Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Witajcie,
Testuje kolejny nowo zakupiony silnik i pojawił się taki problem.
Podczas pierwszej jazdy wszystko ok. Jednak jak pod koniec wyłaczyło mi silnik z powodu niskiego stanu baterii i jak rozłaczyłem kabelki i podłaczyłem jeszcze raz to nie działał mi PAS, tylko sama manetka. Wyłaczyłem i jeszcze raz właczyłem i juz działało.
Następnego dnia jade i tym razem PAS nie działa już wogole. Nie pokazuje się predkość. Działa tylko manetka. Nie swieci się czerwona dioda w czujniku predkosci.
W domu sprawdzam i czujnik predkosci sam w sobie jest ok.
Sprawdzam multimetrem 3 wejscia w połączeniu na kablu do czujnika predkosci(zdjecie o jaki kabelek mi chodzi) i 2 wyjscia pokazuja ok. 3.8v.
Sprawdzam na drugim nowym silniku gdzie czujnik ten działa i napiecie na 2 wyjsciach pokazuje już 4.7v.
Nie chce mi sie wierzyc ze stało sie to z powodu rozładowanej baterii i wyłaczonego silnika.
Wczesniej na innym starszym silniku było tak nie raz i nie miało to zadnego wpływu na zaden element.
Jako ze zakupiłem wersje 52v a obecnie ciagle jeszcze sprawdzam na baterii 48v to wgrałem oprogramowanie pod 48v ale dalej nic sie nie zmienia.
Macie jakies pomysły co moze byc nie tak?
Testuje kolejny nowo zakupiony silnik i pojawił się taki problem.
Podczas pierwszej jazdy wszystko ok. Jednak jak pod koniec wyłaczyło mi silnik z powodu niskiego stanu baterii i jak rozłaczyłem kabelki i podłaczyłem jeszcze raz to nie działał mi PAS, tylko sama manetka. Wyłaczyłem i jeszcze raz właczyłem i juz działało.
Następnego dnia jade i tym razem PAS nie działa już wogole. Nie pokazuje się predkość. Działa tylko manetka. Nie swieci się czerwona dioda w czujniku predkosci.
W domu sprawdzam i czujnik predkosci sam w sobie jest ok.
Sprawdzam multimetrem 3 wejscia w połączeniu na kablu do czujnika predkosci(zdjecie o jaki kabelek mi chodzi) i 2 wyjscia pokazuja ok. 3.8v.
Sprawdzam na drugim nowym silniku gdzie czujnik ten działa i napiecie na 2 wyjsciach pokazuje już 4.7v.
Nie chce mi sie wierzyc ze stało sie to z powodu rozładowanej baterii i wyłaczonego silnika.
Wczesniej na innym starszym silniku było tak nie raz i nie miało to zadnego wpływu na zaden element.
Jako ze zakupiłem wersje 52v a obecnie ciagle jeszcze sprawdzam na baterii 48v to wgrałem oprogramowanie pod 48v ale dalej nic sie nie zmienia.
Macie jakies pomysły co moze byc nie tak?
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Źle ustawiony magnes względem czujnika.
Za duża/mała odległość miedzy magnesem a czujnikiem.
Zły kierunek odbieranego sygnału przez czujnik.
Złe połączenie czujnika ze sterownikiem.
Uszkodzony przewód między sterownikiem a silnikiem.
Wadliwy czujnik.
Wadliwy sterownik.
Czerwona dioda (jeżeli dobrze kojarzę) świeci w momencie prawidłowego przesunięcia magnesu względem czujnika. Nieprawidłowy sygnał magnesu/czujnika powinien być sygnalizowany na wyświetlaczu błędem "code error 21H". Ten kod występuje nawet w sprawnym czujniku, przy kręceniu kołem "do tyłu" (przynajmniej ja tak mam).
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
No niestety nic z powyzszych. Jedyne co się mogło stać to cos walneło w samym sterowniku tylko nie chce mi się az wierzyc.
Poprzednim jezdze 3 lata i zadnych problemow a tu juz na samym poczatku.
Poprzednim jezdze 3 lata i zadnych problemow a tu juz na samym poczatku.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Dodam ze po chwili wywala bład 30h ale to normalne bo motor widzi ze jedzie a nie pokazuje predkosci.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Skoro masz drugi czujnik/sterownik, to najprościej będzie podłączyć czujnik/sterownik do obu sterowników i będzie wiadomo co jest walnięte. Skoro wywala błąd "30H" (błąd komunikacji ze sterownikiem), to trudno żeby działał czujnik prędkości. U mnie błąd "30H" wyskakuje od razu po włączeniu wyświetlacza, ale sadziłem że jest to wina "niekompatybilności" Yoch'a z wyświetlaczem Bafanga, ale widzę że współczesne wyświetlacze coraz częściej pokazują "error code 30H" tak w Bafangach jak i TSDZ2. W moim przypadku wystarczy kilkadziesiąt/set metrów jazdy, by wyświetlacz "załapał" i dalej wszystko jest OK (poza przegrzewaniem i kodami "33H", i "OAH").
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
U mnie ten bład wywala po chwili jazdy jak wyczuwa ze motor jedzie a brak predkosci na wyswietlaczu.
No tak tylko wykrecac całe serowniki z silników to troche pracy a w sumie i tak nie sprawdze bo to na bank wina lezy w sterowniku. Jedynie zobacze moze jakims cudem jakies kabelki sie rozłaczyły albo gdzies silikon utknał...
No tak tylko wykrecac całe serowniki z silników to troche pracy a w sumie i tak nie sprawdze bo to na bank wina lezy w sterowniku. Jedynie zobacze moze jakims cudem jakies kabelki sie rozłaczyły albo gdzies silikon utknał...
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
sterownik sprawdzony. Wszystko wyglada ok tak patrzac na kabelki itd.
Sprobuje jeszcze wgrac kolejna wersje oprogramowania i zobacze czy to cos zmieni.
Sprobuje jeszcze wgrac kolejna wersje oprogramowania i zobacze czy to cos zmieni.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Niestety wgranie jakiegokolwiek oprogramowania nie rozwiazuje problemu.
Jesli mogłbym kogos prosic o sprawdzenie napiecia na koncowce kabla idacego do czujnika predkosci bede wdzieczny.
U mnie wynosi ono ok. 3.8v.
Jesli mogłbym kogos prosic o sprawdzenie napiecia na koncowce kabla idacego do czujnika predkosci bede wdzieczny.
U mnie wynosi ono ok. 3.8v.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Po włączeniu wyświetlacza masz błąd "21H" ?
Po zakręceniu ręcznie kołem do przodu i do tyłu masz błąd "21H"
Przy kłopocie z czujnikiem (zbyt niskie napięcie) powinien wyskoczyć.
Po zakręceniu ręcznie kołem do przodu i do tyłu masz błąd "21H"
Przy kłopocie z czujnikiem (zbyt niskie napięcie) powinien wyskoczyć.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Po właczeniu wyswietlacza jest ok. Nie ma zadnego błedu. Dopiero jak jade juz jakis czas to pojawia sie error 30h. Ale on sie pojawia dlatego ze wyswietlacz nie wykrywa predkosci. Tak samo mam jak np. nie ma magnesu na kole i wowczas tez wyskakuje error 30h.
Dziwna sytuacja i to napiecie mnie ciekawi czemu jest mniejsze. Bo jakby w sterowniku sie cos spaliło czy cos to na koncy kabelka nie byłoby zadnego napiecia...
Dziwna sytuacja i to napiecie mnie ciekawi czemu jest mniejsze. Bo jakby w sterowniku sie cos spaliło czy cos to na koncy kabelka nie byłoby zadnego napiecia...
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
"Error code 30H" to błąd komunikacji wyświetlacz <> sterownik, i wskazuje na wadę wyświetlacza, sterownika, lub przewodów !!! Błąd czujnika (wskazań prędkości), to "error code 21H", i ten błąd powinien się wyświetlać przy problemach z czujnikiem (złym napięciem).
Ostatnio zmieniony 14 lis 2020, 22:02 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
No tak, wychodzi na to ze błąd jest gdzies w sterowniku i jakos obniza napiecie z 4.7v do 3.8v do czujnika predkosci przez co ten nie działa
Masakra...Nowy silnik
Masakra...Nowy silnik
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Nie sądzę że to kwestia napięcia czujnika. Bardziej podejrzewam uszkodzenie/zagięcie/przyciśnięcie kabla sterownik <> wyświetlacz, lub zły kontakt we wtyczkach do wyświetlaczaRadekBafangBBSHD pisze: ↑14 lis 2020, 22:01No tak, wychodzi na to ze błąd jest gdzies w sterowniku i jakos obniza napiecie z 4.7v do 3.8v do czujnika predkosci przez co ten nie działa
Masakra...Nowy silnik
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Podkresle tylko ze chodzi o napiecie nie samego czujnika predkosci a o napiecie wychodzace do czujnika predkosci(zdjecie w 1 poscie). I w silniku gdzie jest wszystko ok napiecie to wynosi 4.7v a w tym gdzie to nie działa jest 3.8v wiec na pewno ze sterownika idzie mniejsze napiecie. Pytanie tylko czemu?
Sprawdzałem na 3 wyswietlaczach i 2 czujnikach predkosci oraz na 2 kablach E bus i w kazdej konfiguracji nie działa czujnik(ktory de facto jest dobry) wiec nie jest to kwestia uszkodzenia kabla.
Sprawdzałem na 3 wyswietlaczach i 2 czujnikach predkosci oraz na 2 kablach E bus i w kazdej konfiguracji nie działa czujnik(ktory de facto jest dobry) wiec nie jest to kwestia uszkodzenia kabla.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Skoro masz możliwość bezpośredniego sprawdzenia każdego elementu, to masz również odpowiedź gdzie tkwi problem (zapewne sterownik) stąd błąd "30H" a nie "21H".RadekBafangBBSHD pisze: ↑14 lis 2020, 22:17.... Sprawdzałem na 3 wyswietlaczach i 2 czujnikach predkosci oraz na 2 kablach E bus i w kazdej konfiguracji nie działa czujnik(ktory de facto jest dobry) wiec nie jest to kwestia uszkodzenia kabla.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
No tak i najgorsze ze nic nie jestem w stanie z tym zrobic:(
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Tak z ciekawości, sprawdź jak zachowują się sprawne silniki po odłączeniu czujnika speed. Jakie pokazują błędy, i jak jeździ rower. Wg mnie bez tego czujnika rower powinien jechać zarówno na manetce jak i PAS'ie. Będziesz miał pełniejszą diagnozę czy to sterownik
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
No własnie dzisiaj na to wpadłem ze nie napisałem o kluczowej rzeczy. Przede wszystkim nie działa pas. Działa tylko manetka.
Wczesniej jak jezdziłem bez magnesu i nie wykrywał predkosci to po czasie pokazywał sie error 30h ale wspomaganie pas normalnie działało.
Wyczytałem ze za to moze byc odpowiedzialny tzw. pas board. Rozbiore i sprawdze napiecie na kabelkach.
Wczesniej jak jezdziłem bez magnesu i nie wykrywał predkosci to po czasie pokazywał sie error 30h ale wspomaganie pas normalnie działało.
Wyczytałem ze za to moze byc odpowiedzialny tzw. pas board. Rozbiore i sprawdze napiecie na kabelkach.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Tak ogólnie, to 52 volty w Bafangu jest/było dosyć zawodne w użytkowaniu, tym bardziej po podniesieniu prądu do 30A.
https://ebikechoices.com/pl/przegl%C4%8 ... optimize=1
https://ebikechoices.com/pl/przegl%C4%8 ... optimize=1
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
W starszych modelach typu 2017/2018 rok było wszystko ok.
Teraz jest to zrobione tak ze masz albo 48v/30A albo 52v/28A.
A ja obecnie dalej jezdze na baterii 48v.
Teraz jest to zrobione tak ze masz albo 48v/30A albo 52v/28A.
A ja obecnie dalej jezdze na baterii 48v.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
To się tyczy BBS02 nie BBSHD, o którym tu jest mowa.tkoko pisze: ↑15 lis 2020, 13:01Tak ogólnie, to 52 volty w Bafangu jest/było dosyć zawodne w użytkowaniu, tym bardziej po podniesieniu prądu do 30A.
https://ebikechoices.com/pl/przegl%C4%8 ... optimize=1
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Wszystko sprawdzone i tak:
Napiecie na tej płytce pas odpowiedzialnej własnie za wspomaganie wyszły takie:
Od czerwonego kabelka do czarnego jest 3.25v
Od czarnego do szarego jest 4.37v
W sprawnym silniku od czerwonego kabelka z kazdym innym jest 4.77v.
Miedzy czarnym a szarym jest 0v.
Wartosci sa zatem inne.
Zatem skoro i tutaj w pas jest cos nie tak i w kabelku do czujnika predkosci to znaczy ze to wszystko idzie od kontrolera.
Zastanawiam się jednak czy to ze jezdziłem na baterii 48v na oprogramowaniu pod 52v i w momencie kiedy odłaczyło zasilanie z powodu niskiego napiecia baterii mogło spowodowac ten problem.
Jakbym podpiał baterie z za duzym napieciem to wtedy tak ale tutaj?
I zdziwiła mnie jednak rzecz. Jak rozebrałem silnik to znalazłem w takich 2 miejscach(dziurkach) rdze. Cholernie to wszystko dziwne:D
Napiecie na tej płytce pas odpowiedzialnej własnie za wspomaganie wyszły takie:
Od czerwonego kabelka do czarnego jest 3.25v
Od czarnego do szarego jest 4.37v
W sprawnym silniku od czerwonego kabelka z kazdym innym jest 4.77v.
Miedzy czarnym a szarym jest 0v.
Wartosci sa zatem inne.
Zatem skoro i tutaj w pas jest cos nie tak i w kabelku do czujnika predkosci to znaczy ze to wszystko idzie od kontrolera.
Zastanawiam się jednak czy to ze jezdziłem na baterii 48v na oprogramowaniu pod 52v i w momencie kiedy odłaczyło zasilanie z powodu niskiego napiecia baterii mogło spowodowac ten problem.
Jakbym podpiał baterie z za duzym napieciem to wtedy tak ale tutaj?
I zdziwiła mnie jednak rzecz. Jak rozebrałem silnik to znalazłem w takich 2 miejscach(dziurkach) rdze. Cholernie to wszystko dziwne:D
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Ja bym spróbował podpiąć "zewnętrzne zasilanie ~4.5V, być może uda się "odratować" silnik bez zmiany sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Mozesz przyblizyc co masz na mysli i jak to wykonac?
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Do testu najprościej odłączyć "fizycznie" plus zasilania ze sterownika, zarówno od czujnika "speed" jak i z PAS'a, i podłączyć np baterię/zasilacz ~4.5V na masę ("-") i zasilanie ("+") czujnika i PAS. Jeżeli by się okazało że to działa wówczas trzeba by zrobić "własne" zasilanie "speed" i "PAS" bezpośrednio z baterii. A jaki masz poziom napięcia na manetkę i hamulce ?
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Ale jak raz to zadziała to znaczy ze pozniej juz bedzie dobrze czy cały czas musiałoby to chodzic z dodatkowym zasilaniem?
Z manetka i hamulcami nie wiem i szczerze mowiac nie wiem jak to sprawdzic.
Z manetka i hamulcami nie wiem i szczerze mowiac nie wiem jak to sprawdzic.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Jak to zadziała to znaczy że na pewno masz "walnięte" zasilanie ~4.5V w sterowniku. Dlatego pytałem o zasilanie na manetkę i hamulec, bo to jest zapewne to samo zasilanie. Jeżeli będzie OK na zewnętrznym zasilaniu, to być może odpadnie wymiana sterownika. Zasilanie manetki czy hamulca sprawdzisz we wtyczkach.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Aha czyli jak zasilanie bedzie ok to wtedy nie wymiana sterownika tylko np. konkretnych czujników tak?
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Nie, jeżeli z zewnętrznym zasilaniem będzie OK, to znaczy że sterownik ma "padnięte" zasilanie 4.5V, ale sprawne wejścia/czujniki "speed", "PAS", "manetka", dzięki czemu podanie prawidłowego napięcia na te elementy skutkuje prawidłowym działaniem sterownika. Dla pewności rozłącz wszystkie wtyczki/gniazda i zmierz napięcie 4.5V, może jakiś inny element np.manetka "zwiera" zasilanie.RadekBafangBBSHD pisze: ↑16 lis 2020, 13:45Aha czyli jak zasilanie bedzie ok to wtedy nie wymiana sterownika tylko np. konkretnych czujników tak?
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Wiesz co, zbyt to dla mnie skomplikowane. Kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać. Bede zmuszony to reklamowac i niech oni sie z tym meczą.tkoko pisze: ↑16 lis 2020, 13:00Do testu najprościej odłączyć "fizycznie" plus zasilania ze sterownika, zarówno od czujnika "speed" jak i z PAS'a, i podłączyć np baterię/zasilacz ~4.5V na masę ("-") i zasilanie ("+") czujnika i PAS. Jeżeli by się okazało że to działa wówczas trzeba by zrobić "własne" zasilanie "speed" i "PAS" bezpośrednio z baterii. A jaki masz poziom napięcia na manetkę i hamulce ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Jeżeli jest szansa na reklamację, to jest oczywistość. Problem w tym że "ingerowałeś", tak elektrycznie jak i mechanicznie w silnik stąd może być problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
No co Ty. W zaden sposob nie ingerowałem.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Powtórzę to co napisałem wcześniej, "Jeżeli jest szansa na reklamację, to jest oczywistość."
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Zacytuję:Thorn pisze: ↑15 lis 2020, 17:08To się tyczy BBS02 nie BBSHD, o którym tu jest mowa.tkoko pisze: ↑15 lis 2020, 13:01Tak ogólnie, to 52 volty w Bafangu jest/było dosyć zawodne w użytkowaniu, tym bardziej po podniesieniu prądu do 30A.
https://ebikechoices.com/pl/przegl%C4%8 ... optimize=1
"Wydaje się, że istnieje korelacja między awarią kontrolera a napięciem akumulatora (plus sposób jazdy rowerem). Nigdy nie miałem awarii sterownika na rowerze z akumulatorem 48v, ale miałem więcej niż 10 na BBS02 i być może 3 lub 4 na BBSHD.
Jest to wskaźnik awarii 17% dla 750w i 12% dla HD, który moim zdaniem jest niedopuszczalnie wysoki."
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Ogólnie odradza się 14s w BBS02 co jest opisane w tym dość starym tekscie, natomiast BBSHD i późniejsze G510 dają radę na 14s, co potwierdza sam Bafang wypuszczając nowsze wersje na 52V , za to ograniczone do 28A.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Skoro sam Bafang zmniejszył prąd/moc dla silnika 52V mimo że większa moc (i to tylko przy pełnej baterii) to tylko ~7%, to dla mnie jest jasne że silnik ma jednak problem ze zwiększonym prądem/mocą, tym bardziej że napięcie/moc baterii pod obciążeniem nigdy nie ma pełnej mocy (spadek napięcia).
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Sam Bafang zmniejszył prąd dla wersji 52V(28A), aby moc pozostała taka sama jak dla wersji 48V(30A). Dla mnie nie jest jasne, że silnik BBSHD ma problem z taką samą mocą uzyskaną z 13s lub 14s.tkoko pisze: ↑18 lis 2020, 21:41Skoro sam Bafang zmniejszył prąd/moc dla silnika 52V mimo że większa moc (i to tylko przy pełnej baterii) to tylko ~7%, to dla mnie jest jasne że silnik ma jednak problem ze zwiększonym prądem/mocą, tym bardziej że napięcie/moc baterii pod obciążeniem nigdy nie ma pełnej mocy (spadek napięcia).
Największym problemem jest sposób użytkowania silnika.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Sposób użytkowania silnika to zupełnie inna bajka, dotyczy to zresztą każdego sprzętu.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Ale to i tak nie sam silnik moze miec problemy bo on jest dostosowany rowniez do o wiele wiekszych mocy a sam sterownik. Sa juz jednak alternatywy na mocniejszy sterownik pod Bbshd.
A w silniku wystarczy sie zaopatrzyc w lepszej jakosci nylon gear jesli chcemy obciazac go wiekszym pradem jak 30A.
A w silniku wystarczy sie zaopatrzyc w lepszej jakosci nylon gear jesli chcemy obciazac go wiekszym pradem jak 30A.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
RadekBafangBBSHD pisze: ↑19 lis 2020, 1:13Ale to i tak nie sam silnik moze miec problemy bo on jest dostosowany rowniez do o wiele wiekszych mocy a sam sterownik. Sa juz jednak alternatywy na mocniejszy sterownik pod Bbshd.
A w silniku wystarczy sie zaopatrzyc w lepszej jakosci nylon gear jesli chcemy obciazac go wiekszym pradem jak 30A.
Sądzisz że specjaliści Bafanga nie wiedzą po co piszą na swoich silnikach 250 wat, 350 wat 1000 wat itd . Reklamacje im to szybko oznajmią.
Eksperymenty użytkowników rowerów, "poprawiające" fabryczne rozwiązania, często kończą się w taki sposób.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
W wątku o Bafangu BBSHD wklejenie zdjęcia tsdz2 z nie nasmarowanym lub błędnie nasmarowanym kołem zębatym to wiesz....
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
A jaka jest różnica między nylonowym kołem TSDZ2 a Bafanga poza "masywnością". O trwałości tego elementu i tak decydują siły występujące na zębach. Co do smarowania, przecież smar i to w dużej ilości widać nadal na zębatce.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
No tak przecież TSDZ2 generuje mega siły:-) Jaki ten smar był użyty? Zgadzał się z tym co kiedyś słusznie wkleiłeś o smarach? Co było przyczyną taką na 100%, zużycia tego elementu.
Mam napęd testowy z nalotem ok 5000km nie potrafię i chyba nie potrafiłbym doprowadzić do takiego stanu.
Znajdź proszę taki przypadek na temat BBSHD, bo tego wątek się tyczy, wklej chętnie zaznajomię się.
Mam napęd testowy z nalotem ok 5000km nie potrafię i chyba nie potrafiłbym doprowadzić do takiego stanu.
Znajdź proszę taki przypadek na temat BBSHD, bo tego wątek się tyczy, wklej chętnie zaznajomię się.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
A jakie mega siły generuje BBSHD
TSDZ2 750 wat, nominalnie 48V * 25A = 1200 wat
BBSHD 1000 wat, nominalnie 48V * 30A = 1440 wat
te 240 wat więcej w przypadku BBSHD to jest jakaś "mega siła" i ma jakieś poważne znaczenie. To jest moc którą nawet w moim wieku wygeneruję bez problemu w krótkim czasie ale z tą mocą nie wjadę na żadną górkę. Silnik BBSHD jest aż o 20%, lub zaledwie o 20% (jak kto woli) mocniejszy od TSDZ2, a wiec obciążenie nylonowej zębatki jest porównywalne.
-
- Forumowicz
- Posty: 250
- Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Kto dawał w TSDZ2 25A??
Nikt, nie wiem skąd te dane w powyższych obliczeniach.
Seryjnie TSDZ2 wychodzi na 15A i to z tensometrem.
OSF na 18A ustawiają.
Nikt, nie wiem skąd te dane w powyższych obliczeniach.
Seryjnie TSDZ2 wychodzi na 15A i to z tensometrem.
OSF na 18A ustawiają.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2020, 15:48 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 07 lis 2020, 0:39
Re: Bafang BBSHD - obnizone napiecie z kabla do czujnika prędkości
Dlatego jak napisałem jedyna rzecz z ruchomych czesci w Bbshd moze sie rozwalic nylon gear. Wystarczy dac jego lepsza wersje od luna cycle i nie bedzie wowczas zadnego problemu. Do tego zmodyfikowany sterownik albo w ogole zewnetrzny sterownik jak np Phaserunner i mozna wyciagac po 50/60A.