CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Sprawa musiała być poważna bo przez tą zakładam wymuszoną zmianę ludzie czekają już ponad 3 miesiące na swoje silniki. cyc ma wszystko na stanie oprócz "mózgu" zestawu czyli kontrolera. Nikt normalny nie bawiłby się w takie obsuwy zwłaszcza że ludzie już anulują swoje zamówienia (i wcale się im nie dziwię bo sam chciałem olać ten ich x6 kontroler i kupić asi 855)

Irytujący jest ten brak transparentności. Gdyby odpisali szczerze o co chodzi to nie robiłbym rabanu. Zamiast tego walili ściemy że niby mają duuużo zamówień i nie mogą się wyrobić.

Przykład z 2023-03-17 ( a zamawiałem pierwszego marca)
Dear Atak,

Thanks for reaching out.

We are shipping out the previous orders. According to your order number, the part will be ready in around 3-4 weeks.

We are trying our best to speed up the process and will send you the pictures of parts for confirmation once ready.

Thanks for your patience.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

To ewidentnie coś jest nie tak i na pewno nie chodzi o problemy z samym sterownikiem, obstawiam raczej wydolność produkcyjną (mogę się mylić).
Swój zestaw Stealth z BAC855 zamówiłem we wrześniu 2021 a dostałem około lipca 2023, silnik z osprzętem dostałem wcześniej, a sterownik całkowicie osobno.
Jakiś przypadek, że teraz też są opóźnienia?
Nie sądzę😂
Nie zależało mi na czasie bo i tak składałem rower od zera, mimo wszystko to kawał czasu.
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Cyc motor udostępnia źródła do swojego sterownika. Z racji że jest tam VESC to może udałoby się uruchomić to na sterowniku który jest bardziej dostępny? I znikną może problemy z czekaniem na sterownik.
https://github.com/CYC-MOTOR
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

dareksad pisze:
28 kwie 2023, 8:29
To ewidentnie coś jest nie tak i na pewno nie chodzi o problemy z samym sterownikiem, obstawiam raczej wydolność produkcyjną (mogę się mylić).
Swój zestaw Stealth z BAC855 zamówiłem we wrześniu 2021 a dostałem około lipca 2023, silnik z osprzętem dostałem wcześniej, a sterownik całkowicie osobno.
Jakiś przypadek, że teraz też są opóźnienia?
Nie sądzę😂
Nie zależało mi na czasie bo i tak składałem rower od zera, mimo wszystko to kawał czasu.
Interesujące. Ja zamawiałem w połowie kwietnia 2022 i wszystko zostało wysłane już po dwóch tygodniach. Całość dotarła do mnie po następnych dwóch tygodniach od nadania paczki w HG.
(Tydzień się paczka kisiła na cle)

Ps. Nie pomyliły ci się lata? Lipiec 2023 ;)
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

maglo18 pisze:
28 kwie 2023, 8:56
Cyc motor udostępnia źródła do swojego sterownika. Z racji że jest tam VESC to może udałoby się uruchomić to na sterowniku który jest bardziej dostępny? I znikną może problemy z czekaniem na sterownik.
https://github.com/CYC-MOTOR
Ciekawe dlaczego nie da się podłączyć do ich kontrolera za pomocą aplikacji VESC tool. Niby widzi silnik,a potem odmawia podłączenia przez BT.
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Atak_Snajpera pisze:
28 kwie 2023, 11:43
maglo18 pisze:
28 kwie 2023, 8:56
Cyc motor udostępnia źródła do swojego sterownika. Z racji że jest tam VESC to może udałoby się uruchomić to na sterowniku który jest bardziej dostępny? I znikną może problemy z czekaniem na sterownik.
https://github.com/CYC-MOTOR
Ciekawe dlaczego nie da się podłączyć do ich kontrolera za pomocą aplikacji VESC tool. Niby widzi silnik,a potem odmawia podłączenia przez BT.
Mogę tylko zakładać że zrobili swoja komunikacje z wyświetlaczem która jest niekompatybilna z VESC tool lub zablokowali to w kodzie.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Ja pierdziele! Po dokładnie 3 miesiącach od zamówienia kontrolera X6 do STEALTH GEN1 wreszcie zajeli się moim zamówieniem z 01.03.2023.

Obrazek

Ps. Czy ja dobrze widzę że nową manetkę gazu jeszcze wyślą? To że potrzebny jest nowy czujnik prędkości to wiedziałem bo teraz antena blutooth jest w nim , a nie w kontrolerze jak w ASI BAC855.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

To na dole po lewej?
To mi wygląda na wyświetlacz SW102
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Żeby było taniej zamawiałem bez SW102 bo obecny 750c jest kompatybilny. Nawet w mailu mam napisane Display: None ,więc raczej to jest manetka. Możliwe również że coś im się pomieszało i zrobili zdjęcie bez uprzątniecia jakiegoś poprzedniego.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Spoko, jak by co to strata manetka z X6 działa bez problemu.
U mnie manetka na starym ASI BAC855 to była porażka, teraz jest petarda choć staram się głównie "korbić"
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Ta wiem. Jakoś to wszystko dziwnie działało z ASI. Wychylałeś manetkę na maksa i dopiero po ~2s była reakcja sinika.
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Opisze ktoś wrażenia po przejściu na nowy kontroler? Też mam odczucie że jakoś mozolnie działa ten ASI BAC 855.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

maglo18 pisze:
31 maja 2023, 21:31
Opisze ktoś wrażenia po przejściu na nowy kontroler? Też mam odczucie że jakoś mozolnie działa ten ASI BAC 855.
Jako że z ASI BAC855 przejechałem 420km, to nie mam za dużego doświadczenia.
Dla mnie na minus, to jego gabaryty.
ASI miał swoje miejsce w którym pasował idealnie a X6 to klocek z którym nie mam pomysłu co zrobić😡
X6 na pewno działa dla mnie lepiej, przede wszystkim nie odcina mocy jeżeli przekroczyły ustawioną wartość wspomagania.
Sama aplikacja nie ma za dużo ustawień a i tak można fajnie sobie ustawić jak silnik ma nas wspomagać (tak mi się wydaje).
W końcu manetka działa jak należy, bo z ASI to nieporozumienie.
U mnie padł też wyświetlacz 500c, więc dostałem nowy SW102.
Na początku nie byłem przekonany, jednak z biegiem czasu śmiało mogę powiedzieć, że to dobre przejście.
Edit:
Za cholerę nie mogę pojąć o co chodzi z tą mocą 3080W
Bateria ma 52V i 30A, w piku 35A
Niby przy pełnej baterii (58,8V) w piku będzie 2058W
Załączniki
IMG_20230531_214836.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: tkoko »

dareksad pisze:
31 maja 2023, 21:46
......
Za cholerę nie mogę pojąć o co chodzi z tą mocą 3080W
Bateria ma 52V i 30A, w piku 35A
Niby przy pełnej baterii (58,8V) w piku będzie 2058W
Są dwie możliwości .
1. w piku, przez ułamek sekundy, sterownik/bateria podaje prąd 55A, co przy "nominalnym" spadku napięcia aku do 56 V pod obciążeniem, daje magiczne 3080 wat.
2. jest to pomiar prądu międzyfazowego, gdzie przy 25 - 30 A z aku, jest 50 - 60 A prądu fazowego.
A tak swoją drogą, jakie te pomiary w praktyce mają znaczenie. Po kilku dłuższych przejazdach, bez patrzenia w wyświetlacz wiadomo na ile km starczy prądu.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

dareksad pisze:
31 maja 2023, 21:46
maglo18 pisze:
31 maja 2023, 21:31
Opisze ktoś wrażenia po przejściu na nowy kontroler? Też mam odczucie że jakoś mozolnie działa ten ASI BAC 855.
Jako że z ASI BAC855 przejechałem 420km, to nie mam za dużego doświadczenia.
Dla mnie na minus, to jego gabaryty.
ASI miał swoje miejsce w którym pasował idealnie a X6 to klocek z którym nie mam pomysłu co zrobić😡
X6 na pewno działa dla mnie lepiej, przede wszystkim nie odcina mocy jeżeli przekroczyły ustawioną wartość wspomagania.
Sama aplikacja nie ma za dużo ustawień a i tak można fajnie sobie ustawić jak silnik ma nas wspomagać (tak mi się wydaje).
W końcu manetka działa jak należy, bo z ASI to nieporozumienie.
U mnie padł też wyświetlacz 500c, więc dostałem nowy SW102.
Na początku nie byłem przekonany, jednak z biegiem czasu śmiało mogę powiedzieć, że to dobre przejście.
Edit:
Za cholerę nie mogę pojąć o co chodzi z tą mocą 3080W
Bateria ma 52V i 30A, w piku 35A
Niby przy pełnej baterii (58,8V) w piku będzie 2058W
A jak sobie ustawisz limit mocy w aplikacji na 1000W to również masz takie piki.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

W samej aplikacji widnieje maksymalna moc 2200W
Wartość 3080W pojawiła się tylko podczas jazdy na pełnej mocy, nie sprawdzałem na innych ustawieniach.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Tam gdzie masz LOW MID HIGH (POWER LEVEL) ustaw wszędzie na 1000W i zobacz czy ci znowu wyleci poza zakres.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »



Ma ktoś jakiś pomysł jak w razie czego zabezpieczyć akumulator przed uwaleniem akumulatora gdy dojdzie do zwarcia w kontrolerze.
Nie wiem, jakaś złączka XT90(female/male) z wbudowanym bezpiecznikiem?

EDIT: Coś znalazłem
https://www.electromotivemods.com/shop/ ... 90-to-xt90
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

W sumie to samemu można zrobić i chyba wyjdzie najtaniej, dobrać odpowiedni bezpiecznik i gotowe.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: 2kola »

https://allegro.pl/oferta/gniazdo-bezpi ... 9371233715

Wlutowujesz takie gniazdo i masz bezpiecznik.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

2kola pisze:
02 cze 2023, 19:41
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-bezpi ... 9371233715

Wlutowujesz takie gniazdo i masz bezpiecznik.
Napięcie maksymalne 32V? Ma to jakieś znaczenie w praktyce przy aku 48V?
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Volt to jedno, a ważniejszy chyba jest Amperaż.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: tkoko »

dareksad pisze:
02 cze 2023, 20:13
Volt to jedno, a ważniejszy chyba jest Amperaż.
Wbrew "logice" ważniejsze są volty. Bezpiecznik o zbyt niskim napięciu może nie gasić łuku elektrycznego, i mimo spalenia nadal będzie przewodzić prąd.
Są bezpieczniki samochodowe na 58 V, przykład;
https://www.tme.eu/pl/details/341733-58 ... gKtDfD_BwE
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

maglo18 pisze:
31 maja 2023, 21:31
Opisze ktoś wrażenia po przejściu na nowy kontroler? Też mam odczucie że jakoś mozolnie działa ten ASI BAC 855.
Teraz i ja mogę dorzucić moje 3 grosze bo już zamontowałem kontroler.

1) Silnik załącza się teraz faktycznie już po wykryciu nacisku bez wcześniejszego wykrycia ruchu korby. Mała rzecz ,a cieszy. Nie! W ASI to tak nie działało.
2) Co do jakości wspomagania to działa to właściciwie podobnie jak na odpowiednio ustawionym ASI.
Nie wiem czy dareksad też tak masz że trzeba wszystkie suwaki odpowiednio poprzestawiać na maxa w lewo/prawo aby zmniejszyć narowistość silnika?
Domyślne ustawienia znowu działają u mnie tragicznie.

Musiałem tak ustawić aby go trochę przymulić
Obrazek

Limity mocy wszędzie mam na 500W. A poziomy wspomagania ustawiłem odpowiednio LOW - 33% , MID - 67% , HIGH - 100%

Nawet z tymi ustawieniami jeżdzę max na 2 lub 3 (z 9) poziomie wspomagania.

3) Aplikacja jest jakaś zabugowana bo nie wylicza mi Human Power


Motor i Kontroler korzystają z danych z tego samego sensora bo wszystko jest dziwnie zsynchronizowane

ODO nie działa. Wartość Wh/km również. Czas również nie jest zliczany.

Mimo wszystko stara jednak miała więcej opcji dla ASI. Ta obecna to jakaś niedorobiona zabawka. Osobiście wolałbym coś bardziej surowego ale z kupą opcji dla nerdów.

Nie da się normalnie po ludzku wstukiwać wartości np. limitu mocy tylko trzeba używać tych scrollbarów. Jest to irytujące jak chcesz wszędzie mieć ładnie ustawione na równą wartość np 500W.

4) Stary wyświetlacz 750c działa bezproblemowo.

5) Magnes dołączony do nowego czujnika prędkości jest mocniejszy od poprzedniego. Załorzyłem ten nowy bo na starym musiałem mieć czujnik o 1mm od magnesu aby coś tam rejestrował!
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

@Atak_Snajpera
Nie przypominam sobie takiej sytuacji o której wspominasz, na pewno coś się dzieje z czujnikiem nacisku.
Raz na jakiś czas potrafi tak się "zmulić" po starcie systemu, że trzeba wyłączyć i włączyć ponownie.
Cholernie brakuje mi 5-ciu trybów wspomagania, trzy to jednak mało.
Co do samego startu z minimalnym naciskiem, to mi niestety nie odpowiada, jest to za bardzo czułe.
Czujnik wykrywa nacisk (bez pedałowania) podczas zajazdu, co powoduje załączenie wspomagania.
Dlatego moje ustawienia tak wyglądają i to mi na chwilę obecną odpowiada.
Załączniki
IMG_20230611_225055.jpg
IMG_20230611_225033.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Najlepsze jest to że wszystko działa tip-top. Czujnik nacisku ani razu nie zastrajkował u mnie. Tylko ta głupia aplikacja zawsze mi wyświetla zero.

Co do trybów wspomagania to masz dziwnie to ustawione bo w PEDAL ASSIST TORQUE LEVEL wszędzie masz tą samą wartość 100%. Ta wartość modyfikuje wewnętrznie defacto MOTOR ASSIST FACTOR najprawdopodobniej przez zwykłe mnożenie. Lepiej to zrozumieć jak te procenty przeskaluje się na zakres od 0 do 1.0.
Czyli jakbyś miał powiedzmy

LOW = 32% (0.32)
Mid = 40% (0.4)
High = 48% (0.48)

To wartość MOTOR ASSIST FACTOR wewnętrznie wygląć może tak
LOW = 0.32 (MOTOR ASSIST FACTOR*0.32)
Mid = 0.4 (MOTOR ASSIST FACTOR*0.4)
High = 0.48 (MOTOR ASSIST FACTOR*0.48)

Jak ustawisz wszędzie na 100% to MOTOR ASSIST FACTOR zawsze będzie konstant i silnik na każdym trybie będzie tak samo przyspieszać. Jedynym ogranicznikiem jest twardy limit mocy gdzie masz odpowiednio 100 , 450 , 2200.
Mogę się załorzyć że w praktyce nie ma żadnej różnicy czy wybierzesz poziom 2 czy 3 bo 450W limitu to i tak bardzo dużo. Ja jadąc prawie 40 km/h jestem nadal poniżej 400W.

Start bezkadencyjny działa agresywnie bo wszędzie masz te 100% dla każdego poziomu.

Ustaw sobie tak

Limity mocy wszędzie równo na 1000W lub 2200W. W praktyce nie ma to już znaczenia bo pedałując i tak się nawet do nich nie zbliżysz.

Procenty
LOW = 32%
Mid = 40%
High = 48%

Dzieki tej zmianie powinieś mieć 3 użyteczne poziomy dające wystarczającą różnice w jeździe.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Spoko, dzięki za info.
Zmieniłem tak jak napisałeś, sprawdzę po godz 23:00 w drodze do domu bo jestem w pracy😂
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
12 cze 2023, 19:28
Ustaw sobie tak

Limity mocy wszędzie równo na 1000W lub 2200W. W praktyce nie ma to już znaczenia bo pedałując i tak się nawet do nich nie zbliżysz.

Procenty
LOW = 32%
Mid = 40%
High = 48%

Dzieki tej zmianie powinieś mieć 3 użyteczne poziomy dające wystarczającą różnice w jeździe.
To jednak nie moja bajka, lubię czuć moment obrotowy i wróciłem do moich ustawień.
Mimo wszystko dzięki za podpowiedź😉👍
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

A tak na marginesie to możesz normalnie wpisywać te procenty czy tylko działa ci suwak? Niby jest napisane (Slide or Input For setting) ale jak klikam paluchem na polu z liczbą to nie pojawia się wirtualna klawiatura.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
13 cze 2023, 19:15
A tak na marginesie to możesz normalnie wpisywać te procenty czy tylko działa ci suwak? Niby jest napisane (Slide or Input For setting) ale jak klikam paluchem na polu z liczbą to nie pojawia się wirtualna klawiatura.
To niestety wszystkim nie działa.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Facepalm! Tę aplikację to naprawdę robiły jakieś muppety. Zamiast tak kombinować odblowaliby ten kontroler VESC. Za 4 baksy to już wolałbym VESC TOOL
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=pl&gl=US
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Też to widziałem.
Podejrzewam że zrobili swoją aplikację żeby ludzie nie płakali, że wydali tyle kasy na silnik i jeszcze muszą płacić za aplikacj, więc zrobili byle jaką za darmo.
Dostęp do innej byłby na pewno czymś fajnym.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

dareksad pisze:
13 cze 2023, 16:43
Atak_Snajpera pisze:
12 cze 2023, 19:28
Ustaw sobie tak

Limity mocy wszędzie równo na 1000W lub 2200W. W praktyce nie ma to już znaczenia bo pedałując i tak się nawet do nich nie zbliżysz.

Procenty
LOW = 32%
Mid = 40%
High = 48%

Dzieki tej zmianie powinieś mieć 3 użyteczne poziomy dające wystarczającą różnice w jeździe.
To jednak nie moja bajka, lubię czuć moment obrotowy i wróciłem do moich ustawień.
Mimo wszystko dzięki za podpowiedź😉👍
Lubisz czuć moment obrotowy? Tzn. lubisz bardziej rowerowe doznania czy na odwrót (tzn. efekt wyrywania siodełka)?
A propo liczby poziomów w SW102.
Masz coś takiego w opcjach?
https://endless-sphere.com/sphere/threa ... st-1755913

Nie rozumiem dlaczego CYC ograniczył ilość poziomów do tylko 3 skoro stary 750c wspiera wszystkie kombinacje 3,5,9 nawet z nowym kontrolerem X6.
Osobiście jeżdzę na 5 bo 9 to już przesada. Zwłaszcza jak ustawiłem limit wszędzie na 500W.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
16 cze 2023, 18:02
Lubisz czuć moment obrotowy? Tzn. lubisz bardziej rowerowe doznania czy na odwrót (tzn. efekt wyrywania siodełka)?
A propo liczby poziomów w SW102.
Masz coś takiego w opcjach?
https://endless-sphere.com/sphere/threa ... st-1755913

Nie rozumiem dlaczego CYC ograniczył ilość poziomów do tylko 3 skoro stary 750c wspiera wszystkie kombinacje 3,5,9 nawet z nowym kontrolerem X6.
Osobiście jeżdzę na 5 bo 9 to już przesada. Zwłaszcza jak ustawiłem limit wszędzie na 500W.
Tak, lubię czuć moment, przyspieszenie i szybką jazdę np po lesie.
To mi daje dużą frajdę z jazdy.
Doznania rowerowe też, tylko to wyłącznie jadąc w mieście.

Niestety w moim SW102 nie ma opcji wyboru ilości trybów, a szkoda😔 bo np 5 w zupełności by mi to wystarczyło.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Chociaż ten SW102 poprawnie wylicza ci średnie zużycie energii (Wh/km) i całkowite? Pytam bo aplikacja pokazuje mi jakieś bzdury na poziomie 2 Wh/km. Jak miałem jeszcze eggridera to miałem średnie zużycie na poziomie 7-8Wh/km.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
17 cze 2023, 12:07
Chociaż ten SW102 poprawnie wylicza ci średnie zużycie energii (Wh/km) i całkowite? Pytam bo aplikacja pokazuje mi jakieś bzdury na poziomie 2 Wh/km. Jak miałem jeszcze eggridera to miałem średnie zużycie na poziomie 7-8Wh/km.
Dopiero to sprawdziłem i niestety w aplikacji jest tak jak u Ciebie, czyli lipa.
Wyświetlacz raczej nie pokazuje dobrze bo maksymalna wartość jaką widziałem, to też 2Wh/km a to w przypadku mojej jazdy jest bardzo zaniżona wartość.
Zauważyłem jeszcze, że X6 na lepszą wydajność w porównaniu do BAC855.
Prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć z BAC855 na manetce, to max 50km/h
Na X6 jest to już 57km/h, a moc na wyświetlaczu wskazywała 2230W.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

To musi być ewidentny bug w ich kontrolerze (firmware) bo to samo jest również w CYC Photon.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

dareksad pisze:
11 cze 2023, 23:08
@Atak_Snajpera
Nie przypominam sobie takiej sytuacji o której wspominasz, na pewno coś się dzieje z czujnikiem nacisku.
Raz na jakiś czas potrafi tak się "zmulić" po starcie systemu, że trzeba wyłączyć i włączyć ponownie.
Cholernie brakuje mi 5-ciu trybów wspomagania, trzy to jednak mało.
Co do samego startu z minimalnym naciskiem, to mi niestety nie odpowiada, jest to za bardzo czułe.
Czujnik wykrywa nacisk (bez pedałowania) podczas zajazdu, co powoduje załączenie wspomagania.
Dlatego moje ustawienia tak wyglądają i to mi na chwilę obecną odpowiada.
A miałeś tak że podczas jazdy ci się "zmulił" czujnik nacisku?
Dzisiaj pierwszy raz czegoś takiego doświadczyłem.
Wracam sobie z pracy na standardowym ~250W wspomaganiu i nagle spada mi moc silnika do ~100W.
Czujnik nacisku ewidentnie zaczął wysyłać do kontrolera znacznie zaniżone odczyty z siły mojego pedałowania.
Wartości były tak niskie że nawet momentami silnik mi się wyłączał bo kontroler myślał że za słabo pedałuję.
Zatrzymuje się i robię standardowe OFF/ON. Zero poprawy. Przejechałem jakiś ~1km i nagle wszystko automagicznie samo wróciło do normy. Znowu miałem swoje standardowe ~250W wspomagania. Dziwne... Zrozumiałbym coś takiego zimą w -20C ale latem w 25C? Mam tylko nadzieję że to nie początek jakieś grubszej sprawy...
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

U mnie ten problem pojawia się bardzo rzadko i tylko po starcie systemu.
Bez zatrzymywania wyłączam i włączam ponownie i już działa prawidłowo.
Jak na razie to jedyna upierdliwa dolegliwość po zmianie na X6
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Ok. Wykrakałem. Czujnik nacisku RIP. Dzisiaj jak jechałem do roboty to już nie wstał. Zabawa w aplikacji i resetowanie ustawień do domyślnych nic nie dała. Dobrze że chociaż manetka gazu działa... Ja pierdziele ja to mam szczęście z tym cycem. Jak nie kontroler to teraz czujnik nacisku...
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
04 lip 2023, 16:57
Czujnik nacisku RIP...
I jak ma się sprawa z reklamacją?
U mnie przez chwilę też przestał działać, jakieś 5km.
Jak już ehh..mi wystraszyłem w lesie wstanie dziki, to pomyślałem o tym co napisałeś (manetka) i tak kolejne 10km wracałem do domu, bo jednak 26kg to nie mało.
W drodze okazało się, że padł akumulator (tak, nie zwróciłem na to uwagi)
Wróciłem i po naładowaniu, okazało się że czujnik normalnie zaczął działać, na szczęście, bo już miałem czarny scenariusz.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Cyc się wykpił bo stwierdzili że gwarancja jest tylko na rok. U mnie minęła gdzieś pod koniec kwietnia.
Pies im mordę lizał. Jutro zamawiam nowy ze strony fasterbikes.eu za 180 euro. Dlaczego od nich , a nie od cyca? Powód jest prosty. Chinczyki dają znowu tylko rok gwarancji , a sklep z Austrii prawilne 2 lata. Cenowo również wychodzi podobnie. U cyca z wysyłką wychodzi 150 dolarów. Jak się doliczy cło i VAT i czas wysyłki to całość traci sens.

Czujnik na sto procent jest dead bo w aplikacji nawet wartość kadencji mi lata jak szalona podczas postoju.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

A pytałeś w @POWERower?
Może mają na miejscu
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: pxl666 »

Atak_Snajpera pisze:
04 lip 2023, 16:57
Ok. Wykrakałem. Czujnik nacisku RIP.
będziesz to rozbierał z ciekawości jak jest zbudowany ?
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

pxl666 pisze:
13 lip 2023, 21:50
Atak_Snajpera pisze:
04 lip 2023, 16:57
Ok. Wykrakałem. Czujnik nacisku RIP.
będziesz to rozbierał z ciekawości jak jest zbudowany ?
A mnie interesuje która część padła, czy elektronika na osi, czy w samej mufie suportu?
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Ostatecznie wszystko padło. Element odpowiedzialny za nacisk , a potem element odpowiedzialny za mierzenie kadencji.

Najpierw padł czujnik nacisku bo w aplikacji kadencja była poprawnie odczytywana. Teraz jak już wspominałem nawet wartość kadencji sobie lata chaotycznie bez pedałowania.

Tam nie ma co rozbierać. Nawet nie chce tego niszczyć bo jak mi ten nowy padnie i wyśle go na gwarę to muszę mieć co włożyć aby pedałować ;)

Wybrałem fasterbikes.eu bo już u nich brałem eggridera i budzą większe zaufanie niż ten polski bez normalnej strony sklepowej.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: rezystor1990 »

Ja bym jeszcze nic nie rozbierał bo może się okazać że to nie problem czujnika nacisku a sterownika. Bo tak naprawdę nie wiadomo co jest przyczyną znamy tylko skutek.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Jakiś tydzień temu było tak


Tak teraz to wygląda
Mr Blue
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 30 lip 2023, 21:56

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Mr Blue »

Witajcie koledzy.
Przeczytałem cały temat i postanowiłem się przywitać. Zrobiłem to też w odpowiednim miejscu. Od roku jestem nieszczęśliwym posiadaczem cyc x1 stealth. Dzisiaj po pół roku dałem mu kolejną szansę. Zmieniłem ustawienia według zaleceń na stronie 1 i dalej jest źle. Spróbuję jeszcze jeden manewr. Na szczęście zdecydowałem się na fabrycznego eBike i mam banana na twarzy. Ale od początku.
Zamówiłem Cyca w zeszłym roku w polsce (mieszkam w UK) i dotarł do mnie w okolicach lipca. Na rowerze byłem 2x i padł sterownik BAC. W tym krótkim czasie miałem problemy z obydwoma czujnikami hamulcy. Jeden był wadliwy od początku, drugi przegrzał sie w lesie. Na gwarancji bezpośrednio u producenta zdecydowałem się na sterownik X6. Czekałem do grudnia. Ponieważ żonka miała poważne złąmanie ręki i nogi, za rower zabrałem się po kolejnych kilku tygodniach. Okazało się że sterownik BAC działa. Teraz mam dwa. Bawiłem się tym rowerkiem ze 2x na starym sterowniku, ale na wiosnę zdecydowałem się na używanego fabrycznego eBike. Dzisiaj zmieniłem ustawienia i dalej źle, ale dalej na BACu. Nie zamontowałem jeszcze X6, bo obniża on prześwit roweru. Niby kompatybilny ale nie do końca. Czuję się oszukany przez CYCa.

Mam trzy główne zarzuty:
- głośność (przy Bafangu BBS02 i fabrycznym eBiku słyszę otoczenie, przy CYCu silnik)
- trzeba 3-4 razy nacisnąć pedał zanim uruchomi się wspomaganie (fabryczny od razu działa a w Bafangu szybko sam to rozkminiłem), a to ważne na singlach.
- płacisz grubą kasę a dostajesz nieskonfigurowany produkt, który ma być księciem a jest woźnym (fabryczne eBiki działają od razu)

Planuje zmienić ustawienie "Pedal Sence Delay" z 1 na 0 (jest o tym na stronie 5). Może rozwiąze to problem opóźnienia uruchamiania wspomagania. Chcę wyczerpać temat sterownika BAC. Następnym krokiem będzie wymiana sterownika na niby kompatybilny X6, ale sterownik będzie zamontowany niżej i całe okablowanie ma inne długości więc będzie to jakby nowy projekt.

Swoje pytania zostawiam na później. Cieszę się, że znalazłem to forum. Byliście pomocni. Pozdrawiam
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

1) Zainstaluj x6!
2) wartości torque ustaw tak
Poziom 1 = 10%
Poziom 2 = 15%
Poziom 3 = 20%

3) limity mocy ustaw na tą samą wartość!
Poziom 1 = 1000W
Poziom 2 = 1000W
Poziom 3 = 1000W

4) w opcjach pedal assist ustaw tak
Torque sensitivity = 5
Power ramp time = 5
Motor assist factor = 1

5) Cadence start ustaw na enabled jeśli chcesz aby silnik załączał się już po zwykłym zakręceniu korby. Jak jest disabled to wymagany jest jeszcze nacisk. Osobiście wolę disabled że względów bezpieczeństwa.

Mi na powyższych ustawieniach wszystko działa cud ,miód i malina.

Na pierwszym poziomie mam zakres mocy do ~ 250W i
proporcjonalnie więcej na następnych. Mi to wystarcza.
ODPOWIEDZ