MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: cyklista »

Rozwaliłem wyświetlacz, czy ktoś naprawie je czy nowy trzeba?
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: cyklista »

A jak wymienić to kto przegra mi ustawienia i oprogramowanie ze starego do nowego?
faust
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: faust »

Przegrywać nic nie trzeba, trzeba do zakupionego wgrać soft.
Astrolux
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

Witam. Czy to żółte oznaczenie wtyczki wyjścia na czujnik prędkości mają tylko nowe V.2 kontrolery, czy stare też miały. Mój silnik tego nie ma, a drugi dla żony ma. Kupione były z pswpower w odstępie miesiąca.
Controller_TDZ2_2020_1.jpg
To jest zdjęcie z nowym procesorem z enerprof.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2021, 14:31 przez Astrolux, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ekodriving ebike stajla. Bidon 20ah robi robotę
ee niewiem czemu ale serwer mi obrócił zdjęcie na thumbnailu
Załączniki
20210620_193844.jpg
Ostatnio zmieniony 21 cze 2021, 7:49 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
21 cze 2021, 0:08
Ekodriving ebike stajla. Bidon 20ah robi robotę

A średnia prędkość jazdy jaka ?
Awatar użytkownika
cyklista
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 27 maja 2019, 11:14
Lokalizacja: Rzeszów, gg:7481912

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: cyklista »

faust pisze:
20 cze 2021, 13:00
Przegrywać nic nie trzeba, trzeba do zakupionego wgrać soft.
Tylko po pierwsze sam sobie nie wgram, więc szukam osoby która mi to zrobi (bo nie mam ochoty się doktoryzować z kolejnego tematu)
po drugie chciałbym mieć takie ustawienia jak mam teraz bo się sprawdzają i są bezpieczne dla silnika.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
21 cze 2021, 7:32
pxl666 pisze:
21 cze 2021, 0:08
Ekodriving ebike stajla. Bidon 20ah robi robotę

A średnia prędkość jazdy jaka ?
no różna , w tym dystansie jest 31km z ujsołów przez krawców wierch , trzy kopce i rysiankę do złatnej , potem jeżdżenie z czdz do bb
, po asfalcie powyżej 25kmh a w górach to wiadomo , co istotne jazda na jak najniższym stopniu wspomagania i jak najwyższej kadencji
Ostatnio zmieniony 21 cze 2021, 7:50 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
CzarekMichał
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
Lokalizacja: Rąbień

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: CzarekMichał »

Cześć
Posiadam rower Cube SL Cross Pro. Czy z poniższych zdjęć da się wywnioskować czy będzie problem z instalacją TSDZ2? Jeżeli support nie stanowi problemu to co zrobić z linką od przerzutki? Na razie jeszcze nic nie kupiłem, ot tak przymierzam się powoli :)
Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
Załączniki
2.jpg
1.jpg
3.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

CzarekMichał pisze:
21 cze 2021, 8:25
Cześć
Posiadam rower Cube SL Cross Pro. Czy z poniższych zdjęć da się wywnioskować czy będzie problem z instalacją TSDZ2? Jeżeli support nie stanowi problemu to co zrobić z linką od przerzutki? Na razie jeszcze nic nie kupiłem, ot tak przymierzam się powoli :)
Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
na oko bedzie okej . linke dajesz w pełny pancerz obok
mdi
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2020, 7:57

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mdi »

lobo0 pisze:
15 cze 2021, 22:33
U mnie 1.1 nie jeździł dobrze - występował overrun przy specyficznych warunkach, niektóre podjazdy nie do zrobienia. Po przejściu na v20.1C.3 problemy zniknęły - działa u mnie zdecydowanie lepiej.
Zrobiłem update, testy i rzeczywiście na v20.1C.3 silnik lepiej się zachowuje.

Temperatury też lepsze, chodź robiłem podjazd na Jaworzynę Krynicką i tutaj w najbardziej stromych momentach temperatura podchodziła pod limit i throttling do 150-200W co przy mojej kondycji w te pogodę (30 Stopni w cieniu) było za mało.

Dlatego myślę wymienić termopady z 6W na 12W albo dodać wstawki aluminiowe.
Awatar użytkownika
gadula007
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
Lokalizacja: 3-City

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: gadula007 »

pxl666 pisze:
21 cze 2021, 9:18
na oko bedzie okej . linke dajesz w pełny pancerz obok
Ja mam w pancerzu tak jak teraz idą. Wywaliłem plastikową prowadnicę i zmieściło się pomiędzy silnik i ramę. Zarówno linka hamulca, jak i przerzutki.
CzarekMichał
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
Lokalizacja: Rąbień

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: CzarekMichał »

gadula007 pisze:
21 cze 2021, 22:15
pxl666 pisze:
21 cze 2021, 9:18
na oko bedzie okej . linke dajesz w pełny pancerz obok
Ja mam w pancerzu tak jak teraz idą. Wywaliłem plastikową prowadnicę i zmieściło się pomiędzy silnik i ramę. Zarówno linka hamulca, jak i przerzutki.
Dzięki :)
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Astrolux pisze:
20 cze 2021, 14:29
Witam. Czy to żółte oznaczenie wtyczki wyjścia na czujnik prędkości mają tylko nowe V.2 kontrolery, czy stare też miały. Mój silnik tego nie ma, a drugi dla żony ma. Kupione były z pswpower w odstępie miesiąca.
Controller_TDZ2_2020_1.jpg To jest zdjęcie z nowym procesorem z enerprof.

po sterowniku wygląda na V2
Ostatnio zmieniony 22 cze 2021, 23:36 przez hetm4n, łącznie zmieniany 1 raz.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Astrolux pisze:
20 cze 2021, 14:29
Witam. Czy to żółte oznaczenie wtyczki wyjścia na czujnik prędkości mają tylko nowe V.2 kontrolery, czy stare też miały. Mój silnik tego nie ma, a drugi dla żony ma. Kupione były z pswpower w odstępie miesiąca.
Controller_TDZ2_2020_1.jpg To jest zdjęcie z nowym procesorem z enerprof.
W zeszłym roku montowałam trochę tego i zauważyłem, że w wersji 6pin bez matentki były te żółte oznaczenia w wersji 8pin już nie.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
faust
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: faust »

Ma ktoś spis śrube z silnika? Po montażu najpeirw czujnika temp a potem padów podejrzewam że trzeci raz moze być ostatnim kiedy uda mi się go rozkręcić i skręcić bo jak zawsze u chińczyków śruby z gównolitu ;). A przy okazji jak jeździcie na alternatywnym sofcie montujcie czujniki i pady bo u mnie po 3 miesiącach uzwojenie wygląda nieciekawie i chyba w ostatniej chwili to zrobiłem.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

faust pisze:
23 cze 2021, 9:52
Ma ktoś spis śrube z silnika? Po montażu najpeirw czujnika temp a potem padów podejrzewam że trzeci raz moze być ostatnim kiedy uda mi się go rozkręcić i skręcić bo jak zawsze u chińczyków śruby z gównolitu ;). A przy okazji jak jeździcie na alternatywnym sofcie montujcie czujniki i pady bo u mnie po 3 miesiącach uzwojenie wygląda nieciekawie i chyba w ostatniej chwili to zrobiłem.
poka fote ? w jakich warunkach użytkujesz ?
faust
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: faust »

Nie mam, za bardzo wkurzyłem się na śruby wczoraj ;) Przed montażem czujnika grzałem jak idiota na 800W - głównie po płaskim ale i tak jak widzę jakich temperatur potrafi dostać nie raz go mocno przegrzałem.
Dziabarra
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2021, 9:43

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Dziabarra »

Hej,
mam 2 pytania związane z TSDZ2:
1. Kupiłem wyświetlacz SW102 - czy, żeby go podłączyć do silnika, MUSZĘ wgrać alternatywne oprogramowanie? Wygląda na to, że oprogramowanie jest mocno beta, a oryginalne dość mi pasuje.
2. Wcześniej miałem TSDZ na hardtailu, montaż akurat nieźle mi przypasował. Ale ostatnio przesiadłem się na fulla i oczywiście trzeba ustawić blokadę obrotu. Natomiast wczoraj byłem w sklepie, który specjalizuje się w BBSach i oni w ogóle nie montują blokady. Czy BBSy mają jakąś inną konstrukcję, która tego nie wymaga? Widziałem te druciarskie rozwiązania z profili metalowych i pewnie szedłbym w tym kierunku, ktoś wspominał o poxipolu, ale źródła nie znalazłem. Jak to wygląda? Oczywiście wolałbym po prostu mocno go skręcić, podłożyć gumę z przodu silnika, ale czy to wystarczy? :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Zamiast gumy wlep poxylinę bo się nie odkształca
Dziabarra
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2021, 9:43

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Dziabarra »

pxl666 pisze:
23 cze 2021, 11:53
Zamiast gumy wlep poxylinę bo się nie odkształca
I myślisz, że można wtedy olać blokadę obrotu? I dzięki - mam w domu, więc zastosuję
lobo0
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: lobo0 »

Dziabarra pisze:
23 cze 2021, 11:33
Hej,
mam 2 pytania związane z TSDZ2:
1. Kupiłem wyświetlacz SW102 - czy, żeby go podłączyć do silnika, MUSZĘ wgrać alternatywne oprogramowanie? Wygląda na to, że oprogramowanie jest mocno beta, a oryginalne dość mi pasuje.
2. Wcześniej miałem TSDZ na hardtailu, montaż akurat nieźle mi przypasował. Ale ostatnio przesiadłem się na fulla i oczywiście trzeba ustawić blokadę obrotu. Natomiast wczoraj byłem w sklepie, który specjalizuje się w BBSach i oni w ogóle nie montują blokady. Czy BBSy mają jakąś inną konstrukcję, która tego nie wymaga? Widziałem te druciarskie rozwiązania z profili metalowych i pewnie szedłbym w tym kierunku, ktoś wspominał o poxipolu, ale źródła nie znalazłem. Jak to wygląda? Oczywiście wolałbym po prostu mocno go skręcić, podłożyć gumę z przodu silnika, ale czy to wystarczy? :)
Ad1. Aby zastosować SW102 to musisz wgrać alternatywne oprogramowanie
Ad2. BBSy nie mają dodatkowej blokady obrotu - wystarcza samo dokręcenie, w TSDZ2 też nie montowałem i nic się nie luzuje
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Dziabarra pisze:
23 cze 2021, 11:33
..... Natomiast wczoraj byłem w sklepie, który specjalizuje się w BBSach i oni w ogóle nie montują blokady. Czy BBSy mają jakąś inną konstrukcję, która tego nie wymaga?......
BBS''y opierają się silnikiem o ramę i to jest gówna blokada, dodatkowo jak na gnieździe supportu "natniesz/nabijesz" wgniecenia pasujące do wypustów pierścienia blokującego, to nie trzeba żadnych dodatkowych zabezpieczeń, blokad, poxipolu.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2021, 12:39 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Dziabarra pisze:
23 cze 2021, 11:55
pxl666 pisze:
23 cze 2021, 11:53
Zamiast gumy wlep poxylinę bo się nie odkształca
I myślisz, że można wtedy olać blokadę obrotu? I dzięki - mam w domu, więc zastosuję
Tej tylnej łapy to w fullu często trzeba się wogóle pozbyć więc nie ma innej opcji . Można dokręcić mocno z klejem do gwintów ale wklejanie wypełnienia z poxy dodatkowo usztywnia i nie pozwala się gromadzić tam np błotu
Ostatnio zmieniony 23 cze 2021, 12:40 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
Astrolux
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

Gregory pisze:
23 cze 2021, 9:45
Astrolux pisze:
20 cze 2021, 14:29
Witam. Czy to żółte oznaczenie wtyczki wyjścia na czujnik prędkości mają tylko nowe V.2 kontrolery, czy stare też miały. Mój silnik tego nie ma, a drugi ma
W zeszłym roku montowałam trochę tego i zauważyłem, że w wersji 6pin bez matentki były te żółte oznaczenia w wersji 8pin już nie.
Masz rację, teraz widziałem na YouTube film z 2018 i 6 pin był z żółtym ringiem, a te nowe są tylko w wersji 6 pin.
Dziabarra
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 maja 2021, 9:43

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Dziabarra »

lobo0 pisze:
23 cze 2021, 12:29
Ad1. Aby zastosować SW102 to musisz wgrać alternatywne oprogramowanie
Ad2. BBSy nie mają dodatkowej blokady obrotu - wystarcza samo dokręcenie, w TSDZ2 też nie montowałem i nic się nie luzuje
Dzięki, biorę się za rozcinanie SW102 w takim razie.
I dzięki wszystkim za potwierdzenie, że można spróbować bez blokady obrotu, stestuję.
baku06
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 cze 2021, 19:14

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: baku06 »

Witam serdecznie wszystkich Użytkowników ;)

Jestem tu nowy, w ebikach też mocno początkujący, ale zdążyłem już się zająć moim tsdz2. Po miesiącu od montażu, czyli wczoraj, wgrałem otwarte oprogramowanie w wersji v0.19. Nie obeszło się oczywiście bez komplikacji, dlatego postanawiam tutaj opisać mój przypadek bo nawet Marek z bikel.pl nie potrafił mi pomóc.
Wgrałem oprogramowanie v0.19.0 do wyświetlacza, zrobiłem połączenia zgodnie z tabelką pod filmem na YT Marka, wgrałem oprogramowanie do silnika, wyświetlacz przestał wyświetlać wszystkie znaki, działają tylko te pola które powinny. Wszystko niby w porządku ALE... nie było możliwości zmiany stopnia wspomagania, po włączeniu wyświetlacza widnieje tam "0", nie działają przyciski + / -. Po dłuższym przytrzymaniu przycisku + zapala się ikona lampy, a po wciśnięciu środkowego zaczyna migać środkowe okienko od pola ustawień, ale miga jakby szybko odliczało od 0 do 9 i tak w kółko, praktycznie wyświetla się "8" w tamtym miejscu.

Problem rozwiązany, wszystko było dobrze ale sterownik po wgraniu softu nie miał domyślnych ustawień, tylko wszystkie pola były ustawione na 0. Ilość stopni wspomagania, odczyty, wskazania na ekranie głównym, pojemność i prąd baterii.. wszędzie widniała wartość 0. Po ustawieniu domyślnych wartości z tabelki zaczęło działać.

Mam jeszcze problem z pracą silnika i w związku z tym pytanie do Was. Na ori sofcie po zatrzymaniu pedałowania silnik od razu przestawał pracować, można było zmienić przerzutkę lub zahamować (nie mam czujnika na hamulcach), teraz jest taki lag ze silnik ciągnie jeszcze przez sekundę lub dwie. Jest jakiś sposób aby się tego pozbyć?

Kolejna sprawa to wspomaganie przy większej kadencji, głównie po to zmieniłem oprogramowanie i jestem trochę rozczarowany. mam na 5 stopniu wspomagania ustawiony przelicznik 3x. Moc wkładana w pedałowanie jaką pokazywało mi przy jeździe pod górkę to 300W, natomiast silnik wtedy pracował na 200-250W. Przy rozpędzaniu się od zera maksymalnie ile widziałem na silniku to 600W. Coś nie tak z ustawieniami? Pakiet 13S8P, w sterowniku maksymalny prąd z baterii ustawiony na 17A, moc silnika ograniczona do 800W. Silnik w tym konkretnym momencie miał 49 stopni a napięcie baterii wynosiło to 49.1V (48,8 pokazywał miernik). Ma ktoś podobny problem?
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

W opcjach jest kalibracja czujnika kadencji. Sprawdz wg instrukcji i ja wykonaj. Powinien sie szybciej sie zatrzymywać. Do wyższej kadencji uaktywnij tryb experymentalny. Rowniez opisany w instrukcji. Co do przelicznika. Ja sobie kiedys w 0.19 ustawilem na 5 trybie 4.5 i fajnie ciagnął:) roznica miedzy 3x a 4.5x byla wyczuwalna.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
CzarekMichał
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
Lokalizacja: Rąbień

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: CzarekMichał »

gadula007 pisze:
21 cze 2021, 22:15
pxl666 pisze:
21 cze 2021, 9:18
na oko bedzie okej . linke dajesz w pełny pancerz obok
Ja mam w pancerzu tak jak teraz idą. Wywaliłem plastikową prowadnicę i zmieściło się pomiędzy silnik i ramę. Zarówno linka hamulca, jak i przerzutki.
Już się prawie zdecydowałem na zakup w Pswpower:
https://www.pswpower.com/products/europ ... e-lever-88

Pozostaje bateria. Interesuje mnie bidon, najlepiej nie za ciężki i nie za drogi ;) Rower będzie służył głównie do jazdy miejskiej, ewentualnie wycieczki asfaltowe poza miastem bez jakiegoś wielkiego oszczędzania nóg. Doradźcie jaka pojemność i gdzie kupić.

Pewnie w przyszłości, albo od razu będę chciał wspomaganie powyżej 25km/h i kadencji 90, ale to da się ogarnąć na VLCD5 z odpowiednim oprogramowaniem. Mam rację?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

jeśli będzie na nowym procku to raczej nie ....
ile masz światła ramy ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

CzarekMichał pisze:
25 cze 2021, 11:25

Pozostaje bateria. Interesuje mnie bidon, najlepiej nie za ciężki i nie za drogi ;) Rower będzie służył głównie do jazdy miejskiej, ewentualnie wycieczki asfaltowe poza miastem bez jakiegoś wielkiego oszczędzania nóg. Doradźcie jaka pojemność i gdzie kupić.
Napisz do mnie na priv jak jesteś zainteresowany bidonem.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
CzarekMichał
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2021, 7:51
Lokalizacja: Rąbień

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: CzarekMichał »

pxl666 pisze:
25 cze 2021, 12:39
ile masz światła ramy ?
Załączniki
rama.jpg
MaxFrey
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 22 cze 2021, 15:03

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: MaxFrey »

Cześć,

w rowerze mam założony silnik TSDZ2 48V 750W, wyświetlacz 860C ze zmienionym oprogramowaniem na "TSDZ2 Flexible OpenSource firmware" wersja 1.0.

Do tego bateria 48V 15Ah 720Wh.

Problem wystąpił taki:
Wybrałem się wczoraj na krótką wycieczkę, jechałem ze wspomaganiem ustawionym na 1, potem przełączyłęm na 0 (czyli bez wspomagania).
Wyświetlacz miałem włączony, aby mierzył odległość, czas wycieczki etc. Bateria była na poziomie około 52V, czyli prawie pełna.
Po przejechaniu około 3km zrobiłem przerwę około godzinę, po ponownym ruszeniu zobaczyłem że wyświetlacz się wyłączył (chyba automatycznie się wyłącza z tego co pamiętam), więc spróbowałem go włączyć - wtedy okazało się, że tylko miga na około sekundę i się wyłącza (jest tylko pierwszy ekran inicjalizacji systemu z napisem: "SIMULATING TSDZ2!" na dole ekranu) i ekran robi się czarny. Co ciekawe, gdy trzymam guzik Power, ekran wyświetla tą planszę tak długo, jak trzymam guzik wciśnięty, po puszczeniu gaśnie i nic nie działa.

Wstępnie przeglądnąłem łączenia Julet, doładowałem baterię do pełna i zmierzyłem jej woltaż - tutaj wszystko wydaje się w porządku.

Czy macie pomysł, co w dalszej kolejności sprawdzać / mierzyć?
tsdz2-os.jpg
Ostatnio zmieniony 27 cze 2021, 13:03 przez MaxFrey, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

sam robiłeś przeróbkę ?
MaxFrey
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 22 cze 2021, 15:03

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: MaxFrey »

Sam, w tamtym roku jeszcze, wszystko działało przez kilkanaście wycieczek w tamtym roku. W tym roku to był drugi wyjazd dopiero.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

MaxFrey pisze:
27 cze 2021, 13:38
Sam, w tamtym roku jeszcze, wszystko działało przez kilkanaście wycieczek w tamtym roku. W tym roku to był drugi wyjazd dopiero.
może spróbuj od nowa wgrać soft w display a potem sterownik ?
tricz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 04 cze 2019, 8:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tricz »

Wstawiam fotki termowizyjne jak nagrzewa się TSDZ2 z termopadami bez pasty termicznej w silniku. Temperatura na silniki 75 stopni.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
faust
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2021, 13:29

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: faust »

Termopady pomogły, nie przekraczam 60 stopni na trasie do pracy, ale ściąłem moc do 500W. Ma ktoś obserwacje jaki tryb i stopień wspomagania najmniej żyłuje pod kątem temperatury dla "codziennej" normalnej jazdy? Bo baterię na pewno tryb hybdrydowy, nigdy nie przejechałem na nim więcej niż 50 km, natomiast eMTB na "piątce" i mocy do 500W spokojnie wyciąga 80-90 km z zapasem.
MaxFrey
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 22 cze 2021, 15:03

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: MaxFrey »

pxl666 pisze:
27 cze 2021, 13:42
MaxFrey pisze:
27 cze 2021, 13:38
Sam, w tamtym roku jeszcze, wszystko działało przez kilkanaście wycieczek w tamtym roku. W tym roku to był drugi wyjazd dopiero.
może spróbuj od nowa wgrać soft w display a potem sterownik ?
Wgrałem dziś nowy soft (v 1.1.0) do wyświetlacza, ale z przygodami.
Musiałem trzymać guzik włączania cały czas, aby update był w stanie wgrać nowy soft.
Być może przełącznik do włączania się zepsuł?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Może zamókł? Albo wilgoć w jakimś złączu?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Rozczarowanie, żony tsdz2 zaczął trykać przeskakiwać po niecałych 200km od zakupu, skręcony na 12A, OF, używany tak że średnio prawie wcale nie wspomaga (na 4Ah żona przejeżdża 30km), żona lekka, głównie po równym jazdy, a się wy.rał... Ostatnia naprawa, jak znowu tak zrobi to na zimę pójdzie won i wskoczy przekładniówka...
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 18:57 przez Kajman, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
01 lip 2021, 18:52
Rozczarowanie, żony tsdz2 zaczął trykać przeskakiwać po niecałych 200km od zakupu, skręcony na 12A, OF, używany tak że średnio prawie wcale nie wspomaga (na 4Ah żona przejeżdża 30km), żona lekka, głównie po równym jazdy, a się wy.rał... Ostatnia naprawa, jak znowu tak zrobi to na zimę pójdzie won i wskoczy przekładniówka...
Korba się slizga?
Musisz kota poświęcić panu boś w niełasce. Ja ujeżdżam juz nty silnik i żadnych problemów...teraz od maja cykłem już prawie 700km a po płaskim nie jeżdżę i raczej nie wprowadzam
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 22:34 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
Astrolux
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

Panowie proste pytanie, czy wgrywając OSF to zmieniamy w silniku tylko zakładkę "program memory"? A "data memory" zostaje oryginalna? Wykasowała mi się zakładka "data memory" i wybierając zapisz wszystkie zakładki lub ją samą pozostaje dalej pusta.
mdi
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 02 paź 2020, 7:57

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mdi »

Tak, nadpisujesz tylko program memory:
Slezi
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2020, 8:21

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Slezi »

Hej, mam TSDZ2 48V 750W z VLCD5, oryginalny soft. W ustawieniach jest opcja jak zrozumiałem z jakiegoś filmiku na YT do ustawienia prądu (symbol A). Domyślna wartość to 16. Czyli rozumiem, że to prąd w amperach tak? Wychodzi 48V*16A = 768W, czyli mniej-więcej moc silnika. Można to trochę zwiększyć?

Inne pytanie, denerwuje mnie takie szukanie informacji po filmikach z YT. Jest gdzieś konkretna instrukcja obsługi? W pudełku od pswpower dostałem jedynie szczątkową instrukcje instalacji :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Slezi pisze:
02 lip 2021, 11:59
Hej, mam TSDZ2 48V 750W z VLCD5, oryginalny soft. W ustawieniach jest opcja jak zrozumiałem z jakiegoś filmiku na YT do ustawienia prądu (symbol A). Domyślna wartość to 16. Czyli rozumiem, że to prąd w amperach tak? Wychodzi 48V*16A = 768W, czyli mniej-więcej moc silnika. Można to trochę zwiększyć?

Inne pytanie, denerwuje mnie takie szukanie informacji po filmikach z YT. Jest gdzieś konkretna instrukcja obsługi? W pudełku od pswpower dostałem jedynie szczątkową instrukcje instalacji :D
to ustawienie prądu z displaya imho nie działa , nie ma się co tym zaprzątać . ustawiasz rozmiar obręczy i chyba ograniczenie vmax plus ewentualnie wspomaganie wprowadzania i wsio
nieglowicz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 30 maja 2019, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: nieglowicz »

Witam
Kupiłem niedawno rower elektryczny MIFA biria z silnikiem centralnym TSDZ2 250W.Dlugo się nie cieszyłem. Na skutek wady materiałowej pękła mi ośka w suporcie na skutek czego odpadł mi pedał wraz z korbą. Ponieważ taka awaria zdarza mi się już drugi raz sprzedawca roweru z Radomia nie chce ze mną rozmawiać Do tej pory radziłem sobie sam w naprawach normalnych rowerów ale tu boje się rozbierać silnika bo potem mogę nie złożyć. Może ktoś mi udzieli jakiś wskazówek czy taka ośkę można wymontować i czy kupie nowa pasująca do tego typu silnika. A może ktoś się znajdzie w woj mazowieckim bliżej warszawy co by naprawił te usterkę. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje. Myślę tez o zakupie nowego silnika TSDZ2 ale nie mogę znaleźć samego silnika bez osprzętu elektrycznego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Aby wymontować resztę osi należy:
- z prawej strony odkręcić korbę i użyć ściągacza do jej zdjęcia z osi.
- odkręcamy blat koła zębatego 5 śrubek
- po ściągnięciu blatu ukazują się 2 zabezpieczenia( pierścień segera)- szczypcami najlepiej. Ty pozbywasz się tego mniejszego
- wyciskamy resztę osi od prawej strony w lewo( można popukać delikatnie młotkiem.

Czy w tych rowerach można hamować korbą do tyłu?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
nieglowicz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 30 maja 2019, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: nieglowicz »

Wielkie dzieki za zainteresowanie sie moim problemem ale niestety sam sie za to nie wezme.Probowalem podczas pierwszej awarii.Posiadam za małe umiejetnosci mechaniczne.Szukam kogos kto by mi to zrobil.
Pozdrawiam
MaxFrey
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 22 cze 2021, 15:03

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: MaxFrey »

pxl666 pisze:
30 cze 2021, 20:25
Może zamókł? Albo wilgoć w jakimś złączu?
Wgrałem z powrotem fabryczne oprogramowanie w miejsce OSF (instrukcja tutaj: https://www.eco-ebike.com/blogs/eco-cyc ... rogramming), wstawiłem fabryczny włącznik i wszystko działa.

Podejrzewam, że mikroprzełącznik w 860C mógł wyzionąć ducha.
ODPOWIEDZ