Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.
Wejście na zlot tylko w maseczce lub przyłbicy i po zarejestrowaniu się przy wejściu.

Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Dział poświęcony innym pojazdom EV (samochody, wózki, traktory itp)
ODPOWIEDZ
lukaszek83
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13

Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: lukaszek83 » 11 lut 2020, 5:55

Witam Wszystkich.
Potrzebuję porady odnośnie wspomnianego e-motoru.
Postaram się wszystko opisać po kolei.
Kilka tygodni temu napisał do mnie właściciel elektrycznego crosa Oset 24.0 racing.
Taki jak tu: https://osetbikes.com/gb/bikes/oset-24-0-racing/
Obrazek
Postanowił kupić nową baterię gdyż oryginalna 48V20Ah wystarcza na 10 minut zabawy po czym traci moc.
Producent podaje parametry silnika na poziomie 48V i 1400W mocy.
Zaproponowałem baterię 52V48Ah, pakiet 14S14P na ogniwach Sanyo NCR18650GA i BMS 70A z Bluetooth.
Teoretycznie silnik 48V 1400W z tą baterią powinien latać (sam mam HUBa 1500W i baterię 52V17Ah wyciąga 62km/h).
Gdy bateria była gotowa klient przyjechał wraz z motorem na montaż baterii.
Po zamontowaniu przyszła kolej na testy.
Uruchomił motocykl, przekręcił manetkę na maksa i przejechał 150 metrów :o .
Po czym psikus. Motor się wyłączył a klient stwierdził że od startu nie ma czym jechać (stara bateria ma więcej mocy).
Po kilku sekundach udało się zresetować wszystko, start, 150 metrów jazdy i znowu porażka :shock: .
Uruchomiłem aplikację aby sprawdzić co się stało.
Motor ruszył a ja dostałem zawału.
Silnik 1400W przy napięciu 52V pobierał 127A!!!
Screenshot_20200209-160940_xiaoxiang.jpg
Jak mnie uczyli matematyki to wyliczyłem że silnik potrzebuje 6600W!!!
BMS tego nie wytrzymuje i się wyłączył.
Teraz seria moich pytań.
Czy realnym jest aby silnik miał tylko 20% sprawności?
Gdzie się podziewa 5200W, chyba nie idzie tak po prostu w eter???
Silniki 5000W orają ziemie przy starcie a ten przy 6600W ledwo jedzie.
Czy jest sens wymieniać baterię na taką z BMS 320A i ogniwa wysoko prądowe Samsung 40T?
Czy lepiej doradzić wymianę silnika na inny?
Na jaki?
BLDC?
Jaki model?
Może coś takiego będzie lepsze?
https://www.ebay.co.uk/itm/48V-1800W-Br ... 79f6ef0eab
Proszę o sugestie co może być nie tak.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 8:17 przez lukaszek83, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 1044
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: Goliath » 11 lut 2020, 9:49

A czy na 100% BMS ma dobrze skalibrowany odczyt prądu ??
Podpinałeś jakiś amperomierz/ watomierz by sprawdzić poprawność wskazań w aplikacji BMS-a ?

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 1124
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: AST034 » 11 lut 2020, 9:52

Troszke przesadzasz, silniki 6kW nie orają ziemi bo sam takiego malego crossa mialem. Akurat ze swoim silnikiem 1000w byl puszczany prad 60-70A i 80V. Wcale nie oralo ziemi, jakos jechalo ale nie przesadzajmy :)

A co do tego to nie wierze, zeby poszedl taki duzy prad, cos jest nie halo z ustawieniem kontrolera. Masz jakis watomierz/amperomierz zeby wpiac sie miedzy aku a sterownik?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 11:48 przez AST034, łącznie zmieniany 1 raz.

tkoko
Posty: 1470
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: tkoko » 11 lut 2020, 10:23

Na początek, silnik o nominale 1400 wat, zapewne ma sterownik o prądzie min 60A, a silnik ma moc "szczytową" ~3kW :D
Podniesienie napięcia spowodowało, być może, i podniesienie prądu powyżej 70A (zabezpieczenia BMS'a). Czy ten prąd 127A, był pobierany przez całe 150 metrów (do odcięcia BMS'a), czy tylko w momencie "startu", podejrzewam że po pierwszym "impulsie", spada do 60 - 80A, co jest "normalnym" prądem silnika pod obciążeniem.

Awatar użytkownika
MlKl
Posty: 58
Rejestracja: 27 gru 2019, 14:09

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: MlKl » 11 lut 2020, 12:08

Wygląda na to, że stara bateria/sterownik nie mają żadnych zabezpieczeń, i silnik sobie ciągnie ile tylko chce, stąd zużycie 20 Ah w 10 minut.

lukaszek83
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: lukaszek83 » 11 lut 2020, 14:13

Dziękuję za odpowiedzi.
BMS ma prawidłowy odczyt.
20200211_130449.jpg
127A jest od startu do odcięcia (dlatego odcina).
Po kilku sekundach przeciążenia odcina.
Gdy dodawał "gazu" i odpuszczał, prąd chwilowo przekraczał 120A ale BMS się nie wyłączył.

3.21 mnie wygląda na przeoraną ziemię.

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 1124
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: AST034 » 11 lut 2020, 16:20

127A w taki silnik to jest jakis ewenement :D Jaką ma temperature? Pokazesz jaki motor w tym siedzi? Ogólnie to szok, ze przy takim pradzie nie jest dynamiczny, skoro piszesz, ze slabo jezdzi.

A na filmiku to nie jest 6kW a 12,5kW :)

lukaszek83
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: lukaszek83 » 11 lut 2020, 16:28

AST034 pisze:
11 lut 2020, 16:20
127A w taki silnik to jest jakis ewenement :D Jaką ma temperature? Pokazesz jaki motor w tym siedzi? Ogólnie to szok, ze przy takim pradzie nie jest dynamiczny, skoro piszesz, ze slabo jezdzi.

A na filmiku to nie jest 6kW a 12,5kW :)
Dla tego założyłem ten temat.
Temperatura jest otoczenia bo w 10 sekund nie zdąży się zagrzać.
Silnik jest maleńki (na pewno nie ma 2000W a gdzie tu do 6600W).
Obrazek
Szok i to straszny.

lukaszek83
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: lukaszek83 » 11 lut 2020, 16:43

W sumie podałem link do opisu ale nie napisałem.
To jest silnik DC szczotkowy.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 17:00 przez lukaszek83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 1124
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: AST034 » 11 lut 2020, 16:57

Jesli to jest zwykly DC to nie ma mowy, zeby on taki prad wytrzymal. Nie ten rozmiar :P Albo kontroler jest uszkodzony, albo gdzies jest zwarcie w instalacji... silnik kreci sie bez oporu?

lukaszek83
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: lukaszek83 » 11 lut 2020, 17:01

Znalazłem sklep z częściami do tego motoru.
Kontroler ma 48V 100A nominalnie.
I gdzie tu 1400W???

Awatar użytkownika
MlKl
Posty: 58
Rejestracja: 27 gru 2019, 14:09

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: MlKl » 11 lut 2020, 20:46

Cudów nie ma. Silnik 36V 800 W, zasilony z 48 V może mieć w piku 1400 W i więcej. Amperaż może rosnąć wysoko, ale to jest efekt krótkotrwały. Ty mu jeszcze podniosłeś napięcie, ale to się przełożyło na zwiększenie mocy oddawanej na koło. Istnieje granica wysycenia magnetycznego i to jest nie do przeskoczenia.

pumexior
Posty: 168
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: pumexior » 11 lut 2020, 20:48

Waży to to niecałe 50 kg, przewidziane pod kierownika max 90kg, żeby to w ogóle ruszyło z miejsca to nie może mieć 1400W. Rower 1400w jest lżejszy i sam może jakoś ujedzie, ale nie można powiedzieć, że to jest jazda dostarczająca jakąkolwiek dawkę adrenaliny ;) Tzn zmierzam do tego, że producent zaniżył moc, co jest dość ciekawe, bo raczej tendencja jest dokładnie w drugą stronę. Zdecydowanie bardziej przymierzał bym się do tych 48v 100A, przecież to nie hulajnoga tylko lekka trialówka, to się musi odpychać żeby w ogóle miało sens. Wiadomo, przełożenie na napędzie pewnie robi trochę roboty, ale to i tak nie może być ani 2kw ani 3kw tylko więcej. 1400w to mogła by mieć wersja mini dla dziecka. Twój bms z bt nie ma możliwości monitorowania na żywo parametrów? Gdyby była taka możliwość to można by było skontrolować w czasie jazdy czy faktycznie ciągnie 120A dłużej czy tylko przez chwilę.

lukaszek83
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: lukaszek83 » 11 lut 2020, 21:36

MlKl pisze:
11 lut 2020, 20:46
Cudów nie ma. Silnik 36V 800 W, zasilony z 48 V może mieć w piku 1400 W i więcej. Amperaż może rosnąć wysoko, ale to jest efekt krótkotrwały. Ty mu jeszcze podniosłeś napięcie, ale to się przełożyło na zwiększenie mocy oddawanej na koło. Istnieje granica wysycenia magnetycznego i to jest nie do przeskoczenia.
Zdjęcie jest poglądowe. Wrzuciłem pierwsze jakie znalazłem bo wszystkie silniki od 36V 600W do 48V 1400W wyglądają tak samo.
W tym jest silnik 48V 1400W.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 2299
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: pxl666 » 11 lut 2020, 21:38

Te silniki nie mają wodnego chłodzenia ?

Zgubiłem pytajnik
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 22:06 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MlKl
Posty: 58
Rejestracja: 27 gru 2019, 14:09

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: MlKl » 11 lut 2020, 22:01

lukaszek83 pisze:
11 lut 2020, 21:36
Zdjęcie jest poglądowe. Wrzuciłem pierwsze jakie znalazłem bo wszystkie silniki od 36V 600W do 48V 1400W wyglądają tak samo.
W tym jest silnik 48V 1400W.
Chińczyk ci naklei taką nalepkę, jaką sobie zażyczysz. Jak wyglądają tak samo, i mają takie same wymiary, to jest jeden silnik.

lukaszek83
Posty: 15
Rejestracja: 10 lut 2020, 23:13

Re: Elektryczny Cross wyczynowy Oset 24.0 Racing

Post autor: lukaszek83 » 11 lut 2020, 22:29

Nie jest jeden. Różnią się w środku. Te słabsze mają cieńsze druty i 2 szczotki. Najmocniejsze mają grubsze druty i 4 szczotki.

ODPOWIEDZ