Strona 2 z 2

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 29 cze 2021, 16:24
autor: zarblend
Nieco odświeżę temat... orientuje się ktoś czy można już gdzieś kupić ramy pod G510 ale w europie? Czy tak jak parę miesięcy temu, niestety dalej zostają nam tylko i wyłącznie chiny? Z tego co sprawdzałem, ryzyko tego że, dostanie się do zapłaty cło antydumpingowe dalej istnieje... co niestety dość mocno chłodzi moje zapędy do jakiegokolwiek importu

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 30 cze 2021, 11:04
autor: Wojtek
Obawiam się, że ramy nadal nie kupisz. Rok temu sprzedałem swojego Qulbixa z terlinką w kole - Mxusem 3k i też miałem pomysł na coś z G510. Exess był za drogi, Chiny - to bankowo cło i vat, do tego trzeba wysyłać silnik na zmianę sterownika żeby to płynnie jeździło, Lunacycle to Stany, więc też dodatkowe opłaty i za lepszy sterownik też trzeba dopłacić. Jak to wszystko się posumuje, to w efekcie końcowym wyjdzie tak jakby kupić kit ramy... LMX-64! Odpadają wszystkie problemy techniczne, celne i odpukać - certyfikaty zgodności UE (raz mi się uparli, nie chcieli paczki z Chin wpuścić i odesłali z powrotem). I tak też zrobiłem, kupiłem od LMX ramę z napędem plus przednie koło, parę zapasowych gratów i specjalny klucz do rozkręcania napędu/tylnej tarczy hamulcowej. Forumowicze endless mogą liczyć na różne gifty z ich strony - zależy jaki mają akurat stan magazynu vs popyt. Zarejestruj tam się, znajdź wątek o LMX, napisz parę postów i wyślij na priv do Adama (właściciela LMX) co chcesz kupić z zapytaniem na jaką cenę możesz liczyć. A resztę części przez zimę dokupisz po taniości, choćby z olx.

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 30 cze 2021, 12:09
autor: zarblend
Niestety Exess sprzedaje już tylko wersje ECROSS, która ma jeszcze bardziej zaporową cenę niż poprzedni model hp-e180. Ten LMX-64 faktycznie wygląda bardzo obiecująco - dzięki za wskazówki!

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 30 cze 2021, 17:34
autor: pxl666
Poskładanie roweru z chin zamiast kupić np yamahe ma ten plus że wszystkie części znasz i w razie draki sam wymienisz A zwłaszcza problemem jest bateria którą w takiej opcji zrobisz większa i dużo taniej

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 30 cze 2021, 17:36
autor: pxl666
Na endlessie chyba widziałem ustawienia bafanga g510 które eliminują toporne działania tensometru . Nie trzeba więc wymieniać sterownika

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 30 cze 2021, 18:18
autor: Thorn
pxl666 pisze:
30 cze 2021, 17:34
Poskładanie roweru z chin zamiast kupić np yamahe ma ten plus że wszystkie części znasz i w razie draki sam wymienisz A zwłaszcza problemem jest bateria którą w takiej opcji zrobisz większa i dużo taniej
Dokładnie, ja mam 14s6p w wymiennym bidonie i to jest super rozwiązanie dla tego silnika, wg mnie. 14s5p też daje radę, bo ten silnik jest dużo bardziej oszczędny niż bbshd.

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 30 cze 2021, 18:25
autor: Thorn
pxl666 pisze:
30 cze 2021, 17:36
Na endlessie chyba widziałem ustawienia bafanga g510 które eliminują toporne działania tensometru . Nie trzeba więc wymieniać sterownika
Aktualnie mam ustawienia takie jak większość użytkowników EXESS ( dzięki Marcin:-)) i czepiać się teraz działania tego silnika, to już trochę przesada. Gwarantuje, że jak komuś pasują seryjne ustawienia Tsdz2 to moje aktualne w G510 go nie rozczarują. Ten silnik raczej trudno byłoby ustawić tak jak Osf Tsdz2, Bosch, bo on generuje dużo większą moc.

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 30 cze 2021, 20:24
autor: pxl666
Thorn pisze:
30 cze 2021, 18:25
pxl666 pisze:
30 cze 2021, 17:36
Na endlessie chyba widziałem ustawienia bafanga g510 które eliminują toporne działania tensometru . Nie trzeba więc wymieniać sterownika
Aktualnie mam ustawienia takie jak większość użytkowników EXESS ( dzięki Marcin:-)) i czepiać się teraz działania tego silnika, to już trochę przesada. Gwarantuje, że jak komuś pasują seryjne ustawienia Tsdz2 to moje aktualne w G510 go nie rozczarują. Ten silnik raczej trudno byłoby ustawić tak jak Osf Tsdz2, Bosch, bo on generuje dużo większą moc.
A co masz poskładane?

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 24 paź 2021, 21:26
autor: Jaruhna
Witam,

Moze ktos nudostepnic ustawienia dla bafanh HD tak aby sterownik lepiej reagował na nacisk na pedaly.
Użytkownik pxl666, masz coś takiego?

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 26 paź 2021, 19:43
autor: khuuhkrr
Jaruhna pisze:
24 paź 2021, 21:26
Witam,

Moze ktos nudostepnic ustawienia dla bafanh HD tak aby sterownik lepiej reagował na nacisk na pedaly.
Użytkownik pxl666, masz coś takiego?
BBSHD nie ma tensometru, więc nie będzie reagował na "nacisk", a co najwyżej na prędkość obrotową. Polecam przestudiować https://electricbike-blog.com/2015/06/2 ... the-bbs02/ . No chyba, że chodzi o inne HD, no to wtedy https://electricbike-blog.com/2017/11/2 ... ike-drive/

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 26 paź 2021, 20:07
autor: sebek
wlasnie bede zamawiał m620 ale pisze ze wersja 48v , czy bedzie kompatybilna z baterią 52v ?

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 22 lut 2022, 12:27
autor: pxl666
tak sie zastanawiam poco czujnik zmiany biegu skoro ma tensometr ??

Re: Bafang Ultra M620 - G510 - Budowa roweru od podstaw.

: 18 mar 2022, 21:55
autor: szkuba
Każdy sterownik z tensometrem ma pewne opóźnienie reakcji na osłabienie nacisku, które jest korzystne ze względu na wygładzanie przejścia przez martwy punkt korby i w ogóle wygładzania sygnału pedałowania, inaczej byłoby mocno odczuwane pompowanie. wygładzanie nie jest jakieś wielkie jednak w zależności od sytuacji może już powodować niepotrzebne naprężenie łańcucha podczas zmiany biegów.
Swoją drogą taki czujnik najlepiej się sprawdza w piastach wielobiegowych gdzie każda zmiana biegu trwa tyle samo czasu. W systemach z przerzutkami zmiana biegu trwa zawsze pół obrotu koła ;) zatem trudniej jest ustawić odpowiedni czas przerwy w napędzaniu silnika.
Dla przykładu 14biegowy Rohloff z elektrycznym serwomechanizmem zmienia biegi z prędkością 180ms :) czyli dużo mniej niż przerzutka i dużo poniżej odczuwalnego spadku mocy.