MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: greorg »

kupiłem termopady Gelid TP-GP01-E, jak mi się uda zainstaluje w piątek sprawdzę i napiszę o rezultatach
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: SzczepanTG »

Czy ktos to testowal z Was?
Załączniki
Screenshot_20220520_220313_com.android.chrome.jpg
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

Ja testuję codziennie, dzisiaj przy 27st zrobiłem 90km z różnymi nastawami górkami i w najcięższych warunkach silnik nie przekraczał 40st. Te radiatory w długich trasach chyba się sprawdzają bo silnik trzyma równo 35-40st.
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: SzczepanTG »

Gdzie kupiłeś te radiatory?
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

Ja to sprzedaję. W innym wątku pisałem że same radiatory tematu grzania nie załatwią, pomagają w szczególności ciągłej jazdy o zróżnicowanej charakterystyce ale na stromym podjeździe i wysokim wspomaganiu niezbędne jest dobre odprowadzenie ciepła na obudowę.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

markkar pisze:
21 maja 2022, 10:24
Ja to sprzedaję. W innym wątku pisałem że same radiatory tematu grzania nie załatwią, pomagają w szczególności ciągłej jazdy o zróżnicowanej charakterystyce ale na stromym podjeździe i wysokim wspomaganiu niezbędne jest dobre odprowadzenie ciepła na obudowę.
a będziesz sprzedawał zestaw chłodzenia do samodziału ?
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

Tak, ale za jakiś czas jak ogarnę film montażowy i znajomi potestują.
Tomeq
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2022, 9:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tomeq »

Kajman pisze:
22 kwie 2022, 23:05
Nie ogarniasz podstaw, są korby shimano, którę są z mniejszego gównolitu niż tsdz2. [ciach]
Nie musiałeś lewej korby shimano zeszlifować by się o suport nie opierała po dokręceniu? ja kupiłem Haibike i bez szlifowania się nie obeszło, ale jak przymieżyłem starego Dartmoora to też jest do szlifowania. Tak ze 3 mm jak nie więcej.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Sram nie wymaga tego, tylko kurde ciezko kupic te z ogromnym offsetem. A shimano do elektryka kupujesz i pasują plug&play.
Tomeq
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2022, 9:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tomeq »

Dzięki za info Kajman Zaoszczędziłem 60 dych kosztem szlifowania, dla mnie tak średnio. Bym wiedział że z Shimano nie będzie kłopotu, to bym je wziął. A teraz z innej beczki czym się kończy krótka śruba(ta co w zestawie) w "stopce" blokującej.:
PopsutaStopka.jpg
greorg
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: greorg »

1653293783913.jpg
^ Tak to zrobiłem, folie przed założeniem dekla oczywiście odkleiłem. Jazda z wspomaganiem na 10/20 (ostatnio jeździłem na wspoaganiu 7/20) z prędkościami średnimi jak niżej nie odcieło. Temperatura w "piku" 75 stopni (w OSF ustawione ograniczenie mocy od 80 stopni, 85 odcina silnik)
1653294253468.jpg
Jednak okazało się, że było z wiatrem :) i jak wracałem już odcięło.
szkuba
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Ktoś wie gdzie z pewnego źródła kupić wersję 36V? Najchętniej w PL albo magazyn EU.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Astrolux
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

Na pswpower masz za 305$ w kilka dni u Ciebie.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Odnośnie smaru do TSDZ2, wypróbowałem polecany przez @Tooropek w osobnym temacie Smarol nano i niestety, muszę was przestrzec przed tym wynalazkiem.
Pod wpływem temperatury zrobiła się z niego prawie woda, wlazł wszędzie i wypłukał co mógł w efekcie czego tydzień temu szlag trafił łożysko jednokierunkowe w niebieskiej zębatce, wymieniłem ją.
W ten weekend silnik w połowie trasy zaczął bardzo głośno pracować, trasę udało się skończyć ale po otwarciu silnika masakra, ten czarny syf nie do usunięcia, myłem benzyną nałożyłem Molykote EM50 i po 50m testu i otwarciu smar był szary, reszta smarolu wypłynęła spod uszczelnień łożysk.
Wymieniłem wszystkie 4 łożyska, na niskiej kadencji idealna cisza, jak jeszcze nigdy ale na wysokiej kadencji dalej głośne terkotanie.
Znów rozbiórka silnika i znów wypłynęło to czarne g@#$% z jedynych starych łożysk jakie zostały, wewnątrz silnika ...
Dzisiaj kupiłem kolejne 4 szt łożysk KYK wieczorem wymienię i mam nadzieję, że wątpliwa przyjemność ze Smarolem się wreszcie zakończy, okazał się kosztować znacznie więcej niż te kilkanaście zł za tubkę...
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Gregory, nie polecałem smarolu do tsdz2 tylko do silnika przekładniowego to pierwsza sprawa, druga to, że w trzech silnikach przekładniowych smar ten spełnia swoją rolę i film na zębatkach plastikowych jak i metalowym kołnierzu trzyma się ładnie i nie spływa. Jeden silnik na tym smarze jeździ już od ponad roku i jest wszystko w jak najlepszym porządku. Być może kiedyś tam zdjęcie jak to wygląda w środku. Nie róbmy offtopu i nie wrzucajmy wszystkiego do jednego worka.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Tooropek polecałeś go w temacie "Tsdz2 oryginalny smar Molykote EM-50L zakup grupowy" to po pierwsze
Po drugie nie wydaje mi się żebym wyraził jakieś pretensje pod Twoim adresem.
Po trzecie żaden to offtop pisanie o doświadczeniach w smarowaniu TSDZ2 w temacie jemu poświęconym ;)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

viewtopic.php?p=104631#p104631

Mowa była tylko o wyłącznie o silnikach przekładniowych, widocznie w tsdz2 temperatury są inne, prędkość obrotowa silnika inna, także warunki eksploatacji i zapewne to ma znaczący wpływ na zużycie smaru i utratę jego właściwości.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
neo292
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 cze 2022, 7:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: neo292 »

Hej. To jaki smar / zamiennik polecacie? I gdzie "tanio" go można kupić?
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Post wyżej masz link do osobnego tematu o smarach
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Gregory pisze:
15 cze 2022, 11:01
...... wypróbowałem ...... Smarol nano i niestety, muszę was przestrzec przed tym wynalazkiem.
Pod wpływem temperatury zrobiła się z niego prawie woda, wlazł wszędzie i wypłukał co mógł w efekcie czego tydzień temu szlag trafił łożysko jednokierunkowe w niebieskiej zębatce, wymieniłem ją.
W ten weekend silnik w połowie trasy zaczął bardzo głośno pracować, trasę udało się skończyć ale po otwarciu silnika masakra, ten czarny syf nie do usunięcia, myłem benzyną nałożyłem Molykote EM50 i po 50m testu i otwarciu smar był szary, reszta smarolu wypłynęła spod uszczelnień łożysk.
Wymieniłem wszystkie 4 łożyska, na niskiej kadencji idealna cisza, jak jeszcze nigdy ale na wysokiej kadencji dalej głośne terkotanie........
1. jaką wersję "NANO" użyłeś, "przekładniową" (do kos/podkaszarek) czy "rowerową" (do rowerów) ?
2. odnośnie łożyska kierunkowego, zostało fizycznie uszkodzone czy tylko przestało "zabierać". Być może po dokładnym usunięciu resztek smaru i użyciu WD40 (nadmiarWD40 osuszyć delikatnie chusteczką do nosa) łożysko zacznie działać. Być może cząsteczki molibdenu i grafitu powodują poślizg rolek.
Do mycia można by spróbować np. terpentyny, WD40.
3. co do reszty łożysk. Możliwe że łożyska były bardzo "spasowane" i dodatki "NANO" (molibden, grafit) z braku odpowiedniego luzu zadziałały bardziej jak proszek ścierny niż jak olej.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

1. Dokładnie taki jak ze zdjęć w tamtym temacie.
2. Fizycznie zniszczone, strasznie strzelało w silniku aż rama rezonowała, zabierało dalej ale przy minimalnie większym obciążeniu właśnie tak się działo, więc do domu wróciłem na 1 stopniu wspomagania i zębatce 46 - 50 z tyłu wtedy dało się jechać. Po otwarciu dekla znalazłem wióry ...
3. Nie wiem co i jak zadziałało ale wymieniając łożyska na wale silnika od strony zębatki wału są 3 łożyska jedno za drugim (chyba jako podkładki dystansowe bo osadzenie ma jedno z nich :lol: ) syf był do ostatniego łożyska, pierwsze to osadzone w deklu po zdjęciu w palcach kręciło się wyraźnie "skokowo" więc to które pracowało zostało zmasakrowane.
Po moich doświadczeniach nie podejrzewał bym Chińczyków o ciasne pasowanie łożysk :lol: wszystkie raczej same wypadły, łożysko na deklu silnika które trzyma wałek niebieskiej zębatki było wklejone na żywicę :shock: jedynie te na wale silnika były jako tako osadzone i trzeba było je wybić/wbić.

Takie to moje krótkie doświadczenia z tym smarem, napisałem o tym tylko dla tego żeby nikomu nie przyszło do głowy próbować.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

u mnie się tak złożyło ze ucegliłem sterownik podczas zabawy z osf . za pierwszym razem osf weszło ładnie , podczas próby wrzucenia poprawek kompiler wywalił błąd i nie łączy się z st linkiem . koledze działa u mnie przestało . display się włącza ale nie ma komunikacji z silnikiem bo nie pokazuje prędkości . jak widać nie dane mi było osf ...
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Może była podłączona bateria z zasilaniem i napięcie zewnętrzne z programatora zasilanego USB? Albo jedno, albo drugie - dla bezpieczeństwa jednak lepiej odłączać baterię i programator zasilać z USB.
No chyba, że podłączyłeś źle kabel programujący. Albo programator jakaś kicha uszkodził się i sterownik. Przy prawidłowym podłączeniu nie ma możliwości uceglenia - oczywiście zakładając poprawny program np. przeznaczony do wyświetlaczy fabrycznych, tam załadować do sterownika zły wsad raczej nie sposób, robiłem dziesiątki razy na różnych silnikach i wszystkie działają poprawnie. Ostatni właśnie parę minut temu (dla VLCD6) przeprogramowałem dodając obsługę czujnika temperatury (zawyża o 0,5*C - ale to nie problem, ważne żeby ograniczał moc dostarczaną od 75*C i odcinał >85*C) i poprawiając odprowadzanie ciepła.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

No właśnie dzień wcześniej działało okej . następnego dnia przy próbie przywrócenia ory fw wyskoczył błąd i potem już cegła. btw do backupu i przywrócenia ory fw ściąga się wszystkie trzy okna czy dwa ?
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Czyli prawdopodobnie tylko źle zaprogramowany sterownik przy próbie wgrania fabrycznego FW. Prawdomównie wyzerowana któraś z pamięci (podejrzewam pamięć danych, ale to wróżenie z fusów, równie dobrze mogłeś pomylić wsady). OSF nie programuje się? Tu wystarczy podłączyć dobrze programator i nie trzeba kombinować z STVP.
Instrukcja zaprogramowania oryginalnym fw: https://www.eco-ebike.com/blogs/eco-cyc ... rogramming
Archiwum stockowego oprogramowania tu: https://drive.google.com/drive/folders/ ... jMrpW2ZqvH
wystarczy pobrać właściwe pliki i wgrać pamięć programu jak i pamięć danych.
Pamiętaj, że musisz pobrać ZARÓWNO 'Pamięć programu' I 'Pamięć danych' - wersja musi być identyczna.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

No niewiem czy tylko. dziś podłączyłem się do mojego roweru i stvp nie widzi device. nie pobiera danych. na innym rowerze od strzału pobiera dane czyli łączy się...to jak wgrać od nowa jak stlink nie widzi wogole urządzenia?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

okay . udało się odceglić. moze komuś się
przyda.
podłączyłem wszystkie 4 przewody z stlinka czyli swim rst gnd i 3.3v i poszedł
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Poszło na 3.3V? Powinno być 5V. Wystarczy podłączyć tak:
Obrazek
i powinno działać normalnie.
Ale najważniejsze, że sterownik przywrócony do życia, baw się dalej, choć ostrożnie ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Obrazek
Astrolux
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

prozor pisze:
27 cze 2022, 13:43
Poszło na 3.3V? Powinno być 5V.
Mnie ten sam sterownik raz łączył się na 5V, a następnym razem musiałem zmienić na 3,3V bo na 5V nie ruszył.
wq25
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 02 maja 2022, 13:14

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: wq25 »

Problem ze sterownikiem

Nagle przestało działać wspomaganie , silnik nowy może 200 km, oryginalny firmware , 48 v xh18 wyświetlacz.
Po odłączeniu i połączeniu baterii wspomagania działa tak na 1-2 obroty korbą . Walk assist działa normalnie .
Po wgraniu OSF , walk assit działa , ale tym razem już nawet po resecie baterii nie działa wspomaganie na ten 1 obrót.
Wymieniłem sterowniki z drugim rowerem , w pierwszym wszystko działa ok , w drugim ze sterownikiem z pierwszego tak samo walk assist działa , reszta nie.
Jak włączone jest odometry compensation prędkościomierz wskazuje 0 , tak samo w obu rowerach.
Macie jakieś pomysły co może być nie tak ze sterownikiem , jeśli nie warto dociekać, tylko wymienić to czy ktoś z was ma na stanie sterownik na 48v 6 pin ??
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

czyli na 100 sterownik ? nie widać żeby coś było strzelone?
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

wq25 pisze:
03 lip 2022, 20:54
Problem ze sterownikiem

Nagle przestało działać wspomaganie , silnik nowy może 200 km, oryginalny firmware , 48 v xh18 wyświetlacz.
Po odłączeniu i połączeniu baterii wspomagania działa tak na 1-2 obroty korbą
W teorii zawsze jest gwarancja... Tylko wysyłka pewno do Chin lub chyba do Włoch (pswpower), to i tak się nie opłaca...
wq25 pisze:
03 lip 2022, 20:54
Macie jakieś pomysły co może być nie tak ze sterownikiem , jeśli nie warto dociekać, tylko wymienić to czy ktoś z was ma na stanie sterownik na 48v 6 pin ??
Wymienić, kombinować nie ma co. No chyba, że któryś MOSFET się zjarał, to wymienić w miarę łatwo. Ale i tak najpierw bym wymienił, później próbował się bawić w wymianę...
https://www.pswpower.com/products/bare- ... id-motor-1 - $28,44 tylko chyba z Chin drobnicę wysyłają (ale i tak dociera w miarę szybko).
Osobiście zastanowiłbym się, czy jednak nie brać 8-pin, o wiele łatwiej dodać czujnik temperatury. Gniazdo 8pin wywalić i dolutować 6pin, albo łatwiej przelotka 8-6pin.
wq25 pisze:
03 lip 2022, 20:54
Jak włączone jest odometry compensation prędkościomierz wskazuje 0 , tak samo w obu rowerach.
Kompensacja licznika km działa tak, że przez pewien czas zbiera dane odległości (i prędkości), a następnie "cofa" licznik o tyle ile mogło być przejechane w czasie wyświetlania danych np. %SOC itp. Bez tego każda wyświetlana wartość na liczniku fabrycznym jest traktowana przez licznik jako km/h i jako pochodne zwiększane dane drogomierzy (dziennego i total).
daniel20112a
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2022, 13:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: daniel20112a »

rower z silnikiem tsdz2 strasznie ciężko kręci się pedałami z wyłączonym wspomaganiem i wydaje mi się ze jest głośniejszy, użytkowników z dłuższym stażem proszę o radę czy coś jest nie tak.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

daniel20112a pisze:
05 lip 2022, 12:07
rower z silnikiem tsdz2 strasznie ciężko kręci się pedałami z wyłączonym wspomaganiem i wydaje mi się ze jest głośniejszy, użytkowników z dłuższym stażem proszę o radę czy coś jest nie tak.
zrzuć łańcuch na pusto pokręć korbami. wtedy sprawdzisz opory
daniel20112a
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2022, 13:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: daniel20112a »

ok, bo wspomaganie nawet na min działa prawidłowo z odpowiednią mocą, a nie miałem czasu robić jakiś prób po wieczornej przejażdżce z rodziną.
daniel20112a
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2022, 13:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: daniel20112a »

pxl666 pisze:
05 lip 2022, 12:08
daniel20112a pisze:
05 lip 2022, 12:07
rower z silnikiem tsdz2 strasznie ciężko kręci się pedałami z wyłączonym wspomaganiem i wydaje mi się ze jest głośniejszy, użytkowników z dłuższym stażem proszę o radę czy coś jest nie tak.
zrzuć łańcuch na pusto pokręć korbami. wtedy sprawdzisz opory
ok, bo wspomaganie nawet na min działa prawidłowo z odpowiednią mocą, a nie miałem czasu robić jakiś prób po wieczornej przejażdżce z rodziną.
daniel20112a
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2022, 13:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: daniel20112a »

wq25 pisze:
03 lip 2022, 20:54
Problem ze sterownikiem

Nagle przestało działać wspomaganie , silnik nowy może 200 km, oryginalny firmware , 48 v xh18 wyświetlacz.
Po odłączeniu i połączeniu baterii wspomagania działa tak na 1-2 obroty korbą . Walk assist działa normalnie .
Po wgraniu OSF , walk assit działa , ale tym razem już nawet po resecie baterii nie działa wspomaganie na ten 1 obrót.
Wymieniłem sterowniki z drugim rowerem , w pierwszym wszystko działa ok , w drugim ze sterownikiem z pierwszego tak samo walk assist działa , reszta nie.
Jak włączone jest odometry compensation prędkościomierz wskazuje 0 , tak samo w obu rowerach.
Macie jakieś pomysły co może być nie tak ze sterownikiem , jeśli nie warto dociekać, tylko wymienić to czy ktoś z was ma na stanie sterownik na 48v 6 pin ??
nie wiem czy uporałeś się z problemem ale najprostrzą usterką kiedy wspomaganie działa przez chwile i się wyłącza jest źle ustawiony czujnik prędkości na kole(za daleko lub za blisko) luz się wypiął albo uszkodził
MaskaPz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2022, 22:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: MaskaPz »

Trafił ktoś z Was na takie dziwne zachowanie, że silnik nie wspomaga dopóki nie naciśnie się manetki gazu? Dopiero co uruchomiłem swoją konwersję i nie zamierzałem w ogóle manetki zakładać. Po tym usunąłem manetke, jazda próbna bez zastrzeżeń, godzinny postój i powrót do domu beż wspomagania. Licznik działa, km wskazuje poprawnie. Podłączyłem manetke I znowu żyje. Tak jakby potrzebował wzudzenia.. będę wdzięczny za podpowiedź.
Póki co chciałem pojeździć na oryginalnym sofcie i później zmienić na Open source. Zamiast manetki planowałem czujnik temperatury, ale z taką przypadłością musi zostać narazie.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ale jedziesz na manecie czy pedałując? I czujnik nacisku działa dopiero po naciśnięciu manety?
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Tak z tego co opisuje na FB to sygnał z manetki wzbudza znowu wspomaganie:)
MaskaPz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2022, 22:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: MaskaPz »

Po włączeniu muszę go wzbudzić manetka. Później już jej nie muszę używać. Do następnego wyłączenia na dłużej.
Najbliższe dni jeszcze będę testował, to są spostrzeżenia po pierwszej jeździe dopiero, ale pomyślałem, że może ktoś się spotkał z podobnym zachowaniem.
Myślę że kolejny krok to open source, tylko jeszcze czytam Wasze opinie na temat lcd3 vs 850c. Sam raczej nie będę flashowal także może ktoś z okolic Poznania chciałby sobie dorobić? ;)
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Wyślij do Marka Bikela, szybko i niedrogo. Ale LCD3.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

flasznij na vlcd6 i wsio albo vlcd5 bo chyba to masz . jak nie masz manii grzebania to to jest dobra opcja
MaskaPz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2022, 22:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: MaskaPz »

Jestem gadżeciażem także lubie mieć dodatkowe bajery choć często ich później nie używam haha.
Pewnie tak się stanie, że wyśle do P. Marka. Chciałem tak zrobić na początku ale stwierdziłem, że najpierw przetestuję serię. Może i lepiej bo jeśli to nie wina softu to miałbym dodatkowe wątpliwości .
Skracałem przewody przy liczniku ale połączenia są ok i niema zwarcia. Chyba że któryś element na pcb się przegrzał i tak teraz reaguje, że potrzebuję wzbudzenia.. :roll:
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Gadżeciarz, gadżeciarzem, ale stary LCD3 to relikt czasów, gdy nie dało się fabrycznych liczników użyć. LCD3 daje nieco więcej możliwości, ale tylko teoretycznie - możliwe są zmiany parametrów podczas jazdy, ale bez ściągi jaka cyferka za co odpowiada i tak się nie da. Oczywiście zmiany trybów wspomagania i wyświetlanie parametrów typu %SOC, napięcie aku, zużycie Wh, temperatura silnika itd. możliwe jest również w fabrycznych wyświetlaczach, jak również zmiana nie tylko mocy wspomagania, ale też trybu np. wł/wył. tryb miejski, wspomaganie mocą, momentem, kadencją, emtb... Jedyne ograniczenia oprogramowania dla liczników fabrycznych to takie, że nie da się zmienić podczas jazdy np. obwodu koła, czy parametrów akceleracji/deakceleracji czy parametrów poszczególnych poziomów wspomagania (np. jest 70, a chciałoby się sprawdzić ile będzie na 80, bo kolejny stopień to 100 itd.), wymaga to wgrania całego FW wraz z konfiguracją. Ale to tylko podłączenie 3 kabelków (można dodać wtyczkę na stałe do programatora, ale ja nie widzę potrzeby) i szybkie przeprogramowanie sterownika. Na dodatek nie tylko szybko, ale praktycznie za darmo - oczywiście pomijając te parę dych na programator.
Jasne, że 850c wygląda lepiej, ale nowe mogą nie działać, bo są sygnały, że fabryka zmieniła elektronikę w środku i jest niekompatybilna z dostępnym OSF. Podobnie z SW102. Taka loteria.

Takiego efektu "wzbudzenia" chyba jeszcze nikt nie miał. Może to tłumaczyć jedynie to skracanie przewodów, może masz niedorobione przewody od przepustnicy. Wgraj OSF, deaktywuj przepustnicę, a najlepiej podłącz czujnik temperatury i po problemie.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tas »

TSDZ2 jak się tego sprzedaje dużo to można już robić statystyki awaryjności i np w ciągu pierwszych 1000km lub pierwszych 7 miesięcy użytkowania psuje się około 25-30% tych silników (miałem w ofercie 500W/750W). Przez psucie się mam na myśli dowolną usterkę, zarówno elektroniczną (35%) jak i mechaniczną (65%).
Zdecydowanie to jest najbardziej awaryjny rodzaj napędu z jakimi się spotkałem. Zobaczymy jak będzie po roku czy chociażby 2 latach, napiszę po tym czasie jak wyszło ;) TONGSHENG oczywiście nie widzi problemu, "my friend naprawimy, wymienimy każdy na nowy, nic się nie obawiaj nam wysłać, naprawimy i wymienimy" ;) Tylko to nie chodzi o to żeby wymiana czy naprawa była bez problemu, tylko żeby to nie musiało być naprawiane i wymieniane.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

tas pisze:
15 lip 2022, 11:12
TSDZ2 jak się tego sprzedaje dużo to można już robić statystyki awaryjności i np w ciągu pierwszych 1000km lub pierwszych 7 miesięcy użytkowania psuje się około 30% tych silników (miałem w ofercie 500W/750W). Przez psucie się mam na myśli dowolną usterkę, zarówno elektroniczną jak i mechaniczną.
Zdecydowanie to jest najbardziej awaryjny rodzaj napędu z jakimi się spotkałem. Zobaczymy jak będzie po roku czy chociażby 2 latach, napiszę po tym czasie jak wyszło ;) TONGSHENG oczywiście nie widzi problemu, "my friend naprawimy, wymienimy każdy na nowy, nic się nie obawiaj nam wysłać, naprawimy i wymienimy" ;) Tylko to nie chodzi o to żeby wymiana czy naprawa była bez problemu, tylko żeby to nie musiało być naprawiane i wymieniane.
psuje się SAME od stania czy klient psuje ?
zapewne tak jest bo to mechanicznie własnie uzyskiwane są osiągi a nie prądowo i higiena użytkowania napędu jest KLUCZOWA . dla mnie ważna jest struktura usterek - w jakich okolicznościach i co było przyczyną . jakimś cudem jeżdżąc po Beskidach izerach itd itp nie uwaliłem jeszcze żadnego a często wspinam się choć mogę podprowadzić . mam już ponad 2kkm i przymiar 0.75 NIE wchodzi.
ilu twoich klientów zabiło silnik głupotą - mechaniczną indolencją ? ilu od razu kupiło odpowiedni napęd do wspinaczki lub założyło mały blat ? ilu wiedziało jak należy zmieniać biegi i jak startować midem ? noi nie czarujmy się , wątków o spalonych/ugotowanych silnikach , odklejonych hallach usmażonych sterownikach , uszkodzonych regenem bmsach , spalonych displayach , pękających obręczach czy szprychach jest MASA . nie wspomnę o problemach z zawieszeniem które wynikają z powieszenia na rowerze na dzień dobry 20 kg więcej + problem z operowaniem 40 kilowym rowerem ...bo o pracy wahacza z 10kilowym kowadłem to już w ogóle nie będę wspominać
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
15 lip 2022, 11:56
...... psuje się SAME od stania czy klient psuje ? ........
A jakie to ma znaczenie. :D silnik nie jest "idiotoodporny"

viewtopic.php?p=108713#p108713

z tego co pamiętam miałeś również uwalone łożysko kierunkowe, więc .....
ODPOWIEDZ