BBSHD/BBS02B oprogramowanie OpenSource max 33A

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chudybws
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

BBSHD/BBS02B oprogramowanie OpenSource max 33A

Post autor: chudybws »

NIE PONOSZĘ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA USZKODZENIA POWSTAŁE W SKUTEK WGRYWANIA ANI UŻYTKOWANIA TEGO OPROGRAMOWANIA - WSZYSTKO ROBISZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!

Temat na naszym forum chyba nie był poruszany a w połowie zeszłego roku jeden z użytkowników GitHuba podzielił się swoją wersją oprogramowania dla silników Bafang BBSHD/BBS02B które pozwala na zmianę fabrycznych ustawień w większym zakresie niż oficjalny program BafangConfigTool.

W przypadku Baganga BBSHD kupionego na 52V maksymalny prąd jest ustawiony na 28A i nie da się tego zmienić przynajmniej w nowszych egzemplarzach. Wcześniej chyba sprzedawali z ustawieniem 30A jak w wersji 48V.
Dzięki wgraniu nieoficjalnego oprogramowanie można ustawić max 33A i napięcia do 63V (tyle jest w stanie wytrzymać elektronika) więc teoretycznie otwiera to drogę dla używania pakietów 15S.
Dolny próg odcięcia napięcia też można znacznie zmniejszyć i używać nietypowych pakietów 12S.
Jest też możliwość pokazywania temperatury sterownika podczas używania Walk Mode- zamiast prędkości pokazuje się temperatura.
Opcja stworzenia dwóch profili ustawień np: Street i Offroad i przełączanie z poziomu wyświetlacza poprzez odpowiednią kombinację klawiszy.

Osobiście od ~2msc używam wersji oprogramowania 1.26 w BBSHD z max prądem 33A, po zmianie aby sterownik brał odczyt tylko z czujnika temperatury sterownika nie widzę problemów z użytkownikiem. Przy początkowym ustawieniu danych z obu czujników (silnik i sterownik) po kilkuset metrach jazdy na pełnej mocy wyskakiwał error zbyt wysokiej temperatury ale zakładam że jest to błąd oprogramowania/błędy odczyt czujnika. Podobny przypadek opisywał jeden z użytkowników na Endless.
W BBS02B od wczoraj też mam wgrane te oprogramowanie w najnowszej wersji tj. 1.3.1 i nastawie 25A(w tym silniku nie zaleca się ustawiać większego prądu bo jest konstrukcyjnie nieprzystosowany do mocy które znosi BBSHD). Ale osobiście jeszcze nie jeździłem, na razie narzeczona zrobiła nim dzisiaj 125km na wspomaganiu 11A.

Link do tematu autora oprogramowania na GitHubie: https://github.com/danielnilsson9/bbs-fw
Link do wątku o tej modyfikacji na Endless: https://endless-sphere.com/sphere/threa ... er.117092/

Mój pomiar miernikiem cęgowym prądu z baterii podczas podjazdu pod wiadukt na pełnej mocy i jeździe na manetce:
Obrazek

NIE PONOSZĘ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA USZKODZENIA POWSTAŁE W SKUTEK WGRYWANIA ANI UŻYTKOWANIA TEGO OPROGRAMOWANIA - WSZYSTKO ROBISZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!
ODPOWIEDZ