Nowa wersja silnika TSDZ2B

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
medyk81
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 04 sty 2022, 15:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: medyk81 »

szkuba pisze:
28 paź 2023, 11:58
No jeszcze kwestia czy włączony silnik robi jakaś różnicę?
Bez różnicy czy włączony czy nie. Wygląda na łożysko kierunkowe to większe. Pytanie tylko czy ono w kierunku gdzie ma puszczać nie stawia takiego oporu? Poza konkursem, ktoś wie może czy jest w handlu dostępne jakieś łożysko do wersji b? Tak jak Stieber w starej wersji?
Łożyska do tsdz2 (Stieber/NSK/SKF).
Wgrywam osf
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: SzczepanTG »

Panowie, po przejechaniu 2500km mam mały problem, który może ktoś z Was już przerobił.
Podczas jazdy losowo zdarza sie że silnik przestaje wspomagać, ale słyszę że silnik cały czas pracuje. Robiąc przerwę w pedałowaniu silnik sie wyłącza i po chwili silnik normalnie pracuje i jest wspomaganie, jakieś rady?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

stawiam na problem z lozyskiem igiełkowym w nylonie
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

SzczepanTG pisze:
10 lut 2024, 12:14
Panowie, po przejechaniu 2500km mam mały problem, który może ktoś z Was już przerobił.
Podczas jazdy losowo zdarza sie że silnik przestaje wspomagać, ale słyszę że silnik cały czas pracuje. Robiąc przerwę w pedałowaniu silnik sie wyłącza i po chwili silnik normalnie pracuje i jest wspomaganie, jakieś rady?
o kurka, wlasnie wszedłem na forum zadać to samo pytanie. Też pamiętam, ze czytalem juz nie raz o tej przypadlosci TSDZ aaale oczywiscie nie pamietam.

Wiec dołączam do pytania: czy ktos moze przypomniec co odpowiadalo za takie zachowanie silnika? Od siebie dodam ze u mnie to ma chyba spory zwiazek z wilgotnoscia: ostatnio jak jezdzilem w sniegu to zdarzalo sie od czasu do czasu. Dzis, w mega blocie i kaluzach koncowka trasy to juz prawie nie mialem wspomagania bo ciagle sie „slizgal”…
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

Łożysko igielkowe w nylonie . 30zl i wymienić
a wersji b chyba slizga łożysko w dużym kole
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

pxl666 pisze:
10 lut 2024, 17:25
Łożysko igielkowe w nylonie . 30zl i wymienić
a wersji b chyba slizga łożysko w dużym kole
wlaasnie, u mnie jest wersja B. A tam jak dobrze kojarze to to jeden element z główna przekladnia (?) niedobrze :(

Czas go chyba wziac na stol, rozebrac i zobaczyc co tam sie dzieje.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

no sam jestem ciekaw . jak zalała woda to faktycznie mogło przygnić i może ślizgać
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

pxl666 pisze:
10 lut 2024, 20:22
no sam jestem ciekaw . jak zalała woda to faktycznie mogło przygnić i może ślizgać
Pacjent już na stole. Woda tu była. W sumie nawet nadal jest.

Obrazek Obrazek

Korozja raczej powierzchowna ale po smarze zostały tylko resztki. Większość chyba wypłukana. została tylko jakaś brudna breja i resztki tego oryginalnego białego mazidła w zakamarkach.

Jakieś pomysły jak sie zabrać za czyszczenie tego? Ostatecznie jeśli pacjent umrze to trzeba będzie zamówić nową część ale z tego co patrzyłem to jakieś 300pln więc IMO warto spróbować.

Najlepiej byłoby to wyjąć (co w przypadku wymiany też będzie konieczne). Tu jest filmik jak to się robi https://www.youtube.com/watch?v=XIzVzBbAfgc ale oczywiście używają jakiegoś dedykowanego narzędzia za 100$ więc nie ma mowy. Robił to ktoś bez tego ustrojstwa?

Zdjąłem osłonkę z tego zewnętrznego łożyska:

Obrazek

Tu korozji nie widzę, ale smar (zakładam, że powinien tu być) jakiś taki rozwodniony się wydaje więc pewnie też woda...

Wracając do tematu próby czyszczenia tego: jakieś podpowiedzi? Psikać jakimś WD40 co niby czysci i wypiera wode, poszorować szczteczką, potem jakaś IPA, wysuszyć i na koniec smar? Wszelkie pomysły mile widziane.
Załączniki
IMG_7313.JPG
IMG_7312.JPG
IMG_7311.JPG
medyk81
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 04 sty 2022, 15:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: medyk81 »

Ja duże koło ściągałem bez dedykowanego ściągacza, warto spróbować. Ściągasz ten większy seger i próbujesz zdjąć. Potem możesz pokombinować z łożyskiem.
W tsdz2 bez b taki objaw miałem jak łożysko na niebieskim nylonie zaczęło się ślizgać/obracać w osadzeniu. W b tego nie ma, ale warto sprawdzić czy też się coś na sworzniu nie posypało.
Łożyska do tsdz2 (Stieber/NSK/SKF).
Wgrywam osf
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

zamiast smaru jest emulsja bo zaciągnął wilgoci . płyn do mycia silników I wypłukać dobrze a potem jakiś smar maszynowy np john deere https://images.app.goo.gl/mebPv2nwzYh4uEuy6
Badlook
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Badlook »

Co do czyszczenia takiego dziadostwa z smarem i wodą to polecam z grubsza wybrać to co się da szmatką i małym śrubokręcikiem z zakamarków, potem benzyna ekstrakcyjna (spokojnie nie niszczy plastików) i pędzelek, potem dobrze wydmuchać powietrzem najlepiej dać temu dobrze obeschnąć i na koniec smar ale nie zwykły, ja polecam Smar do elektronarzędzi Technicqll. Stosuję w silnikach swoich i u znajomych przy serwisie oraz do elektronarzędzi. Nie reaguje z żadnymi tworzywami i dobrze smaruje przekładnie typu metal/tworzywo, metal/metal. Z smarem nie przesadzać. Obudowę poskładać jak jest możliwość to na silikonie REINZOSIL Victor Reinz 70-31414-10. Odporny na smary, oleje i temperaturę a jak kiedyś trzeba rozebrać to nie trzyma jak głupi i spokojnie można go potem wyczyścić. Tyle co mogę doradzić z własnego drobnego doświadczenia :D
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Dziękuję Panowie za wszelkie rady. Napewno wykorzystam.

Element zdjęty:

Obrazek

Faktycznie nie potrzeba do zdjęcia żadnego narzędzia - wystarczyło dopasować i wkręcić śruby w 2 z 5 widocznych otworów (tak, żeby mieć za co chwycić) i pociągnąć (w sumie bez żadnej dodatkowej siły).

Co mnie teraz zastanawia to to, gdzie faktycznie powinien tab być smar a gdzie nie. Aktualnie jest wszędzie ale być może to przez to że z wodą rozchlapał się i dostał do każdego zakamarka...
Załączniki
IMG_7319.JPG
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

generalnie powinien być na zębach
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: szkuba »

No i na łożyskach, tylko uwaga sprzęgło jednokierunkowe nie jest łożyskiem. Z reguły pod sprzęgłem jest dodatkowy rząd kulek i faktycznie to jest dopiero łożysko toczne. Ale nie miałam tej akurat wersji w ręku. Wygląda że duze sprzęgło ma tylko sprzęgło bez łożyska pod spodem. Spotkałem się z opinią że sprzęgła się nie smaruje za wiele bo będzie się ślizgać.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

no podejrzewam że woda zrobiła ze smaru emulsję i wpłynęło to do sprzęgła i stąd uslizgi
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

szkuba pisze:
12 lut 2024, 15:21
Wygląda że duze sprzęgło ma tylko sprzęgło bez łożyska pod spodem. Spotkałem się z opinią że sprzęgła się nie smaruje za wiele bo będzie się ślizgać.
Czyli to z czego sciagnalem plastikowa oslone (zdjecie w ktoryms z poprzednich postow) to jest sprzeglo. I to jak rozumiem wyczyscic na ile to mozliwe, wysuszyc i tam nic nie aplikować?

Masz racje co do kulek z drugiej strony (jak sie obroci ten caly element to znowu jest ta oslonka i pod nia widac kulki.

Widok "od tyłu":
Załączniki
IMG_7323.JPG
Ostatnio zmieniony 12 lut 2024, 19:50 przez lukaszNArowerze, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

lukaszNArowerze pisze:
12 lut 2024, 17:27
szkuba pisze:
12 lut 2024, 15:21
Wygląda że duze sprzęgło ma tylko sprzęgło bez łożyska pod spodem. Spotkałem się z opinią że sprzęgła się nie smaruje za wiele bo będzie się ślizgać.
Czyli to z czego sciagnalem plastikowa oslone (zdjecie w ktoryms z poprzednich postow) to jest sprzeglo. I to jak rozumiem wyczyscic na ile to mozliwe, wysuszyc i tam nic nie aplikować?

Masz racje co do kulek z drugiej strony (jak sie obroci ten caly element to znowu jest ta oslonka i pod nia widac kulki.
ja bym zaryzykował odrobinę wd40 jako że lepiej jakoś to zabezpieczyć antykorozyjnie bo jak bieżnie chwyci rdza to będzie ameno
medyk81
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 04 sty 2022, 15:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: medyk81 »

Do takich sprzęgieł/łożysk kierunkowych najczęściej stosuje się smar silikonowy a właściwie to olej. W Castoramie kupisz. Typowy smar jest zbyt gęsty.
Łożyska do tsdz2 (Stieber/NSK/SKF).
Wgrywam osf
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Poczyszczone na ile się dało; na kulki łożysk nałożony nowy smar (na foto jeszcze przed tymi operacjami). Kolejny etap to czyszczenie zębatek + smar...
Załączniki
IMG_7325.JPG
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

ale czy nie oba te łożyska są sprzęgłami ?
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: szkuba »

Na to wygląda, jedynie pracują w różnych kierunkach. Każde z nich z jednej strony kulki z drugiej te elementy prostokątne (nie wiem jak to się fachowo nazywa - rozpieracze 🤔) .
Tak jak wspinał medyk81 w środku smarować olejem. Ja osobiście "uszczelniacze " smaruję smarem po wierzchu jedynie.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: szkuba »

lukaszNArowerze pisze:
12 lut 2024, 19:54
Poczyszczone na ile się dało; na kulki łożysk nałożony nowy smar (na foto jeszcze przed tymi operacjami). Kolejny etap to czyszczenie zębatek + smar...
Pod spodem tych kulek też jest sprzęgło jednokierunkowe tylko ono pracuje w drugą stronę
IMG_20240212_203407.jpg
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

to mówię wd40 jako zwilżacz i antykorozant ale raczej nie wpłynie negatywnie na uslizgi
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

pxl666 pisze:
12 lut 2024, 23:36
to mówię wd40 jako zwilżacz i antykorozant ale raczej nie wpłynie negatywnie na uslizgi
Dodany :) Zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie. W sumie wiele do stracenia nie ma.

Zastanawiam się jeszcze nad uszczelnieniem. Dodanie silikonu na tą uszczelkę "pokrywy" to oczywiście nie problem ale wydaje mi się, że generalnie woda raczej dostała się przez ten oring na środku niż przez uszczelkę pokrywy (uszczelka ładnie wystaje i była czysta a oring jest cały w syfie.

Ale tu chyba nie ma jakiegoś magicznego sposobu, żeby to lepiej uszczelnić...
Załączniki
Untitled.jpg
Badlook
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Badlook »

Wymiana oringa ewentualnie i tyle
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

niestety najlepiej unikać wody ... zwłaszcza karchera
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Myjką go nigdy nie myłem bo zasadniczo wiem czym to grozi nawet przy analogu. Delikatnym strumieniem a i owszem, glownie zeby splukac grube błoto. Natomiast problem mega nasilił się podczas ostatniej jazdy (czyli albo zaszkodziło mu błoto albo to pozostałość po poprzedniej - śnieg). Albo wszystko do spółki. Tak czy inaczej trochę szkoda bo spodobało mi się takie śnieżno-błotne taplanie się :) A nawet jeśli czyszczenie pomoże to nie wyobrażam sobie robić tego po każdej jeździe... Szkoda bo rower miał zostać właśnie tym "zimowym" (na górskie wycieczki przy lepszej pogodzie składam nowy na Bafangu m510 - mam nadzieje, że on będzie bardziej odporny na warunki).
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: SzczepanTG »

Powiedz mi poskładałeś już wszystko? Daj koniecznie znać co zrobiłeś i jakie są tego rezultaty 😉
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Silnik jest wlasciwie poskladany. Mialem jeszcze w planach wyjac go od drugiej strony (w sensie dostac sie do plastikowego czy tam nylonowego kolka) ale chlodzenie od ebikestuff ktore mam zalozone zaslania 2 sruby do odkrecenia samego silnika. Uznalem ze nie chce mi sie tego odklejac. Na stole sie kreci a co bedzie podczas jazdy to sie dopiero okaze. Ale potrzebuje jeszcze pewnie kilku dni zanim zrobie test bo skoro juz zdjalem silnik to uznalem ze warto wyczyscic wszystko i aktualnie rower jest w częściach ;) Ale napewno wroce z zakonczeniem historii :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

glownie bym zwrocil uwagę czy smar nie dostawał się do czujnika nacisku ale fabrycznego smaru nie jest tak dużo więc nie powinno być problemu
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: markkar »

lukaszNArowerze pisze:
15 lut 2024, 7:24
Silnik jest wlasciwie poskladany. Mialem jeszcze w planach wyjac go od drugiej strony (w sensie dostac sie do plastikowego czy tam nylonowego kolka) ale chlodzenie od ebikestuff ktore mam zalozone zaslania 2 sruby do odkrecenia samego silnika. Uznalem ze nie chce mi sie tego odklejac. ...
Chłodzenie sam montowałeś? Dałeś wkładkę na klej? Ogólnie zalecamy i jak sami montujemy używamy na wkładkę pasty aby właśnie nie było problemu z dostaniem się do zębatki.
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

pxl666 pisze:
15 lut 2024, 7:53
glownie bym zwrocil uwagę czy smar nie dostawał się do czujnika nacisku ale fabrycznego smaru nie jest tak dużo więc nie powinno być problemu
No coż, to wszystko w sumie zabawa i testy. Kupując TSDZ byłem po lekturze wielu forumowych wątków i obejrzałem chyba wszystkie filmiki z YT z tym związane. Można powiedzieć, że to był świadomy wybór. Zawsze mam ogromną satysfakcję z reanimowania różnych sprzętów więc liczę, że i tym razem się uda.

Silnik ma aktualnie równiutkie 799km przebiegu więc nie za dużo. Ale pewnie gdyby nie błotno-śnieżne przejażdżki to jeszcze by trochę przejechał, zanim musiałbym do niego zaglądać. Albo w drugą stronę - zaglądać tu regularnie. Jeśli "naprawa" się uda to może wdrożę ten scenariusz.

markkar pisze:
15 lut 2024, 7:57
Chłodzenie sam montowałeś? Dałeś wkładkę na klej? Ogólnie zalecamy i jak sami montujemy używamy na wkładkę pasty aby właśnie nie było problemu z dostaniem się do zębatki.
Tak, montowałem sam. W sumie nie pamiętam ale robiłem kropka w kropkę jak na filmiku instruktażowym więc jeśli była tam mowa o paście to jest położone na pastę. Więc w sumie wystarczyłoby tylko podważyć. Może jak mam to już na stole warto tam zerknąć... Zastanowię się jeszcze :)
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: szkuba »

Zerknąć warto, ja się spotkałem z sytuacją gdzie przez wałek od niebieskiego kółka w wersji A przedostawał się smar z dużej zębatki po drugiej stronie silnika :roll:
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Sprawdzone. Druga strona czysta (w sensie bez wody; wygląda tak jak wtedy kiedy był nowy i montowałem chłodzenie).
Załączniki
IMG_7347.JPG
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

ten smar wepchales na zęby ?
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Pytasz o te duze kolo? Tak powpychalem w zeby, uruchomilem silnik w trybie “walk”, ladnie sie rozprowadzil, poprawilem, potem zebralem nadmiar.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

ten na białym nylonie
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

nie, tego nie ruszalem.
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Update: rower jezdzi ;) Niestety braklo czasu na jakas konkretna przejazdzke wiec pelnego sukcesu narazie nie oglaszam.

Zrobilem tylko pare kolek przed garazem. Jesli idzie o silnik to wszystko wyglada ok. Moc jest: dałem rower na test znajomemu (moze nie byl to najlepszy pomysl bo slabo ogarnia korzystanie z przerzutek i nigdy nie jezdzil elektrykiem). Efekt to przejechane 200m i urwany łańcuch ;))

Z ostatecznym podsumowaniem wroce po jakiejs prawdziwej przejazdzce.
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: SzczepanTG »

Więc co rozebrałeś, wyczyściłeś, nasmarowałeś i silnik zyje jak by był nowy?
Proszę daj znać co i jak bo nie wiem czy zamawiać nowe koło zębate. Problem mam z brakiem czasu😞 każdy przypadek może być inny. No nic trzeba rozbierać
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Tak jak mówisz, problem może być u Ciebie gdzie indziej. Ale moim zdaniem i tak warto spróbować. Przebieg masz widziałem znacznie większy niż mój ale w sumie u mnie problem pojawiał się bardzo sporadycznie od dłuższego czasu a nasilił się po śnieżno-błotnych wyjazdach. Owszem, trochę zabawy jest ale jeśli chciałbyś wymienić całą część to zasadniczo kroki będą te same bo też będzie trzeba to rozkręcić, wyczyścić (obudowa) założyć nową część i nasmarować. Więc odpada jedynie krok z czyszczeniem samego elementu, o którym rozmawiamy. Ja silnik wyjąłem z ramy ale myślę, że spokojnie da się to zrobić na rowerze.

Wszystko dotyczy oczywiście TSDZ2B.

1. Zdejmujesz prawą korbę i odkręcasz pająka z zębatką.
2. Odkręcasz plastikową klapkę (tą, pod którą wchodzą kable do silnika).
3. Odkręcasz i zdejmujesz plastikową pokrywę głównego koła zębatego.
4. Zdejmujesz dużego segera przy ośce.
5. Teraz cały element jest już „wolny“. Żeby go wyjąć wkręciłem śruby w dwa przeciwległe otwory i po prostu za nie pociągnąłem. Jedna uwaga (szczególnie jeśli byś to robił na rowerze a nie na blacie): we wcięciu koła i ośki jest taki mały metalowy klin. U mnie to wypadło przy zdejmowaniu ale na szczęście przykleiło się do smaru na kole - dobrze, że gdzieś nie poleciało bo bym go zapewne nie zauważył.
6. W kolejnym kroku powycierałem wszystko szmatką, na ile się dało zebrałem całą maź zarówno z koła jak i z obudowy.
7. Co do sprzęgieł - tak jak było tu pisane - one są dwustronne - z jednej strony są te elementy blokujące (nie mam pojęcia jak to się nazywa) a z drugiej normalne kulki. Wszystko kryje się pod tymi żółtawymi zaślepkami. Po ich zdjęciu (zaślepek, uszczelniaczy, jak zwał tak zwał; trzymają się na małych wciskanych pinach, wystarczy delikatnie stopniowo podważać) znowu wszystko powycierałem. I tu kolejna uwaga: jeśli przecierasz szmatką tą część „sprzęgłową“ to zalecam delikatność i uwagę - tam są takie malutkie sprężynki, które mi kilka razy wyskoczyły podczas tego przecierania - łatwo przeoczyć i zgubić.
8. Od strony kulek napchałem smaru do łożysk, od strony tych elementów blokujących psiknąłem delikatnie WD-40.
9. Pozakładałem zaślepki, odtłuściłem wszystko z zewnątrz i założyłem element z powrotem na ośkę. Założyłem seger.
10. Nałożyłem smar na duże koło zębate (powpychałem w zęby, uruchomiłem silnik w trybie „pchania“ żeby się ładnie rozeszło, zebrałem nadmiar i powtórzyłem raz jeszcze).
11. Potem obudowa, pająk i gotowe.

Zastrzegam, że 100% pewności nie mam czy to pomogło bo trzeba przejechać pare km żeby mieć pewność.
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: SzczepanTG »

U mnie chwilowo też pomogło, zobaczymy na jak długo 😉
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

SzczepanTG pisze:
21 lut 2024, 20:10
U mnie chwilowo też pomogło, zobaczymy na jak długo 😉
A napotkales tez slady wody (maź zamiast smaru)?
lukaszNArowerze
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: lukaszNArowerze »

Zrobiłem dziś na szybko 10km. No i skłamałbym jakbym powiedział że jest idealnie: nadal zdarzyło mi się kilka uślizgów przy zmianie przełożeń. Ale generalnie działa (bo wcześniej nie działał już wcale). Narazie tak zostawię a jak problem się nasili to sprobuję jeszcze raz reanimacji (tym razem wrzuce wszystko do jakiejs kąpieli w ultradzwiekach moze…)
riDER
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 13 mar 2024, 17:28

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: riDER »

Cześć Panowie,

Czy jest ktoś z Warszawy, kto może mi pomóc z wgraniem OSF do TSDZ2B?
Gdzie szukać pomocy?
piotrby@op.pl
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 14 mar 2024, 1:56

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: piotrby@op.pl »

Ja na tym silniku mam przejechane ca 3kkm i też miałem problem z uślizgiwaniem się tego sprzęgła w kole zębatym. Raz w środku lasu sprzęgło rozłączyło się i nie chciało zaskoczyć przez około pół godz. (już prowadziłem rower i w perspektywie miałem blisko 20 km do chaty). Na szczęście i nie wiadomo z jakiego powodu (jazda była cały czas po suchym) sprzęgło samo z siebie zaskoczyło, pedały załapały i pojechałem do chaty. Po tym incydencie kupiłem i wymieniłem całe koło zębate (z tymi łożyskami jednokierunkowymi) na nowe. Było to przy przebiegu ca 2,8kkm. Problem na razie rozwiązany, jednak warto by rozkminić zasadę i warunki pracy tych łożysk jednokierunkowych na przyszłość. U mnie nie było śladów wody, ani też wyraźnych oznak zużycia. Być może nadmiar smaru na tych zapadkowych klockach, lub minimalne zużycie się tych zapadkowych klocków było przyczyną awarii.
Jeśli ktoś wie jaka jest trwałość takich łożysk? Czy zużycie takiego klocka o 0,1mm dyskwalifikuje łożysko? Czy na tych klockach powinien być jakiś smar? - jeśli tak to jaki? Czy może teklocki, aby lepiej blokować, powinny być odtłuszczone?

Chętnie posłucham kogoś mądrego w temacie.
medyk81
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 04 sty 2022, 15:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: medyk81 »

Osobiście uważam, że najlepszą opcją w temacie tsdz to wersja bez "b" gdzie mamy 1 łożysko kierunkowe na dużym kole, 2gie na niebieskim. U chińczyków zawsze słabo wychodzą łożyska a tu mamy jeszcze wersję bardziej pro :-).
W poprzedniej wersji można założyć kierunkowe KYK czy Stieber a na niebieskim kole INA HF1216. Niebieskie koło też o połowę tańsze od białego. W wersji b jesteśmy skazani na chinole.

Co do łożysk kierunkowych - z praktyki (wrzeciona na maszynach do cięcia zadrukowanej wstęgi) wiem, że smar na elementach "klocków" bardziej przeszkadza niż pomaga. Myjemy takie elementy i smarujemy np. olejem wazelinowym.

U siebie jeszcze tematu nie przerabiałem, ale na razie nalatałem coś koło 1k po ścieżkach rowerowych. W ver bez b Stiebera już montowałem i lata to do dziś.
Łożyska do tsdz2 (Stieber/NSK/SKF).
Wgrywam osf
Robi68
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Robi68 »

Potrzebuję pomocy. Założyłem dziś na próbę TSDZ2B do Kellysa i zauważyłem głośną pracę, której wcześniej nie było w poprzednim rowerze. Nie rozbierałem nigdy silnika jeszcze i nie czy zauważę nieprawidłowości po otworzeniu. Coś ewidentnie ociera. Czy ktoś z doświadczeniem jest w stanie na podstawie filmu (w 3 sek pojawia się) postawić wstępną diagnozę i nakierować mnie na problem? Jak jadę pod górke to wydaje się że przycicha problem.
[media]https://1drv.ms/v/s!AtSQt5mc4K4e_Hqxblv ... 4?e=QqNgse[/media]
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

wsadz to na yt bo nie zamierzam konta zakładać
Awatar użytkownika
RadQ
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
Lokalizacja: Miasto grzejników

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: RadQ »

pxl666 pisze:
25 kwie 2024, 20:15
wsadz to na yt bo nie zamierzam konta zakładać
Filmik odpala normalnie po kliknięciu w link bez żadnego zakładania konta a przynajmniej tak jest na kompie ;)
ODPOWIEDZ