CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Moje ustawienia. Jak nie poszło to rób reset eggrider i ustaw jeszcze raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Skąd wziąłeś wartości dla:
Motor phase current
Battery current limit
Field weakening
Motor phase current
Battery current limit
Field weakening
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Motor phase current to pomyślałem aby nie przekroczyć amperażu mojej baterii.
Battery current limit to chyba z forum Bafang
Field weakening to na czuja ale to chyba nie ma znaczenia przy middrive.
Battery current limit to chyba z forum Bafang
Field weakening to na czuja ale to chyba nie ma znaczenia przy middrive.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Dobra już ogarnąłem. Zrobiłem jak mi doradzono w ich supporcie żeby najpierw wgrać najnowszy firmware ,który przy okazji zrobił mi reset ustawień do wartości domyślnych. Teraz już jest ok.
Obecnie mam takie ustawienia.
Battery limit ustawiłem na 100% bo taką wartość znalazłem w domyślnym pliku konfiguracyjnym jaki kiedyś przysłał mi support CYC'a.
Taka ciekawostka. Jak ustawię Motor Phase Current poniżej 30 (np.25) to silnik się dławi i nie chce się normalnie uruchomić. Na wyświetlaczu widzę przez moment parę watt mocy i potem zero i tak w kółko. Jak ustawię na 30 to jest ok.
Obecnie mam takie ustawienia.
Battery limit ustawiłem na 100% bo taką wartość znalazłem w domyślnym pliku konfiguracyjnym jaki kiedyś przysłał mi support CYC'a.
Taka ciekawostka. Jak ustawię Motor Phase Current poniżej 30 (np.25) to silnik się dławi i nie chce się normalnie uruchomić. Na wyświetlaczu widzę przez moment parę watt mocy i potem zero i tak w kółko. Jak ustawię na 30 to jest ok.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Takie extra info dla tych co planują zakup wyświetlacza eggrider. Jest jakiś sprzętowy bug w układzie blutooth ,który powoduje że nie można się podłaczyć poprzez apkę z wyświetlaczem gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej 20C. W piwnicy mam 21C i wszystko jest ok. Gdy potem pojechałem na wycieczkę i temperatura otoczenia wynosiła 18C to odrazu nie mogłem się ponownie połączyć. Wygląda na to że konfiguracja lub aktualizacja wyświetlacza jest możliwa tylko w ogrzewanym pomieszczeniu lub latem
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
maglo18 też zauważyłeś taką rozbieżność w skalowaniu asyst?
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Miałem tak na początku. Z tego co pamiętam wartości wspomagania musza być identyczne aby to się pokrywało. Dałem sobie spokój i używam ustawień z eggrider. Z mojeje obserwacji nie dobrze jest robić zmiany w aplikacji CYC jak masz eggider. Ja zapinam oryginalny wyświetlacz zapamiętuję zmiany nie dostępne w eggrider i dopiero odpalam nowy wyświetlacz.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Na wiosnę chyba zrobię sobie upgrade do nowego kontrolera (architektura VESC)
https://www.cycmotor.com/product-page/c ... pgrade-kit
Mam nadzieję że eggrider będzie już działać po aktualizacji firmware z tym kontrolerem bo totalnie odpada kupno kolejnego (trzeciego) wyświetlacza.
https://www.cycmotor.com/product-page/c ... pgrade-kit
Mam nadzieję że eggrider będzie już działać po aktualizacji firmware z tym kontrolerem bo totalnie odpada kupno kolejnego (trzeciego) wyświetlacza.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 05 gru 2020, 13:57
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
nad tym samym się zastanawiam, co da wymiana samego kontrolera ? Na pewno dostęp do nowej apki, ale pyzatym to chyba tyle.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Nie denerwuje was że silnik załącza się z "lagiem" jednego/ dwóch obrotów korby zamiast od razu jak w BOSCH'u? Nie denerwuje was że nie ma możliwości modyfikacji krzywej narastania mocy? Obecnie masz tylko linowy przyrost , a ja chcę coś bardziej wykrzywionego jak w firmowych silnikach.
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Mnie to niesamowicie denerwowało, da się to pewnie poprawić w ustawieniach ale to jest totalna porażka, że zestaw w cenie roweru jedzie jak gówno.
Dlatego pozbyłem się CYCa i kupiłem rower z boschem. Na mocy mi nie zależało, a w boschu wsiadam i jadę 100 razy płynniej. Nie muszę spędzać godzin na forach żeby czytać jak ustawić ten szajs żeby jechało jak trzeba.
Dlatego pozbyłem się CYCa i kupiłem rower z boschem. Na mocy mi nie zależało, a w boschu wsiadam i jadę 100 razy płynniej. Nie muszę spędzać godzin na forach żeby czytać jak ustawić ten szajs żeby jechało jak trzeba.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Z deszczu pod rynnę... Limit 25km/h i inne kwiatki jak kosmiczna cena nowego akumulatora. Ja za bidonowy 48v 25ah (1200Wh) na Samsung 21700-50E dałem 2500zł. (~2zł/Wh).Tu masz prawie dwa razy drożej za dużo mniej (~6zł/Wh). No i jeszcze kwestia kompatybilności...2kola pisze: ↑18 lis 2022, 19:34Mnie to niesamowicie denerwowało, da się to pewnie poprawić w ustawieniach ale to jest totalna porażka, że zestaw w cenie roweru jedzie jak gówno.
Dlatego pozbyłem się CYCa i kupiłem rower z boschem. Na mocy mi nie zależało, a w boschu wsiadam i jadę 100 razy płynniej. Nie muszę spędzać godzin na forach żeby czytać jak ustawić ten szajs żeby jechało jak trzeba.
https://sklepebike.pl/pl/p/BOSCH-bateri ... 2022-/3275
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Ja jestem mega zadowolony. Nie muszę nic kombinować ani przerabiać. Kupuję i jadę.Atak_Snajpera pisze: ↑18 lis 2022, 20:07Z deszczu pod rynnę... Limit 25km/h i inne kwiatki jak kosmiczna cena nowego akumulatora. Ja za bidonowy 48v 25ah (1200Wh) na Samsung 21700-50E dałem 2500zł. (~2zł/Wh).Tu masz prawie dwa razy drożej za dużo mniej (~6zł/Wh). No i jeszcze kwestia kompatybilności...
https://sklepebike.pl/pl/p/BOSCH-bateri ... 2022-/3275
Ja akurat kupiłem od kolegi w takiej dobrej cenie, że roweru na TSDZ2 nie złożyłbyś w tych pieniądzach
Co do limitu 25km/h to pierwszego dnia przełożyłem czujnik z ramy na korbę i mam w cenie 0zł NO LIMIT (a przekłamany prędkościomierz mi nie przeszkadza).
Na grupach FB ludzie sprzedają baterie 500Wh (sprawność baterii 95%) po 600zł czyli wychodzi 1,2zł/Wh. Więc na te oficjalne ceny nie ma co patrzeć. Tak samo na nowe elektryki ze sklepu z boschem. Rowery z boschem, shimano czy innym napędem są tak popularne, że można dostać fajną używkę za pół darmo.
Ja już na swojej zrobiłem około 2000km i mam zero spadek zasięgu, robię cały czas tą samą trasę i cały czas tak samo spadają mi kreski na wskaźniku baterii.
Wiadomo, CYC to inna liga jeśli chodzi o moc. Mi na mocy nie zależało tylko chciałem mieć super płynny napęd.
Żeby nie było, że zachwalam tylko bosch CX - to po jakimś czasie zaczęło mi trochę przeszkadzać, że bosch wspomaga do około 120 RPM korby. A ja bym się chciał rozkręcić do około 135RPM więc bosch wymusza na mnie wcześniejszą zmianę biegów.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Myślałem że masz nowy model. Tam myk z czujnikiem nie przejdzie. Np. Oprogramowanie takiego Brose wykrywa coś takiego i wyłącza wspomaganie po 500 obrotach korby. W Boschu z nowym firmware na 100% jest to samo. Oczywiście wszystko zostaje w logu więc mogą robić problem z gwarancją.
Ja tam wolę dopłacić te 1500zł i mieć kontroler ,który da mi to samo co ty masz teraz.
Ja tam wolę dopłacić te 1500zł i mieć kontroler ,który da mi to samo co ty masz teraz.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Trochę mi zeszło ustawić to abym był zadowolony. Może nie jest to markowy silnik ale teraz nie mogę złego słowa powiedzieć. Moim zdaniem to mało opisane są parametry do konfiguracji i mam wrażenie że producent skupił się na użytkownikach którzy korzystają z mocy 1500-2000 W. Jeżdżę najwięcej w górach. Proponuję przetestować moje ustawienia sprawdzić czy silnik szybciej reaguje. Pierwsze ustawienia to Speed regulator mode który dopiero w trybie Torque like a Bosh . Druga opcja Pedał sense delay nie zalecane ale u mnie na 0. Kolejna opcja to Pedalec initial torque, warto podnieść i zobaczyć czy nam pasuje. Jest to moment przy starcie wspomagania. Ostatnie to niskie czasy dla ramp PAS. Poziom mocy dla trybu normal 300W dla race to 600W ustawiony z Eggrider.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Aby poziomy z egridera pokrywały się z aplikacją cycowską trzeba tak dziwnie ustawić limity mocy w aplikacji eggrider.Atak_Snajpera pisze: ↑06 lis 2022, 13:08maglo18 też zauważyłeś taką rozbieżność w skalowaniu asyst?
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Ludzie tak narzekali że CYC jest głośny i takie tam. A mój po 1500 km tak teraz brzmi. I co to taka drama jest?
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Fajnie fajnie tylko nagraj to samo nie przy okolicach 150W a 700-1500W będzie delikatna różnica.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Kto normalny jeździ z takim wspomaganiem? Przy ~350-400W już i tak jadę 40km/h na luziku. Dwa. Silnik kręci się do 4000 rpm nawet w niskich prędkościach. Dużo głośniej nie będzie bo te 4000 rpm to jest twardy limit. Nigdy nie widziałem wartości powyżej 4k. Zawsze jest jakieś ~3900 rpm max.
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
To po co CYC żeby korzystać z 350-400W tyle mają fabryczne. Hałas bierze się z obciążenia a nie tylko z prędkości obrotowej silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Fabryczny nie ma aku 1200Wh. Fabryczny ma limit 25km/h. Fabryczny kosztuje grubo ponad 10k zł. Fabryczny ma plastikowe zębatki w silniku. Po co mi drugi rower w piwnicy? Naprawa CYC'a jest dużo prostsza dzięki modułowej budowie (kontroler osobno,silnik osobno)
Hałas jest ten sam nawet jak jadę 40 km/h.
Hałas jest ten sam nawet jak jadę 40 km/h.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Chyba mi kontroler zrobił kaput na dobre. Zajebiście!
Zaczeło się jakieś dwa tygodnie temu od tego że wyłączyło mi wspomaganie.
Migająca dioda na kontrolerze (Jedno mignięcie + 8 mignięć) sugerowała błąd POST static gating test (flash code 1,8)
https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=243
Wyświetlacz podaje błąd komunikacji z kontrolerem. Dioda na kontrolerze nie świeci w ogóle. Aplikacja CYC'owa nie wykrywa kontrolera. Jednym słowem umarł w butach. Już napisałem do CYC'owego supportu więc zobaczymy co wymyślą. Nie ździwię się jak skończy się na wymianie kontrolera na ten ich nowy na architekturze VESC. Jednak te informacje w necie o padających ASI BAC855 nie były przesadzone. Mój wytrzymał tylko 6 miesięcy (2000km).
Zaczeło się jakieś dwa tygodnie temu od tego że wyłączyło mi wspomaganie.
Migająca dioda na kontrolerze (Jedno mignięcie + 8 mignięć) sugerowała błąd POST static gating test (flash code 1,8)
https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=243
Odstawiłem rower na weekend i w poniedziałek już było ok. Teraz po świętach podłączam znowu akumulator i kaplica.bit 7: POST static gating test (flash code 1,8)
The phase voltage measurement is being pulled either to Vbatt or GND. It should be at half the Vbatt voltage when the FET’s are off. Check parameters “phase A voltage”, “phase B voltage”, “phase C voltage”. Limits are +/- 25% of half of Vbatt.
Wyświetlacz podaje błąd komunikacji z kontrolerem. Dioda na kontrolerze nie świeci w ogóle. Aplikacja CYC'owa nie wykrywa kontrolera. Jednym słowem umarł w butach. Już napisałem do CYC'owego supportu więc zobaczymy co wymyślą. Nie ździwię się jak skończy się na wymianie kontrolera na ten ich nowy na architekturze VESC. Jednak te informacje w necie o padających ASI BAC855 nie były przesadzone. Mój wytrzymał tylko 6 miesięcy (2000km).
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Odłącz całkowicie aku na co najmniej godzinę i spróbuj ponownie. Ważna jest ta godzina bez prądu na sterowniku.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Podłącz do tego wyświetlacz który dostałeś razem z silnikiem. Kiedyś miałem podobnie, wydawało mi się że Eggrider wysłał jakieś bzdury do kontrolera i je nadpisał.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Wczoraj podładowałem akumulator do 90% (53V) i ponownie podłączyłem. I o dziwo błąd komunikacji zniknął. Kontroler nadal dycha. Żeby nie było za dobrze to znowu pojawił się ten błąd z migająca diodą przy próbie aktywacji silnika poprzez np. manetkę. Dałem sobie spokój i poszedłem spać. Rano wstaje ,włączam i ..... Wszystko znowu działa! Silnik znowu się załącza ,a dioda na kontrolerze poprawnie świeci jednostajnie. Nic z tego nie rozumiem.
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Niestety problem pojawia się przy podłączonym aku do sterownika i jednoczesnym ładowaniu, miałem ten sam problem.
Kiedyś czytałem że to przez wyświetlacze, które w teorii obsługują aku do 52V a jak wiadomo w pełni naładowany ma 58,8V
Zmiana wyświetlacza na 750c całkowicie rozwiązuje problem.
Miganie diody ma swoje oznaczenie, jak znajdę screena z opisem to podeślę.
edit:
Tu masz opis błędów sterownika ASI
https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=243
Kiedyś czytałem że to przez wyświetlacze, które w teorii obsługują aku do 52V a jak wiadomo w pełni naładowany ma 58,8V
Zmiana wyświetlacza na 750c całkowicie rozwiązuje problem.
Miganie diody ma swoje oznaczenie, jak znajdę screena z opisem to podeślę.
edit:
Tu masz opis błędów sterownika ASI
https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=243
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Mój aku ma nominalnie 48V. 100% to 54.6V. Kody błedów znam. W końcu sam wkleiłem link do ich strony parę postów wyżej
Dziwi mnie to że tak automagicznie nagle wszystko znowu zaczeło działać. Rower nietykany, temperatura otoczenia stabilna 20C, wilgotność to samo. Rower wcześniej był suchutki jak pieprz wiec odpada odparowanie wilgoci. Dobrze że chociaż teraz działa bo w poniedziałek trza będzie znowu do roboty naginać.
Dziwi mnie to że tak automagicznie nagle wszystko znowu zaczeło działać. Rower nietykany, temperatura otoczenia stabilna 20C, wilgotność to samo. Rower wcześniej był suchutki jak pieprz wiec odpada odparowanie wilgoci. Dobrze że chociaż teraz działa bo w poniedziałek trza będzie znowu do roboty naginać.
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Faktycznie jest wyżej, choć mój problem wystąpił jakieś 2 miesiące temu.
Teraz to faktycznie jest już dziwne, bo byłem przekonany o za wysokim napięciu po ładowaniu.
U mnie też samo ustąpiło i to chyba jest najgorsze, bo nie wiadomo co było przyczyną.
Profilaktycznie ładuje aku po odpięciu od sterownika.
Teraz to faktycznie jest już dziwne, bo byłem przekonany o za wysokim napięciu po ładowaniu.
U mnie też samo ustąpiło i to chyba jest najgorsze, bo nie wiadomo co było przyczyną.
Profilaktycznie ładuje aku po odpięciu od sterownika.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Czy tobie również zdarzyło się że po zatrzymaniu np. na światłach i po ponownym ruszeniu straciłeś wspomaganie.
Wyczytałem z dokumentacji że POST static gating test jest właśnie wykonywany gdy silnik ma zerowe obroty
https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=176
Wyczytałem z dokumentacji że POST static gating test jest właśnie wykonywany gdy silnik ma zerowe obroty
https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=176
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Teraz jak o tym przeczytałem, to przypomniałem sobie o takiej sytuacji i to właśnie po krótkim postoju na przejeździe kolejowym.
Po przyjeździe do domu wyłączyłem i uruchomieniu na drugi dzień, już wszystko było ok.
Tak po za tym, to jestem mega zadowolony.
Po przyjeździe do domu wyłączyłem i uruchomieniu na drugi dzień, już wszystko było ok.
Tak po za tym, to jestem mega zadowolony.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Jak tak miałem za pierwszym razem. Dojechałem do skrzyżowania. I po ponownym ruszeniu zero wspomagania. Zatrzymałem się ponownie. Zrobiłem OFF/ON i już było ok. Niestety dwa dni później sytuacja się powtórzyła ale trik z wyłączeniem i włączeniem już nic nie dał. Dopiero jak rower sobie poleżał przez weekend to potem "odpalił". Co do działania cyca również jestem zadowolony. Muszę tylko rozkminić te anomalie.
Ps. Ale ładnie wyszedł ci ten rowerek. Prawie jak z fabryki Ile Wh udało ci się upakować w tym aku?
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Dzięki, aku na ogniwach Samsung 35E, 52V, 30A 1092Wh
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
WOW! Nie sądziłem że aż tyle udało ci się tam wcisnąć z tylnim amortyzatorem. Ja mam zwykły bidonik na SAMSUNG 21700-50E. Robię regularnie ponad 150 km.
https://mgvolt.pl/produkt/akumulator-bi ... h-21700-2/
https://mgvolt.pl/produkt/akumulator-bi ... h-21700-2/
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Jest dość spory zapas, teraz na pewno bym takiego nie robił.
Nie jeżdżę na dłuższe wypady i teraz całował bym coś w okolicy 500Wh na ogniwach 21700
Nie jeżdżę na dłuższe wypady i teraz całował bym coś w okolicy 500Wh na ogniwach 21700
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
A ja uważam że dobrze zrobiłeś. Po co marnować miejsce? Te parę kg wte czy wewte też nie zrobi różnicy. Po za tym taki akumulator dłużej ci posłuży bo nie będziesz musiał go ciągle ładować "pod korek". Ładowanie do 90% (4.1V) spowalnia proces degradacji 2x. Do 80% 3x ... Ja np. nie ładuję już do 100%. Staram się wcelować w max. 85-90%.
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Może i masz rację, jednak waga robi swoje (26kg) a za chwilę jeszcze wpadnie nowy (cięższy) amorek i waga jeszcze trochę wzrośnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Ja ostatnio zmieniłem baterię 10s4p na 10s1p żeby było lżej. Te 24 kg to sporo. Z drugiej strony zależy kto jak i gdzie użytkuje rower. Gratuluję pięknego spasowania silnika i bakterii.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
10s1p ? To ile teraz masz? 100Wh? I na ile ci to wystarcza? 15km? Nawet nie chcę pytać o voltage sag przy tylko 1p Po roku aku pewnie będzie na "kibel" przy takich obciążeniach na jedno ogniwo.
24kg to jest standard dla e-bika. Decathlonowy E-ST 520 z aku 400Wh waży 23kg.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Jak pisałem zależy kto jak używa roweru. Dla mnie rower ma być lekki. Myślę ze waga mojego wynosi koło 18 Kg z baterią. Co do zasięgu to nie narzekam, bateria na Samusng-ach 50e (176Wh) i wystarcza na 30 - 40 km na moich pagórkach. Silnika używam do wspomagania a nie do jazdy na nim .
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Jestem przekonany, że waga przekracza 20kg a przy takiej mocy to i tak żaden problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Jeden SAMSUNG 21700-50E waży 70g ( https://www.thunderheartreviews.com/201 ... r-not.html )maglo18 pisze: ↑02 sty 2023, 9:12Jak pisałem zależy kto jak używa roweru. Dla mnie rower ma być lekki. Myślę ze waga mojego wynosi koło 18 Kg z baterią. Co do zasięgu to nie narzekam, bateria na Samusng-ach 50e (176Wh) i wystarcza na 30 - 40 km na moich pagórkach. Silnika używam do wspomagania a nie do jazdy na nim .
Teraz masz 10s1p 70*10+300(BMS) = 1kg
Wcześniej miałeś 10s4p czyli 70*40+300(BMS) = 3.1kg
Zakładajac że będziesz męczył te ogniwa na maksa (co nie jest zalecane!) to przy 10A i 42V twoja maksymalna moc wspomagania będzie tylko 420W. Potem już będzie tylko gorzej wraz ze spadkiem napięcia. Osobiście uważam że nie jest to warte tych zaoszczędzonych 2kg.
Mój rower typu hardtail z akumulatorem bidonowy 48V 25Ah (1200Wh) waży 24kg i bez problemu sobie go wynoszę z piwnicy jedną ręką.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Przedstawiam tu swój punk widzenia i nie mam zamiaru nikogo przekonywać do niego. Mam już 2 baterie 10s4p i jedną 10s1p (myślałem więcej znaczy lepiej). Jeździ ze mną tylko ta ostatnia odkąd została zakupiona i w przyszłości na pewno wole mieć 3 pakiety małe niż jeden duży. Wspomaganie mam ustawione w trybie ECO max 300W i na tym trybie używam pakietu 10s1p średni prąd to 5-8A max koło 10A. Moim założeniem było mieć lekki rower elektryczny nie do noszenia ale po to aby zachował swoje właściwości zjazdowe czyli aby był zwinny i skoczny. Elektryfikacja służy głownie do długich podjazdów.
Co do wagi to roweru nigdy nie ważyłem. Biorąc dane techniczne to fabryczny rower 13,5kg plus silnik od cyc motor kolejne 4 kg plus 1 kg mała bateria co daje 18,5 kg.
Co do wagi to roweru nigdy nie ważyłem. Biorąc dane techniczne to fabryczny rower 13,5kg plus silnik od cyc motor kolejne 4 kg plus 1 kg mała bateria co daje 18,5 kg.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Wejdź na wagę bez roweru , a potem trzymając rower w rekach. Odejmij wartości i już będziesz wiedział ile waży twój rower faktycznie.maglo18 pisze: ↑02 sty 2023, 14:01Przedstawiam tu swój punk widzenia i nie mam zamiaru nikogo przekonywać do niego. Mam już 2 baterie 10s4p i jedną 10s1p (myślałem więcej znaczy lepiej). Jeździ ze mną tylko ta ostatnia odkąd została zakupiona i w przyszłości na pewno wole mieć 3 pakiety małe niż jeden duży. Wspomaganie mam ustawione w trybie ECO max 300W i na tym trybie używam pakietu 10s1p średni prąd to 5-8A max koło 10A. Moim założeniem było mieć lekki rower elektryczny nie do noszenia ale po to aby zachował swoje właściwości zjazdowe czyli aby był zwinny i skoczny. Elektryfikacja służy głownie do długich podjazdów.
Co do wagi to roweru nigdy nie ważyłem. Biorąc dane techniczne to fabryczny rower 13,5kg plus silnik od cyc motor kolejne 4 kg plus 1 kg mała bateria co daje 18,5 kg.
-
- Forumowicz
- Posty: 143
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Z wagą podaną przez producenta jest jeden problem, zawsze podaje wagę dla najmniejszego rozmiaru i nie zawsze się zgadza.
Do samego silnika musisz dodać pół kilo, bo cały zestaw waży ponad 4,5kg choć producent podaje w zaokrągleniu 4.5 kg.
Nie odbierz mnie źle bo nic mi do tego, waga z pewnością jest wyższa.
Co do małego aku to mam podobne przemyślenia, może nie aż taki mały (10s1p), na pewno coś bliżej 500-600Wh.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Nie odbieram niczego źle. Nawet jeśli będzie już ważył nawet 21 kg to i tak lepiej się jeździ niż z pakietem 2 kg cięższym. Wiem że producent podaję zawsze najniższą wagę i bez platform na dodatek. Mam jeszcze drugi komplet kół do zjazdów enduro i na nich będzie kolejny kilogram pewnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Długo się nie cieszyłem z działającego kontrolera. Znowu pojawił mi się błąd komunikacji z kontrolerem. Generalnie to dziwna sprawa. Rower miałem zaparkowany 8 godzin pod chmurką przy pracy. Trochę co prawda popadało ale system się odpalił bez zająknięcia i żadnych problemów przy powrocie do domu nie miałem. Odstawiam rower do piwnicy i wyłączam. Po chwili coś mnie tknęło aby jeszcze raz włączyć tak kontrolnie i .... Jebs komunikat błędu FF na eggriderze. Na prawdę nie ogarniam co się takiego stało w ciągu 5 sekund że znowu jest ten sam problem. Patrzę czy dioda na kontrolerze świeci i niby świeci ale w niestandardowy sposób bo drży(niestabilne napięcie?). Odpalam cycowową aplikacje i o dziwo widzi kontroler. Tylko że po podłączeniu wszystkie wartości są nadal na zero.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Właśnie jestem w robocie na nocce. W jedną stronę musiałem naginać bez wspomagania. Rower sobie teraz pięknie moknie w deszczu od paru godzin. Uruchamiam system i ... Znowu działa! WTF!? Wygląda na to że wilgoć działa zbawiennie na połączenia elektryczne w cycu (zaśniedziałe styki?). Generalnie to nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem po nawet największej letniej ulewie.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Powtórzę się. Sprawdź na CYC-owym wyświetlaczu czy jest to samo.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Chyba to efekt zwary przy wtyczce XT90 od akumulatora.
Od początku mam ją owinięta folią aby woda bezpośrednio nie chlapała i przez pół roku zdawało to egzamin. Dzisiaj jak wróciłem z pracy coś mi zaczęło śmierdzieć plastikiem. Patrzę a mi się zaczyna topić ta folia , którą owinełem wtyczkę. Dobrze że mam wyjmowalny akumulator bo byłoby nieciekawie! Teraz będę musiał otworzyć wtyczkę i zobaczyć co tam się dzieje ,a potem zamiast owijać poprostu chyba zaleję otwory przy przewodach jakimś klejem.
Od początku mam ją owinięta folią aby woda bezpośrednio nie chlapała i przez pół roku zdawało to egzamin. Dzisiaj jak wróciłem z pracy coś mi zaczęło śmierdzieć plastikiem. Patrzę a mi się zaczyna topić ta folia , którą owinełem wtyczkę. Dobrze że mam wyjmowalny akumulator bo byłoby nieciekawie! Teraz będę musiał otworzyć wtyczkę i zobaczyć co tam się dzieje ,a potem zamiast owijać poprostu chyba zaleję otwory przy przewodach jakimś klejem.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2023, 17:52 przez Atak_Snajpera, łącznie zmieniany 1 raz.