Silnik Sunstar s03+

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Ktos cos wie na temat tego zestawu ? Jakies czesci zamienne ?
http://www.sunstaribike.com/e-bike-mid- ... rive-unit/
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Tooropek »

Important Notice
Sunstar is not selling this products any longer.


To znaczy, że juz tego nie produkują, a części zamienne z tego co było na rynku raczej nie znajdziesz. Produkt umarł śmiercią naturalną. Poszukaj ciekawostek na kickstarterze albo indigogo, jak szukasz jakiegoś innowacyjnego rozwiązania do roweru.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Nie produkują ale mam mozliwosc kupic za 750 zl komplet. Nowke. Z opisu wynika ze ma czujnik nacisku ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Tooropek »

Tak, tez to wyczytałem, ma tensometr. Nie pchałby. się w to raczej, bo finał bedzie taki, że jak coś padnie to nie naprawisz, chodzi o zębatki, sprzęgło i elektronike, to elektronikę wymienisz na zewnetrzny sterownik i bedzie chodzic, a zębatek itd juz nie. Jak szukasz fajnego mida to zobacz na to.
https://s.click.aliexpress.com/e/Ep3kANi

Moc sam dostosujesz sterownikiem i sinus mozna z lcd podlaczyc i co tylko dusza zapragnie. Miałem na mysli ten zestaw kupując tsdz2, ale tsdz okazał się dyskretniejszy itd i dlatego go kupiłem. Jednakże do tensometru i mida już nie wrócę. O gustach się nie dysktuje, dlatego też co kto lubi.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Fajne, ciekawe bo zewnetrzny kontroler mozna zmienic ale rownoczesnie trzeba go gdzies schowac.
Szukam dla dziecka zestawu napedowego w wieku 8 lat, bo lubi jezdzic a nie wyrabia na wycieczkach i szukalem huba 250w na przod a tu znalalzlem tego sunstara s03. Z czeaciami pewnie bedzie problem ale zanim mlody zajezdzi to pewnie troche minie.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Tooropek »

scuda pisze:
28 lip 2019, 14:47
Fajne, ciekawe bo zewnetrzny kontroler mozna zmienic ale rownoczesnie trzeba go gdzies schowac.
Szukam dla dziecka zestawu napedowego w wieku 8 lat, bo lubi jezdzic a nie wyrabia na wycieczkach i szukalem huba 250w na przod a tu znalalzlem tego sunstara s03. Z czeaciami pewnie bedzie problem ale zanim mlody zajezdzi to pewnie troche minie.
Ja bym wzial bezhalowy silnik 250W i taki kontroler do 250W na 10S zasilił jakims małym pakietem 3P na vtc i gitara. Najprosciej i najpewniej.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 18:12 przez Tooropek, łącznie zmieniany 1 raz.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Wlasnie tak chcialem zrobic zanim zobaczylem ten silnik, mam silne poczucie ze i tak go kupie chocby dla porownania do tsdz2 czy bafanga.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Tooropek »

scuda pisze:
28 lip 2019, 20:25
Wlasnie tak chcialem zrobic zanim zobaczylem ten silnik, mam silne poczucie ze i tak go kupie chocby dla porownania do tsdz2 czy bafanga.
Jak masz luźne fundusze to bierz i zdaj relacje, trzymam kciuki, zeby to bylo coś lepszego jak tsdz2 w standardzie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Tooropek pisze:
28 lip 2019, 14:28
Jednakże do tensometru i mida już nie wrócę.
Jakiś bardzo konkretny powód?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Tooropek »

Bardzo, uwierz, że bardzo...


Moc huba nie pobije zadnej innej opcji elektryfikacji roweru. Milion zalet jak dla mnie, wad zero. Tyle w temacie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Ten motor sunstara sprzedaje koleś na allegro . Nic nie wie nic niema...trochę bezsensu to brać bez oryginalnego displaya
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Tooropek pisze:
30 lip 2019, 22:15
Bardzo, uwierz, że bardzo...


Moc huba nie pobije zadnej innej opcji elektryfikacji roweru. Milion zalet jak dla mnie, wad zero. Tyle w temacie.
Jedź w góry i się przekonasz jak bardzo się mylisz :) Hub w górach to tylko duże moce, za to midem nawet 250w będziesz dawał rade.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

pxl666 pisze:
31 lip 2019, 12:51
Ten motor sunstara sprzedaje koleś na allegro . Nic nie wie nic niema...trochę bezsensu to brać bez oryginalnego displaya
Czyli ten zestaw z allegro za 750 zl jest nie kompletny ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Tooropek »

scuda pisze:
02 sie 2019, 18:03
Tooropek pisze:
30 lip 2019, 22:15
Bardzo, uwierz, że bardzo...


Moc huba nie pobije zadnej innej opcji elektryfikacji roweru. Milion zalet jak dla mnie, wad zero. Tyle w temacie.
Jedź w góry i się przekonasz jak bardzo się mylisz :) Hub w górach to tylko duże moce, za to midem nawet 250w będziesz dawał rade.
Chłop pytał dlaczego nie wrócę do mida, to odpowiedziałem praktyką. U mnie jest płasko bo woj. mazowieckie. Innej opcji jak hub nie widzę, gór nie ma więc i nie potrzebuję się wspinać, jedyne czego mi trzeba to moc i prędkość z zapasem. Znam temat mida tsdz2 i silników hub bo już pare różnych testowałem. Na moje wymagania nie ma innej opcji jak mocny w miare lekki hub. Użytkuje rower na 20S (4kW w peaku) i to jest właśnie to czego oczekiwałem od dawna. Jest moment obrotowy (wręcz rakieta), prędkość vmax powyzej 80km/h także żaden fabryczny mid nie dałby rady tego osiągnąć, a poza tym odchodzi serwis, smarowanie, wymiana zębatek, napędu i wszystkich innych części eksploatacyjnych.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Oczywiście, w tym wypadku hub nie ma sobie równych. Ja miałem pierwszego huba nine continent 7x9 na 16s i 30A. Po płaskim rewelacja, przyspieszenie super, cisza, miodzio. Dopóki nie pojechałem w góry, nie chciał podjezdzać, co kilkaset metrów przegrzanie, odcinka prądożerność okropna.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

przegrzewał sie z kilku powodów jeden z nich to ten że nawój 7x9 wbrew "logice" słabo sie w górach sprawdza bo łatwiej łapie temperaturę niz 10x6 tez bybrałem huba że wzgledu na całkowita bezobsługowośc i bezawaryjność , zero zamartwiania sie o łąńcuch zebatki i takie tam nawet jesli łąńcuch pęknie co praktycznie jest zerowo prawdopodobne pojade dalej a mid stanie i kwiknie :P pradożernośc owszem hub wiecej zjada Wh/km ale wysil sie na odrobine obiektywnosci jest wielokrotnie mocniejszy od mida któremu ekonomie "spalania" daje naped roweru i wbudowana przekładnia , wydaje mi sie że tak naprawde jest to pozorna oszczednośc bo okupiona jest regularna wymiana zniszczonego napedu rowerowego( łańcuch , kaseta blat) gdyby w długim, okresie czasu zsumowac wszelkie koszty eksploatacji mida i huba to nie wiem czy by wyszedł mid tak cacy jak go niektórzy maluja pogrąży go koszt zużytych części roweru.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Wiadomo, jak chcesz jezdzic tanio to tak jest ale jak chcesz jedzic lekko i rowerowo to nie ma bata na mida. Silnik w tylnym kole psuje prace kazdego zawieszenia w fullu. Dla mnie e-bajk to czysta przyjenosc a nie liczenie kosztów więc wolę śmigać lekkim midem, z fajnym zawieszeniem, które nie jest zgwałcone przez 10kg silnik w tylnym kole.
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: annkaa »

rozwiązaniem do MIDa może być NUVINCI 380 przerzutki w tylnej pieście pod elektryka, dziś zamówiłem do TSDZ2 750W. Mamy wtedy "singla" z mocnym łąńcuchem z możliwością przełożeń. Ja jeżdżę na słabym 250W i mocnym 3K hubie, teraz czas na midy :-) doradził mi kumpel który na codzień zasuwa Bafangiem.

Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Dajesz kolego . Mid z nu vinci to coś co mnie fascynuje jako niemal ideał. Ale czy nadaje się w góry?
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: annkaa »

pxl666 pisze:
08 sie 2019, 21:46
Dajesz kolego . Mid z nu vinci to coś co mnie fascynuje jako niemal ideał. Ale czy nadaje się w góry?
Się okaże :-) zastanawiesz się bardziej czy wytrzyma tak mocne obciążenia, czy będzie funckjonalna w górzystym terenie?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Idealnie by bylo z napedem pasowym.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

annkaa pisze:
09 sie 2019, 0:47
pxl666 pisze:
08 sie 2019, 21:46
Dajesz kolego . Mid z nu vinci to coś co mnie fascynuje jako niemal ideał. Ale czy nadaje się w góry?
Się okaże :-) zastanawiesz się bardziej czy wytrzyma tak mocne obciążenia, czy będzie funckjonalna w górzystym terenie?
czy zastąpi np napęd 3x7 oraz czy wytrzyma jazdę z dużymi wzniesieniami - góry , oczywiście z silnikiem ...
bo taki napęd wydaje się niemal idealny , w każdym razie do jazdy niewysokogórskiej , nuvinci rozwiązuje wiele problemow , poza kosztami ...
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Co do psucia napedu przez mida, to zrobilem 1500km na napedzie 11s i lancuch sie nie wyciagnal jeszcze o 0.7%
Wiec albo lancuch srama jest zajebiscie wytrzymaly albo nadmierne zuzycie jest mitologią powielaną przez ludzi ktorzy nie jezdza na midach.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Może być, ile koszci taki łańcuch? Jeszcze pytanie ile ważysz i w jakich warunkach jeździsz, jaką moc ustawiasz itd...moim zdaniem jak ustawie 5 czyli prawie 1000w to nie ma bata , silnik ciągnie tak mocno że napęd musi cierpieć, dlatego jedzcze na 4 -ok 800w , bo wtedy wyczuwalnie mniej go katuje
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

40zł jest to najtanszy lancuch do 11s na allegro jaki kupuję. Ja jezdze głownie po lasach i wzniesieniach, cisne napęd zazwyczaj na 3-5 poziomie. Nie ma lekko u mnie choć jestem dość lekki 75kg. Ustawione mam max 850w.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

scuda pisze:
07 wrz 2019, 9:19
...nadmierne zuzycie jest mitologią powielaną przez ludzi ktorzy nie jezdza na midach.
dobre sobie poczytaj https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=120120#120120
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Trochę dziwne, bo mój "pseudo MID", po tysiącu km, zaczyna przeskakiwać na najmniejszej zębatce, :D
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Byc moze bafang generuje wieksza moc i dlatego albo podzespoly kolega leszcz ma slabe, bo w sumie brat tez ma bbs02 i nie narzeka na naped nic a nic.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

:roll: no kaman przecież pisze że 15A a łańcuch wzmocniony do ebike włąsnie pzrez te problemy z napedem leszcz przesiadł sie na huba i jest zadowolony no ale kazdy naped ma swoje zastosowanie mid daje sporo frajdy ale w praktyce głownie słuzy do nabijania kabzy producentom/sprzedawcom czesci do rowerów ;P jesli potrzebujesz rower do zabawy okazjonalnie w weekendy mid jest spoko ale jesli nabijasz duzo km i niezawodnośc ma wysoki obok frajdy priorytet to jednak hub bardziej sie wpisze w takie zapotrzebowanie
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Nie chcialo mi sie calego tematu leciec, wzialem z zalozenia ze bbs02 na 25 amper lata. Dziwna sprawa, bo tylko u niego tak sie dzialo, ja zrobilem 3000 km i ani razu nie zerwalem lancucha. Moj brat lata na bbs02 na 25 amper i tez nic nie zrywa a ma jakis tani seryjny lancuch 🤔 czesciej zrywalem lancuch na analogu jak smigalem w zawodach cross country niz teraz.
Co do kosztow to mam porownanie bo w tamtym sezonie jezdzilem na hubie. Zrobilem 3500 km i zajechalem wolnobieg dnp i lancuch doszczetnie. Koszty to wolnobieg 140 i lancuch 40zl.
Latam teraz na drugim lancuchu i drugiej 11 zebowej zebatce. Przebieg prawie 3000 km. Jeszcze troche zrobie bo sie jeszcze lancuch o 0.7% nie wyciagnal.
Koszty 2 razy po 40 zl i mala zebtka 11 do kasety 11s kosztuje 25 zl. Jak dla mnie to taniej wychodzi mid w tej sytuacji. Taniej wyjdzie hub z mocowaniem na kasete bo tak to te wolnobiegi dnp sa drogie wiec na jedno wyjdzie.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

scuda pisze:
09 wrz 2019, 0:33
Nie chcialo mi sie calego tematu leciec, wzialem z zalozenia ze bbs02 na 25 amper lata.
te informacje są akurat w tym wpisie który linkowałem wiec nie trzeba było cały temat przeglądać by to wiedzieć ..
scuda pisze:
09 wrz 2019, 0:33
Dziwna sprawa,
to samo można by powiedzieć o twoim przypadku :P opisanym poniżej
scuda pisze:
09 wrz 2019, 0:33
bo tylko u niego tak sie dzialo, ja zrobilem 3000 km i ani razu nie zerwalem lancucha. Moj brat lata na bbs02 na 25 amper i tez nic nie zrywa a ma jakis tani seryjny lancuch 🤔 czesciej zrywalem lancuch na analogu jak smigalem w zawodach cross country niz teraz.
z tego wynika że twoja siła + siła mida jest nizsza bo nie rwie łańcucha ,od siły twoich nóg na zawodach które to nogi rwały łańcuchy...a podobno pomykasz na 700W...
scuda pisze:
09 wrz 2019, 0:33
Dziwna sprawa,
scuda pisze:
09 wrz 2019, 0:33
Co do kosztow to mam porownanie bo w tamtym sezonie jezdzilem na hubie. Zrobilem 3500 km i zajechalem wolnobieg dnp i lancuch doszczetnie. Koszty to wolnobieg 140 i lancuch 40zl.
ok nie kwestionuje tego że ty go zajechałeś co świadczy o braku wiedzy jak prawidłowo używać i dbać o napęd rowerowy ,tylko co ma do tego hub??? wytłumacz nam jak hub zajechał ten wolnobieg i łańcuch????
scuda pisze:
09 wrz 2019, 0:33
Latam teraz na drugim lancuchu i drugiej 11 zebowej zebatce. Przebieg prawie 3000 km. Jeszcze troche zrobie bo sie jeszcze lancuch o 0.7% nie wyciagnal.
Koszty 2 razy po 40 zl i mala zebtka 11 do kasety 11s kosztuje 25 zl. Jak dla mnie to taniej wychodzi mid w tej sytuacji. Taniej wyjdzie hub z mocowaniem na kasete bo tak to te wolnobiegi dnp sa drogie wiec na jedno wyjdzie.
porównanie z lekka z 4-liter bo hub nie odpowiada wcale za zużycie napędu roweru w tym przypadku odpowiadasz tylko ty i wygląda to tak jakby celowo zajeżdżałeś drogi napęd w hubie a w midzie tani napęd oszczędzasz żeby powiedzieć że hub jest droższy bo niszczy droższe części od mida :roll: wnioski sa takie że kolego na siłe deprecjonujesz huba przypisujac mu rzeczy za które sam odpowiadasz jednocześnie gloryfikując mida pomijajac lub pomniejszajac jego wpływ na zuzycie napedu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Przeciez jezdząc na hubie również używam pedałów, a wygląda na to, że dwa razy wolniej się zużywa napęd w moim przypadku. Ale jeśli ktoś używa wolnobiegu dnp, czyli drogiego to wyjdzie na to samo co zmieniać dwa razy częściej napęd w midzie. Chyba, że jeździsz jak na skuterze to wtedy wogole po co montować pedały i napęd łancuchowy ?
Sprzeczka jest bez sensowna, bo próbujesz przekonać mnie, że mid jest be ale ja mam mida i nie muszę się o tym przekonywać, bo ja wiem, że dla mnie jest lepszy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

scuda pisze:
09 wrz 2019, 9:41
Przeciez jezdząc na hubie również używam pedałów, a wygląda na to, że dwa razy wolniej się zużywa napęd w moim przypadku....
Tylko że tworzysz "perpetuum mobile", Jak można "zajechać" HUB'a (jego zębatki i łańcuch), obojętnie z wolnobiegiem czy bez, skoro masz wielokrotnie mniejsze obciążenie (200, no max 300wat), tak łańcucha, jak i zębatek niż w MID'zie. W MID'zie masz Twoją moc, (dobrze jak będzie to powyżej 250wat), + moc silnika jak mniemam min700wat, max1400wat, czyli razem 1000 - 1600wat !!! Tak więc zajechanie 200watami HUB'a, i odporność łańcucha i zębatek na moc 1600 wat, są "trochę" naciągane. :D
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

scuda pisze:
09 wrz 2019, 9:41
Przeciez jezdząc na hubie również używam pedałów,
co nie tłumaczy obciążanie odpowiedzialnoscia za zuzycie napedu rowerowego bogu ducha winnego huba tylko ciebie :P
scuda pisze:
09 wrz 2019, 9:41
.... Ale jeśli ktoś używa wolnobiegu dnp, czyli drogiego to wyjdzie na to samo co zmieniać dwa razy częściej napęd w midzie. Chyba, że jeździsz jak na skuterze to wtedy wogole po co montować pedały i napęd łancuchowy ?
owszem jesli wsadze najdrozszy naped do huba po czym go zajezdze uzywajac go w sposób niewłaściwy( wołajaca o pomste do nieba tragiczna technika zmiany przełożeń, brak czyszczenia i smarowania ) po czym porównujesz go do najtańzego napedu w "wychuchanym" midzie to gdzie tu obiektywność ???
scuda pisze:
09 wrz 2019, 9:41
Sprzeczka jest bez sensowna, bo próbujesz przekonać mnie, że mid jest be ale ja mam mida i nie muszę się o tym przekonywać, bo ja wiem, że dla mnie jest lepszy.
jesli ty dyskusje traktujesz jako sprzeczke to masz problem z ocena sytuacji, nie próbuje cie przekonywać że mid jest dla ciebie gorszy od huba , anie nie zamierzam nikogo przekonywać że mid jest "be" bo nie jest ,to całkiem fajny typ napędu który moim zdaniem jest najlepszy do rekreacyjnego zwiedzania szlaków rowerowych lecz do nwawijania długich wycieczek/robienia duzych przebiegów hub jest lepszy co wielokrotnie podkreślałem w tym i innych tematach. rażący jest fanatyzm "midsterów" i twój brak obiektywizmu w porównaniu obu napędów zwłaszcza w kontekście że poniekąd oba masz i używasz
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Hehe, to samo mogę powiedzieć o fanatyzmie "hubsterów" :) Nie muszę być obiektywny i nic oceniać, mam huba 5000w i mida 750w. Zrobiłem na midzie 3000km a na hubie 500km. To mówi samo za siebie. Tyle w temacie.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

Jesli komuś coś doradzasz co skutkować bedzie sporym wydatkiem finansowym to raczej wypada być obiektywnym i nie mijać sie z prawda.to tyle w temacie.
p.s. czemu nie pochwaliłęś sie tym ebike z hubem 5000W na forum ( bo chyba nie miałeś na mysli swojej kony z silnikiem NC2809 +sinus 30A+pakiet 16s6p)?
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Doradzam, bo mam powody. I to ze swojego doswiadczenia a nie z informacji zaczerpniętych z innych źródeł.
Nie widze w tym nic złego. Nie widzę również w tym sporego wydatku finansowego, co wcześniej ci przedstawiłem na przykładzie kony z hubem i kony z midem, które sam użytkowałem z jednakowym dbaniem o napęd. Jeśli znalazłeś konę, to się przyłóż i znajdź enduro :P
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

zakup napedu to nie to samo co zakup zestawu do konwersji nie uważasz że jest delikatna różnica w cenie? czyli co? masz w tym swój interes żeby doradzać komuś w sposób skrajnie subiektywny przedstawiając zagadnienie i nie widzisz w tym nic złego ?? ..zupełnie jak banksterzy i ich kredyty w frankach :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Ok od tej pory bede doradzal zeby kazdy zakladal huba, zeby nie niszczyc lancucha i zebatek, opony motocyklowe bo przeciez prawie sie nie zuzywają, szprychy i felgi motocyklowe zeby czasami sie jakas nie urwala. Niech kazdy jezdzi na klocku i nikt sie nie narazi straty 🤑
A na koniec powiem, zeby nie jezdzic wogole i amen.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

nie obrazaj sie od razu jak juz doradzasz moto itp czemu nie od razu z grubej rury nie pojechac na podwoziu gąsienicowym od goździka :p
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

A jak foch na calego :) Suma sumarum jestem narazie uziemiony jak polamalo mi szprychy i cos rozdupcylo w silniku jak galaz mi weszla w tylne kolo 🤨🙄 ale co jak co naped lancuchowy ani drgnął :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

wyrazy ubolewania... a gdyby to był mid to na blacie byś pojechał dalej a tak lipton z tym hubem :P
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Chyba na odwrot. Ale i tak dojechalem tylko cos trzeszczy w silniku, podejrzewam nylonowa zebatke.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

scuda pisze:
10 wrz 2019, 18:56
....ale co jak co naped lancuchowy ani drgnął :twisted: :twisted:
Bo "blokada" była miedzy szprychami a tylnym widelcem, a nie miedzy korbą a wolnobiegiem :lol: . Skoro w tej sytuacji na awarię załapał się i silnik, masz odpowiedź na "niezawodność" MID'a. Było na forum kilka przykładów HUB'ów które "potraciły" szprychy przy ostrej jeździe, ale żaden z nich nie miał z tego powodu awarii silnika :D
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

tkoko pisze:
10 wrz 2019, 22:25
scuda pisze:
10 wrz 2019, 18:56
....ale co jak co naped lancuchowy ani drgnął :twisted: :twisted:
Bo "blokada" była miedzy szprychami a tylnym widelcem, a nie miedzy korbą a wolnobiegiem :lol: . Skoro w tej sytuacji na awarię załapał się i silnik, masz odpowiedź na "niezawodność" MID'a. Było na forum kilka przykładów HUB'ów które "potraciły" szprychy przy ostrej jeździe, ale żaden z nich nie miał z tego powodu awarii silnika :D
Tu akurat sie mylisz, bo blokada była na całej lini, dlatego uszkodziło silnik. Koło zostało zablokowane podczas rozpędzania się, więc bezwładność silnika i moc jaka była pakowana w niego ciągle wywierała nacisk na wszystko po drodze do koła pomimo jego zablokowania, dlatego zapewne nylonowa zebatka nie wytrzymała.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Odpowiem Ci bardziej "praktycznie". W moim starym HUB'ie z wolnobiegiem, takie "nagłe" zablokowanie silnika, automatycznie wyłącza sterownik. Do czerwcowego "dzwonu" jeździłem nim przez pięć lat, w tym po szczytach 1000-1200m,i nadal jest w pełni sprawny, mimo tego że ani razu nie zaglądałem do silnika (nie zaglądam do niczego :lol: ). Z "braku laku" kupiłem w Biedronce podobny składak, i założyłem "pseudo MID'a" (z Magmy) z własnej konstrukcji PAS'em. Mam przejechane ~1000km, i już widzę że łańcuch i mała zębatka będą w przyszłym roku do wymiany (zaczyna łańcuch przeskakiwać przy maksymalnej mocy), pomimo tego że był używany głównie po asfalcie. Ale mimo tego że mam i HUB'a bezprzekładniowego (500wat), to w codziennym użytkowaniu wolę tego "pseudo MID'a" gdyż ma jedną podstawową zaletę. JEST TO LEKKI ROWER który bez większego wysiłku wniosę/przeniosę/zapakuję tam gdzie potrzebuję :lol:
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: scuda »

Wlasnie i to jest nie zaprzeczalny plus midow. Pewnie dlatego tez teraz taki wysyp e hulajnog, bierzesz pod reke i idziesz do domu.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Inc0 »

tkoko pisze:
11 wrz 2019, 8:26
....wolę tego "pseudo MID'a" gdyż ma jedną podstawową zaletę. JEST TO LEKKI ROWER który bez większego wysiłku wniosę/przeniosę/zapakuję tam gdzie potrzebuję :lol:
nie ukrywam że ta zaleta midów najbardziej mnie kusi nawet mi chodzi po głowie żeby przerobic na mida poczciwego CC jedynie mnie zniecheca
to
tkoko pisze:
11 wrz 2019, 8:26
Mam przejechane ~1000km, i już widzę że łańcuch i mała zębatka będą w przyszłym roku do wymiany (zaczyna łańcuch przeskakiwać przy maksymalnej mocy)
wiem wiem ktos powie zamiast przerzutki i kasety piasta z przekłądnia planetarna Nuvici kosztuje nie mało a do konca nie wiadomo jak zniesie 500 czy 750W lub inna np: rohloff która zniesie wszystko ( 1000W z mida )to kosztuje około 1k joro
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Inc0 pisze:
11 wrz 2019, 17:37
....nie ukrywam że ta zaleta midów najbardziej mnie kusi nawet mi chodzi po głowie żeby przerobic na mida poczciwego CC jedynie mnie zniecheca..........
wiem ktos powie zamiast przerzutki i kasety piasta z przekłądnia planetarna Nuvici kosztuje nie mało a do konca nie wiadomo jak zniesie 500 czy 750W lub inna np: rohloff która zniesie wszystko ( 1000W z mida )to kosztuje około 1k joro
Jak to mówią, "Każdy kij ma dwa końce", i warto to rozważyć przy swoich preferencjach. Inna sprawa, że jak czytam "jak to zniesie 500, 700, 1000wat", to w mojej ocenie, zaczynamy mówić o "CIĘŻKIM, PODATNYM NA USZKODZENIA MOTOROWERZE" :lol: ale to już jest moje prywatne odczucie :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Inc0 pisze:
11 wrz 2019, 17:37
zamiast przerzutki i kasety piasta z przekłądnia planetarna Nuvici kosztuje nie mało a do konca nie wiadomo jak zniesie 500 czy 750W lub inna np: rohloff która zniesie wszystko ( 1000W z mida )to kosztuje około 1k joro
słowo klucz - rozpiętość biegów - w stosunku do 1x9
noi z tym znoszeniem wszystkiego ...
ODPOWIEDZ