Strona 1 z 1

Piasta do dwupółki

: 19 kwie 2018, 7:49
autor: TomaS
Szukam piasty która dobrze współgra z trochę "dziwną" ośką 20mm w Marzocchi 888 (nie 380). Chodzi o to żeby nie było luzów na kole. Ktoś, coś może polecić bo u niego jest dobrze ?

Re: Piasta do dwupółki

: 19 kwie 2018, 10:08
autor: tatar
Ośka wcale nie taka dziwna.Mam w kole piastę dartmoor Dee Force właśnie na qr 20mm w bomberze 888 ;)

Re: Piasta do dwupółki

: 19 kwie 2018, 10:51
autor: TomaS
tatar pisze:
19 kwie 2018, 10:08
Ośka wcale nie taka dziwna.Mam w kole piastę dartmoor Dee Force właśnie na qr 20mm w bomberze 888 ;)
No dziwna ośka bo jaką piastę nie pasowałem to koło ma luzy na boki :shock: Tera mam novatec taki tańszy i to samo.

Re: Piasta do dwupółki

: 19 kwie 2018, 15:11
autor: tatar
Dołóż dystanse po równo z każdej strony tak,aby koło wchodziło nie za ciasno i nie za lużno ;)

Re: Piasta do dwupółki

: 19 kwie 2018, 15:17
autor: tatar
W sumie nie chodzi o oś,tylko o rozstaw pomiędzy goleniami.

Re: Piasta do dwupółki

: 19 kwie 2018, 22:15
autor: TomaS
Jak to rozstaw miedzy goleniami ? Przecież golenie są scisnięte srubą ośki do samej piasty, tu nie ma żadnych luzów. Luz jest między łożyskami piasty a ośka a nie między piastą i goleniami amortyzatora

Re: Piasta do dwupółki

: 19 kwie 2018, 23:41
autor: tatar
Jeżeli oś ma grubość 20mm,łożyska piasty średnicę wew. 20mm-to gdzie ten luz? Mierzyłeś cokolwiek?

Re: Piasta do dwupółki

: 20 kwie 2018, 7:14
autor: TomaS
Mierzyłem kiedyś i pamiętam że różnica była jakoś 0,2mm.
Zrobiłem taki test. Zdjąłem koło i zdemontowałem te tulejki zewnętrzne piasty tak że zostały same łożyska. Miałem 4 różne ośki i każda miała inny luz względem łożysk (przy ruszaniu ośką za końce góra-dół). Największy luz miała ośka oryginalna od amora a najmniejszy castomowa dorabiana przez znajomego (na której jeżdżę), ale dalej ten luz jednak był przy normalnym użytkowaniu. Ale coś mi też nie pasowało bo ośka sprzedawana z piastą (z kompletu) też miała luz, coś pomiędzy castomową a oryginalną amorka. Łożyska są ok ładnie, lekko się kręcą. Możesz rozwinąć kwestię luzu między goleniami ? Wiem tylko że ściśnięte to jest mocno przy dokręcaniu :)

Re: Piasta do dwupółki

: 20 kwie 2018, 10:02
autor: tatar
Nie wiem jaką masz piastę,ale ogólnie w piaście o łożysko opiera się tuleja dystansowa uszczelniona gumowym pierścieniem,póżniej jest kolejny dystans w kształcie grzybka w który wchodzi ten pierwszy,Czyli są dwa dystanse z uszczelnieniem.Jeżeli ich nie ściśniesz -będzie luz.Dlatego ważne jest, aby piasta wchodziła pomiędzy golenie wsuwliwie/prawie bez luzów/Sprawdż,czy oś rzeczywiście kasuje te luzy po skręceniu/4 tuleje ,suma luzów/Może będziesz musiał dać podkładkę pod grzybek,który wkręcasz w oś kluczem ampulowym,Oś może być minimalnie za długa i wystarczająco nie ściska piasty;)

Re: Piasta do dwupółki

: 20 kwie 2018, 10:22
autor: TomaS
Piasta wchodzi między widełki ciasno (nawet trzeba delikatnie rozgiąć widełki) natomiast jak mocno oś ściska tą piastę przy dokręcaniu, to tak na oko tylko wydaje się że mocno. Ale może faktycznie nie na tyle jak powinno. Sprawdzę temat

Re: Piasta do dwupółki

: 21 kwie 2018, 13:11
autor: Mechano
A może łożyska są zużyte i mimo tego, że się obracają są wyrobione bieżnie i powstał luz "na boki"?

Re: Piasta do dwupółki

: 14 maja 2018, 15:07
autor: TomaS
Kupiłem sobie łożyska do piasty ale postanowiłem zrobić jeszcze jeden eksperyment, tzn odsłoniłem łożyska, koło położyłem poziomo i nalałem w szczeliny między bieżniami łożysk wodnistego smaru ptfe (wiem że maszynówek się nie smaruje ;-) ). Chodzi teraz jak złoto, ale nie zmienia to faktu że pewnie już i tak łożyska będę musiał zmienić, ale zmienię jak znowu zacznie rzęzić. Ściągacz łożysk wew. w drodze ;-)