CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Hydrah
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 07 lis 2021, 23:26

CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Hydrah »

Witam, zastanawiam się nad zmianą ebike na mocniejszy i bardziej "monster" i chciałbym zmontować go na ramie Spark light z tym, że nie chcę już ciężkiego silnika w kole. Montował ktoś kiedyś cycka do takiej ramy? Jest to w ogóle konstrukcyjnie możliwe ze względu na ten wahacz w sparku który jest jakoś zamocowany od razu na suporcie? Widzę, ze w Falcon V3 zawieszenie jest zamocowane wyżej, tam chyba byłoby łatwiej go zamontować ale jest on chyba dużo cięższy niż spark light. Nigdy nie widziałem tych dwóch ram na żywo, ktoś może mi pomóc?
Dancos
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Dancos »

Nigdy bym nie pomyślał żeby wrzucić cyc x1 pro gen 2 do ramy typu falkon itp.
Największą jego zaletą jest to, że można go zamontować
w zwykłej ramie bardzo lekkiego Full, zbudować rower o masie do 25 kg spokojnie.
Otrzymujesz bardzo uniwersalną maszynę do jazdy rekreacyjnej po płaskim z bardzo świetnym czujnikiem nacisku. A jak dusza zapragnie to masz potwora 7, 2 KW który będzie próbował cię zabić.
Nadal wrzucisz na bagażnik dachowy i śmigasz po świecie.
Przemyśl decyzję.
Dancos
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Dancos »

Jeżeli ktoś jest w stanie po tym zdjęciu napisać co to za rama to poproszę 😀
Do tej ramy nie pasuje cyc
Obciera łańcuch o wachacz
[/img][/img]
Hydrah
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 07 lis 2021, 23:26

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Hydrah »

Dancos pisze:
08 lis 2021, 9:17
Nigdy bym nie pomyślał żeby wrzucić cyc x1 pro gen 2 do ramy typu falkon itp.
Największą jego zaletą jest to, że można go zamontować
w zwykłej ramie bardzo lekkiego Full, zbudować rower o masie do 25 kg spokojnie.
Otrzymujesz bardzo uniwersalną maszynę do jazdy rekreacyjnej po płaskim z bardzo świetnym czujnikiem nacisku. A jak dusza zapragnie to masz potwora 7, 2 KW który będzie próbował cię zabić.
Nadal wrzucisz na bagażnik dachowy i śmigasz po świecie.
Przemyśl decyzję.
Myślałem, że zamiast mxusa 3k taki cyc byłby nawet zbawieniem dla takiego sparka ze względu na brak 10 kilogramowego kamienia w kole. Sprzedawca cyca mi odpisał, ze nikt czegoś takiego według ich wiedzy nie robił jeszcze u nas a chyba nie chcę być testerem i potem spamować na grupach "wymienię cyca na qsa"

W takim razie chyba do sparka wsadzę po prostu mxusa 3k na 60V i 45A i tyle. Chciałbym 72V ale nie ma sterownika z serii KT na takie napięcie a bardzo mi na tym zależy bo jest prosty i tani wyświetlacz.
Jakbym chciał na 72V to chyba już bym musiał jakiegoś Kelly włożyć a wyświetlacz montować przez mPe a to kolejny tysiąc zł.
Dancos
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Dancos »

Jeżeli celujesz w cyc x1 pro gen 2 to przygotuj się na spore koszty.
Ja idę w tym kierunku po rundzie testowej lekkiego fulla z cycem.
Nie chce nic innego!!!!!!!

Cyc x1
Sterownik Asi bac 2000
Wyswietlacz na 72 v
7 tyś zł

Pobór prądu jes duży.
Będę celował w ogniwa samsung 40 t
Tanie nie są
Aku około 5 tyś na nowych ogniwach

Dobry lekki fulll to 10 tys

Trzeba liczyć 25 tyś

Nie wiem czego oczekujesz.


Ja potrzebuje rower który będzie rowerem, będę mógł wsadzić go na bagażnik dachowy i przetransportować w dowolne miejsce na globie, będzie świetnie wspomagał przy jeździe rekreacyjnej z fotelikiem dziecka a jak trzeba da mi tyle adrenaliny ile potrzebuje.
Testowałem i wiem że taka konfiguracja spełnia moje oczekiwania.
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Wojtek »

Kombinujecie z tymi CYC-ami jak koń pod górę. Swego czasu też miałem dość terlinek w tylnym kole i rozważałem po sprzedaży huba jakąś kombinację z bafangiem ultra czy właśnie CYC-em. I jak by nie liczyć, coś na porządnym zawiasie kosztuje. Jak ma być 180mm, to nie ma wuja, za całość wyjdzie dobrze ponad 20tys. A będzie to i tak dalej bardziej lub mniej udany przeszczep o niewiadomej wartości w razie chęci sprzedaży. Mi po namyśle wyszło, by ubrać się w LMX 64. Nie wiem jak teraz, ale dobry rok temu można było się dogadać co do kompletacji roweru - ja np. nie chciałem ichniej baterii 840Wh - zrobiłem swoją 1260Wh, miałem swojego RockShox-a, różne ehh. Całość wyszła w okolicy kwoty wspomnianej przez kolegę Dancos bez kombinacji, cudowania, piłowania, pasowania itd. Po co wyważać otwarte drzwi, jak jest sprawdzona, bezproblemowa konstrukcja po zbliżonych kosztach?
Dancos
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Dancos »

Wojtek pisze:
09 lis 2021, 17:32
Kombinujecie z tymi CYC-ami jak koń pod górę. Swego czasu też miałem dość terlinek w tylnym kole i rozważałem po sprzedaży huba jakąś kombinację z bafangiem ultra czy właśnie CYC-em. I jak by nie liczyć, coś na porządnym zawiasie kosztuje. Jak ma być 180mm, to nie ma wuja, za całość wyjdzie dobrze ponad 20tys. A będzie to i tak dalej bardziej lub mniej udany przeszczep o niewiadomej wartości w razie chęci sprzedaży. Mi po namyśle wyszło, by ubrać się w LMX 64. Nie wiem jak teraz, ale dobry rok temu można było się dogadać co do kompletacji roweru - ja np. nie chciałem ichniej baterii 840Wh - zrobiłem swoją 1260Wh, miałem swojego RockShox-a, różne ehh. Całość wyszła w okolicy kwoty wspomnianej przez kolegę Dancos bez kombinacji, cudowania, piłowania, pasowania itd. Po co wyważać otwarte drzwi, jak jest sprawdzona, bezproblemowa konstrukcja po zbliżonych kosztach?
Powiem tobie, że ja sam czasem nie wiem co chce :)
Napale się na coś i już
Ostatnio zmieniony 09 lis 2021, 18:15 przez Dancos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: pxl666 »

Wojtek pisze:
09 lis 2021, 17:32
Kombinujecie z tymi CYC-ami jak koń pod górę. Swego czasu też miałem dość terlinek w tylnym kole i rozważałem po sprzedaży huba jakąś kombinację z bafangiem ultra czy właśnie CYC-em. I jak by nie liczyć, coś na porządnym zawiasie kosztuje. Jak ma być 180mm, to nie ma wuja, za całość wyjdzie dobrze ponad 20tys. A będzie to i tak dalej bardziej lub mniej udany przeszczep o niewiadomej wartości w razie chęci sprzedaży. Mi po namyśle wyszło, by ubrać się w LMX 64. Nie wiem jak teraz, ale dobry rok temu można było się dogadać co do kompletacji roweru - ja np. nie chciałem ichniej baterii 840Wh - zrobiłem swoją 1260Wh, miałem swojego RockShox-a, różne ehh. Całość wyszła w okolicy kwoty wspomnianej przez kolegę Dancos bez kombinacji, cudowania, piłowania, pasowania itd. Po co wyważać otwarte drzwi, jak jest sprawdzona, bezproblemowa konstrukcja po zbliżonych kosztach?
podpytam - czemu nie surron ? za drogi czy za ciężki ?
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Wojtek »

Bo lubię się zmęczyć, bo nie jeździ jak rower, bo nie wygląda jak rower, bo nie waży tyle co rower, całkiem inny segment. W LMX-e mam to co ma każdy bike z napędem boscha czy yamahy plus bonusy w postaci: więcej baterii, więcej skoku zawiasu, więcej mocy. Nie jestem skazany na drogi serwis, silnik kupię na ali, baterię jaką chcę zgrzeję sam, ustawię parametry w sterowniku (osobno nacisk, osobno manetka albo można zrobić mix), pobiorę inną wersję oprogramowania, (tyle, że pod rygorem utraty gwarancji - oryginalne LMX-owe ogranicza pobór mocy z hailonga do 2,5kW /sterownik obsługuje do 10,9kW/ i obroty silnika do ~2900 zamiast dopuszczalnych 3200). Do tego, jak w Surronie zmieniając zębatkę silnika mogę zmieniać v-max vs moment na kole. A, i bym zapomniał ;), mam praktycznie bezgłośny i bezobsługowy napęd pasem.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: pxl666 »

Na tym wideo pokazują łańcuch ... silnik wygląda na duży. Faktycznie pobór prądu z bidonu to tak chyba na granicy ...? A jak tam wygląda sprawa z tensometrem ? Ktoś tym w pl handluje i serwisuje?

Ostatnio zmieniony 12 lis 2021, 13:10 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Wojtek »

Tensometr w typowym suporcie na kwadrat, bb100 bodajże. Wszystko masz na stronie lmxbikes.com. W Polsce nikt nie dileruje. Kupujesz bezpośrednio w sklepie internetowym producenta - obsługa, kontakt bez zarzutu.
Kiwago
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Kiwago »

Widzę że temat CYCa w Falconie nie tylko mnie interesuje. Od jakiegoś czasu właśnie chodzi mi po głowie pomysł wrzucenia CYC x1pro gen2 do ramy Falcon V2 (na razie mam tam suport tensometryczny i Mxusa 3k turbo). W Falconie V2 jest zwykły suport 68mm na gwint, także suport tensometryczny od CYC powinien się zmieścić. Ale - no właśnie nie wiadomo czy wahacz ramy nie będzie kolidował z mufami suportu, po drugie silnik będzie sterczał do dołu zmniejszając prześwit bo nie za bardzo da się go całkowicie równolegle ułożyć do ramy. No i jeszcze jest możliwa kolizja korb z ramą i wahaczem. Tu można spróbować rozwiązać problem korbami od TSDZ2. No i nie wiem jak będzie zachowywał się łańcuch przy pracującym wahaczu bo w Falconie V2 oś obrotu wahacza jest inna niż oś suportu. Pozbycie się kloca z tylnego koła i odchudzenie Falcona może być ciekawe, czy praktyczne to nie wiem. Ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że rama Falcona nie była robiona pod mida. Będzie to i tak dość ciężki rower co pewnie spowoduje szybkie zjechanie łańcucha, kasety/wolnobiegu i blatu. Natomiast cenowo nie znam aktualnych kosztów ale zastanawiam się czy Mxus 3k turbo + sterownik na 16S + MPe + suport tensometryczny + wyświetlacz 850c byłby dużo czy tylko trochę tańszy od zestawu CYC x1pro gen 2 z BAC 855. Mam CYCa w innym rowerze i jak się przekonam do dłubania, to spróbuję go przełożyć choć na próbę do Falcona z tym że aktualnie nie za bardzo mam kiedy to zrobić.
Edycja:
CYC do Falcona jednak nie za bardzo pasuje. Zamiast rozbierać drugi rower wydrukowałem szablon i poprzymierzałem go do Falcona. Problemem jest konstrukcja ramy a konkretnie skrzynka na akumulator. CYC musiałby być nachylony do dołu żeby linia łańcucha od silnika do blatu nie kolidowała z ramą. Wygląda to średnio, a przede wszystkim zmniejsza prześwit. Na zdjęciu macie dwie przymiarki szablonu , górna z narysowaną linią łańcucha kolidującą z ramą i dolna która pokazuje jak trzeba by odchylić silnik do dołu. Po prawej stronie jest CYC x1pro gen 2 w innym rowerze igdzie widać jak przebieg łańcuch od silnika do suportu. Dolne zdjęcie pokazuje jakby to wyglądało na Falconie. Blat na obydwu rowerach to 32T
Załączniki
CYCFalcon.jpg
cycfalcon1.jpg
Ostatnio zmieniony 17 lis 2021, 22:43 przez Kiwago, łącznie zmieniany 2 razy.
Dancos
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 04 sie 2021, 20:01

Re: CYC Motor w ramie typu Falcon/Spark

Post autor: Dancos »

Update
Cyc x1 nie pasuje do ramy bomber frame
Eleek pasuje bez problemu


Coraz bardziej zastanawiam się nad ramą typu Eleek z kołami od fata.
Jak sobie przypomnę jazdę cycem V Asi 2000 na zwykłym fullu, ogarna mnie strach 😀
Utrata życia jest bardzo prawdopodobna 😐
ODPOWIEDZ