TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Post autor: tkoko »

Thorn pisze:
22 cze 2020, 13:28
....... Tu nie chodzi o to czyj "lowelek jest sybsy" tylko o to, że kolega nie potrafi osiągnąć nawet tych 40km/h bo silnik nie wspomaga z racji nie osiągania obrotów i tyle......
Tu masz test prędkości TSDZ2 wykonany przez Muppett'a.

http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/
kręcąc korbą;
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/tsdz2 ... assist.pdf
na manetce;
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/tsdz2 ... rottle.pdf

On też nie osiągnął prędkości 40 km/godz, mimo tego że test jest przeprowadzony "sterylnie", bez oporu powietrza które w głównej mierze odpowiada za prędkość. Jak widzisz na manetce ma "zaledwie 31 km/godz" bez oporu powietrza. Z racji tego że Arks7en ma baterię 36V (nominał 650 wat), a Ty i inni użytkownicy TSDZ2 mają 48V (nominał 850 wat), lub nawet 52V (nominał 950 wat), RPM jego silnika, a więc i prędkość maksymalna i punkt odcięcia wspomagania, jest odpowiednio mniejsze. Prędkości obrotowej silnika nie podniesie bez podwyższenia napięcia (wymiany baterii). Prędkość obrotową koła podniesie przez większą zębatkę z przodu.
Arks7en
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18

Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Post autor: Arks7en »

tkoko pisze:
23 cze 2020, 7:40
Thorn pisze:
22 cze 2020, 13:28
....... Tu nie chodzi o to czyj "lowelek jest sybsy" tylko o to, że kolega nie potrafi osiągnąć nawet tych 40km/h bo silnik nie wspomaga z racji nie osiągania obrotów i tyle......
Tu masz test prędkości TSDZ2 wykonany przez Muppett'a.

http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/
kręcąc korbą;
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/tsdz2 ... assist.pdf
na manetce;
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/tsdz2 ... rottle.pdf

On też nie osiągnął prędkości 40 km/godz, mimo tego że test jest przeprowadzony "sterylnie", bez oporu powietrza które w głównej mierze odpowiada za prędkość. Jak widzisz na manetce ma "zaledwie 31 km/godz" bez oporu powietrza. Z racji tego że Arks7en ma baterię 36V (nominał 650 wat), a Ty i inni użytkownicy TSDZ2 mają 48V (nominał 850 wat), lub nawet 52V (nominał 950 wat), RPM jego silnika, a więc i prędkość maksymalna i punkt odcięcia wspomagania, jest odpowiednio mniejsze. Prędkości obrotowej silnika nie podniesie bez podwyższenia napięcia (wymiany baterii). Prędkość obrotową koła podniesie przez większą zębatkę z przodu.

Czyli dobrze rozumiem że jeżeli chodzi o wspomaganie silnika to i tak będzie mnie wspomagał tak jak teraz, mimo zmienionego blatu. Po prostu powyżej prędkości 31km/h będą już pracowały moje nogi na pełnej sile? A więc jeżeli chce żeby mnie wspomagało na wyższych prędkościach muszę i tak podnieść napięcie?
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
23 cze 2020, 7:40
Thorn pisze:
22 cze 2020, 13:28
....... Tu nie chodzi o to czyj "lowelek jest sybsy" tylko o to, że kolega nie potrafi osiągnąć nawet tych 40km/h bo silnik nie wspomaga z racji nie osiągania obrotów i tyle......
Tu masz test prędkości TSDZ2 wykonany przez Muppett'a.

http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/
kręcąc korbą;
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/tsdz2 ... assist.pdf
na manetce;
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/tsdz2 ... rottle.pdf

On też nie osiągnął prędkości 40 km/godz, mimo tego że test jest przeprowadzony "sterylnie", bez oporu powietrza które w głównej mierze odpowiada za prędkość. Jak widzisz na manetce ma "zaledwie 31 km/godz" bez oporu powietrza. Z racji tego że Arks7en ma baterię 36V (nominał 650 wat), a Ty i inni użytkownicy TSDZ2 mają 48V (nominał 850 wat), lub nawet 52V (nominał 950 wat), RPM jego silnika, a więc i prędkość maksymalna i punkt odcięcia wspomagania, jest odpowiednio mniejsze. Prędkości obrotowej silnika nie podniesie bez podwyższenia napięcia (wymiany baterii). Prędkość obrotową koła podniesie przez większą zębatkę z przodu.
Co sugerujesz i jakiej odpowiedzi oczekujesz?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Post autor: tkoko »

Arks7en pisze:
23 cze 2020, 11:45
....... http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/
Czyli dobrze rozumiem że jeżeli chodzi o wspomaganie silnika to i tak będzie mnie wspomagał tak jak teraz, mimo zmienionego blatu. Po prostu powyżej prędkości 31km/h będą już pracowały moje nogi na pełnej sile? A więc jeżeli chce żeby mnie wspomagało na wyższych prędkościach muszę i tak podnieść napięcie?
Źle rozumujesz. Po zmianie blatu/przełożenia przy 30 km/godz zmniejszy się RPM korby/silnika np z 90 na 70, a tym samym zwiększy się wspomaganie silnika, i zamiast 100 wat dla RPM 90, będziesz miał 500 wat dla RPM 70 plus to co dołożysz z nóg, i w ten cudowny sposób wzrośnie Twoja prędkość :D
Dodatkowo przy niższej kadencji, nacisk na pedały (na tensometr) będzie większy.

http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/tsdz2 ... torque.jpg
Arks7en
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18

Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Post autor: Arks7en »

tkoko pisze:
23 cze 2020, 16:58
Arks7en pisze:
23 cze 2020, 11:45
....... http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/
Czyli dobrze rozumiem że jeżeli chodzi o wspomaganie silnika to i tak będzie mnie wspomagał tak jak teraz, mimo zmienionego blatu. Po prostu powyżej prędkości 31km/h będą już pracowały moje nogi na pełnej sile? A więc jeżeli chce żeby mnie wspomagało na wyższych prędkościach muszę i tak podnieść napięcie?
Źle rozumujesz. Po zmianie blatu/przełożenia przy 30 km/godz zmniejszy się RPM korby/silnika np z 90 na 70, a tym samym zwiększy się wspomaganie silnika, i zamiast 100 wat dla RPM 90, będziesz miał 500 wat dla RPM 70 plus to co dołożysz z nóg, i w ten cudowny sposób wzrośnie Twoja prędkość :D
Dodatkowo przy niższej kadencji, nacisk na pedały (na tensometr) będzie większy.

http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/tsdz2 ... torque.jpg
Aha. No to super. Jak wspomniałem wcześniej. Moze mi to wystatczy. Jak nie, zmienie baterie na 48V.
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Post autor: szalonyfacet »

Przed chwila zalozylem 50T zamaist oslony do swojego TSDZ2. narazie bez przerzutek z przodu bo chce sprawdzic czy mi to podejdzie. ogolnie jezdze 60% asfalt, a 40% jakies polne drogi przez las, bez gorek bo to zwykly HT na oponach 27.5. Z tylu standardowa kaseta 8-rz.

Odczucia: Lubie popedalowac wiec z 42T mialem 43km/h na asfalcie do 50km/h z gorki gdy cislem dosyc ostro. Oprogramowanie custom wiec wspomaganie nawet przy kadencji 110 bylo, ale ze pedalowalem jak chomik to stwierdzilem ze musze dodac 50/52T z przodu. Nie moglem znalezc uzywki 52T, wszytsko po 150-200PLN bylo a szkoda mi bylo kasy gdyby sie mialo nie sprawdzic. wiec szarpnalem gdzies 50T shimano i wsadzilem przed chwila. z zalozenia ma to byc jedynie na asfalt do dojazdow do lasu a potem bym przerzucal na 42T. Ogolnie spora zmiana. pierwsze to przekos, ktory jest dosyc widoczny od 3 przerzutki w gore. na najmniejszej i troche wiekszej jest spoko, ale potem to juz im dalej tym gorzej. dlatego rozsadnie jest to uzywac rzeczywiscie tylko na najmniejszym napedzie, Przelozenie jest takie ze widac ze rower sie meczy jak chcialem ruszyc z najmniejszje czy troche wiekszej. o ile przy 42T to bylo znosne choc w praktyce nigdy nie startuje z tej najmniejszej ale widac ze w awaryjnym przyapdkach czy jak sie czlek zapomni to ruszy. przy 52T to jakbym cala moc stracil, tak samo podjazd w lasku pod stroma gorke, nie bylo szans, na ostatniej czy przed ostatniej, a mniejszym nie moglem osiagnac z ewzgledu na przekos i balem sie ze spadnie lancuch. Moze dlatego ze mam 40% baterii teraz ale to i tak pokazuje ze przelozenie jest spore. a jest spore bo na prostej mam teraz 43km/gdy pedaluje dla samego pedalowania. dociskajac mam 48-50km/h, wiec z gorki mysle pyknie 55 jak sie poloze na rowerze :) dlatego przyrost mocy to spodziewane 10%, teraz tylko mysle czy zmaina na 29 da wiecej dobrego niz zlego. bo zysk kolejnych 5-10% kosztem utraty stabilnosci na nierownym terenie moze nie byc tego warte.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Post autor: hetman_ »

szalonyfacet pisze:
24 cze 2020, 20:08
Przed chwila zalozylem 50T zamaist oslony do swojego TSDZ2. narazie bez przerzutek z przodu bo chce sprawdzic czy mi to podejdzie. ogolnie jezdze 60% asfalt, a 40% jakies polne drogi przez las, bez gorek bo to zwykly HT na oponach 27.5. Z tylu standardowa kaseta 8-rz.

Odczucia: Lubie popedalowac wiec z 42T mialem 43km/h na asfalcie do 50km/h z gorki gdy cislem dosyc ostro. Oprogramowanie custom wiec wspomaganie nawet przy kadencji 110 bylo, ale ze pedalowalem jak chomik to stwierdzilem ze musze dodac 50/52T z przodu. Nie moglem znalezc uzywki 52T, wszytsko po 150-200PLN bylo a szkoda mi bylo kasy gdyby sie mialo nie sprawdzic. wiec szarpnalem gdzies 50T shimano i wsadzilem przed chwila. z zalozenia ma to byc jedynie na asfalt do dojazdow do lasu a potem bym przerzucal na 42T. Ogolnie spora zmiana. pierwsze to przekos, ktory jest dosyc widoczny od 3 przerzutki w gore. na najmniejszej i troche wiekszej jest spoko, ale potem to juz im dalej tym gorzej. dlatego rozsadnie jest to uzywac rzeczywiscie tylko na najmniejszym napedzie, Przelozenie jest takie ze widac ze rower sie meczy jak chcialem ruszyc z najmniejszje czy troche wiekszej. o ile przy 42T to bylo znosne choc w praktyce nigdy nie startuje z tej najmniejszej ale widac ze w awaryjnym przyapdkach czy jak sie czlek zapomni to ruszy. przy 52T to jakbym cala moc stracil, tak samo podjazd w lasku pod stroma gorke, nie bylo szans, na ostatniej czy przed ostatniej, a mniejszym nie moglem osiagnac z ewzgledu na przekos i balem sie ze spadnie lancuch. Moze dlatego ze mam 40% baterii teraz ale to i tak pokazuje ze przelozenie jest spore. a jest spore bo na prostej mam teraz 43km/gdy pedaluje dla samego pedalowania. dociskajac mam 48-50km/h, wiec z gorki mysle pyknie 55 jak sie poloze na rowerze :) dlatego przyrost mocy to spodziewane 10%, teraz tylko mysle czy zmaina na 29 da wiecej dobrego niz zlego. bo zysk kolejnych 5-10% kosztem utraty stabilnosci na nierownym terenie moze nie byc tego warte.
Ciekawe ile Ci pociągnie niebieska zębatka.. ten silnik nie lubi dużych obciążeń przy małym RPM na korbie.
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?

Post autor: szalonyfacet »

i takich nie mam, teraz jedynie poprzez wpadke tak wyszlo, ale ogolnie wiekszosc czasu spedzam przy kadencji 80+ nawet jak wpadam do lasu na sciezke to zmniejszam bieg i szybko pedaluje, nie wspinam sie tym rowerem bo budowa tez na to nie pozwala, wiec nie martwie sie o ukrecenie korby. ta 52t to tylko na predkosci 40km/h i wiecej. a do malych nie wiem czy zostawie 42t czy zmienie na 34t, bo ta dla mnie moze byc za mala. Ciekawostka, wyjechalem teraz i przetestowalem zakres przezrutek. przekos jest taki ze jak wrzucam na 3 to mi lancuch przeskakuje na tarcze 42t bo go sciaga, wiec definitywnie jest to przerzutka tylko do jazdy po plaskim asfalcie.
ODPOWIEDZ