Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.

Piasta do dwupółki

Dział poświęcony innym pojazdom EV (samochody, wózki, traktory itp)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Piasta do dwupółki

Post autor: TomaS » 19 kwie 2018, 7:49

Szukam piasty która dobrze współgra z trochę "dziwną" ośką 20mm w Marzocchi 888 (nie 380). Chodzi o to żeby nie było luzów na kole. Ktoś, coś może polecić bo u niego jest dobrze ?
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 1914
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: tatar » 19 kwie 2018, 10:08

Ośka wcale nie taka dziwna.Mam w kole piastę dartmoor Dee Force właśnie na qr 20mm w bomberze 888 ;)

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: TomaS » 19 kwie 2018, 10:51

tatar pisze:
19 kwie 2018, 10:08
Ośka wcale nie taka dziwna.Mam w kole piastę dartmoor Dee Force właśnie na qr 20mm w bomberze 888 ;)
No dziwna ośka bo jaką piastę nie pasowałem to koło ma luzy na boki :shock: Tera mam novatec taki tańszy i to samo.
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 1914
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: tatar » 19 kwie 2018, 15:11

Dołóż dystanse po równo z każdej strony tak,aby koło wchodziło nie za ciasno i nie za lużno ;)

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 1914
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: tatar » 19 kwie 2018, 15:17

W sumie nie chodzi o oś,tylko o rozstaw pomiędzy goleniami.

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: TomaS » 19 kwie 2018, 22:15

Jak to rozstaw miedzy goleniami ? Przecież golenie są scisnięte srubą ośki do samej piasty, tu nie ma żadnych luzów. Luz jest między łożyskami piasty a ośka a nie między piastą i goleniami amortyzatora
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 1914
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: tatar » 19 kwie 2018, 23:41

Jeżeli oś ma grubość 20mm,łożyska piasty średnicę wew. 20mm-to gdzie ten luz? Mierzyłeś cokolwiek?

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: TomaS » 20 kwie 2018, 7:14

Mierzyłem kiedyś i pamiętam że różnica była jakoś 0,2mm.
Zrobiłem taki test. Zdjąłem koło i zdemontowałem te tulejki zewnętrzne piasty tak że zostały same łożyska. Miałem 4 różne ośki i każda miała inny luz względem łożysk (przy ruszaniu ośką za końce góra-dół). Największy luz miała ośka oryginalna od amora a najmniejszy castomowa dorabiana przez znajomego (na której jeżdżę), ale dalej ten luz jednak był przy normalnym użytkowaniu. Ale coś mi też nie pasowało bo ośka sprzedawana z piastą (z kompletu) też miała luz, coś pomiędzy castomową a oryginalną amorka. Łożyska są ok ładnie, lekko się kręcą. Możesz rozwinąć kwestię luzu między goleniami ? Wiem tylko że ściśnięte to jest mocno przy dokręcaniu :)
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Awatar użytkownika
tatar
Moderator
Posty: 1914
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: tatar » 20 kwie 2018, 10:02

Nie wiem jaką masz piastę,ale ogólnie w piaście o łożysko opiera się tuleja dystansowa uszczelniona gumowym pierścieniem,póżniej jest kolejny dystans w kształcie grzybka w który wchodzi ten pierwszy,Czyli są dwa dystanse z uszczelnieniem.Jeżeli ich nie ściśniesz -będzie luz.Dlatego ważne jest, aby piasta wchodziła pomiędzy golenie wsuwliwie/prawie bez luzów/Sprawdż,czy oś rzeczywiście kasuje te luzy po skręceniu/4 tuleje ,suma luzów/Może będziesz musiał dać podkładkę pod grzybek,który wkręcasz w oś kluczem ampulowym,Oś może być minimalnie za długa i wystarczająco nie ściska piasty;)

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: TomaS » 20 kwie 2018, 10:22

Piasta wchodzi między widełki ciasno (nawet trzeba delikatnie rozgiąć widełki) natomiast jak mocno oś ściska tą piastę przy dokręcaniu, to tak na oko tylko wydaje się że mocno. Ale może faktycznie nie na tyle jak powinno. Sprawdzę temat
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

Mechano
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 2018, 16:17

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: Mechano » 21 kwie 2018, 13:11

A może łożyska są zużyte i mimo tego, że się obracają są wyrobione bieżnie i powstał luz "na boki"?

Awatar użytkownika
TomaS
Posty: 667
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Piasta do dwupółki

Post autor: TomaS » 14 maja 2018, 15:07

Kupiłem sobie łożyska do piasty ale postanowiłem zrobić jeszcze jeden eksperyment, tzn odsłoniłem łożyska, koło położyłem poziomo i nalałem w szczeliny między bieżniami łożysk wodnistego smaru ptfe (wiem że maszynówek się nie smaruje ;-) ). Chodzi teraz jak złoto, ale nie zmienia to faktu że pewnie już i tak łożyska będę musiał zmienić, ale zmienię jak znowu zacznie rzęzić. Ściągacz łożysk wew. w drodze ;-)
Jeżdżę na:
teren:FALCON E-CROSS
miasto:CARRERA BANSHEE

ODPOWIEDZ