Nawet dosc dawno to bylo temu, do tego jest program z GUI do konfiguracji tego wszystkiego.
A w ostatniej wersji jest opcja emtb jak w systemach Bosch. Działa bardzo dobrze.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 29 wrz 2019, 10:40
autor: maki1000
Poda ktoś link do tutka jak zainstalować to oprogramowanie mając oryginalny wyświetlacz VLC5 ? Nie potrafię tego znaleźć widzę tylko tutka związanego z LCD3 tym monochromatycznym
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 29 wrz 2019, 11:25
autor: redwater
Jak mi przyjdzie zestaw, to opisze jak i co. Nie jest to trudne, trzeba znalezc Rx i Tx , mase i zasilanie. To pewnie wszystko jest opisane na stronie [Casahino].
Pozdro
Nawet dosc dawno to bylo temu, do tego jest program z GUI do konfiguracji tego wszystkiego.
Cholewka, a mi już idzie wyświetlacz KT LCD3 z Chin
Jeżeli ktoś gdzie znajdzie instrukcje do VLCD5 to również proszę o podrzucenie.
Jako świeży posiadacz tego zachwalanego napędu, chciałbym się dowiedzieć praktyków jak wygląda sprawa szczelności przed wodą w czasie normalnej eksploatacji np. w czasie deszczu, tak samo zastanawiam się nad narażeniem wtyczki z baterii XT90 na opady deszczu?
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 29 wrz 2019, 19:06
autor: pxl666
Termokurcza nieco dalej poza łączenie wtyków i zostawić taki kołnierz Żeby zasłaniał szparę, ale ip67 to to nie będzie. Ewentualnie taśmą szczelnie owinąć
Nawet dosc dawno to bylo temu, do tego jest program z GUI do konfiguracji tego wszystkiego.
Cholewka, a mi już idzie wyświetlacz KT LCD3 z Chin
Jeżeli ktoś gdzie znajdzie instrukcje do VLCD5 to również proszę o podrzucenie.
Jako świeży posiadacz tego zachwalanego napędu, chciałbym się dowiedzieć praktyków jak wygląda sprawa szczelności przed wodą w czasie normalnej eksploatacji np. w czasie deszczu, tak samo zastanawiam się nad narażeniem wtyczki z baterii XT90 na opady deszczu?
Jeździłem w totalnym deszczu tak, że silnik był tak mokry jakby był zanurzony w wodzie i po otwarciu silnika nie było zadnych sladów nieszczelności.
Czy ktoś spotkał się z tego typu odgłosem/problemem? Występuje przy kręceniu kołem w przeciwnym kierunku do jazdy. (np. przy cofaniu)
Mój TSDZ2 był zamówiony tego lata, a koreluje to z datą przesłania tego filmiku:
Silnik z Aliexpress i nie wiem czy nie lecieć na spór...
Pytanie - czy gdzieś na zewnątrz silnika widać moc nominalną? - na jakiejś naklejce, tabliczce znamionowej?
Jeżeli liczysz, że będzie tam napisane np 750W to tak nie będzie. Jest naklejka z kodem kreskowym i na niej napisane jak został zaprogramowany sterownik (np 48V 15A).
Jeżeli liczysz, że będzie tam napisane np 750W to tak nie będzie. Jest naklejka z kodem kreskowym i na niej napisane jak został zaprogramowany sterownik (np 48V 15A).
Jeżeli liczysz, że będzie tam napisane np 750W to tak nie będzie. Jest naklejka z kodem kreskowym i na niej napisane jak został zaprogramowany sterownik (np 48V 15A).
Bardziej mi chodziło o "moc nominalną 250W"
Takiej informacji nigdzie nie ma.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 30 wrz 2019, 17:35
autor: Kilbos
Czy ktoś zaprogramował sterownik dla VLCD5 metodą Marcoq? Nigdzie nie natknąłem się na jednoznaczną instrukcję jak to zrobić a popsuć bym nie chciał przez metodę "prób i błędów"
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 30 wrz 2019, 17:36
autor: pxl666
jak chcesz naklejkę "MOC NOMINALNA 250w" to ci mogę wydrukować , hehe co za problem
Czy ktoś spotkał się z tego typu odgłosem/problemem? Występuje przy kręceniu kołem w przeciwnym kierunku do jazdy. (np. przy cofaniu)
Mój TSDZ2 był zamówiony tego lata, a koreluje to z datą przesłania tego filmiku:
Silnik z Aliexpress i nie wiem czy nie lecieć na spór...
Chyba efekt normalny, umnie podobnie nie przejmuje sie jeżdżę i się raduje
Czy ktoś zaprogramował sterownik dla VLCD5 metodą Marcoq? Nigdzie nie natknąłem się na jednoznaczną instrukcję jak to zrobić a popsuć bym nie chciał przez metodę "prób i błędów"
Ja dopiero zabieram się za to. Może uda mi się w przyszłym tygodniu. Instrukcja jest na stronie https://elementaire01.blogspot.com/2019 ... -v019.html.
Reszta info na stronie włoskiej która linkowałem w poprzednim poście.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 02 paź 2019, 0:07
autor: hetm4n
Tez myślałem o przeprogramowaniu na oryginalnym wyświetlaczu z zestawu, a ze za 120 na ali kt-lcd3 można kupić to pogrzebałem ten pomysł.
Tak. Tylko droższym. Fakt lepszym wizualnie, ale to co jest na kt lcd3 jest wystarczające jak dla mnie chociaż ten zestaw co kolega podlinkował to rzeczywiście , 150zl droższy od zwykłego, a mamy lepszy wyświetlacz do przeprogramowania (no chyba ze tam juz soft jest przerobiony). Jak kupowałem swój zestaw to tego nie było dostępnego chyba...
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 02 paź 2019, 21:34
autor: scuda
Ja bym dopłacił do 850c, bo to co jest na vlcd5 to porażka. Nawet napięcia nie ma, nie wspominając o wyświetlaniu watów.
Ja bym dopłacił do 850c, bo to co jest na vlcd5 to porażka. Nawet napięcia nie ma, nie wspominając o wyświetlaniu watów.
Vlcd5 to gorzej jak porażka, lepiej było by go wsumie schować gdzies i zostawić tylko pilot i dorobic sobie miernik napiecia na baterii
A ten miernik napięcia to coś, bez czego nie da się jeździć na rowerze elektrycznym? To wskaźnik baterii nie wystarcza?
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 03 paź 2019, 19:32
autor: pxl666
Nie są to niezbędne dane , aczkolwiek przydatne...
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 03 paź 2019, 21:32
autor: hetm4n
Ja jako elektronik automatyk wolę widzieć napięcie zamiast wskaźnika standardowego poziomu baterii
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 03 paź 2019, 22:53
autor: Kilbos
Dzisiaj zakończyłem pierwszy etap elektryfikacji "bicykla". TSDZ2 + KT LCD3 + open source naprawdę wymiata, jestem pod wrażeniem.
Kolejny etap to zakup roweru z ramą typu full i przełożenie napędu z mojego trekkinga i heja do lasu.
Użytkownicy open source... jak macie ustawione współczynniki dla trybów wspomagania?
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 03 paź 2019, 22:53
autor: Mariusz_p
Po przeczytaniu całego tego tematu narobiliscie mi ochoty na mida z tym napędem do cywilnego rowerka krajoznawczego jak znalazł z bidonem 17.5Ah na 100km.
Ja jako elektronik automatyk wolę widzieć napięcie zamiast wskaźnika standardowego poziomu baterii
No właśnie, a czy rower elektryczny jest tylko dla elektroników, elektryków i innych pozytywnie zakręconych prądowych szaleńców? - Nie.
Mojej Pani kompletnie nie interesują jakieś cyferki i ogrom informacji. Dla większości ludzi, liczy się na co dzień prosty przekaz i minimalizm w obsłudze. Właśnie dlatego tak inżynierowie to zaprojektowali. To samo jest w markowych systemach.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 04 paź 2019, 9:01
autor: redwater
No to witajcie w klubie, zamowilem 48V750W.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 04 paź 2019, 11:29
autor: Mariusz_p
Opisz wrażenia jak dotrze. Ja też chyba się wkrótce skuszę.
Opisz wrażenia jak dotrze. Ja też chyba się wkrótce skuszę.
Jak zdaze w tym roku z bateria, ogniwa sa, bidony puste idą, bmsy, ale najwiecej czasu zajmie poskladanie tych bidonowek, bo montaz silnika, to chyba raczej moment.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 04 paź 2019, 21:42
autor: darol
Z tego co zdążyłem się zorientować manetkę bez ingerencji w soft można mieć tylko z wyświetlaczem vlcd5 i podłączona jest bezpośrednio do niego ?
Moja żona jeździ obecnie na hubie i twierdzi, że manetka jest jej bezwzględnie potrzebna i nie może bez niej żyć. Ponieważ planuje dla niej nowy projekt na lepszej ramie i do tego tsdz2 muszę dopytać o tą nieszczęsną manetkę...jak to działa w praktyce ? Manetka i czujnik nacisku działają niezależnie razem ? Czy wybieramy sposób aktywowania napędu z poziomu wyświetlacza ?, czyli albo manetka, albo pedały ?
Ogólnie jak to działa z manetką ?
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 04 paź 2019, 21:44
autor: redwater
Przeciez sprzedawane sa zestawy z manetka, wiec manetka dziala chyba niezaleznie od tensometru, jednak nie daje pelnej mocy z tego co wywnioskowalem.
Z tego co zdążyłem się zorientować manetkę bez ingerencji w soft można mieć tylko z wyświetlaczem vlcd5 i podłączona jest bezpośrednio do niego ?
Moja żona jeździ obecnie na hubie i twierdzi, że manetka jest jej bezwzględnie potrzebna i nie może bez niej żyć. Ponieważ planuje dla niej nowy projekt na lepszej ramie i do tego tsdz2 muszę dopytać o tą nieszczęsną manetkę...jak to działa w praktyce ? Manetka i czujnik nacisku działają niezależnie razem ? Czy wybieramy sposób aktywowania napędu z poziomu wyświetlacza ?, czyli albo manetka, albo pedały ?
Ogólnie jak to działa z manetką ?
Tak, manetka i czujnik działają niezależnie razem. Nie ma możliwości wyboru czy manetka, czy tensometr. Manetka działa nawet jak jest off w trybach wspomagania. Jazda na manetce nie ma takiego poweru jak na hubie. Mi z pomiarów wyszło, że manetka ma tak jakby soft start, prąd narastał stopniowo i osiągnął w moim przypadku chwilowo 18A.
Radziłbym by żona najpierw przejechała się na napędzie który głównie służy do wspomagania jazdy na rowerze, aby nie było zaskoczenia po przesiadce z napędu , który odwala całą robotę za kierownika. Ogólnie odczucia z jazdy na manetce nie powalają, tu hub jest górą.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 05 paź 2019, 0:02
autor: redwater
Pewien niemiec sklada tsdz2 ... "katastrophe" ...
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 08 paź 2019, 0:28
autor: hetm4n
Wgrywał już ktoś softacw wersji 0.20? Ja w sobote wgrałem. Niedziele testowałem. Funkcja street na wyświetlaczu działa teraz odwrotnie tzn. w trybie off road miga napis assist (w 0.19 migał w trybie blokady 250W 25kmh). Poustawiałem wspomaganie w trybie Power assist tak samo jak na 0.19 i wg mnie inaczej to teraz działa, jakby slabiej wspomagał na tym samym ustawieniu co w wczesniejszej wersji. Zauważyłem tez ze inna wartosc jest wpisana w parametrze rezystancji baterii, wczesniej domyslne było 120 teraz jest 140 (nie wiem czy to na coś znacząco wpływa oprócz odczytu napiecia/prądu). Ktos cos takiego zauważył?
Poza rożnicami tak mi sie teraz przypomniało to moc podawana na silnik. Na wspomaganiu ustawionym na maxa pokazuje najwiecej mi w okolicy 510W na najcięższym przełożeniu z bardzo niską kadencją pod lekką górę. Max moc ustawiona w parametrach 800W i 18A, ale nigdy tej mocy nawet chwilowo niepodał. (Dla przypomnienia posiadam wersje tsdz2 48V 750W).
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 08 paź 2019, 13:01
autor: redwater
To jest wersja beta1, pewnie pelna bledow.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 09 paź 2019, 19:54
autor: redwater
No to silniczek doszedl, bidoniki tez, teraz czekam na bms. Jutro sie zabiore za zeszlifowanie resztek zgrzewow z ogniw a potem mozolne ładowanie na ładowarce modelarskiej. Troche to potrwa. Potem skladanie pakietu. I dopiero wtedy sprawdze czy silnik dziala .
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 09 paź 2019, 22:14
autor: Mariusz_p
Mój już też w drodze, ale jeszcze nie mam go do czego zamontować
Z tylu nexus7, to bylo jedyne fajne w tym rowerze.
Teraz podpowiedzcie mi gdzie bidona dac ?
Adaptowac do tej wykrzywionej rury glownej, czy dac do rury gdzie sztyca siedzenia ?
....Adaptowac do tej wykrzywionej rury glownej, czy dac do rury gdzie sztyca siedzenia ?
Osobiście dałbym to na rurę sztycy, będziesz miał tylko problem z montażem, bo nie możesz "wkręcać się" w rurę sztycy. Można by podstawę bidonu przykleić epidianem, distalem itp. a dodatkowo zabezpieczyć trytkami, opaskami metalowymi itp.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 10 paź 2019, 11:34
autor: redwater
Dorobie plaskownik montazowy na cybantach, nie trzeba bedzie wtedy wiercic w ramie. Dzieki za opinie.
ps. tak to wyszlo:
Nitonakretki sie obracaja zamiast zaklinowac, chyba zrobie na zwykle sruby z nakretka.
ps2. myslalem ze w tej pozycji bedzie bidon przeszkadzal, tzn bede go obijal nogami, pietami itp. Przejechalem sie dluzszy kawalek z zamontowanym bidonem i kompletnie nie przeszkadza.
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 14 paź 2019, 20:27
autor: redwater
Jeszcze pytanie, czy zostawiacie te śmiesznie cienkie kable miedzy sterownikiem i bateria, czy wymiana od plytki sterownika na normalne ?
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
: 14 paź 2019, 21:15
autor: scuda
Ja zostawiłem, a co do nitonakrętek, to trzeba nakrętkę zwykłą nakręcić na śrubę i wtedy dokręcać śrube, trzymając kluczem nakrętkę nitonakrętka ładnie się zaciska i nakrętka nie pozwala się obracać nitonakrętce.