Hub jako mid? Po co?
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Hub jako mid? Po co?
No właśnie, jak na zdjęciu poniżej. Jakie mamy wady i zalety?
Silniki HUB gorzej oddają ciepło niż silniki MID. Czyli wada
Silniki HUB wstawione jak na zdjęciu zabierają miejsce np na baterie, co jest istotne. Czyli wada
Silniki HUB mają o wiele większy moment bo są zrobione do napędzania obręczy 24-26" a tymczasem w takim ułożeniu napędzają małą zębatkę. Zaleta
Silniki HUB w takiej konfiguracji mają dodatkowy moment wynikający z bezwładności korpusu w porównaniu z małą osią typowego MIDa. W sumie zaleta.
Zaletą jest też kultura pracy. Silnik w takiej konfiguracji kręci się o wiele wolniej niż typowy MID więc pracuje cicho i nie trzeba stosować maluśkich zębatek z przodu i ogromnych z tyłu.
Co stoi za takim rozwiązaniem? Co pominąłem? A może nie warto?
Silniki HUB gorzej oddają ciepło niż silniki MID. Czyli wada
Silniki HUB wstawione jak na zdjęciu zabierają miejsce np na baterie, co jest istotne. Czyli wada
Silniki HUB mają o wiele większy moment bo są zrobione do napędzania obręczy 24-26" a tymczasem w takim ułożeniu napędzają małą zębatkę. Zaleta
Silniki HUB w takiej konfiguracji mają dodatkowy moment wynikający z bezwładności korpusu w porównaniu z małą osią typowego MIDa. W sumie zaleta.
Zaletą jest też kultura pracy. Silnik w takiej konfiguracji kręci się o wiele wolniej niż typowy MID więc pracuje cicho i nie trzeba stosować maluśkich zębatek z przodu i ogromnych z tyłu.
Co stoi za takim rozwiązaniem? Co pominąłem? A może nie warto?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hub jako mid? Po co?
Dodaj do tego porównanie wyglądu. Nie oszukujmy sie, ten powyzej tragiczny,,,,
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hub jako mid? Po co?
Można się sprzeczać codo Wyglądu mocno. To ma latać a nie stać na wystawie . Gust jest jak dupa a wlasciwosci jezdne nie . Widzialem jak toto lata i można założyć osłony jak kogoś oko boli
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hub jako mid? Po co?
Kilka osób miało takie rozwiązanie, lecz ostatecznie rezygnowało z niego na korzyść "klasycznego" HUB'a. Nawet Tas 'zrejterował' po roku, zapewne z powodu "problemów" z trwałym i bezawaryjnym przeniesieniem napędu silnik - koło, ale to tylko moje przypuszczenie ,
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Hub jako mid? Po co?
Dokładnie, sztuka dla sztuki
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Hub jako mid? Po co?
Działaj, buduj
Zrozumiesz ile trzeba włożyć środków i czasu w budowę zaledwie poprawnie jeżdżącej maszynki.
Zrozumiesz ile trzeba włożyć środków i czasu w budowę zaledwie poprawnie jeżdżącej maszynki.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hub jako mid? Po co?
No wiem ,dlatego też nie buduje takowych , rower z midem mi wystarcza. Dlatego twierdzę że budowa takiego nie jest trywialna i tania, ale koleś od pojazdu z foto (typhoon) nie narzeka na swoją konstrukcję i widziałem ja to lata . Nie mniej o ile pamiętam sam mówił że nie była to warsztatowa robota u Pana Czesława poszło sporo czasu i kasy
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hub jako mid? Po co?
moim skromnym zdaniem typhoon jest świetny z powodu niesamowicie prostej konstrukcji - rama z jednej rury , wspólna oś dla wszystkich zębatek . wygląda lekko i nadal niemal jak rower...noi 6kw a nie hmm 12...czy więcej , oraz łatwo wymienialna bakteria
- AST034
- Forumowicz
- Posty: 1090
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
- Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
Re: Hub jako mid? Po co?
A to im mniej mocy tym lepiej? Powyzej 8kW to czy 8 czy 12kW nie ma znaczenia - i tak idzie jak dzik w sosne.
Co do projektu to najtrudniejsze jest zbudowanie wspolnej osi obrotu zebatek, polozenia wzgledem wahacza, wiem, bo przerabialem konstrukcje z motocykli i nie jest to proste. Z plusów to na pewno niska masa nieresorowana i mozliwosc wymiany przelozenia dzieki wymianie zębatek, a nie innym nawoju jak jest to w klasycznym hubie.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hub jako mid? Po co?
mam na myśli ze spada zapotrzebowanie na ampery - co za tym idzie bateria nie musi być tak mocna , sterownik również itd...ogólnie im więcej mocy mechanicznej z elektrycznej to moim zdaniem lepiejAST034 pisze: ↑14 sty 2020, 13:26A to im mniej mocy tym lepiej? Powyzej 8kW to czy 8 czy 12kW nie ma znaczenia - i tak idzie jak dzik w sosne.
Co do projektu to najtrudniejsze jest zbudowanie wspolnej osi obrotu zebatek, polozenia wzgledem wahacza, wiem, bo przerabialem konstrukcje z motocykli i nie jest to proste. Z plusów to na pewno niska masa nieresorowana i mozliwosc wymiany przelozenia dzieki wymianie zębatek, a nie innym nawoju jak jest to w klasycznym hubie.
- kinats
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06
Re: Hub jako mid? Po co?
częściowo to raczej charakterystyka silnika i prądy jakie w nim gonią sprawiają, że jeden ma większą tendencję do grzania, a drugi mniejszą, choć fakt, że w momencie kiedy cewki są na korpusie, a nie zamknięte wewnątrz, łatwiej je chłodzić.
Trochę bez znaczenia to że moment, i to że napędzają małą zębatkę. Jeśli na taki silnik założysz obręcz 26" i wrzucisz klasycznie jako hub, osiągając np. 70kmph jako max prędkość, a drugi taki sam wrzucisz w takim układzie jak w omawianym przykładzie, i zrobisz przełożenie 1:1 żeby osiągać maks prędkość 70kmph, to moment na kole będziesz miał taki sam dokładnie (nie licząc strat związanych z przeniesieniem napędu przez łańcuch). Dopóki nie zmienisz przełożenia takiego silnika, bez znaczenia czy napędzasz malutką zębatkę, która napędza duże koło, czy po prostu napędzasz duże koło.
Było by to zaletą, gdybyś chciał w szprychy wrzucać jakieś gałęzie, w celu np pocięcia ich na ognisko, choć różnica raczej nikła biorąc pod uwagę średnicę koła. Za to taka masa powodująca bezwładność, czyli koło zamachowe, to uwalenie zrywności silnika. W zasadzie nic nie daje, a na starcie i przy odkręcaniu lub hamowaniu silnikiem przeszkadza. Nie bez powodu, w wyczynowych sprzętach spalinowych, koło zamachowe odchudza się maksymalnie, kosztem kultury pracy, która w elektrycznym silniku jest tak czy inaczej.
Są cichsze, to fakt, ale przez to właśnie że kręcą się wolniej, jest większy problem z temperaturą i pozbyciem się jej
Tak jak pisał już ASTO34 niska masa nieresorowana przy tego typu konstrukcjach jest raczej dość istotna i możliwość zmiany charakterystyki silnika przez zmianę przełożenia, choć po mojemu, brak możliwości zmiany przełożenia w locie, jest dość istotny, jak by tam w jakiś magiczny sposób choć dwa biegi wstawić...
Zasadne by było chyba wstawienie w takim zestawie silnika z szybkim nawojem, przewoltowanego troszku, i zredukowanie przełożeniem obrotów. Mogło by to dobrze wpłynąć na tematy z temperaturą związane, i zrywność zestawu.
A mnie się takie coś podoba, bardziej niż klasyczne ramy z zabudowanym światłem w całości. Choć wirujący korpus silnika w tym miejscu, może być w pewnych sytuacjach bolesnyWojtekErnest pisze: ↑14 sty 2020, 5:55Dodaj do tego porównanie wyglądu. Nie oszukujmy sie, ten powyzej tragiczny,,,,
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Hub jako mid? Po co?
Blaty cnc wycięte wodą jakiś 5mm grubości w ilości do 4-5 żeby zrobić kasetę pod łańcuch moto, do tego przerzutka samoróbka. Nic czego by nie dało się ogarnąć samemu mając dobry warsztat i czas na majsterkowanie.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
- Lokalizacja: Zamość
Re: Hub jako mid? Po co?
Mam zbudowanego w ten sposób quada rowerowego - "Kropkę". Miałem go kilka razy na Zlocie. Już kiedyś wpowiadałem się, że nasze forum, zgodnie zresztą z zapotrzebowaniem młodzieży poszedl w kierunku falkonowatych. Jednak dla kochających spokojną rekreację i osób starszych - co nie stanowi reguły - jest grupa osób, która lubi właśnie tego typu Quady i trójkołowce nie ważne czy tadpole czy kijanki. W takich konstrukcjach hub jako napęd mid drive jest wyśmiennity. Przede wszystkim oszczędza koszty zakupu napędu i akumulatorów. Jest jednak oczywiste, że wymaga warsztatu, miejsca garażowania no i pomyślunku i zdolności manualnych - a te nie zawsze idą w zgodzie z chęciami. Wady i zalety opisane w pierwszym poście są słuszne, tylko, to co dla jednych jest wadą, dla innych może być zaletą. A "Kropkę" można zobaczyć na filmach ze zlotu. Inne w moim wykonaniu też.
Leopold
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hub jako mid? Po co?
masz watek tego pojazdu ? filmy ze zlotu ? tzn jakieś na YT ?Leopold pisze: ↑17 sty 2020, 20:32Mam zbudowanego w ten sposób quada rowerowego - "Kropkę". Miałem go kilka razy na Zlocie. Już kiedyś wpowiadałem się, że nasze forum, zgodnie zresztą z zapotrzebowaniem młodzieży poszedl w kierunku falkonowatych. Jednak dla kochających spokojną rekreację i osób starszych - co nie stanowi reguły - jest grupa osób, która lubi właśnie tego typu Quady i trójkołowce nie ważne czy tadpole czy kijanki. W takich konstrukcjach hub jako napęd mid drive jest wyśmiennity. Przede wszystkim oszczędza koszty zakupu napędu i akumulatorów. Jest jednak oczywiste, że wymaga warsztatu, miejsca garażowania no i pomyślunku i zdolności manualnych - a te nie zawsze idą w zgodzie z chęciami. Wady i zalety opisane w pierwszym poście są słuszne, tylko, to co dla jednych jest wadą, dla innych może być zaletą. A "Kropkę" można zobaczyć na filmach ze zlotu. Inne w moim wykonaniu też.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hub jako mid? Po co?
Masz na pół ekranu "archiwum zlotów Żyrardów" Jest tam większość relacji ze zlotów.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Hub jako mid? Po co?
Ah na samym dole strony głównej. Ja szukałem na górze po zakładkach.
Teraz pytanie jak ta kropka wygląda...
Teraz pytanie jak ta kropka wygląda...
-
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
- Lokalizacja: Zamość
Re: Hub jako mid? Po co?
Jak chcesz zobaczyć na YT to od 5min 10 sek do 5min 29 sek sa: hulajnoga, "Kropka" i dziwak.
Leopold
Leopold
Leopold