Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Mr.T
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2020, 16:56

Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Post autor: Mr.T »

Kłaniam się serdecznie i proszę o pomoc. Posiadam rower odbiegający nieco od standardowego "górala" i wymyśliłem sobie,że miło by było jeździć na nim szybciej niż 25 km/h bez zarzynania się. Wybór padł na silnik mid głównie ze względu na niską wagę (acz i inne kwestie mają pewne znaczenie). Silnik miałby docelowo współpracować z Nexusem 3ką lub Sram S7 (gdybym zmienił z Nexusa)-tak czy siak jedna zębatka na tyle. Wziąwszy to pod uwagę oraz fakt,że chciałbym nadal mieć możliwość używania nożnego hamulca w piaście,wybór napędu ograniczył się do TSDZ2. Rower użytkowany jest głównie miejsko,na ścieżkach rowerowych i raczej po płaskim terenie z niewielkim dodatkiem niezbyt dużych wzniesień od czasu do czasu. Moc o jakiej myślałem to coś z zakresu 250-500W (jestem otwarty na sugestie).
Na etapie planowania pojawiło się nieco wątpliwości i tu byłbym niezmiernie zobowiązany,gdyby mogli Szanowni Państwo poratować niezbędną wiedzą w temacie.
1. Pierwsza kwestia to możliwość montażu przy nietypowej ramie. Mufa suportu i rama w jej okolicach wygląda jak na załączonym zdjęciu 1a. W związku z takim wyglądem montaż byłby konieczny pod kątem 45 stopni względem poziomu lub nawet 90 stopni z kablami skierowanymi ku górze (czyli w takiej orientacji jak na zdjęciu nr 1). I tu pytanie czy taki montaż nie wpłynie negatywnie na pracę silnika lub czujnika nacisku na pedały?
2. Drugi potencjalny problem,to rozmiar mufy suportu.Majfrendy piszą,że "The Mid Drive Kits are designed to fit bikes with a 68mm (2.68 in.) or 73mm (2.87 in.) wide bottom bracket shell and 35mm inside diameter". Szerokość mufy suportu w moim rowerze mieści się w podanych widełkach (70mm),natomiast problem zaczyna się przy średnicy. Rozmiar wewnętrzny mam w rzeczy samej 35mm,ale jest on osiągnięty przez zamontowaną redukcję,która zwęża mufę o rozmiarze zewnętrznym 57mm (zdjęcie 2a). Mam więc wątpliwości czy tsdz2 da się wpasować na mufe 57mm-głównie chodzi o prześwit między suportem wspomnianego silnika a jego obudową (zdjęcie nr 2). Gdyby ktoś kto posiada wspomniany silnik był w stanie podać wymiar zaznaczony na zdjęciu nr 2 strzałką,to byłbym zobowiązany.
3. Trzecia i ostatnia wątpliwość dotyczy odległości od krawędzi mufy do linii zębatki. Jest to istotne z uwagi na łańcuch,który w drodze do tylnej zębatki (z offsetem 10mm) musi minąć obręcz o szerokości 100 mm. Gdyby odległość od mufy do przedniej zębatki była zbyt mała,to musiałbym dodatkowo kombinować z offsetem przedniej zębatki. I tu znów bezcenna byłaby pomoc kogoś,kto mógłby podać odległość od krańca mufy do tylnej zębatki (jak jest zaznaczone na zdjęciu nr3).
Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Jednocześnie jestem otwarty na sugestię co do innych rozwiązań czy silników (ale raczej mid),które może by były polecane w przypadku mojego roweru.
Załączniki
1
1
3
3
2
2
2a
2a
1a
1a
tkoko
Forumowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Post autor: tkoko »

Raczej ciężko będzie włożyć TSDZ2 w taki w suport. Najprościej byłoby wyciąć ten suport i zamienić go na coś typowego. Jeżeli ma to być MID, to szukaj rozwiązań w których jest większa odległość między suportem a silnikiem, np. tego typu, oczywiście pasujące również do reszty ramy.

viewtopic.php?f=25&t=4452
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Post autor: 2kola »

Gdyby ktoś kto posiada wspomniany silnik był w stanie podać wymiar zaznaczony na zdjęciu nr 2 strzałką,to byłbym zobowiązany.
Na dniach przyjedzie mi ten silnik z niemiec to ci powiem
Mr.T
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2020, 16:56

Re: Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Post autor: Mr.T »

Dziękuję za odpowiedzi.
Co do wycięcia i zmiany,to brałem to pod uwagę. Ewentualnie inna alternatywą,nieco mniej inwazyjną dla ramy, jest wspawanie lub wkręcenie w obecną mufę mniejszej,ale położonej asymetrycznie (w przeciwieństwie do tej, którą mam obecnie) tak by suport silnika w tym newralgicznym,najwęższym punkcie miał odpowiednio miejsca na zmieszczenie się.
Dzięki 2kola,będę wdzięczny za podanie obu wymiarów.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Post autor: 2kola »

Zmierzyłem ten wymiar. Ciężko go zmierzyć ale ma mniej więcej 7,3mm (to jest raczej górna granica).
567.png
Mr.T
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2020, 16:56

Re: Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Post autor: Mr.T »

Piękne dzięki za informację. Wynika z tego,że jednak za mało tam miejsca na moją mufę i trzeba by kombinować z przeróbką. Gdybyś mógł jeszcze ten drugi wymiar złapać, z pytania numer 3,to będę zobowiązany.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Post autor: 2kola »

Wymiar numer 3 to około 18,2mm.
Mr.T
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 lut 2020, 16:56

Re: Mid w nietypowej ramie custom/cruiser

Post autor: Mr.T »

Czyli tu też by mnie czekała kombinacja z offsetem.
Jeszcze raz wielkie dzięki za informacje i wymiary.
ODPOWIEDZ