Strona 1 z 1

Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 15 mar 2023, 20:49
autor: Dede
Witam.
Zima się kończy ale już należy myśleć na następną zimą.
Napęd mojego koła nawet z kolcami mnie nie zadowala i wymyśliłem a może tak napęd na gąsenicy gumowej zrobić.
Miało by być coś podobnego jak na foto i filmach:
Obrazek
Obrazek


Albo bardziej skuter:

Obrazek

Ktoś próbował coś takiego zrobić lub kupił i używa?

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 0:49
autor: pxl666
raczej byśmy wiedzieli ale są opony do wspinania takie z łopatkami .napewno latwiej niz budować gąsienice...zobacz na yt impossible climb. to mogą być też opony na piach

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 8:07
autor: zielony71
Też mi się to podoba :-) Ale kosztuje tyle kasy, że szkoda gadać. Bardzo trudne do samodzielnego wykonania.
Łatwiej byłoby przygotować specjalne koło na bazie opony samochodowej i do tego customowy szeroki wahacz mocowany w miejsce oryginalnego.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 8:38
autor: Dede
Dla tego cena zaporowa zakupu nowego gotowego produktu.
Bardziej skłaniam się budowy samodzielnie po taniości.
Gąsienice idzie kupić na aliexpress albo wykonać z jakieś opony 12cm szerokości wystarczy, obwód opony min 175cm najlepiej to 220cm
Silnik do projektu chce wykorzystać QS205 50H bo taki mam do nowego przewijania uzwojenia.
Pozostałe części to kupienie lokalnie i dopasowanie do projektu.

Zastanawiam jakie uzwojenie zrobić dla QS205 50H prędkość chciałbym 30km/h min 25km/h Przy wyładowanej bateri przy instalacji 72V.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 8:55
autor: lukk
Ostatnio widziałem takie coś na OLXie do surrona: https://www.olx.pl/d/oferta/surron-snow ... SPFk7.html

BTW, ciekaw jestem jak wygląda zużycie energii w takiej konfiguracji. Podejrzewam, że dość konkretnie.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 9:05
autor: pxl666
no jest gęściej jeśli chodzi o upakowanie łopat ale zaprawdę opona to 10 x prostsza sprawa i tańsza

Obrazek

https://archiwum.allegro.pl/oferta/opon ... 34711.html

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 9:10
autor: Dede
Taki zestaw idzie kupić gąsienica na quada bo jest bez silnika i mniejsza długość gąsenicy.
Surron ma lepiej bo już ma silnik Mid-Drive i wystarczy tylko gąsienica z mechanizmem.
Ja poczebuje gąsienice z silnikiem bo nie mam Mid-Drive
pxl666 pisze:
16 mar 2023, 9:05
opona to 10 x prostsza sprawa i tańsza
Testowałem 4,10 calową oponę z kolcami i nie byłem zadowolony z jazdy po górach.
Szukam coś co pojedzie po górach dużą warstwą śniegu.
Po płaskim terenie opona jeszcze dawała radę ale po górach to już nie bardzo.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 9:25
autor: zielony71
lukk pisze:
16 mar 2023, 8:55
Ostatnio widziałem takie coś na OLXie do surrona: https://www.olx.pl/d/oferta/surron-snow ... SPFk7.html

BTW, ciekaw jestem jak wygląda zużycie energii w takiej konfiguracji. Podejrzewam, że dość konkretnie.
Trochę mała ta gąsienica, podejrzewam że w głębszym śniegu się zakopie.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 9:35
autor: pxl666
Dede pisze:
16 mar 2023, 9:10
Taki zestaw idzie kupić gąsienica na quada bo jest bez silnika i mniejsza długość gąsenicy.
Surron ma lepiej bo już ma silnik Mid-Drive i wystarczy tylko gąsienica z mechanizmem.
Ja poczebuje gąsienice z silnikiem bo nie mam Mid-Drive
pxl666 pisze:
16 mar 2023, 9:05
opona to 10 x prostsza sprawa i tańsza
Testowałem 4,10 calową oponę z kolcami i nie byłem zadowolony z jazdy po górach.
Szukam coś co pojedzie po górach dużą warstwą śniegu.
Po płaskim terenie opona jeszcze dawała radę ale po górach to już nie bardzo.
właśnie bo kolce szwedzi zaprojektowali do latania po jeziorach a nie po śniegu , one się nie nadają do śniegu bo co tam mają łapać ?
jedynie zmrożona ziemia czy błoto ale zmrożone . a oponę z łopatami masz typowo do śniegu / piachu

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 10:17
autor: Dede
pxl666 pisze:
16 mar 2023, 9:35
oponę z łopatami masz typowo do śniegu / piachu
Moje założenia są żeby nie było małego punktu nacisku na śnieg żeby koło nie zapadało pod śnieg i żeby lepszy kontakt ze śniegiem był.
Ostatnio byłem górach śnieg który stałem butach nie zapadałem się, śnieg wyglądał na twardy ale mój pojazd który waży ponad 85kg i moja waga to już waga całości ponad 180kg, jadąc pod górę główny nacisk jest na tylną oponę która zapadała pod śniegiem.

Moja jazda była jak oranie śniegu z łopatami będzie może lepiej ale nie wydaje mi się żeby dało radę po górach.

Głównie chodzi o zapadanie koła pod śniegiem gąsienica ma lepszy kontakt ze śniegiem i waga pojazdu rozłożona na większej powierzchni.
Dla tego gosenica gdzie styk na śniegu o wymiarach 12cm na 50cm nie będzie zapadać jak opona.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 10:21
autor: pxl666
alez ja nie przecze . buduj

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 10:33
autor: tas
kiedyś chciałem zbudować ale później przyszłą refleksja - po asfalcie nie pojedzie, nigdzie samo nie zajedzie, dobre da kogoś kto ma las za domem na równinie.
Ilość dni ze śniegiem na drogach = 0
Do tego po górach nie pojeździ, wymaga płaskich tras z płytkim śniegiem. Ja co roku zakładam opony z kolcami i mam to samo i przynajmniej dojadę sam do miejsca jazdy :D

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 10:45
autor: zielony71
Sądzę, że taki kapeć na obniżonym ciśnieniu mógłby dać radę:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/radar- ... #423787746

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 10:50
autor: pxl666
zielony71 pisze:
16 mar 2023, 10:45
Sądzę, że taki kapeć na obniżonym ciśnieniu mógłby dać radę:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/radar- ... #423787746
dałem oponę moto która jest do tego zaprojektowana , aty chcesz oponę samochodowa założyć do emoto ?? ze zwyklym bieznikiem terenowym ??

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 10:58
autor: Dede
Po co utrudniać pracę opona samochodowa jak na aliexpress idzie kupić coś takiego:
120x40x57 - 2280mm 120mm szerokość niestandardowy bezzałogowy pojazd naziemny UGV Robot gumowy tor
https://a.aliexpress.com/_Eyikmkx

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 11:08
autor: lukk
A myslałeś po prostu o dorzuceniu napędu na przód? Gdy jeździmy razem na fatbajkach z Barszczem to różnica na grząskim terenie, zwłaszcza na piachu, jest naprawdę spora. Mój rower jakoś powoli jedzie, ale przednie koło działa trochę jak taki pług. U niego przekładniówka z przodu sprawia, że to koło fajnie się samo wyciąga i też łatwiej się steruje.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 11:13
autor: tkoko
A co powiesz na "sanki". Dwie narty, miedzy nimi 4 - 8 silników hoverboarda, parami, najlepiej sprężynowane, z przytwierdzonymi kątownikami, z przodu narta kierująca. Nie zapadnie się to nawet w głębokim, świeżym śniegu. Moc dobierzesz dowolną. Takie "cudo", tyle że z silnikiem spalinowym, "latało" po Dziedzicach 60 lat temu, tak po śniegu jak i po asfalcie, bruku.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 11:15
autor: zielony71
pxl666 pisze:
16 mar 2023, 10:50

dałem oponę moto która jest do tego zaprojektowana , aty chcesz oponę samochodowa założyć do emoto ?? ze zwyklym bieznikiem terenowym ??
Chodzi o to, żeby miała dużą powierzchnię styku ze śniegiem, żeby się nie zapadała. Ta samochodowa ma ponad 30 cm szerokości, gdyby liczyć że 20 cm po długości to daje razem ponad 600 cm2, czyli mniej więcej tyle co dwie stopy człowieka.
No i dodatkowo można wtedy normalnie jeździć po drogach.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 11:38
autor: pxl666
zielony71 pisze:
16 mar 2023, 11:15
pxl666 pisze:
16 mar 2023, 10:50

dałem oponę moto która jest do tego zaprojektowana , aty chcesz oponę samochodowa założyć do emoto ?? ze zwyklym bieznikiem terenowym ??
Chodzi o to, żeby miała dużą powierzchnię styku ze śniegiem, żeby się nie zapadała. Ta samochodowa ma ponad 30 cm szerokości, gdyby liczyć że 20 cm po długości to daje razem ponad 600 cm2, czyli mniej więcej tyle co dwie stopy człowieka.
No i dodatkowo można wtedy normalnie jeździć po drogach.
ale to nie będzie brało trakcji . gąsienica ma rowki a opona na śnieg ma łopatki , zwykła plaska opona nawet z głębokim bieżnikiem nie nadaje się do kopnego śniegu . tu nie ma łatwej drogi - albo tracisz moc na ciężką gąsienicę i opory na kołach prowadzących + masa konstrukcji , albo frezujesz na wysokim obrocie oponą która łapie ale jest lżejsza










Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 11:51
autor: pxl666
hmmmm


Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 12:13
autor: zielony71
Ta specjalna opona rzeczywiście daje radę, tylko trzeba w hu... mocy. :-D

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 13:31
autor: Dede
zielony71 pisze:
16 mar 2023, 12:13
Ta specjalna opona rzeczywiście daje radę, tylko trzeba w hu... mocy. :-D
Mocy i prędkości. Pamiętam jak jeździłem nad morzem i nie dało się jechać powoli po plaży ale jadąc już 40km/h mogłem jechać ale duża moc i rozpędzić należy wystarczyło trochę zwolnić i już opona hamowała i zakopywała piachu. Jedynie mogłem jechać po mokrym piachu blisko wody.

Po płaskim idzie na śniegu rozpędzić i używać prędkośći tak żeby opona nie zakopywała śniegu ale w górach już nie bardzo o rozpędu zrobić nie mówiąc o prędkości wystarczy stanąć na chwilę na podjazdach i nie ma jak ruszyć opona się kręci śnieg leci na parę metrów a pojazd nie chce jechać.

Rozważam jeszcze nad większymi i odpowiednimi długimi kolcami tak żeby dotykały podłoża ale jak jest warstwa śniegu na 50cm to i tak zakopie silnik na śniegu.
lukk pisze:
16 mar 2023, 11:08
A myslałeś po prostu o dorzuceniu napędu na przód? Gdy jeździmy razem na fatbajkach z Barszczem to różnica na grząskim terenie, zwłaszcza na piachu, jest naprawdę spora.
Jeździłem napędem na dwa koła swoją hulajnogą zimą i powiem ze zbiera się szybciej niż falcon z napędem tylko na tył zimą.
Też uważam że napęd na dwa koła to nie to samo co jeden o czas jest co myśleć na takim rozwiązaniem.

Też są dobre strony jak jeden napęd się popsuję to jeszcze zostanie drugi na dojazd do domu.

Dwie opony szerokie z długimi kolcami

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 14:38
autor: tas
https://pl.aliexpress.com/item/1005001862999399.html
Jakaś tam niedroga baza pod przeróbkę jest dostępna, zebatka gotowa na montaż mida, trochę można odchudzić z niepotrzebnych wzmocnień i wydaje się ok

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 14:48
autor: pxl666

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 16:12
autor: Dede
tas pisze:
16 mar 2023, 10:33
Ja co roku zakładam opony z kolcami i mam to samo i przynajmniej dojadę sam do miejsca jazdy :D
A jakie masz opony model i rozmiar? Bo z tego co wiem to masz opony Fatbike?


A co myślicie o założeniu dwóch silników i opon Fatbike z kolcami napęd na dwa koła?

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 16 mar 2023, 17:07
autor: zielony71
Potwierdzam, że napęd na dwa koła bardzo pomaga na grząskim gruncie i na piasku, więc na śniegu będzie podobnie.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 30 mar 2023, 18:31
autor: Dede
Po zastanowieniu się rezygnuje z gąsenicy trakcie awarii silnika nawet nie będę mógł przepchać ten wynalazek.

Będę budować fatbike 2x2 na dwóch silnikach z oponami 4,8 cala z kolcami.

Bardziej praktycznie będzie zimą trakcie awarii jednego silnika mogę dojechać na jednym, na dwóch silnikach powinien pokonywać wniesienia górach zimą.

Re: Zimowa gąsienica do roweru evspark. Snowbike

: 13 kwie 2023, 18:02
autor: zielony71