Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum

EVSpark dla lekkich konstrukcji

Tutaj umieszczamy informacje o częściach rowerowych, ramach, amortyzatorach itp
ODPOWIEDZ
spark
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:46

EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: spark » 06 lut 2020, 23:17

Hej powstaje nowy projekt EVSpark dla najlżejszych ebike. Powstała już pierwsza rama prototypowa, którą widzicie na fotce. Podaję podstawowe informacje nt projektu. Zaczynam budować sobie ebike na mojej nowej ramie i sukcesywnie będę dodawać informację do tego tematu.

Szerokość 116mm
Waga kg 9kg
Materiał Stal
Wspólna oś korby i wahacza na kwadrat
Haki 10mm z możliwością montażu przerzutki 10x1
Stery 1/1/8
Długość montażowa dampera 240mm
Detal sztycy przykręcany do ramy

Ilość ogniw 165 (dowiemy się dokładnie przy budowie 1 pakietu).
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Eryk
Posty: 201
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: Eryk » 06 lut 2020, 23:30

Wygląda zgrabnie. Jeszcze gdyby trochę wahacz odchudzić to wyglądało by super.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2688
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: EV-Maniak » 07 lut 2020, 7:27

Absolutnie. Nic nie odchudzać. Dobrze jest. Wahacz ma być mocny i wyglądać pancerne a nie jak zwiędły wacek. Brawo Spark 👍😉

Edit
Jeszcze w swojej ofercie dajcie coś takiego. Miałem właśnie taką robić, ale YAMAHA na 900 ogniw mi się trafiła 😎

Dwie wersje, do wyboru do koloru - z centralnym damperem lub dwoma amorami od MZ-tki.

A teraz brawa dla mnie poproszę 😉
Załączniki
Polish_20191231_152553182-1440x1080.jpg
Polish_20191231_154021152-1440x1080.jpg
CZĘŚCI do EBIKE 24h/7d ---AKTUALNE---- viewtopic.php?t=4238

sky
Posty: 111
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: sky » 09 lut 2020, 15:13

Kibicuję! Właśnie porządnie wykonanych i lekkich ram wielu osobom potrzeba ;)

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 423
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: Vegasnight9 » 09 lut 2020, 20:26

rama bardzo fajna ale szkoda że 200 ogniw nie wejdzie :(
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

AST034
Posty: 596
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: AST034 » 09 lut 2020, 20:59

EV-Maniak pisze:
07 lut 2020, 7:27
Absolutnie. Nic nie odchudzać. Dobrze jest. Wahacz ma być mocny i wyglądać pancerne a nie jak zwiędły wacek. Brawo Spark 👍😉

Edit
Jeszcze w swojej ofercie dajcie coś takiego. Miałem właśnie taką robić, ale YAMAHA na 900 ogniw mi się trafiła 😎

Dwie wersje, do wyboru do koloru - z centralnym damperem lub dwoma amorami od MZ-tki.

A teraz brawa dla mnie poproszę 😉
Heniu coś Ty zrobił z moim rowerem? :shock:

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2688
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: EV-Maniak » 09 lut 2020, 21:02

Teraz wejdzie do niego łogniw skolka ugodna , a i pasażera można przewieść 😊
CZĘŚCI do EBIKE 24h/7d ---AKTUALNE---- viewtopic.php?t=4238

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 575
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: Yin » 09 lut 2020, 21:06

Bardzo zgrabna rama :) Jeśli już masz dorabiane detale pod wspólny suport z wahaczem to proponował bym upgrade większych sparków o to rozwiązanie.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2688
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: EV-Maniak » 09 lut 2020, 21:09

Pewnie, że zgrabna. Niby proste , a ile się przy tym nagłowiłem... 600 ogniw minimum wejdzie i dwie opcje amortyzacji do wyboru.
Na pewno by ludzie kupowali ...😊👍
CZĘŚCI do EBIKE 24h/7d ---AKTUALNE---- viewtopic.php?t=4238

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 575
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: Yin » 10 lut 2020, 0:04

Ja o tej białej nowej od Sparka na 165 ogniw :) No ale na ''fabryczną'' ramę od Henia też chętnie zerknę, to kiedy seryjna produkcja? ;)

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 1016
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: elektrotonus » 10 lut 2020, 1:22

Może warto rozważyć opcję sterów tapered ?
- Wheller DD 0,25 W - w modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 0,7 KW - dopiero budowie ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3,5 KW - wciąż w budowie :-( https://tiny.pl/tnmxv

Tombe
Posty: 110
Rejestracja: 21 lut 2018, 10:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: Tombe » 10 lut 2020, 8:35

Jaki wychodzi skok tylnego koła przy damperze 240x76mm?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2020, 17:09 przez Tombe, łącznie zmieniany 1 raz.

TerryFox
Posty: 58
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: TerryFox » 10 lut 2020, 12:42

Da sie jakos przeliczyc jakich zasiegow spodziewac sie po tych 165 ogniwach ? Bo idea "lekkiego" ebajka na dedykowanej ebajkowej ramie jest baaardzo kuszaca. Nie kazdy potrzebuje potwora o mocy 12kW, obladowanego minimum 400 ogniwami i wadze 65 kg+ ;)

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2688
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: EV-Maniak » 10 lut 2020, 12:56

Zależy jakie ogniwa dasz, silnik i sterownik , no i opony. Ja mam 160 ogniw ( 20s/8p ) i robię 150km , ale to ze wspomaganiem oczywiście. Zaś na full manetce z średnią prędkością 50-60km/h to niestety tylko 80 km mi przejedzie. Ale to i tak nie jest źle uważam . Mam specjalny silnik po przewoju Mxus V4 5x15 i Barmala , ogniwa Sony VTC6 , opony Crazy Bob 👍😉
Ostatnio zmieniony 10 lut 2020, 12:58 przez EV-Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
CZĘŚCI do EBIKE 24h/7d ---AKTUALNE---- viewtopic.php?t=4238

AST034
Posty: 596
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: AST034 » 10 lut 2020, 12:57

Dla przykladu
160 ogniw, uklad 16S10P Sanyo GA. Sterownik Sabvoton mini 45A.
2000Wh. Jesli przyjmiemy 13Wh na kilometr czyli jazda powoli z pedalowaniem to przejedziemy ok 130-150km. Dolenj granicy nie ma, zalezy jaka mamy „ciezka nogę” czy w tym przypadku reke :D

TerryFox
Posty: 58
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: TerryFox » 10 lut 2020, 13:34

EV-Maniak pisze:
10 lut 2020, 12:56
Zależy jakie ogniwa dasz, silnik i sterownik , no i opony. Ja mam 160 ogniw ( 20s/8p ) i robię 150km , ale to ze wspomaganiem oczywiście. Zaś na full manetce z średnią prędkością 50-60km/h to niestety tylko 80 km mi przejedzie. 👍😉
Dzieki Panowie ! Przebiegi rzedu 80 km na samej manetce to jak na lekkiego ebajka zupeeeelnie wystarczajacy dystans, zwlaszcza ze mozna jechac bez cisnienia te 30-40/h max zamiast 60 ;)
A 130-150 km z pedalowaniem to juz wogole kosmos.
Sama rama tutaj 9 kg wagi, do tego klocek w postaci baterii, 165 ogniw to wyjdzie ile, cos w okolicach 10 kg ? Plus amortyzacja, silnik, kola itd.. ciekawe czy daloby sie zmiescic w wadze ponizej 35 kg ?
Dla porownania - fabryczne elektryki (haibike, cube) w wersji full to w zaleznosci od modelu 24-26 kg.. z duzo mniejsza bateria i slabym silnikiem.

AST034
Posty: 596
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: AST034 » 10 lut 2020, 14:24

Silnik z kolem 13-15 kilo, pakiet 8-9, sterownik 1,5kg, reszta pierdol typu wiązka, przetwornica, manetka, przelaczniki, oswietlenie tez z 1-2 kilo. Jak dodasz do tego samą rame to juz masz 33-34 kilo w optymistycznej wersji, a gdzie widelec, kolo, hamulce, kierownica, korby... obstawiam ok 40-45kg zaleznie od setupu. Oczywiscie licze tu silnik 3k turbo, bo przy takiej wadze cokolwiek ponizej bedzie troche uciazliwe z temperaturą, nawet qs35 :)

Awatar użytkownika
kinats
Posty: 90
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: kinats » 12 lut 2020, 0:22

AST034 pisze:
10 lut 2020, 12:57
Dla przykladu
160 ogniw, uklad 16S10P Sanyo GA. Sterownik Sabvoton mini 45A.
2000Wh. Jesli przyjmiemy 13Wh na kilometr czyli jazda powoli z pedalowaniem to przejedziemy ok 130-150km. Dolenj granicy nie ma, zalezy jaka mamy „ciezka nogę” czy w tym przypadku reke :D
A jak się będą miały wyliczenia przy wersji 160 ogniw w układzie 10S16P ? :P
Przy Sanyo GA można przyjąć, że jedno ogniwo to 0,8-0,9km zasięgu przy powolnej jeździe ze wspomaganiem ?
Czyli realnie rozpatrując normalniejsze ogniwa, 0,5km na ogniwo przy lajtowej jeździe będzie "realne"
Układ w jakim się to zepnie, określać będzie prędkość maksymalną, no i wymuszone będzie wydajnością prądową. Przy większych klockach, które nie są obciążone zbytnio, wychodzi że nie ma zbyt wielkiego znaczenia dla zasięgu w danych warunkach, czy to będzie np. 13S20P czy 20S13P, oczywiście prędkość maksymalna będzie znacząco różna...

AST034
Posty: 596
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: AST034 » 12 lut 2020, 6:57

kinats pisze:
12 lut 2020, 0:22
AST034 pisze:
10 lut 2020, 12:57
Dla przykladu
160 ogniw, uklad 16S10P Sanyo GA. Sterownik Sabvoton mini 45A.
2000Wh. Jesli przyjmiemy 13Wh na kilometr czyli jazda powoli z pedalowaniem to przejedziemy ok 130-150km. Dolenj granicy nie ma, zalezy jaka mamy „ciezka nogę” czy w tym przypadku reke :D
A jak się będą miały wyliczenia przy wersji 160 ogniw w układzie 10S16P ? :P
Przy Sanyo GA można przyjąć, że jedno ogniwo to 0,8-0,9km zasięgu przy powolnej jeździe ze wspomaganiem ?
Czyli realnie rozpatrując normalniejsze ogniwa, 0,5km na ogniwo przy lajtowej jeździe będzie "realne"
Układ w jakim się to zepnie, określać będzie prędkość maksymalną, no i wymuszone będzie wydajnością prądową. Przy większych klockach, które nie są obciążone zbytnio, wychodzi że nie ma zbyt wielkiego znaczenia dla zasięgu w danych warunkach, czy to będzie np. 13S20P czy 20S13P, oczywiście prędkość maksymalna będzie znacząco różna...
Kinats, nie ma co robic dziury w całym - napisalem przykladowy pakiet, bo wielu uzytkownikow tego forum patrzy na konkretne informacje, poza tym kto by włożył 10S16P do takiej ramy? :) co do zasiegu to sie nie zgodze - teoretycznie bedzie taki sam, jednak praktycznie zawsze jezdzi sie szybciej majac pakiet o wyzszym napieciu co skutkuje zmniejszeniem zasiegu :)

Awatar użytkownika
kinats
Posty: 90
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: kinats » 12 lut 2020, 9:26

AST034 pisze:
12 lut 2020, 6:57
Kinats, nie ma co robic dziury w całym - napisalem przykladowy pakiet, bo wielu uzytkownikow tego forum patrzy na konkretne informacje, poza tym kto by włożył 10S16P do takiej ramy? :) co do zasiegu to sie nie zgodze - teoretycznie bedzie taki sam, jednak praktycznie zawsze jezdzi sie szybciej majac pakiet o wyzszym napieciu co skutkuje zmniejszeniem zasiegu :)
Nie no, wszystko się zgadza, po prostu nudziło mi się w nocy troszku, to se pomyślałem, że się czepię, no i może czasami warto zaznaczyć to, że ilość P nie ma wpływu na zasięg (teoretycznie), oczywiście pod warunkiem, że prądowo się pakiet wyrabia, co by nieść kaganek oświecenia.
Inna sprawa, że przy tym samym A przy większej ilość S można liczyć na lepszy start (wbrew obiegowej opinii, że S odpowiada wyłącznie za V-max).

A co do praktyki, jeżdżenia szybciej przy wyższym S, no to żeby nie było, że tylko ja w stronę abstrakcji się skłaniam, to zdaje się Ty napisałeś "Jeśli przyjmiemy 13Wh na kilometr czyli jazda powoli z pedalowaniem to przejedziemy ok 130-150km. (...)", a kto by jeździł wolno i z pedałowaniem z taką ramą ;)

tkoko
Posty: 896
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: tkoko » 12 lut 2020, 10:09

kinats pisze:
12 lut 2020, 0:22
.... Przy większych klockach, które nie są obciążone zbytnio, wychodzi że nie ma zbyt wielkiego znaczenia dla zasięgu w danych warunkach, czy to będzie np. 13S20P czy 20S13P, oczywiście prędkość maksymalna będzie znacząco różna...
A według mnie ma. Zwiększenie prędkości o ~30% (20S13P vs 13S20P), skutkuje zwiększeniem poboru prądu/mocy (na oko :D ) o 60% (zwiększone opory toczenia, opory powietrza), a to skutecznie zmniejszy zasięg. Przy tej samej prędkości obu silników, również będzie mniejszy zasięg, gdyż silnik "szybkoobrotowy", będzie miał mniejszą sprawność przy "niskich" obrotach.

Awatar użytkownika
kinats
Posty: 90
Rejestracja: 23 kwie 2019, 4:06

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: kinats » 12 lut 2020, 14:38

tkoko pisze:
12 lut 2020, 10:09
A według mnie ma. Zwiększenie prędkości o ~30% (20S13P vs 13S20P), skutkuje zwiększeniem poboru prądu/mocy (na oko :D ) o 60% (zwiększone opory toczenia, opory powietrza), a to skutecznie zmniejszy zasięg. Przy tej samej prędkości obu silników, również będzie mniejszy zasięg, gdyż silnik "szybkoobrotowy", będzie miał mniejszą sprawność przy "niskich" obrotach.
No ale gadanie w ogóle o zasięgu jakimś średnim z pakietu ma sens raczej tylko przy założeniu, że zakładamy jakąś średnią prędkość.
I chodziło mi o sytuację, gdzie sterownik i silnik są takie same (wiem wiem, nie mogą być takie same, bo różne napięcia, więc niech będzie gt1500, a dla ambitnych Barmal).
Niech będzie że mamy sobie tam jakiś silnik, jakiś sterownik 45A, no i te pakiety, jeden 20S13P, drugi 13S20P. Jedziemy sobie 30kmph bo to ścieżka rowerowa, a my nie chcemy się rzucać na niej bardziej niż już się rzucamy, na czymś co wygląda jak cross, a że mamy w planie trochę ulicy liznąć i skrótem przez pola, to integral na głowie też nie poprawia naszego wizerunku na tej wspomnianej ścieżce.
No i jadąc sobie te 30 na godzinę, raczej dojedziemy na tych pakietach mniej więcej tak samo daleko. A w razie potrzeby, to i łatwiej ten klocek ruszy, przy opcji 20S ;)

spark
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:46

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: spark » 14 lut 2020, 20:43

Tombe pisze:
10 lut 2020, 8:35
Jaki wychodzi skok tylnego koła przy damperze 240x76mm?
199mm

spark
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2018, 22:46

Re: EVSpark dla lekkich konstrukcji

Post autor: spark » 14 lut 2020, 21:06

Tak jak wspominałem od samego, początku nie do końca jeszcze wiadomo, ile wejdzie ogniw do tej ramy. Ja zrobiłem wstępne przymiarki i jeśli chodzi o ogniwa w pozycji leżącej i jeśli pakiet ma być w jednym kawałku to musimy się ograniczyć do 141 ogniw. Natomiast zauważyłem, że ten sam pakiet 141 ogniw można obrócić w ramie tak, aby ogniwa stały pionowo. Jeśli zrobimy 2 Pakiety jeden na drugim tak jak w dużym EVS to zmieścimy 201 ogniw. :D Rama będzie musiała urosnąć o ok. 9 mm. Jak będą wyglądały pakiety w 2 piętrach, dowiemy się przy 2 realizacji. W tym przypadku buduję pakiet 14s10p, aby sprawdzić właściwości jezdne i użytkowe ramy poprawić ewentualne błędy.
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ