Przeczytałem cały temat. Nie mam TSDZ tylko Bafanga i nie bardzo rozumiem co Wam się w nim nie podoba. Fakt, na fabrycznym ustawieniu było do kitu, ale zrobiłem soft start, pozmniejszałem prąd na niskich trybach, pozwiększałem kadencję i czuję się jak na rowerze tylko "siły mam więcej".
Przeczytałem cały temat. Nie mam TSDZ tylko Bafanga i nie bardzo rozumiem co Wam się w nim nie podoba. Fakt, na fabrycznym ustawieniu było do kitu, ale zrobiłem soft start, pozmniejszałem prąd na niskich trybach, pozwiększałem kadencję i czuję się jak na rowerze tylko "siły mam więcej".
Jest takie powiedzenie "każda pliszka swój ogon chwali"
A to jest tak że; zwolennicy HUB'a będą przekonani o wyższości HUB'a nad MID'em, zwolennicy TSDZ, o jego wyższości nad BAFANG'iem (i odwrotnie), zwolennicy przekładniowego o wyższości swego silnika nad każdym innym, itd. A tak w realu, jeżeli silnik/rower spełnia założenia które od niego oczekujemy, to jest tym "najlepszym"
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 18 sty 2021, 9:19
autor: Kajman
Ja mam huby, mida boscha, tsdz, przekładniówkę, tylko bafanga mida jeszcze nie mam w kolekcji, ale jak na razie to tensometr jest 2 poziomy wyżej od PAS niestety, więc nie spodziewałbym się szału po bafangu.
Ja mam huby, mida boscha, tsdz, przekładniówkę, tylko bafanga mida jeszcze nie mam w kolekcji, ale jak na razie to tensometr jest 2 poziomy wyżej od PAS niestety, więc nie spodziewałbym się szału po bafangu.
I z powodu tej "wyższości" TSDZ2, pierwszą czynnością większości użytkowników jest ingerencja w oryginalne ustawienia wyświetlacza i oprogramowania by rower odpowiednio jeździł. Jeżeli podobne "korekcje" zrobisz w PAS Bosch, Bafang, itd, osiągi i odczucia z jazdy będą zapewne podobnie, przynajmniej ja nie zauważyłem tej "2 poziomowej" różnicy miedzy TSDZ2 a moim Yoch (klon Bafanga).
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 18 sty 2021, 14:00
autor: Larix
Zastanawiam się też na ile udało mi się i innym utrafić z ustawieniami Bafanga i na ile niektórym się nie udało. Na początku chciałem go się pozbyć . Wkurzało mnie to że chciał jechać szybciej ode mnie, ruszał z kopyta i odcinał na 1-ce przy 20 kmh. Musiałem nienaturalnie zmniejszać kadencję aby wspomagał. Na dłuższą metę męczarnia. Teraz mogę kręcić ile chcę (co wydaje mi się naturalne) i nie odcina. No i na 1-ce mam 200 W a nie 500.
I z powodu tej "wyższości" TSDZ2, pierwszą czynnością większości użytkowników jest ingerencja w oryginalne ustawienia wyświetlacza i oprogramowania by rower odpowiednio jeździł. Jeżeli podobne "korekcje" zrobisz w PAS Bosch, Bafang, itd, osiągi i odczucia z jazdy będą zapewne podobnie, przynajmniej ja nie zauważyłem tej "2 poziomowej" różnicy miedzy TSDZ2 a moim Yoch (klon Bafanga).
Bosch ma fabryczny tensometr i nawet tsdz2 nie ma jego płynności wspomagania. Niestety.
Ja mam huby, mida boscha, tsdz, przekładniówkę, tylko bafanga mida jeszcze nie mam w kolekcji, ale jak na razie to tensometr jest 2 poziomy wyżej od PAS niestety, więc nie spodziewałbym się szału po bafangu.
I z powodu tej "wyższości" TSDZ2, pierwszą czynnością większości użytkowników jest ingerencja w oryginalne ustawienia wyświetlacza i oprogramowania by rower odpowiednio jeździł. Jeżeli podobne "korekcje" zrobisz w PAS Bosch, Bafang, itd, osiągi i odczucia z jazdy będą zapewne podobnie, przynajmniej ja nie zauważyłem tej "2 poziomowej" różnicy miedzy TSDZ2 a moim Yoch (klon Bafanga).
mam 3 rowery z tszd2 i w zadnym nie robiłem moda , dwóch kolegów podobnie ...co do zasady to większość modderów tszd2 robi to aby mieć podgląd(i odcięcie) na temperaturę i inne parametry ,zresztą jechałem na zmodowanym tszd2 i nie odczułem różnicy ,
natomiast moda bym zrobił by lepiej oceniać pozostały zasięg na aku
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 18 sty 2021, 22:49
autor: Thorn
Po co ładuję OSF do TSDZ2?
Najważniejsze:
- aby wspomagał powyżej 90/min
- by było tak płynnie jak w Bosch
- tryb emtb
Pozostałe zalety:
- wskazania baterii
- kontrola temperatury.
Jeżeli ktoś nie odczuwa różnicy między midem z tensometrem, a bez to tylko niech się cieszy. Ma jeden problem mniej:). Mimo szczerych chęci i dobrych ustawień( dochodziłem do nich przez miesiąc)mojego BBSHD nie lubię tak jak TSDZ2.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 21 sty 2021, 10:03
autor: scuda
Gdyby BBSXX miał tensometr to zapewne temat bafanga ciągnąłby się jak ten o TSDZ2. Jezdziłem na BBS02 i mam swój TSDZ2 na modzie i zdecydowanie wolę tsdz2 właśnie dzięki tensometrowi.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 21 sty 2021, 19:52
autor: gadula007
Pytanie do osób które mają założone dwie tarcze.
Czy pierwsza jest oryginalna 42 z offsetem, a druga 52 bez offsetu?
Zamontowałem silnik i zostawiłem przerzutkę. Obecnie przerwa między oryginalną 42T a tarczą osłonową jest około 10mm. Na ALI... są tarcze 52T ale bez offsetu. Jakbym znalazł taką co ma 3-4mm offsetu to przerzutka mi ogarnie i nie będzie trzeba ręcznie przekładać.
Czy te tarcze, to one są dedykowane do silników, czy można poszukać czegoś ze zwykłych tarcz rowerowych?
..... Bosch ma fabryczny tensometr i nawet tsdz2 nie ma jego płynności wspomagania. Niestety.
Poniżej masz porównanie wykresów mocy dla "tensometru" TSDZ2 i "PAS'a" w fabrycznych silnikach. Z poniższych wykresów mocy widać wyraźnie ZALEŻNOŚĆ MOCY OD RPM KORBY w fabrycznych silnikach, a nie od nacisku na korbę jak w TSDZ2. Cieszę się że sam zauważyłeś "wyższość" PAS'a nad tensometrem
..... Bosch ma fabryczny tensometr i nawet tsdz2 nie ma jego płynności wspomagania. Niestety.
Poniżej masz porównanie wykresów mocy dla "tensometru" TSDZ2 i "PAS'a" w fabrycznych silnikach. Z poniższych wykresów mocy widać wyraźnie ZALEŻNOŚĆ MOCY OD RPM KORBY w fabrycznych silnikach, a nie od nacisku na korbę jak w TSDZ2. Cieszę się że sam zauważyłeś "wyższość" PAS'a nad tensometrem
Widać, że nie rozumiesz jak to działa z tensometrem To jest maksymalna możliwa moc przy maksymalnym nacisku w tej kadencji, możesz jednak pedałować z tą kadencją i przy mniejszym nacisku masz odpowiednio mniejszą moc, natychmiast regulowaną, dokładnie taką jak trzeba, bez opóźnień i bez przedłużania podawania, działa tylko jak naciskasz i z siłą wspomagania odpowiednią do nacisku i ograniczoną co do wartości maksymalnej w danej kadencji. Do tego w nowszych systemach dostępną też przy ruszaniu masz wspomaganie od 0km/h. Zrób to z pas przy ruszaniu pod ostrą górkę
To jest właśnie problem PASowców, często nie rozumieją i nie czują jak działa tensometr i myślą, że PAS jest lepszy, on jest najwyżej ledwie wystarczający Mam obecnie to i to, zaczynałem od PAS, potem Boscha, potem PAS, potem TSDZ ori i mod, przecież to jest nieporównywalne w ogóle odczucie, Fabryczny tensometr np Bosch > TSDZ mod > TSDZ fabryka > PAS. Jako że głównie jeżdżę obecnie na PAS, to będę montował w swoich hubach suporty z tensometrem i mpe, zobaczymy jak ta kombinacja zadziała. To polega na tym, że masz prawie nie czuć, że cię wspomaga, a na pasie możesz zupełnie bez oporu pedałować a wciąż przyspieszasz, jadąc pod górkę mocniej naciskasz na pedały a moc wciąż ta sama W ch daleko od naturalnego odczucia.
Gdyby BBSXX miał tensometr to zapewne temat bafanga ciągnąłby się jak ten o TSDZ2. Jezdziłem na BBS02 i mam swój TSDZ2 na modzie i zdecydowanie wolę tsdz2 właśnie dzięki tensometrowi.
scuda i tej wersji się trzymaj. Moją Konę bardziej lubiłem z TSDZ2 niż BBSHD.
Możliwe, że na ten rok uda mi się ogarnąć G510 w fajnej ramie full i z taką baterią wymienną jak chcę, a nie jak sugeruje sprzedawca. Ustawienia G510 jak w seryjnym Exess są w pełni akceptowalne blisko im do OSF w TSDZ2.
normalnie odpalalem, chwilke migala dioda czerwona, pootem 1 kreska bateri i w ciagu kilku sekund wsyztsko gralo.
a teraz naladowalem i tylko czerwona kreska od baterii miga, jkaby byl rozladowany. nic nie dziala, nie wpsomgaa, po retsarcie to samo. da sie przechodzic w menu itp, ale dioda miga i nie dziala.
zasilanie na bateri to 52.9 przy pakiecie 13s5p.
ktos cos??
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 06 lut 2021, 14:39
autor: grubol
Czy da się z poziomu vlcd5 zmieniać moc wspomagania dla danego trybu? Właśnie zmontowałem rowerek z tsdz2 open source i dziwnie trochę działa. Między pierwszym i trzecim trybem nie ma dużej róznicy, a na ostatnim silnik rwie do przodu jak głupi... Mam niby wgrane takie ustawienia:
Gość z allegro mi wysłał plik z wgranymi ustawieniami. Nie mam żadnego kabla żeby się podłączyć do tego sprzętu.
Ale że takie masz ? Tzn ty ich nie wrzucales do sterownika ? Nie pozostaje ci nic innego jak przydoktoryzować się z tematu i samemu dokonać korekty
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 09 lut 2021, 12:09
autor: grubol
Wczoraj coś poklikałem i w czasie jazdy ustawiłem tryb e03. Silniczek ładnie jechał już na Eco. Dzisiaj już nie udało mi się tego włączyć i musiałem znowu cisnąć na pedały
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 17 lut 2021, 8:45
autor: faust
Instrukcja którą dostałem przy zakupie silnika z VLCD5, może się komuś przyda:
Wyświetlanie informacji jak napięcie:
(informacje będą wyświetlanie tylko gdy włączony jest któryś tryb (level) - czyli z lewej strony wyświetlacza świecą się kraski od 1 do 4.
Gdy jest "OFF" możemy wejść w przełączanie trybów/profili)
- wyświetlanie napięcia akumulatora:
- wcisnąć 2 x "power" (po jednym wciśnięciu "power" zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie napięcia, po drugim wciśnięciu "power" pokaże napięcie),
- wyświetlanie poboru prądu z akumulatora:
- wcisnąć 4 x "power" (po trzecim wciśnięciu "power" zacznie migać E03 to znaczy iż jesteśmy w trybie wskazywania prądu, po czwartym wciśnięciu "power" pokaże pobierany prąd w danym momencie),
- wyświetlanie kadencji pedałowania (ilość obrotów pedałami na minutę):
- wcisnąć 6 x "power" (po piątym wciśnięciu "power" zacznie migać E04 to znaczy iż jesteśmy w trybie wskazywania kadencji, po szóstym wciśnięciu "power" pokaże ilość obrotów pedałami w danym momencie),
Włączanie - Tryb/profil "street" (prawnie dozwolony)
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć "+" aby przełączyć tryb (level) na "ECO" (jedna kreska z lewej)
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy już w trybie "street").
Włączanie - Tryb/profil "off road" (prawnie niedozwolony)
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć "+" aby przełączyć tryb (level) na "ECO" (jedna kreska z lewej)
- wcisnąć 4 x "power" (zacznie migać E03 to znaczy iż jesteśmy już w trybie "off road").
Przełączanie trybów/profili:
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć 2 x "+" aby przełączyć tryb (level) na "TOUR" (dwie kreski z lewej)
- wciskając ... x "power" wybieramy:
- E02 - POWER ASSIST (wciskamy 2 x "power")
- E03 - TORQUE ASSIST (wciskamy 2 + 2 x "power")
- E04 - CADENCE ASSIST (wciskamy 2 + 2 + 2 x "power")
Dodatkowo jeżeli kupujecie przeprogramowany silnik poproście o ustawienia jakie są wgranie - u mnie ustawiony jest start w trybie eMTB
Wyświetlanie informacji jak napięcie:
(informacje będą wyświetlanie tylko gdy włączony jest któryś tryb (level) - czyli z lewej strony wyświetlacza świecą się kraski od 1 do 4.
Gdy jest "OFF" możemy wejść w przełączanie trybów/profili)
- wyświetlanie napięcia akumulatora:
- wcisnąć 2 x "power" (po jednym wciśnięciu "power" zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie napięcia, po drugim wciśnięciu "power" pokaże napięcie),
- wyświetlanie poboru prądu z akumulatora:
- wcisnąć 4 x "power" (po trzecim wciśnięciu "power" zacznie migać E03 to znaczy iż jesteśmy w trybie wskazywania prądu, po czwartym wciśnięciu "power" pokaże pobierany prąd w danym momencie),
- wyświetlanie kadencji pedałowania (ilość obrotów pedałami na minutę):
- wcisnąć 6 x "power" (po piątym wciśnięciu "power" zacznie migać E04 to znaczy iż jesteśmy w trybie wskazywania kadencji, po szóstym wciśnięciu "power" pokaże ilość obrotów pedałami w danym momencie),
Włączanie - Tryb/profil "street" (prawnie dozwolony)
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć "+" aby przełączyć tryb (level) na "ECO" (jedna kreska z lewej)
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy już w trybie "street").
Włączanie - Tryb/profil "off road" (prawnie niedozwolony)
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć "+" aby przełączyć tryb (level) na "ECO" (jedna kreska z lewej)
- wcisnąć 4 x "power" (zacznie migać E03 to znaczy iż jesteśmy już w trybie "off road").
Przełączanie trybów/profili:
- przełączyć wciskając "-" na tryb (level) "OFF" (zero kresek z lewej),
- wcisnąć 2 x "power" (zacznie migać E02 to znaczy iż jesteśmy w trybie przełączania),
- wcisnąć 2 x "+" aby przełączyć tryb (level) na "TOUR" (dwie kreski z lewej)
- wciskając ... x "power" wybieramy:
- E02 - POWER ASSIST (wciskamy 2 x "power")
- E03 - TORQUE ASSIST (wciskamy 2 + 2 x "power")
- E04 - CADENCE ASSIST (wciskamy 2 + 2 + 2 x "power")
Dodatkowo jeżeli kupujecie przeprogramowany silnik poproście o ustawienia jakie są wgranie - u mnie ustawiony jest start w trybie eMTB
ale to ma działać na oryginalnym sofcie czy OSF ?
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 17 lut 2021, 13:06
autor: faust
Przeprogramowanym, ale z wyświetlaczem VLCD5.
Zmieniając temat - ma ktoś jakiś paten aby z wózka przerzutki przedniej zrobić prowadnicę bez konieczności używania linki i manetki?
Kiedyś mi się obiło o uszy, że TSDZ2 nie lubi 14s, że się potrafi spalić, prawda to czy jakieś wyjątkowe sprawy?
Na dzień dzisiejszy jestem w posiadaniu 2szt TSDZ2 i BBSHD. Wszystkie na 14s. Jedna sztuka tzw. moja testówka tsdz2 zbliża się do 5 tyś przebiegu z czego ok 3000 na 14s. Nie spaliła się, ale ja też z dużych mocy nie korzystam. Dla 14s max prąd w OSF ustawiam na 16A.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 24 lut 2021, 23:36
autor: Kajman
No nie, prąd to tam jest ustawiony 10A Bardziej martwię się o górną granicę napięcia elektroniki.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 26 lut 2021, 11:04
autor: tofik997
Panowie jak to w końcu jest z wyświetlaczem vlcd5 i ustawieniem opcji A ?
Jest sporo sprzecznych A to Amper czy A to assist?
Ja na swoim wyświetlaczu mam tak jak na filmie możliwość ustawiania 0-32
Panowie jak to w końcu jest z wyświetlaczem vlcd5 i ustawieniem opcji A ?
Jest sporo sprzecznych A to Amper czy A to assist?
Ja na swoim wyświetlaczu mam tak jak na filmie możliwość ustawiania 0-32
Czas na filmie 1.50 na te ustawienie
jak zmieniałem to ustawienie to nie odczułem różnicy...
Panowie jak to w końcu jest z wyświetlaczem vlcd5 i ustawieniem opcji A ?
Jest sporo sprzecznych A to Amper czy A to assist?
Ja na swoim wyświetlaczu mam tak jak na filmie możliwość ustawiania 0-32
Czas na filmie 1.50 na te ustawienie
Ja też próbowałem ustawień z różnym prądem i na pewno nie było zmian w sile wspomagania.
Jeszcze na marginesie dodam że próbowałem zasilać telefon z portu USB w tym wyświetlaczu i działało to przez jakiś czas. Po około 300 km ładowanie przestało działać i podłączenie telefonu skutkowało wyłączeniem wyświetlacza oraz wspomagania. Jak odłączyłem telefon to działa normalnie. Prąd pobierany przez telefon to około 2A.
Panowie jak to w końcu jest z wyświetlaczem vlcd5 i ustawieniem opcji A ?
Jest sporo sprzecznych A to Amper czy A to assist?
Ja na swoim wyświetlaczu mam tak jak na filmie możliwość ustawiania 0-32
Czas na filmie 1.50 na te ustawienie
jak zmieniałem to ustawienie to nie odczułem różnicy...
Bo ta opcja zmiany A nigdy nie była, nie jest i nie będzie aktywna w Tsdz2 z firmowym softem. O tym już wspominałem z 30 stron do tyłu.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 27 lut 2021, 12:59
autor: pxl666
A ograniczenie vmax wam działa? Np do 25kmh ?
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 27 lut 2021, 21:03
autor: Arek
Tak, ograniczenie do 25 km/h u mnie działa.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 02 mar 2021, 20:24
autor: szkuba
Ostatnio w nieco nietypowy sposób rozwiązałem problem przekoszenia łańcucha i spadania z największej zębatki .
Okazało się silnik był przekoszony w ramie. Po dokręceniu dużą nakrętka na suporcie silnik zapierał się o widełki dolne a do suportu ledwo dotykał czyli był skręcony w lewo . Po podłożeniu podkładki 1,5mm pomiędzy silnik a mufę suportu silnik się wyprostował i problem spadania łańcucha się skończył. Poniżej fotk
i z naprawy:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 02 mar 2021, 20:26
autor: szkuba
i pozostałe fotki:
1
2
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 13 mar 2021, 12:23
autor: Larix
Hmm... po co ja to czytałem ? Dotąd nie zauważałem, że Bafang może ciągnąć bez nacisku a po lekturze już mi to przeszkadza.
Jako, że myślę na elektryfikacją drugiego roweru i zastanawiam się nad TDSZ2, ale przeraża mnie większa awaryjność to mam parę pytań do użytkowników:
1. Jak to jest z tymi luzami na korbie/zębatce ? Czy rzeczywiście są wyczuwalne ?
2. Ile było przypadków pęknięcia ośki ? Można ważąc 90+ spokojnie podjeżdżać na stojąco ? Ośka to 300 zł, wymianę zębatki za 60 zł przeboleję ale to...
3. Ma ktoś TDSZ2 w okolicy Kłodzka i dałby spróbować jak się jeździ ? W zamian oferuję jazdę na BBS02.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 13 mar 2021, 13:14
autor: pxl666
Moim zdaniem awaryjność wynika z niewłaściwego użytkowania tzn katowania tego motorka...jak się wrzuci termopady, blat 34 i napęd 11-50 to śmiało można podjeżdżać konkretne góry. Jak się zostawia 42t i ma największą koronkę 34t i próbuje stawiać na koło to są efekty ...
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 13 mar 2021, 13:17
autor: Larix
A jak z sławnymi rzekomo luzami ?
Słyszałem, że TDSZ2 powinien mieć większy zasięg niż BBS02 ze względu na czujnik ?
A jak z sławnymi rzekomo luzami ?
Słyszałem, że TDSZ2 powinien mieć większy zasięg niż BBS02 ze względu na czujnik ?
Masz przecież w tym wątku zdjęcia i opisy skutków tych luzów.
Co ma tensometr wspólnego z zasięgiem. Zasięg zależy tylko od sprawności silnika, a tą oba silniki mają podobną, oraz od pobieranej mocy/prądu z baterii, a ta zależy od indywidualnych preferencji, stopnia wspomagania tak silnika jak i kierowcy.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 13 mar 2021, 14:19
autor: Azmadan
Właśnie doszła do mnie tarcza 30t taka:
z plusów - nie trzeba dawać podkładki pod tarczę - jest przesunięta do wewnątrz
z minusów - trzeba zeszlifować w zaznaczonym miejscu 1,5-2mm - bo obciera (za mała średnica wewnętrzna)
Zobaczymy jak z trwałością...
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 18 mar 2021, 11:14
autor: greorg
czy TSDZ2 zamawiane dziś z PSWPOWER pozwalają się przeprogramować na OSF?