Dobry,
Przegladam na roznych portalach rowerki i ramy full pod ewentualna przyszla konwersje na mida. Wiadomo - przy midzie sztywna os z tylu nie jest problemem, ale zauwazylem inna dosyc powazna przeszkode.
Starsze ramy - przykladowo stinky, dolna rure maja pod katem okolo 45st w stosunku do supportu. Montujac tu Mida mozna go dzieki temu dosyc wysoko podniesc i mamy calkiem akceptowalny przeswit.
Nowsze ramy Full maja inna konstrukcje, bardzo czesto dona rura jest gieta, i na krotkim odcinku przy samym suporcie jest niemalze pozioma, lub ma maly kat nachylenia. A to oznacza ze.. mid zamontowany w takiej ramie bedzie skierowany prawie pionowo w dol, dobrze mysle ? Jezeli mowimy to o rowerach nawet do rekreacyjnej jazdy typu wycieczki w gorach to jak dla mnie dyskwalifikuje to duza czesc bardziej wspolczesnych ram do montazu mida. Przy tak zamontowanym silniku przeswit bedzie zenujacy, a sam silnik bedzie zbieral ostra baty od wszystkich nieco bardziej wystajacych kamieni...
No chyba ze da sie w takich ramach zamontowac Mida inaczej ?
Mid a wspolczesne ramy full
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mid a wspolczesne ramy full
W ROCKRIDER 6.2 , już kilkuletniej konstrukcji tak wygląda:
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5880
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mid a wspolczesne ramy full
widziałem zmieszczone midy w trójkącie ramy ale to nie były ramy nie przystosowane do tego . ogólnie nie jest łatwo jeśli chodzi i nowe kształty - występuje ryzyko ze jednak albo prześwit albo nie zmieścisz
-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
Re: Mid a wspolczesne ramy full
Patrzac na nieco nowsze ramy majace "jakies miejsce w trojkacie" - czyli z tak mocowanym dumperem zeby wszedl bidon lub sensowny pakiet w skrzynce, czesto wyglada to tak:
Mocujac Mida bedzie on mocno wychylony w dół i zbieral ciosy w jezdzie innej niz sciezki rowerowe. Co Pan zrobisz, trzeba brac te "pasujace" poki jeszcze sa oferowane
Mocujac Mida bedzie on mocno wychylony w dół i zbieral ciosy w jezdzie innej niz sciezki rowerowe. Co Pan zrobisz, trzeba brac te "pasujace" poki jeszcze sa oferowane
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Mid a wspolczesne ramy full
To, że jest przesunięty do przodu wcale prawie nie zwiększa prześwitu, Sam zobacz na zdjęcie dwa posty wyżej.
-
- Forumowicz
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10
Re: Mid a wspolczesne ramy full
Porownujac zdjecie powyzej i szkic ramy nizej.. no szalu nie ma. W rockrider silnik jest pod katem, ale mocno wystaje "w dol" skutecznie zmniejszajac przeswit. W ramie jak na szkicu roznica bedzie taka ze bedzie zamontowany bardziej "na plasko" pod rama. Roznica w przeswicie nie bedzie duza, w obu przypadkach silnik zmniejsza przeswit i jest narazony na tegie baty w badziej nierownym terenie.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mid a wspolczesne ramy full
Unosząc silnik bliżej ramy obniżamy jego najniższy punkt, zaś montując bardziej poziomo wydaje się, że prześwit będzie zbliżony ale większa powierzchnia narażona uszkodzenie. W przypadku mojego rockrider kąt ułożenia silnika jest uwarunkowany mocowaniem stabilizacji algo silnika do rury podsiodłowej. W przypadku roweru full trzeba zrobić inną stabilizację niż w hardtailu.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv