Re: TSDZ2 open source firmware z VLCD5
: 03 wrz 2020, 23:20
Ja mam oryginalny Soft i żyje. Jakbym robił moda to poprostu bym to edytował na komputerze i wgrywał więc mnie lcd3 nie potrzebny ale inni koledzy wolą
Forum poświęcone tematyce rowerów i innych pojazdów elektrycznych
https://pojazdyelektryczne.org/
raz - co to vlcd3?! Temat dotyczy vlcd5 i ten jak najbardziej jest rozwijany. Zresztą łącznie z pozostałymi fabrycznymi wyświetlaczami. Za to nierozwijany jest SW102. Alternatywą jest wyświetlacz DIY co właściwie i tak mam w planie zrobić, aczkolwiek młodemu raczej zostawię vlcd5.
Jak już wspomniano wyżej, to bieganie z laptopem to nie do końca prawda. Ok, może jeśli chodzi o zmiany parametrów np. danego stopnia wspomagania (ale już nie wyboru trybu wspomagania np. z eMTB na power/cadence/itd.) to zobaczenie na wyświetlaczu parametrów mocy (silnika i człowieka), prądu, %SOC, napięcia akumulatora, zużytych Wh, temperatury silnika itd. jest jak najbardziej możliwe. Tyle tylko, że mało wygodne, bo dane wyświetlane są w ilości od 0 do 6 (konfigurowane) i wyświetlane są po kolei, czas wyświetlania każdej z danych jest konfigurowany indywidualnie i może wynosić maksymalnie do 25,5s (domyślnie 5s).mirrekk pisze: ↑20 gru 2021, 16:01Jeśli wgrywasz do silnika OSF to masz dwie możliwości:
-skorzystać z wersji emmebrusa https://github.com/emmebrusa/TSDZ2-Smart-EBike-1 i zostać z oryginalnym wyświetlaczem. Zaletą są koszty, wadą, że trzeba biegać z laptopem za każdym razem, gdy chcesz zmienić/przetestować jakiś parametr, nie zobaczysz też na tym wyświetlaczu wszystkich parametrów, np moc, prąd
Są jeszcze inne opcje, aktualnie patrząc na podstawową stronę OSF https://github-com.translate.goog/OpenS ... causes_etcmirrekk pisze: ↑20 gru 2021, 16:01-skorzystać z wersji casainho https://github.com/OpenSourceEBike/Color_LCD i wymienić wyświetlacz na któryś z polecanych. Zaletą jest możliwośc wykonywania zmian z poziomu wyświetlacza, możliwość konfiguracji wyświetlanych parametrów, wadą koszt wymiany wyświetlacza.
Ja szanuję swój czas, dlatego wybrałem opcję nr 2.
Najnowszy soft do SW102 jest tutaj: https://github.com/anszom/SW102_LCD, ostatnia zmiana wykonana miesiąc temu. Twoje stwierdzenie, że SW102 nie jest rozwijany jest błędne.
vlcd5 nie jest rozwijany i nigdy nie był. Rozwijany jest soft do silnika, który współpracuje z vlcd5.
... wyjaśnienie jak w poście powyżej ...
Włączanie wspomagania przy wykryciu problemów z czujnikami (tu rower zainstalowany na trenażerze Direto XR, bez magnesu prędkości):
Nie bardzo mam czas na cokolwiek, tym bardziej na filmy instruktażowe. Może kiedyś.mrummrum pisze: ↑18 lut 2022, 22:58Do Prozor
Fajnie by było jak byś nagrał film z instrukcją obsługi wyświetlacza bo paru rzeczy nie mogę załapać, np:nie wiem jak wejść w tryb kalibracji nacisku, i nie rozumie co znaczy tryb ustawiania ,wyświetlania i zapisu,dobru bu był film z komentarzem wszystkich ustawień.
1. No nie do końca tak jest. Wykres jest dla silnika biologicznego, czyli nóg kolarza. I tu faktycznie tak to wygląda, aczkolwiek uzyskanie takiego momentu obrotowego dla normalnego amatora jest mało możliwe. U mnie to raczej zakres 30 - 60 Nm, uzyskanie >100Nm jest możliwe chyba u torowców/sprinterów. Podobnie zresztą mocy - przekroczenie 1kW dostępne jest dla wąskiego grona kolarzy amatorów, a i wtedy moc jest uzyskiwana dzięki wysokim obrotom (co zresztą widać na wykresie).szkuba pisze: ↑20 lut 2022, 21:251. Wracając do opcji torque + power.
IMG_20220220_211025.jpg
Patrząc na wykres momentu (czerwone) i mocy (zielone) to jeśli soft wybiera to co daje większy sygnał to znaczy że jest wysoki poziom wysterowania przy niskich kadencjach rzędu 5-50rpm (a może i od zera) wtedy sprawność silnika jest najniższa co powoduje większe zużycie energii. Do tego w momencie przejścia między torque a power jest obniżenie wysterowania. Chyba faktycznie nie najlepszy tryb pracy...
2. Odnośnie opcji z samym momentem to czy soft kompensuje spadek momentu generowanego przez kolarza przy wyższych kadencjach?
A po co? Mam zakres pomiarowy 155 jednostek, nie mam potrzeby ustawiania.
ej stary co się spinasz ? pytam czy robiłeś tak osobiście bo kolega próbował ustawiać halla fizycznie i ni huhu mu nie szło to i w końcu podmienił ośkę z czujnikiem na inną . to forum jest , spodziewaj się pytań . inny kolega z forum pisał ze będzie próbować bawić się fizycznie hallem ale narazie się nie odezwał i niewiadomo czy mu się udało . ja narazie prewencyjnie zakupiłem cały czujnik ale jeśli to możliwe to również próbowałbym regulować go na śrubach o ile to na 100 można wykonać . luźno rajty miej ...prozor pisze: ↑22 lut 2022, 17:25A po co? Mam zakres pomiarowy 155 jednostek, nie mam potrzeby ustawiania.
gdybym nie miał, to bym to zrobił. Podałem receptę na to, jak ustawić czujnik, w przypadku gdy fabryka ustawiła byle jak byle było, a Ty się jak zwykle czepiasz... Nie masz nic lepszego do roboty?
prozor pisze: ↑22 lut 2022, 13:42
Dla pewności ustaw w konfiguratorze takie parametry wyświetlania jak wyżej - dzięki temu będziesz mógł sprawdzić parametry bez nieco bardziej skomplikowanego wciskania sekwencji klawiszy - wystarczy, że wciśniesz przycisk światła i zamiast danych np. % akumulatora, napięcia itp. będziesz miał wartość ADC Torque wyświetlany przez cały czas (do wciśnięcia przycisku).
Dla pewności sprawdź jak podałem wyżej, no chyba, że sprawdziłeś. Bo powtórzę - mi to wygląda na wartość podawaną przez licznik na fabrycznym oprogramowaniu, a nie na OSF. Na pewno wgrałeś poprawnie OSF i którą wersję? Da się zmieniać ustawienia albo zmieniać tryby wspomagania np. power/emtb/torque/itd. czy włączyć/wyłączyć tryb miejski? Czyli np. po włączeniu wyświetla się %SOC (% naładowania akumulatora), a po dwukrotnym wciśnięciu przycisku świateł wyskakuje E02? (o ile domyślnie jest włączone wyświetlanie parametrów)?mrummrum pisze: ↑22 lut 2022, 20:50
Ustawiłem w konfiguratorze tak jak napisałeś i parametry są takie jak podawałem,
naciskając na prawy pedał przy wartości 59 czuję przeskok pod nogą jak w kluczu dynamometrycznym,
nie wiem czy tak powinno być?
I jeszcze jedno, obwód koła muszę wpisać dwa razy mniejszą wartość bo bo przy normalnej wartości licznik wskazuje dwa razy większą prędkość na kole mam jeden magnes i tyle mam ustawione na wyświetlaczu
Jeszcze mam pytanie, jak ten źle skalibrowany czujnik wpływa na jazdę
Niekoniecznie poziomo/pionowo. Po prostu nie powinna być na pedałach przyłożona żadna siła, symetrycznie czy niesymetrycznie (obie stopy lub jedna), bo zerowanie czujnika nacisku (czyli parametr "zerowy") będzie nieprawidłowe:
No to jeszcze uzupełnienie poprzedniego postu. Co prawda podtrzymuję w większości to co napisałem wcześniej, ale jednak z małymi poprawkami.
Kod: Zaznacz cały
sdcc -c -I../common/STM8S_StdPeriph_Lib/inc -I../common -I. -I../ -mstm8 -Ddouble=float --std-c99 --nolospre --out-fmt-ihx --debug -oebike_app.c ebike_app.c
*** buffer overflow detected ***: terminated
Caught signal 6: SIGABRT
make: *** [Makefile_windows:84: ebike_app.rel] Błąd 1