silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
ozzik
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 14 cze 2019, 10:46

silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: ozzik »

Dzień dobry. Jestem tu nowy choć 6 lat temu udało mi się zrobić konwersję . Poszukuję rozwiązania do roweru żony "Electra" , który ma hamulec tzw kontrę lub inaczej Torpedo w tylnym kole . Chciałbym jej rower przerobić i zamontować silnik. żeby nie rozwalać za bardzo roweru więc pierwsza myśl to żeby to był silnik centralny. Kiedyś były takie silniki TSDZ ale słyszałem że bardzo awaryjne i na ta chwilę ich nie ma . Czy ktoś mógłby mi polecić jakieś rozwiązanie ?. Nie zależy mi na wodotryskach a na zwykłym wspomaganiu z obowiązkową manetką
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: zielony71 »

Najłatwiej będzie dać silnik w przednie koło. Wtedy z tyłu hamulec zostaje tak jak był i nic nie trzeba mieszać.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Robi68
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: Robi68 »

Dokładnie popieram silnik w przednie koło. Najprostsze, najtańsze rozwiązanie a bardzo satysfakcjonujące do normalnej jazdy. Wole poruszać się po mieście, ulicach, ścieżkach takim rowerem niż TSDZ2. Manetka swoje robi:) a i mocy wydaje się więcej niż w TSDZ2.
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: markkar »

ozzik pisze:
28 sie 2023, 14:39
Dzień dobry. Jestem tu nowy choć 6 lat temu udało mi się zrobić konwersję . Poszukuję rozwiązania do roweru żony "Electra" , który ma hamulec tzw kontrę lub inaczej Torpedo w tylnym kole . Chciałbym jej rower przerobić i zamontować silnik. żeby nie rozwalać za bardzo roweru więc pierwsza myśl to żeby to był silnik centralny. Kiedyś były takie silniki TSDZ ale słyszałem że bardzo awaryjne i na ta chwilę ich nie ma . Czy ktoś mógłby mi polecić jakieś rozwiązanie ?. Nie zależy mi na wodotryskach a na zwykłym wspomaganiu z obowiązkową manetką
https://www.pswpower.com/products/europ ... unction-21

Co prawda bez manetki ale jak się uprzesz to wstawisz.
A z awaryjnością to powtarzanie legend, jak używa się zgodnie z możliwościami to będzie służył.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 3000
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: tas »

No to popatrz na forum ile jest postów z awaryjnością TSDZ mimo, że to jakiś nieduży procent napędów, a ile jest z awariami zestawów w kole ;)
Ja na sklepie mam TSDZ i to w wersji słabej, 500W i mają te napędy ponad 20% awaryjność w skali roku, napędy w kole mają poniżej 1%. Przepaść :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: tkoko »

tas pisze:
29 sie 2023, 8:17
No to popatrz na forum ile jest postów z awaryjnością TSDZ mimo, że to jakiś nieduży procent napędów, a ile jest z awariami zestawów w kole ;)
słowo klucz Markkara
markkar pisze:
28 sie 2023, 17:01
........, jak używa się zgodnie z możliwościami to będzie służył.
silnik jest dla ;
ozzik pisze:
28 sie 2023, 14:39
........ Poszukuję rozwiązania do roweru żony....
Jeżeli żona nie jest przyszłą Włoszczowską, tylko jak mniemam, "spokojna/miejską" użytkowniczką roweru, to propozycja Markkara TSDZ2, 350 wat, jest w mojej ocenie sensowna/najprostsza, i nie sądzę że bardziej awaryjna od innych silników, ale wybór należy do użytkowników.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: zielony71 »

Nie widziałem tego roweru na oczy, ale przypuszczam, że skoro ma hamulec w piaście to nie ma tam przerzutek. Jak to się ma do "spokojnej" eksploatacji TSDZ? Bo ja mam wrażenie, że będzie on bez przerwy przeciążany?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: markkar »

tas pisze:
29 sie 2023, 8:17
No to popatrz na forum ile jest postów z awaryjnością TSDZ mimo, że to jakiś nieduży procent napędów, a ile jest z awariami zestawów w kole ;)
Ja na sklepie mam TSDZ i to w wersji słabej, 500W i mają te napędy ponad 20% awaryjność w skali roku, napędy w kole mają poniżej 1%. Przepaść :)
A dla mnie przepaść to jeżdżenie na manetce czy samym pasie, bez czujnika nacisku i z kowadłem w kole.
To że silnik w kole jest mniej awaryjny to chyba zrozumiałe, tam jedynie łożysko może się popsuć, wspomnę jeszcze że kilka lat temu pokazywałeś na youtube i zalecałeś wstawić czujnik odcięcia w huba bo większość ich nie miała. To te popalone silniki, bez odcięcia, używane niezgodnie z parametrami policzyłeś do 1%?
Jeżeli tsdz2 używa się zgodnie z możliwościami, nie licząc na cud fizyki i chwyt marketingowy 750W jest tak samo awaryjny jak inne midy dostępne na rynku.
ozzik
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 14 cze 2019, 10:46

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: ozzik »

Dziękuje za informacje w takim razie zostaje przednie koło chociaż szkoda
Robi68
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: Robi68 »

ozzik pisze:
29 sie 2023, 16:08
Dziękuje za informacje w takim razie zostaje przednie koło chociaż szkoda
Żadna szkoda, jak nie po górach tylko miasto, leśne ścieżki to sama przyjemność. A i odpocząć sobie można jadąc na lenia na samej manetce. Mam zestaw z PSW MXUSA XF07 mały ale sprytny. Kupiłem z ciekawości jak takie maleństwo sobie poradzi i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Bardzo lubię na nim jazdę i mam odczucie większego wsparcia niż z TSDZ2. :) Tylko baterię dałem 48V. Rozumiem zalety TSDZ2 bardzo naturalna jazda, ale jednak brak w nim mocy jak dla mnie. A może nie w nim tylko we mnie:)
borsuk
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 03 sty 2021, 9:26
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

Post autor: borsuk »

markkar pisze:
29 sie 2023, 12:25
Jeżeli tsdz2 używa się zgodnie z możliwościami, nie licząc na cud fizyki i chwyt marketingowy 750W jest tak samo awaryjny jak inne midy dostępne na rynku.
Tu sie nie zgodzę, Bafang BBS jest mniej awaryjny, natomiast ma poważną wadę - ustawienia fabryczne są do d..., a nie każdy potrafi je sobie odpowiednio ustawić, no i jest sporo droższy (o 6 -7 stówek).
ODPOWIEDZ