Falkon z mid drive????
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 wrz 2019, 11:46
Falkon z mid drive????
Witam. Czy ktosy prubowaw zrobity falkona v2 z mid drive???? Naprzyklad z takim:
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 wrz 2019, 11:46
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Falkon z mid drive????
Bo prościej jest zrobić HUBa.
Jak chcesz mam do sprzedania silnik, który chciał wykorzystać. Wziąłem go od niego do projektu e-paralotni, ale nie jest mi już potrzebny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 wrz 2019, 11:46
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 wrz 2019, 11:46
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Falkon z mid drive????
Bo mid ma jedną zaletę i same wady podczas amatorskiej budowy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 wrz 2019, 11:46
Re: Falkon z mid drive????
Co za zaleta??? I jake wady. Przepraszam,,!!! moze zle pisze narazie uczy się polskiego pisania. Estem z Ukrainy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 wrz 2019, 11:46
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Falkon z mid drive????
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 wrz 2019, 11:46
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: Falkon z mid drive????
Tez ciekawi mnie jakie wady, dużo konstrukcji z zagranicy jest opartych na midzie i całkiem dobrze to pracuje.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Falkon z mid drive????
0.5% ogolu 4kw+ mocnych midow mowi samo za siebie, jakby nie mialo wad to bys widzial na forum same midy
ale nie widzisz
te co jezdzily kiedys to juz chyba dawno rozebrane i pozmieniane na huby i swiety spokoj
ale nie widzisz
te co jezdzily kiedys to juz chyba dawno rozebrane i pozmieniane na huby i swiety spokoj
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- hetm4n
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
- Lokalizacja: BYTOM
- Kontakt:
Re: Falkon z mid drive????
Konstrukcje typu sur ron na zachodzie oraz w azji, czy nawet fabryczne elektryki dużych firm są nawet popularne, Między innymi taki ktm, stosują napęd centralny, a jeździ to pięknie, bateria krotko trzymie no i cena za elektrycznego motocrosa jest wygórowana. Muszę poszukać na internetach o tych wadach midow. Bo z kolega w pracy juz sobie ramę pod mini crosa spawamy
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
-
- Forumowicz
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
- Lokalizacja: Pod Krakowem
Re: Falkon z mid drive????
Tak na prawdę nie ma wielkiej filozofii z tymi midami Jak się na ramie pod huba chce zrobić mida to racja, nie ma to sensu. Ale jak weźmiemy bazę, która była projektowana pod mida (czyli każda spalinówka) wtedy łatwiej jest zrobić mida.
Ukraińcy przerobili kilka crosów na zestawie z linku z pierwszego posta (czyli mid qs3000 + votol 150a) tylko że nie konwertowali 125 czy 250 pojemności tylko 85. Ma to zasadniczą wadę - jest małe, i normalny chłop wygląda na tym jak rycerz na kucyku. Natomiast w hard enduro idzie jak wściekłe, sami użytkownicy twierdzą, że ograniczeniem na podjazdach są umiejętności a nie moc. Natomiast cena takiego zestawu jest śmiesznie niska bo silnik + sterownik to 660$. I mamy sprzęt na podzespołach motocyklowych a nie badziewnego surrona
Można by było również zrobić coś bardziej rowerowego pod tego mida, ale to trzeba ramę zaprojektować i wykonać a jak na razie temat chyba nie ma wzięcia, bo jak już było kiedyś powiedziane - hub wystarcza w większości przypadków
p.s. pierwsza wersja e-ktma miała pakiet mniejszy niż przeciętny, forumowy falcon Także zdecydowanie za mało, w drugiej wersji sporo poprawili (chyba nawet jest dwa razy większy pakiet) ale to wciąż trochę za mało.
Ukraińcy przerobili kilka crosów na zestawie z linku z pierwszego posta (czyli mid qs3000 + votol 150a) tylko że nie konwertowali 125 czy 250 pojemności tylko 85. Ma to zasadniczą wadę - jest małe, i normalny chłop wygląda na tym jak rycerz na kucyku. Natomiast w hard enduro idzie jak wściekłe, sami użytkownicy twierdzą, że ograniczeniem na podjazdach są umiejętności a nie moc. Natomiast cena takiego zestawu jest śmiesznie niska bo silnik + sterownik to 660$. I mamy sprzęt na podzespołach motocyklowych a nie badziewnego surrona
Można by było również zrobić coś bardziej rowerowego pod tego mida, ale to trzeba ramę zaprojektować i wykonać a jak na razie temat chyba nie ma wzięcia, bo jak już było kiedyś powiedziane - hub wystarcza w większości przypadków
p.s. pierwsza wersja e-ktma miała pakiet mniejszy niż przeciętny, forumowy falcon Także zdecydowanie za mało, w drugiej wersji sporo poprawili (chyba nawet jest dwa razy większy pakiet) ale to wciąż trochę za mało.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Falkon z mid drive????
Wadą moze być ograniczenia sterownika co do obrotów maksymalnych.
Gdzieś było temat na forum ze sabvoton ma jakiś maxymalne zakres obrotów silnika co więcej nie wyciągnie z silnika wysokoobrotowym.
Nie pamiętam jaki to bys zakres maksymalnych obrotów ale może ktoś tutaj pamięta i napisze.
Ps znalazłem
viewtopic.php?t=3217
Jak to chce iść takie silniki należy odpowiednio dobrać elementy odpowiedni sterownik do silnika i przekładnia żeby uzyskać odpowiednie zakres obrotów.
Dla sabvotona częstotliwość taktowania mosfetów jest 10khz i połączenie z silnikami niskoobrotowe jest idealna fala sinusoidalna jak na foto poniżej, foto przedstawia sabvoton svmc 96120 z silnikiem QS205 na nie dużych obrotach testowany.
Połączenie nieodpowiednim sterownikiem z silnikiem wysokoobrotowym nie uzyskamy fali sinusoidalnej przy dużych obrotach i najważniejsze ograniczenia maksymalnego obrotów z powodu sterownika a nie silnika.
Należy szukać sterowników o dużym taktowaniu mosfetów, ale nigdzie nie pisze kto jaki i ile ma wiec wybór sterowników jest problematyczne który się nadaje do silników wysoko obrotowych.
Więc zostaje tylko zestawy dedykowane do mid drive.
Gdzieś było temat na forum ze sabvoton ma jakiś maxymalne zakres obrotów silnika co więcej nie wyciągnie z silnika wysokoobrotowym.
Nie pamiętam jaki to bys zakres maksymalnych obrotów ale może ktoś tutaj pamięta i napisze.
Ps znalazłem
viewtopic.php?t=3217
Jak to chce iść takie silniki należy odpowiednio dobrać elementy odpowiedni sterownik do silnika i przekładnia żeby uzyskać odpowiednie zakres obrotów.
Dla sabvotona częstotliwość taktowania mosfetów jest 10khz i połączenie z silnikami niskoobrotowe jest idealna fala sinusoidalna jak na foto poniżej, foto przedstawia sabvoton svmc 96120 z silnikiem QS205 na nie dużych obrotach testowany.
Połączenie nieodpowiednim sterownikiem z silnikiem wysokoobrotowym nie uzyskamy fali sinusoidalnej przy dużych obrotach i najważniejsze ograniczenia maksymalnego obrotów z powodu sterownika a nie silnika.
Należy szukać sterowników o dużym taktowaniu mosfetów, ale nigdzie nie pisze kto jaki i ile ma wiec wybór sterowników jest problematyczne który się nadaje do silników wysoko obrotowych.
Więc zostaje tylko zestawy dedykowane do mid drive.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Falkon z mid drive????
Do wysokoobrotowych silników i mid drive.
https://www.cloudsto.com/ebikes/motor-c ... etail.html
Mozna obsługiwać bez CA (V2, V3). Wszystko opisane na stronie.
Lecz dalej to nie taki sterownik jakby się chciało, bo przecież flakon z dużym aku musi powyżej 50kg ważyć i moc nie bedzie adekwatna do możliwości tego sterownika, raczej to rozwiązanie do lekkiego fulla na bidonie (vtc6) i drugi w plecak jak chce się jakiegoś fajnego zasięgu.
https://www.cloudsto.com/ebikes/motor-c ... etail.html
Mozna obsługiwać bez CA (V2, V3). Wszystko opisane na stronie.
Lecz dalej to nie taki sterownik jakby się chciało, bo przecież flakon z dużym aku musi powyżej 50kg ważyć i moc nie bedzie adekwatna do możliwości tego sterownika, raczej to rozwiązanie do lekkiego fulla na bidonie (vtc6) i drugi w plecak jak chce się jakiegoś fajnego zasięgu.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Falkon z mid drive????
nowe sabki maja 18k, kiedys czytalem na endless
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Falkon z mid drive????
Możliwe ze inny model ja mam CVMC 96120 wersja juz nową i osobiście sprawdziłem i ma równe 10k.