YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
Szybkie wczorajsze tłumaczenie, patrząc jednym okiem na mecz Barcelony
Wejście do trybu "ustawiania" - przytrzymanie trzech przycisków ("+", "-", "klucza") przez 5 sek.
1. - "P5d00" - kod/hasło "78" działa (OK)
2. - "Ld 28" - średnica koła w calach od 16" do 28" co dwa cale (OK)
3. - "Vol 48" - napięcie zasilania 24V, 36V, 48V, brak zmian parametrów sterownika i wskaźnika.
4. - "LA 20" - ilość magnesów silnika, potrzebne do prawidłowych wskazań licznika, od 20 do 58 co dwie jednostki, brak widocznej różnicy w pracy silnika przy zmianie parametrów.
5. - "UN 00" - ustawienie kilometrów lub mill 00 = km, 01 = mile. (OK)
6. - "SP 60" - ustawienie prędkości maksymalnej, od 19 do 50 km/godz, brak widocznej różnicy w pracy silnika bez obciążenia, przy zmianie parametrów.
7. - "PI 01" - ratio/przełożenie silnika przekładniowego przy odczycie impulsów prędkości z silnika. wartości "01", oraz "09 do 60"
8. - "CL 00" - reset przebiegu kilometrów "ODO", 01 resetuje wskaźnik. (OK)
9. - "SL 00" - "softstart" silnika, od 0 do 10, im niższa wartość tym bezpieczniej dla baterii i silnika.
10. - "S6 00" - ustawienia prądu dla PAS i manetki. Dla "00" - PAS ma limit prędkości, manetka nie. Dla "01" zarówno PAS jak i manetka mają limit.
11. - " PO 00" - włączanie i wyłączanie manetki. Dla "00" manetka włączona, dla "01" działa tylko przy obrotach korby.
12. - "PS 00" - typ sensorów (hali) w silniku (nie zmieniać!).
13. - "PC 00" - wybór czujnika prędkości (zewnętrzny/wewnętrzny). Dla "00" - pomiar jest brany z zewnętrznego czujnika prędkości na kole, dla "01" - pomiar jest brany z silnika.
14. - "HR 01" - liczba magnesów czujnika prędkości.
Zatwierdzanie zmian - przytrzymanie trzech przycisków ("+", "-", "klucza") przez 5 sek.
Dla punktów 9 - 14, nie widac różnicy w pracy silnika bez obciążenia.
Dodatkowe funkcje bez wchodzenia do ustawień wyświetlacza
1. - naciśnięcie i przytrzymanie przycisku "+", włącza "tryb pieszego", i umożliwia prowadzenie roweru "na silniku bez manetki.
2. naciśnięcie przycisku "-" przez 2 sek. kasuje wskazania licznika "Trip".
3. - naciśniecie przycisku "klucza" przez dwie sekundy, umożliwia zmianę podglądu trybu "ODO" (przejechanego dystansu całkowitego), z trybem "TRIP" (dystans dzienny).
Po pięciu minutach "bezczynności" wyświetlacz się wyłącza.
Silnik wspomaga do prędkości ~63 km/godz, dla koła 28 cali i przłożenia korba/wolnobieg 4:1 (48T : 12T).
Minimalny ruch korby do przodu uruchamia wspomaganie, wystarczy 30 do 45 stopni obrotu korby (6-8 zębów na tarczy 48T). Minimalna prędkość obrotu korby by PAS wspomagał to; ~5 obr/min (5 RPM). RPM korby bez obciążenia na PAS 1 to; 37 do 39 obr/min, i prędkość maksymalna ~21 km/godz (dla koła 28" i przełożenia 4 : 1). Dla PAS 2 do 4, RPM korby wynosi 57 do 59 obr/min, a prędkość maksymalna to ~31 km/godz. te tryby różnią się tylko mocą wspomagania (amperami). Dla PAS 5, maksymalna prędkość obrotowa korby to 115 do 120 obr/min, a prędkość maksymalna "na luzie" to ~63 km/godz.
Poniżej orientacyjne poziomy wspomagania PAS.
Sterownik umożliwia jazdę bez wyświetlacza, po "zwarciu" w gnieżdzie pinów "1" i "3" licząc od "wypustu" zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czyli w prawo. Mamy wówczas odpowiednik wspomagania tak PAS'a jaki manetki na poziomie "PAS 3".
inne tematy związane z YOCH
viewtopic.php?f=14&t=3873&p=56034#p56034
viewtopic.php?f=30&t=3649
Mam już też kabel USB_RS232 do sterownika Bafang, zobaczymy co pokaże
Wejście do trybu "ustawiania" - przytrzymanie trzech przycisków ("+", "-", "klucza") przez 5 sek.
1. - "P5d00" - kod/hasło "78" działa (OK)
2. - "Ld 28" - średnica koła w calach od 16" do 28" co dwa cale (OK)
3. - "Vol 48" - napięcie zasilania 24V, 36V, 48V, brak zmian parametrów sterownika i wskaźnika.
4. - "LA 20" - ilość magnesów silnika, potrzebne do prawidłowych wskazań licznika, od 20 do 58 co dwie jednostki, brak widocznej różnicy w pracy silnika przy zmianie parametrów.
5. - "UN 00" - ustawienie kilometrów lub mill 00 = km, 01 = mile. (OK)
6. - "SP 60" - ustawienie prędkości maksymalnej, od 19 do 50 km/godz, brak widocznej różnicy w pracy silnika bez obciążenia, przy zmianie parametrów.
7. - "PI 01" - ratio/przełożenie silnika przekładniowego przy odczycie impulsów prędkości z silnika. wartości "01", oraz "09 do 60"
8. - "CL 00" - reset przebiegu kilometrów "ODO", 01 resetuje wskaźnik. (OK)
9. - "SL 00" - "softstart" silnika, od 0 do 10, im niższa wartość tym bezpieczniej dla baterii i silnika.
10. - "S6 00" - ustawienia prądu dla PAS i manetki. Dla "00" - PAS ma limit prędkości, manetka nie. Dla "01" zarówno PAS jak i manetka mają limit.
11. - " PO 00" - włączanie i wyłączanie manetki. Dla "00" manetka włączona, dla "01" działa tylko przy obrotach korby.
12. - "PS 00" - typ sensorów (hali) w silniku (nie zmieniać!).
13. - "PC 00" - wybór czujnika prędkości (zewnętrzny/wewnętrzny). Dla "00" - pomiar jest brany z zewnętrznego czujnika prędkości na kole, dla "01" - pomiar jest brany z silnika.
14. - "HR 01" - liczba magnesów czujnika prędkości.
Zatwierdzanie zmian - przytrzymanie trzech przycisków ("+", "-", "klucza") przez 5 sek.
Dla punktów 9 - 14, nie widac różnicy w pracy silnika bez obciążenia.
Dodatkowe funkcje bez wchodzenia do ustawień wyświetlacza
1. - naciśnięcie i przytrzymanie przycisku "+", włącza "tryb pieszego", i umożliwia prowadzenie roweru "na silniku bez manetki.
2. naciśnięcie przycisku "-" przez 2 sek. kasuje wskazania licznika "Trip".
3. - naciśniecie przycisku "klucza" przez dwie sekundy, umożliwia zmianę podglądu trybu "ODO" (przejechanego dystansu całkowitego), z trybem "TRIP" (dystans dzienny).
Po pięciu minutach "bezczynności" wyświetlacz się wyłącza.
Silnik wspomaga do prędkości ~63 km/godz, dla koła 28 cali i przłożenia korba/wolnobieg 4:1 (48T : 12T).
Minimalny ruch korby do przodu uruchamia wspomaganie, wystarczy 30 do 45 stopni obrotu korby (6-8 zębów na tarczy 48T). Minimalna prędkość obrotu korby by PAS wspomagał to; ~5 obr/min (5 RPM). RPM korby bez obciążenia na PAS 1 to; 37 do 39 obr/min, i prędkość maksymalna ~21 km/godz (dla koła 28" i przełożenia 4 : 1). Dla PAS 2 do 4, RPM korby wynosi 57 do 59 obr/min, a prędkość maksymalna to ~31 km/godz. te tryby różnią się tylko mocą wspomagania (amperami). Dla PAS 5, maksymalna prędkość obrotowa korby to 115 do 120 obr/min, a prędkość maksymalna "na luzie" to ~63 km/godz.
Poniżej orientacyjne poziomy wspomagania PAS.
Sterownik umożliwia jazdę bez wyświetlacza, po "zwarciu" w gnieżdzie pinów "1" i "3" licząc od "wypustu" zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czyli w prawo. Mamy wówczas odpowiednik wspomagania tak PAS'a jaki manetki na poziomie "PAS 3".
inne tematy związane z YOCH
viewtopic.php?f=14&t=3873&p=56034#p56034
viewtopic.php?f=30&t=3649
Mam już też kabel USB_RS232 do sterownika Bafang, zobaczymy co pokaże
- Załączniki
-
- _yoch instrukcja.pdf
- (2.22 MiB) Pobrany 247 razy
Ostatnio zmieniony 23 paź 2019, 12:19 przez tkoko, łącznie zmieniany 4 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
na tym ruskim video należy pamiętać ze koleś był podłączony do sterownika huba a nie mida z yocha
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
To nie ma większego znaczenia, zasada działania obu silników jest ta sama (silnik BLDC). Główna różnica to czy silnik jest przekładniowy czy bezprzekładniowy, oraz jakie ma napięcie. Przy przeglądaniu ustawień, sterownik "zmienił" mi napięcie na 36V, mimo że był podłączony do 48V Trzeba spróbować czy silnik ruszy na 36V, przynajmniej do testów, bo takie baterie posiadam
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
czyli udało się wejść w te ustawienia ? zmieniłeś napięcie zasilania ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
Wszedłem w ustawienia (pisałem o tym wyżej), kod 78 działa. Przeskoczyłem kilka pozycji do VOL, gdzie sterownik nominalnie "ustawił" 36V, mimo tego że był zasilany z 48V, więc "profilaktycznie" ustawiłem 48V, i wyszedłem z ustawień by pozostać przy "fabrycznych" ustawieniach, na "test" odczytu ustawień przez RS232.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
No "prawie oryginał" , a tak na poważnie to zdjęcie kupionego kabla, i info o nim masz w pierwszym poście. Wymagał tylko "małej" modyfikacji. Na razie problemem są porty COM, gdyż na tych na których WIN7 "widzi" konwerter, nie da się podłączyć konwertera (zdjęcie), ale po ręcznym przypisaniu portu jest postęp, muszę tylko prawidłowo połączyć Tx i Rx, w gnieździe sterownika, bo opisy gniazda "HIGO" w internecie różnią się, a nie chciałbym "uwalić" sterownika
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
Na razie jest "pat" w sprawie podglądu danych sterownika. Trzeba byłoby sprawdzić, czy problemem jest Windows, z ręcznie "na siłę" przypisanym portem, czy niekompatybilność oprogramowania sterownika Yoch, z oprogramowaniem Bafang. System miał zajęte porty poniżej COM10, natomiast na COM13 który przypisał WIN konwerterowi, program zupełnie nie łączył (error opening serial port). Dopiero na ręcznie przypisanych portach COM1, COM2, COM3, program "łączy" lecz bez reakcji sterownika silnika.
Opisy programowania Bafanga poniżej, i w PDF;
https://wiseinnovationtechnologies.com/ ... ang-motor/
Opisy programowania Bafanga poniżej, i w PDF;
https://wiseinnovationtechnologies.com/ ... ang-motor/
- Załączniki
-
- Help.pdf
- (616.72 KiB) Pobrany 1416 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: YOCH BBM05 z wyświetlaczem D962 (MID)
Zaktualizowałem w pierwszym poście, parametry i ustawienia wyświetlacza, wynikające z realnej możliwości zmiany w silniku Yoch.