Jako że w naszych balangach coś takiego jak tempomat nie występuję postanowiłem przeglądając zagraniczne fora stworzyć coś na własne potrzeby.
Założenie było takie aby manetka gazu działała nie zależnie od tempomatu i aby tempomat można można swobodnie nastawić na wybraną prędkość.
Żeby nie mieszać w samym sterowniku i aby max uprościć zadanie użyłem do budowy tempomatu 2 manetek połączonych równolegle.
Teraz naciskając na 2 manetki wychylam tą od "gazu" oraz tempomatu. Przy interesującej mnie prędkości przycisk załącza przekaźnik
który podaje sygnał z manetki nr 2 ( tempomatu ) do silnika. W tej sytuacji można puścić już manetka nr 1 a nr 2 jako że jest pozbawiona sprężyny powrotnej podaje zadany sygnał i rower sam jedzie.
Bafang cruise control tempomat
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 lis 2018, 7:34
- Lokalizacja: Lubin
Re: Bafang cruise control tempomat
O kurde! Ale pytanie jest czy nr 2 jako że jest pozbawiona sprężyny powrotnej nie dygnie od np. wibracji?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bafang cruise control tempomat
Jadac na 'tempomacie' co z awarynym hamowaniem ? Powinnno natychmiast automatycznie go wylaczyc.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12
Re: Bafang cruise control tempomat
Ta manetka od tempomatu ma włożony w środek kawałek gumki tak żeby obracała się z lekkim oporem, samemu trezba popróbować jaki ten opór ma być.
Mam w hamulcu czujnik odcinający napęd.
Uruchamianie tempomatu odbywa sie 2 etapowo. 1 wyłacznik podaje napięcie do przycisku ( załaczenie systemu ) i dopiero przycisk po naciśnięciu uruchamia mikroprzełącznik z podtrzymaniem. Wyłączenie tempomatu odbywa się poprzez wyłącznik nr 1 lub /i każdorazowe wyłączenie silnika - po to jest ten układ z podtrzymaniem. Unikam w tedy sytuacji że przy załączeniu bafang i wychylonej manetce tempomatu rower wyrywa się do jazdy - sytuacja bardzo niebezpieczna.
Jedna mała uwaga.
NIE OBCIĄŻAĆ UKŁADU ZASILANIA MANETEK +5V CEWKĄ MIKRO-PRZEŁĄCZNIKA!!!!
Sterowanie cewki przełącznika zasilić z innego źródła. Można wykorzystać np sterowanie oświetlenia +6V Bafanga jako główne zasilanie układu i dodać tylko 1 przycisk do aktywacji tempomatu.
Mam w hamulcu czujnik odcinający napęd.
Uruchamianie tempomatu odbywa sie 2 etapowo. 1 wyłacznik podaje napięcie do przycisku ( załaczenie systemu ) i dopiero przycisk po naciśnięciu uruchamia mikroprzełącznik z podtrzymaniem. Wyłączenie tempomatu odbywa się poprzez wyłącznik nr 1 lub /i każdorazowe wyłączenie silnika - po to jest ten układ z podtrzymaniem. Unikam w tedy sytuacji że przy załączeniu bafang i wychylonej manetce tempomatu rower wyrywa się do jazdy - sytuacja bardzo niebezpieczna.
Jedna mała uwaga.
NIE OBCIĄŻAĆ UKŁADU ZASILANIA MANETEK +5V CEWKĄ MIKRO-PRZEŁĄCZNIKA!!!!
Sterowanie cewki przełącznika zasilić z innego źródła. Można wykorzystać np sterowanie oświetlenia +6V Bafanga jako główne zasilanie układu i dodać tylko 1 przycisk do aktywacji tempomatu.