Nowe ramy do przeróbek 2018-2019 - Jest problem

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Nowe ramy do przeróbek 2018-2019 - Jest problem

Post autor: TomaS »

Zrobiłem tak z ciekawości przegląd internetowy ram full nadających się do przeróbek na elektryki i jest DRAMAT. Nowych sensownych / mocnych ram na klasyczne widełki z tyłu, żeby mocować silnik - już brak. Wszystko na oś przewlekaną. Zostają tylko używki ze starszych roczników ale niedługo i one się skończą, albo połamią (zmęczenie alu.).

To samo jeśli chodzi o amortyzatory. Rura sterowa na 1 i 1/8 cala w nowych sensownych amortyzatorach do starszych ram ? Zapomnij. Tylko tapared. Nie kupisz już dobrego, nowego amora do starszej ramy z główką o średnicy dla sterów poniżej 44mm.

Dampery i amortyzatory na sprężynie wskazane do ciężkich elektryków (gdzie amory powietrzne padają jak muchy) - w 2020 już ich nie będzie wcale poza downhill i największymi skokami.

To samo koła. Fajne mocne obręcze i opony z grubym balonem na 26 cali gdzie im mniej cali tym lepiej dla silnika ? W niedalekiej przyszłości Zapomnij.

To samo duże korby przednie i kasety 7 rzędowe. Nie mówiąc już o wolnobiegach z zębatką 11t, Jeszcze kupisz ale to już resztki.

Zmieniają się standardy które nie sprzyjają przeróbką zwykłych rowerów. Ciekawe jak rynek e-bike dostosuje się do nowej sytuacji.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Nowe ramy do przeróbek 2018-2019 - Jest problem

Post autor: Inc0 »

trzeba sobie poradzic dorabiając odpowiedni uchwyt co prawda zmieni sie nieco geometria bo taki uchwyt przesówa os koła do tyłu lub w dół wzgledem orginału ale jesli ma być mocne i nowe to ..albo to albo rama custom
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Nowe ramy do przeróbek 2018-2019 - Jest problem

Post autor: leszcz »

Nadchodzi era midów a huby jak dostaną lekką customową ramę z dumperem do lekkiej elektryzacji to nie zginą
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Nowe ramy do przeróbek 2018-2019 - Jest problem

Post autor: TomaS »

Era midów u producentów już dawno trwa. Kasa im się zgadza ;-)
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
grafffik

Re: Nowe ramy do przeróbek 2018-2019 - Jest problem

Post autor: grafffik »

Tomas, ramę można zrobić na zamówienie. za hardtaila swego czasu płaciłem 450zł z rurek jakie chciałem :) Full jest konstrukcją droższą w budowie ze względu na zawias, łożyska, roboczegodziny itp - ale są to koszta do przyjęcia. Jakie ? Wystarczy zadzwonić i się spytać :)
Obręcze 26" cały czas ma i raczej będzie miał Dartmoor. Polski producent sprzetu do rowerowej grawitacji. Dobre modele obręczy chodzą po stówce, a najnowsze i najmnocniejsze modele na 2019r - dalej 26" ok 220zł.
pzdr.
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Nowe ramy do przeróbek 2018-2019 - Jest problem

Post autor: MixhaL »

To się nazywa ewolucja i jest na +
Po prostu rowery elektryczne się nie rozwijają.
Huby to jest najgorsze co może być, ciężkie, upośledza pracę zawieszenia, szybko się przegrzewa, brakuje momentu, nie nadaje się do jazdy w terenie.

Rura sterowa też na plus, dzięki temu masz dużo większą wytrzymałość główki ramy i amora rury.

Kto Ci naopowiadał że powietrzne tak padają? Brednie, wszystko zajeździsz jak nie serwisujesz. Pytanie ile osób przynajmniej raz w roku serwisuje ?
Producent dla przykładu podaje czas pracy przy serwisie podstawowym 50h więc taki serwis trzeba robić w zależności od jazdy 1-3x w roku. Ile osób to robi? Ludzie jeźdżą aż im damper staje a później się dziwią że to się psuje. Ze sprężyną jest tak samo tylko że środek się dampera zaciera ale sprężyna działa i nikt nie zdaje sobie sprawy że damper już skonał i jeździ dalej, w powietrznym awarię widać od razu.

Przecież 26' jest produkowane i będzie produkowane cały czas bo jest używane np. w rowerach typu dirt/street więc nie wiem o co Ci chodzi.

Korb dużych ja też nie lubię, jest progres na obniżanie środka ciężkości i łatwo zaczepia się nowymi rowerami o glebę ale to nie problem bo można sobie wymienić na mniejsze np 170 lub 165 więc też nie widzę problemu. Kasety to też nie problem, jest tego multum.
Ale będąc przy kasetach, SRAM wprowadził swój nowy standard mocowania kaset XD i tutaj jest problem, sprawdźcie sobie ile kosztują nowe kasety w tym standardzie. Sam teraz mam do wymiany kasetę z grupy X1 i cena boli a zamienników brak.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Nowe ramy do przeróbek 2018-2019 - Jest problem

Post autor: leszcz »

Pełna zgoda.
MixhaL pisze:
05 gru 2018, 12:18
Producent dla przykładu podaje czas pracy przy serwisie podstawowym 50h więc taki serwis trzeba robić w zależności od jazdy 1-3x w roku. Ile osób to robi?
Ja robię przebiegi ok 1000km miesięcznie i robię serwisy obu amorów co pół roku. Polecam. Zawieszka to podstawa fundamentu :)
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
ODPOWIEDZ