Strona 64 z 74

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 13 paź 2022, 10:46
autor: markkar
Dodatkowe łożysko od strony zębatki praktycznie nic nie zmieni jeżeli sworzeń jest wykonany w minus sięgającym 0,1mm. Dając dodatkowe łożyska od lewej zmienia się punkt osiowania, co jest korzystne ale jeszcze bardziej korzystne byłoby skasowanie luzów między sworzniem a tulejką gdzie jest czujnik hala. Pasowanie tejże tulejki w korpusie gdzie są łożyska igiełkowe jest ok.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 13 paź 2022, 12:03
autor: pxl666
markkar pisze:
13 paź 2022, 10:46
Dodatkowe łożysko od strony zębatki praktycznie nic nie zmieni jeżeli sworzeń jest wykonany w minus sięgającym 0,1mm. Dając dodatkowe łożyska od lewej zmienia się punkt osiowania, co jest korzystne ale jeszcze bardziej korzystne byłoby skasowanie luzów między sworzniem a tulejką gdzie jest czujnik hala. Pasowanie tejże tulejki w korpusie gdzie są łożyska igiełkowe jest ok.
wsadziłem i nie widzę większej zmiany , ale co tam ... parę zł ...

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 18 paź 2022, 11:06
autor: Slezi
Hej,

za mną 2 sezony na TSDZ2, generalnie jestem zadowolony, problem mam z luzem na korbie, ale nie samej korbie tylko jakby musiałbym dołożyć jeszcze metalowe podkładki, nie wiem tylko gdzie owe dostać nie płacąc milionów za wysyłkę (ewentualnie wydruk 3d?).

Mam dwa pytania:
1. Czy da się jakoś "skalibrować" miernik poziomu baterii? praktycznie do "odłączenia" z powodu zbyt niskiego napięcia mam 3 kreski (wiadomo jak depnę to spada do zera).
2. Jaki zasięg powinienem uzyskać na baterii 48V 12.8Ah czyli 614Wh (LG 3200, 52 ogniwa) w trybie tour (2/4)? udaje mi się po mieście wykręcić maks 60km, gdzie znajomy ma jakiegoś gotowca elektryka Gianta i na baterii 400Wh w jakimś średnim trybie wyciąga 100km, ważymy oboje 85kg. Zdaje sobie z tego sprawę, że ciężko to bezpośrednio porównać, ale wydaje mi się zbyt wielka różnica, tym bardziej, że jechałem na jego rowerze i wspomaganie w odczuciu wydawało się podobne. Mam ustawienia stockowe dla wersji 750W 48V, prąd chyba standardowo na 16A. Da się coś w nim programowo pozmieniać aby nie był tak prądożerny. Wgranie CFW też wchodzi w grę, STLinka mam z płytki nucleo :P

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 18 paź 2022, 11:33
autor: Atak_Snajpera
2) Ja mam silnik cyc X1 stealth z akumulatorem 48v 25ah (realna zmierzona pojemność według wyświetlacza eggrider v2 to 1.1 kWh). Moje średnie zużycie energii gdy jadę/wracam (zapieprzam do 40km/h) z pracy to 8 Wh/km. Jak miałem urlop i sobie rekreacyjnie jeździłem po mieście to miałem tylko 5Wh/km.

Obrazek

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 18 paź 2022, 11:35
autor: tas
Powinieneś zrobić test jadąc obok siebie ze stałą prędkością, z doświadczenia wiem, że znajomi na fabrycznych rowerach co mówią, że 100km mają zasięgu kiedy przychodzi do konfrontacji to się okazuje, że albo w praktyce jest 40, albo jadą na najniższym wspomaganiu albo wolniej albo .. no cóż, cuda dziwy :)

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 18 paź 2022, 12:15
autor: Slezi
Atak_Snajpera pisze:
18 paź 2022, 11:33
2) Ja mam silnik cyc X1 stealth z akumulatorem 48v 25ah (realna zmierzona pojemność według wyświetlacza eggrider v2 to 1.1 kWh). Moje średnie zużycie energii gdy jadę/wracam (zapieprzam do 40km/h) z pracy to 8 Wh/km. Jak miałem urlop i sobie rekreacyjnie jeździłem po mieście to miałem tylko 5Wh/km.

Obrazek
5W/km przy średniej 21km/h to na prawdę mało, według moich obliczeń przy podobnej średniej wychodzi mi około 10-11W/km... Chyba coś za dużo

tas pisze:
18 paź 2022, 11:35
Powinieneś zrobić test jadąc obok siebie ze stałą prędkością, z doświadczenia wiem, że znajomi na fabrycznych rowerach co mówią, że 100km mają zasięgu kiedy przychodzi do konfrontacji to się okazuje, że albo w praktyce jest 40, albo jadą na najniższym wspomaganiu albo wolniej albo .. no cóż, cuda dziwy :)
po wynikach kolegi wychodzi, że chyba mam coś z zbyt dużym poborem prądu

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 18 paź 2022, 12:39
autor: prozor
Atak_Snajpera pisze:
18 paź 2022, 11:33
2) Ja mam silnik cyc X1 stealth z akumulatorem 48v 25ah (realna zmierzona pojemność według wyświetlacza eggrider v2 to 1.1 kWh). Moje średnie zużycie energii gdy jadę/wracam (zapieprzam do 40km/h) z pracy to 8 Wh/km. Jak miałem urlop i sobie rekreacyjnie jeździłem po mieście to miałem tylko 5Wh/km.
A ja mam silnik 200KM/310Nm. Zużycie paliwa jak jeżdżę rekreacyjnie w okolicy 6l/100km. I co to wnosi do tematu wątku? Taki samy wpis z dupy, jak ten cytowany...
Slezi pisze:
18 paź 2022, 12:15
5W/km przy średniej 21km/h to na prawdę mało, według moich obliczeń przy podobnej średniej wychodzi mi około 10-11W/km... Chyba coś za dużo
Żaden problem, wszystko zależy od ustawienia sterownika do wspomagania przy odpowiednim momencie obrotowym. Jeśli będzie niskie, to prąd będzie niewielki, jeśli wysokie, to wysoki. Na OSF w trybie eMTB na przełaju te 5Wh jak najbardziej jest możliwe, na dodatek większość w terenie i bez odcięcia mocy/prędkości. Mocne doładowanie tylko przy większym momencie obrotowym (progresywne wspomaganie). Obcięcie mocy do 250W mocy oddawanej (350W pobieranej) i prędkości >25km/h jeszcze bardziej pozwoli zaoszczędzić energię. Ustawienie mocniejszego wspomagania, zwłaszcza w trybach PAS (wystarczy kręcić) czy jazda na manetce, zeżre szybciej prąd. Stąd porównywanie Cyca, czy programowalnego OSF TSDZ2 do fabrycznego oprogramowania na poziomie Tour jest tak samo z dupy, jak porównanie do silnika mojego samochodu.
Bezpośrednie porównywanie ma sens, o ile każdy z was generuje podobną moc, no i oprogramowanie sterowników podobnie dodaje wspomagania do podobnego momentu obrotowego.
Slezi pisze:
18 paź 2022, 11:06
1. Czy da się jakoś "skalibrować" miernik poziomu baterii? praktycznie do "odłączenia" z powodu zbyt niskiego napięcia mam 3 kreski (wiadomo jak depnę to spada do zera).
2. Jaki zasięg powinienem uzyskać na baterii 48V 12.8Ah czyli 614Wh (LG 3200, 52 ogniwa) w trybie tour (2/4)? udaje mi się po mieście wykręcić maks 60km, gdzie znajomy ma jakiegoś gotowca elektryka Gianta i na baterii 400Wh w jakimś średnim trybie wyciąga 100km, ważymy oboje 85kg. Zdaje sobie z tego sprawę, że ciężko to bezpośrednio porównać, ale wydaje mi się zbyt wielka różnica, tym bardziej, że jechałem na jego rowerze i wspomaganie w odczuciu wydawało się podobne. Mam ustawienia stockowe dla wersji 750W 48V, prąd chyba standardowo na 16A. Da się coś w nim programowo pozmieniać aby nie był tak prądożerny. Wgranie CFW też wchodzi w grę, STLinka mam z płytki nucleo :P
W fabrycznym oprogramowaniu - nie.
Jednak wyświetlane 3 kreski i odcięcie może sugerować, że BMS baterii odcina prąd na stosunkowo wysokim napięciu, stąd należałoby sprawdzić, na jakim faktycznie napięciu akumulator jest odcinany. Podłącz woltomierz i po prostu zmierz napięcie akumulatora przy jego odcięciu.
Zmiana oprogramowania na OSF jak najbardziej polecana, wrzucałem na wykresach ile można zaoszczędzić energii przy tej samej mocy wspomagania (poszukaj we wcześniejszych wpisach).

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 18 paź 2022, 13:17
autor: Atak_Snajpera
A ty jakie masz zużycie energii jak jedziesz do pracy na swoim silniku?

Ps. Ale z ciebie nerwus!

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 18 paź 2022, 14:55
autor: pxl666
jest podejrzenie ze soft od mbrusy więcej pobiera niż starszy casainho . u mnie 10wh / km jest tak średnio , natomiast jest to jazda terenowa i z podjazdami i mam niższe niż zazwyczaj ciśnienie w oponach - ok 3bar.
wrzucenie osf od mbrusy jest łatwe i można lepiej ustawić poziomy baterii oraz poziomy mocy

wrzucam moje przykładowe ustawienia



Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 18 paź 2022, 23:59
autor: Atak_Snajpera
Slezi pisze:
18 paź 2022, 11:06
Hej,

za mną 2 sezony na TSDZ2, generalnie jestem zadowolony, problem mam z luzem na korbie, ale nie samej korbie tylko jakby musiałbym dołożyć jeszcze metalowe podkładki, nie wiem tylko gdzie owe dostać nie płacąc milionów za wysyłkę (ewentualnie wydruk 3d?).

Mam dwa pytania:
1. Czy da się jakoś "skalibrować" miernik poziomu baterii? praktycznie do "odłączenia" z powodu zbyt niskiego napięcia mam 3 kreski (wiadomo jak depnę to spada do zera).
2. Jaki zasięg powinienem uzyskać na baterii 48V 12.8Ah czyli 614Wh (LG 3200, 52 ogniwa) w trybie tour (2/4)? udaje mi się po mieście wykręcić maks 60km, gdzie znajomy ma jakiegoś gotowca elektryka Gianta i na baterii 400Wh w jakimś średnim trybie wyciąga 100km, ważymy oboje 85kg. Zdaje sobie z tego sprawę, że ciężko to bezpośrednio porównać, ale wydaje mi się zbyt wielka różnica, tym bardziej, że jechałem na jego rowerze i wspomaganie w odczuciu wydawało się podobne. Mam ustawienia stockowe dla wersji 750W 48V, prąd chyba standardowo na 16A. Da się coś w nim programowo pozmieniać aby nie był tak prądożerny. Wgranie CFW też wchodzi w grę, STLinka mam z płytki nucleo :P
Wydaje mi się że źle liczysz swoje zużycie energii bo odnosisz się do wartości nominalnej akumulatora. Te 614 Wh ma się nijak do rzeczywistości.

Jeden LG 3200 mAh ma zmierzoną pojemność na poziomie max 10 Wh. 52 x 10 Wh = 520 Wh. Jakbyśmy uwzględnili dwuletnią degradację to spokojnie można założyć że twój akumulator ma obecnie około 500 Wh.

500 Wh / 60 km = ~ 8 Wh/km

Oczywiście to nadal za dużo jeśli mówimy o średnim trybie wspomagania. Ja obecnie dla celów testowych na swoim cyc stealth jeżdżę na maksymalnym 9 stopniu wspomagania. I muszę uczciwe stwierdzić że jest to już za dużo bo zaczynam się czuć jak statysta pedałując. Mimo wszystko lubię jednak jak pedały stawiają trochę większy opór. Tak czy siak eggrider pokazuje mi że pomimo takiego absurdalnego trybu wspomagania na dystansie 30km i przy średniej prędkości 25km/h moje średnie zużycie to tylko 7 Wh/km.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 19 paź 2022, 9:24
autor: tkoko
Atak_Snajpera pisze:
18 paź 2022, 11:33
2) Ja mam silnik cyc X1 stealth ........ Jak miałem urlop i sobie rekreacyjnie jeździłem po mieście to miałem tylko 5Wh/km. .......
Wooow szacun. :D Mieć 100 "Eco" watów przy prędkości która bez silnika wymaga 50 watów to rzeczywiście osiągnięcie. Poniżej masz "wypociny" internetu i moc z ergometru potrzebna do osiągnięcia 20 km/godz od płaskiego terenu (level 1) do 3% podjazdu pod górę (level 6).
Slezi pisze:
18 paź 2022, 11:06
........ 2. Jaki zasięg powinienem uzyskać na baterii 48V 12.8Ah czyli 614Wh (LG 3200, 52 ogniwa) w trybie tour (2/4)? udaje mi się po mieście wykręcić maks 60km, gdzie znajomy ma jakiegoś gotowca elektryka Gianta i na baterii 400Wh w jakimś średnim trybie wyciąga 100km, ważymy oboje 85kg. .........
Aby realnie porównać osiągi obu rowerów musisz używać ich przy takim samym obciążeniu/prędkości. Aby to zrobić;
1. zgraj przełożenie/obroty korby/koła obu rowerów, czyli jadąc obok siebie ustaw przerzutki tak by przy jednakowej prędkości (bez silnika) obroty korby obu rowerów były jednakowe.
2. włącz oba silniki i sprawdź który z was osiąga większą prędkość. Zapewne będziesz to ty z TSDZ2. Wejdź w ustawienia wyświetlacza i obniż maksymalną prędkość do takiego poziomu aż oba rowery pojadą z jednakową prędkością i obrotami korby.
3. odczekaj 10 - 15 min i zmierz napięcia obu baterii. Przejedźcie obaj z tą samą prędkością/mocą z 10 km i po odczekaniu ponownie 10 -15 min zmierz napięcia obu baterii. Dla baterii 48 V przyjmij że zerowa pojemności to napięcie 40.5 V a pełna pojemność to 53 V. Dla baterii 36 V przyjmij że zerowa pojemności to napięcie 31 V, a pełna pojemność to 41 V. Przy zasięgu 100 km, napięcie baterii 36 V powinno spaść o ~1 V, a napięcie baterii 48 V o ~1.25 V.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 19 paź 2022, 11:30
autor: Atak_Snajpera
Wooow szacun. :D Mieć 100 "Eco" watów przy prędkości która bez silnika wymaga 50 watów to rzeczywiście osiągnięcie.
Według wzorów aby utrzymać 20 km/h po płaskim i bez wiatru potrzeba ponad 100W mocy elektrycznej.

W rzeczywistości jest więcej bo:
- ukształtowanie terenu jest zmienne
- podczas ruszania zużycie energii jest dużo większe. W mieście często musiałem czekać na zmianę świateł
- konieczność jazdy pod wiatr

Dawno już chyba nie byłeś na rowerze skoro traktujesz prędkość średnią jako wartość konstant.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 19 paź 2022, 12:12
autor: tkoko
Atak_Snajpera pisze:
19 paź 2022, 11:30
....... Według wzorów aby utrzymać 20 km/h po płaskim i bez wiatru potrzeba ponad 100W mocy elektrycznej. ....

W rzeczywistości jest więcej bo:
- ukrztałtowanie terenu jest zmienne
- podczas ruszania zużycie energii jest dużo większe. W mieście często musiałem czekać na zmianę świateł
- konieczność jazdy pod wiatr

Dawno już chyba nie byłeś na rowerze skoro traktujesz prędkość średnią jako wartość konstant.
Może być taki przejazd porównawczo;
viewtopic.php?p=107271#p107271
~80 km w dosyć wietrzną pogodę. "PAS 8" (wspomaganie do 450 - 500 watów), ~5 Wh na km, średnia prędkość 28 - 29 km/godz. Poniżej dane porównawcze z kalkulatora.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 19 paź 2022, 23:56
autor: Atak_Snajpera
Spoko. To ja w kontrze dam ci wykresy z aplikacji eggrider... Będzie tam wszystko. Napięcie, natężenie, moc, Wh/km, prędkość itd

Ps. Prędkości średniej nie podaje się na zasadzie widełek. Wartość średnia jest jedna dla całego dystansu. Piszesz że była pomiędzy 27 - 30 km/h. Zgadujesz czy jak? Licznika rowerowego nie miałeś?

PS2. 52 V, 14,5 Ah, ~750 Wh. Litości. Tylko noob traktuje wartość nominalną jako tą rzeczywistą.

Tu masz fajne testy
https://www.thunderheartreviews.com/p/index_12.html?m=1

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 20 paź 2022, 9:33
autor: tkoko
Atak_Snajpera pisze:
19 paź 2022, 23:56
Spoko. To ja w kontrze dam ci wykresy z aplikacji eggrider... Będzie tam wszystko. Napięcie, natężenie, moc, Wh/km, prędkość itd ..........
A ja w "kontrze" swoje zmierzone przejazdy/rowery/baterie na które mam świadków. :D
Na początek 2016 rok, składak Wigry, przejazdy przez Kozia Górkę, Twister. ~70 km
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
~8 Wh/km
przejazd przez Dębowiec i Wapienicę, ~50 km;
~5 Wh/km
2021 r, składak na kołach 16", przejazd pod Hrobaczą Łąkę, ~20 km;
viewtopic.php?p=90649#p90649
~5.5 Wh/km
2020r, Yoch przejazd przez trzy górki (Równie, Przegibek, Hrobaczą łąkę).
viewtopic.php?p=71811#p71811
~9 Wh/km
2022r Chorwacja, składak 16", Crikvenica <> Soline <> Crikvenica, = 61 km / Soline - 1 g 45 min, powrót - 1 g 40 min,
https://pl.mapy.cz/turisticka?planovani ... 44724&z=12
~6 Wh/km
starczy.
Ponieważ interesują mnie "realne/praktyczne" osiągi każdego roweru, stąd opisy każdego "testowego" przejazdu które następnie mogę porównać. Jak masz chęć i czas tych opisów/rowerków/testów jest znacznie więcej.
Atak_Snajpera pisze:
19 paź 2022, 23:56
....... Ps. Prędkości średniej nie podaje się na zasadzie widełek. Wartość średnia jest jedna dla całego dystansu. Piszesz że była pomiędzy 27 - 30 km/h. Zgadujesz czy jak? Licznika rowerowego nie miałeś? ......
Mam licznik, stąd podawane prędkości, nie da się jechać dłużej z jedną prędkością. Co do średniej prędkości. Możesz mi powiedzieć jaka jest średnia prędkość jazdy gdy połowę przejazdu "stoisz". Każda "średnia" to loteria. Średnio z kapusty i kiełbasy wychodzi bigos. :D
Atak_Snajpera pisze:
19 paź 2022, 23:56
..... PS2. 52 V, 14,5 Ah, ~750 Wh. Litości. Tylko noob traktuje wartość nominalną jako tą rzeczywistą. .......
A gdzie ja traktuję wartości "nominalne" jako rzeczywiste. Bateria jest "5P" na LG M1, więc "nominalnie" ma 910 Wh. Ponieważ nie jest pierwszej świeżości, to przy obciążeniu 0.5 - 1 kW ma ~750 Wh. Nie ma to zresztą dla mnie większego znaczenia. Istotne jest czy na każdej baterii starczy mi prądu i dojadę do domu, lub np. Krakowa. :D
Błąd pomiaru rzędu 10% nie jest, w moim przypadku, większym problemem.
Natomiast 10 Wh/km w trybie "Eco/rekreacyjnym/20 km/godz" jest w mojej ocenie kiepskim wynikiem jak dla mnie, gdzie jak widzisz najwyższe zużycie mam ~8.5 Wh/km i to w terenie z 3 - 15 % przewyższeniami, a na Hrobaczą nawet 20%.
Nawet teraz mimo 68 lat i dwóch zawałów jeżdżę bez problemu 20 km/godz bez silnika, a przy "rozhulaniu" serducha mam i 25 km/godz BEZ SILNIKA.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 21 paź 2022, 16:31
autor: rezystor1990
Ja mam silnik cyc X1 stealth z akumulatorem 48v 25ah (realna zmierzona pojemność według wyświetlacza eggrider v2 to 1.1 kWh). Moje średnie zużycie energii gdy jadę/wracam (zapieprzam do 40km/h) z pracy to 8 Wh/km. Jak miałem urlop i sobie rekreacyjnie jeździłem po mieście to miałem tylko 5Wh/km.
Tutaj bym się odniósł do poprawności pomiarów przez eggrider, które można traktować z przymrużeniem oka. Moje podejrzenia powstały w momencie w którym po kilku cyklach ładowania za każdym razem egggrider ciągle podawał pozostałą energię pomimo wpisaniu tej samej pojemności akumulator co do smart BMS a oczywiście energii już nie było.

Trop nr1 prąd wskazywany przez eggrider nie jest prądem pobieranym z akumulatora a prądem który sterownik zadaje dalej na driver mosfetów. Mój bafang pobiera maksymalnie 35A (pomiar z BMS) a wyświetlacz nie pokazuje więcej niż 30A. Bierze się to z tego że sterownik jest na 30A ale faktyczny prąd pobierany jest większy. Zakładam, że BMS potrafi zmierzyć ten prąd poprawnie skoro mierzy napięcie do trzech miejsc po przecinku to prąd z dokładnością do 1A też da radę.

Trop nr2 Wyświetlacz dostaje informacje o parametrach stosunkowo rzadko bo dla procka priorytetem jest wysterowanie silnika a nie wysyłanie informacji na wyświetlacz. Powoduje to zwłaszcza przy jeździe na tensometrze gdzie nie ma czegoś takiego jak stały prąd (bo jest on wyliczany w czasie rzeczywistym dla każdego punktu położenia korby-nacisku) przekłamania przy niskim próbkowaniu zmiennego sygnału. Na passie pewnie pomiar jest bliższy prawdy pod tym względem.

Składając do siebie to że próbkowanie jest niskie a sam sygnał nie jest wynikiem pomiaru tylko wartością zadaną dostajemy zużycia mierzone przez eggrider takie sobie na oko. Pojemność którą "pomierzył" mi BMS jest wartość spodziewaną czyli taką którą wyliczając z realnej pojemności pojedynczego ogniwa przemnażając przez ilość ogniw w pakiecie otrzymałem (minus parę procent ze względu na pracę w pakiecie).

Dodam jeszcze, że przy mniejszych prądach eggrider pokazuję prąd zbliżony lub identyczny do pobieranego (pomiar BMS) rozjazd jest przy maksymalnym poborze, a sam pomiar zużycia energii chodź moim zdaniem zaniżony to względnie powtarzalny.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 21 paź 2022, 21:46
autor: Kajman
Te wykresy co tkoko wrzuca też już były kilka razy dorwane na lekkim mijaniu się z realnym życiem

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 22 paź 2022, 9:33
autor: tkoko
Kajman pisze:
21 paź 2022, 21:46
Te wykresy co tkoko wrzuca też już były kilka razy dorwane na lekkim mijaniu się z realnym życiem
Kalkulator zasiegu Bosch, waga 100 kg;

https://ktm-bikes.net/asystent-zasiegu-ebike-bosch/

ECO - 20 km/godz // 70 RPM korby // 150 km zasięg // 3.6 Wh/km
ECO - 25 km/godz // 70 RPM korby // 132 km zasięg // 4.1 Wh/km
ECO - 32 km/godz // 70 RPM korby // 100 km zasięg // 5.4 Wh/km

ECO - 20 km/godz // 90 RPM korby // 155 km zasięg // 3.5 Wh/km
ECO - 25 km/godz // 90 RPM korby // 135 km zasięg // 4.0 Wh/km
ECO - 32 km/godz // 90 RPM korby // 102 km zasięg // 5.3 Wh/km

Tour - 20 km/godz // 70 RPM korby // 100 km zasięg // 5.5 Wh/km
Tour - 25 km/godz // 70 RPM korby // 87 km zasięg // 6.3 Wh/km
Tour - 32 km/godz // 70 RPM korby // 65 km zasięg // 8.4 Wh/km

Tour - 20 km/godz // 90 RPM korby // 105 km zasięg // 5.2 Wh/km
Tour - 25 km/godz // 90 RPM korby // 89 km zasięg // 6.1 Wh/km
Tour - 32 km/godz // 90 RPM korby // 68 km zasięg // 8.0 Wh/km

Dla mnie nadal 4.8 Wh w trybie "REKREACYJNYM / 20km/godz" to duże zużycie energii.
Małe wyjaśnienie dotyczące minimalnej energii/mocy silnika. Każdy silnik sterowany PAS'em (obojętnie tensometrycznym czy obrotowym) jak dojdzie do swojej maksymalnej prędkości (na luzie) będzie pobierał minimalny prąd/moc (dla 250 watowego silnika to najczęściej 30 - 50 wat mocy). Tak więc 3.6 Wh/km (~70 wat mocy) oznacza mniej więcej tyle że (umownie) połowa mocy wspomagania pochodzi od silnika Bosch, a połowa od rowerzysty (coś tam musi kręcić by rower jechał). To jest również problem "mocnych" silników jadących relatywnie wolno. Ich pobór prądu "na luzie" jest znacznie wyższy.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 22 paź 2022, 20:38
autor: rezystor1990
Zrobiłem krótki test swoim czołgiem w warunkach bez wiatru w miarę poziomo no i rzeczywiście przy 5Wh/km 20km/h to chyba w ogóle nie musiał bym pedałować jeszcze sprawdzę z ciekawości na manecie ile pobiera przy tej prędkości. Nie mniej jednak nie dziwi mnie zupełnie takie zużycie na dłuższym odcinku gdzie 20km/h to tylko średnia a nie prędkość najczęściej spotykana podczas jazdy.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 23 paź 2022, 7:56
autor: tkoko
A z czego miałoby wzrosnąć zużycie energii na dłuższym odcinku. Jak nie będzie nagle góry, czy czołowego wiatru 100 km/godz, to zużycie będzie to samo. Dla przykładu, 5 km podjazd na Szyndzielnię (~10%), z prędkością "zaledwie" 15 km/godz, to, w moim przypadku, ~50 Wh/km w trybie "Medium" (70 - 80% maksymalnej mocy silnika 250 wat).

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 24 paź 2022, 13:13
autor: rezystor1990
Dlatego, że życie to nie laboratorium a tak niskie zużycie udało mi się uzyskać w "kontrolowanych" warunkach. Dokładnie na tym samym odcinku drogi miewam zupełnie inne zużycia energii mając nie wiele większą średnią prędkość.

Jeżeli ktoś mówi że w cyklu rekreacyjnym ma zużycie koło 5W/km w horyzoncie całego cyklu rozładowania baterii i licznik wskazuje mu średnią prędkość koło 20km/h po całym cyklu zupełnie mnie nie dziwi bo to tylko średnia a to co działo się wewnątrz każdego przejazdu mogło zupełnie odbiegać od średniej nawet jeżeli to była tylko rekreacja na urlopie.

Można powiedzieć że po wejściu Bill Gates do przytułku dla bezdomnych średnio wewnątrz znajdują się sami multimilionerzy... średnia to tylko średnia jeden z parametrów statystycznych nie wyrocznia.

Na krótkim odcinku w kontrolowanych warunkach zużycie przy 20km/h jest niskie ale żeby uzyskać tak samo niskie zużycie ale przy średniej 20km/h to już inna bajka.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 25 paź 2022, 11:45
autor: tkoko
rezystor1990 to że przy "średnich" można otrzymać dowolny wynik jaki chcesz/potrzebujesz, to pisałem wyżej.
Ja posłużę się danymi Bosch i Shimano. Szczególnie Shimano ma dane porównawcze które łatwo sprawdzić.
Prędkość 23 km/godz, dwa zatrzymania/ruszania na dystansie 770 metrów, kadencja 60 RPM itd.
Co powiesz na spotkanie po południu i banalny test przejazdu od B-B do Ligoty (3.5 km). Ja bez silnika Ty w trybie "PAS 2 - 3" z pomiarem eggy. Przypomnę że test dotyczy potrzebnej średniej mocy/Wh do jazdy w płaskim terenie na jak największym dystansie.
Slezi pisze:
18 paź 2022, 11:06
.....
2. Jaki zasięg powinienem uzyskać na baterii 48V 12.8Ah czyli 614Wh (LG 3200, 52 ogniwa) w trybie tour (2/4)? udaje mi się po mieście wykręcić maks 60km, gdzie znajomy ma jakiegoś gotowca elektryka Gianta i na baterii 400Wh w jakimś średnim trybie wyciąga 100km, ważymy oboje 85kg .......
Dla ułatwienia wrzucam również moje maksymalne medyczne moce sprzed 10 lat. Aktualnie to zapewne z 10 - 20% mniej (+10 lat i 5 kg więcej). :D

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 25 paź 2022, 17:32
autor: pxl666
rzadko się widuje podobny bełkot , trzeba być jaszczompem logiki żeby wysmarować takie dzieło markietingu ... te ich wykresy zasięgu to kolejne cuda kreatywnej imaginacji

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 25 paź 2022, 19:21
autor: tkoko
pxl666 pisze:
25 paź 2022, 17:32
rzadko się widuje podobny bełkot , trzeba być jaszczompem logiki żeby wysmarować takie dzieło markietingu ... te ich wykresy zasięgu to kolejne cuda kreatywnej imaginacji
Przecież twój TSDZ działa dokładnie tak samo. Naciskasz na pedały 1 Nm, silnik "dodaje" w zależności od mocy wspomagania też odpowiednie Nm. Jeżeli nie zwiększysz nacisku (w tych samych warunkach obciążenia) rower pojedzie ze stałą prędkością. Zwiększysz nacisk o kolejnego Nm silnik doda swoje Nm i rower zacznie przyśpieszać. W pewnym momencie Ty albo silnik nie mogą już dodać kolejnych Nm i osiągasz prędkość/moc maksymalną roweru w danych warunkach. Aby zwiększyć zasięg musisz ZMNIEJSZYĆ moc/prąd wspomagania silnika, i ZWIĘKSZYĆ swoją moc wspomagania, i o tym mówią te wykresy i proporcje wspomagania silnik/człowiek.
Dla zabawy byłem dziś w Mazańcowicach i mimo kiepskiej formy dzisiaj, oraz dość porywistego wiatru (20 km/godz), przejechałem te 3.5 km bez silnika z prędkością od 27 km/godz do 22 km/godz, 0 Wh/km. Na kolarzówce byłoby pewnie powyżej 30 km/godz :D

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 25 paź 2022, 20:28
autor: pxl666
tkoko pisze:
25 paź 2022, 19:21
pxl666 pisze:
25 paź 2022, 17:32
rzadko się widuje podobny bełkot , trzeba być jaszczompem logiki żeby wysmarować takie dzieło markietingu ... te ich wykresy zasięgu to kolejne cuda kreatywnej imaginacji
Przecież twój TSDZ działa dokładnie tak samo. Naciskasz na pedały 1 Nm, silnik "dodaje" w zależności od mocy wspomagania też odpowiednie Nm. Jeżeli nie zwiększysz nacisku (w tych samych warunkach obciążenia) rower pojedzie ze stałą prędkością. Zwiększysz nacisk o kolejnego Nm silnik doda swoje Nm i rower zacznie przyśpieszać. W pewnym momencie Ty albo silnik nie mogą już dodać kolejnych Nm i osiągasz prędkość/moc maksymalną roweru w danych warunkach. Aby zwiększyć zasięg musisz ZMNIEJSZYĆ moc/prąd wspomagania silnika, i ZWIĘKSZYĆ swoją moc wspomagania, i o tym mówią te wykresy i proporcje wspomagania silnik/człowiek.
Dla zabawy byłem dziś w Mazańcowicach i mimo kiepskiej formy dzisiaj, oraz dość porywistego wiatru (20 km/godz), przejechałem te 3.5 km bez silnika z prędkością od 27 km/godz do 22 km/godz, 0 Wh/km. Na kolarzówce byłoby pewnie powyżej 30 km/godz :D
gdzie napisałem ze działa inaczej ? śmieje się tylko z tego bełkotu m.in ambicjonalny sportowiec który leci na turbo . no bo ma ambicje ...

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 26 paź 2022, 8:53
autor: tkoko
pxl666 pisze:
25 paź 2022, 20:28
gdzie napisałem ze działa inaczej ? śmieje się tylko z tego bełkotu ......
pxl666 pisze:
25 paź 2022, 17:32
..... trzeba być jaszczompem logiki żeby wysmarować takie dzieło markietingu ... te ich wykresy zasięgu to kolejne cuda kreatywnej imaginacji
No popatrz. 3174 posty / 64 str na temat TSDZ,(tylko w tym temacie) i żaden "jaszczomp" nie ma odpowiedzi jaki jest/powinien być zasięg TSDZ2 z baterią 614 Wh.
Wysmarowałem więc kolejne "dzieło markietingu", kolejny "cud kreatywnej imaginacji". :D
Wyliczone moce/Wh dotyczą baterii. Na silniku będzie to o 20 -30% mniej (sprawność układu, zasilanie sterownika, wyświetlacza itd). Jeżeli Slezi spełni wymagania Shimano/Gianta i pojedzie z tym samym poziomem wspomagania i prędkością, powinien przejechać 150 km

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 29 paź 2022, 19:07
autor: Atak_Snajpera
Takie mam zużycie po 2 tygodniach jazdy do roboty na CYCu. 180km zrobione na aku bidonowym 48V 25ah (SAMSUNG 21700-50E)
Obrazek

Wykres rozładowania (ręcznie sprawdzałem napięcie i zużyte Wh w wyświetlaczu).
Obrazek

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 0:41
autor: Frexor
Jakieś konkretne oświetlenie podłączane do silnika polecacie? Nie zależy mi na tym, by świeciło jakoś super mocno. Chcę mieć oświetlenie typowo miejskie, bym był lepiej widoczny i wieczorami nie wjechał w jakieś przeszkody na drodze. Chcę je włączać przyciskiem na sterowniku LCD5. Do mocniejszego oświetlenia mam latarkę rowerową.
Znalazłem coś takiego: https://www.aliexpress.com/item/1005004047456027.html. Będzie wystarczające?

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 8:08
autor: Kajman
lumotec iq cyo na przód z allegro/olx a na tył busch muller view brake plus.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 9:49
autor: Frexor
Kajman pisze:
30 paź 2022, 8:08
lumotec iq cyo na przód z allegro/olx a na tył busch muller view brake plus.
Dzięki, tylna lampa jest dosyć trudno dostępna. Znalazłem ją w dwóch sklepach, ale koszt to powyżej 150 zł. Ciekawa sprawa z przednią lampką - w niektórych sklepach kosztuje ponad 200 zł, a na Allegro lub OLX można kupić poniżej 100 zł a nawet 50 zł, Skąd taka różnica w cenie? Jak rozumiem, to te lampki można bez problemu podłączyć pod gniazdo wychodzące z silnika, jedynie wystarczy kupić odpowiednią wtyczkę?

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 10:02
autor: Kajman
Jaką wtyczkę, czasem złącza pasują. Te z allegro/pod są ok. Brake plus ma stop, możesz dużo taniej kupić bez niego. Tak, używam tych lamp w dwóch tsdz2 na oryginalnym wyjściu. One biorą razem koło 0.6-0.7a.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 10:15
autor: Frexor
Kajman pisze:
30 paź 2022, 10:02
Jaką wtyczkę, czasem złącza pasują. Te z allegro/pod są ok. Brake plus ma stop, możesz dużo taniej kupić bez niego. Tak, używam tych lamp w dwóch tsdz2 na oryginalnym wyjściu. One biorą razem koło 0.6-0.7a.
Chodziło mi o żółtą wtyczkę/złącze, które się podpina do czujnika prędkości. W jaki sposób podłączyłeś lampki do silnika?

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 10:54
autor: Kajman
Toć masz kabel w zestawie z taka wtyczką i 2 przewodami do lampki tył i przód z konektorami na końcach

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 12:03
autor: Frexor
Kajman pisze:
30 paź 2022, 10:54
Toć masz kabel w zestawie z taka wtyczką i 2 przewodami do lampki tył i przód z konektorami na końcach
Nic takiego nie miałem w zestawie, ale już znalazłem na Aliexpress kabel o którym piszesz. Nawet nie wiedziałem, że coś takiego może być w zestawie z silnikiem. Dzięki za pomoc!

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 14:49
autor: Kajman
Powinno być, z każdym miałem

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 15:42
autor: szkuba
nie wiem czy już było ale okazuje się że TSDZ2B jest obecnie pod marką Aikema :shock: :
https://www.aikema.com.cn/en/list-0-43.html

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 16:39
autor: pxl666
Frexor pisze:
30 paź 2022, 12:03
Kajman pisze:
30 paź 2022, 10:54
Toć masz kabel w zestawie z taka wtyczką i 2 przewodami do lampki tył i przód z konektorami na końcach
Nic takiego nie miałem w zestawie, ale już znalazłem na Aliexpress kabel o którym piszesz. Nawet nie wiedziałem, że coś takiego może być w zestawie z silnikiem. Dzięki za pomoc!
dasz za paczke to ci posle ten kabelek

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 30 paź 2022, 20:49
autor: Kajman
dawaj mu, zmienny jest ;)

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 01 lis 2022, 11:20
autor: Frexor
pxl666 pisze:
30 paź 2022, 16:39
Frexor pisze:
30 paź 2022, 12:03


Nic takiego nie miałem w zestawie, ale już znalazłem na Aliexpress kabel o którym piszesz. Nawet nie wiedziałem, że coś takiego może być w zestawie z silnikiem. Dzięki za pomoc!
dasz za paczke to ci posle ten kabelek
Dzięki za propozycję, już lokalnie ogarnąłem.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 20 lis 2022, 12:22
autor: hiszpan76
Witajcie , ile potrzebuję pasków termopad 20x130x3mm 6w/mk by dobrze wypełnić przestrzeń w silniku ?

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 20 lis 2022, 15:35
autor: pxl666
hiszpan76 pisze:
20 lis 2022, 12:22
Witajcie , ile potrzebuję pasków termopad 20x130x3mm 6w/mk by dobrze wypełnić przestrzeń w silniku ?
licz z 10 jak poupychasz

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 20 lis 2022, 19:25
autor: hiszpan76
pxl666 pisze:
20 lis 2022, 15:35
hiszpan76 pisze:
20 lis 2022, 12:22
Witajcie , ile potrzebuję pasków termopad 20x130x3mm 6w/mk by dobrze wypełnić przestrzeń w silniku ?
licz z 10 jak poupychasz
Aż tyle? Trochę drogo to wyjdzie bo jeden to 3 dychy najtaniej znalazłem.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 20 lis 2022, 19:46
autor: pxl666
hiszpan76 pisze:
20 lis 2022, 19:25
pxl666 pisze:
20 lis 2022, 15:35


licz z 10 jak poupychasz
Aż tyle? Trochę drogo to wyjdzie bo jeden to 3 dychy najtaniej znalazłem.
kup narazie dwa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 21 lis 2022, 16:50
autor: Bolej1
Dzis wyskoczyłem na małą runde około 10km tempera +1°C. Po około 5km silnik zaczął przerywać, czasami przestawał wspomagać tylko było słychać kręcący się niebieski nylon. Łożysko jednokierunkowe przepuszcza chyba? Zmniejszyła się oska od temperatury, smar zamarzł? Wróciłem bez wspomogania bo nie chciałem uszkodzić prawie nowego silnika max 500km. Dziwne ktoś miał podobnie?

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 21 lis 2022, 23:55
autor: Astrolux
hiszpan76 pisze:
20 lis 2022, 12:22
Witajcie , ile potrzebuję pasków termopad 20x130x3mm 6w/mk by dobrze wypełnić przestrzeń w silniku ?
U mnie na tylny dekiel 3mm były za cienkie.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 22 lis 2022, 0:07
autor: pxl666
Bolej1 pisze:
21 lis 2022, 16:50
Dzis wyskoczyłem na małą runde około 10km tempera +1°C. Po około 5km silnik zaczął przerywać, czasami przestawał wspomagać tylko było słychać kręcący się niebieski nylon. Łożysko jednokierunkowe przepuszcza chyba? Zmniejszyła się oska od temperatury, smar zamarzł? Wróciłem bez wspomogania bo nie chciałem uszkodzić prawie nowego silnika max 500km. Dziwne ktoś miał podobnie?
inspekcja

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 25 lis 2022, 10:08
autor: redwater
Tak na szybko wyczytałem różnice między starym a nowym tsdz2b i pytanko: Czy poza lepszym łożyskiem ze sprzęgłem, nowym nieflaszowalnym kontrolerem czymś się różni? Jakieś lepsze chłodzenie, lepsze spasowanie ?

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 25 lis 2022, 10:13
autor: pxl666
redwater pisze:
25 lis 2022, 10:08
Tak na szybko wyczytałem różnice między starym a nowym tsdz2b i pytanko: Czy poza lepszym łożyskiem ze sprzęgłem, nowym nieflaszowalnym kontrolerem czymś się różni? Jakieś lepsze chłodzenie, lepsze spasowanie ?
flaszujesię normalnie . nie

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 25 lis 2022, 10:29
autor: redwater
pxl666 pisze:
25 lis 2022, 10:13
redwater pisze:
25 lis 2022, 10:08
Tak na szybko wyczytałem różnice między starym a nowym tsdz2b i pytanko: Czy poza lepszym łożyskiem ze sprzęgłem, nowym nieflaszowalnym kontrolerem czymś się różni? Jakieś lepsze chłodzenie, lepsze spasowanie ?
flaszujesię normalnie . nie
Podobno są 2 rodzaje kontrolera tzn wkładają stary od tsdz2 i nowszy i ten nowszy kicha.
Czyli nie warto się pchać w nowszy, bo tylko cena wyższa.

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

: 25 lis 2022, 10:36
autor: prozor
redwater pisze:
25 lis 2022, 10:29
pxl666 pisze:
25 lis 2022, 10:13
flaszujesię normalnie . nie
Podobno są 2 rodzaje kontrolera tzn wkładają stary od tsdz2 i nowszy i ten nowszy kicha.
Czyli nie warto się pchać w nowszy, bo tylko cena wyższa.
Nieprawda. "Podobno" to naziści mają bazę na niewidocznej stronie księżyca. I kosmici są wśród nas.
Ten kontroler co się nie da przeprogramować to specjalna wersja na rynek niemiecki, dla niemieckiego dystrybutora, właśnie po to, żeby niemiecki dystrybutor mógł sprzedawać te silniki spełniając niemieckie normy, czyli 250W/25km/h bez możliwości przeprogramowania na inne parametry. Ot i cała tajemnica, czy też bardziej teoria spiskowa...
Oczywiście silniki sprzedawane przez pswpower (z dostawą z Niemiec) nie mają tych ograniczeń, również te z nowszej wersji "B" ze zmodyfikowaną mechaniką przeniesienia napędu.