Strona 5 z 5

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 20 lut 2024, 1:15
autor: medyk81
Rower uruchamia się w trybie street czyli z limitem 250W i 25km/h - zamierzone? Prąd możesz jak wyżej podbić do 18 (ja zawsze ustawiałem na 16). Najlepiej jeździ mi się w trybie eMTB - spróbuj.
Zaznacz "set parameters on startup" bez tego nie zmienisz wg. tabelki trybu tzn zmienisz ale wcześniej trzeba inną kombinacją przycisków to odblokować co na początku trudno załapać/wyczytać w opisie.

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 20 lut 2024, 21:29
autor: hiszpan76
Zapiszę zmiany , jeszcze mam pytanie odnośnie kalibracji nacisku opisanej na drugiej stronie , po naciśnięciu w eco 3x2 OFF przy włączonym wyświetlaczu nie pojawia się EO4 i nie ma żadnych wartości nacisku , mam chyba tylko napięcie i procent bateri , czy to dlatego że nie mam zaznaczone "set parameters on startup"? nie moge też z wyświetlacza wyłączyć limitu prędkości , co zrobić by to odblokować ?

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 20 lut 2024, 23:10
autor: hiszpan76
medyk81 pisze:
20 lut 2024, 1:15
Rower uruchamia się w trybie street czyli z limitem 250W i 25km/h - zamierzone? Prąd możesz jak wyżej podbić do 18 (ja zawsze ustawiałem na 16). Najlepiej jeździ mi się w trybie eMTB - spróbuj.
Zaznacz "set parameters on startup" bez tego nie zmienisz wg. tabelki trybu tzn zmienisz ale wcześniej trzeba inną kombinacją przycisków to odblokować co na początku trudno załapać/wyczytać w opisie.
Zamierzony podczas uruchomienia miał być hybrydowy . Jeszcze trochę muszę się nauczyć i bariera językowa .

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 20 lut 2024, 23:51
autor: medyk81
Namieszane strasznie :D 2 strona wątku jeszcze raz albo 2 razy

Na pierwszej karcie:
Możesz zmienić prąd/moc - o tym pisaliśmy wcześniej Battery current max np na 18A i Battery Power max 800W - jeśli potrzeba.
Zaznaczyłeś street mode enabled on startup tzn rower uruchamia się zawsze w trybie "legalnym" z ograniczeniem mocy i prędkości - jeśli nie chcesz, odznacz.
Zaznacz set parameters on startup - żeby przechodzić między trybami wg tabelki - tryby jazdy, kalibracja, tryb "legal" ect.
Jeśli potrzebujesz ustawiać limit prędkości na wyświetlaczu (instrukcja oryginalna do wyświetlacza) - zaznacz Set max speed from display
Pod rozmiarem koła masz: max speed offroad mode ustawione na 25km/h - czyli rower we wszystkich trybach ma limit do 25km/h - możesz podwyższyć lub włączając opcję zmiany z lcd wtedy ta wartość będzie nieistotna ale kłania się instrukcja do wyświetlacza.

Karta 2:
W trybie Power assist mode zaznaczyłeś Enable on startup tzn w tym trybie będzie rower się uruchamiał. Jeśli chcesz Hybrid - zaznacz to przy Hybrid w prawym dolnym rogu.

Żeby sprawdzić czy opanowałeś polecam ustawić jak wyżej (prędkość dla offroad np 40km/h, odznaczyć street mode enable on startup), przejechać się i sprawdzić czy wspomaga powyżej 25km/h. Potem zgodnie z tabelką, na trybie ECO kliknąć 2x OFF - włączenie trybu "legalnego". Sprawdzić czy przy 25km/h kończy wspomaganie. Potem trochę się rozjaśni, popróbować różnych trybów i dopiero temat kalibracji czujnika - opisane w wątku wcześniej.

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 21 lut 2024, 13:59
autor: szkuba
Originalnie TSDZ działa w trybie "torque". Ciągnie mocno przy niskiej kadencji, przy wysokiej zaczyna mieć zadyszkę.
Tryb "power" najlepiej ciągnie przy kadencji około 80-100. Przy niskiej kadencji około 10-40 ciągnie bardzo słabo. Tryb hybrydowy ma łączyć oba tryby wybierając ten który w danym momencie jest mocniejszy.

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 21 lut 2024, 15:14
autor: pxl666
na moje to jest logiczne że niska kadencja powinna dostawać malo mocy bo najczęściej oznacza nisku bieg a więc duże obciążenia

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 21 lut 2024, 17:25
autor: Atak_Snajpera
Niska kadencja to również niska moc generowana przez człowieka bo

Kod: Zaznacz cały

Power (W) = Torque (N.m) * Speed (RPM) / 9.5488
Zakładam że właśnie tryb "POWER" działa w taki sposób. Jak startujesz to nacisk jest duży ale kadencja jest niska i tym samym twoja moc wejściowa jest niska. Logiczne jest że silnik słabo wspomaga. Ten tryb również powinien mniej orać mechanicznie nylonową zębatkę.

Tryb "TORQUE" pewnie bierze pod uwagę tylko napięcie z czujnika nacisku olewając totalnie prędkość obrotową na korbie.

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 21 lut 2024, 18:36
autor: szkuba
Atak_Snajpera pisze:
21 lut 2024, 17:25
Niska kadencja to również niska moc generowana przez człowieka bo

Kod: Zaznacz cały

Power (W) = Torque (N.m) * Speed (RPM) / 9.5488
Zakładam że właśnie tryb "POWER" działa w taki sposób. Jak startujesz to nacisk jest duży ale kadencja jest niska i tym samym twoja moc wejściowa jest niska. Logiczne jest że silnik słabo wspomaga. Ten tryb również powinien mniej orać mechanicznie nylonową zębatkę.

Tryb "TORQUE" pewnie bierze pod uwagę tylko napięcie z czujnika nacisku olewając totalnie prędkość obrotową na korbie.
Bardzo dobrze zakładasz. Oczywiście niska moc odczytywana - jednak nacisk statyczny jest obecny generując moment obrotowy na korbie , ogólnie mięśnie się mniej "przegrzewają" niż silnik obrotowy podczas wysiłku statycznego. To co mięśniom nie szkodzi - szkodzi silnikowi, przy obrotach zero RPM ponad 90% mocy dostarczonej idzie w ciepło. Dlatego stosuje się rożne patenty typu "no rotation threshold" albo offset odczytu nacisku, tak żeby korba ruszyła najpierw z nogi a silnik tylko wspomagał przy ruszaniu, potem jak złapie obroty już jest lepiej. Ale to temat na dłuższe posiedzenie przy piwie ;)

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 21 lut 2024, 19:31
autor: pxl666
jakie tam dłuższe. chodzi o to żeby odfiltrować łatwo sutyacje kiedy ktoś ustawi silnik na max moc I potem chce się wspinać pod strome wzniesienie na twardym biegu . czyli kręci powoli to system powinien podawać malo mocy aby pomimo dużego nacisku nie obciążać mechaniki . dopiero przy tym samym nacisku jak rosna obroty to system zwiększa prąd by wspomagać a nie jechać za rajdera ...

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 21 lut 2024, 19:41
autor: Atak_Snajpera
No i to właśnie robi ci tryb bazujący na mocy rowerzysty. Nawet jak będziesz stawać na pedałach to i tak twoja moc nie będzie duża ze względu na niską kadencję.

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 21 lut 2024, 19:45
autor: pxl666
Atak_Snajpera pisze:
21 lut 2024, 19:41
No i to właśnie robi ci tryb bazujący na mocy rowerzysty. Nawet jak będziesz stawać na pedałach to i tak twoja moc nie będzie duża ze względu na niską kadencję.
pewnie zależy jak wylicza to algorytm ale tego już niewiem . podejrzewam że 98% zerwania niebieskiego nylona pochodzi właśnie od tego typu zachowania jak hamskie wciskanie korby na twardym biegu ... ciekawe tylko czy Ci ludzie autem starują też pod górę z 4ki ...

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 26 lut 2024, 20:20
autor: hiszpan76
Pozmieniałem według wskazówek , teraz to silniczek robi robotę , cały czas poznaję menu .
Czy jest możliwość włączenia asysty tempomat ? mam podłączone czujniki hamulca.

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 18 mar 2024, 20:49
autor: hiszpan76
hiszpan76 pisze:
26 lut 2024, 20:20
Pozmieniałem według wskazówek , teraz to silniczek robi robotę , cały czas poznaję menu .
Czy jest możliwość włączenia asysty tempomat ? mam podłączone czujniki hamulca.
Czy pomoże ktoś w tym temacie?

Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5

: 18 mar 2024, 21:23
autor: pxl666
niewiem bo tego nie używam i uważam za szkodliwe pozatym