Konserwacja wolnobiegu

Tutaj umieszczamy informacje o częściach rowerowych, ramach, amortyzatorach itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1456
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Konserwacja wolnobiegu

Post autor: Umbur »

Zdjęcia w albumie krok po kroku jak zdjąć i zakonserwować wolnobieg.
Obrazek
sky
Forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Konserwacja wolnobiegu

Post autor: sky »

Świetna sprawa z tą fotorelacją, zwłaszcza że widać jakiego smaru użyć ;). Ale możesz dodać po jakim przebiegu warto zrobić taki serwis, albo po jakim okresie czasu. Również w którą stronę odkręca się zabezpieczenie kulek - tak aby tego nie zdewastować ;)
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1456
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konserwacja wolnobiegu

Post autor: Umbur »

Sam wolnobieg ma standardowy gwint prawoskrętny, natomiast nakrętka zabezpieczająca ma gwint lewoskrętny. Swój rozebrałem, bo strasznie rzęził i słychać było już kulki w środku. :D Generalnie, jak zaczyna hałasować, to już pora. ;)
sky
Forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Konserwacja wolnobiegu

Post autor: sky »

Ja tylko nie wiedziałem w którą stronę rozkręca się nakrętkę zabezpieczającą, ale chciałem właśnie abyś poradnik uzupełnił dla wszystkich zainteresowanych ;)
Dobra robota ;)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3021
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Konserwacja wolnobiegu

Post autor: EV-Maniak »

A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?

---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1456
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Konserwacja wolnobiegu

Post autor: Umbur »

henio pisze:
28 lut 2018, 16:25
A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?

---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?
Do przodu w Falconie nie wejdzie więcej jak 2 tarcze. Nie mocuje się w ogóle Przerzutki na przód. Z tyłu mam jedną zębatkę. "Stare" zdjęcia z Falcona są z grudnia, wolnobieg jest z mojej pierwszej konstrukcji sprzed dwóch lat. ;)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3021
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Konserwacja wolnobiegu

Post autor: EV-Maniak »

Umbur pisze:
28 lut 2018, 20:37
henio pisze:
28 lut 2018, 16:25
A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?

---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?
Do przodu w Falconie nie wejdzie więcej jak 2 tarcze. Nie mocuje się w ogóle Przerzutki na przód. Z tyłu mam jedną zębatkę. "Stare" zdjęcia z Falcona są z grudnia, wolnobieg jest z mojej pierwszej konstrukcji sprzed dwóch lat. ;)
Czaję bazę ;)
I jedna zębatka z tyłu w Falconie Ci starczy? Skoro tak, to czy nie warto całości zabudować osłoną na łańcuch, jak dajmy na to w starych simsonach, czy MZ-kach?
ODPOWIEDZ