TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Cześć, nowy tu jestem.
Zakupiłem i zamontowalem do swojego MTB zestaw Tsdz2 48V, bateria 10s3p, Vlcd5. Rower na 26 calach, tylna zębatka 13z.
Przy zakupie byłem zapewniony że na tym zestawie moje vmax będzie oscylowac 39/40km/h.
Oczywiście przy zamontowaniu i pierwszym teście coś nie tak. Jadę maks 30km/h. Kontakt że sprzedawcą jest bardzo dobry. Próbuje pomóc ale narazie bez skutku. Stwierdził że musiał wgrać źle oprogramowanie. Zakupił na własny koszt stlinka i mi wysłał.
Javą wygrywam Soft. Włączam nawet hight cadence. Ale nadal jadę maks 31/32km/h.
Czy ktoś z Was może mi chodź powiedzieć czy na tym setupie jestem w stanie wyciągnąć bez męczarni te 36km/h?
Zakupiłem i zamontowalem do swojego MTB zestaw Tsdz2 48V, bateria 10s3p, Vlcd5. Rower na 26 calach, tylna zębatka 13z.
Przy zakupie byłem zapewniony że na tym zestawie moje vmax będzie oscylowac 39/40km/h.
Oczywiście przy zamontowaniu i pierwszym teście coś nie tak. Jadę maks 30km/h. Kontakt że sprzedawcą jest bardzo dobry. Próbuje pomóc ale narazie bez skutku. Stwierdził że musiał wgrać źle oprogramowanie. Zakupił na własny koszt stlinka i mi wysłał.
Javą wygrywam Soft. Włączam nawet hight cadence. Ale nadal jadę maks 31/32km/h.
Czy ktoś z Was może mi chodź powiedzieć czy na tym setupie jestem w stanie wyciągnąć bez męczarni te 36km/h?
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Tak, wystarczy dodać/zmienić przednią zębatkę na 50 - 54T, wówczas powinieneś osiągać 35 - 40 km/godz bez większego wspomagania (bez wysiłku)
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
To max predkosci to przy Aku na Full? Bo przy tak słabym aku (3P) , to b.szybko spada napięcie a więc i prędkość. Przy 42V powinno być ok 40km przy kole w gorze
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Akumulator jest nowy. Napięcie 42v po pełnym naladowniu.
Nie osiągnę na wspomaganiu więcej niż 32km/h i to muszę się postarać.
Na kole w górze manetka zatrzymuje się na 36.9, więcej nie uciągnie.
Przednią zębatka kupię w rowerowym czy musi być dedykowana pod ten silnik? 52T oczywiście.
Nie osiągnę na wspomaganiu więcej niż 32km/h i to muszę się postarać.
Na kole w górze manetka zatrzymuje się na 36.9, więcej nie uciągnie.
Przednią zębatka kupię w rowerowym czy musi być dedykowana pod ten silnik? 52T oczywiście.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 8:46 przez Arks7en, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Arks7en ma MID'a, a tutaj prędkość maksymalna zależy głównie od przełożenia korba/wolnobieg. Tyle ze przy wysokim RPM korby spada mu wspomaganie/prędkość.WojtekErnest pisze: ↑21 cze 2020, 8:32To max predkosci to przy Aku na Full? Bo przy tak słabym aku (3P) , to b.szybko spada napięcie a więc i prędkość. Przy 42V powinno być ok 40km przy kole w gorze
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Przednią zębatka dokupię w rowerowym czy muszę zamawiać dedykowaną pod ten silnik na aliexpress?
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Najlepiej skontaktuj się z Thorn lub Muppett w sprawie zębatki. Nie wiem w jakim terenie zamierzasz jeździć ale zwiększenie maksymalnej prędkości wiąże się ze spadkiem "mocy" np na podjazdach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Jeżdżę głównie po mieście. Mam jedną górkę w zasadzie długą na około 1km.
Ok już do nich pisze. Dzięki.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
W takim wypadku wystarczy wymienić oryginalną zębatkę. Na podjazdy asfaltem wystarczą Ci zębatki tylnego wolnobiegu/kasety.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Moim zdaniem niskie napięcie. 3p to też tak na styk...
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Silnik na 48V zasilany 10s nie uzyska odpowiednich obrotów.
Jaki rozmiar koła? Tył- ile zębów najmniejsza zębatka?
Jaki rozmiar koła? Tył- ile zębów najmniejsza zębatka?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Przy 3p będzie srogi sag. Zmiana blatu obciąży niepotrzebnie silnik i zmniejszy moment
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
3p nie będzie miało takiego wpływu. Problemem raczej jest 13T z tyłu i 10s do silnika 48V. Wciąż nie wiem jaki rozmiar koła (dokładny rozmiar opony)?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 10:33 przez Thorn, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Mam 5p i widzę sag a nawet nie wiemy na jakich ogniwach kolega ma batkę
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Przy kole 26" i powiedzmy oponie 2" i 42x13 uzyskasz około 36 km/h przy kadencji 90, nie wiem do ilu wspiera realnie high cadence w osf, ale seria to właśnie 90 obr/min.
Tyle że ta bateria jest pod 36v, TSDZ2 48v ma inny nawój i nie osiągniesz takiej kadencja jak na baterii 13s
Tyle że ta bateria jest pod 36v, TSDZ2 48v ma inny nawój i nie osiągniesz takiej kadencja jak na baterii 13s
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Pomińmy to. Gdyby nawet ogniwa były chińskie to naładowane 3p daje rady z tsdz2
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Przecież silnik i jego prędkość działa prawidłowo. Ma wspomaganie do 37 km/godz, przy 26" kole i przełożeniu 42/13T. Matematycznie przy 90 RPM korby i przełożeniu 3.2 jest 35 km/godz, a więc nic tutaj nie zmienimy. Możemy tylko zmienić przednią zębatkę na większą która da więcej na luzie niż 40 - 45 km/godz, co pod obciążeniem da 35 - 40 km/godz. Możemy też zwiększyć napięcie/prędkość RPM silnika do 48V.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Działa tak prawidłowo, że z opcją High Cadence osiąga tylko 90/min. Można spróbować jeszcze podnieść erps w osf.tkoko pisze: ↑21 cze 2020, 11:00Przecież silnik i jego prędkość działa prawidłowo. Ma wspomaganie do 37 km/godz, przy 26" kole i przełożeniu 42/13T. Matematycznie przy 90 RPM korby i przełożeniu 3.2 jest 35 km/godz, a więc nic tutaj nie zmienimy. Możemy tylko zmienić przednią zębatkę na większą która da więcej na luzie niż 40 - 45 km/godz, co pod obciążeniem da 35 - 40 km/godz. Możemy też zwiększyć napięcie/prędkość RPM silnika do 48V.
48T z przodu pozwoli na osiągnięcie 40km/h.
48T-13T to prawie to samo co 42T-11T
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Ale problem w tym że mnie właśnie nie wspomaga do 37km/h.tkoko pisze: ↑21 cze 2020, 11:00Przecież silnik i jego prędkość działa prawidłowo. Ma wspomaganie do 37 km/godz, przy 26" kole i przełożeniu 42/13T. Matematycznie przy 90 RPM korby i przełożeniu 3.2 jest 35 km/godz, a więc nic tutaj nie zmienimy. Możemy tylko zmienić przednią zębatkę na większą która da więcej na luzie niż 40 - 45 km/godz, co pod obciążeniem da 35 - 40 km/godz. Możemy też zwiększyć napięcie/prędkość RPM silnika do 48V.
Maks jaki wyciągam to 31km/h.
Gdybym miał te 37 to pewnie bym nie prosił Was o poradę
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
A teraz już wiesz co masz zrobić?Arks7en pisze: ↑21 cze 2020, 11:47Ale problem w tym że mnie właśnie nie wspomaga do 37km/h.tkoko pisze: ↑21 cze 2020, 11:00Przecież silnik i jego prędkość działa prawidłowo. Ma wspomaganie do 37 km/godz, przy 26" kole i przełożeniu 42/13T. Matematycznie przy 90 RPM korby i przełożeniu 3.2 jest 35 km/godz, a więc nic tutaj nie zmienimy. Możemy tylko zmienić przednią zębatkę na większą która da więcej na luzie niż 40 - 45 km/godz, co pod obciążeniem da 35 - 40 km/godz. Możemy też zwiększyć napięcie/prędkość RPM silnika do 48V.
Maks jaki wyciągam to 31km/h.
Gdybym miał te 37 to pewnie bym nie prosił Was o poradę
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Silnik wspomaga do 37 km/godz co sam potwierdziłeś próbą "na luzie". Problem w tym że pod obciążeniem, ta prędkość, w zależności od wielu czynników (sag baterii, waga, ciśnienie w oponach, poziom własnego wspomagania, rodzaj drogi itd.), spada o 10 - 20%, czyli w Twoim wypadku o 4 - 7 km/godz, stąd masz swoją "realną" prędkość 31 km/godz. Żeby uzyskać "realne" 40 km/godz TSDZ2 przy przełożeniu 42/13T (a takie przełożenie zapewne masz), musiałby przy kadencji 120RPM na korbie, generować moc 800 - 1000 wat, bo taka moc jest potrzebna by "bez wysiłku" uzyskać prędkość 40 km/godz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Ok. Zatem co muszę zrobić żeby mieć co chce? Bateria 48v czy 52T czy oba?tkoko pisze: ↑21 cze 2020, 13:09Silnik wspomaga do 37 km/godz co sam potwierdziłeś próbą "na luzie". Problem w tym że pod obciążeniem, ta prędkość, w zależności od wielu czynników (sag baterii, waga, ciśnienie w oponach, poziom własnego wspomagania, rodzaj drogi itd.), spada o 10 - 20%, czyli w Twoim wypadku o 4 - 7 km/godz, stąd masz swoją "realną" prędkość 31 km/godz. Żeby uzyskać "realne" 40 km/godz TSDZ2 przy przełożeniu 42/13T (a takie przełożenie zapewne masz), musiałby przy kadencji 120RPM na korbie, generować moc 800 - 1000 wat, bo taka moc jest potrzebna by "bez wysiłku" uzyskać prędkość 40 km/godz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Ja w rowerze downhillowym na firmowym blacie z bidonem 54v na obręczy 26 i terenowych oponach lecę po płaskim te 40kmh ale pedale tak że czuje opór
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Dlaczego wybrałeś 10s3p do silnika 48V? Nie masz miejsca na większą ? Dalej nie wiem na jakich oponach jeździsz.Arks7en pisze: ↑21 cze 2020, 13:50Ok. Zatem co muszę zrobić żeby mieć co chce? Bateria 48v czy 52T czy oba?tkoko pisze: ↑21 cze 2020, 13:09Silnik wspomaga do 37 km/godz co sam potwierdziłeś próbą "na luzie". Problem w tym że pod obciążeniem, ta prędkość, w zależności od wielu czynników (sag baterii, waga, ciśnienie w oponach, poziom własnego wspomagania, rodzaj drogi itd.), spada o 10 - 20%, czyli w Twoim wypadku o 4 - 7 km/godz, stąd masz swoją "realną" prędkość 31 km/godz. Żeby uzyskać "realne" 40 km/godz TSDZ2 przy przełożeniu 42/13T (a takie przełożenie zapewne masz), musiałby przy kadencji 120RPM na korbie, generować moc 800 - 1000 wat, bo taka moc jest potrzebna by "bez wysiłku" uzyskać prędkość 40 km/godz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 534
- Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
- Lokalizacja: podkarpackie
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Opony 26 x 2.25
Chciałem tanio. Ale rozmawiając z sprzedawcą powiedział że spokojnie pojadę z prędkością 35-38. Czyli mniej więcej tyle ile chciałem na baterii 10ah.
Ogólnie sprzedawca jest w porządku. Bateria przyjechała niezbyt sprawna, została wymieniona. Myslał ze wgral zle oprogramowanie, zmówił mi stlinka. Dużo pomógł ale z tym ostatnim problemem już ciężej. Moze nie jest tak doswiadzczony jak mi soe wydawalo. Moze ja cos zle zrozumialem.
Chciałem zapytać jeszcze tutaj na wszelki wypadek, bo znudzilo mi sie testowanie wgrywania softu zmieniajac jeden parametr po drugim.
Wychodzi na to że poproszę sprzedawcę o wymianę na większą baterię z ewentualną dopłata.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Proszę bardzo.
Rower wisiał kilka lat pod sufitem. Sprzedałem po 3 miesiącach od zakupu Fiido D1 i postanowiłem zrobić elektryka z tego co tu widać. Komfort pomiędzy oboma rowerami bez porównania. Natomiast prędkość ta sama.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Pakiet 10S3P utrzyma b.krotko napiecie 42V. Pod obciazeniem spada do 38-39V a po kilkunastu min jeszcze nizej, to i prędkość coraz bardziej spada.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Na pewno zmienić blat tak jak pisałem wcześniej na więcej niż 50T. Taka zębatka przy obrotach korby powyżej 60 RPM, z tylną zębatką 13T, nawet przy relatywnie małym nacisku na korbę (tensometr), powinna umożliwić bezproblemową jazdę min 35 km/godz. Im przedni blat będzie większy, tym łatwiej uzyskasz oczekiwaną prędkość, niestety będzie to okupione gorszym przyśpieszeniem i podjazdami. Oczywiście jeżeli zmienisz również baterię na 48V, osiągniesz jeszcze większą prędkość (3 - 5 km/godz). Co do samej baterii, to "3P" z GA, przy pobieranym prądzie przez sterownik (zapewne 18A), a taki prąd potrzebujesz by uzyskać moc 800 - 1000 wat, czyli moc potrzebną do uzyskania powyżej 36 km/godz, bez wysiłku ze swojej strony, bardzo szybko uwali tą baterię.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
I to jest odpowiedź której szukałem. Dziękuję bardzo wszystkim za udział w dyskusji. Takiego postu nie znalazłem nigdzie w internetach A więc myślę że jak ktoś się spotka z takim samym przypadkiem będzie miał odpowiedź w tym temacie.tkoko pisze: ↑21 cze 2020, 17:23Na pewno zmienić blat tak jak pisałem wcześniej na więcej niż 50T. Taka zębatka przy obrotach korby powyżej 60 RPM, z tylną zębatką 13T, nawet przy relatywnie małym nacisku na korbę (tensometr), powinna umożliwić bezproblemową jazdę min 35 km/godz. Im przedni blat będzie większy, tym łatwiej uzyskasz oczekiwaną prędkość, niestety będzie to okupione gorszym przyśpieszeniem i podjazdami. Oczywiście jeżeli zmienisz również baterię na 48V, osiągniesz jeszcze większą prędkość (3 - 5 km/godz). Co do samej baterii, to "3P" z GA, przy pobieranym prądzie przez sterownik (zapewne 18A), a taki prąd potrzebujesz by uzyskać moc 800 - 1000 wat, czyli moc potrzebną do uzyskania powyżej 36 km/godz, bez wysiłku ze swojej strony, bardzo szybko uwali tą baterię.
Dziękuję raz jeszcze wszystkim za poświęcony czas.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Słabo szukałeś
viewtopic.php?f=25&t=2599&start=1300
"Zamontowałem zębatkę 52, nie jest ona wyprofilowana na zewnatrz, tylko prosta i w zwiazku z tym delikatne przekoszenie zniknęło, teraz jest w idealnie prostej linii łańcuch. Prędkość przelotowa wzrosła z 35 km/h do 40 km/h, mozna tez bez problemu dociagnac do 45 km/h, wiecej nie probowalem."
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Gdzie kupiłeś 52T?tkoko pisze: ↑21 cze 2020, 17:56Słabo szukałeś
viewtopic.php?f=25&t=2599&start=1300
"Zamontowałem zębatkę 52, nie jest ona wyprofilowana na zewnatrz, tylko prosta i w zwiazku z tym delikatne przekoszenie zniknęło, teraz jest w idealnie prostej linii łańcuch. Prędkość przelotowa wzrosła z 35 km/h do 40 km/h, mozna tez bez problemu dociagnac do 45 km/h, wiecej nie probowalem."
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
To jest pytanie do Redwater'a, Osobiście w swoim Yoch'u 500 wat (klon Bafanga), mam zamontowaną 51T (pozostałość po innej modernizacji), i z tylną zębatką 13T osiągam "przelotową" 40 km/godz (płaski teren, dobry asfalt itd) bez większych problemów. Na niezbyt długim dystansie (1 - 3 km) mogę "rozhulać" się nawet do 45 km/godz, mimo 67 lat i dwóch zawałów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Szacunek! Rower w Twoim przypadku jest bardzo wskazany Podejrzewam że mimo że jestem o połowę młodszy od Ciebie masz lepszą kondycję jak jaktkoko pisze: ↑21 cze 2020, 19:25To jest pytanie do Redwater'a, Osobiście w swoim Yoch'u 500 wat (klon Bafanga), mam zamontowaną 51T (pozostałość po innej modernizacji), i z tylną zębatką 13T osiągam "przelotową" 40 km/godz (płaski teren, dobry asfalt itd) bez większych problemów. Na niezbyt długim dystansie (1 - 3 km) mogę "rozhulać" się nawet do 45 km/godz, mimo 67 lat i dwóch zawałów.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
To zasługa roweru, nie moja. Moje aktualne "realne "możliwości to 17 - 22 km/godz na dłuższym dystansie, i około 30 km/godz na krótkim dystansie, i to wówczas gdy się dobrze czuję. W przeliczeniu na moc, to do 170 wat stwierdzone przez lekarzy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
To pisałem od początkuWojtekErnest pisze: ↑21 cze 2020, 17:01Pakiet 10S3P utrzyma b.krotko napiecie 42V. Pod obciazeniem spada do 38-39V a po kilkunastu min jeszcze nizej, to i prędkość coraz bardziej spada.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Ale i bez sagu, silnik na 36V, pracuje na napięciu 42 - 30V, więc prędzej czy później i tak będzie jechał na 38V i mniej, ale to nie zmienia jego prędkości/mocy przy takim napięciu. Zwiększenie prędkości w MID'ie osiągnie się tylko przez zmianę przełożenia, czyli zwiększenie przedniej zębatki, zmniejszenie tylnej zębatki, lub zmianę obu równocześnie. Drugi sposób to zwiększenie napięcia baterii, i tym samym mocy silnika, przy tym samym prądzie, co skutkuje zwiększeniem RPM silnika (prędkością obrotową silnika).pxl666 pisze: ↑21 cze 2020, 20:42To pisałem od początkuWojtekErnest pisze: ↑21 cze 2020, 17:01Pakiet 10S3P utrzyma b.krotko napiecie 42V. Pod obciazeniem spada do 38-39V a po kilkunastu min jeszcze nizej, to i prędkość coraz bardziej spada.
Sag baterii to jest głównie problem zasięgu roweru, nie jego prędkości.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Pomińcie ten sag baterii bo jest to nie istotne w tym przypadku.
Te 3p w tsdz2 da radę. Tu mamy tensometr i cały czas nie ciągnie się 18A. Proszę wpiąć amperomierz w układ i zobaczycie jak rzadko przy normalnej jeździe osiąga się te 18A.( To nie hub czy bafang na PAS).
Tu problemem jest zasilanie silnika 48V przez 10s i 13 T z tyłu. U mnie teraz tsdz2 jest na kołach 26x1,6 silnik 48V, bateria 13s5p ale ustawiony w osf tylko na 250W i high cadence. Na takim zestawie przy przełożeniu 42T-13T osiągam bez problemu 40km/h na płaskim.
Te 3p w tsdz2 da radę. Tu mamy tensometr i cały czas nie ciągnie się 18A. Proszę wpiąć amperomierz w układ i zobaczycie jak rzadko przy normalnej jeździe osiąga się te 18A.( To nie hub czy bafang na PAS).
Tu problemem jest zasilanie silnika 48V przez 10s i 13 T z tyłu. U mnie teraz tsdz2 jest na kołach 26x1,6 silnik 48V, bateria 13s5p ale ustawiony w osf tylko na 250W i high cadence. Na takim zestawie przy przełożeniu 42T-13T osiągam bez problemu 40km/h na płaskim.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
No bo Jego problemem jest obecne (za male) napięcie max i SAG.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Przy TSDZ2 i tensometrze, stwierdzenie "bez problemu osiągam 40 km/godz", jest bardzo subiektywne, co miałem okazję osobiście zaobserwować podczas jazdy z pxl666. Obaj jesteśmy porównywalnego wzrostu i wagi, obaj mieliśmy porównywalne rowery na fabrycznych ustawieniach. Przyśpieszenie i prędkość Yoch'a 500 wat, z przełożeniem 51/13T, "biła na głowę" TSDZ2 750 wat, z przełożeniem 42/11T (jeżeli dobrze pamiętam). Potwierdzeniem jest i opinia Redwater'a którą cytowałem wcześniej, w której stwierdza że po zmianie zębatki na 52T, "realna" prędkość wzrosła z 35 do 40 i więcej km/godz. Jak sami stwierdzacie, bez "zmęczenia" TSDZ2 nie jedzie. Tak więc aby Arks7en BEZ WYSIŁKU mógł osiągnąć 36 - 40 km/godz, jego rower "sam" musi osiągnąć minimum 36 km/godz, przy "lekkim" nacisku na pedały.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Masz rację, jest subiektywne tym bardziej, że ja korzystam tylko z 250W (7A) tsdz2, co mnie pozwala osiągnąć te 40km/h.tkoko pisze: ↑22 cze 2020, 9:06Przy TSDZ2 i tensometrze, stwierdzenie "bez problemu osiągam 40 km/godz", jest bardzo subiektywne, co miałem okazję osobiście zaobserwować podczas jazdy z pxl666. Obaj jesteśmy porównywalnego wzrostu i wagi, obaj mieliśmy porównywalne rowery na fabrycznych ustawieniach. Przyśpieszenie i prędkość Yoch'a 500 wat, z przełożeniem 51/13T, "biła na głowę" TSDZ2 750 wat, z przełożeniem 42/11T (jeżeli dobrze pamiętam). Potwierdzeniem jest i opinia Redwater'a którą cytowałem wcześniej, w której stwierdza że po zmianie zębatki na 52T, "realna" prędkość wzrosła z 35 do 40 i więcej km/godz. Jak sami stwierdzacie, bez "zmęczenia" TSDZ2 nie jedzie. Tak więc aby Arks7en BEZ WYSIŁKU mógł osiągnąć 36 - 40 km/godz, jego rower "sam" musi osiągnąć minimum 36 km/godz, przy "lekkim" nacisku na pedały.
I teraz co jest kluczowe u mnie koło w górze na 42-13T odcina przy 50km/h( tak mam ustawione w OSF), a nie jak u kolegi przy 37km/h. Prędkość obrotowa silnika jest tu kluczowa.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Na aliexpress. Szło 2 tygodnie. Z tym, że ja mam koła 28" i przekłądnie planetarną nexus 8.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Na 350 watach mocy z silnika, nie da się uzyskać BEZ DUŻEGO WYSIŁKU 40 km/godz. Jak miałem 20 lat, to z Cz-Dz do Gliwic (~75 km) jechałem 1.5 godz (~50 km/godz) bez wspomagania, mimo długich podjazdów w okolicy Mikołowa. Teraz ze wspomaganiem 400 wat (PAS 8), na dłuższym dystansie mogę utrzymać "zaledwie" ~ 30 km/godzThorn pisze: ↑22 cze 2020, 9:41..... Masz rację, jest subiektywne tym bardziej, że ja korzystam tylko z 250W (7A) tsdz2, co mnie pozwala osiągnąć te 40km/h.
I teraz co jest kluczowe u mnie koło w górze na 42-13T odcina przy 50km/h( tak mam ustawione w OSF), a nie jak u kolegi przy 37km/h. Prędkość obrotowa silnika jest tu kluczowa.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Tu nie chodzi o to czyj "lowelek jest sybsy" tylko o to, że kolega nie potrafi osiągnąć nawet tych 40km/h bo silnik nie wspomaga z racji nie osiągania obrotów i tyle.tkoko pisze: ↑22 cze 2020, 12:36Na 350 watach mocy z silnika, nie da się uzyskać BEZ DUŻEGO WYSIŁKU 40 km/godz. Jak miałem 20 lat, to z Cz-Dz do Gliwic (~75 km) jechałem 1.5 godz (~50 km/godz) bez wspomagania, mimo długich podjazdów w okolicy Mikołowa. Teraz ze wspomaganiem 400 wat (PAS 8), na dłuższym dystansie mogę utrzymać "zaledwie" ~ 30 km/godzThorn pisze: ↑22 cze 2020, 9:41..... Masz rację, jest subiektywne tym bardziej, że ja korzystam tylko z 250W (7A) tsdz2, co mnie pozwala osiągnąć te 40km/h.
I teraz co jest kluczowe u mnie koło w górze na 42-13T odcina przy 50km/h( tak mam ustawione w OSF), a nie jak u kolegi przy 37km/h. Prędkość obrotowa silnika jest tu kluczowa.
Odnośnie blatu 50 to każdy blat podejdzie o standardzie 110bcd, np Claris z Shimano
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Zamówiłem 52T. Zobaczymy jak się sprawdzi. Jak dalej będzie nędza to zmienię baterie. Albo w ogóle zmienię na huba A ten zestaw dam żonie do jej roweru.
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Powiem Ci, że ja spokojnie 35 km/h jadę na zębatce z przodu 38T i na kasecie 11T na kołach 27,5"x2,4" z agresywnym bieżnikiem po asfalcie.
Kaseta jest Shimano 11-42T.
Bateria ma 48V czyli pakiet 13S5P zbudowana na nowych ogniwach Sanyo 18650GA. Jak chcesz aby silnik dawał więcej mocy to niestety musi być mocna bateria, która będzie miała jeszcze lekki zapas. Zawsze się tak dobiera aby bateria nie była żyłowana na maksa bo ogniwa wtedy się bardziej grzeją i przez to pozostaje mniej cykli. Sanyo te co mam są najpopularniejsze i mogą oddać maks 8A. Ja zawsze licze tak połowę tego co deklaruje producent i jest oki czyli te 4A trzeba i jest wszystko dobrze.
Taki pakiet starczy nawet na 20A ciągłego prądu i ogniwa nie będą się w ogóle tak bardzo grzały bo mają lekki zapas a przez to nie ma spadków napięcia drastycznych na baterii. Ja bardziej sobie rower przystosowałem na tereny pagórkowate dlatego od razu zdjąłem tarczę 42T. Mam jeszcze w zapasie 36T. Huba tez mam ale tsdz2 to inna bajka. Ja lubię kręcić z większą kadencją i mieć satysfakcję z jazdy bo jest z tego fajna frajda. Tym bardziej, że ograniczyłem sobie prąd na silniku do 16A dla bezpieczeństwa co w zupełności wystarcza.
Jak przetestujesz tarczę 52T to daj znać. Na asfalt jest to bardzo dobre rozwiązanie bo w szosie stosuje się tarcze od 50 żebów w górę. Im większa tarcza z przodu to większa prędkość a silnik będzie czuł opór na pedałach i będzie Cię wspomagał, ale na większe górki to już odpada bo byś zajechał ten silnik
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
No widziałem też na aliexpress tarcze 42 I 52T w jednym. Zastanawiałem się nad tym czy mogę połączyć że sobą 2 tarcze. Wrzucić z powrotem przerzutki na przód i w razie czego rower jest bardziej elastyczny. Zastanawiam się jeszcze nad baterią. Ale najpierw sprawdzę 52T.djpawelo pisze: ↑22 cze 2020, 17:20Powiem Ci, że ja spokojnie 35 km/h jadę na zębatce z przodu 38T i na kasecie 11T na kołach 27,5"x2,4" z agresywnym bieżnikiem po asfalcie.
Kaseta jest Shimano 11-42T.
Bateria ma 48V czyli pakiet 13S5P zbudowana na nowych ogniwach Sanyo 18650GA. Jak chcesz aby silnik dawał więcej mocy to niestety musi być mocna bateria, która będzie miała jeszcze lekki zapas. Zawsze się tak dobiera aby bateria nie była żyłowana na maksa bo ogniwa wtedy się bardziej grzeją i przez to pozostaje mniej cykli. Sanyo te co mam są najpopularniejsze i mogą oddać maks 8A. Ja zawsze licze tak połowę tego co deklaruje producent i jest oki czyli te 4A trzeba i jest wszystko dobrze.
Taki pakiet starczy nawet na 20A ciągłego prądu i ogniwa nie będą się w ogóle tak bardzo grzały bo mają lekki zapas a przez to nie ma spadków napięcia drastycznych na baterii. Ja bardziej sobie rower przystosowałem na tereny pagórkowate dlatego od razu zdjąłem tarczę 42T. Mam jeszcze w zapasie 36T. Huba tez mam ale tsdz2 to inna bajka. Ja lubię kręcić z większą kadencją i mieć satysfakcję z jazdy bo jest z tego fajna frajda. Tym bardziej, że ograniczyłem sobie prąd na silniku do 16A dla bezpieczeństwa co w zupełności wystarcza.
Jak przetestujesz tarczę 52T to daj znać. Na asfalt jest to bardzo dobre rozwiązanie bo w szosie stosuje się tarcze od 50 żebów w górę. Im większa tarcza z przodu to większa prędkość a silnik będzie czuł opór na pedałach i będzie Cię wspomagał, ale na większe górki to już odpada bo byś zajechał ten silnik
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5885
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: TSDZ2 48V, bateria 10s3p 36v i vmax 31km/h?
Jak Ci się uda dwa blaty to lepiej 38 / 52 bo zyskujesz moment pod góręArks7en pisze: ↑22 cze 2020, 20:55No widziałem też na aliexpress tarcze 42 I 52T w jednym. Zastanawiałem się nad tym czy mogę połączyć że sobą 2 tarcze. Wrzucić z powrotem przerzutki na przód i w razie czego rower jest bardziej elastyczny. Zastanawiam się jeszcze nad baterią. Ale najpierw sprawdzę 52T.djpawelo pisze: ↑22 cze 2020, 17:20Powiem Ci, że ja spokojnie 35 km/h jadę na zębatce z przodu 38T i na kasecie 11T na kołach 27,5"x2,4" z agresywnym bieżnikiem po asfalcie.
Kaseta jest Shimano 11-42T.
Bateria ma 48V czyli pakiet 13S5P zbudowana na nowych ogniwach Sanyo 18650GA. Jak chcesz aby silnik dawał więcej mocy to niestety musi być mocna bateria, która będzie miała jeszcze lekki zapas. Zawsze się tak dobiera aby bateria nie była żyłowana na maksa bo ogniwa wtedy się bardziej grzeją i przez to pozostaje mniej cykli. Sanyo te co mam są najpopularniejsze i mogą oddać maks 8A. Ja zawsze licze tak połowę tego co deklaruje producent i jest oki czyli te 4A trzeba i jest wszystko dobrze.
Taki pakiet starczy nawet na 20A ciągłego prądu i ogniwa nie będą się w ogóle tak bardzo grzały bo mają lekki zapas a przez to nie ma spadków napięcia drastycznych na baterii. Ja bardziej sobie rower przystosowałem na tereny pagórkowate dlatego od razu zdjąłem tarczę 42T. Mam jeszcze w zapasie 36T. Huba tez mam ale tsdz2 to inna bajka. Ja lubię kręcić z większą kadencją i mieć satysfakcję z jazdy bo jest z tego fajna frajda. Tym bardziej, że ograniczyłem sobie prąd na silniku do 16A dla bezpieczeństwa co w zupełności wystarcza.
Jak przetestujesz tarczę 52T to daj znać. Na asfalt jest to bardzo dobre rozwiązanie bo w szosie stosuje się tarcze od 50 żebów w górę. Im większa tarcza z przodu to większa prędkość a silnik będzie czuł opór na pedałach i będzie Cię wspomagał, ale na większe górki to już odpada bo byś zajechał ten silnik