TSDZ2 nie pasuje :/.

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Kali007
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2020, 0:16

TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: Kali007 »

Wlasnie okazalo sie ze TSDZ2 nie pasuje mi do ramy i trzeba by adapter dorabiac a to chilowo nie wchodzi w gre., Wiec szukam jakiejs alternatywy. Czy ktos mial kontakt z silnikami mocowanymi tak jak np. CYC ? Chwilowo do przodu poszedl uklad ZEE 36T.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: pxl666 »

A jaki rower ? Za krótki?
Kali007
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2020, 0:16

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: Kali007 »

MARIN Rocky Ridge. Rama dirtowa, wybrana ze wzgledu na mase uzytkownika. Po pierwsze mufa suportu tak gruba ze nie wpuszcza suportu do srodka wew. srednica ok ale zewnetrzna juz nie. po drugie widelki tylne szerokie i grube na tyle ze bez dorobienia na cnc adaptera to nie zablokujesz silnika na fabrycznym uchwycie.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: pxl666 »

Silnik nie wchodzi bo za ciasno ? Co do fabrycznej blokady to jest zbędna, silnik się elegancko trzyma bez niej
Kali007
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2020, 0:16

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: Kali007 »

ale ma ok 2 cm luzu w osi obrotu wiec dedzie chyba tlukl o rame. w zwyklych ramach to on ma chyba z 10 cm luzu na osi. takze albo widelki albo rura dolna chyba zostana poobijane? Wiec po co ta blokada?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: redwater »

Jeśli to ten:

Obrazek

to wg. mnie blokada powinna sie zmieścić na luzach.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: AST034 »

redwater pisze:
09 kwie 2020, 8:35
Jeśli to ten:

Obrazek

to wg. mnie blokada powinna sie zmieścić na luzach.
Przeciez to jest zwykla stara rama do jakiegos XC, ramy dirtowe wygladaja raczej tak:
Obrazek
Kali007
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2020, 0:16

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: Kali007 »

to ta druga rama czyli szara tylko jako ze rozmiar s to nie ma wzmocnienia przy sztycy.dolna rura od mufy idzie prosto na dole a mufa jest tak gruba ze aby wsunac silni musialem odkrecic tylna oslone, widelki tylne tak grube ze zaslaniaja miejsce adaptera https://www.marinbikes.com/gb/bike-arch ... -ridge-7-4
maki1000
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: maki1000 »

Zacznij pisać po Polsku to może ktoś Cię zrozumie i Ci pomoże. W opisie na stronie ta rama ma zwykły support w standardzie BSA, więc jak support nie ma 83mm szerokości to na spokojnie tam silniczek da się zamontować. Dodatkowe mocowanie na tylny wahacz możesz wyrzucić bo nie jest potrzebne.
nono
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 kwie 2020, 18:53

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: nono »

Nie tak na spokojnie. W moim przypadku oznaczało to 4h piłowania pilnikiem środka mufy pomiędzy gwintami.
nono
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 kwie 2020, 18:53

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: nono »

Dodam dla potomnych Hexagon X3 chyba z okolic 2012 roku.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: tkoko »

nono pisze:
16 kwie 2020, 17:17
Nie tak na spokojnie. W moim przypadku oznaczało to 4h piłowania pilnikiem środka mufy pomiędzy gwintami.
Bo przy spawaniu ramy, mufa się "odkształca", i czasami potrzebna jest większa ingerencja w środek mufy, zresztą poniekąd jest to zaleta, bo lepiej jest unieruchomiony silnik. Inni mają kłopot z "luzem" na mufie, i muszą na odmianę kombinować jak to zlikwidować (klej, blaszki) :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: pxl666 »

Codo luzu . Poxilina
Kali007
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2020, 0:16

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: Kali007 »

Wymiar wewnetrzny mufy jest ok a jej szerokosc wynosi 69mm wiec wklad wchodzi i pasuje. Jednakze srednica zewnetrzna jest na tyle duza (duza grubosc scianek mufy) iz nie wpuszczala obudowy silnika o 2-3mm. Na szczescie jest cieniowana po bokach takze dalo sie po zdjeciu tylnego korpusu obudowy silnik wsunac i skrecic wszystko w calosc. Problem pojawia sie jednak w tym tylnym uchwycie, do on nie siega nawet polowy grubosci widelek tylnych. Jednak skoro tyle opini ze go nie potrzeba to zablokuje silnik podkladajac 4mm kawalek gumy. I ty mam jeszcze jedno pytanie jaki dac pakiet do tsdz2 750/48 jezeli gdy ten naped zdechnie to bede mial w zapasie naped na baterie 52-70v. Czy moge normalnie do tzdz2 750/48 na VLCD5 dac baterie 52v i wszystko bedzie ok?
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: hetman_ »

Chyba wiem o co Ci chodzi, przeswit pomiędzy obudowa a dołem mufy jest zbyt mały, że musiałeś lewy dekiel obudowy dokręcić po wsunięciu silnika. Skręć mocno i daj klej do gwintów jakiś średni/ lekki. Nie ruszy się. Bateria 14s tylko po wygraniu osf, tak to tylko 13s jeśli kupiłeś 48v.
maki1000
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:49

Re: TSDZ2 nie pasuje :/.

Post autor: maki1000 »

Niestety czasem się tak zdarzy i trzeba ściągnąć obudowę. Bafang w takim przypadku wchodzi od strzała
ODPOWIEDZ