Strona 1 z 1

Konserwacja wolnobiegu

: 24 lut 2018, 14:08
autor: Umbur
Zdjęcia w albumie krok po kroku jak zdjąć i zakonserwować wolnobieg.
Obrazek

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 27 lut 2018, 20:28
autor: sky
Świetna sprawa z tą fotorelacją, zwłaszcza że widać jakiego smaru użyć ;). Ale możesz dodać po jakim przebiegu warto zrobić taki serwis, albo po jakim okresie czasu. Również w którą stronę odkręca się zabezpieczenie kulek - tak aby tego nie zdewastować ;)

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 27 lut 2018, 20:38
autor: Umbur
Sam wolnobieg ma standardowy gwint prawoskrętny, natomiast nakrętka zabezpieczająca ma gwint lewoskrętny. Swój rozebrałem, bo strasznie rzęził i słychać było już kulki w środku. :D Generalnie, jak zaczyna hałasować, to już pora. ;)

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 27 lut 2018, 20:41
autor: sky
Ja tylko nie wiedziałem w którą stronę rozkręca się nakrętkę zabezpieczającą, ale chciałem właśnie abyś poradnik uzupełnił dla wszystkich zainteresowanych ;)
Dobra robota ;)

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 28 lut 2018, 16:25
autor: EV-Maniak
A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?

---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 28 lut 2018, 20:37
autor: Umbur
henio pisze:
28 lut 2018, 16:25
A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?

---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?
Do przodu w Falconie nie wejdzie więcej jak 2 tarcze. Nie mocuje się w ogóle Przerzutki na przód. Z tyłu mam jedną zębatkę. "Stare" zdjęcia z Falcona są z grudnia, wolnobieg jest z mojej pierwszej konstrukcji sprzed dwóch lat. ;)

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 28 lut 2018, 20:48
autor: EV-Maniak
Umbur pisze:
28 lut 2018, 20:37
henio pisze:
28 lut 2018, 16:25
A ja myślę czysto teoretycznie, bo nie mam Falcona, a jakby z tyłu dać tylko jeden bieg, a za to z przodu 4? Czy napinacz ( nie przerzutka tylna ) ogarnie to wszystko? Albo czy 3 z przodu obsłuży napinacz i tylko przerzutka przednia?

---edit----
Zauważyłem, że na starych Twoich zdjęciach w Falconie miałeś tylko jeden bieg z tyłu. Teraz masz założony wolnobieg z wieloma zębatkami? Dlaczego? Brakowało Ci biegów?
Do przodu w Falconie nie wejdzie więcej jak 2 tarcze. Nie mocuje się w ogóle Przerzutki na przód. Z tyłu mam jedną zębatkę. "Stare" zdjęcia z Falcona są z grudnia, wolnobieg jest z mojej pierwszej konstrukcji sprzed dwóch lat. ;)
Czaję bazę ;)
I jedna zębatka z tyłu w Falconie Ci starczy? Skoro tak, to czy nie warto całości zabudować osłoną na łańcuch, jak dajmy na to w starych simsonach, czy MZ-kach?

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 28 lut 2018, 21:04
autor: Umbur
Nie ma takiej potrzeby.

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 15 lip 2023, 21:33
autor: Leopold
Po takiej konserwacji chcesz wkładać wkładać wolnobieg do roweru? Przecież po 100 km nałapie tyle syfu, że już od niego samego się rozleci nie trzeba jeździć położyć do szuflady a kilometry zrobić na piechotę, nie dajmy się zwariować.

Re: Konserwacja wolnobiegu

: 25 lip 2023, 14:09
autor: Yasiu77
Leopold pisze:
15 lip 2023, 21:33
Po takiej konserwacji chcesz wkładać ...
złota łopata ;)