez wyświetlacza, wgraj jeszcze raz albo dwa jak trzeba i powinien zaskoczyć.
Kontroler możesz zasilić z akumulatora bez wyświetlacza, tylko trzeba zewrzeć piny (P+ z V in) w złączce kabla do wyświetlacza, to samo czyni wyświetlacz jak go włączysz. Podłącz bez wyświetlacza, wgraj jeszcze raz albo dwa jak trzeba i powinien zaskoczyć.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2021, 23:22 przez Astrolux, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 cze 2021, 18:25
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Spróbuję jeszcze zrobić tak jak napisałeś, ale czy jak wcześniej próbowałem z zasileniem przez STlinka 5V to nie wyjdzie na to samo? Czy może STlink trafił się jakiś felerny i to przez niego nie mogę wgrać oprogramowania?
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Spróbuj zasilania z 3.3 - u mnie 5v powodowało problemy, na 3.3 szło bez problemu.
Odnośnie temperatur - coś skopałem czy ten silnik rzeczywiście tak się grzeje? Założyłem czujnik temperatury i temperatura po 5 km na sofcie 20.1C3 (przedostatni wypust), 700w, wspomaganiu w okolicach 5 (oryginalne poziomy) i wysokich biegach (5-7) kasety shimano 11-32 podskakuje na 75 stopni. Za mocno go żyłuję czy czujnik źle założony (wg filmiku z bikel.pl, czujnik sprawdzony)? Jazda raczej po płaskich długich odcinkach i w ruchu miejskim, górek u siebie nie uświadczę
Odnośnie temperatur - coś skopałem czy ten silnik rzeczywiście tak się grzeje? Założyłem czujnik temperatury i temperatura po 5 km na sofcie 20.1C3 (przedostatni wypust), 700w, wspomaganiu w okolicach 5 (oryginalne poziomy) i wysokich biegach (5-7) kasety shimano 11-32 podskakuje na 75 stopni. Za mocno go żyłuję czy czujnik źle założony (wg filmiku z bikel.pl, czujnik sprawdzony)? Jazda raczej po płaskich długich odcinkach i w ruchu miejskim, górek u siebie nie uświadczę
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Na 20.1C v3 niemam takiego problemu juz jak w v1 i v2 z temperaturami. Wczesniej go zagrAlem na plaskiej drodze po 5min jazdy. Teraz tylko na długich podjazdach w gorach go zagrzeje.Odnośnie temperatur - coś skopałem czy ten silnik rzeczywiście tak się grzeje? Założyłem czujnik temperatury i temperatura po 5 km na sofcie 20.1C3 (przedostatni wypust), 700w, wspomaganiu w okolicach 5 (oryginalne poziomy) i wysokich biegach (5-7) kasety shimano 11-32 podskakuje na 75 stopni. Za mocno go żyłuję czy czujnik źle założony (wg filmiku z bikel.pl, czujnik sprawdzony)? Jazda raczej po płaskich długich odcinkach i w ruchu miejskim, górek u siebie nie uświadczę
Ostatnio zmieniony 16 cze 2021, 0:36 przez hetm4n, łącznie zmieniany 3 razy.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
700W to za dużo na ciągłą jazdę i bez problemu ten silnik osiąga 75*C
Wczoraj wyjeżdżałem na Klimczok ze Szczyrku i na wspomaganiu 250W dobijałem do 70*C, ale wystarczy dać 600W temperatura rośnie w oczach. Nawet na płaskim.
Wczoraj wyjeżdżałem na Klimczok ze Szczyrku i na wspomaganiu 250W dobijałem do 70*C, ale wystarczy dać 600W temperatura rośnie w oczach. Nawet na płaskim.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 paź 2020, 7:57
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Apropos chłodzenia czy ktoś zamiast termopadów próbował dawać wstawkę aluminiową bądź miedziową jak tutaj ?: https://www.silentthunderordnance.com/s ... sink-plate
Jestem obecnie na wersji 1.1 casainho, warto zmienić na emmebrusa v20.1C.3 ? Porównywał ktoś bezpośrednio ?
Jestem obecnie na wersji 1.1 casainho, warto zmienić na emmebrusa v20.1C.3 ? Porównywał ktoś bezpośrednio ?
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
U mnie 1.1 nie jeździł dobrze - występował overrun przy specyficznych warunkach, niektóre podjazdy nie do zrobienia. Po przejściu na v20.1C.3 problemy zniknęły - działa u mnie zdecydowanie lepiej.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Sprawdziłem, mam w piku 550W. Chyba jeszcze raz wgram soft bo patrząc na Wasze doświadczenia nie wierzę abym tak katował ten silnik (btw - jeszcze nie wkleiłem padów - jakie polecacie?)
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Termopady bardzo duzo dają, u mnie przed instalacją obudowa ledwo letnia po 5 km jazdy na 800-1000W. Po instalacji obudowa wyraźnie gorąca, czyli przewodzą ciepło i oddają na obudowę. Na endless jakiś włoch (ksywa chyba andrea101 czy jakoś tak) wogóle wyciął w obudowie okienko i bezpośrednio przymocował radiator do silnika. Niezbyt elegancko to wygląda, ale podobno działa dobrze. Niektórzy też zalewają silnik olejem.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 kwie 2021, 17:53
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Panowie, sorry za byc moze lamerskie pytanie ale szukam i szukam i nie znajduje.
Jakim softem wgrac 20.1C v3 do wyswietlacza 860C? Na githubie emmebrusa wrzucil pliki hex z firmware dla LCD. Sugerowany w wielu watkach o OSF dla TSDZ2 soft - APT BurnTools nie laduje HEX'ow.
Poradzicie?
Jakim softem wgrac 20.1C v3 do wyswietlacza 860C? Na githubie emmebrusa wrzucil pliki hex z firmware dla LCD. Sugerowany w wielu watkach o OSF dla TSDZ2 soft - APT BurnTools nie laduje HEX'ow.
Poradzicie?
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
https://github.com/OpenSourceEBike/TSDZ ... g-850C-LCDtokoz pisze: ↑17 cze 2021, 10:37Panowie, sorry za byc moze lamerskie pytanie ale szukam i szukam i nie znajduje.
Jakim softem wgrac 20.1C v3 do wyswietlacza 860C? Na githubie emmebrusa wrzucil pliki hex z firmware dla LCD. Sugerowany w wielu watkach o OSF dla TSDZ2 soft - APT BurnTools nie laduje HEX'ow.
Poradzicie?
https://github.com/OpenSourceEBike/TSDZ ... e-on-TSDZ2
Do wyświetlacza dajesz bin
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 kwie 2021, 17:53
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dzieki, programowanie ogarniete.
Po pierwszych testach wrazenia duzo lepsze niz na sofcie 1.1.0.
Zauwazylem ze najnowszy wsad do wyswietlacza 860C jest w wersji C2 natomiast wsad silnika to C3. Czy w takim razie niektore funkcje dostepne dla innych LCD dzialajacych z wersja 3 u mnie nie beda dzialac?
Po pierwszych testach wrazenia duzo lepsze niz na sofcie 1.1.0.
Zauwazylem ze najnowszy wsad do wyswietlacza 860C jest w wersji C2 natomiast wsad silnika to C3. Czy w takim razie niektore funkcje dostepne dla innych LCD dzialajacych z wersja 3 u mnie nie beda dzialac?
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Chyba nie ma innych funkcji - po prostu soft jest w kolejnym wydaniu, ale poprawia obecne rzeczy a nie dodaje nowe.
W kwestii temperatury - wrzuciłem v20.1C.3-860C i jest o wiele lepiej z temperaturą - musze się postarać aby dobić do 70 stopni Na C.2 miałem 75 po 5 km.
W kwestii temperatury - wrzuciłem v20.1C.3-860C i jest o wiele lepiej z temperaturą - musze się postarać aby dobić do 70 stopni Na C.2 miałem 75 po 5 km.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5765
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Poka to zalanie olejem bo chętnie zobaczęredwater pisze: ↑17 cze 2021, 9:54Termopady bardzo duzo dają, u mnie przed instalacją obudowa ledwo letnia po 5 km jazdy na 800-1000W. Po instalacji obudowa wyraźnie gorąca, czyli przewodzą ciepło i oddają na obudowę. Na endless jakiś włoch (ksywa chyba andrea101 czy jakoś tak) wogóle wyciął w obudowie okienko i bezpośrednio przymocował radiator do silnika. Niezbyt elegancko to wygląda, ale podobno działa dobrze. Niektórzy też zalewają silnik olejem.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2021, 7:47 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 kwie 2021, 17:53
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Wroce do tematu, bo byc moze znalazlem przyczyne. W moim przypadku takie zachowanie silnika zdarzylo sie kilka razy - brak wspomagania po uruchomieniu wyswietlacza. Wgrane OSF 1.1.0 i LCD 860C. Odlaczenie i podlaczenie baterii najczesciej pomagalo. Ostatnio wystapil brak wspomagania i dodatkowo blad czujnika nacisku 3 na wyswietlaczu. Sztuczka z bateria juz nie podzialala. Po rozebraniu silnika okazalo sie, ze jeden z czujnikow Halla ma zwarcie. Troche gimnastyki z lutownica i na wszelki wypadek wymienilem wszystkie trzy na oryginalne Honeywella. Od tego czasu problem nie wystapil, mam nadzieje ze na dobre.Mmisiu pisze: ↑04 cze 2021, 21:53Witam i pozdrawiam wszystkich. Może temat był już omawiany, ale niestety nie mogę znaleźć, postanowiłem zapytać. Jeśli już było to najmocniej przepraszam.
Czy ktoś się spotkał z sytuacją, że TSDZ2 najpierw od czasu do czasu jakby słabo wspomaga (pomagało rozłączenie baterii na moment i ponowne uruchomienie), a z czasem wspomaganie zanikało po ok 500m. Ponieważ to był mój drugi TSDZ2 zmobilizowałem się do rozebrania i naprawy starego którego katowałem przez ponad 4000 km. Początkowo było super (na starym, po naprawie) po jakimś niedługim czasie, to samo, najpierw słabe wspomaganie potem całkiem odmowa współpracy. Laikiem jestem, co najwyżej śrubokręt umiem trzymać, kabelki poskręcać, (TSDZ2 założyć) ale to wszystko. Pomyślałem może bateria pada, ok kupiłem nową. Dzisiaj założyłem próbna jazda... i "O" wspomagania. Dosłownie na moment (i to nie od razu po jakimś trzecim zatrzymaniu o ponownym uruchomieniu) dostał kopa i tak jak zaskoczył pracując tak zakończył współpracę, po kilkunastu metrach.
Pomocy, pomocy czy ktoś ma jakiś pomysł doświadczenie z takim przypadkiem?
Strasznie mocno proszę, pomocy...
Byc moze problemy z zanikajacym wspomaganiem to wlasnie efekt kiepskiej jakosci czujnikow, ktore zaklocaja sygnal bedacy dla sterownika feedbackiem obrotu wirnika w silniku…