Full i problem z bafangiem

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Mantis
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 lip 2023, 19:57

Full i problem z bafangiem

Post autor: Mantis »

Hej, w jednym z filmów Taby z serii Pokaż mi swojego elektryka, poruszona była kwestia jakoby bafang zamontowany w rowerze full przerywał na nierównościach bo rama się ugina na tylnym amortyzatorze i silnik to jakoś źle odczytuje i odcina zasilania pomimo pedałowania. Spotkał się ktoś z czymś takim?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full i problem z bafangiem

Post autor: tkoko »

Mantis pisze:
04 sie 2023, 15:10
Hej, w jednym z filmów Taby z serii Pokaż mi swojego elektryka, poruszona była kwestia jakoby bafang zamontowany w rowerze full przerywał na nierównościach bo rama się ugina na tylnym amortyzatorze i silnik to jakoś źle odczytuje i odcina zasilania pomimo pedałowania. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Jak mniemam pytanie dotyczy BBSxx (MID), ale ogólnie każdy sterownik/silnik może przerywać wspomaganie na wybojach, hopkach, krawężnikach, i nie ma to raczej związku z "uginaniem się ramy", ale z zaburzeniem obrotów korby/PAS'a, oraz z chwilowym wzrostem obciążenia/mocy sterownika i zadziałaniem "zabezpieczeń przeciążeniowych".
Mantis
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 lip 2023, 19:57

Re: Full i problem z bafangiem

Post autor: Mantis »

Tak, bodajże BBS02. Autor nagrania twierdził że tak utrudniało mu to jazdę że zmienił silnik na tsdz i problem znikł bo tam działa czujnik nacisku w przeciwieństwie do bafanga. Zastanawiam się czy to był problem tego pojedynczego silnika czy ogólnie bafang na fullu tak ma bo właśnie nabyłem fulla i się zastanawiam czy będzie to rzeczywiście problem. Link do filmu

Minuta :18:50. Dzięki
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full i problem z bafangiem

Post autor: tkoko »

Mantis pisze:
04 sie 2023, 16:41
Tak, bodajże BBS02. Autor nagrania twierdził że tak utrudniało mu to jazdę że zmienił silnik na tsdz i problem znikł bo tam działa czujnik nacisku w przeciwieństwie do bafanga. Zastanawiam się czy to był problem tego pojedynczego silnika czy ogólnie bafang na fullu tak ma bo właśnie nabyłem fulla i się zastanawiam czy będzie to rzeczywiście problem.
Tak jak napisałem wcześniej;
tkoko pisze:
04 sie 2023, 15:59
...... ogólnie każdy sterownik/silnik może przerywać wspomaganie na wybojach, hopkach, krawężnikach, i nie ma to raczej związku z "uginaniem się ramy", ale z zaburzeniem obrotów korby/PAS'a, oraz z chwilowym wzrostem obciążenia/mocy sterownika i zadziałaniem "zabezpieczeń przeciążeniowych".
Ten problem dotyczy nawet "sztywnych" ram, w zależności od sterownika w mniejszym lub większym stopniu. Jeżdżę na klonie Bafang'a, czyli Yoch'u 500 wat

viewtopic.php?p=66403#p66403
viewtopic.php?p=70584#p70584

i nie mam z tym większego problemu. Niemniej jednak, przy 70-siątce na karku, jest to jazda turystyczna/rekreacyjna, a ponadto na mocach niższych niż maksymalne 500 (1000) wat, i tu problem jest minimalny (choć się zdarza). Na maksymalnej mocy i stromym podjeździe będzie/jest bardziej prawdopodobne "zrywanie" wspomagania. To czy będzie problem ze "zrywaniem" wspomagania czy nie, zależeć będzie od stylu/agresywności jazdy.
Mantis
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 lip 2023, 19:57

Re: Full i problem z bafangiem

Post autor: Mantis »

Dzięki za pomoc :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Full i problem z bafangiem

Post autor: tkoko »

Tu masz podobny przykład sprzed 4 lat w przypadku sztywnej ramy (składak z HUB'em).

viewtopic.php?p=37993#p37993

to jest przypadłość PAS'a "obrotowego".
Załączniki
Mix OK3a.jpg
Pirat
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 20 kwie 2020, 15:15

Re: Full i problem z bafangiem

Post autor: Pirat »

A to nie czasem przyczyną był czujnik zmiany biegów? Mam fulla z bbshd I kiedy miałem u siebie ten czujnik to na każdej nierówności rozłączało mi właśnie silnik, po zdemontowaniu wszystko wróciło do normy. Możliwe, że zamo towany był w nieodpowiednim miejscu.
ODPOWIEDZ