Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Arks7en
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18

Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Arks7en »

Panowie ciekawostka.
Kiedy dostałem zębatke 52T i ja zamontowalem chciałem wykonać testy.

Wychodzę z rowerem uruchamiam go i na wyświetlaczu przebieg ODO 9999mil. Wcześniej miałem ustawione km/h. Wyświetlacz nie pozwala zmieniać trybów. W zasadzie nic tylko wejście do menu serwisowego.

W internetach tylko jeden post i w zasadzie bez konkretów.

Wiecie o co moze chodzić?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: pxl666 »

Nie zamokła jakąś wtyczka?
Arks7en
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Arks7en »

Poradziłem sobie z tym. Fakt że nie wiem co jest powodem takiej sytuacji ale rozwiązanie jest poniekąd banalne.

Po wejściu do ukrytego menu możemy zmieniać różne wartości. U mnie wszystkie wartości zmieniły się na wartość 255.

A więc zmieniłem rozmiar koła ponownie na 26, amperarz z 255 na 16, D1 tez z 255 na 0001. Jednostkę prędkości z mil na km.

Po tym nagle zmieniajac programy wspomagania zaczęły się pokazywać procenty ładowania. Także zaczęło pokazywać prędkość.

Ale nadal pozostał przebieg odo 9999km.

Postanowiłem wsiąść na rower przejechałem z 10km i co się okazało przekrecilem licznik :-D. Przebieg z 9999 zmienił się na 0009km.

A więc jak komuś coś takiego się wydarzy to wie co ma zrobić.

Do zamknięcia.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: tkoko »

Widzę że i Twój wyświetlacz zaraził się "koronawirusem" :D
Ja mam jeszcze ciekawiej, bo czasami jak go dopadnie "koronawirus", to i na postoju potrafi przejechać setki km, tak że aktualnie mimo realnie przejechanych z 2000 - 3000 km, na liczniku mam już "ODO" z 7000 km, i tej wartości licznik nie kasuje (inne da się skasować/wyzerować) :D
Jak tam z prędkością, pomogło?
Arks7en
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Arks7en »

tkoko pisze:
04 lip 2020, 8:20
Widzę że i Twój wyświetlacz zaraził się "koronawirusem" :D
Ja mam jeszcze ciekawiej, bo czasami jak go dopadnie "koronawirus", to i na postoju potrafi przejechać setki km, tak że aktualnie mimo realnie przejechanych z 2000 - 3000 km, na liczniku mam już "ODO" z 7000 km, i tej wartości licznik nie kasuje (inne da się skasować/wyzerować) :D
Jak tam z prędkością, pomogło?
No mi się udało wyzerować licznik. Miałem przejechane przed tym problemem z 400km. Teraz mam 9. :-)

Tak zmiana blatu pomogła. Na prostej jestem w stanie na spokojnie jechać jakieś 35-6km. Jak się wysilę to do 39 dociągne. Z górki z której często zjezdzalem więcej jak 35 nie miałem. Teraz 42-3km/h mam. Także poprawa znaczna.

Wszystko mierzone z GPS(yanosik). Predkość zgadza się co do 0.5km/h.

Jeszcze baterie zmienię w między czasie i chyba uzyskam co chciałem.
Arks7en
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Arks7en »

Znalazłem sposób w jaki resetuje się VLCD5. Ale nie wiem czy pisać publicznie bo później będzie wysyp używek z niskim przebiegiem. Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: pxl666 »

Arks7en pisze:
04 lip 2020, 12:24
Znalazłem sposób w jaki resetuje się VLCD5. Ale nie wiem czy pisać publicznie bo później będzie wysyp używek z niskim przebiegiem. Co o tym sądzicie?
pewnie i tak chcący znajdzie ...
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: tkoko »

Arks7en pisze:
04 lip 2020, 12:24
Znalazłem sposób w jaki resetuje się VLCD5. Ale nie wiem czy pisać publicznie bo później będzie wysyp używek z niskim przebiegiem. Co o tym sądzicie?
A co wspólnego z przebiegiem ma wyświetlacz, jak zmienisz to silnik będzie i tak "nówką". :D
A co do prędkości, to jest taka jak przewidywałem. Zmiana napięcia na 48V (a jeszcze lepiej 52V), podniesie tą prędkość o następne 3 - 5 km. Zapewne wymiana softu, w tym "podbicie" prądu , da następne kilka km/godz, ale kosztem trwałości napędu.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
04 lip 2020, 13:31
Arks7en pisze:
04 lip 2020, 12:24
Znalazłem sposób w jaki resetuje się VLCD5. Ale nie wiem czy pisać publicznie bo później będzie wysyp używek z niskim przebiegiem. Co o tym sądzicie?
A co wspólnego z przebiegiem ma wyświetlacz, jak zmienisz to silnik będzie i tak "nówką". :D
A co do prędkości, to jest taka jak przewidywałem. Zmiana napięcia na 48V (a jeszcze lepiej 52V), podniesie tą prędkość o następne 3 - 5 km. Zapewne wymiana softu, w tym "podbicie" prądu , da następne kilka km/godz, ale kosztem trwałości napędu.
Wystarczy 48V i podnieść erps
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: tkoko »

Thorn pisze:
05 lip 2020, 14:15
....... Wystarczy 48V i podnieść erps
Rower z aku 52V, i podwyższonym erps, będzie szybszy od roweru z aku 48V + erps. :D
Jeżeli Arks7en mimo osiągnięcia "zamierzonych" prędkości, chce wymienić baterię, to bateria 52V da mu wyższą prędkość od baterii 48V.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
05 lip 2020, 22:04
Thorn pisze:
05 lip 2020, 14:15
....... Wystarczy 48V i podnieść erps
Rower z aku 52V, i podwyższonym erps, będzie szybszy od roweru z aku 48V + erps. :D
Jeżeli Arks7en mimo osiągnięcia "zamierzonych" prędkości, chce wymienić baterię, to bateria 52V da mu wyższą prędkość od baterii 48V.
Co nie zmienia faktu, że aby osiągać takie prędkości jak Arks7en chce, wystarczy 48V + podniesiony erps.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Arks7en
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 21 cze 2020, 6:18

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Arks7en »

Thorn pisze:
06 lip 2020, 6:39
tkoko pisze:
05 lip 2020, 22:04
Rower z aku 52V, i podwyższonym erps, będzie szybszy od roweru z aku 48V + erps. :D
Jeżeli Arks7en mimo osiągnięcia "zamierzonych" prędkości, chce wymienić baterię, to bateria 52V da mu wyższą prędkość od baterii 48V.
Co nie zmienia faktu, że aby osiągać takie prędkości jak Arks7en chce, wystarczy 48V + podniesiony erps.
To prawda. W chwili obecnej już jest fajnie. Teraz poczekam aż pojawi się niedosyt i zainwestuje w 48v.

Już nawet rozmawiałem z człowiekiem co przerobi mi obecną baterie. Proponuję żebym zrobił zamiast obecnego 3p, 4p13s.

Nie miałbym pewnie nic przeciwko tylko nie mam wizji na umieszczenie tej baterii. Nie chcę dużej, brzydko wyglądającej torby z baterią.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: tkoko »

Thorn pisze:
06 lip 2020, 6:39
..... Co nie zmienia faktu, że aby osiągać takie prędkości jak Arks7en chce, wystarczy 48V + podniesiony erps.
Do osiągnięcia zamierzonych prędkości, wystarczyła zamiana zębatki na 52T, tak jak proponowałem :D
Oczekiwania Arks7en'a
"Przy zakupie byłem zapewniony że na tym zestawie moje vmax będzie oscylowac 39/40km/h.
Oczywiście przy zamontowaniu i pierwszym teście coś nie tak. Jadę maks 30km/h. Kontakt że sprzedawcą jest bardzo dobry. Próbuje pomóc ale narazie bez skutku. Stwierdził że musiał wgrać źle oprogramowanie. Zakupił na własny koszt stlinka i mi wysłał.
Javą wygrywam Soft. Włączam nawet hight cadence. Ale nadal jadę maks 31/32km/h.
Czy ktoś z Was może mi chodź powiedzieć czy na tym setupie jestem w stanie wyciągnąć bez męczarni te 36km/h?"

Po zmianie zębatki ma:
Arks7en pisze:
04 lip 2020, 8:35
....... Tak zmiana blatu pomogła. Na prostej jestem w stanie na spokojnie jechać jakieś 35-6km. Jak się wysilę to do 39 dociągne. Z górki z której często zjezdzalem więcej jak 35 nie miałem. Teraz 42-3km/h mam. Także poprawa znaczna.
Wszystko mierzone z GPS(yanosik). Predkość zgadza się co do 0.5km/h.
Jeszcze baterie zmienię w między czasie i chyba uzyskam co chciałem.
Skoro mimo osiągnięcia "celu", Arks7en idzie w dalsze wydatki, by osiągnąć jeszcze większe prędkości, to jest dla mnie oczywiste że bateria 52V, jest dla niego korzystniejsza niż 48V, koszt porównywalny, a uzyskane prędkości jeszcze o 2 - 3 km/godz większe ("forumowe" 1V = 1 km/godz).
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
06 lip 2020, 7:10
Thorn pisze:
06 lip 2020, 6:39
..... Co nie zmienia faktu, że aby osiągać takie prędkości jak Arks7en chce, wystarczy 48V + podniesiony erps.
Do osiągnięcia zamierzonych prędkości, wystarczyła zamiana zębatki na 52T, tak jak proponowałem :D
Oczekiwania Arks7en'a
"Przy zakupie byłem zapewniony że na tym zestawie moje vmax będzie oscylowac 39/40km/h.
Oczywiście przy zamontowaniu i pierwszym teście coś nie tak. Jadę maks 30km/h. Kontakt że sprzedawcą jest bardzo dobry. Próbuje pomóc ale narazie bez skutku. Stwierdził że musiał wgrać źle oprogramowanie. Zakupił na własny koszt stlinka i mi wysłał.
Javą wygrywam Soft. Włączam nawet hight cadence. Ale nadal jadę maks 31/32km/h.
Czy ktoś z Was może mi chodź powiedzieć czy na tym setupie jestem w stanie wyciągnąć bez męczarni te 36km/h?"

Po zmianie zębatki ma:
Arks7en pisze:
04 lip 2020, 8:35
....... Tak zmiana blatu pomogła. Na prostej jestem w stanie na spokojnie jechać jakieś 35-6km. Jak się wysilę to do 39 dociągne. Z górki z której często zjezdzalem więcej jak 35 nie miałem. Teraz 42-3km/h mam. Także poprawa znaczna.
Wszystko mierzone z GPS(yanosik). Predkość zgadza się co do 0.5km/h.
Jeszcze baterie zmienię w między czasie i chyba uzyskam co chciałem.
Skoro mimo osiągnięcia "celu", Arks7en idzie w dalsze wydatki, by osiągnąć jeszcze większe prędkości, to jest dla mnie oczywiste że bateria 52V, jest dla niego korzystniejsza niż 48V, koszt porównywalny, a uzyskane prędkości jeszcze o 2 - 3 km/godz większe ("forumowe" 1V = 1 km/godz).
Nie byłoby tematu gdyby od początku miał baterię 13s + podniesiony erps. Tak ma wciąż źle zasilany silnik z mniejszym momentem. Koszta 14s- 13s pomińmy. Przypominam, że legalnie poruszamy się po drogach na baterii 13s.(prędzej czy później będą kontrole)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: pxl666 »

Arks7en pisze:
04 lip 2020, 12:24
Znalazłem sposób w jaki resetuje się VLCD5. Ale nie wiem czy pisać publicznie bo później będzie wysyp używek z niskim przebiegiem. Co o tym sądzicie?
Mnie by się przydało ale do vlcd6 bo zamontowalem magnes za blisko i jeździłem z prędkością 99kmh przez jakiś czas i mam nabite już 200km
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: tkoko »

Thorn pisze:
06 lip 2020, 7:34
....... Przypominam, że legalnie poruszamy się po drogach na baterii 13s.(prędzej czy później będą kontrole)
Moc, prędkość oraz zakres wspomagania tego silnika i tak jest niezgodna z przepisami Kodeksu Drogowego, więc napięcie niewiele zmienia w kwestii "legalności" tego roweru na drodze. :D
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Thorn »

tkoko pisze:
06 lip 2020, 8:55
Thorn pisze:
06 lip 2020, 7:34
....... Przypominam, że legalnie poruszamy się po drogach na baterii 13s.(prędzej czy później będą kontrole)
Moc, prędkość oraz zakres wspomagania tego silnika i tak jest niezgodna z przepisami Kodeksu Drogowego, więc napięcie niewiele zmienia w kwestii "legalności" tego roweru na drodze. :D
Przy odpowiednim sofcie ( ustawieniach), po każdorazowym włączeniu silnik z baterią 13s jest legalny ( ma moc 250W, wspomaga do 25km/h)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: tkoko »

Thorn pisze:
06 lip 2020, 9:46
..... Przy odpowiednim sofcie ( ustawieniach), po każdorazowym włączeniu silnik z baterią 13s jest legalny ( ma moc 250W, wspomaga do 25km/h)
Rozumiem że Ferrari 300 KM, 300 km/godz, po odpowiednim "sofcie", tez jest "kodeksowo legalnym pojazdem wolnobieżnym" na pierwszym biegu, wg tego samego toku rozumowania, i możesz poruszać się drogą, tym samochodem, bez uprawnień, rejestracji itd. Podobnie motocyklem z pedałami. Silnik TSDZ2 jest "oznakowany", i zapewne nie ma na nim 250 wat, więc wystarczy tylko sczytać dane, by ocenić "legalność".
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
06 lip 2020, 14:27
Thorn pisze:
06 lip 2020, 9:46
..... Przy odpowiednim sofcie ( ustawieniach), po każdorazowym włączeniu silnik z baterią 13s jest legalny ( ma moc 250W, wspomaga do 25km/h)
Rozumiem że Ferrari 300 KM, 300 km/godz, po odpowiednim "sofcie", tez jest "kodeksowo legalnym pojazdem wolnobieżnym" na pierwszym biegu, wg tego samego toku rozumowania, i możesz poruszać się drogą, tym samochodem, bez uprawnień, rejestracji itd. Podobnie motocyklem z pedałami. Silnik TSDZ2 jest "oznakowany", i zapewne nie ma na nim 250 wat, więc wystarczy tylko sczytać dane, by ocenić "legalność".
Są naklejki...
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
06 lip 2020, 14:35
tkoko pisze:
06 lip 2020, 14:27
Rozumiem że Ferrari 300 KM, 300 km/godz, po odpowiednim "sofcie", tez jest "kodeksowo legalnym pojazdem wolnobieżnym" na pierwszym biegu, wg tego samego toku rozumowania, i możesz poruszać się drogą, tym samochodem, bez uprawnień, rejestracji itd. Podobnie motocyklem z pedałami. Silnik TSDZ2 jest "oznakowany", i zapewne nie ma na nim 250 wat, więc wystarczy tylko sczytać dane, by ocenić "legalność".
Są naklejki...
Na których jest tylko napięcie i obroty.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Tsdz2, VLCD5, 9999mil. Problem z wyświetlaczem.

Post autor: pxl666 »

Wydrukuje ci nawet z numerem seryjnym i certyfikatem CE . 250w będzie jak byk . Napis yamaha jak chcesz . Przecież pies tego nie sprawdzi a jak rower nie będzie przekraczał 25kmh to moment może mieć nawet 180nm . Myślisz że fabryczne się ślimaczą i ledwo jadą ? Zwłaszcza że prawie każdy ma speedboxa ... psami mogą się przejmować tylko debile i flakoniarze
ODPOWIEDZ