Konserwacja wolnobiegu
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1456
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forumowicz
- Posty: 211
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Konserwacja wolnobiegu
Świetna sprawa z tą fotorelacją, zwłaszcza że widać jakiego smaru użyć
. Ale możesz dodać po jakim przebiegu warto zrobić taki serwis, albo po jakim okresie czasu. Również w którą stronę odkręca się zabezpieczenie kulek - tak aby tego nie zdewastować 


- Umbur
- Moderator
- Posty: 1456
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Konserwacja wolnobiegu
Sam wolnobieg ma standardowy gwint prawoskrętny, natomiast nakrętka zabezpieczająca ma gwint lewoskrętny. Swój rozebrałem, bo strasznie rzęził i słychać było już kulki w środku.
Generalnie, jak zaczyna hałasować, to już pora. 


-
- Forumowicz
- Posty: 211
- Rejestracja: 19 lut 2018, 16:28
- Lokalizacja: Kraków
Re: Konserwacja wolnobiegu
Ja tylko nie wiedziałem w którą stronę rozkręca się nakrętkę zabezpieczającą, ale chciałem właśnie abyś poradnik uzupełnił dla wszystkich zainteresowanych 
Dobra robota

Dobra robota

- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3021
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Konserwacja wolnobiegu
A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?
---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?
---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1456
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Konserwacja wolnobiegu
Do przodu w Falconie nie wejdzie więcej jak 2 tarcze. Nie mocuje się w ogóle Przerzutki na przód. Z tyłu mam jedną zębatkę. "Stare" zdjęcia z Falcona są z grudnia, wolnobieg jest z mojej pierwszej konstrukcji sprzed dwóch lat.henio pisze: ↑28 lut 2018, 16:25A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?
---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?

- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3021
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Konserwacja wolnobiegu
Czaję bazęUmbur pisze: ↑28 lut 2018, 20:37Do przodu w Falconie nie wejdzie więcej jak 2 tarcze. Nie mocuje się w ogóle Przerzutki na przód. Z tyłu mam jedną zębatkę. "Stare" zdjęcia z Falcona są z grudnia, wolnobieg jest z mojej pierwszej konstrukcji sprzed dwóch lat.henio pisze: ↑28 lut 2018, 16:25A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?
---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?![]()

I jedna zębatka z tyłu w Falconie Ci starczy? Skoro tak, to czy nie warto całości zabudować osłoną na łańcuch, jak dajmy na to w starych simsonach, czy MZ-kach?
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1456
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała