MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Aż dziw że nie ma blututa żeby samemu można było grzebać. Sądzicie że będzie się czymś różnił poza skorupą?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Moim zdaniem bedzie lepiej przylegal silnik, aby cieplo odprowadzic, moze lozyska tez lepsze dadza i generalnie mechanicznie cos usprawnia. Sterownik nie wiem czy zmienia, wg mnie bez sensu, ten jest ok. Zreszta okaze sie.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

redwater, skąd Masz info o nowej wersji silnika ? Wiadomo, coś więcej o parametrach i budowie, szczególnie zębatki niebieskiej ( może zastąpią mosiężną ) ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

elektrotonus pisze:
19 lut 2020, 16:53
Zgrabniejszy, pewnie z zablokowanym dostępem do sterownika przez ingerencją open firmware ;-)
To zrobią sobie strzał w kolano :D Wiadomo że jak jest sprzęt umożliwiający hakowanie,, wgrywanie własnego softu a sprzęt zablokowany to w sprzedaży wygra ten pierwszy :D (najlepszym przykładem z historii są konsole sony i microsoftu :) )
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

krall pisze:
17 lut 2020, 1:58
Tooropek pisze:
16 lut 2020, 20:51
No dokładnie Gregory, o gustach się nie dyskutuje 😁
To ciągnąć OT ;-)
Miałem HUBa w hardtailu - przejeździłem 2500km - było ok
Zrobiłem MIDa i też jest ok - lekko i bardziej rowerowo
ale
wczoraj kupiłem rower pod HUBa. MIDa sobie zostawię ale na ciężkie warunki chcę mieć coś mocniejszego i pewniejszego...
Oto nowy nabytek z projektem skrzynki:

Obrazek
O mongoł :D ja swojego na mida przerobiłem :) zadowolony jestem :D Może system zawieszenie troche dziwnie zgrywa się z napędem (w bafangu powoduje przerywania wspomagania, ale tsdz2 jest ok :)
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Zasadniczo dziwię się że nie można podłączyć bt i że chińczyk tego nie umożliwia bo to podnosi walory sprzętu a można tak zaprojektować ten interes by ewentualne uszkodzenie łatwo dało się userowi udowodnić. Bezsensu jest że trzeba się włamywać do chińskich silników...btw Soft do edycji bafanga też jest niefirmowy ?
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Odpaliłem w końcu swój silnik na oryginalnym LCD. Mam wersję z zasilaniem oświetlenia ( wyjście 6V ). Podłączyłem dla bezpieczeństwa za pośrednictwem ładowarki 13S. Silnik działa po wychyleniu manetki. Próbowałem wymusić pracę przez poruszenie korbą, niestety bez rezultatu. Dopiero blokując ręką osłonę zębatki spowodowałem wystarczający nacisk na tensometr. Ten oryginał ma jakieś inne ukryte funkcje czy tylko 4 stopnie mocy, OFF, Światła ?

Przy okazji, czy tylko ja mam takie fatalne spasowanie zębatki oraz osłony, widać jak pływa ;-(

- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Ciekawe jakie zmiany się szykują? Na pierwszy rzut oka wygląda na mniejszy.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

elektrotonus pisze:
19 lut 2020, 21:57
redwater, skąd Masz info o nowej wersji silnika ? Wiadomo, coś więcej o parametrach i budowie, szczególnie zębatki niebieskiej ( może zastąpią mosiężną ) ?
https://www.pedelecforum.de/forum/index ... st-1379882
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

Ktoś wie gdzie kupić wyświetlacz SW102 żeby to wysłali bo mam już TSDZ2 a na PSWPower odpisali mi, że nie wiadomo kiedy będą wysyłać?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

szkuba pisze:
20 lut 2020, 8:12
Ciekawe jakie zmiany się szykują? Na pierwszy rzut oka wygląda na mniejszy.
Być może nie będą kompatybilne mechanicznie więc kurde trzeba kupić części na zapas
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

redwater pisze:
19 lut 2020, 14:45
Będzie nowa wersja TSDZ2 na 2020r.

Obrazek
Skąd to info? Nie mogę nic znaleźć w internetach..
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

szkuba pisze:
20 lut 2020, 16:37
redwater pisze:
19 lut 2020, 14:45
Będzie nowa wersja TSDZ2 na 2020r.

Obrazek
Skąd to info? Nie mogę nic znaleźć w internetach..
3 posty wyżej.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ciekawe że na zdjęciu go zrobili mniejszy
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Szkubie zapewne chodzi o brak oficjalnych danych producenta. Tak na marginesie, w sieci brak jest bezpośrednich linków do producenta silnika, co jest dosyć "podejrzane".
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

producenci unikają bezpośredniej sprzedaży , bafanga chyba też kupisz tylko od resellera
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

coś takiego ?
ts.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
21 lut 2020, 12:40
producenci unikają bezpośredniej sprzedaży , bafanga chyba też kupisz tylko od resellera
Nie chodzi o kupno, a o producenta. Bafanga masz tutaj

https://www.bafang-e.com/home/

Yoch'a masz tutaj

http://www.jhyoch.com/Mid-Drive-Motor.html

a gdzie masz Tonseg'a ?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

pxl666 pisze:
21 lut 2020, 12:40
producenci unikają bezpośredniej sprzedaży , bafanga chyba też kupisz tylko od resellera
Bafanga ultra na aliexpress nie znajdziesz, chyba ze jako calosc z rowerem.
tsdz2 w miejskim turladle.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
21 lut 2020, 14:03
pxl666 pisze:
21 lut 2020, 12:40
producenci unikają bezpośredniej sprzedaży , bafanga chyba też kupisz tylko od resellera
Nie chodzi o kupno, a o producenta. Bafanga masz tutaj

https://www.bafang-e.com/home/

Yoch'a masz tutaj

http://www.jhyoch.com/Mid-Drive-Motor.html

a gdzie masz Tonseg'a ?
Tu http://www.tsbicycle.net/
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

redwater pisze:
21 lut 2020, 14:05
pxl666 pisze:
21 lut 2020, 12:40
producenci unikają bezpośredniej sprzedaży , bafanga chyba też kupisz tylko od resellera
Bafanga ultra na aliexpress nie znajdziesz, chyba ze jako calosc z rowerem.
Widziałem oferty kitów gdzie był komplet albo silnik lub silnik z aku. Jakiś kolega kupował na alibabie sam silnik. Niemniej jednak dziwna sprawa , może im nie zależy i nie nadążają z produkcją?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Ale na stronie TS brak jest info o wspomnianej "nowości" :D

http://www.tsbicycle.net/index.php/content/133
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
21 lut 2020, 14:55
Ale na stronie TS brak jest info o wspomnianej "nowości" :D

http://www.tsbicycle.net/index.php/content/133
Może ta "nowość" uknuła się w głowie jakiegoś Niemca?:-)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

pxl666 pisze:
21 lut 2020, 14:19
redwater pisze:
21 lut 2020, 14:05
Bafanga ultra na aliexpress nie znajdziesz, chyba ze jako calosc z rowerem.
Widziałem oferty kitów gdzie był komplet albo silnik lub silnik z aku. Jakiś kolega kupował na alibabie sam silnik. Niemniej jednak dziwna sprawa , może im nie zależy i nie nadążają z produkcją?
Na alibaba zanjdziesz, ale to nie aliexpress.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

redwater pisze:
21 lut 2020, 17:28
pxl666 pisze:
21 lut 2020, 14:19
Widziałem oferty kitów gdzie był komplet albo silnik lub silnik z aku. Jakiś kolega kupował na alibabie sam silnik. Niemniej jednak dziwna sprawa , może im nie zależy i nie nadążają z produkcją?
Na alibaba zanjdziesz, ale to nie aliexpress.
Noto pisałem że jakiś kolega kupił na alibabie a na expresie widziałem kit do budowy roweru i tam można było kupić sam silnik
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Sciagnalem obudowe, aby zrobic moda temperaturowego. Poleglem na wyciagnieciu silnika, jest chyba przyklejony jakims klejem. w kazdym razie pozakladalem termopady, nalozylem pasty termoprzewodzacej, po jezdzie 3km na poziomie obciazenia 8-13A obudowa jest zimna, wg mnie niecale 30 stopni.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

redwater pisze:
22 lut 2020, 14:42
Sciagnalem obudowe, aby zrobic moda temperaturowego. Poleglem na wyciagnieciu silnika, jest chyba przyklejony jakims klejem. w kazdym razie pozakladalem termopady, nalozylem pasty termoprzewodzacej, po jezdzie 3km na poziomie obciazenia 8-13A obudowa jest zimna, wg mnie niecale 30 stopni.
Nie zrobiłeś żadnej foty moda ?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Nie :( . Puki co na zewnatrz jest +10 st. wiec to ze silnik jest zimny pod nieduzym obciazeniem, to chyba normalne.
Zobaczymy latem jak pojade pod jakieś wzniesienie.
tsdz2 w miejskim turladle.
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pawel.1000w »

Czy ktoś zaobserwował u siebie luz na osi korb? u mnie po około 100 km dosyc wyczuwalny. Na dniach bede to otwierał, mam nadzieje ze to tylko ryż sie wysypął z jakiegoś łozyska.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Tymczasem Marek wrzucił turtorial wymiany łożyska oporowego:

Ostatnio zmieniony 23 lut 2020, 21:52 przez elektrotonus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Miałem chwilkę czasu więc dokładnie sprawdziłem jak wpasowuje się TSDZ2 w ramę. Okazało się, że poprzednio nie zauważyłem kolizji wahacza z obudową silnika. Muszę zdystansować silnik w kierunku łańcucha. Zakupiłem stosowne podkładki. Dopracowałem mocowanie antyobrotowe, muszą dojść śrubki. Chciałem się Was spytać, ktoś na forum jakoś sprytnie nacinał obudowę metalowego elementu dociskającego silnik do boku miski suportu. Zabieg ten ma na celu lepsze fiksowanie się przez "wgryzienie" się w aluminium. Zastanawiałem się nad tym. Może ktoś ma foto jak to wyszło ;-)? Mam na myśli coś w ten deseń tylko jakoś nacięte, czy nabite linie.

Obrazek
Załączniki
element tańczony jako securing plate
element tańczony jako securing plate
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

elektrotonus pisze:
23 lut 2020, 21:25
...... Chciałem się Was spytać, ktoś na forum jakoś sprytnie nacinał obudowę metalowego elementu dociskającego silnik do boku miski suportu. Zabieg ten ma na celu lepsze fiksowanie się przez "wgryzienie" się w aluminium. Zastanawiałem się nad tym. Może ktoś ma foto jak to wyszło ;-)? Mam na myśli coś w ten deseń tylko jakoś nacięte, czy nabite linie.
......
Jak rozumiem, chodzi Ci o "nabicie" na obudowie do wkręcania supportu nacięć pasujących do pierścienia mocującego silnik.
Ja zrobiłem to w taki sposób. Odbiłem nacięcia na papier/folię samoprzylepną. Przyłożyłem silnik, założyłem pierścień i zaznaczyłem miejsce jednego z wypustów pierścienia na obwodzie obudowy supportu. Przykleiłem samoprzylep pasując z sobą zaznaczony punkt z odbitym na samoprzylepie. Tępym majzlikiem (dłutem) punktujesz obudowę w zaznaczonych miejscach.
Opis dotyczy Yoch/Bafang, ale w TSDZ2 jest zapewne podobny docisk.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ja użyłem szlifierki
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Bardziej myślałem, by były nacięcia od strony która ma kontakt z mufą suportu by się ta czarna blaszka niejako mniej ruszała, zaś powierzchnia styku srebrnego metalowego pierścienia dociskającego ją była gładka.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5851
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

elektrotonus pisze:
24 lut 2020, 9:01
Bardziej myślałem, by były nacięcia od strony która ma kontakt z mufą suportu by się ta czarna blaszka niejako mniej ruszała, zaś powierzchnia styku srebrnego metalowego pierścienia dociskającego ją była gładka.
no tak zrobiłem , zęby na tej blaszce
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

elektrotonus pisze:
23 lut 2020, 20:40
Tymczasem Marek wrzucił turtorial wymiany łożyska oporowego:

Od 2:15 widac jak zębatka trze o obudowę plastikową przekładni. U mnie też zaczął trzeć po 100-200 km. Czytałem że ten luz się powiększa, jest trochę filmików i coś na endless. Co mine martwi, że ten plastik (osłona małego kółka zdawczego) się przetrze na wylot. U mnie luz jest 1.5 mm na końcu zębatki.

Wczoraj z ciekawości rozebralem krok dalej niż Marek bo zdjąłem ten mały zegerek i też z drugiej strony wyjąłem osłonę kurzową i łożysko (też jest zeger). Ośka ma wtedy luz osiowy (można ją przesuwać), ale nie da się jej wyjąć, coś ja blokuje. Na filmikach instruktażowych wybijają tensometr od lewej strony, ale tam w środku jest za lewym łożyskiem kulkowym jeszcze jedno wałeczkowe, nie wiem czy to część całego mechanizmu tensometru. Rozbierał to ktoś, bo luz wygląda że jest na łożysku tensometru.

Zastanawiam się nad założeniem zębatki zamiast osłony żeby tak nie tarło. Tylko że pogorszy się linia łańcucha o następne 5mm.
Załączniki
PSX_20200224_110647.jpg
PSX_20200224_110606.jpg
20200224_111101.jpg
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pawel.1000w »

Hetman, a czy występuje u Ciebie luz osiowy samej osi korbowej?
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Inc0 »

lubie ogladac takie toutoriale ale lepiej nie wbijac łozysk młotkiem wiec jesli nie macie panowie prasy można ja zastąpić przy odrobinie sprytu imadłem.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Pawel.1000w pisze:
24 lut 2020, 15:23
Hetman, a czy występuje u Ciebie luz osiowy samej osi korbowej?
Luz osiowy nie (może minimalny) - z lewej strony ośki są takie podkładki sprężyste (takie pofalowane) między segerkiem a łożyskiem żeby luz skasować, z tego co zrozumiałem to starsze TSDZ2 nie miały tych podkładek sprężystych i moża to dokupić jako set na pswpower.

http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2019-88-keur
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

hetman_ pisze:
24 lut 2020, 11:13
elektrotonus pisze:
23 lut 2020, 20:40
Tymczasem Marek wrzucił turtorial wymiany łożyska oporowego:

Od 2:15 widac jak zębatka trze o obudowę plastikową przekładni. U mnie też zaczął trzeć po 100-200 km. Czytałem że ten luz się powiększa, jest trochę filmików i coś na endless. Co mine martwi, że ten plastik (osłona małego kółka zdawczego) się przetrze na wylot. U mnie luz jest 1.5 mm na końcu zębatki.

Wczoraj z ciekawości rozebralem krok dalej niż Marek bo zdjąłem ten mały zegerek i też z drugiej strony wyjąłem osłonę kurzową i łożysko (też jest zeger). Ośka ma wtedy luz osiowy (można ją przesuwać), ale nie da się jej wyjąć, coś ja blokuje. Na filmikach instruktażowych wybijają tensometr od lewej strony, ale tam w środku jest za lewym łożyskiem kulkowym jeszcze jedno wałeczkowe, nie wiem czy to część całego mechanizmu tensometru. Rozbierał to ktoś, bo luz wygląda że jest na łożysku tensometru.

Zastanawiam się nad założeniem zębatki zamiast osłony żeby tak nie tarło. Tylko że pogorszy się linia łańcucha o następne 5mm.
A może miedzy ten pierscien z zebatka a kolo zebate dac szerokie podkladki, aby zdystansowac lekko zebatke aby nie obcierała ?
tsdz2 w miejskim turladle.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

redwater pisze:
24 lut 2020, 17:45
A może miedzy ten pierscien z zebatka a kolo zebate dac szerokie podkladki, aby zdystansowac lekko zebatke aby nie obcierała ?
Ale jak dasz podkładki to przybliżysz bo zębatka jest mocowana po stronie silnika (z lewej strony pająka), chyba żeby cały pająk odsuwać, ale to wtedy probelm z uszczelnieniem. Jak dasz zamiast osłony alu to wtedy o grubość pająka się odsunie. Chyba że Cię nie zrozumiałem :)
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pawel.1000w »

Hetman, Ty masz na myśli chyba luz wzdlozny. U mnie występuje osiowy (góra -dol)
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

hetman_ pisze:
24 lut 2020, 18:44
redwater pisze:
24 lut 2020, 17:45
A może miedzy ten pierscien z zebatka a kolo zebate dac szerokie podkladki, aby zdystansowac lekko zebatke aby nie obcierała ?
Ale jak dasz podkładki to przybliżysz bo zębatka jest mocowana po stronie silnika (z lewej strony pająka), chyba żeby cały pająk odsuwać, ale to wtedy probelm z uszczelnieniem. Jak dasz zamiast osłony alu to wtedy o grubość pająka się odsunie. Chyba że Cię nie zrozumiałem :)
Cały pająk, uszczelnić można silikonem w końcu pająk w stosunku do koła zębatego i zewnetrznego pierścienia łożyska się nie rusza po dokręceniu.
Pytanie czy tylko ten simmering mały będzie miał dobrą powierzchnię przylegania do osi.
Można tez iść po całośći i dotoczyć taki pierścień dystansowy z otworami na śruby.
tsdz2 w miejskim turladle.
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pawel.1000w »

Ja już znalazłem przyczynę luzu.
Os zrobiona z gownolitu, łożysko wpada i wypada bez najmniejszego oporu

redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

To bardziej wygląda na niedopasowanie wymiarów łożyska do osi. :(
tsdz2 w miejskim turladle.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

@redwater - w sumie można tak odsunąć jak piszesz, uszczelnienie jest stosunkowo szerokie, ale znowu następna rzeźba.

@Pawel.1000w - zdejmowałem to łożysko (lewe) siedziało dosc dobrze spasowane z minimalnym luzem. Tu na filmiku to coś niedopasowane, tam jest z 0.5mm luzu.

Wiesz jak ściągnąć ośkę z tensometru? Coś mi ją blokowało. Na ośce tensometru są dwa łożyska igiełkowe HK2214 po jednym na stronę plus to kulkowe na ośce korby po lewej stronie co jest na filmiku i pewnie jedno z prawej mniejsze wewnątrz osi tensometru.

Luz jest jak w filmiku Marka, to nie jest na ośce tylko na zebatce, waha się na boki jak by jedno z łożysk tensometru było wywalone, albo to główne csk30 albo coś źle spasowane. Luz na ośce z lewej strony na tym łożysku kulkowym też jest ale niewielki.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Pawel.1000w pisze:
24 lut 2020, 21:07
Ja już znalazłem przyczynę luzu.
Os zrobiona z gownolitu, łożysko wpada i wypada bez najmniejszego oporu

Zapewniam, że oś / osie wykonane są z dobrego, odpowiedniego materiału. Badaliśmy pod spektrometrem obie osie, tą seryjną z Suzhou i tą którą wkładają dystrybutorzy do szerszych wersji. Obie są zbliżone parametrami i prawidłowe do tego typu zastosowań. Powodem dla którego pękła oś na 100mm o czym było parę postów wcześniej, był zbyt głęboko wykonany gwintowany otwór wewnętrzny pod korbę. Z tego wynika, że czasem zdarzają się wpadki przy obróbce mechanicznej.
W Twoim przypadku spróbowałbym kupić u nas takie łożysko i zobaczyć, czy przypadkiem luz nie będzie mniejszy .
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Thorn pisze:
25 lut 2020, 7:19
Pawel.1000w pisze:
24 lut 2020, 21:07
Ja już znalazłem przyczynę luzu.
Os zrobiona z gownolitu, łożysko wpada i wypada bez najmniejszego oporu

Zapewniam, że oś / osie wykonane są z dobrego, odpowiedniego materiału. Badaliśmy pod spektrometrem obie osie, tą seryjną z Suzhou i tą którą wkładają dystrybutorzy do szerszych wersji. Obie są zbliżone parametrami i prawidłowe do tego typu zastosowań. Powodem dla którego pękła oś na 100mm o czym było parę postów wcześniej, był zbyt głęboko wykonany gwintowany otwór wewnętrzny pod korbę. Z tego wynika, że czasem zdarzają się wpadki przy obróbce mechanicznej.
W Twoim przypadku spróbowałbym kupić u nas takie łożysko i zobaczyć, czy przypadkiem luz nie będzie mniejszy .
Z tego co wyczytałem, to wczesne wersje TSDZ2 maily też ten problem i oś była trochę inna - były dwa łożyska kulkowe po lewej stronie.

@Thorn - wiesz może jakie jest łożysko na ośce po stronie napędowej i jak ośkę i to łożysko zdjąć?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

hetman_ pisze:
25 lut 2020, 12:10


Z tego co wyczytałem, to wczesne wersje TSDZ2 maily też ten problem i oś była trochę inna - były dwa łożyska kulkowe po lewej stronie.

@Thorn - wiesz może jakie jest łożysko na ośce po stronie napędowej i jak ośkę i to łożysko zdjąć?
Wyzej starsza wersja, nizej nowsza

Obrazek

To samo główna zębatka starza zęby proste, nowsza skośne:

Obrazek
tsdz2 w miejskim turladle.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Wygląda że po zdjęciu segerka z prawej strony na ośce powinna ona wyjechać z lewej, ale cos mi tam ją blokuje w pewnym miejscu. Wyglada że tam z prawej strony jest łożysko wałeczkowe.
ODPOWIEDZ