Rama E-KROSS Pozitiff

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: MixhaL »

Dyskusja odnośnie ramy mid E-KROSS Pozitiff
Obrazek
Obrazek

Strona Producenta:
http://ekrossbikes.com/
Kupno przez allegro:
https://allegro.pl/uzytkownik/Mega-Energy?order=m
Kupno przez OLX(taniej niż allegro):
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/51eo0/

Specyfikacja:
- Material: steel high strengthening
- waga: 16 kg
- szerokość: 180мм
- główka: 1,1/8” або 1,5”
- rozstaw wideł:186мм
- Koła: max. r19”
- damper:190-240mm
- Max waga kierującego: 150kg
- Max rozmiar baterii: 420 х 230 х 160mm
- kolor: dowolny

Aby być bardziej w zgodzie z prawem, możliwość instalacji korb rowerowych.

[film][/film]
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pumexior »

Już miałem zakładać temat ale widzę, że jest :)
Czy ktokolwiek w Polsce jeździ na tej ramie? Początkowo znalazłem ją pod nazwą Vector Vortex (kompletny ebike ale tez sama rama). Jedna firma jest z Niemiec, druga z Ukrainy, gdzieś na forum chyba był wątek opisujący o co mniej więcej chodzi ale już nie pamiętam :)
Założenia ramy wydają się być super - brak ogromnej masy w kole i możliwość dobrania przełożeń pod teren, w którym jeździmy. W górach można dobrać moc kosztem prędkości max, ale dodatkowo dostajemy nieco niższą prędkość optymalną tzn męcząc go przy prędkościach rzędu 15/20 kmh trudniej będzie zagrzać silnik do odcięcia. Silnik (chyba qs205) znajduje się na wahaczu czyli jego masa wciąż jest nieamortyzowana, jednak znajduje się zaraz przy osi wahacza, a nie na ogromnym ramieniu jak w przypadku koła. Za to nie potrzeba napinaczy, linia silnik - koło się nie zmienia.
Na stronie Vortex podają, że skrzynka zmieści do 600 ogniw :D Ukraińcy męczą to w całkiem ciężkim terenie, widać przełożenie mocy robi swoje :) https://www.youtube.com/watch?v=be-nnofgWtA
Pozostaje jeszcze kwestia jak rozwiązany jest napęd, zębatki i łańcuch pewnie zaadoptowane z jakiegoś moto, ciekawi mnie jeszcze mocowanie zębatki na silniku, czy jest to jakaś inna wersja qs205 czy może przerobili typową wersję.
Tyle przemyśleń ode mnie, jeśli ktoś ma jakieś za i przeciw tej ramy to chętnie poczytam, być może nie jest taka fajna jak wydaje się na papierze :)
gumis0000
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2019, 15:29

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: gumis0000 »

No właśnie też szukam informacji czy ktoś na tym śmiga :) Mam też kilka pytań...jaka piasta tam na tył wchodzi ? motocyklowa ? tylko jak oni zamontowali do tego tarcze z roweru ? i druga sprawa to zębatka na qs205...ktoś wie jaki to patent ? Mocno myślę żeby coś zbudować na tym tylko nie chciał bym się wpakować ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pxl666 »

Midy crossy wchodzą do plu
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: Tooropek »

gumis0000 pisze:
23 wrz 2019, 15:32
No właśnie też szukam informacji czy ktoś na tym śmiga :) Mam też kilka pytań...jaka piasta tam na tył wchodzi ? motocyklowa ? tylko jak oni zamontowali do tego tarcze z roweru ? i druga sprawa to zębatka na qs205...ktoś wie jaki to patent ? Mocno myślę żeby coś zbudować na tym tylko nie chciał bym się wpakować ;)
Napisz do Vasyla na Whatsapp albo zadzwoń z zapytaniem. Chłop normalnie rozmawia łamanym polskim, da się wszystko zrozumieć.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pxl666 »

gumis0000 pisze:
23 wrz 2019, 15:32
No właśnie też szukam informacji czy ktoś na tym śmiga :) Mam też kilka pytań...jaka piasta tam na tył wchodzi ? motocyklowa ? tylko jak oni zamontowali do tego tarcze z roweru ? i druga sprawa to zębatka na qs205...ktoś wie jaki to patent ? Mocno myślę żeby coś zbudować na tym tylko nie chciał bym się wpakować ;)
Mi wygląda na koło motocyklowe , zebatka zbiorcza chyba jakieś cnc , zdawcza też pewnie przez jakiś adapter z wolnobiegu albo bębna kasety
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pxl666 »

Jestem ciekaw ile km można zrobić w Max konfiguracji aku przy prędkość avg 55kmh . I dlaczego od razu nie dają błotników, przy seryjnej produkcji to już jest sens
gumis0000
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2019, 15:29

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: gumis0000 »

pxl666 pisze:
23 wrz 2019, 18:36
gumis0000 pisze:
23 wrz 2019, 15:32
No właśnie też szukam informacji czy ktoś na tym śmiga :) Mam też kilka pytań...jaka piasta tam na tył wchodzi ? motocyklowa ? tylko jak oni zamontowali do tego tarcze z roweru ? i druga sprawa to zębatka na qs205...ktoś wie jaki to patent ? Mocno myślę żeby coś zbudować na tym tylko nie chciał bym się wpakować ;)
Mi wygląda na koło motocyklowe , zebatka zbiorcza chyba jakieś cnc , zdawcza też pewnie przez jakiś adapter z wolnobiegu albo bębna kasety
No tylko przy takim momencie obrotowym i przekazywaniu napędu przez łańcuch to musi być mega wytrzymałe...
Ok Vasilij mi odpisał :
- na tył wchodzi koło na piaście moto albo bmx. Ma w ofercie tylne koło za 650 zł 17''
- zębatkę na silnik mają w ofercie ze specjalnym mocowaniem robionym przez nich - 27t - 110 zł

Tak teraz oglądam filmiki i ktoś w ogóle wie jak z wielkością tej ramy ? Zastanawiam się czy przy 184 cm wzrostu nie będę wyglądać jak na rowerku od dziecka ;)
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pumexior »

Porównywałem kiedyś wymiary Pozitiffa i wyszło na to, że jest bardzo zbliżony do Falcona, ewentualnie jakieś kilka cm dłuższy. Natomiast nie ma już możliwości podniesienia siodełka i nie wiem jak pod tym względem wypada. Przeniesienie napędu to łańcuch moto 420 chyba także powinien bez problemu wytrzymać.
Moim zdaniem wciąż największym problemem jest ilość customowych rozwiązań tj tylne koło i przeniesienie napędu. Łańcuch kupisz wszędzie, ale zębatki się zużywają i wymieniać trzeba. Pół biedy teraz bo firma działa i pewnie w kilka dni paczka przyjdzie, ale co w przyszłości? Szkoda, że nie zaadoptowali całości z jakiegoś moto który jest oparty właśnie o łańcuch 420, wtedy ich adaptery a zębatki do woli można by kupować w motocyklowym. No i koło 17 w teren to trochę lipa, wybór opon bardzo ograniczony, a systemu tubliss w ogóle nie ma na 17.
Miałem w sumie budować pojazd na tej ramie ale trafiłem na blog ukraińca który trochę na tym jeździł. Ogólnie wyraził się bardzo pozytywnie, ale jednak stwierdził, że to wciąż nie jest maszyna do hard enduro i po tym właśnie zrezygnowałem z tej ramy na rzecz konwersji crossa.
Ale jak ktoś nie potrzebuje w najcięższy teren to moim zdaniem świetna opcja, można na przykład zrobić długodystansowca, 20s30p na GA to będzie jakieś 105 Ah :o
gumis0000
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2019, 15:29

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: gumis0000 »

No właśnie ja najwięcej jeżdżę po lasach więc super ciężki teren raczej odpada...denerwuje mnie skaczące koło w sparku z tyłu dlatego centralny silnik to było by coś fajnego...zobaczymy jak sprzedam swojego sparka to będę budować na tym pozitiff :) I tak łańcuch 420 podchodzi, zębatka tylna to typowo moto, koło tylne też jedynie warto by było kupić 2-3 zębatki na silnik z przodu ;)
gumis0000
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2019, 15:29

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: gumis0000 »

Aha i jeszcze jedno...Vasyl zaproponowal silnik qs205 5000w...czym on sie rozni (oprocz ceny - rzucił 2900zł czyli duzo wiecej niz "normalny") od standardowego 3000w ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pxl666 »

gumis0000 pisze:
27 wrz 2019, 11:41
denerwuje mnie skaczące koło w sparku z tyłu dlatego centralny silnik to było by coś fajnego...
Że hub ssie w tylnym kole ?
gumis0000
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2019, 15:29

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: gumis0000 »

pxl666 pisze:
27 wrz 2019, 14:04
gumis0000 pisze:
27 wrz 2019, 11:41
denerwuje mnie skaczące koło w sparku z tyłu dlatego centralny silnik to było by coś fajnego...
Że hub ssie w tylnym kole ?
Cała masa jest na tylnym kole i jest efekt podskakiwania przy jeździe po nierównościach. Centralny silnik to dużo lepsze rozłożenie masy. Nie ma co ukrywać to już bardziej moja fanaberia ten pozitiff ;) po za tym bardzo mi się podoba jego wygląd więc chętnie bym spróbował ;)
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: Umbur »

gumis0000 pisze:
27 wrz 2019, 14:13
pxl666 pisze:
27 wrz 2019, 14:04
Że hub ssie w tylnym kole ?
Cała masa jest na tylnym kole i jest efekt podskakiwania przy jeździe po nierównościach. Centralny silnik to dużo lepsze rozłożenie masy. Nie ma co ukrywać to już bardziej moja fanaberia ten pozitiff ;) po za tym bardzo mi się podoba jego wygląd więc chętnie bym spróbował ;)
Albo po prostu założyć porządny i twardszy damper. ;)
gumis0000
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2019, 15:29

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: gumis0000 »

Umbur pisze:
27 wrz 2019, 14:16
gumis0000 pisze:
27 wrz 2019, 14:13
Cała masa jest na tylnym kole i jest efekt podskakiwania przy jeździe po nierównościach. Centralny silnik to dużo lepsze rozłożenie masy. Nie ma co ukrywać to już bardziej moja fanaberia ten pozitiff ;) po za tym bardzo mi się podoba jego wygląd więc chętnie bym spróbował ;)
Albo po prostu założyć porządny i twardszy damper. ;)
Oczywiście, że tak :) dlatego pisze że ten pozitiff to już bardziej wymysł :)
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: MixhaL »

Umbur pisze:
27 wrz 2019, 14:16
gumis0000 pisze:
27 wrz 2019, 14:13
Cała masa jest na tylnym kole i jest efekt podskakiwania przy jeździe po nierównościach. Centralny silnik to dużo lepsze rozłożenie masy. Nie ma co ukrywać to już bardziej moja fanaberia ten pozitiff ;) po za tym bardzo mi się podoba jego wygląd więc chętnie bym spróbował ;)
Albo po prostu założyć porządny i twardszy damper. ;)
Po 1 nie rozwiązuje to problemu
Po 2 upośledza zawieszenie jeszcze bardziej
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pumexior »

Mocny mid to nie jest fanaberia, to przyszłość mocnych ebików w górach. Ludzie jeżdżą i będą jeździć na hubach w ciężkim terenie, sam jeżdżę, ale ogółem mówiąc jest to jazda daleka od idealnej. Tylne zawieszenie pracuje po prost fatalnie, i o ile leśne dróżki w mazowieckim może łykać z prędkością 80 km/h bez problemów, o tyle na szlaku usianym dużymi kamieniami przy 30 km/h można sobie siodełkiem zęby wybić ;) Dodajmy do tego podjazdy i bardzo niską sprawność przy małych prędkościach i mamy coś, co w końcu musi zostać zastąpione midem. Szkoda tylko, że polscy producenci tak niechętnie podchodzą do tematu. Widać na Ukrainie mają większe góry ;)
Co do qs'a to nie wiem na 100% jakie są różnice, natomiast na pewno ten od Vasyla ma bardzo szybki nawój, przez co mniej się grzeje. Gdyby miał nawój standardowy dla huba, to przy tym przełożeniu ze zdjęcia wyżej (pewnie jakieś 1:3) przyspieszałby nieziemsko, ale przy 20s jechałby pewnie 40 km/h :) Także tak czy inaczej byłbyś skazany na zakup silnika u niego, bo w Polsce pewnie takiego nie dostaniesz. Nie wiem też czy ich qs nie ma zupełnie zmienionej lub zmodyfikowanej pokrywy silnika od strony zębatki. Po 1 żeby zamocować zębatkę a po 2 żeby wytrzymał ogromne siły, które na hubie nie występują (coś takiego czytałem kiedyś na ich stronie).
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: ap0f1s »

Mam inne zdanie do mocnych midów w górach. Jednak całkowicie się z tobą zgadzam co do wad. Słaba amortyzacja w na tyle, niska sprawność na małych obrotach. Tutaj chodzi bardziej o kompromis, ale ten kompromis tyczy sie osób z wąskiej grupy. Mieszkając na południu w dodatku robiąc bardzo dużo km po górskim terenie potrzebuję sprzętu nie zawodnego. Co przy moim przebiegu 12tys km w rok. z czego pewnie z 3000 albo lepiej to góry. Awaryjność wzrośnie dużo. Jednak siły na wszelkich przekładniach, łańcuchach i innych eksploatacyjnych rzeczach jest duża. Obecnie teraz posiadając moc ~7kw nie potrzeba mi więcej, w jadę większość miejsc, gdzie chce, gdzie nie dam rady pcham.
Używając bajka w górach po szlakach musimy zwracać na innych ludzi. Już teraz jest nagonka na rożne konstrukcję w górach, że niszczą ścieżki itp. Dal mnie to jest plus dla huba gdzie prędzej na małych obrotach taki rower zwalnia albo postawi dęba niż będzie orał całą trasę. Jednak mocny mid, będzie sie zachowywał jak cross rył wszystko po drodze, ale da radę wjechać na duże większe podjazdy w stosunku do huba.
Następna sprawa to cisza o ile ogromnych hałasów nie będzie robił mid to będzie już odczuwalny, gdzie hub to cisza.
Więc widać, że wszystko ma swój kompromis dla osoby co nie robi tysiące km po górach taki mid będzie lepszy. W moim przypadku wolę huba. Miałem do testów KTM E-XC i fajna maszyna, ale wolę swojego poczciwego falcona jeżeli chodzi o jazdy po górach między innymi, że nie mam problemu z ludźmi, a nie chciałbym, aby zakazali mi jazdy takim pojazdem.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
gumis0000
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2019, 15:29

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: gumis0000 »

pumexior pisze:
28 wrz 2019, 1:21
Mocny mid to nie jest fanaberia, to przyszłość mocnych ebików w górach. Ludzie jeżdżą i będą jeździć na hubach w ciężkim terenie, sam jeżdżę, ale ogółem mówiąc jest to jazda daleka od idealnej. Tylne zawieszenie pracuje po prost fatalnie, i o ile leśne dróżki w mazowieckim może łykać z prędkością 80 km/h bez problemów, o tyle na szlaku usianym dużymi kamieniami przy 30 km/h można sobie siodełkiem zęby wybić ;) Dodajmy do tego podjazdy i bardzo niską sprawność przy małych prędkościach i mamy coś, co w końcu musi zostać zastąpione midem. Szkoda tylko, że polscy producenci tak niechętnie podchodzą do tematu. Widać na Ukrainie mają większe góry ;)
Co do qs'a to nie wiem na 100% jakie są różnice, natomiast na pewno ten od Vasyla ma bardzo szybki nawój, przez co mniej się grzeje. Gdyby miał nawój standardowy dla huba, to przy tym przełożeniu ze zdjęcia wyżej (pewnie jakieś 1:3) przyspieszałby nieziemsko, ale przy 20s jechałby pewnie 40 km/h :) Także tak czy inaczej byłbyś skazany na zakup silnika u niego, bo w Polsce pewnie takiego nie dostaniesz. Nie wiem też czy ich qs nie ma zupełnie zmienionej lub zmodyfikowanej pokrywy silnika od strony zębatki. Po 1 żeby zamocować zębatkę a po 2 żeby wytrzymał ogromne siły, które na hubie nie występują (coś takiego czytałem kiedyś na ich stronie).
Tak i trzeba zamówić u nich bo jednak mocowanie jest też robione specjalnie pod tą ramę...właśnie się zastanawiam jak będzie z osiągami takiego sprzętu w porównaniu np do Falcona tzn jak weźmiemy do tego pakiet 84v i np 150a z sabvotona 72150 = 12600 kw. I teraz z racji że przełożenie jest 1:3 to rozumiem, że będzie dużo lepiej przyspieszać niż np Falcona na takim zestawie ale prędkość max będzie mniejsza ?
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: EV-Maniak »

Bardzo fajna rama 👍 600 łogniw! O ja cię! 😲
Szkoda, że u nas nikt nie wpadł na taki pomysł lub jeszcze nie zmałpował.
Ja mimo wszystko zrobiłbym na niej huba np. z QS 273 i dał pedały . No i ten wahacz ... coś bym w nim poprawił albo dał z alu od moto .
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: Mariusz_p »

Mid na 20s i 150a to by urywalo jajca. Strach dawać gazu w takiej maszynie, bo stawało by deba przy każdej prędkości. No i ten vmax pewnie koło 40km/h..
gumis0000
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 23 wrz 2019, 15:29

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: gumis0000 »

Mariusz_p pisze:
30 wrz 2019, 21:32
Mid na 20s i 150a to by urywalo jajca. Strach dawać gazu w takiej maszynie, bo stawało by deba przy każdej prędkości. No i ten vmax pewnie koło 40km/h..
No właśnie ta prędkość 40km/h to trochę mało za mało :) o jakieś 40 km/h za mało :D chyba że wsadzić tam pakiet 25s20p :D +150a...ciekawe co tam się w tą skrzynkę zmieści...
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: EV-Maniak »

Zobaczcie tutaj jakie cacko gościu zrobił na bazie ramy Vasyla. Tylko szkoda, że pedałów nie ma. Ale dałoby się zrobić. Trzeba by było wahacz trochę inaczej puścić i zrobić wspólną oś obrotu wahacz/suport. Nawet silnik w kole ma i to jaki. A jaka łopona :D

edit

Mam takie pytanie do znawców:

Czy do tej ramy wejdzie na 100% amor od moto? Na tych wszystkich fotkach z tą ramą jaki jest amor z przodu? Czy to się Vasyliwi zaznacza i Vasyl spawa pod klienta?



edit 2

No jak mi się kuźwa podoba ta ram... Oczu nie mogę oderwać... 8-)
Napisałem do Vasyla i zaprosiłem go na nasze forum :D

treść maila:

Dzień Dobry,
Interesuje mnie ram Pozitiff http://eleek.com.ua/catalog/eleekpozitiff/
Tylko, że pod HUBa i koniecznie z suportem do którego mógłbym zainstalować dużą zębatkę z przodu np. 52.
Trzeba by było inaczej zrobić wahacz - umieścić jego oś obrotu niżej pod skrzynką i tak by była wspólna z osią suportu, tak jak jest np. w ramie Eleek Atom.
Czy do ramy Pozitiff można przymocować amortyzator z przodu i z tyłu od lekkiego moto? Jak np. tu kolega zrobił w swojej konstrukcji:
viewtopic.php?f=7&t=2483&p=36363&hilit=sceletor#p36363

Bardzo fajne i solidne ramy robicie. Wiele osób na naszym forum kupiło od was ramę Eleek i sobie chwali. Serdecznie Was pozdrawiamy z polskiego, największego forum o pojazdach elektrycznych i ZAPRASZAMY. Wiele jest tematów o Waszej firmie na naszym forum , oto jeden z nich, dotyczy ramy Pozitiff:

viewtopic.php?f=28&t=2151

Darek ( EV-Maniak)
Awatar użytkownika
MixhaL
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: MixhaL »

Heniy przecież są Łeby do tej ramy, jak chcesz to sobie zamawiasz i montujesz. Jaki tego są składane i możesz złożyć jak jeździsz w terenie, wyjeżdżasz na miasto-rozkładasz i symulujesz że kręcisz.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: EV-Maniak »

No zgadza się. Tylko bym musiał je trochę po swojemu zmodyfikować by pedałowanie było efektywne zwłaszcza przy większych prędkościach. Świta mi w głowie pewien pomysł. Ja wiem, że to konstrukcja na mega moc i pedały są tylko dla picu i policji, a i z nóg można wyciągnąć zaledwie 250-300W, jednak bardzo lubię pedałować. Kosmicznie się wówczas czuję. No taka już mam ;)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: EV-Maniak »

Co myślicie o takim napędzie ?
Silnik oczywiście z tyłu - HUB, wolnobieg na nim. Przerzutka. Blat przy pedałach możliwie jak największy pojedynczy. Blat drugi podwójny - przyjmowanie na mały oddawanie dużym i potem dużym na wolnobieg.
Wydaje mi się , żeby było OK.

Sorki, że post pod postem , ale bardzo mi zależy by post dotarł do znawców i by wyrazili swoją opinię .😉
Załączniki
PhotoEditor_20191003_092452577.jpg
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: Mariusz_p »

kadencja 90 przy 80km/h ? :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pxl666 »

do tego byłaby optymalna korba z wolnobiegiem , z drugiej strony konstrukcja robi się niepotrzebnie skomplikowana
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: EV-Maniak »

Właśnie przy biciu rekordów prędkości jest wykorzystywane takie przełożenie . Czyli raczej dobrze myślę 😉
Załączniki
rekordy_szybkosci_fred_rompelberg.jpg
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: AST034 »

Heniu, Tobie to by sie przydal shlumpf drive:

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: EV-Maniak »

AST034 pisze:
03 paź 2019, 10:55
Heniu, Tobie to by sie przydal shlumpf drive:
Też dobre rozwiązanie 👍Nie słyszałem o czymś takim. Tylko pewnie drogie.

Pomyślałem , że jakby w rzeczywistości się okazało , że pedały są zbyt blisko ziemi ( rys. wyżej - szkic ) to chyba można ramę Pozitif podnieść dając wyższą amortyzację np. od moto, zarówno z przodu , jak i z tyłu ?

Ogólnie rama Pozitif od Vasyla super. Nie widzę nic lepszego na rynku dla siebie. Przeróbka moto odpada. Pogadałem ze znawcami i lepiej się w moto nie pchać.
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: EV-Maniak »

Vasyla odpisał 👍😄

Dzień dobry!) Bardzo się cieszę, że napisałeś do nas i jesteś zainteresowany naszym produktem:)
Wszelkie pojedyncze zmiany w produkcie powodują duże straty, zarówno finansowe, jak i czasowe.
I mamy napęd na pedały dla Pozitiff:

Dziękujemy!) Zarejestrujemy się na twoim forum i spróbujemy coś napisać, ale nie mówimy dobrze po polsku :)
pumexior
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: pumexior »

Śmiech tego gościa na początku niech będzie odpowiedzią w kwestii pedałów w tym pojeździe :D No ale teoretycznie są :D
Sporo ludzi uważa tą ramę za paskudną, ale moim zdaniem jest świetna, a na tym filmie sprawia bardzo dobre wrażenie, takie "solidne" :D
Awatar użytkownika
BeneQ
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
Lokalizacja: Milówka

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: BeneQ »

Tak się zastanawiam czy to jakiś virus albo cuś że takie tematy umierają ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rama E-KROSS Pozitiff

Post autor: Tooropek »

Toporna konstrukcja mało obcowana na naszej ziemi to nie ma co się dziwić. Takich jak ja którzy po cichu budują rowery i po prostu na nich jeżdżą jest więcej i nie opisują swoich rowerów na forum ani innych mediach, bo po co jak jest ich już na pęczki. W Warszawie jest jeden chłop któremu pomagałem robić aku do tejże konstrukcji ale on nie skończył roweru i z tego co wiem nie będzie się pucował na forum bo nawet tu nie ma konta... Myślę, że temat zostanie odkopany jak pojawia się u kogoś problemy z ramą czy inne dyrdymały. Tak na marginesie na ruskich forach jest sporo maszyn na tych ramach...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ